Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Misschien wel goed om nog eens te lezen inderdaad. Ik hoopte ook op wat opvallende punten uit neutrale bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 12:00
Cerberus_tm schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 05:34:
Misschien wel goed om nog eens te lezen inderdaad. Ik hoopte ook op wat opvallende punten uit neutrale bron.
Tja, naar mijn gevoel gaat het iets vloeiender en gaat de batterij iets langer mee.
Niets wereldschokkends. Momenteel is het ook eerder zoiets van omdat het kan.

vroeger met mijn Samsung S2 was CM een manier om toch nog de nieuwe android te draaien zonder dat hij effectief door de fabrikant ondersteund werd. Dit zie ik hier voor Lolypop nog niet als een rede, de update komt wel, misschien niet zo snel als we willen maar goed. De versie na Lolypop zal wss wel weer iets zijn voor mensen die een andere rom flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
evil kim schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:38:
[...]

Tja, naar mijn gevoel gaat het iets vloeiender en gaat de batterij iets langer mee.
Niets wereldschokkends. Momenteel is het ook eerder zoiets van omdat het kan.

vroeger met mijn Samsung S2 was CM een manier om toch nog de nieuwe android te draaien zonder dat hij effectief door de fabrikant ondersteund werd. Dit zie ik hier voor Lolypop nog niet als een rede, de update komt wel, misschien niet zo snel als we willen maar goed. De versie na Lolypop zal wss wel weer iets zijn voor mensen die een andere rom flashen
OK dank voor de info! Ik vind dat de task switcher erg sloom is in stock (wachten nadat je op de knop hebt gedrukt), dus vloeiende zou wel een pré zijn.

Ik begrijp dat Cloudy 2.2 gebaseerd is op de stock ROM van de LG G3?

Hoe zit het met bloatware, zoals de emoticons van LG, maar ook alle andere zooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:05
Ik zou zeggen, probeer het is! Een aantal dingen is bij installatie al aan/uit te vinken. Na installatie staan er wel wat apps zoals LG Health, LG Backup en Smart World, maar ik ervaar dat niet als storend. Ze zijn in de app drawer onzichtbaar te maken. Out of sight, out of mind.

Verder blijf ik keer op keer terugkomen bij Cloudy. Ik heb afgelopen weken regelmatig tussen CM12 en Cloudy gewisseld. De animaties op Lollipop vind ik prachtig, maar de camera is wel echt bedroevend vergeleken met die uit stock based roms. Daarnaast is cloudy enorm stabiel en mist KitKat eigenlijk niets wat Lollipop wel heeft, behalve eyecandy.

Accuduur let ik nooit op, ik heb op BT na altijd alles aan staan incl Google Now. Met beide haal ik met mijn gebruik gemakkelijk het einde van de dag, met een SOT van om en nabij de 2-3 uur.

Ik doe altijd clean installs en hoewel dat echt tijdrovend kan zijn is het wel het beste voor stabiliteit.

Om cm12 te flashen raad ik aan om eerst helemaal naar stock te gaan. Dan root --> autorec --> normale update van nieuwste TWRP (http://techerrata.com/browse/twrp2/g2d802) --> nieuwste CM12, nieuwste GAPPS (gebruik zelf altijd de Pico versie, lekker minimaal) --> in TWRP alles wipen behalve internal --> Flashen

Wil je naar Cloudy, flash Cloudy Baseband --> dan cloudy,

Enjoy!

[ Voor 4% gewijzigd door Mole op 09-03-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Voor de enthousiastelingen:

http://forum.xda-develope...op-stock-g2-d802-t3058129

Originele international D802 rom. Uiteraard eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Die ga ik niet proberen, maar hopelijk zorgt het er wel voor dat Cloudy er snel mee aan de slag kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik heb nu lollipop erop staan. Het is een custom rom (in de zin van vodafone apps eraf enzo)

Gedaan aan de hand van deze handleiding:

http://forum.xda-develope...0d-flashable-zip-t3070383

Ik had TWRP 2.7.0 erop staan (Autorec). De laatste bumped versie van TWRP erop gezet(flashen via TWRP .zip installer):

http://forum.xda-develope...ernel-f2fs-tools-t2898705

Daarna handleiding gevolgd:

How to install
1. Copy ROM into SDCARD
2. Reboot to Recovery
3. Wipe (System,cache,dalvik,data)
4. Install ROM
5. Reboot
6. Enjoy

Werkt zeer prima. Recovery is er nog steeds en ook root is aanwezig.

[ Voor 6% gewijzigd door Ewivis op 03-04-2015 15:37 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 20:44
Ewivis schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:23:
Ik heb nu lollipop erop staan. Het is een custom rom (in de zin van vodafone apps eraf enzo)

Gedaan aan de hand van deze handleiding:

Ik had TWRP 2.7.0 erop staan (Autorec). De laatste bumped versie van TWRP erop gezet(flashen via TWRP .zip installer):

Daarna handleiding gevolgd:

How to install
1. Copy ROM into SDCARD
2. Reboot to Recovery
3. Wipe (System,cache,dalvik,data)
4. Install ROM
5. Reboot
6. Enjoy

Je links werken niet.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Apart, misschien modje gedaan omdat ik crosspost had gedaan. Hersteld iig.

Nope, it was all you :>

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 03-04-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Na alle ellende met mijn OnePlus heb ik afgelopen weekend maar een tweedehands G2 aangeschaft. Ik ben al jaren een trouwe CM gebruiker en daarom leek de OnePlus me wel geschikt. Helaas waren mijn verwachtingen te hoog gespannen.

Inmiddels heb ik CM11 geflashed op mijn G2 omdat het me niet lukte om de IR aan de praat te krijgen onder CM12, een grote factor die mij deed bepalen een G2 aan te schaffen. Nu ben ik benieuwd wat voor batterijtijden de CM gebruikers hier halen. Heb het topic even doorzocht maar helaas lees ik dan vooral "meer" of "minder" als indicatie.

Met mijn OnePlus haalde ik met gemak de dag (24 uur met 3 tot 4 uur OST. 3G, WiFi en GPS aan). De batterij van de G2 lijkt niet veel kleiner dan die van de OPO, het scherm daarentegen wel. Maar ik kwam de eerste twee dagen niet door zonder 's avonds even bij te laden. Ik weet dat de duur van een ontelbaar factoren afhangt, maar wellicht is de batterij inmiddels aan vervanging toe? Iemand enig idee hoe ik daar achter kom?

[ Voor 3% gewijzigd door pimsaint op 08-04-2015 15:56 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
Ik heb geen CM draaien maar cloudy G2 2.1, maar met licht gebruik zoals whatsapp, FB, Inbox etc, kan ik om 7 uur van de lader en dan 1,5 dag later weer aan de lader als ik naar bed ga. Maar geen idee wat mijn OST dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Er zijn tools die aan kunnen geven hoeveel mAh er in je batterij zit wanneer hij vol is, maar ik heb daar geen ervaringen mee. Maar voor wat betreft batterijduur: onder Mahdi-ROM KitKat haalde ik de 24 uur meestal wel, met 6 uur SOT en dus 18 uur in standby. Daarbij staat WiFi altijd aan en had ik altijd redelijk tot goed bereik, helderheid op 30% ongeveer. Wel klok ik altijd de CPU op alle cores terug naar 1.7GHz. Nu draai ik CM12, en haal ik 5 uur SOT en 19 uur standby. Iets minder goed dus, maar ik kan niet anders omdat ik apps ontwikkel en ze op Lollipop moet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
pimsaint schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:55:
Na alle ellende met mijn OnePlus heb ik afgelopen weekend maar een tweedehands G2 aangeschaft. Ik ben al jaren een trouwe CM gebruiker en daarom leek de OnePlus me wel geschikt. Helaas waren mijn verwachtingen te hoog gespannen.

Inmiddels heb ik CM11 geflashed op mijn G2 omdat het me niet lukte om de IR aan de praat te krijgen onder CM12, een grote factor die mij deed bepalen een G2 aan te schaffen. Nu ben ik benieuwd wat voor batterijtijden de CM gebruikers hier halen. Heb het topic even doorzocht maar helaas lees ik dan vooral "meer" of "minder" als indicatie.

Met mijn OnePlus haalde ik met gemak de dag (24 uur met 3 tot 4 uur OST. 3G, WiFi en GPS aan). De batterij van de G2 lijkt niet veel kleiner dan die van de OPO, het scherm daarentegen wel. Maar ik kwam de eerste twee dagen niet door zonder 's avonds even bij te laden. Ik weet dat de duur van een ontelbaar factoren afhangt, maar wellicht is de batterij inmiddels aan vervanging toe? Iemand enig idee hoe ik daar achter kom?
HEt kost altijd een aantal oplaadcycli voordat je accu op 100% (dit is zo bij een nieuw toestel maar ook bij een flash).

Ik draai overigens CM12 en haal zo'n 3 uur screen time. Misschien meot je gewoon even wat stats delen... Dan kunnen we kijke of dat een beetje redelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Ik heb nu nog 12% over. Vanmorgen om 7 uur van de lader gehaald. SOT: 4 uur en 30 minuten.
Cloudy (en stock?) zijn inderdaad wel beter qua batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
EJPostema schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:02:
[...]
Ik draai overigens CM12 en haal zo'n 3 uur screen time. Misschien meot je gewoon even wat stats delen... Dan kunnen we kijke of dat een beetje redelijk is
Bedankt voor de snelle reacties. Het lijkt erop dat de battery-drain zich vooral in de eerste 25% voordoet. Hiervan de eerste twee screenshots: na 10 minuten is de G2 al 4% kwijt, een half uur later bijna 10%. En dat terwijl ik slechts het scherm aan heb gehad om spotify (5 minuten local play via headphones) aan te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://img2.picload.org/thumbnail/irripol/screenshot_2015-04-08-19-20-02.jpg Afbeeldingslocatie: http://picload.org/thumbnail/irripoa/screenshot_2015-04-08-19-53-50.jpg

Inmiddels is de nacht voorbij en is de G2 14 uur van de lader. Met de tempo van hierboven zou je verwachten dat ie dood zou zijn maar niets in minder waar. In de nacht heeft hij zo'n 20% verbruikt. Vergeleken met mijn OPO is dat behoorlijk wat. Via privacy guard heb ik diverse wakelocks geblocked en Gsam(root) geeft ook netjes minder dan 1% weer voor wakelocks. Het meeste zit hem in screen en phone radio maar dat scherm is nauwelijks aan geweest. Ik heb tenslotte ook gewoon mijn nachtrust gepakt ;)

Afbeeldingslocatie: http://img2.picload.org/thumbnail/irdrdir/screenshot_2015-04-09-09-10-49.jpg

Zoals jullie hierboven al aangeven moet ik misschien nog even een paar cycli afwachten... maar tot nu toe valt de batterij me, in vergelijking met de 3100mah waar ik vanaf kom, erg tegen. Herkennen jullie deze getallen? Ik vermoed dat de telefoon toch gauw zo'n 1,5 jaar in gebruik is geweest.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 16:09
pimsaint schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:23:
[...]

Zoals jullie hierboven al aangeven moet ik misschien nog even een paar cycli afwachten... maar tot nu toe valt de batterij me, in vergelijking met de 3100mah waar ik vanaf kom, erg tegen. Herkennen jullie deze getallen? Ik vermoed dat de telefoon toch gauw zo'n 1,5 jaar in gebruik is geweest.
Dit herken ik absoluut niet. 20% eraf terwijl je er niets mee doet is echt niet goed. Er zijn wel apps om te kijken wat de conditie van je accu is. In de meeste benchmarks komt de LG G2 (nog steeds) goed naar voren wat de accuduur betreft :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik heb als ik een nacht maak van 8 uur gemiddeld ook 8% eraf.

Je kan bij LG roms zien hoeveel % er de afgelopen 3 uur is afgegaan. Staat vaak op 2% of 3%.

Nu met Lollipop (LG 30A) ook. Alhoewel ik vind dat hij harder gaat als ik hem gebruik dan met KK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Bij mij gaat er normaliter ongeveer 0,3 à 0,8 procent per uur af als ik hem niet gebruik. Ik heb nog niet veel applicaties geïnstalleerd.

Maar de verdeling is niet gelijk: van 100% naar 99% duurt heel lang voor mijn gevoel, terwijl het b.v. van 30% naar 29% sneller lijkt te gaan. Ik vermoed dat de batterij vaak anders gecalibreerd is, per toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Cerberus_tm schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:49:
Bij mij gaat er normaliter ongeveer 0,3 à 0,8 procent per uur af als ik hem niet gebruik. Ik heb nog niet veel applicaties geïnstalleerd.

Maar de verdeling is niet gelijk: van 100% naar 99% duurt heel lang voor mijn gevoel, terwijl het b.v. van 30% naar 29% sneller lijkt te gaan. Ik vermoed dat de batterij vaak anders gecalibreerd is, per toestel.
Wat je beschrijft heb ik ook. Zelfde als een benzinemeter in een auto. Blijf lang op full staan en gaat dan exponentieel sneller naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:18
Ik draai CloudyG2 op m'n toestel, alleen sinds zojuist ben ik m'n hele copy/paste functie kwijt. Een tekstveld lang indrukken roept helemaal geen menu meer op. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Als ik binnen Chrome iets kopieer met de buttons bovenin wordt de cliptray wel geopend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:35:
Ik draai CloudyG2 op m'n toestel, alleen sinds zojuist ben ik m'n hele copy/paste functie kwijt. Een tekstveld lang indrukken roept helemaal geen menu meer op. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Als ik binnen Chrome iets kopieer met de buttons bovenin wordt de cliptray wel geopend
Hmm niet toevallig een Xposed-module zoals Xprivacy die het klembord blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds afgelopen zaterdag een G2. Durf alleen geen custom rom erop te zetten, had hiervoor een g2 mini en die werkt dus niet meer na een poging tot installeren custom rom. Is dus hopen dat ze opschieten met de uitdraai van lollipop maar had begrepen dat niemand weet wanneer die er zal komen..als ie al komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Op zich is er toch niet zo'n haast bij om Lollipop te krijgen? Vziw heeft het (tot nu toe) geen enorme voordelen t.o.v. Kitkat. Custom roms bieden interessantere dingen zoals features van de G3 je dan ook op de G2 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:26:
Op zich is er toch niet zo'n haast bij om Lollipop te krijgen? Vziw heeft het (tot nu toe) geen enorme voordelen t.o.v. Kitkat. Custom roms bieden interessantere dingen zoals features van de G3 je dan ook op de G2 krijgt.
Haast niet, maar zou wel fijn zijn als er duidelijkheid kwam wanneer je het kan verwachten.
Ik durf zelf geen custom rom op m'n G2 te zetten..veel te bang dat ik dadelijk met een telefoon zit die het niet meer doet. Plus ik snap er eerlijk gezegd geen ene moer van. Heb het wel geprobeerd maar in de afgelopen 2 weken heb ik 2 telefoons compleet naar de knoppe geholpen..doen beide absoluut niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:33:
[...]

Haast niet, maar zou wel fijn zijn als er duidelijkheid kwam wanneer je het kan verwachten.
Ik durf zelf geen custom rom op m'n G2 te zetten..veel te bang dat ik dadelijk met een telefoon zit die het niet meer doet. Plus ik snap er eerlijk gezegd geen ene moer van. Heb het wel geprobeerd maar in de afgelopen 2 weken heb ik 2 telefoons compleet naar de knoppe geholpen..doen beide absoluut niks meer.
Dat is (no offence) best knap. Ik ga inhoudelijk er ook vaak niet op in, maar ik heb altijd mijn telefoons weer aan de praat gekregen.
Daarnaast slaat het installeren van Custom recovery en root echt helemaal nergens op bij de G2. Je installeert 1 applicatie: Autorec voor Kitkat (als je die versie hebt)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2715496

Start hem op. Klik op uitvoeren en je telefoon is geroot. PM me anders maar, dan wil ik je wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik denk ook niet dat beide toestellen stuk zijn, hard bricken gaat niet zomaar gelukkig :)
Lees je wel ff eerst goed in voordat je iets gaat doen, dat voorkomt dit soort dingen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Ewivis schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:23:

Thanks voor de links!
Is dit nu een custom rom, of een aangepaste OTA rom uit het buitenland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Reseth schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:05:
[...]

Thanks voor de links!
Is dit nu een custom rom, of een aangepaste OTA rom uit het buitenland ?
Dat laatste. Het is een OTA rom die is aangepast. Dus eigenlijk gewoon stock. Ik heb Xposed erop gezet en dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 16:09
janvanduschoten schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:53:
Ik denk ook niet dat beide toestellen stuk zijn, hard bricken gaat niet zomaar gelukkig :)
Lees je wel ff eerst goed in voordat je iets gaat doen, dat voorkomt dit soort dingen.
Heb het zelf ook erg ongelukkig gedaan, zonder recovery gaat ie snel stuk en kun je het niet makkelijk terugzetten. Dus ik geloof helaas wel dat het mogelijk is ;(
*Zit al 2 weken met een leentoestel, wil zo graag m'n G2 terug*

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Perfect tnx , dan ga ik aan de slag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De G2 mini laat alsn ik hem opstart alleen nog maar het volgende zien. Ik kan wel dmv usb kabel en volume up knop in download mode komen maar linux ziet telefoon niet, ook als ik adb gebruik wordt ie niet gezien.

Dit zie ik dus op de telefoon na aanzetten:
[430] fastboot_init
[530] USB init ept @ 0xffe0000
[550] udc_start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Dit is het G2 topic, niet het G2 mini, kunnen dus verschillen in zitten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:16:
Dit is het G2 topic, niet het G2 mini, kunnen dus verschillen in zitten.
Klopt, maar was alleen maar om even aan te geven wat probleem is met g2 mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer mijn G2 te rooten via de handleiding van deze site: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2715496

Echter als ik in de recovery kom en apply update from adb selecteer krijg ik melding dat ik niet genoeg rechten heb.

Geen idee what probleem is..kan ik G2 ook op andere manier rooten?

Edit..is gelukt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hmm, ik heb wat zitten rommelen met mijn ROM en ik krijg nu een tsunami van FC's om m'n oren, en geen recente backup.
Ik kan nog wel een Nandroid backup maken. Weet iemand of ik daar met bijvoorbeeld Titanium backup nog informatie uit kan halen en data van enkele apps restoren? De FC's zijn van allemaal Google apps, ik kan nog wel een paar seconden na een reboot wat apps openen maar nog niet zo ver dat ik username en password eruit kan halen. Ook heb ik liever nog een backup van m'n whatsapp gesprekken van vandaag, maar dat is niet zo'n ramp als dat er niet is.

Een dirty flash heb ik al geprobeerd, helpt niet. Ook het flashen van enkel de Gapps werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Er zijn/waren wel apps die gewoon de data van apps terug konden halen uit een Nandroid, maar waar ik ervaring mee had zijn nog uit de tijd van CM7 en CWM, terwijl de meeste nu TWRP gebruiken.
Misschien dat je ergens een script kunt vinden (of zelf maken) die de Gapps juist verwijderd zodat je van de FC's af bent. Dan kun je je apps backupen en de ROM opnieuw flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Komt bekend voor, heb ik ook wel eens gehad, een schone installatie was de enige oplossing. Als je heel snel klikt en apps opent kan je nog wel een backup maken idd. Desnoods alleen van whatsapp. Maar heb je wel even wat geduld voor nodig voordat het lukt is omdat die ellende FC meldingen elke keer tussendoor komen.

Succes! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net lollipop 5.0.2 erop gezet. Via onderstaande link. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:06:
Heb net lollipop 5.0.2 erop gezet. Via onderstaande link. Werkt perfect.

Heb je bij jouw Mini niet per abuis een G2 rom gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:17:
[...]

Heb je bij jouw Mini niet per abuis een G2 rom gepakt?
Nee, ik heb ook nog een G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:46:
[...]

Nee, ik heb ook nog een G2
Topding! Nu nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoets
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-01 23:01
Draai sinds vanavond Lollipop 5.0.2. Geflashed op de manier beschreven op http://www.androidorigin....-2-lollipop-update-lg-g2/

Werkt prima, helaas ben ik alle contacten kwijt geraakt, maar dat is mijn eigen schuld geweest.
Even een aantal weken proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smoets schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:36:
Draai sinds vanavond Lollipop 5.0.2. Geflashed op de manier beschreven op http://www.androidorigin....-2-lollipop-update-lg-g2/

Werkt prima, helaas ben ik alle contacten kwijt geraakt, maar dat is mijn eigen schuld geweest.
Kun je die contacten ook niet terug halen via je google account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 12:00

Misschien dat deze link je kan helpen ?

https://support.google.com/mail/answer/1069522?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:57

Quad

Doof

Zijn er toevallig mensen die CloudyG2 3.0 erop hebben staan? Deze release bevat namelijk Android 5.0.1 als base. Mijn tante draait nu CM11, maar zitten toch een aantal irritaties in voor haar dus ga ik of Blisspop 3.2 of CloudyG2 3.0 erop zetten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 22:19

westergas

rikkie_pc

Quad schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:30:
Zijn er toevallig mensen die CloudyG2 3.0 erop hebben staan?
Die is er nu alleen nog voor de F302 (Koreaanse?) G2...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

westergas schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:54:
[...]

Die is er nu alleen nog voor de F302 (Koreaanse?) G2...
You're right, het staat notabene in de titel @ XDA.
Het flashen van de eerder geposte LG Stock ROM is ook een optie.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Quad schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:05:
[...]

You're right, het staat notabene in de titel @ XDA.
Het flashen van de eerder geposte LG Stock ROM is ook een optie.
Ja ik zit met hetzelfde probleem. Twijfel of ik over mijn huidige Cloudy de stock Lollipop flash of dat ik wacht en de D802 ook meegepakt wordt in cloudy G3.

Huidige rom is een beetje boel stuk ook zeg maar.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik heb de stock Lollipop geflashed, ging prima! Zit Aroma installer in, root en is zeer stabiel. Geen gedoe met fm radio meer, camera is top en batterij lijkt beter te zijn dan eerder. Custom recovery staat er zoals @xda gemeld gewoon nog erop.

Niet vergeten een factory reset te doen, ivm wazige fc's.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Quad schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:13:
Ik heb de stock Lollipop geflashed, ging prima! Zit Aroma installer in, root en is zeer stabiel. Geen gedoe met fm radio meer, camera is top en batterij lijkt beter te zijn dan eerder. Custom recovery staat er zoals @xda gemeld gewoon nog erop.

Niet vergeten een factory reset te doen, ivm wazige fc's.
Jij hebt die van hierboven gepakt? Die werkt dus goed eroverheen? :) Vanmiddag anders eens knutselen :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Die van XDA, versie 30b geloof ik. Gewoon in TWRP geflashed.

Vraag mij niet waar al die verschillende versies voor staan. :+

[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 02-05-2015 10:24 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Quad schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:23:
Die van XDA, versie 30b geloof ik. Gewoon in TWRP geflashed.

Vraag mij niet waar al die verschillende versies voor staan. :+
Dat probeer ik ook uit te vogelen :+ Kom er alleen ook niet uit. Heb nu de E gedownload :')

Je behoud root toch gewoon? :P verkeerd gelezen.

Nu installeren *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 02-05-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Vraagje voor de meer ervaren Android tweakers hier: ik heb onlangs mijn G2 geroot en wilde proberen de boot en shutdown-animaties te vervangen, maar alhoewel dat ook handmatig kan, zijn het meestal zips die je met TWRP moet flashen.
Nu vroeg ik mij dus af hoe je TWRP eigenlijk gebruikt als het flashen van zo'n tweak (niet een hele custom ROM) voor een boot loop o.i.d. zorgt. Wat voor mogelijkheden geeft TWRP om het dan weer te herstellen? Moet je een flashable zip hebben? Kun je anders via adb ook originele bestanden (bijv. de bootanimatie) terugzetten als je geen flashable zip hebt? B.v.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nandroid back-up maken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bovenstaande, maar iets uitgebreider uitgelegd:

Je kan met TWRP een backup maken van je complete ROM. Als je dit doet voordat je een bepaalde zip flashed, kan je dus je toestel weer terug brengen in de staat zoals die was voor het flashen van de zip, en dus weer terug naar een systeem dat wel werkte.

Let wel, het is echt alleen een backup en terug zetten. Vanuit TWRP weer aanpassingen doen in de backup of er alleen voor kiezen om bepaalde onderdelen uit de backup terug te zetten gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Touchdomex schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:14:
[...]

Dat probeer ik ook uit te vogelen :+ Kom er alleen ook niet uit. Heb nu de E gedownload :')

Je behoud root toch gewoon? :P verkeerd gelezen.

Nu installeren *O*
En is het gelukt?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zeker :D Moet nu alleen alles weer terugzetten :+

Dat blijft altijd vervelend.

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 02-05-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Met titanium backup heb je alle apps zo teruggezet. Alleen instellingen is even wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:44:
Let wel, het is echt alleen een backup en terug zetten. Vanuit TWRP weer aanpassingen doen in de backup of er alleen voor kiezen om bepaalde onderdelen uit de backup terug te zetten gaat niet.
Niet helemaal waar. Met Titanium backup kun je bepaalde onderdelen uit een TWRP backup terugzetten. Zie How to Restore Just the Apps from Nandroid Backup using Titanium Backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maar niet vanuit twrp zelf als je in een bootloop zit en dus titanium niet kan opstarten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 02-05-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Dat is uiteraard niet mogelijk nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik wil die van mijn vriendin upgraden dmv de KDZ bestand, maar ik krijg de G2 van haar niet in download mode. :/ Wanneer ik de telefoon de vol up + usb kabel erin prik gaat hij gewoon naar het laadscherm ipv download mode. Spijtig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

l3art schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:32:
Met titanium backup heb je alle apps zo teruggezet. Alleen instellingen is even wat werk.
Precies en blijkbaar zitten er geen lockscreenwidgets meer innwat erg jammer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
l3art schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:44:
Bovenstaande, maar iets uitgebreider uitgelegd:

Je kan met TWRP een backup maken van je complete ROM. Als je dit doet voordat je een bepaalde zip flashed, kan je dus je toestel weer terug brengen in de staat zoals die was voor het flashen van de zip, en dus weer terug naar een systeem dat wel werkte.

Bedankt. Goed om te weten dat je een echt complete backup kunt maken, maar het is dus niet iets wat je wilt gebruiken om een kleine tweak ongedaan te maken. Misschien is het wel makkelijker om een flashable zip met ZIPme te maken om originele (werkende) bestanden terug te zetten als een tweak niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je kan beter dmv een root Explorer de bestanden omwisselen, weet je zeker dat je Wat je doet goed gaat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dat wilde ik ook gaan doen (gebruik Fx Explorer met root add-on), maar stel dat je toestel niet meer wil booten door de wijziging, wat doe je dan? Een Nandroid backup terugzetten lijkt mij overkill als je maar een kleine wijziging hebt gedaan. Misschien kan je wel bestanden terugzetten via adb?

[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-05-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dan zou je toch beter ff een nandroid back-up kunnen maken. Duurt een paar minuten maar voorkomt veel gehuil als het toch mis gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Vergeet ook niet je nandroid backup op je pc te zetten. Voor het geval dat er iets misgaat met je interne opslag oid (been there, done that :+ ). Een paar minuten werk, maar scheelt je een hoop kopzorgen als er iets misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:17
Hèhè het is me eindelijk gelukt om stock 5.0.2 te rooten dmv one-click-root. via youtube kwam ik aan de tip om je telefoon ook eerst in vliegtuigstand te zetten en toen lukte het wel. Gelijk met autorec voor lollipop twrp erop geflashed. Nu wachten tot framework en tweakbox voor lollipop uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Wow... misschien heb ik 'm dan toch gebricked... |:(

Heb een bootanimatie erop die vastloopt en nu zit ik in een boot loop en kom niet in custom recovery. TWRP 2.7 zit erop (met AutoRec). Als ik in recovery probeer te komen hoor ik wel een geluidje "ploep ploep", maar dan loopt de bootanimatie dus vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:41:
Wow... misschien heb ik 'm dan toch gebricked... |:(

Heb een bootanimatie erop die vastloopt en nu zit ik in een boot loop en kom niet in custom recovery. TWRP 2.7 zit erop (met AutoRec). Als ik in recovery probeer te komen hoor ik wel een geluidje "ploep ploep", maar dan loopt de bootanimatie dus vast.
Klinkt niet goed. Op deze site staan diverse 'oplossingen' die het proberen waard zijn: http://www.androidayos.co...-bootloops-download-mode/

edit: Heb je wel een nandroid backup gemaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door contrast op 03-05-2015 15:45 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik krijg hem wel in download mode. Eens kijken wat ik daar me kan dan.

Edit: Welke KDZ zou ik moeten gebruiken voor een Nederlandse G2 (D802)? Er staat momenteel "KOT49I.D80220h" op.
Ik zie hier een aantal versies van D802 20H: http://storagecow.eu/index.php?dir=Xda%2FLG+G2%2FStock%2F

[ Voor 62% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-05-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Volgens deze website één van de volgende:
  • Europe Open D80210A_00.kdz
  • Europe OPEN KitKat D80220D_00.kdz
  • Netherlands Open 16GB KitKat D80220D_00.kdz
  • Northern Europe Open KitKat D80220D_00.kdz
  • UK H3G 16GB KitKat D80220C_00.kdz
Ik zou dus voor Netherlands Open 16GB KitKat D80220D_00.kdz gaan.

Meer achtergrond informatie is te vinden op XDA

[ Voor 10% gewijzigd door contrast op 03-05-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Hier staan kdz files te over. Keuze genoeg zou ik zeggen. Ik zou voor de open europe gaan.
http://lg-phone-firmware.com/firmware-Lg+G2-Tutti-36.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik had de Open Europe 20H al gedld en nu net geflashed in normal mode (met behoud van data dus, aangezien het bestand wat voor de boot loop zorgde in system stond). Telefoon werkt nu weer. *O*
Wel weer ff opnieuw rooten en TWRP erop gooien.

Bedankt voor die link van eerder, contrast; download mode was de redding. Weer een hoop geleerd...

[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-05-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Deze gast heeft een tool gemaakt die zorgt dat de lg g2 zo goed als unbrickable is. Heb hem zelf nog niet geprobeerd maar hij is bekend in de G2 wereld. Onder andere dat je weer van lollipop naar kitkat terug kan.

https://www.facebook.com/droidth?fref=ts

Edit: Linkje vergeten.... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Ewivis op 04-05-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoets
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-01 23:01

Oke, draai deze dus al sinds 6 dagen, lekker vlot. Batterij gaat ongeveer een half uur langer mee.
Als ik een foto gemaakt heb en deze in de galerij bekijk, wil pas na een keer of drie de afbeelding te hebben aan getikt de touchtoetsen op lichten. In de settings zo ingesteld dat deze altijd aan moeten blijven.

Je kunt de telefoon met twee keer op het touchscreen te tikken uit stand-by halen, maar ook met de powerknop. Gebeurt vaak dat als je dat met de powerknop doet, het beeldscherm aangaat, maar gelijk weer in stand-by terug gaat. Pas na een keer of 4 blijft het scherm aan.

Dit zijn de enigste dingen die mij opvallen in het dagelijkse gebruik. Ik heb de telefoon die ik sinds midden maart nieuw in bezit heb de afgelopen dagen zwaar gebruikt. Dan haal ik 16 uur gemakkelijk op een lading. Twee dagen heb ik deze licht gebruikt en toen heb ik met 1 lading twee dagen ruim kunnen overbruggen.
(een paar foto's gemaakt, stuk of 10 keer buienradar en nu.nl, 5 keer 5 minuten een spelletje gespeeld en een paar keer gebeld via G3, en wat e-mails bekeken en beantwoord)

Wel denk ik dat zodra de officiele versie uitkomt van LG via het updatecenter, ik deze erop ga zetten.

Lollipop 5.0.2. vind ik prettig in gebruik. Ondanks dat hij al twee jaar op de markt is, kan hij rustig nog mee met de huidige telefoons. Procentueel zijn de nieuwere sneller.

Als de G4 over 2 jaar ook zo laag in prijs is als de G2 en ook zo goed, dan kon dat zeker de opvolger worden van deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:04:
Ik had de Open Europe 20H al gedld en nu net geflashed in normal mode (met behoud van data dus, aangezien het bestand wat voor de boot loop zorgde in system stond). Telefoon werkt nu weer. *O*
Wel weer ff opnieuw rooten en TWRP erop gooien.

Bedankt voor die link van eerder, contrast; download mode was de redding. Weer een hoop geleerd...
Goed om te horen dat het heeft gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
contrast schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:34:
[...]

Goed om te horen dat het heeft gewerkt :)
Ja. :) Wat wel gek was was dat toen ik klaar was met de kdz flashen en weer opnieuw ging rooten met ioroot25, hij opeens een factory reset ging doen. Ik heb het idee dat dat gebeurde omdat ik op enter drukte voordat ik de adb sideload op de telefoon aangeklikt had. Gelukkig dat ik die Nandroid backup eerst gedaan heb (die staat er nu weer op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:25:
[...]

Ja. :) Wat wel gek was was dat toen ik klaar was met de kdz flashen en weer opnieuw ging rooten met ioroot25, hij opeens een factory reset ging doen. Ik heb het idee dat dat gebeurde omdat ik op enter drukte voordat ik de adb sideload op de telefoon aangeklikt had. Gelukkig dat ik die Nandroid backup eerst gedaan heb (die staat er nu weer op).
Bij het (opnieuw) rooten doet hij naar mijn weten altijd een factory reset. Alleen bij het unlocken blijven je bestanden behouden. Het is dus gegaan zoals het hoort te gaan denk ik. En die nandroid backup is goed van pas gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hmm, de eerste keer dat ik geroot heb was er zeker geen factory reset gebeurd, alhoewel ik het toen ook niet 100% volgens de standaardinstructies deed. Ik had root.bat afgebroken toen hij nog op het adb sideload commando wachtte en heb toen in de commandeline gewoon die kk_root.zip gesideload.

[ Voor 58% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-05-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Excuus, heb het even onderzocht en het is andersom. Bij het unlocken van de bootloader raak je alles kwijt en bij het rooten niet. Dit is sinds versie 4.0+ wel te omzeilen door eerst de onderstaande command te gebruiken;

adb backup –apk –shared –all –f /path/to/backup.ab

En na het unlocken de onderstaande command uit te voeren;

adb restore /path/to/backup.ab 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Interessant. Iets anders wat ik niet snap is dat ondanks dat de data in mijn Nandroid backup meegenomen is en alle apps en instellingen er zijn, alle user data ontbreekt; d.w.z. downloads van apps, bestanden in de mappen documents, music, videos, gallery (incl. wallpapers), ringtones, zijn weg. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling te zijn als bij de backup alles (behalve cache) aangevinkt was?

Edit: Ik lees net dit:
WARNING: /data backup DOES NOT backup the stuff on your internal "sdcard", you need to back that up separately!!

Is dat de verklaring? Ik dacht dat Nandroid backups echt 'compleet' waren... :?

[ Voor 43% gewijzigd door Aham brahmasmi op 04-05-2015 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ewivis schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:00:
Deze gast heeft een tool gemaakt die zorgt dat de lg g2 zo goed als unbrickable is. Heb hem zelf nog niet geprobeerd maar hij is bekend in de G2 wereld. Onder andere dat je weer van lollipop naar kitkat terug kan.
Welke gast? Had er niet een link in je post moeten staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op maandag 04 mei 2015 @ 05:40:
Interessant. Iets anders wat ik niet snap is dat ondanks dat de data in mijn Nandroid backup meegenomen is en alle apps en instellingen er zijn, alle user data ontbreekt; d.w.z. downloads van apps, bestanden in de mappen documents, music, videos, gallery (incl. wallpapers), ringtones, zijn weg. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling te zijn als bij de backup alles (behalve cache) aangevinkt was?

Edit: Ik lees net dit:

[...]

Is dat de verklaring? Ik dacht dat Nandroid backups echt 'compleet' waren... :?
Ik maak altijd los een backup van mijn internal SD. Lijkt me ook logisch aangezien er nooit genoeg ruimte (in mijn geval ong. 12,5 GB) op je kaart aanwezig is om je nandroid incl. alle bestanden te maken.

Nog een voordel is dat het makkelijker is om te bepalen wat je wilt restoren en het backup en restore proces is veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
contrast schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:54:
[...]

Ik maak altijd los een backup van mijn internal SD. Lijkt me ook logisch aangezien er nooit genoeg ruimte (in mijn geval ong. 12,5 GB) op je kaart aanwezig is om je nandroid incl. alle bestanden te maken.
Dat is ook de reden dat ik een otg-kabel gebruik om het rechtstreeks op een usb-stick te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Ook een goede optie inderdaad. Zelf heb ik vrijwel altijd genoeg ruimte op mn internal SD voor een nandroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Aham brahmasmi schreef op maandag 04 mei 2015 @ 05:43:
[...]

Welke gast? Had er niet een link in je post moeten staan? :)
Inderdaad vergeten... Nu toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
contrast schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:12:
Ook een goede optie inderdaad. Zelf heb ik vrijwel altijd genoeg ruimte op mn internal SD voor een nandroid.
Ik had een OTG kabel via Ebay gehaald, maar die werkt niet. Is de kabel niet goed of waar heb jij hem gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik heb deze en die werk goed.

http://www.ebay.nl/itm/OT...m58a10a04ed#ht_3243wt_970

En anders moet je hier ook even kijken.

http://usb-otg-kabel.nl/

[ Voor 15% gewijzigd door Nilco op 04-05-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Ik heb al heel lang niet meer gebruik gemaakt van een OTG kabel. Misschien dat Nilco het beter kan beantwoorden.

edit: Hij was me voor, zie reactie hierboven.

[ Voor 13% gewijzigd door contrast op 04-05-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ewivis schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:43:
[...]

Inderdaad vergeten... Nu toegevoegd.
Neem aan dat je dan op dit doelde: http://forum.xda-develope...ni-srk-tool-d802-t3098163

@contrast: Ok, dat is op zich wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Aham brahmasmi schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:46:
[...]

Neem aan dat je dan op dit doelde: http://forum.xda-develope...ni-srk-tool-d802-t3098163

@contrast: Ok, dat is op zich wel logisch.
Ja klopt, de facebook pagina is wel handig als je hem wilt volgen met ontwikkelingen voor de LG G2 (inclusief updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Besteld via ebay! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Wat betreft die USB OTG kabel: is het niet handiger om er een te hebben die ook een micro-USB B ingang heeft, zodat je je telefoon ook kunt voeden (met laadkabel) als hij weinig lading heeft of lang aan een hdmi-kabel moet hangen? Deze van ebay heeft dat iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik gebruik hem alleen om een nandroidbackup te maken en dat doe ik als de batterij (bijna) vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Domme vraag ook van mij. :D Ik dacht dat het om een SlimPort adapter ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Ik heb zelf mijn telefoon laatst geupdate van 4.4.2 naar 5.0.2 ( via de Orginele LG Updater ).
Maar aangezien er een aantal Tools die ik gebruik niet (goed) werken onder Lolipop, en ik pas na de update TWRP heb geinstalleerd vraag ik mij af, is er een mogelijkheid om terug te flashen naar 4.4.2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Met de lg-flash-tool en de 80220h kdz-file kan je terugflashen naar 4.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
@nilco: Top ! het is gelukt, het was even klooien om de juiste files bij elkaar te krijgen, maar 4.4.2 staat erop,

Nu ook een Custom Firmware.
Xposed Framework werkt toch beter onder 4.x.x dan onder 5.x
het zelfde als G2 Tweakbox ( geweldige Tool trouwens )
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste