Aan de hand van de foto's lijkt het me toch wel dat het een hindernis was die je had kunnen zien.
Als je dan ook nog eens de weersomstandigheden beschrijft, dan kan ik me voorstellen dat de verzekering het niet wilt doordrukken => kans zit er in dat de rechter als eerste gaat opmerken "waarom heb je je snelheid niet aangepast?"
Staat een voertuig op die manier stil, zeker bij een vrachtwagen, kraamwagen- dan kan het best zijn dat er daar net iemand bezig is (gehurkt), die pak je evengoed dan ook mee als je niet oplet.
Dat de luifel intact gebleven is leuk - want dat maakt het heel wat goedkoper voor jou (verzekering)
Anders dan staat die wagen mogelijk een tijdje aan de kant => marktkramer die niet kan werken, dus gederfde inkomsten, ...
Kan ook zijn dat er iets verwrongen is geraakt en dat de luifel gewoon intact leek?
Heeft jou verzekering gesteld dat je volledig in fout was, of gewoon dat ze geen zin hebben in een zaak?
Want in dat laatste geval kan het zijn dat de verzekeringen onder elkaar hebben uitgemaakt dat ieders de eigen schade draagt. (ook weer handig voor ze, wordt er 2 keer franchise betaald ipv 1 keer en hebben ze elks de kans mogelijkheid om de premie wat naar boven te trekken)
Hadden je ouders nu een aparte rechtsbijstandsverzekering gehad - bij een aparte maatschappij - dan had die je belangen nog kunnen verdedigen, tegen je oude maatschappij.
Is eigenlijk ook helemaal niet zo duur - zeker omdat je dan bij alle andere verzekeringen (brand, diefstal, auto, aansprakelijkheid, ... ) er de rechtsbijstand uit kunt trekken. (zie dan wel dat de dekking gelijkwaardig blijft)
Want wat jij nu aanhaalt - je verzekering keert zich tegen je - is eigenlijk de reden dat je beter een rechtsbijstand bij een aparte maatschappij afneemt.