rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Verwijderd
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Je moet hem op EU zetten. Maar zodra je mobiele settings opent blijft hij op 2g/3g auto springen, ondanks dat 4g wel gewoon actief blijft.msnguy schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 00:56:
Ik heb nu CloudyG3 geflashed en 4G werkt eindelijk. Verder is het ook wel een hele fijne ROM t.o.v. stock G2 ROM. De launcher heb ik wel al naar Go Launcher aangepast, nu moet ik alleen nog iets zien te vinden wat mijn lockscreen terug naar Stock brengt. Damn, wat is de LG lockscreen vreselijk onpraktisch!
EDIT: G3Toolbox werkt dus helaas niet...
Kan iemand met een Nederlandse Stock G2 ROM kijken wat er in de Build.prop staat bij "ro.build.target_country"? Ik heb NED en NL geprobeerd, maar hij blijft mijn mobiele netwerkinstellingen pushen naar 2G/3G na een reboot...
Verwijderd
Klopt. M'n G2 vond ik stock ook prima en mensen die afgeven op LG's skin begrijp ik eerlijk gezegd niet want het is allemaal vrij sober ingericht. Zeker niet a la Touchwizz.westergas schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:42:
Tja als je een Samsung hebt snap ik wel dat je zsm van Touchwizz af wilt maar ik vind de LG skin prima. Ik kijk nog ff de kat uit de boom mbt de G3 rom en anders blijf ik lekker stock.
Ik draai op de stock LG 4.4.2
Ik had het geprobeerd via Flashify en dan met TWRP maar als ik hem dan reboot krijg ik een secure boot error. Ik kan hem daarna wel weer op nieuw opstarten,
Dit doet een downgrade van je bootloader geloof ik. Lukte bij mij iniedergeval.
Ook ik krijg die secure boot error.RoykeHD schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:33:
Hallo mede tweakers ik probeer op me mobiel een ROM te installeren maar het lukt niet.
Ik draai op de stock LG 4.4.2
Ik had het geprobeerd via Flashify en dan met TWRP maar als ik hem dan reboot krijg ik een secure boot error. Ik kan hem daarna wel weer op nieuw opstarten,
Ik had geprobeerd twrp via deze weg te installeren (met Flashify):
http://true-android.blogs...y-for-lg-g2-d802.html?m=1
Ik had nml gelezen dat met autorec de knock on feature niet meer werkt. Klopt dit?
Waarom lukt het eigenlijk niet met Flashify? Vreemd dat die handleidingen zoals in mijn bovenstaande link dan bestaan...
Thanks! van 7mbps naar 20mbps merk je wel!Tutti-frutti schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:52:
[...]
Je moet hem op EU zetten. Maar zodra je mobiele settings opent blijft hij op 2g/3g auto springen, ondanks dat 4g wel gewoon actief blijft.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik heb hem nu pas een week in gebruik, maar met de nodige tweaks erbij is het een prima rom!CrabpPeople schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:02:
Ik ga zeer waarschijnlijk een G2 halen, en de bedoeling is dan dat ik hem ga rooten en er CloudyG3 opzetten. Is iedereen die dit op zijn G2 heeft gezet er nog steeds tevreden over? Geen issues met de batterij enzo na een paar weken? En hoeveel ruimte neemt zo'n ROM nou in? Of komt dat in de plaats van het stock-OS?
Wat bedoel je precies met de nodige tweaks msnguy?
Ik heb bijvoorbeeld met een build.prop editor de country instellingen van COM naar EU moeten zetten zodat ik 4G had, en verder kun je wat spelen met de DPI instelligen die niet optimaal staan voor ons scherm. Daarnaast heb ik mijn gebruikelijke tweaks via Xposed toegevoegd (verschilt per persoon wat diegene precies wilt), de statusbar licht getweaked en de LG launcher vervangen door Go Launcher Ex. Maar met die aanpassingen is het IMO wel de beste ROM die ik voor ons model heb geprobeerd, inclusief de CM11 M5-M8, CM10 final en de Stock G2 ROM.CrabpPeople schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:52:
Dank! Heb de telefoon nu binnen, en twijfel om het er nu meteen al op te zetten, zodat ik niet meerdere keren alles in moet stellen, maar ben eigenlijk een beetje huiverig...
Wat bedoel je precies met de nodige tweaks msnguy?
Kan iemand mij helpen aub?
Heb je ook de baseband geflasht? Ik had problemen met de auto-rotatie, die zijn met de aangepaste baseband opgelost. Ik weet natuurlijk niet of dat ook jouw probleem oplost, maar het is een ideewillemr90 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:08:
Ik heb vanmiddag Cloudy 1.2 ROM geinstalleerd, werkt perfect alleen ik heb een QuickWindow case en die pakt ie niet goed, hij lockt hem wel wanneer die dicht gaat maar ik zie geen klok meer ofzo, ben al aan het googlen en youtuben geweest, heb uiteindelijk een filmpje gevonden van iemand met de zelfde rom alleen daar doet de case het wel perfect op(YouTube: Videorecensione LG g2 con rom Cloudy g3 1.2 (Porting LG g3) filmpje = spaans alleen mijn spaans is niet zo sterk).
Kan iemand mij helpen aub?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Zoals bij het g3 hoesje wordt gebruikt.
Pracht apparaat maar vol met bloatware.
Daarom gisteren de CloudyG3 1.2 rom geflashed. Werkt als een trein.
Voor de grap ook maar eens de CPU geunderclocked. Staat nu op 1.5 ghz en werkt nog steeds vloeiend.
Ik heb de camera nog niet getest, maar ik ga ervanuit dat UHD filmen niet meer mogelijk is
Eens kijken of de batterijduur nóg beter wordt.
Ergens wil ik nog wel de g3 rom op mijn g2 proberen. Vooral de snelheid van de camera app was op de g3 veel beter.
Zijn er nu nog dingen die met de nieuwste cloudyg3 rom NIET werken/niet naar behoren werken op een d802?
Maar ik was ook wel benieuwd naar de ervaringen van hier met de laatste Cloudy 1.2 ROM. Als ik het op XDA lees komen er nog wel wat bugs voor zo lijkt het. Maar goed het geeft denk ik ook wel een vertekend beeld. Dus als iemand hier ervaring heeft met de 1.2 versie dan verneem ik dat graag.
De mogelijkheid om een G3 rom te kunnen draaien op de G2 was voor mij de aanleiding om de G2 te kopen. Zeker omdat deze ook wat kleiner is, met dezelfde accu en wat betreft snelheid het niet heel veel uit maakt volgens mij. En dan is de G2 natuurlijk veel goedkoper.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Weet niet welke klachten je nog meer hebt gelezen, maar kan het eventueel voor je nagaan of het bij mij wel/niet werkt.
4G werkt hier zonder problemen, moest wel even de 2 bestanden verwijderen. Voor de rest draait 1.2 hier zonder problemen.Allewijn schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:35:
@I3art: Dankjewel voor je toelichting. Ben ook benieuwd naar ervaringen van de 1.2 gebruikers. Jij hebt met 1.1 dus helemaal nul klachten? Leed veel dat 4g niet goed werkt met cloudyg3? (En nog tig andere klachten, waardoor ik dus zo twijfel 'm te installeren)
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ok dus ik begrijp dat er toch nog een aantal zaken handmatig veranderd moeten worden om bepaalde dingen werkend te krijgen zoals wifihotspot, draadloze opslag en 4g?The Wizard schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:42:
[...]
4G werkt hier zonder problemen, moest wel even de 2 bestanden verwijderen. Voor de rest draait 1.2 hier zonder problemen.
Hoe/wat moet je precies veranderen?
Je hebt gelijk. Ik heb het in de FAQ gevonden:l3art schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:58:
Misschien moet je ook zelf even wat moeite doen en het betreffende topic op XDA doorlezen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2783192
Het enige wat ik merk is dat ik de equalizer van viral crashed wanneer ik deze probeer in te stellen. Meer bugs heb ik nog niet gezien.
Ik zou geen g3 halen; een zeer gelijke processor moet twee keer zoveel pixels aansturen en ook moet de backlight harder branden voor die extra pixels. Hier lijden de batterijduur en fps onder.
Ben dus benieuwd hoe lang de accu op de g2 mee gaat met de cloudyg3 rom. Langer dan met de stock g2 rom?
Morgen ga ik twrp met autorec installeren, een backup van mijn huidige stock rom maken en dan cloudyg3 1.2 installeren. Ben er benieuwd naar. Hoe wel mijn huidige stock g2 rom door root, g2tweaksbox, g3 keyboard, g3 lghome launcher, g3 notificatie scherm, etc etc, er net zo uit ziet als de echte g3 waar ik vandaag even mee heb kunnen spelen...
Iemand al een antutu benchmark gegaan met de cloudyg3 rom? Ben benieuwd of hij vlotter is. Niet dat scores alles zeggen maar wel interessant vergelijken. Ik haal nu op stock rom 32234 als score.
En als ik cloudyg3 heb geïnstalleerd met twrp, is mijn toestel dan nog steeds geroot? Of moet ik dat dan opnieuw doen. Zo ja, gaat dat dan gewoon weer met ioroot25?
[ Voor 10% gewijzigd door Allewijn op 13-07-2014 23:25 ]
Ik durf niet te zeggen welke langer meegaat, vond ze beide al geweldig.Allewijn schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:59:
Ik Kees toch dat de batterijduur vaak net zo lang mee lijkt te gaan op de g3 als op de g2.
Ben dus benieuwd hoe lang de accu op de g2 mee gaat met de cloudyg3 rom. Langer dan met de stock g2 rom?
Morgen ga ik twrp met autorec installeren, een backup van mijn huidige stock rom maken en dan cloudyg3 1.2 installeren. Ben er benieuwd naar. Hoe wel mijn huidige stock g2 rom door root, g2tweaksbox, g3 keyboard, g3 lghome launcher, g3 notificatie scherm, etc etc, er net zo uit ziet als de echte g3 waar ik vandaag even mee heb kunnen spelen...
Iemand al een antutu benchmark gegaan met de cloudyg3 rom? Ben benieuwd of hij vlotter is. Niet dat scores alles zeggen maar wel interessant vergelijken. Ik haal nu op stock rom 32234 als score.
En als ik cloudyg3 heb geïnstalleerd met twrp, is mijn toestel dan nog steeds geroot? Of moet ik dat dan opnieuw doen. Zo ja, gaat dat dan gewoon weer met ioroot25?
Antutu geeft 34524 na 1 meting.
btw nog een bug van cloudyg3: hij slaat de voorkeuren niet op: "openen met ..." vinkje onthouden staat aan.
Eerst gebruikte mijn LG G2 maar zeg 3% accu per 3 uur als hij standby stond.
Nu lijkt hij een stuk meer te gebruiken en gisteren voelde ik ook dat het toestel eventjes erg warm werd in mijn broekzak (terwijl scherm uit stond). Vandaag eventjes getest (toestel niet gebruikt, wel gewoon wifi, bluetooth, gps, data ingeschakeld) en hij lijkt nu per 3 uren al vlot 8 a 10% te verbruiken waarbij eigenlijk bijna al die tijd standby was.
Ik had BetterBatteryStats (toestel is GEROOT) geïnstalleerd om mijn probleem op te sporen, maar snap het helaas niet helemaal.
Hoop dat jullie kunnen helpen:
BBS geeft aan dat het toestel met deze acculading 9 uur en 28 minuten aan staat, hierbij van 100% naar 80% is gelopen, 6 uur en 55 minuten (73%) in Deep Sleep, 2 uur en 32 minuten Awake (27%)en 45 minuten Screen On (8%) is geweest.
Als ik dan bij Partial Wakelocks kijk zie ik niks wat noemenswaardig veel procenten heeft ingenomen. Het hoogste is NlpCollectorWakelock met 5%, 28 minuten en 58 seconden...
Kijk ik bij Kernel Wakelock, dan zie ik ook daar niets wat noemenswaardig veel procenten heeft ingenomen. Het hoogste is PowerManagerService.Wakelocks met 5%, 1 uur en 9 minuten...
Wat kan het dan zijn/waar te kijken?
Opnieuw starten werkt niet. Een. Backup van deze rooted stock kitkat versie heb ik helaas niet. Ben nog era mbt twrp aan het uitvinden nml.mottert schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:19:
Opnieuw opstarten? Backup terugzetten?
Andere opties waar Ik aan kan zien wat de stroom vreet?
Verwijderd
Daarna was er een goede recovery geïnstalleerd waarmee ik wel een lokaal .zip bestand(ROM) kon installeren. Daarna de baseband D802 eroverheen.
Totaal geen spijt van! Deze LG G3 ROM is vele malen mooier en prettiger om mee te werken. Alles werkt gewoon. Veel meer opties ook nog, en bloatware van de LG G3 is er al uitgehaald. Tijdens de installatie kun je zelf kiezen welke je alsnog wilt hebben van LG. Gewoon toppie. Camera en recording werkt super. Ik had alleen wat doorzichtige zwarte balken die bewogen maar met HDR aanzetten waren deze verdwenen. Toetsenbord kun je letterlijk helemaal aanpassen zoals grote enzo. Dualview is geweldig. Alles is gewoon beter naar mijn ervaring.
Deze ROM staat er op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788077
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 10:10 ]
100 procent native Android look ipv de schijtlelijke look van LG, niks van lag meer, betere batterijduur, geen zever meer wegens LG die er vanuit gaat dat je een menu knop hebt, ...
Duidelijk verhaal. Bedankt. Ik kreeg twrp ook maar niet aan de praat. Maar met autorec gaat dat dus denk ik wel lukken.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:04:
Ik heb de gok ook maar gewaagd. Ik wilde zo graag de LG G3 stock ROM op mijn LG G2 hebben. Aparte apk's installeren gaf alleen maar problemen en meerdere werkte niet eens. Gisteren geroot. Dat ging vrij simpel. Daarna uren bezig geweest met een recovery maar dat lukte niet omdat er al Android 4.4.2 op staat. Eindelijk een website gevonden die de oplossing gaf. Autorec.apk installeren en uitvoeren. http://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=13763
Daarna was er een goede recovery geïnstalleerd waarmee ik wel een lokaal .zip bestand(ROM) kon installeren. Daarna de baseband D802 eroverheen.
Totaal geen spijt van! Deze LG G3 ROM is vele malen mooier en prettiger om mee te werken. Alles werkt gewoon. Veel meer opties ook nog, en bloatware van de LG G3 is er al uitgehaald. Tijdens de installatie kun je zelf kiezen welke je alsnog wilt hebben van LG. Gewoon toppie. Camera en recording werkt super. Ik had alleen wat doorzichtige zwarte balken die bewogen maar met HDR aanzetten waren deze verdwenen. Toetsenbord kun je letterlijk helemaal aanpassen zoals grote enzo. Dualview is geweldig. Alles is gewoon beter naar mijn ervaring.
Deze ROM staat er op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788077
Wat is het verschil tussen jouw aangeraden Optimus G3 rom en de Cloudyg3. Rom? Beiden zijn nu versies 1.2 zie ik.
Verwijderd
Ik kwam via Google op deze link http://www.androidpit.com...m-the-lg-g2-into-an-lg-g3Allewijn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:15:
[...]
Duidelijk verhaal. Bedankt. Ik kreeg twrp ook maar niet aan de praat. Maar met autorec gaat dat dus denk ik wel lukken.
Wat is het verschil tussen jouw aangeraden Optimus G3 rom en de Cloudyg3. Rom? Beiden zijn nu versies 1.2 zie ik.
Dus dat was mijn eerste keuze. Als ik naar de review kijk van CloudyG3 dan zie ik alleen maar crashes haha. YouTube: Review of CloudyG3 ROM for LG G2 Heb ik geen last van. Alles werkt gewoon.
Inderdaad. Autorec was de oplossing. Iedere boot in recovery kon ik geen zip bestand kiezen. Een simpele uitgeklede clockwork recovery stond erop waar je niets mee kon dat alleen wipen enzo. Andere erop flashen lukte maar niet. Autorec installeer je gewoon als je telefoon opgestart is als .apk. Opdrachten uitvoeren en klaar. Hij zal dan opnieuw opstarten in een touch versie van twrp. Dan kun je eindelijk de ROM kiezen als .zip in je interne opslag. Al die andere oplossingen die niet meer werken waren voor Android 4.2.2. Onderhand hebben we al 4.4.2 op de LG G2.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 12:55 ]
Ook weer bedankt voor deze duidelijke uitleg.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:46:
[...]
Ik kwam via Google op deze link http://www.androidpit.com...m-the-lg-g2-into-an-lg-g3
Dus dat was mijn eerste keuze. Als ik naar de review kijk van CloudyG3 dan zie ik alleen maar crashes haha. YouTube: Review of CloudyG3 ROM for LG G2 Heb ik geen last van. Alles werkt gewoon.
Inderdaad. Autorec was de oplossing. Iedere boot in recovery kon ik geen zip bestand kiezen. Een simpele uitgeklede clockwork recovery stond erop waar je niets mee kon dat alleen wipen enzo. Andere erop flashen lukte maar niet. Autorec installeer je gewoon als je telefoon opgestart is als .apk. Opdrachten uitvoeren en klaar. Hij zal dan opnieuw opstarten in een touch versie van twrp. Dan kun je eindelijk de ROM kiezen als .zip in je interne opslag. Al die andere oplossingen die niet meer werken waren voor Android 4.2.2. Onderhand hebben we al 4.4.2 op de LG G2.
Ik ga autorec installeren en dan met twrp een complete backup maken van mijn huidige stock G2 kitkat rom (met root, g2tweaksbox, g3 keyboard, xdabbeb camera, LG g3home, etc etc, allemaal om het er dus maar uit te laten zien als een g3).
Dan kan ik altijd weer volledig in één keer terug hier naar, mocht Optimus g3 dus niet bevallen (toch?) .
Moet ik de kitkat baseband nog installeren zoals jij aan gaf? Aangezien ik nu ook al op stock rooted kitkat draai?
Verwijderd
Always install the ROM from recovery mode (install zip) and flash the KK_Baseband.Allewijn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:05:
[...]
Ook weer bedankt voor deze duidelijke uitleg.
Ik ga autorec installeren en dan met twrp een complete backup maken van mijn huidige stock G2 kitkat rom (met root, g2tweaksbox, g3 keyboard, xdabbeb camera, LG g3home, etc etc, allemaal om het er dus maar uit te laten zien als een g3).
Dan kan ik altijd weer volledig in één keer terug hier naar, mocht Optimus g3 dus niet bevallen (toch?) .
Moet ik de kitkat baseband nog installeren zoals jij aan gaf? Aangezien ik nu ook al op stock rooted kitkat draai?
Ja dus. Anders krijg je foutmeldingen. Nadat ik alleen de ROM geïnstalleerd had kreeg ik ook foutmeldingen met opstarten. Toen weer terug in recovery gegaan en de KK_Baseband_D802 geïnstalleerd. Voor de zekerheid had ik nog een full wipe gedaan. Daarna helemaal geen foutmeldingen meer. Alles werkt perfect. Hij zal er niet alleen uitzien als een G3 maar je hebt ook extra functies. Slow motion filmen zit er in je opties bij van de camera. Magic Focus. Dus scherpstellen nadat je een foto hebt genomen. Dualview. Toetsenbord is helemaal geweldig. Smart cleaner, dus geen tools meer nodig vanuit de Playstore om tijdelijke bestanden te verwijderen. Ik ben gewoon helemaal verkocht.
Hij moet wel geroot zijn natuurlijk.
Of je zo makkelijk terug kan weet ik niet. Geen ervaring mee. Toen het eerst niet wilde lukken gisteren was ik via de LG software op de computer gewoon weer terug naar stock gegaan zonder problemen. Root was ook weer teruggezet want ik had ineens geen root toegang meer. Fabriekswaarden dus. Toen werd ik 0:00 wakker en wilde de G3 opties hebben dus opnieuw begonnen haha. Autorec was de oplossing na opnieuw geroot te hebben.
Zelf trouwens niet de KK baseband geïnstalleerd. Denk ook niet dat dat bij CloudyG3 hoeft.
Twijfel dus of ik cloudy of Optimus zal kiezen. Ach aan de andere kant. Ik kan toch altijd nog doorstappen van de ene naar de andere variant?l3art schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:52:
Draai nu al een paar weken CloudyG3 maar nog geen enkele crash gehad. Als ik de topics op xda las leek Cloudy me juist de meest stabiele van de twee. Ach zo heeft iedereen zijn voorkeur.
Zelf trouwens niet de KK baseband geïnstalleerd. Denk ook niet dat dat bij CloudyG3 hoeft.
Los van crashes: heb jij met cloudyg3 v1.2 wel andere bugs ontdekt cq dingetjes die niet werken?
Verwijderd
Opgelost. Ik heb Uninstall geïnstalleerd waarmee je system apps kan verwijderen in plaats van alleen uitschakelen. Google Play: System app remover (ROOT). LG G2 camera en LG Smartworld eraf geknikkerd.
Daarna de data gewist van de LG G3 camera app. Dan camera opnieuw aanzetten en alles was weer de oude gelukkig. Nou blijft toch de vraag hoe deze rotzooi er zonder melding op mijn telefoon was gekomen.
Update 31-7-2014 om 11:04
De OptimusG3 rom is zeer stabiel. Helemaal geen foutmeldingen nog ontvangen. Navigatie(Navigon) doet het ook perfect. Nog beter als de stock rom lijkt wel. Batterij gaat veel langer mee. Na 2,5 uur beetje e-mail kijken en beetje whatsapp nog steeds op 100%. Pas na 4 uurtjes heeft hij nu 98% en nog 212 uren te gaan. In de tussentijd(4 uur en 42 minuten) heb ik dus al 15 minuten totaal whatsapp, 5 minuten e-mail en 8 minuten Facebook erop zitten.
4G was trouwens al standaard als optie beschikbaar bij instellingen. Staat nu op automatisch. Ik heb hiervoor geen bestandjes hoeven te verwijderen.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 11:12 ]
Verwijderd
su(enter) geeft:/system/bin/sh: su: not found.
id: uid=2000(shell) gid=2000(shell) etc... Ik heb het nu al een paar keer geprobeerd met de tutorial maar het werkt niet. Misschien is het de eerste keer fout gegaan en daardoor iets corrupt geworden? Is er iets waarmee je al je pogingen kan wissen?
Edit: heeft gewerkt :DDDDDD Thanks! Tijd voor Cloudy G3

Edit: ehhh ik heb toch ergens iets fout gedaan... De telefoon wilt niet meer booten, het LG logo blijft staan en de LED gaat van groen naar blauw naar groen en dan uit, enzovoorts... Dan maar een hard reset

Edit: Ok... Hard Reset leidde tot TWRP en dus kon ik de cloudyG3 installeren! Eerste indruk: veel beter, ziet er heel clean uit.
[ Voor 58% gewijzigd door Lucasino op 03-08-2014 22:46 ]
Ik wilde tomtom navigatie of navigon installeren op mijn g2 nadat ik er een paar dagen terug de optimus g3 rom op hebt gezet via de procedure via autorec.apk en twrp. Nu zegt de google play store via de mac/pc dat die app's niet compatible zijn met deze telefoon. Vanuit de play store app op de telefoon zijn ze niet eens te vinden (vanwege dezelfde reden neem ik aan). Ik heb beide app's niet al eerder vóór het rooten proberen te installeren trouwens. Heb het telefoontje trouwens pas kort, overgestapt van iphone 4. 4 jaar gehad dat ding
Iemand enig idee wat dat kan zijn ?
Edit 07-08-14:
Probleem gevonden. Tomtom en Navigon kunnen niet overweg met de qhd resolutie van de G3. Nu kun je geloof ik wel gaan spelen met de DPI instellingen om dat toch voor elkaar te krijgen, maar daar heb ik even geen tijd voor dus ik heb voorlopig de originele rom maar teruggezet.
bvd
Piet
[ Voor 17% gewijzigd door pdbest op 07-08-2014 15:19 . Reden: antwoord gevonden ]
Wilde ook ff Optimus G3 rom erop zetten.
Netjes een TWRP backup gemaakt.
Echter stond er dat je een "goede "full wipe" moest doen. (dus ook wipe internal meegenomen)
Dacht ff dat ondanks dat er geen sd kaartje in zit wel een verschil is tussen internal en external data.
NIET dus.
Al mijn data, foto's videos en mijn backup pleite.
Is er een manier via een recover tool (vanaf pc) om toch het 1 en ander terug te krijgen?
Zolang je je telefoon maar zichtbaar krijgt op je computer. Maar ben bang dat je daarvoor wel eerst een rom moet installeren, en dat zal onvermijdelijk betekenen dat er ook wat data weer overschreven wordt en daarmee dan niet terug te halen is.
http://forum.xda-develope...p?p=45692679#post45692679
Stopt hier: "Waiting for ADB detection....
daemon not running- starting it now on port 5037
daemon started successful.."
en deze werkt ook al niet
YouTube: How To Root LG G2 Running Android 4.4.2 - Easy Method
Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit wel moet doen?
Wordt je toestel wel gezien? Met ADB devices krijg je te zien of je toestel gezien wordt (moet er een nummer komen) Hetzelfde geldt voor fastboot, kan je ook met fastboot devices checken of je toestel wel gezien wordt.
Even zoeken op XDA en google. Hoe of wat, want dat heb ik zelf niet meer paraat, maar ik denk echt dat het een driver issue is.
Opgelost!
Nu op zoek naar een goede rom
Ik wil graag een ROM installeren. Ik ga hiervoor naar recovery via ROM manager, Goomanager of Quick boot. Maar ik krijg niet te zien wat ik zou moeten zien volgens hetgeen ik hierover lees of zie op Youtube.
Ik krijg enkel een zwart scherm te zien met een "dode" droid en de volgende opties:
- reboot system now
- apply update from external sdcard
- apply update from cache
- apply update from ADB
- wipe data/factory reset
- wipe cache partition
Ik heb alles geprobeerd maar ik kan nergens een ROM installeren. Dit ziet er dos achtig uit terwijl ik op Youtube ook iets grafisch uitgebreidere menu's voorbij zien komen.
Nu is mijn Root gisteren moeizaam verlopen, maar uiteindelijk is het rooten wel gelukt (volgens Root checker, maar niet via #3548*#802#) Is er mogelijk iets fout gegaan?
Doe ik iets verkeerd, of moet ik het anders doen (bijvoorbeeld via een ander programma)?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2715496
Ik heb ook kunnen rooten en nu is zoeken naar een duidelijke tutorial om CloudyG3 te flashen.Lucasino schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:34:
@Acale met 4.4.2 zegt IOroot 25: this version does not support your device/firmware combo. Please downgrade to previously supported software version. TowelRoot dan maar proberen
Edit: heeft gewerkt :DDDDDD Thanks! Tijd voor Cloudy G3
Edit: ehhh ik heb toch ergens iets fout gedaan... De telefoon wilt niet meer booten, het LG logo blijft staan en de LED gaat van groen naar blauw naar groen en dan uit, enzovoorts... Dan maar een hard reset
Edit: Ok... Hard Reset leidde tot TWRP en dus kon ik de cloudyG3 installeren! Eerste indruk: veel beter, ziet er heel clean uit.
[ Voor 12% gewijzigd door HaskoF op 07-08-2014 21:51 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2783192
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Is het mogelijk om nu op de één of andere manier toch nog een ROM te installeren? Hoe krijg ik deze op mijn telefoon? Kan dit via het recovery menu?
Ga nu dit proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2181106
Ik ben benieuwd
[ Voor 9% gewijzigd door Escape2Dawn op 08-08-2014 10:03 ]
Ik heb de app AUTOREC gevonden en ik kom hiermee in het TWRP recovery screen.
Moet de CLoudyG3 rom op de computer staan of moet ik het overzetten naar mijn telefoon?>
Verwijderd
Dit ben jij zeker?Escape2Dawn schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:02:
Ik heb denk ik iets doms gedaanIk wilde een camera upgrade installeren. Nadat ik deze geflashed had, kwam ik in een bootloop. Om hier uit te komen ben ik naar de recovery gegaan en heb ik ipv een factory reset een format gedaan. Nu kan mijn telefoon helemaal niets meer, omdat ik geen ROM geinstalleerd heb (want alles is weg). Ik kan alleen in mijn recovery menu.
Is het mogelijk om nu op de één of andere manier toch nog een ROM te installeren? Hoe krijg ik deze op mijn telefoon? Kan dit via het recovery menu?
Ga nu dit proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2181106
Ik ben benieuwd
http://link.marktplaats.nl/m835036243
En het is zo simpel.
Ik kan mijn telefoon dus niet meer benaderen via mijn computer. Dus ik denk dat mijn telefoon bij het oud vuil kan.
Heeft iemand toevallig nog een idee wat ik kan proberen?
Sideloaden is de manier om nu toch nog een rom er op te zetten.
Misschien hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2318497Escape2Dawn schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:28:
Kloten! Hij wil de stuurprogramma's niet installeren voor "LGE Android MTP Device"
Ik kan mijn telefoon dus niet meer benaderen via mijn computer. Dus ik denk dat mijn telefoon bij het oud vuil kan.![]()
Verwijderd
ik heb een vraag, ik heb me g2 geroot maar verder geen custom rom er op wel apps van google er af en per ongeluk een instelling. nu komt het. mijn instellingen daar werken sommige functies niet meer waaronder usb ik kan niks kiezen alleen laden tevens ben ik de app taken of taskmanager kwijt iets werk niet wie weet raad
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 17:10 ]
Eerst je apps backupen met bijvoorbeeld titanium backup, rom flashen, apps backup terug zetten en gaan!
Ik heb ook een G2, en ben niet op zoek naar een nieuwe ROM omdat ik dat gewoon leuk vindt, maar mijn VOIP applicatie voor mijn bedrijf werkt blijkbaar sinds een update niet meer op LG Software.
duizend keer GRRRRRR
OK
3 opties
Switchen van VOIP leverancier, + 1000 Euro
Switchen van GSM + 300 Euro
Custom ROM op G2 zonder LG meuk
Ik dacht voor het laatste te gaan, toch niets te verliezen, maar heb nu een LG G2 die niet verder komt dan het 1e scherm en de melding geeft Security Error.
Is er niet toevallig een tweaker hier uit de omgeving van Rotterdam die mij kan assisteren.
Die GSM is toch al niet meer werkend, en baat het niet dan schaadt het niet.
Zelf kom ik er echter ECHT helemaal niet meer uit, ben er nu 5 dagen mee bezig.
En ga morgen een nieuwe GSM bestellen als mijn GSM nog niet werkt.
Maar zou prettig zijn als deze GSM toch nog werkend kan komen voor de backup
Verwijderd
Ik weet dat de telefoon geroot is.
Root acces test geeft aan dat dit correct is.
Gedaan via IOROOT, echter klopte de te doorlopen stappen niet met de you tube film via XDA.
Ik kreeg de melding software compatibiliteit niet in orde installeer een vorige versie, maar verder verliep alles zoals het hoorde.
Ik had het echter al 2 keer geprobeerd en neem/nam aan dat dit kwam doordat dit al gebeurd was.
Ik heb op mijn PC de volledige Drivers geinstalleerd volgens de handleiding op XDA
IK heb het toestel geflashed
etc
alles zonder problemen.
Dan moet je als laatste een rom erop zetten.
En daar ging het de hele tijd mis.
Elke keer weer kon ik de ROM zelf niet selecteren of vinden.
uiteindelijk een programma gedownload via de Play Store, welke dit volledig ging regelen.
ik heb romsinatller en flashify geinstalleerd.
uiteindelijk Flashify gebruikt.
Ik heb nog even een back-up gemaakt van wat gegevens.
en daarna kom ik eindelijk een rom selecteren
Daarvoor heb ik de illusion-4.4.2-20140602-d802-WEEKLY.zip gedownload en gebruikt.
mogelijk vergeten opnieuw de cache te legen ofzo. Ik weet het niet in ieder geval ging bij het installeren eindelijk alles volgens plan, dacht ik.
Om de rom te installeren moest ik opnieuw opstarten, gedaan, en scherm met installeren nieuwe software kwam. hij heeft even gedraaid, en toestel starte opnieuw op.
Sinddien kom ik niet verder dan het 1e LG scherm, direct gevolgd door de melding er sprake is van een security error
Verwijderd
Ik heb dus geprobeerd een rom te flashen nu als ik in recovery wil opstarten geeft hij links boven aan errror aan en gaat uit, tevens werk de setting niet mee dus kan geen usb gebruiken om via de pc wat te doen dus bij deze vraag ik wie weet raad of is het over ja ik ben een noob en htc was een stuk makkelijker
Woohoooo.... weer helemaal als nieuw. Voor mensen waarvan de LG G2 gebricked is kun je deze handleiding volgen: YouTube: How to restore the LG G2 to stock Rom (TOT un-brick)Escape2Dawn schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:28:
Kloten! Hij wil de stuurprogramma's niet installeren voor "LGE Android MTP Device"
Ik kan mijn telefoon dus niet meer benaderen via mijn computer. Dus ik denk dat mijn telefoon bij het oud vuil kan.![]()
Briljant en Hulde!
Verwijderd
ik laat weten of het gelukt is zo niet zien jullie een lg vliegen
Verwijderd
Volgende keer even de edit knop gebruiken ipv meerdere posts achter elkaar.
[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 10-08-2014 18:56 ]
Het is sowieso vreemd dat je niet je rom kan vinden om te installeren.calibrafan schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:00:
Aangezien ik zeker 5 dagen bezig gewest ben weet ik het echt niet meer llemaal zeker.
Ik weet dat de telefoon geroot is.
Root acces test geeft aan dat dit correct is.
Gedaan via IOROOT, echter klopte de te doorlopen stappen niet met de you tube film via XDA.
Ik kreeg de melding software compatibiliteit niet in orde installeer een vorige versie, maar verder verliep alles zoals het hoorde.
Ik had het echter al 2 keer geprobeerd en neem/nam aan dat dit kwam doordat dit al gebeurd was.
Ik heb op mijn PC de volledige Drivers geinstalleerd volgens de handleiding op XDA
IK heb het toestel geflashed
etc
alles zonder problemen.
Dan moet je als laatste een rom erop zetten.
En daar ging het de hele tijd mis.
Elke keer weer kon ik de ROM zelf niet selecteren of vinden.
uiteindelijk een programma gedownload via de Play Store, welke dit volledig ging regelen.
ik heb romsinatller en flashify geinstalleerd.
uiteindelijk Flashify gebruikt.
Ik heb nog even een back-up gemaakt van wat gegevens.
en daarna kom ik eindelijk een rom selecteren
Daarvoor heb ik de illusion-4.4.2-20140602-d802-WEEKLY.zip gedownload en gebruikt.
mogelijk vergeten opnieuw de cache te legen ofzo. Ik weet het niet in ieder geval ging bij het installeren eindelijk alles volgens plan, dacht ik.
Om de rom te installeren moest ik opnieuw opstarten, gedaan, en scherm met installeren nieuwe software kwam. hij heeft even gedraaid, en toestel starte opnieuw op.
Sinddien kom ik niet verder dan het 1e LG scherm, direct gevolgd door de melding er sprake is van een security error
Dit zou een kwestie van downloaden moeten zijn, naar je recovery, de map zoeken waar de download staat en flashen maar.
Ben zelf nooit zo'n voorstander van extra thrid party apps om roms te installeren.
Je kan dus niet meer in de recovery komen?
Want als ik nu via fastboot of rom manager naar recovery wil, krijg ik een dode droid te zien met de tekst "geen opdracht" eronder. Iemand een idee wat ik kan doen?
[ Voor 28% gewijzigd door Escape2Dawn op 10-08-2014 19:54 ]
Vat dit niet verkeerd op, het is niet lullig bedoeld, maar dit zijn wel wat basis zaken die zelf makkelijk uit te zoeken zijn. Als je dit al vrij ingewikkeld vindt, dan zou ik maar eens nagaan of je je echt wel aan het flashen wil gaan wagen, of dat je niet gewoon beter bij de standaard software wil houden.
[ Voor 48% gewijzigd door 13art op 10-08-2014 19:57 ]
Je hebt gelijk. Maar ik vind het ook een uitdaging. Nu heb ik via Cyanogenmod.org achterhaald hoe ik het kon doen. Met FreeGee uiteindelijk. In ieder geval bedankt voor de hulp. Ik laat het hier voorlopig maar ff bijl3art schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:55:
Autorec is puur om een recovery op de G2 te zetten. Als je je toestel geroot hebt, moet je daarna de recovery installeren (via Autorec) om vervolgens via de recovery een rom te installeren.
Vat dit niet verkeerd op, het is niet lullig bedoeld, maar dit zijn wel wat basis zaken die zelf makkelijk uit te zoeken zijn. Als je dit al vrij ingewikkeld vindt, dan zou ik maar eens nagaan of je je echt wel aan het flashen wil gaan wagen, of dat je niet gewoon beter bij de standaard software wil houden.
[ Voor 14% gewijzigd door Escape2Dawn op 10-08-2014 20:33 ]
Dat is wel het makkelijkste denk ik.
heb je helemaal gelijk in, maar zonder andere ROM is deze telefoon waardeloos voor mij, aangezien mijn VOIP software een conflict heeft met de LG Software.l3art schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:55:
Autorec is puur om een recovery op de G2 te zetten. Als je je toestel geroot hebt, moet je daarna de recovery installeren (via Autorec) om vervolgens via de recovery een rom te installeren.
Dit conflict is puur en alleen op de LG Software, dus niet op standaard Android, Op alle andere android apparaten werkt de applicatie wel.
En dus moet ik iets om mijn GSM te kunnen behouden.
Kan hem zo alleen wat moeilijker doorverkopen!
Ik ben in het bezit van een zwarte LG-D802 IFCC ID:ZNFD802
Na 3 verschillende samsung galaxy's geroot te hebben zou ik ook graag mijn +- jaar oude LgG2 rooten. Ik heb deze tuturial gevolgd:
http://androidxda.com/root-lg-g2-variant
Alleen zit ik in zowel windows 7 als windows xp met het probleem dat het zwarte schermpje verdwijnt zodra ik op een toets klik. Zowel in airplane mode als normaal. Telefoon aangesloten of ontkoppeld, met of zonder debug. Alles geprobeerd maar ik kom er simpelweg niet in.
Wie herkend dit probleem en weet er een oplossing voor? Ook zou ik graag van jullie ervaring gebruik maken over welke root op dit moment het beste scoort kwa stabiliteit en design? Oftewel welke erg veel word gebruikt?
Alle info is van harte welkom!
Groet
Dat is de verkeerde versie.r.vanheusden schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:50:
Goedemiddag mede tweakers,
Ik ben in het bezit van een zwarte LG-D802 IFCC ID:ZNFD802
Na 3 verschillende samsung galaxy's geroot te hebben zou ik ook graag mijn +- jaar oude LgG2 rooten. Ik heb deze tuturial gevolgd:
http://androidxda.com/root-lg-g2-variant
Alleen zit ik in zowel windows 7 als windows xp met het probleem dat het zwarte schermpje verdwijnt zodra ik op een toets klik. Zowel in airplane mode als normaal. Telefoon aangesloten of ontkoppeld, met of zonder debug. Alles geprobeerd maar ik kom er simpelweg niet in.
Wie herkend dit probleem en weet er een oplossing voor? Ook zou ik graag van jullie ervaring gebruik maken over welke root op dit moment het beste scoort kwa stabiliteit en design? Oftewel welke erg veel word gebruikt?
Alle info is van harte welkom!
Groet
Hier kan je de juiste vinden.
Welke Root raden jullie me aan?
Grt
Thanks
Om multipost achter elkaar te voorkomen is er een knop 'wijzigen' die je kan gebruiken
[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 13-08-2014 14:14 ]
Zorian heeft je net een link gegeven met een werkende root voor je LG G2, waarbij je zelf aangeeft dat die werkt. En nog vraag je welke root er aangeraden wordt??r.vanheusden schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:52:
Top! Het werkt![]()
Welke Root raden jullie me aan?
Grt
Oftewel als je de link gevolgd hebt, beschik je nu over root en hoef je verder niks te doen.
Wat je nu allemaal nog wilt installeren hangt van je zelf af, en kunnen wij niet voor je beslissen. Dus graag iets specifieker? Ook is alles gewoon te vinden op XDA over het rooten en installeren van custom roms. Een beetje inlezen voor je gaat bedelen om zelf gemaakte youtube filmpjes kan geen kwaad
Je hebt immers al ervaring met het rooten van 3 samsung toestellen, zoveel moeilijker is dit ook weer niet.
GoT moet je niet zien als een helpdesk. We verwachten veel eigen inzet van onze gebruikers. Kortom vragen om een stappenplan is niet de bedoeling. Ga eerst zelf op onderzoek uit. Eerder genoemde XDA is daarbij een erg handig hulpmiddel, maar ook met google kom je heel ver. Kom je er dan nog niet uit, dan kan je met je vragen hier terecht. Maar dan willen we wel weten welke stappen je eerst zelf genomen hebt, etc.r.vanheusden schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:10:
En kan iemand een stappenlijst maken van wat ik allemaal moet installeren en in welke volgorde. Het werkt toch net wat anders allemaal. Wellicht een youtube filmpje vanaf begin tot eind?
Thanks
Verwijderd
Ik heb de 16gb, hou je meer dan de standaard 10gb over na deze ROM? Zou ook graag de Cm11 willen draaien.Bob schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:33:
Ik draai nu al enkele dagen CM 11 M8, wat een zaligheid!
100 procent native Android look ipv de schijtlelijke look van LG, niks van lag meer, betere batterijduur, geen zever meer wegens LG die er vanuit gaat dat je een menu knop hebt, ...
Mvg
: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2783192
Edit: hij is er
[ Voor 3% gewijzigd door arene op 17-08-2014 18:16 ]
10.6 zie ik hier, ik heb niet de indruk dat hij herpartitioneert. Dat is wslk nodig om meer dan die 10 GB te kunnen gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:56:
[...]
Ik heb de 16gb, hou je meer dan de standaard 10gb over na deze ROM? Zou ook graag de Cm11 willen draaien.
Mvg
"LG rolt software G3 uit over alle telefoons en tablets via @NUtechnl - LG rolt software G3 uit over alle telefoons en tablets http://nutech.nl/mobiel/3...telefoons-en-tablets.html via @NUtechnl"
Zeker goed nieuws, al betwijvel ik of we als G2 gebruikers hier ook van kunnen profiteren.Ttje schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:18:
Goed nieuws:
"LG rolt software G3 uit over alle telefoons en tablets via @NUtechnl - LG rolt software G3 uit over alle telefoons en tablets http://nutech.nl/mobiel/3...telefoons-en-tablets.html via @NUtechnl"
Voor mij zijn de skins van de LG G3 en HTC One telefoons de beste die Android heeft lopen.
Verwijderd
Alleen wipe cache/dalvik gedaan zodat ik alles blijf houden. Werkt weer perfect.
Extra klok widget er ook in zonder smart notice en de achtergrond hiervan past zich aan afhankelijk van het weer. Voelt als temperatuur er ook in verwerkt.
Deze dus:

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 10:45 ]