Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ga binnenkort trouwens als mijn telefoon weer werkt aan de slag met Cyanogen. Kijken of ik ook alles werkende kan krijgen zoals FM en IR.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:10
het is gelukt! ik hoefde alleen het programma van stap 1 te gebruiken. een geweldige tool waarmee je zo ongeveer alles aan je lg g2 kan fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:02
jessevandijk schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:48:
het is gelukt! ik hoefde alleen het programma van stap 1 te gebruiken. een geweldige tool waarmee je zo ongeveer alles aan je lg g2 kan fixen!
Klopt! Het is en blijft een toptoestel!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ewivis schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:31:
[...]

Klopt! Het is en blijft een toptoestel!
Verbaasd mij ook wel eigenlijk dat alles nog zo soepel en strak loopt.

Had wel verwacht dat hij wat stroperiger zou lopen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275716

Weer eens een andere MM rom op mn G2 gezet.... Deze keer Dirty Unicorns.....Beter en stabieler dan CM13...Niet steeds nieuwe nighties, maar gewoon goede versies...En heel belangrijk.....Geen WIFI drops!!!
Echt tevreden nu...Voor de geïnteresseerde kijk eens hier:
http://forum.xda-develope...y-unicorns-5-1-1-t3162408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 23:02
Anoniem: 275716 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:47:
Weer eens een andere MM rom op mn G2 gezet.... Deze keer Dirty Unicorns.....Beter en stabieler dan CM13...Niet steeds nieuwe nighties, maar gewoon goede versies...En heel belangrijk.....Geen WIFI drops!!!
ziet er goed uit, maar hoe groot is deze?Heb maar een 16gb versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 275716 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:47:
Ik lees andere verhalen, wil eerst dat verholpen hebben voordat ik overstap. (Heb een TP-Link WDR3600 met Gargoyle (OpenWRT)).

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 16:31

greatgonzo

schit-te-rend!

even voor mijn beeldvorming: is de 5.0 (stock) firmware nog steeds niet beschikbaar via OTA?

Mijn telefoon wordt traag (4.4.2), en ik moet nu toch maar een factory reset doen. Kan ik net zo goed meteen updaten, maar de vorige keer via kabel liep de complete telefoon vast, en moest ik hem laten opsturen. Daarom doe ik liever OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:12

shinchan03

Niels

Zojuist de nieuwste nightly van CM13 geflashed, eens kijken of dat weer goed gaat. Ik heb vorige keer volgens mij aangegeven dat hij een backup moet blijven maken, want toen ik nu koos om de backup terug te zetten, stond meteen mijn achtergrond weer ingesteld en alle apps stonden op de achtergrond, waarvan sommige nog aan het installeren zijn (maar het logo staat er al wel in het grijs).

Dan eens kijken of ik het door kan trekken tot na de zomervakantie, dan ga ik denk ik kijken voor een nieuwe telefoon.

[ Voor 13% gewijzigd door shinchan03 op 09-06-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben zelf eind vorige maand overgestapt van Dirty Unicorns naar [ROM][CM12.1][SEMI-OFFICIAL] CyanogenMod 12.1 (2016-06 Security Patch Level, Fixes)

Werkt nog soepeler en beter van de originele CM12.1. Kan het iedereen aanraden. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Harmen schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:34:
Ben zelf eind vorige maand overgestapt van Dirty Unicorns naar [ROM][CM12.1][SEMI-OFFICIAL] CyanogenMod 12.1 (2016-06 Security Patch Level, Fixes)

Werkt nog soepeler en beter van de originele CM12.1. Kan het iedereen aanraden. :)
Zit nu al een hele poos op Blisspop 6.4 (6.0.1) en dat werkt eigenlijk gewoon lekker. Geen problemen en totaal geen reden om een andere telefoon te halen. Echter kriebelt het wel weer hoor, na 2 jaar... One Plus 3? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:41
Ik herken het! Helaas heeft mijn G2 een omhelzing met een betonnen vloer niet overleefd, dus ik heb er afscheid van moeten nemen.

Zelf ook interesse in de OP3, maar dat ding is wel even een potje groter..!!

Loop nu tijdelijk met Moto e 2015 en dat bevalt me eigenlijk beter dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapieln
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:18
Op dit moment draait er CyanogenMod 13 op mijn LG G2. Ik heb alleen sinds een paar maanden het probleem dat mensen mij niet goed verstaan tijdens het bellen. Het klinkt alsof ik onderwater zit en het geluid is zacht. Denken jullie dat dit aan de software ligt of denken jullie dat er een probleem met de mic van het toestel is?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hier ook afscheid genomen van de G2. Eerst de overstap gemaakt naar de G5, maar dat was toch niet mijn toestel. Nu een paar weken de Op3 en zeer tevreden mee, erg fijn toestel. Toch weer een stevige upgrade tov de G2. Zal hier wel blijven lurken, de G2 is nu van m'n vrouw maar er zal wel een stuk minder mee worden gerommeld :p

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• pven
  • Niet online
Mijn vrouw had een G2 (Android 4.4.2), ik heb die verder nooit geupdate. Ze heeft nu een nieuwe telefoon, dus wil ik de G2 upgraden naar Android6 zodat ik hem door kan schuiven naar mijn zoontje.

Maar het valt allemaal wat tegen :S

Met behulp van ioroot (de laatste versie, anderen werkten niet goed) heb ik hem kunnen rooten. Daarna heb ik met de ROM Manager (clockworkmod) een custom recovery erop gezet. Tenminste: dat lijkt goed te gaan, maar als hij naar recovery boot dan krijg ik de standaard LG-recovery waar ik dus niets aan heb. Wat ik ook doe, ik krijg Clockwork Recovery niet op mijn scherm.

Uiteraard heb ik wat verder gelezen, maar het lijkt ook fout te gaan doordat ik hem niet in download-mode kan krijgen (uitzetten, dan volume + indrukken en USB erin, er gebeurt niets).

Op fastboot reageert het toestel ook niet, hij blijft wachten. Terwijl ik met adb er wel naar toe kan (en dan met su verder kan als root).

Verder werkt dit wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
C:\Users\pven\Downloads\D802-cwm-recovery-6.0.4.4>adb push g2_security /da
ta/local/tmp/g2_security
46 KB/s (288 bytes in 0.006s)

C:\Users\pvanderven\Downloads\D802-cwm-recovery-6.0.4.4>adb push recovery.lok /d
ata/local/tmp/recovery.lok
4772 KB/s (11059200 bytes in 2.262s)

C:\Users\pvanderven\Downloads\D802-cwm-recovery-6.0.4.4>adb shell
shell@g2:/ $ su
su
root@g2:/ # dd if=/data/local/tmp/recovery.lok of=/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/recovery
k of=/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/recovery                          <
21600+0 records in
21600+0 records out
11059200 bytes transferred in 1.509 secs (7328827 bytes/sec)
root@g2:/ # rm /data/local/tmp/g2_security
rm /data/local/tmp/g2_security
root@g2:/ # sync
sync
sync
root@g2:/ # reboot recovery
reboot recovery

C:\Users\pvanderven\Downloads\D802-cwm-recovery-6.0.4.4>

Maar na de reboot krijg ik een security boot melding (linksboven bij het logo) waarna het toestel een zwart scherm geeft. Daarna moet ik de power-knop tien seconden indrukken, waarna het toestel herstart en weer normaal werkt. Ergens heb ik gevonden dat dit met aboot (!!??) te maken heeft, maar ik heb geen idee hoe dit te fixen is. :S

Iemand tips wat ik verder kan doen?

[ Voor 46% gewijzigd door pven op 18-08-2016 14:47 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@pven, je kan eventueel het volgende topic op XDA bezoeken?
http://forum.xda-develope...wrp-bump-d80230a-t3072186

Daar staat veel info, ik weet niet exact hoe ik root heb verkregen. Was wel ff pielen, maar gebruik nu TWRP 3 en dat werkt erg fijn moet ik zeggen.

Whatever.

• pven
  • Niet online
Dank Harmen!

Ik weet op zich prima hoe ik root moet krijgen en hoe TWRP werkt, maar ik loop tegen rare dingen aan die ik niet opgelost krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:39

13art

Moderator Mobile
pven schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:29:
Mijn vrouw had een G2 (Android 4.4.2), ik heb die verder nooit geupdate. Ze heeft nu een nieuwe telefoon, dus wil ik de G2 upgraden naar Android6 zodat ik hem door kan schuiven naar mijn zoontje.

Maar het valt allemaal wat tegen :S

Met behulp van ioroot (de laatste versie, anderen werkten niet goed) heb ik hem kunnen rooten. Daarna heb ik met de ROM Manager (clockworkmod) een custom recovery erop gezet. Tenminste: dat lijkt goed te gaan, maar als hij naar recovery boot dan krijg ik de standaard LG-recovery waar ik dus niets aan heb. Wat ik ook doe, ik krijg Clockwork Recovery niet op mijn scherm.

Uiteraard heb ik wat verder gelezen, maar het lijkt ook fout te gaan doordat ik hem niet in download-mode kan krijgen (uitzetten, dan volume + indrukken en USB erin, er gebeurt niets).

Op fastboot reageert het toestel ook niet, hij blijft wachten. Terwijl ik met adb er wel naar toe kan (en dan met su verder kan als root).

Verder werkt dit wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
C:\Users\pven\Downloads\D802-cwm-recovery-6.0.4.4>adb push g2_security /da
ta/local/tmp/g2_security
46 KB/s (288 bytes in 0.006s)

C:\Users\pvanderven\Downloads\D802-cwm-recovery-6.0.4.4>adb push recovery.lok /d
ata/local/tmp/recovery.lok
4772 KB/s (11059200 bytes in 2.262s)

C:\Users\pvanderven\Downloads\D802-cwm-recovery-6.0.4.4>adb shell
shell@g2:/ $ su
su
root@g2:/ # dd if=/data/local/tmp/recovery.lok of=/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/recovery
k of=/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/recovery                          <
21600+0 records in
21600+0 records out
11059200 bytes transferred in 1.509 secs (7328827 bytes/sec)
root@g2:/ # rm /data/local/tmp/g2_security
rm /data/local/tmp/g2_security
sync
sync
root@g2:/ # reboot recovery
reboot recovery

C:\Users\pvanderven\Downloads\D802-cwm-recovery-6.0.4.4>

Maar na de reboot krijg ik een security boot melding (linksboven bij het logo) waarna het toestel een zwart scherm geeft. Daarna moet ik de power-knop tien seconden indrukken, waarna het toestel herstart en weer normaal werkt. Ergens heb ik gevonden dat dit met aboot (!!??) te maken heeft, maar ik heb geen idee hoe dit te fixen is. :S

Iemand tips wat ik verder kan doen?
Lijkt me toch echt een driver kwestie. Op wat voor pc installeer je de drivers? Driver verificatie uitgezet in windows en vervolgens drivers geïnstalleerd als administrator?
Ik weet even niet meer welke naam maar ik dacht dat het bij de adb installatie zat, algemene Android drivers. Daar moet wel de driver verificatie voor uitgeschakeld staan anders krijg je niet alles geïnstalleerd.

Als je dat gedaan hebt eens die tool gebruiken die ik je geappt heb.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Goed, ik begin vast te lopen: wat zijn de beste drivers die ik kan proberen?

De universele van clockwork doen het niet, en de 'LG Drivers' die her-en-der te vinden zijn doen het blijkbaar ook niet. Die de telefoon zelf erop zet lijken het ook niet te doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

pven schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:46:

De universele van clockwork doen het niet, en de 'LG Drivers' die her-en-der te vinden zijn doen het blijkbaar ook niet. Die de telefoon zelf erop zet lijken het ook niet te doen ...
Heb je het al op een andere pc/laptop geprobeerd met eventueel een andere usb kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:39

13art

Moderator Mobile
pven schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:46:

De universele adb drivers?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dankzij de support-pagina van LG heb ik nu de juiste drivers, en Android 5.0.2 erop kunnen zetten. Een dezer dagen kijk ik weer verder of ik er een custom rom op kan krijgen. Ik heb nu weer een ander probleem, dat post ik in het andere topic ...

Update
Het is me gelukt om custom recovery erop te krijgen!

Wat ik heb gedaan:
1) met een LG-tool (te downloaden op de site van LG) de telefoon ge-upgrade naar Android 5.0.2
2) met SRK vervolgens geroot en custom recovery erop gezet

Nu kan ik zo waar opstarten in de recovery mode waarbij ik kan flashen _O_

Nu heb ik echter nog twee problemen:
1) de prepaid-kaart van de Hema geeft een 'kaartfout', en blijft daarna offline
2) het package van blis wil niet installeren

Vanavond ga ik weer verder klussen hiermee :)

[ Voor 50% gewijzigd door pven op 22-08-2016 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben weer verder: nadat ik D802_PATCH_GO_LP_V1.1_droidth.zip erop heb gezet, kon ik blis probleemloos installeren. Deze werkt nu ook! :)

Waar ik niet aan uit kom is die kaartfout: iemand een idee wat dat kan zijn?

Kleine update: nieuwe SIMkaart gehaald, in ander toestel gepropt en dat werkt wel. Oude SIMkaart in hetzelfde toestel gepropt, dat werkt niet. SIM1 is dus kapot, maar SIM2 werkt. Echter: als ik SIM2 in de G2 stop, dan werkt het weer niet ... :(

Weer een update: ook met een SIMkaart van een andere prepaid-provider werkt het niet ... :(

Hoe kom ik erachter of hier een SIMlock op zit? Ik had dan een zinnige melding verwacht overigens.

[ Voor 53% gewijzigd door pven op 24-08-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Is het nog gelukt pven?

Ben van de week over gegaan van CM12.1 by dr4stic naar Resurrection Remix 6.0.1 r61. Moet zeggen dat er blij verrast ben, deze rom is zeer stabiel en snel.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel32
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik probeerde onderstaande dus te doen, had via Autorec TWRP geïnstalleerd op originele D8022h, eerst uiteraard geroot. Full wipe gedaan en gerestart en nu krijg ik alleen LG logo in beeld en doet hij niets meer. Wat te doen? Snap dat er nu niks meer op staat maar hoe krijg ik hem weer aan de praat of hoe kom ik twrp menu in? Die zip bestandjes staan nog niet op mijn internal storage.

Alvast bedankt!
Ewivis schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:24:
Ter instructie voor flashen roms op een D802:

Just an easy instruction for installing the right bootstack for D802:
droidth has made some handy tools for it:

D802_PATCH_GO_LP_V1.1_droidth.zip
D802_PATCH_RETURN_KK_droidth.zip

For: Kitkat, and CM12, CM12.1, Blisspop 4.0.3(android 5.1.1):
- Go to bumped TWRP recovery (get it from http://www.gregtwallace.com/lgg2-projects/twrp.php)
- Do a full wipe, except internal sdcard
- Install D802_PATCH_RETURN_KK_droidth.zip
- reboot into recovery
- Install Kitkat, and CM12, CM12.1, Blisspop 4.0.3(android 5.1.1)
- Install correct version of Gapps (http://opengapps.org/)
- Install KK_Baseband_D802.zip (not always necessary)
- Wipe Cache/Dalvik Cache
- Reboot System
- Enjoy!

Link to files: https://www.dropbox.com/s...900n/Bootloaders.rar?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel32
Bedankt voor de vele reacties (zie vorige comment) maar krijg hem nu na veel moeite in de TWRP modus. Volumeknop naar beneden en uit knop en als logo weer start kort los laten en weer aan werkt niet echt, je moet bij tweede keer eerst pwr button indrukken lijkt het wel. Na veel keer proberen in TWRP menu gekregen maar er staat geen ROM meer op dus niets boot.

USB kabel aangesloten maar PC herkent niet de internal storage, herkent wel de telefoon dus kan ook niks kopiëren.

Na veel zoeken gevonden dat je met een USB OTG kabel kan flashen. Dus dat morgen proberen, USB-OTG kabel besteld. En hopelijk via USB stick/drive flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Abel32 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:38:
Bedankt voor de vele reacties (zie vorige comment) maar krijg hem nu na veel moeite in de TWRP modus. Volumeknop naar beneden en uit knop en als logo weer start kort los laten en weer aan werkt niet echt, je moet bij tweede keer eerst pwr button indrukken lijkt het wel. Na veel keer proberen in TWRP menu gekregen maar er staat geen ROM meer op dus niets boot.

USB kabel aangesloten maar PC herkent niet de internal storage, herkent wel de telefoon dus kan ook niks kopiëren.

Na veel zoeken gevonden dat je met een USB OTG kabel kan flashen. Dus dat morgen proberen, USB-OTG kabel besteld. En hopelijk via USB stick/drive flashen.
Volgens mij is het booten naar de custom recovery ook volume down+power, wachten op LG logo en dan power los en direct weer indrukken.Ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat ik in de custom recovery wel door de pc herkend kon worden. Ik gebuikte meestal een OTG kabel en later deze pricewatch: Sandisk Ultra Dual (Android) 32GB Zwart. zeker een aanrader. Even een ROM erop zetten, in je telefoon steken en flashen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 21:11

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hey volgens mij had ik dit al eens gevraagd maar ik kan het (antwoord) niet meer vinden.

LG G2 draait cm13 met twrp 2.8 en supersu. Nu na de laatste cm update (ging goed) flash ik supersu en boot tie niet meer, ik krijg die secure boot error.

Ik heb restore van nandroid gedaan (ex system en data) en het werkt weer maar hoe krijg ik supersu er weer terug op?

tx!

• Abel32
Vervolg van Abel32 in "[LG G2] Rooten en Custom ROM's"

OTG kabel aangesloten op USB stick, bestanden gekopieerd. Eerst full wipe gedaan, daarna D802_PATCH_RETURN_KK_droidth.zip geïnstalleerd (weet niet of dat nodig was), gereboot naar TWRP en cm-12.1-20151117-SNAPSHOT-YOG7DAO1KI-d802.zip geïnstalleerd en daarna werkte het gewoon. Wat ben ik toch een genie.

Alleen draai ik nu die Cyanogenmod 12, kende ik niet, maar er is geen Google Playstore. En kan niet inloggen op Android om mijn contacten etc te importeren. Playstore via apk installeren? Las ook ergens over apps die je moet installeren via twrp ofzo. Ik ben newbie op dit gebied, weet hier verder niks van.

• Ewivis
Download opengapps voor je juiste android versie. 5.1.1 vermoed ik...
Flash die na je rom flash. Heb zelf pico installatie.

http://opengapps.org

• Abel32
Ewivis schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:45:
Download opengapps voor je juiste android versie. 5.1.1 vermoed ik...
Flash die na je rom flash. Heb zelf pico installatie.

http://opengapps.org
Bedankt ben nu CM13 aan het flashen en dan moet ik ARM, Android 6 en stock kiezen?

• Abel32
Fakkkk, CM13 geflasht, Opengaps erachter aan. Rebooten, bam knalt ie uit na LG logo. Dus nu CM12 proberen erop te zetten weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Abel32 op 10-09-2016 16:06 ]

• shinchan03

shinchan03

Niels

Komt omdat je waarschijnlijk niet eerst een andere bootstack hebt geflashed. Het is verstandig je eerst goed in te lezen, voordat je begint met flashen, want dan gaat het meermalen fout en maak je het jezelf onnodig moeilijk.

• Abel32
Zie het, verkeerde patchfile gebruikt. Bedankt, zal straks nog eens proberen.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Abel32 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:37:
Zie het, verkeerde patchfile gebruikt. Bedankt, zal straks nog eens proberen.
Wat hierboven al staat, lees eerst eens rustig de volledige topicstart door van de ROM die je wilt flashen, dan had je al 99% van je "problemen " hierboven voor kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel32
Geloof me, heb alles rustig doorgelezen maar dan nog is het lastig als je dit niet vaak doet. De instructie is niet duidelijk, begrijp me niet verkeerd, post wordt gewaardeerd maar was voor mij niet duidelijk.

Duidelijker zou zijn bijvoorbeeld:

To install Kitkat, CM12, CM12.1, OR Blisspop 4.0.3(android 5.1.1):
- Reboot into TWRP recovery (get it from http://www.gregtwallace.com/lgg2-projects/twrp.php)
- Do a full wipe in TWRP, except internal sdcard
- reboot into recovery
- Install Kitkat, OR CM12, CM12.1, Blisspop 4.0.3(android 5.1.1)
- Install MATCHING version of Gapps for the necessary apps (http://opengapps.org/)
- Reboot System
- Enjoy!

En dat je de bestanden, Patch, ROM op je storage moeten staan :) Misschien logisch maar toch handig.
Ewivis schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:24:
Ter instructie voor flashen roms op een D802:

For: Kitkat, and CM12, CM12.1, Blisspop 4.0.3(android 5.1.1):
- Go to bumped TWRP recovery (get it from http://www.gregtwallace.com/lgg2-projects/twrp.php)
- Do a full wipe, except internal sdcard
- reboot into recovery
- Install Kitkat, and CM12, CM12.1, Blisspop 4.0.3(android 5.1.1)
- Install correct version of Gapps (http://opengapps.org/)
- Reboot System
- Enjoy!
Link to files: https://www.dropbox.com/s...900n/Bootloaders.rar?dl=0
Goede nieuws is dat CM13 (laatste snapshot) nu lekker soepeltjes draait en met Vibe icon pack ziet het er helemaal mooi uit, ben er blij mee :)

[ Voor 9% gewijzigd door Abel32 op 11-09-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ben je nu serieus? Die instructie is echt al redelijk duidelijk lijkt me... Je moet je gewoon ook wat beter inlezen, misschien op echte smartphone custom rom websites, XDA enzo... Tweakers is hier niet de sterkste in...
Beetje algemene kennis van Rooten, Recovery is wel gewenst hier en ook dat je dat zelf opzoekt...

Maar goed, fijn dat het je gelukt is hoor, chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Sorry, ik vind het ook lastig. De G2 is gewoon niet echt vriendelijk, en ik heb echt heel wat flash en tweak ervaring met android toestellen.

Mijn probleempje wat ik hierboven postte krijg ik ook niet meer opgelost dus voor nu geen cm13 update of geen supersu. Had speciaal alle bestanden en versies die werkte bewaard maar wat ik ook doe, krijg het na het flashen van supersu niet meer goed.

Grootste probleem vind ik nog wel dat heel veel sites outdated info geven, of je afhankelijk maken van windows met allerlei tools en scripts. Usb werkt niet lekker voor dit soort dingen in virtualbox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
InflatableMouse schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:26:
Sorry, ik vind het ook lastig. De G2 is gewoon niet echt vriendelijk, en ik heb echt heel wat flash en tweak ervaring met android toestellen.

Mijn probleempje wat ik hierboven postte krijg ik ook niet meer opgelost dus voor nu geen cm13 update of geen supersu. Had speciaal alle bestanden en versies die werkte bewaard maar wat ik ook doe, krijg het na het flashen van supersu niet meer goed.

Grootste probleem vind ik nog wel dat heel veel sites outdated info geven, of je afhankelijk maken van windows met allerlei tools en scripts. Usb werkt niet lekker voor dit soort dingen in virtualbox....
SuperSU kan je gewoon flashen toch?

http://forum.xda-develope...ral/bump-supersu-t3273251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel32
Ben leek op dit gebied, maar SuperSU is te krijgen via de Playstore. Als je wilt rooten kan dat makkelijker in CM13 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zekers, alleen boot tie daarna niet meer en krijg ik secure boot error. Had het een keer opgelost, volgens mij door die boot patch te flashen maar dat werkt dit keer ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
InflatableMouse schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:49:
[...]

Zekers, alleen boot tie daarna niet meer en krijg ik secure boot error. Had het een keer opgelost, volgens mij door die boot patch te flashen maar dat werkt dit keer ook niet meer.
Wat werkt niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

uh.... sorry hoor maar dat zeg ik toch vrij duidelijk?

Secure boot error... hij boot niet meer na het flashen van supersu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
InflatableMouse schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:07:
[...]

uh.... sorry hoor maar dat zeg ik toch vrij duidelijk?

Secure boot error... hij boot niet meer na het flashen van supersu.
Ok, sorry, even wat gemist in je zin ;-)

Het zijn wel specifieke stappen die doorgelopen moeten worden voor over te gaan naar bepaalde roms. Dat heeft te maken met de partitie indeling en dergelijke.
Kan je aangeven welke stappen je exact gedaan hebt voordat je de supersu flashed en je de secure boot error krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ewivis schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:58:
[...]

Ok, sorry, even wat gemist in je zin ;-)

Het zijn wel specifieke stappen die doorgelopen moeten worden voor over te gaan naar bepaalde roms. Dat heeft te maken met de partitie indeling en dergelijke.
Kan je aangeven welke stappen je exact gedaan hebt voordat je de supersu flashed en je de secure boot error krijgt?
No worries, overkomt de beste ;).

De supersu die ik in het begin bij het rooten en flashen van CM13 had gebruikt was een oudere versie die dat script niet nodig had waar je naar gelinked had. Ik heb van de week een nieuwe supersu versie gepakt omdat ik dacht, "nieuwer is beter" maar dat had ik achteraf gezien beter niet kunnen doen, denk ik want die heeft dat custom dingetje dus wel nodig.

Ik denk dat daar dus het probleem zit, is dat die nieuwere supersu versies dat custom script nodig hebben. Ik zal er van de week eens opnieuw induiken, de telefoon is van m'n vrouw en facebook en whatsapp zijn onmisbaar voor haar. Als ik naar haar telefoon kijk wordt ze al nerveus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
InflatableMouse schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:23:
[...]

No worries, overkomt de beste ;).

De supersu die ik in het begin bij het rooten en flashen van CM13 had gebruikt was een oudere versie die dat script niet nodig had waar je naar gelinked had. Ik heb van de week een nieuwe supersu versie gepakt omdat ik dacht, "nieuwer is beter" maar dat had ik achteraf gezien beter niet kunnen doen, denk ik want die heeft dat custom dingetje dus wel nodig.

Ik denk dat daar dus het probleem zit, is dat die nieuwere supersu versies dat custom script nodig hebben. Ik zal er van de week eens opnieuw induiken, de telefoon is van m'n vrouw en facebook en whatsapp zijn onmisbaar voor haar. Als ik naar haar telefoon kijk wordt ze al nerveus :+
Stoer van je dat je het dan alsnog aandurft haha ;-)

Ik hoor het graag hoe je bevindingen zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abel32
Even voor de zekerheid: het is niet dat je CM13 probeert te installeren met patch voor CM12 of andersom, want dat deed ik laatst en toen kreeg ik ook die secureboot error.

Voor CM12 heb je de D802_PATCH_RETURN_KK_droidth.zip nodig.
Voor CM13 D802_PATCH_GO_LP_V1.1_droidth.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Komt erop dat android 7 ook nog komt voor de G2 :)

YouTube: \[İLK] LG G2 Android 7.0 Nougat AOSP ROM

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mooi! Maar zou dat goed gaan draaien?

• Ewivis
Cerberus_tm schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:18:
Mooi! Maar zou dat goed gaan draaien?
Mits ondersteuning van de drivers denk ik niet dat het minder goed gaat draaien als android 6. Zoveel zwaarder is het niet. Wellicht de 2 gb ram waardoor apps eerder sluiten zal je eerder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 17:30
Ik ben van plan om CM13 te flashen op mijn LG G2 (draait stock lollipop, nog nooit geroot/custom rom op geweest)
Neem ik best de laatst beschikbare snapshot of gewoon de laatst beschikbare nightly?

Thx!

• Ewivis
Laatste nightly en als je problemen hebt, de eerstkomende nightly upgraden.

En/of blisspop 6.4 installeren. Heb ik momenteel draaien, werkt dikke prima!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Of Resurrection Remix, ook erg fijn en snel.

Whatever.

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-06 11:59
Harmen schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:42:
Of Resurrection Remix, ook erg fijn en snel.
Ja indd ...heb hm sinds een week draaiende en hij bevalt prima. Veel in te stellen en een goed batterij verbruik.
Was al fan van RR op mn Galaxy S2 :)

Kan je trouwens ongestraft je internal storage wipen via TWRP en dan gewoon een rom instaleren? Zou nl weleens fijn zijn om alle onnodige mappen (van verwijderde apps) enz op te ruimen.

Mn LG moet nog ff mee al ben ik al wel driftig op zoek naar iets anders, dus niet dat hij het dadelijk niet meer doet (zou wel iets zijn eigenlijk om versneld iets nieuws te moeten kopen hahaha)

• Ewivis
wari42 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 01:59:
[...]

Ja indd ...heb hm sinds een week draaiende en hij bevalt prima. Veel in te stellen en een goed batterij verbruik.
Was al fan van RR op mn Galaxy S2 :)

Kan je trouwens ongestraft je internal storage wipen via TWRP en dan gewoon een rom instaleren? Zou nl weleens fijn zijn om alle onnodige mappen (van verwijderde apps) enz op te ruimen.

Mn LG moet nog ff mee al ben ik al wel driftig op zoek naar iets anders, dus niet dat hij het dadelijk niet meer doet (zou wel iets zijn eigenlijk om versneld iets nieuws te moeten kopen hahaha)
Ja dat kan je gewoon doen. Ik heb dat al eens gedaan. Alles gewist, daarna met pc verbonden via recovery. Rom, gapps erop gezet, geflashed en daarna had ik ineens lekker veel ruimte vrij joh, haha :)

edit: controleer wel even of je telefoon gezien wordt door je pc in de recovery!

[ Voor 4% gewijzigd door Ewivis op 28-09-2016 08:18 ]

• wari42
Ewivis schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:18:
[...]

Ja dat kan je gewoon doen. Ik heb dat al eens gedaan. Alles gewist, daarna met pc verbonden via recovery. Rom, gapps erop gezet, geflashed en daarna had ik ineens lekker veel ruimte vrij joh, haha :)

edit: controleer wel even of je telefoon gezien wordt door je pc in de recovery!
Kan ik niet gewoon via een usb otg waar een rom en gapps opstaan de boel opnieuw installeren?

• Ewivis
wari42 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:05:
[...]

Kan ik niet gewoon via een usb otg waar een rom en gapps opstaan de boel opnieuw installeren?
Ja dat kan zeker.

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Hi,

ik ben bang dat ik mijn lg g2 gebricked heb (zie mijn edits onderaan de post, ben al een stap verder)

Dit was de situatie: ik draaide cm13 snapshot 1 met een kapotte recovery. Ik weet niet hoe deze kapot was gegaan maar hij moest gerepareerd worden om naar snapshot 2 te kunnen in ieder geval. Bij het booten naar twrp kreeg ik de foutmelding "error: Boot certification verify". Dat is een fout die vaker voorkomt bij het proberen van te flashen van een ota als je twrp geinstalleerd hebt (kan ik me niet herinneren maar goed dat kan zomaar een jaar geleden zijn).

Via de TWRP app een nieuwe twrp recovery flashen werkte volgens de app maar resulteerde in hetzelfde probleem. Fastboot werkte ook niet. Net als via de rommanager te twrp flashen of clockworkmod recovery, beide gaven een foutmelding. Android werkte tot dan toe nog gewoon.

Totdat ik via een tooltje AutoRec de twrp recovery wil flashen (deze zei voor android 5.1 lollipop en ik was zo slim om dat te negeren op CM13). Hierna gekozen voor boot into recovery restart menu. Als ik hem nu aanzet boot hij om en om de recovery of de rom (met de led fade in fade out via verschillende kleuren). Er wordt af en toe wel een usb device herkend door de computer (via windows geluidje) maar ik kan bij systeemapparaten niks vinden.

Wat nog wel werkt: boot into Factory recovery waar je een factory reset kan doen. Als ik hier echter tweemaal Yes bevestigd boot hij alsnog in twrp waar hij faalt.

Ook kan ik met vasthouden van alle drie de buttons (vol up, vol down en power) in een menu komen waar je de hardware button functie kan veranderen in bijv. hardware opneem buttons. In deze beide menu's helaas geen usb connectie.

Tips? Of is deze definitief dood. Ik heb nu geen enkele ingang meer.

edit: als ik het goed heb zou de rom nog goed moeten zijn. Klopt het dat bij het booten van de rom er een flag wordt gevonden: "boot into recovery next boot" en dat hij dat steeds opnieuw probeert? Dan zou het weghalen van die flag op een manier (bijv. factory reset) een optie kunnen zijn, klopt dat?

edit 2: Ik heb twee pinnetjes van de qualcomm chipset geshort volgens deze guide:
http://forum.xda-develope...-real-hard-brick-t2904404 en nu heb ik een stabiele QHUSB_BULK poort onder "Other devices". Awesome! Nu nog uitvogelen hoe ik vanuit hier moet flashen :)

Edit 3: de guide gelinkt bij edit 2 zit een foutje in. De juiste pinnetjes te verbinden staan in deze guide http://forum.xda-develope...hp?p=56608822&postcount=2. De stappen van het linkje bij edit twee zijn wel handig om te zien wat je los moet maken om bij de juiste chip te komen (zit onder het hardware buttons printplaatje)
short cirquit lg g2 debrick
Het is allemaal erg erg klein en je moet erg priegelen om het voor elkaar te krijgen. Ik heb een stukje draad ontmanteld en daarmee de verbinding gelegd. Maar veel geduld het heeft mij 10 minuten priegelen gekost om het werkend te krijgen.
Ik heb nu een 30 filesystems die windows niet kan lezen als ik de LG verbind!
lg g2 devices in windows

edit4: het lijkt erop dat voor mij het beste is om hem in de qhsusb_bulk 9006 mode te krijgen. Ik heb de SRK tool vervolgens gebruikt om een custom recovery te flashen (de default recovery die bij de SRK tool zat werkte niet. Maar een simpele rename van de opentrwp recovery img naar droidth-recovery.img maakte dat hij de custom recovery kon flashen en ik kon hier na het weer terugzetten van de hardware buttons en het weer verbinden van de battery in booten! Ik heb dus weer een werkende recovery!

Yesss gelukt en toch dankzij de SRK tool!

[ Voor 37% gewijzigd door SpiceWorm op 30-09-2016 00:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
SpiceWorm schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:42:
Hi,

ik ben bang dat ik mijn lg g2 gebricked heb (zie mijn edits onderaan de post, ben al een stap verder)

Dit was de situatie: ik draaide cm13 snapshot 1 met een kapotte recovery. Ik weet niet hoe deze kapot was gegaan maar hij moest gerepareerd worden om naar snapshot 2 te kunnen in ieder geval. Bij het booten naar twrp kreeg ik de foutmelding "error: Boot certification verify". Dat is een fout die vaker voorkomt bij het proberen van te flashen van een ota als je twrp geinstalleerd hebt (kan ik me niet herinneren maar goed dat kan zomaar een jaar geleden zijn).

Via de TWRP app een nieuwe twrp recovery flashen werkte volgens de app maar resulteerde in hetzelfde probleem. Fastboot werkte ook niet. Net als via de rommanager te twrp flashen of clockworkmod recovery, beide gaven een foutmelding. Android werkte tot dan toe nog gewoon.

Totdat ik via een tooltje AutoRec de twrp recovery wil flashen (deze zei voor android 5.1 lollipop en ik was zo slim om dat te negeren op CM13). Hierna gekozen voor boot into recovery restart menu. Als ik hem nu aanzet boot hij om en om de recovery of de rom (met de led fade in fade out via verschillende kleuren). Er wordt af en toe wel een usb device herkend door de computer (via windows geluidje) maar ik kan bij systeemapparaten niks vinden.

Wat nog wel werkt: boot into Factory recovery waar je een factory reset kan doen. Als ik hier echter tweemaal Yes bevestigd boot hij alsnog in twrp waar hij faalt.

Ook kan ik met vasthouden van alle drie de buttons (vol up, vol down en power) in een menu komen waar je de hardware button functie kan veranderen in bijv. hardware opneem buttons. In deze beide menu's helaas geen usb connectie.

Tips? Of is deze definitief dood. Ik heb nu geen enkele ingang meer.

edit: als ik het goed heb zou de rom nog goed moeten zijn. Klopt het dat bij het booten van de rom er een flag wordt gevonden: "boot into recovery next boot" en dat hij dat steeds opnieuw probeert? Dan zou het weghalen van die flag op een manier (bijv. factory reset) een optie kunnen zijn, klopt dat?

edit 2: Ik heb twee pinnetjes van de qualcomm chipset geshort volgens deze guide:
http://forum.xda-develope...-real-hard-brick-t2904404 en nu heb ik een stabiele QHUSB_BULK poort onder "Other devices". Awesome! Nu nog uitvogelen hoe ik vanuit hier moet flashen :)
Zonder verdere instructies, kijk hier eens naar:
http://forum.xda-develope...oos-lg-root-twrp-t3079076

G2 is bijna niet te bricken volgens mij...

• wari42
Dus als ik mn internal memory wipe blijft de recovery staan? Alleen ff dan opnieuw installeren en klaar?

• SpiceWorm
Ewivis schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:20:
Zonder verdere instructies, kijk hier eens naar:
http://forum.xda-develope...oos-lg-root-twrp-t3079076

G2 is bijna niet te bricken volgens mij...
Voor deze tool moet je usb debugging aan hebben staan over adb. Ik heb nu verbinding via een compoort op de chipset via usb.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
wari42 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:04:
[...]
Dus als ik mn internal memory wipe blijft de recovery staan? Alleen ff dan opnieuw installeren en klaar?
Ja je internal memory staat los van je recovery

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
SpiceWorm schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:43:
[...]

Voor deze tool moet je usb debugging aan hebben staan over adb. Ik heb nu verbinding via een compoort op de chipset via usb.
Ik heb ook eens in de situatie gezeten met veel drives, en toen werkte die tool iig voor mij (unbrick ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
donderz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:37:
[...]

Ik heb ook eens in de situatie gezeten met veel drives, en toen werkte die tool iig voor mij (unbrick ofzo)
Dank man voor het reageren, ik was te snel en er zit inderdaad een Fixed Utility op en vanuit daar kan je de verschillende partities flashen. Dat je nog even reageerde heeft mij een hoop tijd gescheeld.
Ik moest trouwens wel andere pinnen shorten om weer in de 9006 modus te komen (met een hele rits aan drives die vervolgens in windows gemount worden).

Ergens deze pinnen moet je shorten om in de 9006 modus te komen.
9006 mode activate

Het is in de 9006 modus veel minder werk om terug te komen dan vanuit de 9008 maar ik kon dus afhankelijk van welke pinnen ik shortte deze modussen starten.

Gehele instructies om in 9006 te kunnen komen: http://forum.xda-develope...comm-9006-qhsusb-t3056800

Hij boot succesvol CM13 laatste nightly! Yesssss >:) >:)

Zelfs wat achteraf een dirty flash blijkt draait gewoon stabiel, alles werkt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ lachen dit, zo een beetje pinnetjes kortsluiten en dan een fully bricked phone weer herstellen.

[ Voor 10% gewijzigd door SpiceWorm op 30-09-2016 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Geen probleem :-).
Ik heb ook heel wat zitten klooien voordat ik CM13 er op had staan. Ik was begonnen met verkeerde root of bootloader zodat hij brickte met de veel drives. Toen die tool gebruikt voor de unbricken en nog verder aan het klooien geweest.
Uiteindelijk gezien dat je met die tool alles kunt 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Dat zei ik, gewoon de tool gebruiken, het toestel bricken kan eigenlijk niet :)

Maar geen dank verder hoor xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
Dit weekend CM13 (nightly van 08/10/2016) eens geflashed op mijn LG G2, komende van de originele stock Lollipop rom.
Stappenplan vanop XDA gevolgd, en alles ging zeer vlot. CM13 draait ook zeer soepel.

Echter heb ik wel last van de WIFI sleep bug, ondanks dat die blijkbaar al een tijdje gefixed zou zijn in CM13. Van zodra ik de telefoon lock, verbreekt hij de verbinding met het wifi netwerk. Meldingen van whatsapp, mail etc komen dan niet meer binnen…
Wanneer ik dan dubbeltik op het homescreen haalt hij wel ineens alles binnen.
Heb bij wifi> geavanceerd al gezorgd dat hij “altijd actief blijft” ook tijdens sleep modus, maar dat heeft niet geholpen...

Wat zou ik nog kunnen doen om dit te fixen? Iemand een idee?
Thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Ten eerste zou ik de snapshot flashen. Ten tweede, heb je een factory reset gedaan na de CM13 flash? Ik neem aan van wel omdat je van lolipop stock komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Ewivis schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 14:48:
Dat zei ik, gewoon de tool gebruiken, het toestel bricken kan eigenlijk niet :)

Maar geen dank verder hoor xD
Jij ook bedankt uiteraard ;)

Echter was ik de nightly vrij vlot weer zat, screen on time van 2 uur oid. Dus de tweede snapshot geflashed vanuit twrp maar uiteraard alles weer kapot ;( . De recovery is ook kapot en hij komt in een bootloop. Hoe kan dit nu weer zo mis zijn gegaan? Hij kan nog wel in fastboot starten maar de computer ziet hem dan niet (met drivers geinstalleerd). De 9006 mode (met usb partitie toegang) is nu ook kapot, kan enkel 9008 aan krijgen. En dat betekent volgens mij ubuntu installeren... |:(

edit 2: De 9008 manier van debricken is erg omslachtig, veel bestanden kan je niet vinden, je moet zgn. precies dezelfde rom te pakken krijgen als die je draaide voor de foute flash (en dat is een nightly van een maand geleden, die kan ik dus nergens meer vinden).
Ik ben nu deze guide aan het volgen aangezien download mode het wel doet. Dit is met gehackte officiele LG tooling (LG UP) en deze herkend de telefoon wel in download mode. Ik kan nu een .tot file flashen (niet te vinden voor de nederlandse g2) of een kdz file (enkel een kitkat official rom). Nu aan het downloaden (1,6 GB met 200 kbps...)

[ Voor 38% gewijzigd door SpiceWorm op 11-10-2016 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
Gewoon een buitenlandse tot flashen. Het gaat er namelijk om dat de partities weer goed zijn. Als die weer correct zijn kan je via de lg Flash tool een Nederlandse kdz ashen en ben je weer good to go.

Ik heb volgens mij ooit is een Israëlische tot geflashed. Wist niet wat ik zag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Mole schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 07:23:
Gewoon een buitenlandse tot flashen. Het gaat er namelijk om dat de partities weer goed zijn. Als die weer correct zijn kan je via de lg Flash tool een Nederlandse kdz ashen en ben je weer good to go.

Ik heb volgens mij ooit is een Israëlische tot geflashed. Wist niet wat ik zag...
Haha werd er gevochten om de grenzen van de partities?

Ik heb uiteindelijk met de LG PC suite (officiele consumenten sync software) via de download mode een "Upgrade repair" gedaan (zoiets) en die heeft de 5.0.1 NL rom er weer op gezet. En ik moet zeggen dat ik daar al een tijdje over na aan het denken was aangezien deze een goede remote heeft en de camera software veel beter is. Werkt veel beter dan in mijn herinnering eigenlijk.

Er is een hoop gare software trouwens en een hoop in zeer gebrekkig Engels geschreven handleidingen. Zo ernstig dat ik regelmatig denk ik kan dit op 3 manieren interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik heb echt nog nooit een brick gehad, al vaak geflashed ook. Instructie al gezien van de D802 in openingspost?

edit: oh sorry, staat niet eens in de openingspost, jammer hoor. Bedoel deze:

Ewivis in "[LG G2] Rooten en Custom ROM's"

[ Voor 41% gewijzigd door Ewivis op 12-10-2016 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Dacht even snel een verse installatie te doen, maar dat viel toch even tegen. Toch ergens een verkeerde stap genomen, waardoor ik niet meer kon wipen. Nu wel weer aan de gang gekregen door het stappenplan hierboven van Ewivis te volgen. Die had ik inderdaad al apart opgeslagen staan, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
SpiceWorm schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:50:
Ten eerste zou ik de snapshot flashen. Ten tweede, heb je een factory reset gedaan na de CM13 flash? Ik neem aan van wel omdat je van lolipop stock komt.
Ik heb enkel "wipe Dalvik/Cache" gedaan nadat ik CM13 geflashed heb & daarna reboot system.
Heb eigenlijk gewoon de instructies uit de officiële CM13 thread gevolgd (daar staat zelfs niet dat je dalvik/cache moet wipen na het flashen ;)).

Ik wil eigenlijk die Resurrection Remix eens uitproberen, aangezien ik daar veel goeie dingen over lees.

Gaan jullie altijd eerst terug naar stock, alvorens een andere Rom te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Nee, gewoon een backup maken (whatsapp via Google Drive) en de rest via Titanium Backup, voor de zekerheid een Nandroid backup en gewoon wipen en flashen.

Heb ook RR op de G2 draaien, werkt probleemloos en soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Iemand RR geïnstalleerd en roaming geprobeerd in het buitenland ( met tele2) ? met blisspop 6.0.1 lukte het niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
Ewivis schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:36:
Iemand RR geïnstalleerd en roaming geprobeerd in het buitenland ( met tele2) ? met blisspop 6.0.1 lukte het niet!!
Hier zou ik ook het antwoord op willen weten, voor mij is het belangrijk dat roaming probleemloos werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Voor mijn G2 heeft denk ik het laatste uur geslagen. Na problemen met de ontvangst had ik besloten de telefoon weer geheel in originele staat terug te brengen door middel van TOT-methode. Het flashen is netjes gelukt, maar de verbinding is er niet beter op geworden. Daarna nogmaals geprobeerd, maar toen via de KDZ-methode, helaas weer geen vebetering. Daarna heb ik toch Resurrection Rermix geflashed, helaas nog steeds geen betere verbinding. Vervolgens een aantal verschillende modems/basebands geflashed, maar dit mocht ook niet baten.

Wifi werkt wel netjes, maar ik krijg geen verbinding met mijn simkaart (er wordt ook niet meer naar de pincode gevraagd). Nu dacht ik even dat de simkaart kapot was, maar in een andere telefoon werkt die vlekkeloos.

Mocht er iemand nog tips hebben, dan hoor ik het graag, anders ga ik maar eens op zoek naar een andere telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
shinchan03 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:10:
Voor mijn G2 heeft denk ik het laatste uur geslagen. Na problemen met de ontvangst had ik besloten de telefoon weer geheel in originele staat terug te brengen door middel van TOT-methode. Het flashen is netjes gelukt, maar de verbinding is er niet beter op geworden. Daarna nogmaals geprobeerd, maar toen via de KDZ-methode, helaas weer geen vebetering. Daarna heb ik toch Resurrection Rermix geflashed, helaas nog steeds geen betere verbinding. Vervolgens een aantal verschillende modems/basebands geflashed, maar dit mocht ook niet baten.

Wifi werkt wel netjes, maar ik krijg geen verbinding met mijn simkaart (er wordt ook niet meer naar de pincode gevraagd). Nu dacht ik even dat de simkaart kapot was, maar in een andere telefoon werkt die vlekkeloos.

Mocht er iemand nog tips hebben, dan hoor ik het graag, anders ga ik maar eens op zoek naar een andere telefoon.
Even zitten zoeken voor je:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2724803
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2698621

Ok u flashed a rom and have No SIM inserted or no service or that kind of error.I found this fix trying out things for myself.Take out your SIM card ,turn on airplane mode,reinsert it and turn off your phone(not reboot but power off).Wait for 1 minute and power it back on.Tada!Should be fixed!

Lees ze een door en probeer eens zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Bedankt voor het zoeken! Beide manieren geprobeerd, maar heeft helaas geen effect. Ben inmiddels wel een beetje out of options. Vooral ook omdat het probleem uit het niets begon, heb ik het idee dat het iets hardwarematigs is.

[ Voor 60% gewijzigd door shinchan03 op 24-10-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Gisteren nog vanalles geprobeerd, maar het had allemaal geen effect op het herkennen van de simkaart. Gelukkig kwam ik erachter dat mijn broertje zijn LG G2 met kapot scherm nog niet had weggegooid, dus heb ik daar het moederbord van gewisseld. Inmiddels weer een prima werkende telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
shinchan03 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:07:
Gisteren nog vanalles geprobeerd, maar het had allemaal geen effect op het herkennen van de simkaart. Gelukkig kwam ik erachter dat mijn broertje zijn LG G2 met kapot scherm nog niet had weggegooid, dus heb ik daar het moederbord van gewisseld. Inmiddels weer een prima werkende telefoon!
ah, goed bezig! Bizar eigenlijk hoe fijn het toestel nog is. Ik merk wel dat bijvoorbeeld de S7 een stuk sneller is. Maar de G2 is nog niet traag genoeg om mij te overtuigen van een nieuwe mobiel. Ben stiekem wel alvast aan het rondkijken (deed ik sowieso wel hoor :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Het is inderdaad nog steeds een fijne telefoon, vandaar dat ik ook blij was dat ik de telefoon kon repareren. Ik ben inderdaad wel verder aan het kijken voor een telefoon met wat meer opslag, betere camera en nieuwe functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De G2 is het toestel van m'n vrouw geworden, er toen ook gelijk de laatste versie van RR erop gezet en hij is toch echt wel lekker vlot zo. De S4 van m'n dochter is stuk aan het gaan, dus daarvoor ga ik kijken of ik een oudere G2 voor ga opzoeken of iets meer geld uitgeef en gelijk een nieuwe Wileyfox aanschaf, iets meer geld maar ook een lekker tweakers toestel/merk.

Zelf gekozen voor de Oneplus 3, ook erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Iemand een goeie suggestie voor een rom die zowel de snelheid heeft van een rom gebaseerd op CM, als de goede camera die stock roms bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
lieu10ant schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:04:
Iemand een goeie suggestie voor een rom die zowel de snelheid heeft van een rom gebaseerd op CM, als de goede camera die stock roms bieden?
Ik heb ervaring met:
https://forum.xda-develop...rrection-remix-m-t3271114

en met:
https://forum.xda-develop...t/rom-team-bliss-t3290984

Ik vind Ressurrection remix net iets lekkerder werken. Opties zijn zo goed als hetzelfde. Enkel dubble tab on lockscreen to sleep werkte op mijn d802 bij blisspop niet. Daarom ook Ressurrection remix. Let wel, zorg dat je de wakelocks blokkeert. Dan is je accu prima :) krijg 3 uur screen on time. Toestel is 2,5 jaar oud. Vind het wel ok. Kan makkelijk 1 dag doen iig met accu.

Verder nog een 2de G2 liggen waar ik deze op heb gezet:
https://forum.xda-develop...ment/rom-crdroid-t3120790

Lijkt te werken, wifi is aanwezig. Camera werkt ook. Accu schijnt alleen niet zo te zijn... Dus daar wacht ik nog even mee. Hopelijk gaan Lineage OS ook nog verder ontwikkelen met de G2.....

[ Voor 12% gewijzigd door Ewivis op 16-01-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Ewivis, zelfde ervaringen. Ressurection Remix 5.7.4 bevalt mij tot nu toe het beste.

Nog geen andere roms geprobeerd, wil dat alles goed werkt. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Harmen schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:36:
@Ewivis, zelfde ervaringen. Ressurection Remix 5.7.4 bevalt mij tot nu toe het beste.

Nog geen andere roms geprobeerd, wil dat alles goed werkt. :+
Ik heb wel heel af en toe een spontane reboot, maar dat kan ook komen door xposed dat ik heb geinstalleerd erop :)

Andere vraag. Iemand ervaring met module LG camera op een AOSP rom? Of praat ik nu **** en kan dat helemaal niet?

Edit: al wel wat gevonden op xda, maar daar zijn niet al te goede verhalen lijkt het...
Naja, waar maak ik me ook druk om. Volgens mij maakt de LG nog steeds best aardig kliekjes met een beetje genoeg licht:

foto lucht

foto lucht

[ Voor 35% gewijzigd door Ewivis op 17-01-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Mooie lucht!

Ik heb overigens voor zover ik weet nooit spontane reboots met Cloudy Kitkat. Het is alleen wel eens gebeurd geloof ik als ik iets extreems deed, maar alweer zo lang geleden dat ik het me niet kan herinneren. En ik zit vol met Xposed-mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Cerberus_tm schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:19:
Mooie lucht!

Ik heb overigens voor zover ik weet nooit spontane reboots met Cloudy Kitkat. Het is alleen wel eens gebeurd geloof ik als ik iets extreems deed, maar alweer zo lang geleden dat ik het me niet kan herinneren. En ik zit vol met Xposed-mods.
Maar cloudy kitkat is gebaseerd op originele LG software, dus dat is niet echt te vergelijken :)
Kitkat zou ik toch niet meer naar terug willen eigenlijk. Ziet er zo ouderwets uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ewivis schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:59:
[...]

Maar cloudy kitkat is gebaseerd op originele LG software, dus dat is niet echt te vergelijken :)
Kitkat zou ik toch niet meer naar terug willen eigenlijk. Ziet er zo ouderwets uit..
Niet te vergelijken, in welke zin? Meer kans op stabiliteit als een ROM dichter bij dat van de fabrikant ligt? (Het is overigens wel een variant van de ROM van de G3, geloof ik.) Ik weet niet, Kitkat werkt prima, welke belangrijke functies mis ik? En ik heb gewoon geen zin om alles opnieuw te installeren, waarbij vast bepaalde dingen niet meer werken etc. Als het goed werkt zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Cerberus_tm schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:09:
[...]

Niet te vergelijken, in welke zin? Meer kans op stabiliteit als een ROM dichter bij dat van de fabrikant ligt? (Het is overigens wel een variant van de ROM van de G3, geloof ik.) Ik weet niet, Kitkat werkt prima, welke belangrijke functies mis ik? En ik heb gewoon geen zin om alles opnieuw te installeren, waarbij vast bepaalde dingen niet meer werken etc. Als het goed werkt zo...
Iets met beveiliging misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ach, ik ken niemand die ooit serieuze malware op zijn telefoon heeft gehad. Ik ben een voorzichtige gebruiker, en met Xprivacy blokkeer ik standaard het gebruik van bibliotheken en dergelijke. En nieuwe versies van Android hebben ook lekkages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Cerberus_tm schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:25:
Ach, ik ken niemand die ooit serieuze malware op zijn telefoon heeft gehad. Ik ben een voorzichtige gebruiker, en met Xprivacy blokkeer ik standaard het gebruik van bibliotheken en dergelijke. En nieuwe versies van Android hebben ook lekkages.
Ook zo :) En inderdaad kitkat werkte prima op de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Jee. (Toch heb ik wel stiekeme verlangens...)

[ Voor 83% gewijzigd door Cerberus_tm op 18-01-2017 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag overgestapt van 5.7.2 (Ressurection Remix) naar 5.8.2. Android 7.1.1 build date 25/02/2017.
Merk niet super veel verschil, dat is een goed teken! Mooi dat ze blijven ontwikkelen. _/-\o_

Dag later, merk dat deze erg smooth draait, misschien nog wel beter dan marshmallow, ook weer veel extra opties.

[ Voor 28% gewijzigd door Harmen op 26-02-2017 09:10 ]

Whatever.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ewivis
Bizar joh, LineAgeOS 15.1 komt gewoon uit voor de LG G2:

https://download.lineageos.org/d802

Het is dat ik een OnePlus5 heb, anders had ik deze nog gebruikt denk ik.

Heb wel de LG G2 nog als reserve, welke ik steeds update. Ik ga deze dus ook weer updaten naar 15.1. stel dat mn OP5 ermee kapt of valt oid.. heb ik een mooi geüpdate LG G2 als backup, wat ook geen straf is overigens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ewivis schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:13:
Bizar joh, LineAgeOS 15.1 komt gewoon uit voor de LG G2:

https://download.lineageos.org/d802

Het is dat ik een OnePlus5 heb, anders had ik deze nog gebruikt denk ik.

Heb wel de LG G2 nog als reserve, welke ik steeds update. Ik ga deze dus ook weer updaten naar 15.1. stel dat mn OP5 ermee kapt of valt oid.. heb ik een mooi geüpdate LG G2 als backup, wat ook geen straf is overigens..
Hee, dank voor de tip! Ik gebruik mijn G2 nog elke dag. Mocht je de ROM installeren, laat dan weten hoe goed die werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Nou, ik probeer dat ding te installeren, maar.. het lukt niet...
Kom steeds in een bootloop terecht naar recovery...

Wat doe ik:
- Stock kitkat erop
- Rooten
- Autorec twrp install
- twrp bumped updaten naar laatste versie
- rom + gapps
- reboot

komt hij in een hele rare status terecht..

Ik weet niet helemaal wat ik nog kan doen...

Gelukt, eerst lineageos 14.1 erop, daarna dirty flash 15.1..

[ Voor 8% gewijzigd door Ewivis op 03-10-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Wat gaaf!

M'n vriendin gebruikt sinds deze week een Mi A1 ter vervanging van haar G2.
Kan ik daar lekker mee aan de slag.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste