OK, thanx! Jammer dat Dell zo weinig info biedt en ook geen oplossingen. Het apparaat zou voor Miracast (dan wel WiDi) geschikt zijn, maar hoe je dat signaal dan 'oppakt' op een ander apparaat... daar wordt nul komma nul info/oplossingen voor gegeven. Je zou denken een ontvanger in de vorm van een USB stickie (in de beamer te prikken)... klaar... kennelijk is de materie vele malen gecompliceerder.
Als je op de Dell site, dan zie je bij opties een Netgear PTV3000 Miracast/WiDi kastje.Edddd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:53:
OK, thanx! Jammer dat Dell zo weinig info biedt en ook geen oplossingen
Heb ik ook en werkt perfect met mijn Surface 2. Van de week kan ik testen met een Venue pro 8.
Wel even de laatste firmware op de PTV3000 zetten. Tenminste, die een paar maanden geleden de laatste firmware was.
Ik heb zo'n netgear PTV3000 icm met mijn venue 8 pro gehad. Werkt prima!
En de Stylus al binnen. Maar 2 dagen levertijd ipv de 2 weken die op de Dell site staat.
Ik heb een Miix 2, en je kunt blijkbaar simpelweg (met een app) beeld/geluid naar een DLNA-enabled apparaat sturen. We hebben beneden een TV staan met DLNA (niet Smart of wat dan ook, speelt enkel dingen af over USB and LAN), maar de Miix 2 kan prima beelden naar de TV pushen. Ik heb het met de YouTube app Hyper geprobeerd en het verliep vlekkeloos.Edddd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:53:
OK, thanx! Jammer dat Dell zo weinig info biedt en ook geen oplossingen. Het apparaat zou voor Miracast (dan wel WiDi) geschikt zijn, maar hoe je dat signaal dan 'oppakt' op een ander apparaat... daar wordt nul komma nul info/oplossingen voor gegeven. Je zou denken een ontvanger in de vorm van een USB stickie (in de beamer te prikken)... klaar... kennelijk is de materie vele malen gecompliceerder.
Je moet enkel wel een kleine registerwijziging aanbrengen, omdat heel weinig apparaten "gecertificeerd" zijn. Als je die limitatie eraf haalt, kun je casten.
http://digitalmediaphile....o-devices-in-windows-8-1/
Voor diegene die een volwaardige docking station willen voor de dell venue 8 pro!
https://www.kickstarter.c...tion-with-charging-for-ve
Dat klinkt wel zeer interessant. Ik vraag mij af hoe ze dat beeld, de dataoverdacht (LAN, usb, ...) kunnen pompen door slechts USB2 functionaliteit? Zeker iets dat ik in de gaten moet houden.Ryatzu schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:58:
Voor diegene die een volwaardige docking station willen voor de dell venue 8 pro!
Gisteren trouwens een mini-hartaanval gehad met mijn Venue8pro. Tijdens het stofzuigen perongeluk aan de kabel van mijn Logitech Z5500 speaker getrokken (best zwaar ding) waardoor die dus van de rand van mijn bed viel, op mijn nachtkastje, waar mijn venue8 lag te sluimeren. De box viel echt op de rand van de glasplaat dus ik vreesde het ergste voor mijn tabletje. Vreemd genoeg is er werkelijk geen spoor te zien van schade aan de tablet, zelfs geen krasjes, en hij werkt nog steeds perfect. Dus bij deze dank ik Dell voor zo'n stevig apparaat te bouwen!
Here's to you Nicola and Bart
Hebben jullie ook met de stylus, dat als je een lange lijn trekt, die lijn steeds dunnen wordt tot die gewoon stopt, terwijl je de stylus met dezelfde kracht op het scherm duwt?
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Ja, soms als ik een lange -rechte- lijn trek.Samueldw schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:31:
Hebben jullie ook met de stylus, dat als je een lange lijn trekt, die lijn steeds dunnen wordt tot die gewoon stopt, terwijl je de stylus met dezelfde kracht op het scherm duwt?
Zodra er een kleine golfbeweging in zit, dan blijft de lijn net zo dik.
Ja, dat heb ik ook. Tamelijk vreemd, niet? Dacht dat het een probleem van mijn stylus was.
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Tsja, het is dat je de vraag stelde, anders was ik er niet achter gekomen.Samueldw schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:09:
Ja, dat heb ik ook. Tamelijk vreemd, niet? Dacht dat het een probleem van mijn stylus was.
Denk je eraan om de vraag bij Dell neer te leggen of laat laat je het erbij?
;
[ Voor 5% gewijzigd door Tweaker1234 op 06-07-2014 23:43 ]
ik merk het vooral als ik een scrollbalk aan het slepen ben. Op een gegeven moment moet je de pen opnieuw plaatsen omdat de stylus dan niet meer scrolt.
Ik heb mijn stylus tweedehands gekocht dus ik weet niet of ze helpen zonder factuur.
Ik heb mijn stylus tweedehands gekocht dus ik weet niet of ze helpen zonder factuur.
@tweakers met een Venue 8 Pro: Hebben jullie het ook of is het alleen bij ons 2 gebruikers?
Test:
> Open OneNote
> Trek een rechte lijn van links naar rechts.
Edit: ik probeer het zelf nog eens te simuleren en nu lukt het niet.
Een rechte lijn blijft nu een net zo dikke rechte lijn.
Ik heb wel net even de batterij losgehaald om te kijken of in de pen het rev nummer staat. Op de doos staat rev 2.0, maar we geloven niet alles natuurlijk
Misschien als de batterij minder goed contact maakt of de batterij bijna leeg is?
Test:
> Open OneNote
> Trek een rechte lijn van links naar rechts.
Edit: ik probeer het zelf nog eens te simuleren en nu lukt het niet.
Een rechte lijn blijft nu een net zo dikke rechte lijn.
Ik heb wel net even de batterij losgehaald om te kijken of in de pen het rev nummer staat. Op de doos staat rev 2.0, maar we geloven niet alles natuurlijk
Misschien als de batterij minder goed contact maakt of de batterij bijna leeg is?
[ Voor 53% gewijzigd door Tweaker1234 op 07-07-2014 09:38 ]
Het kan zijn dat de batterij leeg raakt. De snelheid maakt bij mij ook verschil. Als ik langzaam een lijn trek, stopt die meteen, terwijl met een snelle vloeiende beweging staat er een mooie lijn.
Naast Windows updates, zie ik een Dell update: (touch)panel firmware update.
Morgen eens kijken of ik verschil zie.
Morgen eens kijken of ik verschil zie.
Iemand die ook ervaring heeft met de wat ruigere casings?
Ik wil toch nog een rugged hoes er bij hebben voor de iets meer "bouwplaats" achtige plaatsen..
Ik wil toch nog een rugged hoes er bij hebben voor de iets meer "bouwplaats" achtige plaatsen..
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8
De Dell Folio is niet stevig genoeg. Ik heb die en die kan al flink wat klappen opvangen.CasGas schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:15:
Iemand die...
(heeft ie al 2 keer succesvol gedaan)
Ik overweeg zelf ook om deze tablet aan te schaffen, maar zit met een vraag omtrent het updaten van windows hierop. (Hoort misschien niet helemaal in dit topic thuis).
Als in 2015 bv een nieuwe versie van windows uitkomt, kan je die dan gewoon hierop installeren omdat er al een volwaardige windows versie opstaat? Of gaat dat niet zomaar omdat je met een tablet met touchscreen bezig bent en er dan vanalles niet meer gaat werken?
Als in 2015 bv een nieuwe versie van windows uitkomt, kan je die dan gewoon hierop installeren omdat er al een volwaardige windows versie opstaat? Of gaat dat niet zomaar omdat je met een tablet met touchscreen bezig bent en er dan vanalles niet meer gaat werken?
Ik vermoed dat er via de store wel een updatemogelijkheid komt (al dan niet betalend).
Here's to you Nicola and Bart
Gaat gewoon net zoals de 8.1 en 8.1 GDR1 gaan. Of zoals het met Windows Phone gaat. Met Threshold (Windows 9?) komt Windows op Phones en Tablets heel erg dicht naar elkaar toe.BORA2500ETX schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:29:
Ik overweeg zelf ook om...
Waar heb jij hem besteld dan? hij staat nu op tijdelijk niet leverbaar. Of kijk ik verkeerd?Tweaker1234 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:57:
En de Stylus al binnen. Maar 2 dagen levertijd ipv de 2 weken die op de Dell site staat.
Anoniem: 613970
Beste mede tweakers, ik ben nieuw hier op deze site, maar heb een hele serieuze vraag.
Ik kan van een Nederlandse BV een stuk of 10 z.g.a.n. tweedehands Dell venue 8 pro's 32 GB kopen voor 175 euro. De tablets zijn 1 keer gebruikt voor een seminar in Suriname, en de invoer naar Nederland word betaald door het bedrijf dat ze heeft gekocht.
Moet ik dit aanbod aannemen, en denken jullie dat er voldoende interesse/vraag is hier in Nederland?
Ik kan van een Nederlandse BV een stuk of 10 z.g.a.n. tweedehands Dell venue 8 pro's 32 GB kopen voor 175 euro. De tablets zijn 1 keer gebruikt voor een seminar in Suriname, en de invoer naar Nederland word betaald door het bedrijf dat ze heeft gekocht.
Moet ik dit aanbod aannemen, en denken jullie dat er voldoende interesse/vraag is hier in Nederland?
Op de site van Dell. - Destijds - met een verwachte levertijd van 2 weken. En kwam toch al na 2 dagen binnen.bert56 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:19:
[...]
Waar heb jij hem besteld dan? hij staat nu op tijdelijk niet leverbaar. Of kijk ik verkeerd?
Geen flauw idee. Maar kijk eens op marktplaats. Daar krijg je meestal wel een goed beeld van prijs en populariteit.Anoniem: 613970 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:24:
Beste mede tweakers, ik ben
Ik ga een tweedehands Dell Venue Pro 8 kopen ... als ik deze terugzet naar de fabrieksinstellingen en voor het eerst inlog met mijn MS account, kan ik dan nog steeds gebruik maken van de 'gratis' office licentie op dit apparaat ?
De mijne heeft geen Office licentie dus alle Venue 8 Pro's hebben geen 'gratis' Office. Let er dus op dat je er iets van een code bij krijgt.bhorvers schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:04:
kan ik dan nog steeds gebruik maken van de 'gratis' office licentie op dit apparaat ?
Microsoft Support of Dell Support gebeld. Dan heb je gelijk antwoord.
[ Voor 18% gewijzigd door Tweaker1234 op 20-08-2014 10:10 ]
Op ebay staan de vernieuwde stylussen ook te koop voor 22,80 pond (35 euro)Tweaker1234 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:39:
[...]
Op de site van Dell. - Destijds - met een verwachte levertijd van 2 weken. En kwam toch al na 2 dagen binnen.
Dus ook geen licentie ... (grrrr ...Tweaker1234 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:08:
[...]
De mijne heeft geen Office licentie dus alle Venue 8 Pro's hebben geen 'gratis' Office. Let er dus op dat je er iets van een code bij krijgt.
Microsoft Support of Dell Support gebeld. Dan heb je gelijk antwoord.

Andere vraag betreft tiles voor mijn verschillende mail accounts. Ik heb ook WP8.1 en daar heb ik per account een live tile. Is dat ook op de Dell mogelijk ?
Vanmorgen diverse software updates geïnstalleerd. Daarna opnieuw opgestart ... vervolgens werd het scherm 'zwart' ... toen heb ik de aan/uit knop wat langer ingedrukt gehouden en de Dell opnieuw opgestart. Alles lijkt weer goed te zijn en de updates zijn geïnstalleerd. Wel vreemd ... herkend iemand dit ?
Heeft de Dell ook een notification center, net zoals WP8.1 nu heeft ?
Dat van die update heb ik ook voorgehad een aantal dagen geleden. Valt trouwens wel meer voor, dat het scherm soms even zwart blijft en dan terug reageert bij het uit standby halen.
Klopt, heb ik ook. Het lijkt erop dat je vanaf nu de powerknop een aantal seconden ingedrukt moet houden om de dell uit de uit-stand te halen terwijl dit voorheen een korte druk op de knop was.bhorvers schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:47:
[...]
Vanmorgen diverse software updates geïnstalleerd. Daarna opnieuw opgestart ... vervolgens werd het scherm 'zwart' ... toen heb ik de aan/uit knop wat langer ingedrukt gehouden en de Dell opnieuw opgestart. Alles lijkt weer goed te zijn en de updates zijn geïnstalleerd. Wel vreemd ... herkend iemand dit ?
Heeft de Dell ook een notification center, net zoals WP8.1 nu heeft ?
Heb alles al geprobeerd, maar ik krijg geen meldingen (geluid en banner) bij nieuwe mail, agenda afspraak, FB bericht ... maar wel weer bij de store, als een app is geïnstalleerd. Ik hebballe instellingen nagelopen en deze staan allemaal correct. Wie weet raad ?
Ook settings (rechts onder) > change pc settings > search and apps > notifications?
Je kunt daar oa per app aangeven of je een notificatie wil.
Gisteren weer een hele rits aan updates geïnstalleerd (mijn tweedehands Pro 8 heeft volgens mij half jaar in doos gezeten) en vanmorgen hoorde ik 'mailpiepjes' ...deBennie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:39:
Ook settings (rechts onder) > change pc settings > search and apps > notifications?
Heb enkele dagen geleden het bijhorende toetsenbord gekocht, maar heb er een probleem mee.
De normale toetsen (alle letters) werken zoals je zou verwachten, maar een hoop speciale tekens zoals haakjes, hoedjes enzovoort geven andere input dan de toetsen die ik induw op het toetsenbord. Alsof de tablet denkt dat ik een toetsenbord met een andere layout gebruik...
Heb al gezocht naar een driver of dergelijke, maar er zijn er precies geen te vinden. Iemand een suggestie voor een oplossing? Het is een Belgisch Franse azerty layout.
De normale toetsen (alle letters) werken zoals je zou verwachten, maar een hoop speciale tekens zoals haakjes, hoedjes enzovoort geven andere input dan de toetsen die ik induw op het toetsenbord. Alsof de tablet denkt dat ik een toetsenbord met een andere layout gebruik...
Heb al gezocht naar een driver of dergelijke, maar er zijn er precies geen te vinden. Iemand een suggestie voor een oplossing? Het is een Belgisch Franse azerty layout.
Control Panel -> Language -> options -> input methode -> add an input metode -> en daar je keyboard layout instellen.
[ Voor 27% gewijzigd door Samueldw op 30-08-2014 15:18 ]
Ja, die ken ik ook.
Maar dat is het probleem niet: het toetsenbord heeft een zeer speciale layout qua toetsen, bv het uitroepteken taat onder een FN toets onder de letter P. Probleem is dus: ik heb wel azerty layout in windows geselecteerd, maar door rare layout van toetsenbord van Dell krijg ik andere symbolen dan degene die ik intyp op toetsenbord.
Wellicht zit je nog net binnen de termijn waarin je 'm kan retourneren. Mocht dit lukken, dan zou je een andere webshop aan kunnen schrijven met de vraag of zij een DV8P verkopen met een volledige MS Office 2013 (for Home & Student) licentie. Indien zij de DV8P op voorraad hebben kunnen zij dit online controleren op de site van Dell a.d.h.v. het servicetagnummer wat op de sticker staat aan de buitenkant van de doos. De verpakking hoeft hier niet voor open en binnen 1 minuut weet men het.bhorvers schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:47:
[...]
Dus ook geen licentie ... (grrrr ...) ... hoe ga ik nu office installeren ? Ik heb eigenlijk geen zin om de licentie te kopen, weet niet eens wat ie kost. Ik heb al wel gemerkt dat ik geen office document attachements kan openen nu ... Iemand nog tips ? En nee, ik vraag niet om een illegale key ...
Indien de webshop deze niet op voorraad heeft kunnen zij dit opvragen bij hun leverancier (dus de groothandel tussen Dell en de webshop) welke vaak meerdere van deze tablets op voorraad heeft. Welke versie van MS Office geinstalleerd is hangt af van de configuratie bij bestelling en staat dus los van van of het een tablet is voor de zakelijke markt of voor thuisgebruik.
Sinds kort ervaar ik 'vreemd' gedrag als ik de mail app open ... windows sluit de app gelijk !
Als ik dan van de linkerzijkant swipe, zie ik dat de app wel geopend is en kan ik deze selecteren.
Daarna werkt de app prima met openen en sluiten. Het lijkt er op dat het alleen gebeurt als ik de DV8P aanzet, nadat ik deze een poosje niet gebruikt heb ... Enige tijd geleden had ik dit ook met de FB app, bij het openen, sloot Windows de app gelijk. Soms wel meerdere keren achter elkaar. Erg vreemd ...
Herkent iemand dit ?
Als ik dan van de linkerzijkant swipe, zie ik dat de app wel geopend is en kan ik deze selecteren.
Daarna werkt de app prima met openen en sluiten. Het lijkt er op dat het alleen gebeurt als ik de DV8P aanzet, nadat ik deze een poosje niet gebruikt heb ... Enige tijd geleden had ik dit ook met de FB app, bij het openen, sloot Windows de app gelijk. Soms wel meerdere keren achter elkaar. Erg vreemd ...
Herkent iemand dit ?
Voor wie mogelijk problemen heeft: er staat sinds 4 dagen een nieuwe BIOS, v A09
Iemand een idee wanneer de opvolger van de huidige Venue 8 Pro (de bellaire 2) uitkomt?

Zie ook:
http://tabletworld.nl/nie...laat-nieuwe-tablets-zien/
http://news.softpedia.com...g-in-Q3-2014-428136.shtml

Zie ook:
http://tabletworld.nl/nie...laat-nieuwe-tablets-zien/
http://news.softpedia.com...g-in-Q3-2014-428136.shtml
Ik heb intussen echt het idee, dat de batterij erg kort meegaat ... 2 tot 3 keer per week aan de lader, met normaal tot minimaal gebruik. Zijn het de live tiles misschien ? Ik heb er zo'n 4 a 5 op mijn vergrendelingsscherm staan (is voorwaarde) ... hoe lang gaat bij anderen de batterij gemiddeld mee ?
Er komt blijkbaar een 'opvolger' van de Dell Venue 8 Pro, alleen is het enige verschil de processor.
De huidige 8 Pro heeft een Z3740D processor, de nieuwe een Z3745D processor.
Ik vind het teleurstellend, heb 'm nu bijna een jaar en hoopte op een opvolger met een 1080 scherm en een volledige USB poort.
Ik zit rond te kijken, maar volgens mij zijn er ook helemaal geen 8" windows pro tabletten met een 1080 scherm?
Een 11 Pro of Surface vind ik qua afmetingen te groot.
De huidige 8 Pro heeft een Z3740D processor, de nieuwe een Z3745D processor.
Ik vind het teleurstellend, heb 'm nu bijna een jaar en hoopte op een opvolger met een 1080 scherm en een volledige USB poort.
Ik zit rond te kijken, maar volgens mij zijn er ook helemaal geen 8" windows pro tabletten met een 1080 scherm?
Een 11 Pro of Surface vind ik qua afmetingen te groot.
Er komen 2 nieuwe Dell Venue 8 Pro versies, een goedkopere en een duurdere versie.
De goedkopere versie houdt de Z3740D processor, maar krijgt minder ram geheugen: 1GB en mist de digitizer voor pen gebruik.
De duurdere krijgt een Z3745D processor. Die heeft 'higher graphics burst frequencies' en net als de huidige 2GB ram geheugen.
http://liliputing.com/201...er-1-little-powerful.html
De goedkopere versie houdt de Z3740D processor, maar krijgt minder ram geheugen: 1GB en mist de digitizer voor pen gebruik.
De duurdere krijgt een Z3745D processor. Die heeft 'higher graphics burst frequencies' en net als de huidige 2GB ram geheugen.
http://liliputing.com/201...er-1-little-powerful.html
Die van mij gaat niet meer in slaapstand na een aantal minuten, maar helemaal uit. Na het indrukken van de powerknop duurt het vervolgens een aantal minuten (!) voordat ie weer aan gaat.
Soms kan hij dan geen wifi signaal vinden. Dan moet ik eerst gaan 'troubleshooten' waarna hij de antenne reset of de drivers. Dan werkt het weer.
Al met al behoorlijk lastig en omslachtig... tot enkele weken geleden werkte het allemaal zo mooi. Even in slaapstand, en direct weer aan de bak...
Iemand dezelfde ervaring(en)??
Soms kan hij dan geen wifi signaal vinden. Dan moet ik eerst gaan 'troubleshooten' waarna hij de antenne reset of de drivers. Dan werkt het weer.
Al met al behoorlijk lastig en omslachtig... tot enkele weken geleden werkte het allemaal zo mooi. Even in slaapstand, en direct weer aan de bak...
Iemand dezelfde ervaring(en)??
Al iets meer dan week is de Dell Venue 8 Pro 3000 (1GB), € 90,50 en dat is toch best een nette prijs! Ook de originele Dell 460-BBLQ Rotating Folio Case is € 21,34.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Anoniem: 614
Dan beter voor een klein beetje meer de VP8 met 2GB en 64Gb opslag kopen.Jumpman schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:19:
Al iets meer dan week is de Dell Venue 8 Pro 3000 (1GB), € 90,50 en dat is toch best een nette prijs! Ook de originele Dell 460-BBLQ Rotating Folio Case is € 21,34.
En die kan je inclusief Folio cover kopen.
Edit : zoals hierboven gezegd is, mist die blijkbaar een digitizer. Dat is voor velen nota bene de reden van aanschaf van een VP8.
Digiter+pen = paperless = veel lichtere laptop/tablet tas)
De 1GB/32Gb versie is wel heel goedkoop. Al is een 2Gb/64GB versie ook niet duur natuurlijk.
.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 614 op 03-04-2015 22:56 ]
Dat prijsverschil vind ik echt te groot, voor wat ik hem gebruik (Internet en Office). De 5000 serie begint bij € 269,00, dat is € 190,00 meer. De 1GB meer en digitizer zijn natuurlijk de grote belangrijke verschillen.Anoniem: 614 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:37:
[...]
Dan beter voor een klein beetje meer de VP8 met 2GB en 64Gb opslag kopen.
En die kan je inclusief Folio cover kopen.
Edit : zoals hierboven gezegd is, mist die blijkbaar een digitizer. Dat is voor velen nota bene de reden van aanschaf van een VP8.
Digiter+pen = paperless = veel lichtere laptop/tablet tas)
De 1GB/32Gb versie is wel heel goedkoop. Al is een 2Gb/64GB versie ook niet duur natuurlijk.
.
Iemand enig idee hoe je het schermtoetsenbord uitschakelt wanneer er een Bluetooth-toetsenbord gepaird EN verbonden is? Dit is echt reteirritant.
Dit kan je in Tablet PC Input Service uit kunnen schakelen.ikt schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:44:
Iemand enig idee hoe je het schermtoetsenbord uitschakelt wanneer er een Bluetooth-toetsenbord gepaird EN verbonden is? Dit is echt reteirritant.
Sinds een week de Dell Venue 8 Pro in (niet intensief) in gebruik. Nu gisteren voor de tweede keer aan de lader gelegd en het laden ging niet verder dan 97%. Er stond bij tussen haakjes dat de batterij niet verder geladen kon worden). Daarop heb ik BatteryBar 3.6.6 geïnstalleerd. Deze geeft aan dat de batterij maar 15956 mWh is, terwijl het volgens de specificaties een 18 Wh 2 Cell Lithium-Ion batterij zou zijn (dus 18.000 mWh). Hoe is dit bij jullie gesteld?
Ik heb batterybar even op de mijne geïnstalleerd, om het na te kijken. Bij mij geeft deze 15668 mWh aan. Misschien nuttig om te vermelden: ik heb de goedkope 1GB versie. Dankzij jouw tip enkele posts hierboven trouwens, nog bedankt daarvoorJumpman schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:45: Daarop heb ik BatteryBar 3.6.6 geïnstalleerd. Deze geeft aan dat de batterij maar 15956 mWh is, terwijl het volgens de specificaties een 18 Wh 2 Cell Lithium-Ion batterij zou zijn (dus 18.000 mWh). Hoe is dit bij jullie gesteld?
[ Voor 4% gewijzigd door 10Cage op 17-04-2015 22:12 ]
Dan zal het wel goed zitten.10Cage schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:10:
[...]
Ik heb batterybar even op de mijne geïnstalleerd, om het na te kijken. Bij mij geeft deze 15668 mWh aan. Misschien nuttig om te vermelden: ik heb de goedkope 1GB versie. Dankzij jouw tip enkele posts hierboven trouwens, nog bedankt daarvoor
Zie ook dit bericht: FitTiv in "Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets".
Ik heb het niet gemeten, de accuduur is voor mij prima. Met mijn gebruik kom ik de dag prima door.
Overigens laadt hij bij mij wel tot 100%
Overigens laadt hij bij mij wel tot 100%
Iemand MHL werkende gekregen op de tablet, want met deze kabel lukt het mij alvast niet; of hoe verbinden jullie de tablet met een televisie?
Als ik via de internet Explorer browse op de tablet, heb ik zo vaak die wegschietende puntjes voor het wachten ... 😢 ... dat surft voor geen meter ! Het ligt echt niet aan mijn internetverbinding, want smartphone en laptop browsen prima ... lekker snel en amper wachten !
Wie op dit forum gebruikt juist om deze reden een andere browser, of hebben jullie dit probleem niet ?
Wie op dit forum gebruikt juist om deze reden een andere browser, of hebben jullie dit probleem niet ?
Internet Explorer heb ik nog geen problemen mee gehad, maar ik zou je FireFox adviseren met Ad Blocker Pro.
Je moet dan wel een vinkje goed zetten voor touch. Zie dit filmpje vanaf 1.00.
Idd, ik erger me er ook wel aan! Maar verder vind ik het gewoon wel een fijne browser, synct bookmarks met mijn WP8.1 telefoon, en is gewoon heel touchvriendelijk. Misschien weet iemand of project Spartan (eerder) beschikbaar komt voor windows 8.1?bhorvers schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:08:
Als ik via de internet Explorer browse op de tablet, heb ik zo vaak die wegschietende puntjes voor het wachten ...
Volgens mij heeft mozilla die functie eruit gehaald, omdat te weinig mensen m gebruikten, helaas! want FF blijft voor mij op de desktop wel echt de fijnste browser.Jumpman schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:19: maar ik zou je FireFox adviseren met Ad Blocker Pro.
[ Voor 4% gewijzigd door 10Cage op 20-04-2015 13:19 ]
Hmmm, dat is minder. Wilde vanavond FireFox gaan installeren.
Hebben jullie de laatste BIOS en Atom chicste drivers? Die krijg je sowieso binnen met Dell Update laten draaien. Ik heb geen traag Internet met Internet Explorer.
Hebben jullie de laatste BIOS en Atom chicste drivers? Die krijg je sowieso binnen met Dell Update laten draaien. Ik heb geen traag Internet met Internet Explorer.
Ik heb de bios al wel geupdate, maar de chipsetdrivers nog niet. Zojuist wel de wifidrivers geupdate maar het lijkt nu helemaal mis te gaan: verbinding valt weg en hij herkent mijn netwerk daarna ineens niet meer, waardoor ik steeds de key opnieuw moet invoeren. Feest.Jumpman schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:55:
Edit 21-04:
Alle updates nu gedraaid, dwz chipset twee stuks, bios en wifi/bluetooth. Nog niet echt veel gebrowsed, maar de verbinding is iig weer stabiel.
FWIW: vandaag nog even de laadstatus gecheckt en bij mij laadt ie ook tot 100%.
[ Voor 16% gewijzigd door 10Cage op 21-04-2015 19:01 ]
Sinds 1 dag in het bezit van de 3000 versie (1GB) en ben er wel tevreden over. Voldoet ruimschoots voor surfen. Ik heb het besteld van Amazon.de inclusief de hoes.
Vraagje: als ik via de desktop naar IE ga en bv in het zoekvak van Google klik komt de keyboard niet automatisch tevoorschijn. Ik moet dit dan handmatig doen. Als ik via de tiles naar IE ga dan springt de keyboard wel tevoorschijn. Is dit in desktop ergens in te stellen?
Vraagje: als ik via de desktop naar IE ga en bv in het zoekvak van Google klik komt de keyboard niet automatisch tevoorschijn. Ik moet dit dan handmatig doen. Als ik via de tiles naar IE ga dan springt de keyboard wel tevoorschijn. Is dit in desktop ergens in te stellen?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Gebruik IE via de tile. Is sowieso fijner en sneller. Als je dan op een website moet zijn waar je via de desktop wil kijken, druk op 'show on desktop oid' en opent IE op de desktop.Mandrake466 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:44:
Sinds 1 dag in ...
Wat mij ook is opgevallen in IE via tiles is dat als ik een pagina opvraag en weer terug ga naar de vorige pagina het scherm eerst heel gedimd is en na 1-2 seconden naar de ingestelde helderheid springt.
Auto dim staat uit.
Edit: als ik spring naar andere pagina's heb ik er geen last van dus alleen als ik naar de vorige pagina ga.
Auto dim staat uit.
Edit: als ik spring naar andere pagina's heb ik er geen last van dus alleen als ik naar de vorige pagina ga.
[ Voor 23% gewijzigd door Mandrake466 op 22-04-2015 18:51 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Dit klopt, is standaard gedrag van IE, ook op windows phone. Wat hij volgens mij doet is een uitgegrijsd image (volgens mij doet de schermhelderheid niets, maar lijkt dat zo) van de vorige pagina weergeven terwijl hij de pagina op de achtergrond laadt. Bij volgende werkt het hetzelfde. Wist je trouwens dat je daar ook gestures voor kunt gebruiken? Sleep de pagina maar eens volledig naar rechts en dan door, dan zie je de vorige pagina tevoorschijn komen.Mandrake466 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:47:
als ik een pagina opvraag en weer terug ga naar de vorige pagina het scherm eerst heel gedimd is en na 1-2 seconden naar de ingestelde helderheid springt.
[ Voor 4% gewijzigd door 10Cage op 22-04-2015 18:57 ]
Same here: gaat ook niet verder dan 97% na een aantal keer laden. Betreft model 1GB (3000 serie).Jumpman schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:45:
Sinds een week de Dell Venue 8 Pro in (niet intensief) in gebruik. Nu gisteren voor de tweede keer aan de lader gelegd en het laden ging niet verder dan 97%. Er stond bij tussen haakjes dat de batterij niet verder geladen kon worden). ?
Volgens Dell PC Checkup verloopt de warranty op 24-10-2015 terwijl ik de tablet pas heb gekocht van Amazon.de.
Moet ik mij zorgen maken?
Even bellen en dan de factuur meesturen, volgens mij corrigeren ze het dan voor je.Mandrake466 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:00:
Volgens Dell PC Checkup verloopt de warranty op 24-10-2015 terwijl ik de tablet pas heb gekocht van Amazon.de.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Volgens mij komt dit, doordat Dell devices de fabriek laat verlaten ze de datum + X dagen in de het systeem zetten. Hie is www.amazon.de een tussenverkoper, dus zijn devices al geactiveerd bij verlaten fabriek. Veelal verkoopt Dell meteen aan de eindgebruiker en dan klopt de garantie datum wel.Mandrake466 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:00:
Nu met de 10074 zit ik er sterk aan te denken om Windows 10 te gaan draaien.
Heeft iemand hier al Windows 10 op zijn/haar Venue Pro 8 draaien?
Contact opgenomen met DELL: Ik mag contact opnemen met Amazon. DELL zegt ook dat de tablet vorig jaar aan een andere partij dan Amazon.de is verkocht. Hoe dan ook, ik heb de vraag neergelegd bij Amazon.Mandrake466 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:00:
Update: Amazon geeft gewoon 2 jaar garantie ongeacht wat Dell zegt
[ Voor 7% gewijzigd door Mandrake466 op 07-05-2015 16:54 ]
Hier zit ik ook aan te denken, maar ik heb mijn tablet net helemaal ingericht met Windows 8.1. eigenlijk wil ik hem nu al niet meer missen.Anoniem: 614 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:43:
Nu met de 10074 zit ik er sterk aan te denken om Windows 10 te gaan draaien.
Dit is best interessant, want www.amazon.de heeft er inmiddels echt veel verkocht. Wie zou er zoveel kopen?Mandrake466 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:45:
[...]
Contact opgenomen met DELL: Ik mag contact opnemen met Amazon. DELL zegt ook dat de tablet vorig jaar aan een andere partij dan Amazon.de is verkocht. Hoe dan ook, ik heb de vraag neergelegd bij Amazon.
Update: Amazon geeft gewoon 2 jaar garantie ongeacht wat Dell zegt
[ Voor 39% gewijzigd door Jumpman op 09-05-2015 13:18 ]
Heeft iemand zich al verdiept in de upgrade naar Windows 10 ?
Is het überhaupt wel mogelijk ? Mijn laptop heeft het upgrade icoontje al staan, mijn Venue pro 8 (nog) niet. Nu heb ik gezien dat er voldoende vrij geheugen aanwezig moet zijn ... na de installatie van mijn OS en Office 365 heb ik nog maar 2GB over. Kan toch niet zo zijn dat ik met mijn 32GB versie niet naar Windows 10 kan upgraden ?!
Is het überhaupt wel mogelijk ? Mijn laptop heeft het upgrade icoontje al staan, mijn Venue pro 8 (nog) niet. Nu heb ik gezien dat er voldoende vrij geheugen aanwezig moet zijn ... na de installatie van mijn OS en Office 365 heb ik nog maar 2GB over. Kan toch niet zo zijn dat ik met mijn 32GB versie niet naar Windows 10 kan upgraden ?!
Helaas nog niet. Ik zit op een Dell MicroUSB dongle te wachten om eerst een backup te kunnen maken..bhorvers schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:57:
Ik heb de Insider Preview geprobeerd te installeren, maar dat ging niet zo makkelijk af... (lees: niet). Bij de upgrade word eerst windows 10 gedownload, daarvoor is de ruimte nodig. Dus als je Office zou verwijderen en evt wat andere bestanden zou je voldoende ruimte moeten hebben.bhorvers schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:57:
Mijn batterij ... ongelooflijk, nog geen twee dagen standby en dan is ie al leeg !
Ik zit hoogstens een uurtje per dag op de venue pro 8. In de powersettings ingesteld, dat het scherm maar 5 minuten aan mag blijven op batterijstand.
Volgens mij had ik in den beginne een veel betere standby tijd ... 😠
Zijn er anderen die dit ook ervaren ?
Ik zit hoogstens een uurtje per dag op de venue pro 8. In de powersettings ingesteld, dat het scherm maar 5 minuten aan mag blijven op batterijstand.
Volgens mij had ik in den beginne een veel betere standby tijd ... 😠
Zijn er anderen die dit ook ervaren ?
Nieuwe BIOS is uit. A11, 21-07-2015.
Zo te lezen voor Windows 10.
Dus wil je Windows 10 gaan draaien, dan kan je het beste deze BIOS installeren (of via Dell update laten lopen)
Dus wil je Windows 10 gaan draaien, dan kan je het beste deze BIOS installeren (of via Dell update laten lopen)
Iemand al Windows 10 op Venue Pro 8 draaien ? Ben erg benieuwd naar de ervaringen ...
Momenteel ben ik bezig door middel van de Tool de ISO te downloaden naar mijn SD kaart.bhorvers schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:41:
Iemand al Windows 10 op Venue Pro 8 draaien ? Ben erg benieuwd naar de ervaringen ...
Ik heb de ISO op een USB stick gegooid en op die manier een "update" gedaan. In het begin liep ie nog niet helemaal soepel, maar dat is later een stuk beter gegaan.bhorvers schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:41:
Ik kan niet zeggen dat het allemaal vlekkeloos loopt. Het toetsenbord kan ik soms niet tevoorschijn krijgen in applicaties. De tablet moet dan echt opnieuw gestart worden voordat ik die weer kan gebruiken. Het icoon voor het toetsenbord rechts onderin de balk was ook weg.
Op zich denk ik dat Windows 8 sneller aanvoelde en ook stabieler.
Ik loop nu hier tegenaan: Jumpman in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen".
Misschien dan maar een USB Stick proberen later.
Misschien dan maar een USB Stick proberen later.
Ik heb mij ook aangemeld voor Windows 10. Het is afwachten tot alle Insiders Windows 10 hebben en dan de normale mensen aan de beurt zijn...
Ik ben benieuwd
Over de diskruimte: ik heb 6GB vrij, Windows gaf aan 3GB nodig te hebben voor de installatie bestanden. Dus dat zou goed moeten gaan...
Grappig genoeg gaat het om een:
"Dell Venue 8 Pro 20,32 cm (8 Zoll) Tablet-PC (Intel Atom Prozessor Z3735G, 1,83GHz, 1GB RAM, 32GB HDD, Win 8 Touchscreen) schwarz"
Ooit gekocht voor 90,- bij de Duitse Amazon. 32 GB opslag... maar ik zie in Windows een disk met 19,7 GB, waarvan 6 GB vrij... en ik heb er weinig apps/documenten opstaan.
Ergens wordt er creatief gerekend
Ik ben benieuwd
Over de diskruimte: ik heb 6GB vrij, Windows gaf aan 3GB nodig te hebben voor de installatie bestanden. Dus dat zou goed moeten gaan...
"Dell Venue 8 Pro 20,32 cm (8 Zoll) Tablet-PC (Intel Atom Prozessor Z3735G, 1,83GHz, 1GB RAM, 32GB HDD, Win 8 Touchscreen) schwarz"
Ooit gekocht voor 90,- bij de Duitse Amazon. 32 GB opslag... maar ik zie in Windows een disk met 19,7 GB, waarvan 6 GB vrij... en ik heb er weinig apps/documenten opstaan.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Er is een verborgen partitie met een herstelpartitie van zo'n 10GB.Motrax schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:50:
Ik heb mij ook aangemeld voor Windows 10. Het is afwachten tot alle Insiders Windows 10 hebben en dan de normale mensen aan de beurt zijn...
Ik ben benieuwd
Vreemd, waar heb je die gevonden? Ik zie op de support site van Dell enkel nog A02 staan voor de Dell Venue 8 Pro 3845Tweaker1234 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:12:
Nieuwe BIOS is uit. A11, 21-07-2015.
Dat is het eerste model. Net gekeken en daarvan is de laastte BIOS inderdaad A02.redfoxert schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:01:
[...]
Vreemd, waar heb je die gevonden? Ik zie op de support site van Dell enkel nog A02 staan voor de Dell Venue 8 Pro 3845
http://www.dell.com/suppo...8-pro-3845-tablet/drivers
Wel naar W10 upgradeble.
De huidige SKU is Dell Venue 8 Pro 5830
Die A11 is hier te vinden, onder BIOS
http://www.dell.com/suppo...ue-8-pro/drivers/advanced
Maar dat is dan toch niet hetzelfde model als die bij Amazon DE verkocht werd? Ik heb er namelijk ook zo een en daarvan is het model nummer echt die 3845 en niet de 5830.Tweaker1234 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:15:
[...]
Dat is het eerste model. Net gekeken en daarvan is de laastte BIOS inderdaad A02.
http://www.dell.com/suppo...8-pro-3845-tablet/drivers
Wel naar W10 upgradeble.
De huidige SKU is Dell Venue 8 Pro 5830
Die A11 is hier te vinden, onder BIOS
http://www.dell.com/suppo...ue-8-pro/drivers/advanced
Lastig als Dell voor verschillende tablets toch de productnaam hetzelfde houdt
[ Voor 5% gewijzigd door redfoxert op 31-07-2015 12:39 ]
De Dell Venue 8 Pro 5830 is juist het eerste model met Pen ondersteuning en 2GB, later is de (goedkopere) variant Dell Venue 8 Pro 3845 uitgebracht.redfoxert schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:36:
[...]
Maar dat is dan toch niet hetzelfde model als die bij Amazon DE verkocht werd? Ik heb er namelijk ook zo een en daarvan is het model nummer echt die 3845 en niet de 5830.
De upgrade is gelukt hier.Eerst via de Microsoft Tool de media gemaakt. Vanaf de USB stick kreeg ik een fout, vanaf de ISO op de SD-Card ging het goed. Omdat ik te weinig ruimte op C:\ had, moest ik 9GB vrij hebben op de SD-Card. De upgrade duurde lang, dit komt denk ik voornamelijk door de vele schrijfbewerkingen heen en weer. Nadat de installatie gelukt is, kan je beter de tablet met rust laten, na een keer opstarten werkte hij daarna alles naar behoren. Wel heb ik handmatig de schermrotatie weer aangezet.
Na de upgrade naar Windows 10 Home is de schijf ruimte van 19,7GB naar 28GB gegaan op de C:\, dit betekend dus dat Dell recovery partitie volledig is opgeruimd. Let er op dat je upgrade naar Windows 10 Home 32 Bit, 64 Bit is nergens voor nodig en kost alleen maar meer systeemresources.
Tot zover mijn ervaringen, wellicht hebben jullie er wat aan.
Na de upgrade naar Windows 10 Home is de schijf ruimte van 19,7GB naar 28GB gegaan op de C:\, dit betekend dus dat Dell recovery partitie volledig is opgeruimd. Let er op dat je upgrade naar Windows 10 Home 32 Bit, 64 Bit is nergens voor nodig en kost alleen maar meer systeemresources.
Ik heb mijn venue pro 8 ooit tweedehands gekocht, misschien stom ... geen schijfje en geen productcode in doosje en doosje ook inmiddels kwijt. Weet wel dat het een genuine Windows installatie is, kwam van mijn oude werkgever af. Nu wil ik upgraden naar Windows 10 en een verse installatie doen ... Heb ik dan een productcode nodig ?
Productcode wordt uitgelezen tijdens upgrade. Ik heb ook nergens een productcode liggen, wel ergens de originele verpakking op zolder.
De recovery partitie is groot genoeg om Windows 10 te installeren als ik het samentrek met de C:\ partitie, maar helaas... geen van de standaard tools van Windows wil dat doen.
USB-stick heb ik nog niet geprobeerd, ik denk daar ook tegen hetzelfde aan te lopen als jij.
Ik had een 32 GB SD kaart geregeld, blijkt er alleen mini of micro in te passen. Argh
Hartelijk dank voor het delen van je ervaringen. Ik loop tegen hetzelfde aan... met een normale upgrade, zonder de media creation tool.Jumpman schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:25:
De upgrade is gelukt hier.Eerst via de Microsoft Tool de media gemaakt. Vanaf de USB stick kreeg ik een fout, vanaf de ISO op de SD-Card ging het goed. Omdat ik te weinig ruimte op C:\ had, moest ik 9GB vrij hebben op de SD-Card. De upgrade duurde lang, dit komt denk ik voornamelijk door de vele schrijfbewerkingen heen en weer. Nadat de installatie gelukt is, kan je beter de tablet met rust laten, na een keer opstarten werkte hij daarna alles naar behoren. Wel heb ik handmatig de schermrotatie weer aangezet.
De recovery partitie is groot genoeg om Windows 10 te installeren als ik het samentrek met de C:\ partitie, maar helaas... geen van de standaard tools van Windows wil dat doen.
USB-stick heb ik nog niet geprobeerd, ik denk daar ook tegen hetzelfde aan te lopen als jij.
Ik had een 32 GB SD kaart geregeld, blijkt er alleen mini of micro in te passen. Argh

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Bij de Action is voor € 2,49 te koop, een USB micro verloopje naar SD, microSD en een gewone USB, daar kan alles mee.Motrax schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:11:
Productcode wordt uitgelezen tijdens upgrade. Ik heb ook nergens een productcode liggen, wel ergens de originele verpakking op zolder.
[...]
Hartelijk dank voor het delen van je ervaringen. Ik loop tegen hetzelfde aan... met een normale upgrade, zonder de media creation tool.
Bij de Action is voor € 2,49 te koop, een USB micro verloopje naar SD, microSD en een gewone USB, daar kan alles mee.Motrax schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:11:
[...]
Hartelijk dank voor het delen van je ervaringen. Ik loop tegen hetzelfde aan... met een normale upgrade, zonder de media creation tool.
Wel vooraf je Dell Venue 8 Pro maximaal opladen.
Duurde de upgrade bij jullie ook zo lang ? pfffff ... heb de upgrade via cmd en upgradenow geactiveerd. Downloaden ging redelijk vlot, maar nu staat er een grote witte cirkel in het midden ... en na een half uur pas 5 % ... hopelijk gaat dit goed komen !
> update
Ok ... Windows 10 draait ... en ook nog eens lekker ! 😃
Maar ik heb wel gruwelijk weinig geheugen van die 32 GB over ... zou een clean installatie ipv een upgrade dit oplossen ? En kan ik office ook op de SD kaart installeren ?
> update
Ok ... Windows 10 draait ... en ook nog eens lekker ! 😃
Maar ik heb wel gruwelijk weinig geheugen van die 32 GB over ... zou een clean installatie ipv een upgrade dit oplossen ? En kan ik office ook op de SD kaart installeren ?
[ Voor 32% gewijzigd door bhorvers op 14-08-2015 00:03 ]
Hoe lang is standby tijd onder Windows 8/10? Nu is er een Surface 2 thuis en die gaat bijna een week mee.
Natuurlijk geen updates door dat stomme RT, vandaar uitkijken naar iets compacter en intel-based.
Natuurlijk geen updates door dat stomme RT, vandaar uitkijken naar iets compacter en intel-based.
[ Voor 53% gewijzigd door Henry_01 op 24-08-2015 21:16 ]
Bij mij is het helemaal misgegaan, de update naar windows 10. Netjes de laatste drivers van de Dell website gedownload. Toen ik thuis kwam van vakantie gaf hij meteen aan dat de update klaar was en of ik wilde installeren, meteen gedaan. Paar uur later, start menu popt niet uit en de wifi werkt niet ondanks dat hij wel aangeeft verbonden te zijn met internet.
Nu het mooistem volledig dat ding weer opgeladen zodat ik de herstel, terug naar windows 8.1 of welke optie uit het menu dan ook kon proberen, maar dat pakt hij niet. Hij geeft aan, ondanks da de batterij 100% opgeladen is (6 uur in de stekker gezeten). Dat hij niet kan booten vanaf de USB/Externe schijf omdat ik hem in de oplader moet doen. Tot zo ver mijn succes met windows 10 op de Dell tablet!
Nu het mooistem volledig dat ding weer opgeladen zodat ik de herstel, terug naar windows 8.1 of welke optie uit het menu dan ook kon proberen, maar dat pakt hij niet. Hij geeft aan, ondanks da de batterij 100% opgeladen is (6 uur in de stekker gezeten). Dat hij niet kan booten vanaf de USB/Externe schijf omdat ik hem in de oplader moet doen. Tot zo ver mijn succes met windows 10 op de Dell tablet!
Ik heb de Dell adapter (voor power en full USB) pricewatch unsorted: Dell 470-ABES. USB-versie: 2.0, Connector 1: Micro-USB B, Soort stekkers: Man/vrouw
en daarmee ging de upgrade zorgeloos.
Na install automaisch geactiveerd. Loopt lekker.
Had daarvoor een backup image gemaakt ( http://forum.tabletpcrevi...e-dell-venue-8-pro.60222/ ) maar die heb ik niet nodig gehad. Duurt allemaal wel even, maar verder wel allemaal in 1 keer goed.
Accuduur weet ik zo niet, want meestal leg ik 'm na 2 dagen toch al aan de lader.
en daarmee ging de upgrade zorgeloos.
Na install automaisch geactiveerd. Loopt lekker.
Had daarvoor een backup image gemaakt ( http://forum.tabletpcrevi...e-dell-venue-8-pro.60222/ ) maar die heb ik niet nodig gehad. Duurt allemaal wel even, maar verder wel allemaal in 1 keer goed.
Accuduur weet ik zo niet, want meestal leg ik 'm na 2 dagen toch al aan de lader.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 614 op 28-08-2015 16:19 ]
Ik heb na een eerste installatie en een clean install de volgende punten, die me opvallen ...
- De batterij loopt toch wel snel leeg ... met alle instellingen op 5 voor naar slaapstand
- Lockscreen ... de ene keer klein lettertype met app notifications, de andere keer groot lettertype met geen app notifications
- Live tiles die niet updaten, of blijven hangen met een oude update
- geen toetsenbord icoontje in de taakbalk bij table modus
iemand hetzelfde en/of een oplossing ?
- De batterij loopt toch wel snel leeg ... met alle instellingen op 5 voor naar slaapstand
- Lockscreen ... de ene keer klein lettertype met app notifications, de andere keer groot lettertype met geen app notifications
- Live tiles die niet updaten, of blijven hangen met een oude update
- geen toetsenbord icoontje in de taakbalk bij table modus
iemand hetzelfde en/of een oplossing ?
Er is een nieuwe build (Insider Fast)(Secure Boot uitzetten)bhorvers schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:04:
Ik heb na een eerste installatie..
Misschien dat die je punten oplost.
Ik had al een tijdje zonder noemenswaardige problemen win10 op mijn Amazon Venue 8. Van de week echter na een shutdown kan ik de tablet niet meer opstarten. Krijg na het Dell logo een klein groen balkje te zien, die loopt vol en je hebt rechtsonder dan de tekst dat volume up en down opstartopties en setup zouden moeten weergeven, maar tablet reageert dan niet meer. Heeft iemand dat al gehad en op kunne lossen?
Edit: Ik heb mazzel, de Venue startte gisteravond weer normaal op.
Edit: Ik heb mazzel, de Venue startte gisteravond weer normaal op.
[ Voor 7% gewijzigd door Quantor op 30-09-2015 09:20 ]