Bij de Action is voor € 2,49 te koop, een USB micro verloopje naar SD, microSD en een gewone USB, daar kan alles mee.Motrax schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:11:
Productcode wordt uitgelezen tijdens upgrade. Ik heb ook nergens een productcode liggen, wel ergens de originele verpakking op zolder.
[...]
Hartelijk dank voor het delen van je ervaringen. Ik loop tegen hetzelfde aan... met een normale upgrade, zonder de media creation tool.
De recovery partitie is groot genoeg om Windows 10 te installeren als ik het samentrek met de C:\ partitie, maar helaas... geen van de standaard tools van Windows wil dat doen.
USB-stick heb ik nog niet geprobeerd, ik denk daar ook tegen hetzelfde aan te lopen als jij.
Ik had een 32 GB SD kaart geregeld, blijkt er alleen mini of micro in te passen. Argh
Bij de Action is voor € 2,49 te koop, een USB micro verloopje naar SD, microSD en een gewone USB, daar kan alles mee.Motrax schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:11:
Productcode wordt uitgelezen tijdens upgrade. Ik heb ook nergens een productcode liggen, wel ergens de originele verpakking op zolder.
[...]
Hartelijk dank voor het delen van je ervaringen. Ik loop tegen hetzelfde aan... met een normale upgrade, zonder de media creation tool.
De recovery partitie is groot genoeg om Windows 10 te installeren als ik het samentrek met de C:\ partitie, maar helaas... geen van de standaard tools van Windows wil dat doen.
USB-stick heb ik nog niet geprobeerd, ik denk daar ook tegen hetzelfde aan te lopen als jij.
Ik had een 32 GB SD kaart geregeld, blijkt er alleen mini of micro in te passen. Argh
Wel vooraf je Dell Venue 8 Pro maximaal opladen.
Duurde de upgrade bij jullie ook zo lang ? pfffff ... heb de upgrade via cmd en upgradenow geactiveerd. Downloaden ging redelijk vlot, maar nu staat er een grote witte cirkel in het midden ... en na een half uur pas 5 % ... hopelijk gaat dit goed komen !
> update
Ok ... Windows 10 draait ... en ook nog eens lekker ! 😃
Maar ik heb wel gruwelijk weinig geheugen van die 32 GB over ... zou een clean installatie ipv een upgrade dit oplossen ? En kan ik office ook op de SD kaart installeren ?
> update
Ok ... Windows 10 draait ... en ook nog eens lekker ! 😃
Maar ik heb wel gruwelijk weinig geheugen van die 32 GB over ... zou een clean installatie ipv een upgrade dit oplossen ? En kan ik office ook op de SD kaart installeren ?
[ Voor 32% gewijzigd door bhorvers op 14-08-2015 00:03 ]
Hoe lang is standby tijd onder Windows 8/10? Nu is er een Surface 2 thuis en die gaat bijna een week mee.
Natuurlijk geen updates door dat stomme RT, vandaar uitkijken naar iets compacter en intel-based.
Natuurlijk geen updates door dat stomme RT, vandaar uitkijken naar iets compacter en intel-based.
[ Voor 53% gewijzigd door Henry_01 op 24-08-2015 21:16 ]
Bij mij is het helemaal misgegaan, de update naar windows 10. Netjes de laatste drivers van de Dell website gedownload. Toen ik thuis kwam van vakantie gaf hij meteen aan dat de update klaar was en of ik wilde installeren, meteen gedaan. Paar uur later, start menu popt niet uit en de wifi werkt niet ondanks dat hij wel aangeeft verbonden te zijn met internet.
Nu het mooistem volledig dat ding weer opgeladen zodat ik de herstel, terug naar windows 8.1 of welke optie uit het menu dan ook kon proberen, maar dat pakt hij niet. Hij geeft aan, ondanks da de batterij 100% opgeladen is (6 uur in de stekker gezeten). Dat hij niet kan booten vanaf de USB/Externe schijf omdat ik hem in de oplader moet doen. Tot zo ver mijn succes met windows 10 op de Dell tablet!
Nu het mooistem volledig dat ding weer opgeladen zodat ik de herstel, terug naar windows 8.1 of welke optie uit het menu dan ook kon proberen, maar dat pakt hij niet. Hij geeft aan, ondanks da de batterij 100% opgeladen is (6 uur in de stekker gezeten). Dat hij niet kan booten vanaf de USB/Externe schijf omdat ik hem in de oplader moet doen. Tot zo ver mijn succes met windows 10 op de Dell tablet!
Verwijderd
Ik heb de Dell adapter (voor power en full USB) pricewatch unsorted: Dell 470-ABES. USB-versie: 2.0, Connector 1: Micro-USB B, Soort stekkers: Man/vrouw
en daarmee ging de upgrade zorgeloos.
Na install automaisch geactiveerd. Loopt lekker.
Had daarvoor een backup image gemaakt ( http://forum.tabletpcrevi...e-dell-venue-8-pro.60222/ ) maar die heb ik niet nodig gehad. Duurt allemaal wel even, maar verder wel allemaal in 1 keer goed.
Accuduur weet ik zo niet, want meestal leg ik 'm na 2 dagen toch al aan de lader.
en daarmee ging de upgrade zorgeloos.
Na install automaisch geactiveerd. Loopt lekker.
Had daarvoor een backup image gemaakt ( http://forum.tabletpcrevi...e-dell-venue-8-pro.60222/ ) maar die heb ik niet nodig gehad. Duurt allemaal wel even, maar verder wel allemaal in 1 keer goed.
Accuduur weet ik zo niet, want meestal leg ik 'm na 2 dagen toch al aan de lader.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 16:19 ]
Ik heb na een eerste installatie en een clean install de volgende punten, die me opvallen ...
- De batterij loopt toch wel snel leeg ... met alle instellingen op 5 voor naar slaapstand
- Lockscreen ... de ene keer klein lettertype met app notifications, de andere keer groot lettertype met geen app notifications
- Live tiles die niet updaten, of blijven hangen met een oude update
- geen toetsenbord icoontje in de taakbalk bij table modus
iemand hetzelfde en/of een oplossing ?
- De batterij loopt toch wel snel leeg ... met alle instellingen op 5 voor naar slaapstand
- Lockscreen ... de ene keer klein lettertype met app notifications, de andere keer groot lettertype met geen app notifications
- Live tiles die niet updaten, of blijven hangen met een oude update
- geen toetsenbord icoontje in de taakbalk bij table modus
iemand hetzelfde en/of een oplossing ?
Verwijderd
Er is een nieuwe build (Insider Fast)(Secure Boot uitzetten)bhorvers schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:04:
Ik heb na een eerste installatie..
Misschien dat die je punten oplost.
Ik had al een tijdje zonder noemenswaardige problemen win10 op mijn Amazon Venue 8. Van de week echter na een shutdown kan ik de tablet niet meer opstarten. Krijg na het Dell logo een klein groen balkje te zien, die loopt vol en je hebt rechtsonder dan de tekst dat volume up en down opstartopties en setup zouden moeten weergeven, maar tablet reageert dan niet meer. Heeft iemand dat al gehad en op kunne lossen?
Edit: Ik heb mazzel, de Venue startte gisteravond weer normaal op.
Edit: Ik heb mazzel, de Venue startte gisteravond weer normaal op.
[ Voor 7% gewijzigd door Quantor op 30-09-2015 09:20 ]