Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Bob schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:00:
[...]

Sommige zaken zijn merkbaar vlotter, zoals de app switcher. Verder is het imo een voordeel om steeds de laatste versie te hebben ivm bug en security fixes. Geen battery drain gemerkt.
Ik draai vooralsnog deze: http://forum.xda-develope...enmod-12-0-lg-g2-t2944269

Custom build toen er nog geen officiele was. Ik wil niet meer terug. Batterij is goed (vooral stand-by) en werkt echt heel soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:48

Bob

EJPostema schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:26:
[...]

Ik draai vooralsnog deze: http://forum.xda-develope...enmod-12-0-lg-g2-t2944269

Custom build toen er nog geen officiele was. Ik wil niet meer terug. Batterij is goed (vooral stand-by) en werkt echt heel soepel
Werken de zaken die in die startpost als niet werkend staan ondertussen wel? Bvb video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Ik draai de officiële nightly van CyanogenMod met de Render Kernel. Video werkt prima ja, en ik heb nog niks kunnen vinden dat niet werkt. Ik heb er geen issues mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

iChaos schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:19:
Ik draai de officiële nightly van CyanogenMod met de Render Kernel. Video werkt prima ja, en ik heb nog niks kunnen vinden dat niet werkt. Ik heb er geen issues mee :)
Nightly draai ik ook, met hun kernel. Merkbare voordelen met die andere kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Ik heb nooit de CM kernel gebruikt op Lollipop, maar op Kitkat had ik altijd de Mahdi ROM, en daarbij viel het me op dat de stock kernel het toestel wel érg warm maakte. Render Kernel leek daarna wel een stuk betere thermal control te hebben. Daarnaast hebben andere kernels volgens mij niet de BACON cpu governor, die de batterijduur bij mij merkbaar beter maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Bob schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:08:
[...]

Werken de zaken die in die startpost als niet werkend staan ondertussen wel? Bvb video.
Alles doet het bij mij. Weet het alleen niet van de videorecording... Gebruik ik niet.
iChaos schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:19:
Hmm eens even kijken. Klinkt wel interessant. Misschien maar eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZAQIR
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-08 18:01
Ik draai al bijna een jaar ParanoidAndroid 4.4 op mijn D802 maar mijn GPS werkt niet. Ik gok dat het te maken heeft met mijn baseband/modem. Wifi en signaal werken uitstekend btw. Wat kan ik eraan doen?

[ Voor 10% gewijzigd door ZAQIR op 12-01-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Iets meer informatie alsjeblieft :) Op welke baseband zit je bijvoorbeeld? En heb je al eens een andere ROM geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZAQIR
Ik zit op KK-baseband. Ik zit eraan te denken om OptimusG3 Rom V1.4.1 of CloudyG3 2.1 te flashen. Welke raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Cloudy. Heb beide geprobeerd, maar Cloudy vond ik net wat prettiger. Maar anderen mensen zweren weer bij Optimus. Zelf kijken wat je prettig vindt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZAQIR
Heb ik verder nog wat nodig? Ik zit op TWRP 2.7.0.0, zal ik die eerst updaten naar de huidige versie? Ik zal de KitKat Baseband ook nog even flashen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Meer dan dat heb je niet nodig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
mad-dog schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:17:
Ik heb sinds vorige week een G2, echter krijg ik het gewoon echt niet voor elkaar om uberhaupt al in de stock recovery komen(overigens nog niet geroot). Ik druk vol-down+power in, wacht op het LG logo, laat ze los en druk ze weer in, maar start vervolgens weer vrolijk naar Android. Iemand een idee wat ik verkeerd doe :?
Dat had ik ook, schijnt te maken te hebben met de bootloader in nieuwere toestellen. Via ADB kon ik wel in recovery komen. Als je eerst root met Towelroot en daarna met Auto Rec TWRP (custom recovery) installeert werkt het wel.

Zorg er wel voor dat je zeker weet dat je een echte D802 hebt: als je hem niet van een officiële dealer hebt kan het zijn dat het een D800 is met D802-achterkant en -software (schijnt nu een epidemie te zijn), en dan gaat het totaal mis als je iets probeert te flashen. Dat kun je uitsluitend controleren door de achterkant eraf te halen (zie Youtube). "D802" moet echt in het plastic staan, niet op een sticker.

Zorg er ook voor dat je geen over-the-air-updates accepteert (de standaard-updates van LG) als je iets veranderd hebt aan je bootloader of recovery, zoals met Auto Rec: dan gaat ook alles mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:45
Cerberus_tm schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 03:03:
[...]

Dat had ik ook, schijnt te maken te hebben met de bootloader in nieuwere toestellen. Via ADB kon ik wel in recovery komen. Als je eerst root met Towelroot en daarna met Auto Rec TWRP (custom recovery) installeert werkt het wel.

Zorg er wel voor dat je zeker weet dat je een echte D802 hebt: als je hem niet van een officiële dealer hebt kan het zijn dat het een D800 is met D802-achterkant en -software (schijnt nu een epidemie te zijn), en dan gaat het totaal mis als je iets probeert te flashen. Dat kun je uitsluitend controleren door de achterkant eraf te halen (zie Youtube). "D802" moet echt in het plastic staan, niet op een sticker.

Zorg er ook voor dat je geen over-the-air-updates accepteert (de standaard-updates van LG) als je iets veranderd hebt aan je bootloader of recovery, zoals met Auto Rec: dan gaat ook alles mis.
Het is gelukkig opgelost na een vraag op XDA. Kwam er uiteindelijk in door na het loslaten van volume-down+power niet opnieuw deze knoppen in te duwen,maar de volume up+down.
Mijn versie komt bij studentmobiel vandaan. D802 staat zowel op de stickef als in het plastic onder het LG logo. Dat moet toch gewoon in orde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
mad-dog schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:28:
[...]

Het is gelukkig opgelost na een vraag op XDA. Kwam er uiteindelijk in door na het loslaten van volume-down+power niet opnieuw deze knoppen in te duwen,maar de volume up+down.
Mijn versie komt bij studentmobiel vandaan. D802 staat zowel op de stickef als in het plastic onder het LG logo. Dat moet toch gewoon in orde zijn
O, goed zo! Ik heb ook up+down geprobeerd en alles wat ik maar kon bedenken, maar niets werkte. Nu heb ik gelukkig de oudere bootloader en TWRP (beide via Auto Rec) en werkt de normale methode.

Ik heb net op je privébericht gereageerd over hoe je zeker kunt weten of het een D802 is. Ze doen nieuwe achterkantjes van een D802 op een D800, dus de achterkant bewijst helaas niets. Volgens het Internet is er geen enkele andere mogelijkheid om het zeker te weten; de ROM kan ook van een D802 zijn terwijl het een D800 is. Ik heb de mijne ook van Studentmobiel, en dat is een officiële dealer van LG in Nederland, maar wilde toch geen enkel risico nemen en heb de achterkant opengemaakt (het was een D802).

[ Voor 14% gewijzigd door Cerberus_tm op 13-01-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

Iemand al een 5.0 rom geïnstalleerd?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nope, ik zit te wachten tot Cloudy met een D802 rom komt die geinstalleerd kan worden. Hij heeft er nu wel eentje voor een andere variant van de G2 maar nog niet voor de 802. Geduld, komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een andere G2 heb ik Blisspop staan. Werkt eerlijk gezegd prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:47:
[...]

Root access zit verwerkt in de ontwikkelaarsopties, kwestie van root uit en aanzetten en dan heb je root. USB mode gebruik ik niet, sluit m'n telefoon eigenlijk nooit aan op m'n PC, zou eigenlijk ook niet weten waarom.

En gedeelten Engels... Sja, lekker belangrijk...
CM12 is ook gedeeltelijk Engels. Dus daar zit weinig verschil in met Vanir. Alleen CM12 is wel sneller. Iedere keer met apps bijwerken van een nieuwe nithly duurt dat bij Vanir verschrikkelijk lang. CM12 loopt er zo doorheen. Over die Root weer aanzetten in ontwikkellaarsopties zou ik graag weer meer uitleg willen.

Update: Root is gelukt. SuperSu van chainfire installeren en dan automatisch via een herstart in TWRP laten updaten. Wat ook eindelijk klopt is dat niet al je RAM geheugen bijna vol is zoals met de stock-ROM van LG zelf. Met CM12 heb je wel meer dat 1 gig vrij. Weet niet wat er allemaal voor troep dan meedraait met de stock-ROM van LG.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:35:
[...]

CM12 is ook gedeeltelijk Engels. Dus daar zit weinig verschil in met Vanir. Alleen CM12 is wel sneller. Iedere keer met apps bijwerken van een nieuwe nithly duurt dat bij Vanir verschrikkelijk lang. CM12 loopt er zo doorheen. Over die Root weer aanzetten in ontwikkellaarsopties zou ik graag weer meer uitleg willen.
Ik had de 1e keer na flashen ook geen root-access, terwijl dit wel aanstond(apps+adb). Daarna via een tip elders root uit en weer aangezet. Werkte vervolgens direct. Voor de duidelijkheid, ik heb dus ook verder geen SuperSU erop staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Hoi, tijdens het updaten van de recovery naar TWRP v2.8.2.1 krijg ik een melding de volgende melding te zien links boven in het scherm:

[780] Fastboot mode started
[830] udc_start()

Weet iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 21% gewijzigd door Ttje op 08-02-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met CM12 en Vanir is de battery drain wel heel hoog. Schijnt een probleem te zijn in Lollipop. Dus er zit een geheugenfout in Lollipop en Google Play Services gebruikt meer dan de bedoeling is. Leuk die Lollipop Android 5 maar eigenlijk is het gewoon een drama. OptimusG3 of CloudyG3 is dus een veel betere keuze totdat Google dat probleem heeft opgelost in Lollipop. In een uur al 10% accu leeg met een beetje Whatsapp. Met OptimusG3 was dat rond deze tijd 0%.

Schijnt ook nog door smart-Lock te komen ook al gebruik je deze niet.
I've been trying to figure this out for a while, and I think I just found it. It seems to be caused by Smart Lock - even if you are not using any Smart Lock features! I set my screen lock to "Swipe" and it stopped using the GPS. If I set it to PIN, pattern, or password, it uses the GPS, even if I have no trusted places, faces, or devices configured.
Of course no security is not desirable for a lot of people, including me. However, Smart Lock can disabled separately: Settings->Security->Trust agents->Smart Lock. Now I've got my security back and the GPS doesn't turn on when I unlock the screen. I'm not sure if I'll leave it off because I like both the trusted face and trusted places. I'll leave it this way for a bit and see if there's a significant improvement to my battery life.
.

Wat een drama dat Lollipop. Echt alles is slechter en lelijker geworden. Ook heb je gedwongen Google search op je homescreen welke je niet kan verwijderen. Je kan hem verwijderen onder apps met root acces maar de ruimte blijft leeg bovenaan op je homescreen wat je niet kunt gebruiken. Dit was met de vorige Android versies niet zo. Om nu weer een aparte launcher te installeren zie ik niet zitten. Ik wacht op nog wat nightly's anders maar CloudyG3 erop knallen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 16:09
In dit Google+ topic heeft iemand wel een heel bizarre battery-duur met Cloudy G2 2.2. Maar liefst 21 uur met 24%. Door meerdere goede reviews wordt Cloudy zo wel erg aantrekkelijk :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:56:
In dit Google+ topic heeft iemand wel een heel bizarre battery-duur met Cloudy G2 2.2. Maar liefst 21 uur met 24%. Door meerdere goede reviews wordt Cloudy zo wel erg aantrekkelijk :)
Wat is dat precies, heb je een precieze link? De mijne gebruikt niet zelden maar 0.2%/uur met stock Kitkat met scherm uit, 500 uur zonder op te laden zou in theorie te doen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:18:
Met CM12 en Vanir is de battery drain wel heel hoog.
Ik draai sinds zondag Vanir en merk totaal geen verschil in batterij duur op stock. prima rom hoor maar zodra Cloudy 3 uit is voor de D802 gaat die er op. Mis bijvoorbeeld de knock on/off shizzle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Cerberus_tm schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 03:33:
[...]

Wat is dat precies, heb je een precieze link? De mijne gebruikt niet zelden maar 0.2%/uur met stock Kitkat met scherm uit, 500 uur zonder op te laden zou in theorie te doen moeten zijn.
Deze link geeft helaas niet direct de goede URL maar dít is de afbeelding
Als je al die SOT´s ziet van 6-7 uur en ik haal standaard 3,5-4 wil ik toch wel erg graag over naar Cloudy :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
1% per uur is niet heel verwonderlijk. Haal ik ook 's nachts, soms nog minder. Maar als je je telefoon echt gaat gebruiken dan haal je dat bij lange na niet. Dat is gewoon onmogelijk. Maar 1% per uur is dus niet bijzonder. Maar zonder duidelijk overzicht hoe lang het scherm aan is geweest etc, zegt het niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
westergas schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:25:
[...]

Ik draai sinds zondag Vanir en merk totaal geen verschil in batterij duur op stock. prima rom hoor maar zodra Cloudy 3 uit is voor de D802 gaat die er op. Mis bijvoorbeeld de knock on/off shizzle.
Knock on/off werkt op Vanir ook prima hoor. Heb via Nova een gesture ingesteld dat ik op elk willekeurige lege plek kan dubbelklikken om een screen off te doen(naast de standaard dubbelklik via status bar). Knock on werkt ook gewoon op dezelfde manier als met de stock rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

mad-dog schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:42:
[...]

Knock on/off werkt op Vanir ook prima hoor. Heb via Nova een gesture ingesteld dat ik op elk willekeurige lege plek kan dubbelklikken om een screen off te doen(naast de standaard dubbelklik via status bar). Knock on werkt ook gewoon op dezelfde manier als met de stock rom
Is dat niet alleen met de prime versie? Die heb ik niet namelijk.
Kan die instelling niet vinden iig...kan je me op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
l3art schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:03:
1% per uur is niet heel verwonderlijk. Haal ik ook 's nachts, soms nog minder. Maar als je je telefoon echt gaat gebruiken dan haal je dat bij lange na niet. Dat is gewoon onmogelijk. Maar 1% per uur is dus niet bijzonder. Maar zonder duidelijk overzicht hoe lang het scherm aan is geweest etc, zegt het niet heel veel.
Op de derde link in m'n vorige post, deze dus, staat een Screen On Time van 6 uur onder CM12. En dat vind ik heel netjes, waar ik vaak 3,5 - 4 uur haal. Uiteraard zijn er dan alsnog genoeg factoren die daar invloed op hebben naast de SOT, maar toch een goede vergelijker van accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
westergas schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:50:
[...]

Is dat niet alleen met de prime versie? Die heb ik niet namelijk.
Kan die instelling niet vinden iig...kan je me op weg helpen?
Is inderdaad wel met de Prime versie, maar voor de extra's die dat boodt heb ik die 3 euro wel over. De instelling om uit te zetten via dubbeltik zit zelf niet in Nova, maar heb deze gesture gekoppeld aan een kleine screen off app(die ik vervolgens heb laten verbergen uit de app-drawer)
Knock-on zit gewoon in de ROM verwerkt, dat werkt gewoon out-of-the-box

[ Voor 26% gewijzigd door mad-dog op 10-02-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
6 uur is inderdaad heel erg lang. Maar ook bij dit soort zaken blijf ik sceptisch.
Want scherm aan zetten aan laten op de laagste helderheid, niks met de telefoon doen levert ook zo'n schermtijd op.

Het enige wat ik probeer te zeggen is, dat men zich niet gek moet laten maken door wat getallen. Want dit is zo beïnvloedbaar. 6 uur schermtijd met gewoon op een normalte manier de telefoon gebruiken is niet haalbaar. Daar geloof ik helemaal niks van. Niet met de G2 in ieder geval niet zonder, extreem onder te klokken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Wrong post :)

[ Voor 96% gewijzigd door mad-dog op 10-02-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:53:
[...]

Deze link geeft helaas niet direct de goede URL maar dít is de afbeelding
Als je al die SOT´s ziet van 6-7 uur en ik haal standaard 3,5-4 wil ik toch wel erg graag over naar Cloudy :9~
Mmm tja, als je de telefoon nauwelijks gebruikt kun je gemakkelijk veel betere scores halen. Mijn telefoon, terwijl ik hem niet of nauwelijks gebruikte, stock ROM:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R7wTbrH.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/68hUPQ3.png

Deze laatste vertrouw ik niet helemaal: ik vermoed dat de batterij niet helemaal goed gekalibreerd is, als hij na 8 uur nog steeds op 100% staat. Ik heb hem wel opgeladen tot 100% en leeg laten lopen tot hij uitging hiervoor — maar toch gek. Ik denk dat hij op 99,1% is of zoiets, en dat de telefoon dat als 100% registreert. En Better Battery Stats kijkt alleen naar het percentage voor zijn berekening, denk ik. En 0,1%/uur is geloof ik wel echt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap zelf alleen niet waarom je een ROM zoals Cloudy zou nemen wat als download alleen al 1,39 Gig is en zeer veel van je RAM in beslag neemt. CM12 is maar paar honderd MB en neemt veel minder in beslag. Wat moet je met al die bloatware? LG G3 toetsenbord en zooi zijn apart te downloaden als het daarom gaat.

CM12 heeft eindelijk een release dadelijk waar de meeste problemen in verholpen zijn.
http://www.cmxlog.com/12/d802/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja er zijn zoveel redenen. Bloatware zit er trouwens niet veel bij. Veel van die LG meuk is al verwijderd.
Het zal misschien ook een kwestie van Eye candy zijn waar mensen voor vallen.
Daarbij moet ik zeggen dat tot op heden, Cloudy G3 nog energie zuiniger is bij mij dan bijvoorbeeld Resurrection Remix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:06:
Ik snap zelf alleen niet waarom je een ROM zoals Cloudy zou nemen wat als download alleen al 1,39 Gig is en zeer veel van je RAM in beslag neemt. CM12 is maar paar honderd MB en neemt veel minder in beslag. Wat moet je met al die bloatware? LG G3 toetsenbord en zooi zijn apart te downloaden als het daarom gaat.

CM12 heeft eindelijk een release dadelijk waar de meeste problemen in verholpen zijn.
Ik heb nu met vanir 1gb vrij. Alleen jammer dat Android alle apps direct uit het geheugen gooit en je dus niets aan dat vrije geheugen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:29:
[...]

Ik heb nu met vanir 1gb vrij. Alleen jammer dat Android alle apps direct uit het geheugen gooit en je dus niets aan dat vrije geheugen hebt...
Daar heb ik met CM12 geen last van. Als ik een app open blijft deze ook draaien op de achtergrond en neemt dan extra RAM in beslag. Nieuwe release is ook weer klaar zie ik met heel veel verbeteringen. Ook de homescreen zo te lezen qua ruimte. Alleen jammer dat G2 Tweakbox niet werkt onder Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste nightly pakt ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 12:00
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:06:

Omdat het gewoon vlot werkt, en het voor mij en de andere gebruikers waarschijnlijk niet echt uitmaakt wat de statistiekjes zeggen, zolang er geen voelbaar verschil is werking.

Uiteindelijk is de telefoon niet zoals pakweg een gamepc, waar je alles kan gaan tweaken naar dat ene doel, een max aantal FPS halen. Hier moet je telefoon vlot werken, maar ook aangenaam en handig werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat klopt. Op forums reageren die knuppels ook niet. Dit is nou net de release die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem hier ;) Godver. Waarom heeft flashen nou zo'n verslavende werking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:01:
Idem hier ;) Godver. Waarom heeft flashen nou zo'n verslavende werking...
Dat zeker. Versie van 9 februari heeft bij mij ook een bootloop. Iedere keer moet ik recovery in zien te komen om dalvik cache en cache te wipen. Daarna start hij pas door. In versie van vandaag hebben ze dat ook aangepast. Gewoon nog niet online. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je TWRP? Zo ja: een bootloop kan ook door een 'verkeerde' versie komen. Ik heb iig 2.8.0.0.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 14:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:22:
Heb je TWRP? Zo ja: een bootloop kan ook door een 'verkeerde' versie komen. Ik heb iig 2.8.0.0.
Ik heb versie 2.7.0.0

Inmiddels nieuwste nightly draaien. Niet tevreden mee. Ik heb Google search verwijderd en die lege ruimte bovenin op je homescreen kan je alleen vullen met een andere launcher. Sommige mensen die bellen blijft het scherm zwart. Moet ik 2 keer aanraken voordat ik kan opnemen. Is niet bij alle nummers dus. Accuduur is nog steeds niets vergeleken bij OptimusG3 of CloudyG2. Ook heb ik nu last van iedere keer als ik hem uit mijn broekzak haal dat ik de pincode van mijn SIM kaart moet invullen. Had ik met de nightly hiervoor niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 10:43 ]

• Bob

Bob

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:37:
[...]

Ik heb versie 2.7.0.0

Inmiddels nieuwste nightly draaien. Niet tevreden mee. Ik heb Google search verwijderd en die lege ruimte bovenin op je homescreen kan je alleen vullen met een andere launcher. Sommige mensen die bellen blijft het scherm zwart. Moet ik 2 keer aanraken voordat ik kan opnemen. Is niet bij alle nummers dus. Accuduur is nog steeds niets vergeleken bij OptimusG3 of CloudyG2. Ook heb ik nu last van iedere keer als ik hem uit mijn broekzak haal dat ik de pincode van mijn SIM kaart moet invullen. Had ik met de nightly hiervoor niet.
Thx voor de research :) Ik laat mijn build van 9 feb nog even staan.
Hoe flash je? Gewoon erover, niks clearen?

Verwijderd

Bob schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:21:
[...]

Thx voor de research :) Ik laat mijn build van 9 feb nog even staan.
Hoe flash je? Gewoon erover, niks clearen?
Ik doe altijd een dalvik cache en normale cache wipe.

Rom van vandaag is weer wel stabiel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

Hoi allemaal,

Zo net probeerde ik even mijn backup terug te zetten, daarvoor deed ik een full wipe maar heb ik per ongeluk ook system in recovery (TWRP) aangekruist. Daardoor zit ik nu in een bootloop.... Ik dacht dus dit makkelijk op te lossen om even terug naar stock te gaan.
Het probleem is nu, dat ik de G2 niet met de pc kan verbinden.
Ik kom wel in download mode en in recovery. Maar zodra ik in downloadmode zit hoor ik wel het geluid (van de pc) dat er iets word aangesloten maar krijg geen melding dat er drivers worden geinstalleerd etc...

Weet iemand wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De juiste drivers installeren. En ook even goed googlen hoe je een image kan sideloaden. Geen paniek je telefoon in gewoon te redden alleen moet je even goed uitzoeken hoe (heb tijdje terug namelijk hetzelfde gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

l3art schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:26:
De juiste drivers installeren. En ook even goed googlen hoe je een image kan sideloaden. Geen paniek je telefoon in gewoon te redden alleen moet je even goed uitzoeken hoe (heb tijdje terug namelijk hetzelfde gehad).
Ah, oke. Mooi om te horen, stelt me gerust :+ .
Ik zal er morgen eens rustig naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ttje schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:48:
[...]

Ah, oke. Mooi om te horen, stelt me gerust :+ .
Ik zal er morgen eens rustig naar kijken.
Je hebt waarschijnlijk alleen de drivers nodig: http://www.lg.com/nl/ondersteuning-mobiel/lg-LGD802

P.S. Doe geen normale LG-update (OTA e.d.) als je een custom recovery of bootloader hebt (en dat heb je); dat kan alles verpesten, schijnt het. Maar dat wist je vast al.

[ Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 15-02-2015 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:22:
Ik heb inderdaad geen bootloop meer en herstart veel sneller met versie 2.8.5.1.
Alleen omdat ik Autorec had gebruikt om te flashen naar versie 2.7.0.0 kun je niet standaard een upgrade doen naar nieuwere versies van TWRP. Je krijgt dan errors en komt de recovery niet in. Om alsnog een nieuwere versie te krijgen moet je een bumped versie downloaden van hier http://blastagator.ddns.net/twrp/2-8-5-1.php en via een flashtool via de playstore flashen. Daarna kreeg ik een secure error(bootloop) met het LG Logo maar de nieuwe TWRP versie deed het nu wel. Opnieuw even de nieuwste nightly eroverheen flashen en je hebt alles weer.

Was even een klus om uit te zoeken maar gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu hetzelfde met m'n Note 2014 (tablet). Flashen naar een alternatieve CM12 versie gaf een foutmelding over iets met cache. Flashen leek verder ok te gaan maar bleef hangen op het Cyanogen logo. In TWRP kom ik ook niet meer, ik kom gelijk in de Android System Recovery terecht.

Middels TWRP manager flashen leek te lukken maar stiekem toch niet :) Nu maar eens via Odin.

En gelukt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je het uiterlijk mist van de G3 in CM12 dan kun je Material LGUI CM12 downloaden. Is een thema.
https://userscloud.com/z7kqaopxjlwh
https://play.google.com/s...danyfradika.material.lgui

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Persoonlijk maakt het LG G3 thema mij niet zoveel uit. Maar Cloudy is bij mij energiezuiniger dan dat CM12/BlissPop/etc is. Misschien vreemd maar wel waar. (of in ieder geval hoe ik het beleef). Terwijl ik blisspop wel een erg prettige rom vind. Lollipop kan mij wel bekeren en dat met alle tweaks die daar mogelijk zijn vind ik het wel een erg fijne rom. Wellicht binnenkort toch nog eens een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

Inmiddels is het gelukt :) . (Dankzij deze how-to: YouTube: How to restore the LG G2 to stock Rom (TOT un-brick) _/-\o_ )
En meteen maar CloudyG3 2.2 erop gezet ;)

[ Voor 122% gewijzigd door Ttje op 15-02-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:44:
Persoonlijk maakt het LG G3 thema mij niet zoveel uit. Maar Cloudy is bij mij energiezuiniger dan dat CM12/BlissPop/etc is. Misschien vreemd maar wel waar. (of in ieder geval hoe ik het beleef). Terwijl ik blisspop wel een erg prettige rom vind. Lollipop kan mij wel bekeren en dat met alle tweaks die daar mogelijk zijn vind ik het wel een erg fijne rom. Wellicht binnenkort toch nog eens een kans geven.
Qua accuduur is CM12 nog helemaal kut. Letterlijk 2 keer sneller leeg dan met OptimusG3 of Cloudy. Dat moeten ze nog finetunen. Ik hoop ook snel want om nu weer iedere dag ouderwets 2 keer op te laden zoals met een One X is echt een drama.

Ik ga misschien wel terug naar CloudyG3 vandaag maar twijfel nog. Lollipop is echt zo lelijk en uitgedund. Kleine knopjes en vooral het opnemen met luidspreker. Allemaal naar boven verplaatst waardoor je als je rechtshandig bent best wel moeite moet doen om hem op luidspreker te zetten. Nu 1 uur van de lader en al 10% leeg. Wordt er knettergek van zo een drain. Android 4 is stukken beter dan Android 5 naar mijn ervaring.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Misschien een ongelofelijke n00b vraag maar kan je zonder problemen van een 5.x terug naar een 4.4.4 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:47:
Misschien een ongelofelijke n00b vraag maar kan je zonder problemen van een 5.x terug naar een 4.4.4 rom?
Ja dat kan. Ga ik vanmiddag denk ik ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:41:
[...]

Qua accuduur is CM12 nog helemaal kut. Letterlijk 2 keer sneller leeg dan met OptimusG3 of Cloudy. Dat moeten ze nog finetunen. Ik hoop ook snel want om nu weer iedere dag ouderwets 2 keer op te laden zoals met een One X is echt een drama.

Ik ga misschien wel terug naar CloudyG3 vandaag maar twijfel nog. Lollipop is echt zo lelijk en uitgedund. Kleine knopjes en vooral het opnemen met luidspreker. Allemaal naar boven verplaatst waardoor je als je rechtshandig bent best wel moeite moet doen om hem op luidspreker te zetten. Nu 1 uur van de lader en al 10% leeg. Wordt er knettergek van zo een drain. Android 4 is stukken beter dan Android 5 naar mijn ervaring.
Dan staat er toch rotte software op die hem doet leeglopen? Ik heb hier nooit problemen om een dag door te komen met CM12. Sync aan, google now aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:05:
[...]

Dan staat er toch rotte software op die hem doet leeglopen? Ik heb hier nooit problemen om een dag door te komen met CM12. Sync aan, google now aan.
Ik gebruik alleen whatsapp en Facebook. Voor de rest Rabo bankieren app en belstatus Telfort. Exchange e-mail en pop3 e-mail. Dat is alles. De ene laatste ROM ging wat beter maar met de versie van 15-2-2015 is het weer een drama. Ben er een beetje klaar mee zo. De bediening van Lollipop is ook een ergernis voor mij persoonlijk. Cloudy gaat er dadelijk weer op.

Als je ook zoekt op CM12 battery drain zul je zien dat ik niet de enige ben. Zelfs Stock gaat nog langer mee.

Update:
Inmiddels CloudyG3 erop staan en toch weer iets beter dan OptimusG3. Meer RAM over ook en paar Gig meer opslag ruimte vrij dan met de ROM van OptimusG3. Deze ROM gaat ook veel beter met je accu om want continue scherm aangehad met instellen van alles weer en nog steeds 100%. Met CM12 was dit al 85%.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:09:
[...]

Ik gebruik alleen whatsapp en Facebook. Voor de rest Rabo bankieren app en belstatus Telfort. Exchange e-mail en pop3 e-mail. Dat is alles. De ene laatste ROM ging wat beter maar met de versie van 15-2-2015 is het weer een drama. Ben er een beetje klaar mee zo. De bediening van Lollipop is ook een ergernis voor mij persoonlijk. Cloudy gaat er dadelijk weer op.

Als je ook zoekt op CM12 battery drain zul je zien dat ik niet de enige ben. Zelfs Stock gaat nog langer mee.

Update:
Inmiddels CloudyG3 erop staan en toch weer iets beter dan OptimusG3. Meer RAM over ook en paar Gig meer opslag ruimte vrij dan met de ROM van OptimusG3. Deze ROM gaat ook veel beter met je accu om want continue scherm aangehad met instellen van alles weer en nog steeds 100%. Met CM12 was dit al 85%.
Dan was er toch iets mis met je installatie. Hier nu 92 procent over, na meer dan 3 uur. 100 procent na echt met je gsm bezig geweest te zijn ... Dan zijn je battery stats nog niet in orde :) Heb je dikwijls vlak na het flashen van een nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:43:
[...]

Dan was er toch iets mis met je installatie. Hier nu 92 procent over, na meer dan 3 uur. 100 procent na echt met je gsm bezig geweest te zijn ... Dan zijn je battery stats nog niet in orde :) Heb je dikwijls vlak na het flashen van een nieuwe rom.
Ja dat schijn ik dat gehad te hebben. Lees het net Google Play: Battery Calibration
Wel vreemd dat ik hiervoor OptimusG3 had en nu met Cloudy gewoon weer een hele lange accuduur heb. Nog 30 uur over en ik gebruik hem intensief. Dat haalde ik never nooit met CM12. De helft nog niet eens.

Dan nog wordt er gezegd: the stats are automatically reset every time you reach 100% charge, so clearing them is superfluous in any event.
Dan nog was kale Lollipop niet mijn ding. Ik heb zo een hekel aan de layout gekregen van Lollipop. Het is totaal niet logisch en zo verschrikkelijk lelijk. Alleen de icoontjes op je homescreen zijn mooi zoals e-mail. Wacht wel op een Cloudy release van de Lollipop.

Update: Helemaal super de Cloudy ROM. 80% na regelmatig gebruik van sociale media en foto's maken. Kan er met gemak 2 dagen van genieten zonder op te laden. Wat een verschil zeg met CM12.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:34:
[...]
Update: Helemaal super de Cloudy ROM. 80% na regelmatig gebruik van sociale media en foto's maken. Kan er met gemak 2 dagen van genieten zonder op te laden. Wat een verschil zeg met CM12.
Kun je wat specifieker zijn over je instellingen en gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik denk dat ik zelf nog eventjes Blisspop blijf proberen voor een paar dagen.
Ja hij is wat minder energie zuinig, maar na 1 dag en 4 uur, 1uur en 39 minuten scherm tijd, altijd synchroniseren aan (waarvan 15 uur met wifi), 2 uur muziek luisteren, een uur bluetooth verbinding met de carkit, zit ik nu op zo'n 30%
Valt me al met al niet heel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:30:
[...]

Kun je wat specifieker zijn over je instellingen en gebruik?
Ik heb geen instellingen veranderd in CloudyG2 2.2 na installatie m.b.t. accuduur. Alleen na de installatie Whatsapp, Facebook, Instagram, Exchange en POP email, Rabobankieren, Telfort en T-Mobile belstatus, Onedrive, Dumpert, Telegram en Chrome geïnstalleerd. Achtergrond veranderd en dat extra derde scherm met info uitgeschakeld. Regelmatig gebruik ik Facebook en Whatsapp. Wat foto's gemaakt en gebeld. Nu 3 uur en 45 minuten in gebruik en maar 7% ontladen bij 16 minuten scherm aan tijd(automatische helderheid ingesteld). Dit is heel netjes voor regelmatig gebruik.
Cloudy is weer een stuk zuiniger dan Optimus bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Cloudy, Mahdi en AOKP KK zijn voorlopig nog de fijnste ROMs naar mijn mening. Cloudy heeft een uitstekendne batterijduur, 5 uur SOT haal ik makkelijk en multiwindow is zeer fijn. Mahdi en AOKP KK hebben een net zo goede batterijduur, maar de camera heeft een wat mindere kwaliteit. Na het terugklokken naar 1.7GHz, een custom kernel en een fijne governor haal ik daarmee ook 5 uur SOT makkelijk.

Voorlopig hang ik rond op AOKP KK, ik kijk over een paar maanden wel hoe het met Lollipop gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm nadat ik vandaag een oude backup wilde restoren bleef de telefoon haken op het LG logo.
Recovery kom ik niet meer in, download mode wel.
Echter als ik de LG flashtool start, de benodigde gegevens invul en het flashen van de image wil starten dan start het LG mobile support tool op en die zegt dat de meest recente versie is geïnstalleerd en daarmee stopt dus ook het flashen van de image....

Zo kom ik dus niet heel veel verder. Telefoon is nu eerst nog even aan het laden en dan straks maar even verder kijken.

Zo meteen de telefoon opnieuw opstarten en dan bij het LG logo volume up en volume down indrukken om te kijken of ik zo een factory reset kan forceren.

edit:
Volume up en volume down deed ook niks. Toch maar weer aan het stoeien gegaan met power button en volume down. Deze keer deed het wel wat en kon ik inderdaad de factory reset forceren en daarmee kwam ik dan ook direct weer in de recovery. Direct Cloudy G2 geïnstalleerd. Rebooting as we speak en het lijkt allemaal goed te gaan.

Geen idee wat er nu precies is fout gegaan en waarom ik eerder alleen in download modus kwam, maar goed het werkt weer.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 18-02-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Vraagje...moet je de Kitkat baseband flashen als je van lollipop naar Cloudy 2.2 wil of hoeft dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Iemand zei eerder van niet, ik doe het voor de zekerheid wel. Is ook seconden werk dus waarom ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

Ik heb een tutorial gevolgd, en daar werdt het niet gedaan. Ik dus ook niet. Wat doet het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Cloudy 2.2 net toevallig geflashed Ik had OptimusG3 draaien en idd...factory reset en dan eerst even de baseband flashen. Schaden doet het sowieso niet (in het XDA topic staat dat je het moet doen) dus ik zou geen reden kunnen verzinnen om dit na te laten. Zoals I3art al zegt, het is seconden werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 20:26 ]

• westergas

westergas

rikkie_pc

Cloudy en baseband zojuist gelashed. Top rom, had ik eerder moeten doen. Dat hele AOSP/CM kan me niet bekoren en lollipop al helemaal niet. De skin van LG heeft echt sprongen vooruit gemaakt zeg! Hier kan ik voorlopig mee vooruit.

• Cerberus_tm
  • Niet online
westergas schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:45:
Cloudy en baseband zojuist gelashed. Top rom, had ik eerder moeten doen. Dat hele AOSP/CM kan me niet bekoren en lollipop al helemaal niet. De skin van LG heeft echt sprongen vooruit gemaakt zeg! Hier kan ik voorlopig mee vooruit.
Werken Xposed-modules zoals G2 Tweaks nog wel goed op Cloudy trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Natuurlijk. Cloudy is nog niet over naar Lollipop, dus ze werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD. Ondanks het flashen van de baseband werkten een partij zaken niet: phone/contacs/email/gallery. Enkel de dialer gebruikte ik stock en ook die is te vervangen dus op zich niet heel spannend allemaal maar ik wil dat alles goed werkt. Nu weer even aanklooien en dan eens zonder die baseband proberen. Was gisteravond al gelukt maar toen was ik vergeten een backup in Titanium te maken dus kon ik overnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vreemd dat het niet werkt, ben zelf ook een aantal keer van lollipop naar cloudy gegaan, allemaal zonder problemen.

Full wipe (data, system, dalvik), flash baseband, flash Cloudy. Werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Vreemd idd. Welke recovery gebruik je? Ik heb ook wel eens gehad dat bepaalde zaken niet werken en als ik een andere recovery gebruik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik gebruik TWRP, en dan de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWRP (2.7.0.0)

Ha! Ik ben eruit. Ik had alles weer teruggezet, klaargemaakt (baseband deze x niet geflashed), phone/contacs enz. deden het goed en toen verdomme wéér dat geëmmer.

Het kwam door mijn laatste stap: het aanpassen van de dpi in de build.prop editor van Rom Toolbox (had ik op 360 gezet). Het eerder aangehaalde zwikkie apps deed het toen opeens niet.

Oplossing: dpi op 400 zetten. Alles doet het nu prima.

Overigens had ik woensdag een rare melding. Via Autorec dacht ik dat TWRP naar de laatste versie wordt geflashed maar ondanks dat het e.e.a. goed leek te gaan kreeg ik bij de reboot na het 1e LG logo weer een LG logo maar met een 'security error' eronder waardoor het toestel bleef hangen. Backup teruggezet en het was weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:30:
TWRP (2.7.0.0)

Ha! Ik ben eruit. Ik had alles weer teruggezet, klaargemaakt (baseband deze x niet geflashed), phone/contacs enz. deden het goed en toen verdomme wéér dat geëmmer.

Het kwam door mijn laatste stap: het aanpassen van de dpi in de build.prop editor van Rom Toolbox (had ik op 360 gezet). Het eerder aangehaalde zwikkie apps deed het toen opeens niet.

Oplossing: dpi op 400 zetten. Alles doet het nu prima.

Overigens had ik woensdag een rare melding. Via Autorec dacht ik dat TWRP naar de laatste versie wordt geflashed maar ondanks dat het e.e.a. goed leek te gaan kreeg ik bij de reboot na het 1e LG logo weer een LG logo maar met een 'security error' eronder waardoor het toestel bleef hangen. Backup teruggezet en het was weer in orde.
Security error komt omdat je de originele TWRP geflashed had. Autorec installeert automatisch versie 2.7.0.0. Als je daarna TWRP wilt updaten krijg je security errors. Je kan alleen upgraden met aangepaste versies zoals ik eerder vermelde in mijn post. http://blastagator.ddns.net/twrp/2-8-5-1.php
Alleen deze werken dus als je Autorec hebt toegepast. Ik draai versie 2.8.5.1. Ik was van Lollipop naar Cloudy gegaan. Eerst alles wissen. Dan als eerste de KK baseband installeren en dan pas Cloudy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de info! Ik ga 2.8.5.1 er gelijk op zetten ;)

Ik ben tegelijk met m'n tablet bezig en merk al dat ik een paar zaken door elkaar heb gehaald lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:50:
[...]

Security error komt omdat je de originele TWRP geflashed had. Autorec installeert automatisch versie 2.7.0.0. Als je daarna TWRP wilt updaten krijg je security errors. Je kan alleen upgraden met aangepaste versies zoals ik eerder vermelde in mijn post. http://blastagator.ddns.net/twrp/2-8-5-1.php
Alleen deze werken dus als je Autorec hebt toegepast. Ik draai versie 2.8.5.1. Ik was van Lollipop naar Cloudy gegaan. Eerst alles wissen. Dan als eerste de KK baseband installeren en dan pas Cloudy.
Huh, ik heb indertijd geroot via Towel Root, via Auto Rec TWRP erop gezet, en later een nieuwere versie van TWRP gewoon eroverheen geflasht (2.8.3.x met thermal protection-dinges) en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zo omdat ik teveel problemen heb ga ik dit weekend maar een custom rom flashen.

CloudyG2 ziet er wel prima uit. Heb geen zin om normaal op lollipop te wachten :X

Hier alvast wat inlezen. Vooral Radio is belangrijk voor mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Touchdomex op 20-02-2015 20:36 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Cloudy is ook nog geen lollipop, maar goed zoals je hebt kunnen lezen wel een erg fijne ROM die ook energiezuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

l3art schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:59:
Cloudy is ook nog geen lollipop, maar goed zoals je hebt kunnen lezen wel een erg fijne ROM die ook energiezuinig is.
Ik zit nu met een buggy rom van LG zelf en nu begint hij echt veel storingen te vertonen.Dat is mijn hele probleem. Dan maar over naar custom. Niet CM based jammer genoeg omdat ik teveel de radio gebruik en de enige optie om dat redelijk te werken is via SpiritFM maar die app is mij echt te duur want CM is voorlopig nog niet in stable dus de kans dat ik dagelijks nog meer bugs en shit tegenkom is groot. Dat wil ik dus niet!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik denk dat je bij Cloudy dan prima zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

l3art schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 09:26:
Ik denk dat je bij Cloudy dan prima zit.
Denk dat ik nu het maar ga proberen, eerst nog enorm veel ruzie krijgen met MTP :')

Welke debiel dat verzonnen heeft mag ook opgehangen worden ergens aan een boom. Het heeft hier nog NOOIT lekker gedraaid. Ongeacht de telefoon, installatie of PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Je kan des noods de img op drive zetten en dan downloaden op de telefoon. Daar heb je dan geen mtp voor nodig ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

l3art schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 09:46:
Je kan des noods de img op drive zetten en dan downloaden op de telefoon. Daar heb je dan geen mtp voor nodig ☺
Ik wil eerst alle data buiten de telefoon veilig stellen mocht ik alles leeggooien tijdens het rooten en custom recovery erop trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Installing cloudy *O*

Weet alleen nog niet hoe ik makkelijk in mijn recovery komt. In ieder geval een backup van mijn EFS direct gedaan na tips van Xereon.

Up en running! *O* nu alles terugzetten en straks op de fiets direct radio luisteren :D

[ Voor 22% gewijzigd door Touchdomex op 21-02-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Een kind kan de was doen :)
Hopelijk heb je nu een telefoon zonder zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

l3art schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:21:
Een kind kan de was doen :)
Hopelijk heb je nu een telefoon zonder zorgen :)
Vast niet maar nu weet ik dat het ligt aan mensen die dit erbij doen als hobby. Dus ik vergeef het ze meer en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Touchdomex schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:58:
Installing cloudy *O*

Weet alleen nog niet hoe ik makkelijk in mijn recovery komt. In ieder geval een backup van mijn EFS direct gedaan na tips van Xereon.

Up en running! *O* nu alles terugzetten en straks op de fiets direct radio luisteren :D
Hoe bevalt het na twee weken met Cloudy? :)
Denk er ook over om te rooten + Cloudy er op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Reaper.JA2 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:12:
[...]

Denk er ook over om te rooten + Cloudy er op te zetten
Prima, merk bijna geen verschil, het is alleen stabieler en ik heb root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Reaper.JA2 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:12:
[...]
Beter dan stock. Totaal geen bugs of gekkigheid kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Ik gebruik Cloudly ook een enige tijd en ik ben toch paar bugs tegen gekomen.

1) Ik gebruik Pebble en in de auto heb ik een Rlink(van Renault, Multi systeem) systeem. Pebble heeft uiteraard een constante verbinding met de mijn G2. Maar, als ik in de auto zit en het Rlink systeem probeert met mijn telefoon te verbinding wordt mijn Bluetooth van mijn G2 uitgezet. Als ik BT weer aan zet, dan moet ik ook met de Pebble opnieuw pairen (wat gewoon niet hoort). Dit gebeurt alleen met deze ROM. Met andere heb ik dit nog niet mee gemaakt.

2) is dat mij camera af en toe hapert/stuttert als ik aan het opnemen ben. Dit zie je niet terug in de opgenomen filmpjes (gelukkig)

Al met al vind ik deze ROM wel het beste wat er op het moment beschikbaar is. Ik wacht nog geduldig op de Lollipop versie (die is er al, maar dan alleen voor de Koreaanse versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook Cloudy (na maanden Optimus en eventjes CM12 te hebben gedraaid). Is idd stabiel maar qua accuduur niet veel beter. De accu zelf is ben ik bang ook simpelweg minder geworden alhoewel het voor mijn gevoel beter was op stock (4.4.2). Maar goed....stock is ook weer maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Hmm ik zit nog op stock, twijfel er ook over om naar Cloudy (Kitkat) over te gaan. Wat zijn nou concreet de voordelen? Ik lees minder bugs, maar ook meer bugs? En hoe zit het met bloatware, heeft Cloudy shit eruitgehaald zoals de emoticons van LG?

[ Voor 21% gewijzigd door Cerberus_tm op 05-03-2015 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Cloudy topic al gelezen op xda? En dan met name de eerste post. Daar zet een ontwikkelaar eigenlijk altijd neer wat hij/zij gedaan heeft.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste