Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:13

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:12:
[...]

Sorry, maar dat was helemaal niet mijn vraag.
Ik kom namelijk niet meer in de recovery, alleen nog maar in de download modus
Daarom wilde ik dus de flashtool gebruikten, maar deze blijfthangen op 2%
Hoe kan ik dat oplossen?
Misschien dat het hiermee lukt? Heb ook zoiets gehad :p
janvanduschoten schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:07:
Gisterenavond een fuck up gemaakt bij het flashen van een andere ROM (zo af en toe moet dat ff :p ) waardoor alleen de downloadmode nog maar beschikbaar was, alleen het LG logo bleef in beeld staan. Gelukkig via een tooltje op XDA de recovery weer werkend gekregen en een andere ROM kunnen. Toch een paar uur aan het zweten geweest, zat al te kijken naar een ander toestel :X

SRK Tool did the trick :*)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 09:20

shinchan03

Niels

Na opnieuw flashen met een andere selectie in Aroma opengapps werkt het nu wel. Voor de rest is het ook allemaal lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel erg bedankt voor de hulp, hij leeft ondertussen weer
gebruikte idd de 30d bumped.
ik ga nu miui maar eens proberen, op mijn vorige telefoon vond ik dat altijd een fijne rom.
@janvanduschoten
daarmee lukte het idd;)
ik zat ondertussen ook naar een andere telefoon te kijken haha
dit x in het chinese segment

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:17:
heel erg bedankt voor de hulp, hij leeft ondertussen weer
gebruikte idd de 30d bumped.
ik ga nu miui maar eens proberen, op mijn vorige telefoon vond ik dat altijd een fijne rom.
@janvanduschoten
daarmee lukte het idd;)
ik zat ondertussen ook naar een andere telefoon te kijken haha
dit x in het chinese segment
Blij dat het gelukt is :) (been there, didn't like it :X)
Mocht je twijfelen, probeer dan eens de CM13 nightly, werkt er goed :Y

Erg leuk te themen door de ingebouwde theme app, en werkt gewoon erg soepel en snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:53:
[...]

Blij dat het gelukt is :) (been there, didn't like it :X)
Mocht je twijfelen, probeer dan eens de CM13 nightly, werkt er goed :Y

Erg leuk te themen door de ingebouwde theme app, en werkt gewoon erg soepel en snel
heb deze een tijdje geleden gebruikt, maar uiteindelijk vond ik het wel tegenvallen.
misschien kwam dit ook door de dirty flashes haha.
ben op het punt gekomen dat ik aan me daily telefoon liever niet te veel meer flash haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De huidige nightly is mijn daily driver, werkt probleemloos eerlijk gezegd. M'n eerste ROM sinds tijden waar ik helemaal tevreden over ben. Geen fc's, alles loopt soepel en snel en voldoende in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:04:
De huidige nightly is mijn daily driver, werkt probleemloos eerlijk gezegd. M'n eerste ROM sinds tijden waar ik helemaal tevreden over ben. Geen fc's, alles loopt soepel en snel en voldoende in te stellen.
toch nog maar een keer proberen dan.
mijn telefoon is nu volledig opgeschoond en loopt weer als een zonnetje op kitkat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond tog weer proberen om CM13 te flashen..Lees hier zoveel positieve reacties daarover
Waarmee maken jullie een back up van je apps? Deed da met Titanium maar helaas herkend CM13 mn OTG niet.. Hij ziet dat hij eraan hangt, wat erop staat ook maar kan er verder nx mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:51:
Vanavond tog weer proberen om CM13 te flashen..Lees hier zoveel positieve reacties daarover
Waarmee maken jullie een back up van je apps? Deed da met Titanium maar helaas herkend CM13 mn OTG niet.. Hij ziet dat hij eraan hangt, wat erop staat ook maar kan er verder nx mee...
Ik start meestal de Titanium Backup webserver en open dan de pagina op m'n laptop en zet zo direct de back-up op m'n laptop (wordt als .zip erop gezet) Werkt meer dan prima en geen gedoe met OTG kabels e.d. :)

Vanuit de browser kun je de back-up starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:23:
[...]

Ik start meestal de Titanium Backup webserver en open dan de pagina op m'n laptop en zet zo direct de back-up op m'n laptop (wordt als .zip erop gezet) Werkt meer dan prima en geen gedoe met OTG kabels e.d. :)

Vanuit de browser kun je de back-up starten.
Nou CM13 is gelukt en draait goed.
De back up via webserver leek goed te gaan Jan alleen stopte het herstel , dus heb alles maar opnieuw geinstaleerd.... Nog suggesties voor andere kernel of gewoon stock houden?
Mis wel een paar opties in CM13 zoals de geluidsopties in afsluitmenu of bij tegels, bedoel dus de toggle om van geluid naar trillen en daarna naar stil te gaan, of zie ik dat over het hoofd?
Welke launcher en thema gebruiken jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:36:
[...]

Nou CM13 is gelukt en draait goed.
De back up via webserver leek goed te gaan Jan alleen stopte het herstel , dus heb alles maar opnieuw geinstaleerd.... Nog suggesties voor andere kernel of gewoon stock houden?
Mis wel een paar opties in CM13 zoals de geluidsopties in afsluitmenu of bij tegels, bedoel dus de toggle om van geluid naar trillen en daarna naar stil te gaan, of zie ik dat over het hoofd?
Welke launcher en thema gebruiken jullie?
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/knLGb6qUmnYUPvZ13g3DnD4R/thumb.png

Ik gebruik Nova Launcher Prime met Google Play: Polycon - Icon Pack (Beta) icons

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZbT9vdx1vpKdDCLGJBSgtKs7/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/X0oXDNSM1cWKwjvHDmMDVwSb/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AgMrReI6RAZa95DToNFJzu2a/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PE0SvAPf0CvgVpGuTFRu3e5W/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ntQnYzru9uUlKbWND9gAG5hk/thumb.png

In de standaard theme app/functie van CM gebruik ik Deep darkness, op de navbalk na, die is van Transparent Black :)

Verder zou ik Xposed erop zetten met Gravity box, daar zit denk ik alles in wat je wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 03-02-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:04:
[...]

Verder zou ik Xposed erop zetten met Gravity box, daar zit denk ik alles in wat je wilt.
Ik lees op de site bij Xposed en gravity box dat je die niet moet instaleren bij custom roms?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:12:
[...]

Ik lees op de site bij Xposed en gravity box dat je die niet moet instaleren bij custom roms?????
Het is juist voor custom rom's, dan kun je nog van alles instellen. Eerst Xposed, en via Xposed de gravity box module installeren. Xposed eerst flashen, daarna de .apk installeren uit het XDA topic.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:57:
[...]

Het is juist voor custom rom's, dan kun je nog van alles instellen. Eerst Xposed, en via Xposed de gravity box module installeren. Xposed eerst flashen, daarna de .apk installeren uit het XDA topic.

Succes ;)
Heb je toevallig ook nog verdere ervaring met de MM Blisspop rom versie 6 of ben je naar CM13 gegaan?
Was wel gecharmeerd van LP versie totdat de spontane reboots begonnen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:19:
[...]

Heb je toevallig ook nog verdere ervaring met de MM Blisspop rom versie 6 of ben je naar CM13 gegaan?
Was wel gecharmeerd van LP versie totdat de spontane reboots begonnen
Blisspop MM heb ik ook een week of 2 gehad maar die werd steeds traag. Als ik even tussen apps wilde switchen dan duurde het soms gerust een seconde of 2 voordat de recent apps knop reageerde. Ook typen met vertraging, erg irritant. Tot nu toe geen problemen met CM13, alleen de camera in whatsapp stoort. Is inmiddels opgelost, dus ff weer een nightly flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat het niet meer lang duurt dat de Snapshot van CM13 komt, volg het topic op XDA al een tijdje. Wacht met geduld af, helaas heeft de snapshot van CM12.1 een mobile radio bug. (hebben bijna alle 5.1.1 roms)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:45
Harmen schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:57:
Denk dat het niet meer lang duurt dat de Snapshot van CM13 komt, volg het topic op XDA al een tijdje. Wacht met geduld af, helaas heeft de snapshot van CM12.1 een mobile radio bug. (hebben bijna alle 5.1.1 roms)
Hoop dat je gelijk hebt, had het eigenlijk rond Kerst al verwacht toen ze de aankondiging maakten.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil tog Xposed eens gaan proberen met gravity box, voordat ik aan andere rom begin... CM13 bevalt op zich goed.... Kun je de nightly gewoon dirty flashen of weer full wipe?
Iemand goede link over Xposed? Eerst een zip en dan een apk? Maar las ook ergens iets over 32 en 64 bits toestel???

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Voor Xposed > Ewivis in "[LG G2] Rooten en Custom ROM's" (de ARM versie)

Ik heb geprobeerd dirty te flashen, ging niet goed (heb ook best wel wat veranderd onder de motorkap, dus daar kan het ook aan liggen). Ik doe iig weer een schone installatie.
Doe eerst ff een Nandroid backup en probeer het daarna, je kunt dan altijd weer eenvoudig terug naar je werkende configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zelf slechte ervaringen met Xposed en Gravitybox, maakt vaak meer kapot dan je lief is.
Straks CM13 erop en niks meer aan doen, heb geen zin meer in dat geklooi. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog echte aanraders die ik zeker moet hebben icm met Xposed? Heb nu al Gravitybox en via knockcode ook mijn schermslot weer terug (helaas alleen met scherm al aan). Ook Greenify heb ik, vraag me af of dat ook echt werkt,
Weet trouwens iemand de juiste resolutie voor de bootanimatie op een G2? Vind de huidige van CM13 niet geweldig,
Veel verbeteringen met nieuwe nightlys?

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik probeer CM13 op m'n G2 D802 te krijgen maar het wil niet lukken. Ik heb root via ioroot, Twrp via AutoRec Kitkat. Er staat nu stock LG 4.4.2 op.

Ik pak de laatste nightly via de LG device page. Voordat ik em installeer, wipe ik factory reset (data, cache, dalvik) en daarna install. Als die klaar is en ik reboot, krijg ik flits van LG logo en daarna blijft het zwart. Kan dan de powerknop ingedukt houden, en bij de reboot terug in recovery komen.

Heb nu een backup terug gezet via Twrp en ik zit dus weer in stock.

Wat doe ik verkeerd?

Edit: ik heb nu ook 2 andere downloads geprobeerd, 5-2 en 7-2 (naast eerder 10-2), maar geen van allen booten.

[ Voor 9% gewijzigd door InflatableMouse op 11-02-2016 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

InflatableMouse schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:40:
Ik probeer CM13 op m'n G2 D802 te krijgen maar het wil niet lukken. Ik heb root via ioroot, Twrp via AutoRec Kitkat. Er staat nu stock LG 4.4.2 op.

Ik pak de laatste nightly via de LG device page. Voordat ik em installeer, wipe ik factory reset (data, cache, dalvik) en daarna install. Als die klaar is en ik reboot, krijg ik flits van LG logo en daarna blijft het zwart. Kan dan de powerknop ingedukt houden, en bij de reboot terug in recovery komen.

Heb nu een backup terug gezet via Twrp en ik zit dus weer in stock.

Wat doe ik verkeerd?

Edit: ik heb nu ook 2 andere downloads geprobeerd, 5-2 en 7-2 (naast eerder 10-2), maar geen van allen booten.
Lees even goed de 2e post van het xda topic door, je moet zeer waarschijnlijk een andere bootstack flashen ;) #ervaringsdeskundige

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57
Ligt dat misschien aan de bootstack?
Ik kwam van stock lollipop en dat werkte als een zonnetje.
Ik draai nu de 7 feb versie en ben nog geen problemen, vastlopers of force close tegengekomen!
Ik zie trouwens in de instellingen dat er 2 cm updates zijn, kan ik die ota updaten? Het lijkt me sterk, maar misschien kan het wel...

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ja, was dus inderdaad die bootstack ... wat een ongelovelijk drama was dit om daar achter te komen zeg. Hopt van de ene guide naar de andere en uiteindelijk kwam ik bij Bliss uit waar het dus wel fatsoenlijk stap voor stap met links naar de juiste downloads uitgelegd staat ...

Oke, maar dan komt dus nu de volgende vraag :P is dat Bliss wat of kan ik beter bij CM13 blijven? Ik heb CM13 (en daarvoor 12 enzovoorts) nu op m'n S5 draaien en ben er zeer tevreden over. Wat is nu het voordeel of verschil met Bliss?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Blisspop is gebaseerd op CM13, alleen dan met meer opties. Ik ben zelf van Blisspop naar CM13 gegaan omdat deze bij mij op dit moment stabieler en sneller draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De versie 6 van Bliss ken ik niet, maar de andere gaf na 2 dagen constant reboot en mobiele verbinding kwijt af en toe... Nu al anderhalve week op CM13 en totaal geen problemen gehad.. Draai nightly van 31-1...Mss dit weekend over naar nieuwere..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Right, ik weet genoeg! CM13 it is! Was al fan (draait op m'n eigen S5 als een zonnetje) en nu dus ook op de G2 van de Generaal (lees: vrouwlief).

Gisterenavond nog gelukt om het er op te krijgen, appjes er op geknald. Vandaag verder configureren zodat ze er mee uit de voeten kan.

Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Haha, ik heb ook aardig lopen zoeken voor ik de eerste keer naar CM kon gaan.
Er zijn gewoon heel veel verschillende opties en guides die verouderd zijn.
De stappen die ik doorlopen heb (ook een beetje voor mijn eigen terug vindbaarheid):
Start: Stock Lollipop
Root: via de uitleg van QBKing77 (YouTube: How to Root the LG G2 on Android 5.0 Lollipop (All Variants))
Custom Recovery: TWRP via AutoRec Lollipop (google playstore)
Custom Rom: Official CM 13 nightly via XDA thread (http://forum.xda-develope...ogenmod-13-lg-g2-t3264508)

Ik heb Bliss nog niet geprobeerd, enkel de CM 13 nightly. Over de CM 13 nightly ben ik erg positief!
Ik heb nog geen andere custom roms op de LG G2 gehad (heb hem pas 5 dagen) en mijn vorige ervaring met custom roms op Android was met een aantal Chinese toestellen, dus niet echt vergelijkbaar (daar gaat het meer om *hopen dat hij niet 1 x per dag crasht*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Maar je vergeet dus de bootstack!

Mischien moeten we de eerste post updaten met een duidelijke uitleg. We zitten per slot van rekening op Tweakers in een forumdraadje over rooten en custom roms, maar zonder info over custom roms :P. Of ben ik nu te bijdehand? >:)

[ Voor 6% gewijzigd door InflatableMouse op 12-02-2016 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:00:

Mischien moeten we de eerste post updaten met een duidelijke uitleg. We zitten per slot van rekening op Tweakers in een forumdraadje over rooten en custom roms, maar zonder info over custom roms :P. Of ben ik nu te bijdehand? >:)
Kijk ff 2 pagina's terug (44) eerste post, daar staat het uitgelegd met links erin 😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Ewivis schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:24:
Ter instructie voor flashen roms op een D802:

Just an easy instruction for installing the right bootstack for D802:
droidth has made some handy tools for it:

D802_PATCH_GO_LP_V1.1_droidth.zip
D802_PATCH_RETURN_KK_droidth.zip

For: Kitkat, and CM12, CM12.1, Blisspop 4.0.3(android 5.1.1):
- Go to bumped TWRP recovery (get it from http://www.gregtwallace.com/lgg2-projects/twrp.php)
- Do a full wipe, except internal sdcard
- Install D802_PATCH_RETURN_KK_droidth.zip
- reboot into recovery
- Install Kitkat, and CM12, CM12.1, Blisspop 4.0.3(android 5.1.1)
- Install correct version of Gapps (http://opengapps.org/)
- Install KK_Baseband_D802.zip (not always necessary)
- Wipe Cache/Dalvik Cache
- Reboot System
- Enjoy!

For: LG Lollipop 5.0.2, CM13 and Blisspop 6.0:
- Go to bumped TWRP recovery (get it from http://www.gregtwallace.com/lgg2-projects/twrp.php)
- Do a full wipe, except internal sdcard
- Install D802_PATCH_GO_LP_V1.1_droidth.zip
- reboot into recovery
- Install LG Lollipop 5.0.2, CM13 or Blisspop 6.0
- Install correct version of Gapps (http://opengapps.org/)
- Wipe Cache/Dalvik Cache
- Reboot System
- Enjoy!

Link to files: https://www.dropbox.com/s...900n/Bootloaders.rar?dl=0
Deze instructie bedoelt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

InflatableMouse schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:00:

Deze post dus Ewivis in "[LG G2] Rooten en Custom ROM's" ;)
Maar het kan inderdaad geen kwaad dit in de OP op te nemen, komt regelmatig voor

Edit: te laat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Precies, als iemand dat effe in de OP zet ben je klaar.

Jullie weten waar het staat omdat je waarschijnlijk het topic volgt of er eerder op gewezen ben, maar als je niet weet waar je het moet zoeken ga je het nooit vinden. Ik ben er twee dagen mee bezig geweest om werkende instructies te vinden, en tussendoor, door alle rommelige en verouderde guides, een softbrick opgelopen. Om dat te fixen in een huishouden waar Windows verbannen is ... drama! En dan weet ik nog redelijk goed waar ik mee bezig ben, heb meerdere toestellen geroot ondertussen. De LG is net effe anders dan ik gewend ben vanwege de bootloader en gepatchte recovery.

Maar de Generaal is blij, dat is het belangrijkste. CM13 werkt echt wel goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 16:06
CM13 blijft me verbazen. Normaal ben ik niet zo van de accuduur opmerkingen, maar voor het eerst in de twee jaar dat ik de G2 nu heb heb ik een screen-on tijd van 6 uur en 13 minuten gehaald met nog 11% over. Ik ben een enorme causal gebruiker, voornamelijk whatsapp en browsen, beetje Twitch streamen als ik bed lig, beetje spotify. Met stock based roms kwam ik niet verder dan 3 uur, dan was het gewoon klaar.

Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik sinds een paar dagen geen Location Reporting aan heb staan, geen google now gebruik en locatie uit staat tot ik het nodig heb. Battery mode op powersave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik snap alleen effe niet wat het verschil is tussen de hybrid en niet-hybrid bootstack? Wanneer gebruik je welke en waarom? Wat is het verschil? De links vanaf de bliss pagina werkt niet naar de hybrid en als ik zoek kom ik niet veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de laatste nieuwe nightly 'dirty" geflasht en moet zeggen hij draait goed... Nog geen verandering gezien tov vorige, maar mss zijn die alleen onder de motorkap haha..
Heb wel iets anders wat ik vreemd vind bij CM... Als ik mn scherm ontgrendel krijg ik eerst een scherm met de klok en de tekst "veeg omhoog om te ontgrendelen", dit schuif ik omhoog zodat ik een ander (helaas ook veel donkerder) scherm krijg waar ik mijn ontgrendel patroon moet ingeven... Heb ik ergens een instelling veranderd (Gravitybox??) of is dit normaal?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:06:
Gisteren de laatste nieuwe nightly 'dirty" geflasht en moet zeggen hij draait goed... Nog geen verandering gezien tov vorige, maar mss zijn die alleen onder de motorkap haha..
Heb wel iets anders wat ik vreemd vind bij CM... Als ik mn scherm ontgrendel krijg ik eerst een scherm met de klok en de tekst "veeg omhoog om te ontgrendelen", dit schuif ik omhoog zodat ik een ander (helaas ook veel donkerder) scherm krijg waar ik mijn ontgrendel patroon moet ingeven... Heb ik ergens een instelling veranderd (Gravitybox??) of is dit normaal?
Dat is niet normaal. Standaard is of of. In mijn geval swype als ik thuis ben of met m'n smartwatch verbonden ben en alleen patroon als ik buitenshuis zonder smartwatch of 4 uur niets met m'n telefoon gedaan heb.
Ik denk dus dat je ergens een instelling in gravitybox hebt aangepast ;). De vraag is welke... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:45
Wacht nog steeds op de eerste stable van cm13 :z

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wie niet, denk dat het niet al te lang meer gaat duren. ;)

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:10:
Wacht nog steeds op de eerste stable van cm13 :z
De laatste nightlies draaien allemaal stabiel... Dus waarom wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:27:
[...]

De laatste nightlies draaien allemaal stabiel... Dus waarom wachten?
Dit! Het is prima stable, stabieler dan 12.1 ooit voor mij geweest is. Je kan uiteraard wachten, tot je een ons weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Smobbo schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:55:
[...]

Dat is niet normaal. Standaard is of of. In mijn geval swype als ik thuis ben of met m'n smartwatch verbonden ben en alleen patroon als ik buitenshuis zonder smartwatch of 4 uur niets met m'n telefoon gedaan heb.
Ik denk dus dat je ergens een instelling in gravitybox hebt aangepast ;). De vraag is welke... :+
Doe tie bij ons ook hoor, zowel op de G2 als op de S5. Eerst vegen, dan PIN. Dacht dat het normaal was ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vraagje. Heeft iemand SuperSu geupdate op z'n G2?

Dit ging op m'n S5 tot het weekend altijd goed, totdat het een keer mis ging en hij niet meer bootte. Dit gebeurde met 2.46. Ik heb toen maar gewacht met de G2 te updaten. Na wat zoeken heb ik de laatste gepakt, 2.65, en op de S5 gezet en dat ging wel goed. Die nu ook op de G2 geprobeerd maar helaas, zwart scherm.

Mis ik iets?

Edit:
InflatableMouse schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:37:
[...]

Doe tie bij ons ook hoor, zowel op de G2 als op de S5. Eerst vegen, dan PIN. Dacht dat het normaal was ... :)
Haha. En het is zo simpel ... op m'n S5 is het de tweede optie. direct onder 'screen lock', 'Directly show PIN entry'. Aanzetten en voila, niet meer eerst vegen.

[ Voor 35% gewijzigd door janvanduschoten op 15-02-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

*knip*
Volgende keer graag je laatste post aanpassen als de laatste van jou is ipv weer een nieuwe post te plaatsen ;)

[ Voor 83% gewijzigd door janvanduschoten op 15-02-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

InflatableMouse schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:40:
Vraagje. Heeft iemand SuperSu geupdate op z'n G2?

Dit ging op m'n S5 tot het weekend altijd goed, totdat het een keer mis ging en hij niet meer bootte. Dit gebeurde met 2.46. Ik heb toen maar gewacht met de G2 te updaten. Na wat zoeken heb ik de laatste gepakt, 2.65, en op de S5 gezet en dat ging wel goed. Die nu ook op de G2 geprobeerd maar helaas, zwart scherm.

Mis ik iets?

Edit:

[...]

Haha. En het is zo simpel ... op m'n S5 is het de tweede optie. direct onder 'screen lock', 'Directly show PIN entry'. Aanzetten en voila, niet meer eerst vegen.
Bij dit soort updates draai ik altijd van te voren een Nandroid back-up, kans is altijd aanwezig dat er iets overschreven wordt/stuq gaat.
Ik update het vrijwel nooit, als het werkt dan werkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ja backups draai ik ook uiteraard, da's vanzelfsprekend :P.

Punt is, als je CM update is de kans groot (of zelfs 100%?) dat daarna je SU binaries niet meer up2date zijn. Je zal dan wel moeten om SuperSu update opnieuw te flashen via recovery (want de auto update en reboot die hij zelf aabiedt werkt bij mij eigenlijk nooit).

Supersu vanzichzelf update niet inderdaad en en als je nooit CM update zal je die ook niet hoeven updaten. Maar als je dus wel CM update, dan begint hier dus de ellende, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit:

[...]

Ben ik nu ook achter indd . Maar vind jammer dat dat scherm stuk donkerder is en geen klok bevat. Of is dat ook ergens aan te passen?

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:49:
[...]

Ben ik nu ook achter indd . Maar vind jammer dat dat scherm stuk donkerder is en geen klok bevat. Of is dat ook ergens aan te passen?
Nee, dat is precies mijn probleem ook. En erger, notificaties worden dan ook niet meer weergegeven.

Maar ik heb ook even op andere (niet geroote en standaard roms) android foons gekeken, daar is het eerst swipe, en dan een pattern of pin code.

De manier van CM13 om direct pin te krijgen is dus een shortcut met als gevolg, geen klok en geen notificaties meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de laatste "stable" versie van Blisspop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 14:13
Zucht,

Ooit eens geroot en custom rom geinstalled (ik geloof 5.0). Die beviel toen niet en begon het gekloot met het terug gaan naar stock. Na veel gekloot toen terug gekomen op 4.4.2.

Het toestel is nu traag en ik wou dus een nieuwere rom gaan flashen. Toestel is geroot (ioroot), maar ik heb geen custom recovery meer.

Android versie: 4.4.2
Baseband: M8974a-AAAANAZM-1.0.190084
Kernel: 3.4.0
Build number: KOT49i.D80220h
Softwareversie: D80220h-EUR-XX

Volgens deze guide: YouTube: How To Install CloudyG2 3.3 on LG G2 (All Models) G4 Theme
moet ik de KK boatloader installeren via: http://kevinwithtech.blog...g-g2-look-like-lg-g3.html

Die geeft de melding: Tried to instal loke_tool, no luck. Please try manual.

Deze guide werkt niet omdat de loki file niet voor de D802 is. (http://theunlockr.com/201...ery-lg-g2-versions-video/)

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 14:26
Mutybay schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:39:
Zucht,

Ooit eens geroot en custom rom geinstalled (ik geloof 5.0). Die beviel toen niet en begon het gekloot met het terug gaan naar stock. Na veel gekloot toen terug gekomen op 4.4.2.

Het toestel is nu traag en ik wou dus een nieuwere rom gaan flashen. Toestel is geroot (ioroot), maar ik heb geen custom recovery meer.

Android versie: 4.4.2
Baseband: M8974a-AAAANAZM-1.0.190084
Kernel: 3.4.0
Build number: KOT49i.D80220h
Softwareversie: D80220h-EUR-XX

Volgens deze guide: YouTube: How To Install CloudyG2 3.3 on LG G2 (All Models) G4 Theme
moet ik de KK boatloader installeren via: http://kevinwithtech.blog...g-g2-look-like-lg-g3.html

Die geeft de melding: Tried to instal loke_tool, no luck. Please try manual.

Deze guide werkt niet omdat de loki file niet voor de D802 is. (http://theunlockr.com/201...ery-lg-g2-versions-video/)

Wat nu?
Je moet autorec installeren, deze zorgt dat TWRP erop gezet wordt.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2715496

Daarnaast kan je mijn handleiding volgen:

Ewivis in "[LG G2] Rooten en Custom ROM's"

Succes!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 14:13
Ewivis schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:40:
[...]

Je moet autorec installeren, deze zorgt dat TWRP erop gezet wordt.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2715496

Daarnaast kan je mijn handleiding volgen:

Succes!
Bij de eerste stap gaat het al fout :P Als ik autorec open dan krijg ik de melding: Tried to instal loke_tool, no luck. Please try manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu eens voor de gein overgestapt op andere rom te weten CrDroid

http://forum.xda-develope...ment/rom-crdroid-t3120790

Heb hm nu 2 dagen draaien en nog geen problemen gehad....

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmm, nog steeds geen snapshot van CM13. Had wel verwacht dat er 1 snel zou komen. Houd het topic op Xda in de gaten, zie nog wel een aantal problemen. Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Zit nu op de 12.1 snapshot, heb nu Xposed + een mobiele radio fix er op staan. Ben zeer tevreden of de batterij verbruik en snelheid. Mis enkel de snapdragon camera, is die nou echt veel beter in daglicht?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik draai de cm 13 nightly van 7 februari. Draait als een zonnetje. Nog geen enkele crash of rariteit meegemaakt!
Daarom ook nog geen reden gezien om te updaten naar een nieuwere versie. Ziet iemand verschillen in de laatste paar nightlies?
De snelheid is trouwens prima en de batterij duur is voor mij ruim voldoende voor een hele dag (zit nu op 56% na hem van ochtend om 7 uur van de lader gehaald te hebben, redelijk gemiddeld voor de afgelopen weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

nieuws: CyanogenMod brengt versie 13.0 Release 1 uit

Nice, eens kijken of hij vandaag online komt. Vanavond maar weer eens flashen (alhoewel de nightly ook prima werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Las het net inderdaad, mooi nieuws zeg! Binnenkort de overstap toch maar eens wagen. :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 11:48
Ik draai momenteel de originele lollipop 5.0.2 op mijn toestel (niks aan geprutst & nog geen root).
Ik zou eens willen flashen naar ofwel CloudyG2 ofwel CM13. Mijn voorkeur gaat uit naar CloudyG2 omdat ik lees dat er bij CM13 toch nog wat bugs zijn (low volume, wifi disconnect in slaapstand, ...). Dat zijn zaken waar ik me aan ga storen denk ik.

Voor mij zijn de basisfuncties van mijn toestel (goeie batterijduur, gesprekskwaliteit, BT connectie, wifi connectie) van groot belang. Ben niet zo een tweaker die heel veel snufjes nodig heeft. Vandaar dat ik voor CloudyG2 opteer.

Heeft er iemand deze versie draaien en hoe bevalt die? Geen noemenswaardige bugs of zaken dat ontbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudy is Lollipop en CM13 is Marshmallow is dat geen overweging waard om tog voor CM13 te kiezen? Heb hm maand draaiende gehad zonder problemen en nu op CrDroid die ook zeer goed bevalt en Marshmallow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 11:48
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:50:
Cloudy is Lollipop en CM13 is Marshmallow is dat geen overweging waard om tog voor CM13 te kiezen? Heb hm maand draaiende gehad zonder problemen en nu op CrDroid die ook zeer goed bevalt en Marshmallow
En jij had geen last van die low volume of wifi disconnect tijdens slaapstand issues, waarvan op xda forum melding is?
Want zoals ik reeds aangaf zijn die basisfuncties & notificaties voor mij van belang (deels ook beroepshalve dat ik bepaalde zaken/mails vrij snel moet kunnen opvolgen). Dus ik betrouw heel hard op de meldingen die doorkomen of het LEDje dat oplicht.

Wat het rooten en flashen betreft toch nog enkele vragen. Jullie zijn pro's, maar ik ben nog wat nieuw in die wereld :).

Ik zag in Ewivis zijn post dat er verwezen wordt naar dit: Install D802_PATCH_GO_LP_V1.1_droidth.zip.
Is dat een cruciale stap, ook als je een originele LG lollipop 5.0.2 hebt waar nog niet aan geprutst is? Wat doet die patch eigenlijk?

De eerste stap verwijst direct naar bumped TWRP, maar dit gaat er wrs van uit dat je al root hebt?
Dus ik moet wrs eerst via Autorec rooten dan :?, maar die installeert ook al een TWRP versie las ik ergens. Moet ik die dan nadien overschrijven met die bumped TWRP versie?

Kan je eigenlijk (indien je backup maakt in TWRP) gemakkelijk terugkeren naar de originele situatie zoals ze voordien was, in het geval ik toch issues zou hebben met CM13?

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand de laatste CM13 Snapshot al geprobeerd? Staat sinds gisteren op de site van hen.
https://download.cyanogen...PSHOT-ZNH0EAO1RL-d802.zip

In het Xda topic kan ik er nog niet veel over vinden helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Harmen op 18-03-2016 22:19 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaPMaN schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:47:
[...]

En jij had geen last van die low volume of wifi disconnect tijdens slaapstand issues, waarvan op xda forum melding is?
Want zoals ik reeds aangaf zijn die basisfuncties & notificaties voor mij van belang (deels ook beroepshalve dat ik bepaalde zaken/mails vrij snel moet kunnen opvolgen). Dus ik betrouw heel hard op de meldingen die doorkomen of het LEDje dat oplicht.

Wat het rooten en flashen betreft toch nog enkele vragen. Jullie zijn pro's, maar ik ben nog wat nieuw in die wereld :).

Ik zag in Ewivis zijn post dat er verwezen wordt naar dit: Install D802_PATCH_GO_LP_V1.1_droidth.zip.
Is dat een cruciale stap, ook als je een originele LG lollipop 5.0.2 hebt waar nog niet aan geprutst is? Wat doet die patch eigenlijk?

De eerste stap verwijst direct naar bumped TWRP, maar dit gaat er wrs van uit dat je al root hebt?
Dus ik moet wrs eerst via Autorec rooten dan :?, maar die installeert ook al een TWRP versie las ik ergens. Moet ik die dan nadien overschrijven met die bumped TWRP versie?

Kan je eigenlijk (indien je backup maakt in TWRP) gemakkelijk terugkeren naar de originele situatie zoals ze voordien was, in het geval ik toch issues zou hebben met CM13?

Bedankt voor de hulp!
As je in TRWP en backup maakt kan je die gewoon compleet terugzetten en heb je alles (afgezien van tussentijdse veranderingen natuurlijk) terug...

Rooten doe ik via pc met LG One Click Root (zie XDA) en TRWP installeren indd via Autorec V2..
Als je bij Autorec kiest voor Lollipop kun je CM13 zo installeren en kun je dat uit post van Ewivis vergeten..

Mis wel het knipperen van lampje achterop bij berichten.. Verder geen problemen.. Moet wel zeggen dat ik nu CRDroid heb draaien dus geen ervaring met laatste cm13 versies...Maar normaal gesproken worden ze alleen maar beter... Maar gewoon altijd backup maken via TRWP zodat je altijd terug kunt

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Toch de stap gewaagd naar Snapshot CM13. Helaas slecht uitgepakt, het draaide allemaal erg soepel, echter was de wifi bug er wel. Wifi valt uit in de slaapstand, wat zorgt voor een hoger accu verbruik.

Ben maar weer terug gegaan naar CM12.1 (wel handig zo'n TWRP backup naar USB-OTG). Even afwachten tot deze naar bug verholpen is en dan nog een poging wagen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai al een tijdje CM 13 op mijn d802 maar heb veel problemen met mobiele netwerk gehad.

Lange tijd heb ik het te druk gehad om een fix te zoeken maar na het installeren van de nieuwe snapshot (die het goed doet trouwens) begon het toch weer te kriebelen.
Eerst herkende de G2 helemaal geen sim kaart maar inmiddels word hij wel herkend . Nu heb ik echter beperkt bereik (woon in Delft). Tot mijn verbazing had ik op het strand wel goed bereik met H+ data verbinding.

Ik heb al meerdere modem/radios geprobeerd van onder andere:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2451426
en
http://forum.xda-develope...em-d-802-20g-20h-t2960263

Mijn vraag is of meer mensen dit probleem hebben en wat ik er nog aan zou kunnen doen.
Zou terug gaan naar stock kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daar bij cm13 geen last van Pipapa.. Maar das de reden waarom ik geen Blisspop draai.. Vond het een fijne rom maar regelmatig wegvallen van verbinding...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

dr4stic van XDA heeft de 12.1 snapshot geupdate.

Official CM-12.1 sources
Current as of 20160328
March 1, 2016 Android security patch level
Integrated CM-13.0 Snap Camera w/ working HDR mode

http://forum.xda-develope...mod-12-1-t3171001/page146

Ook heeft hij de Snapdragon camera alszip online gezet, deze werkt prima met de Snapshot van 17/11/2015. (Snap-g2-cm-12.1-20160326.zip)
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=47321

Wellicht hebben jullie hier iets aan. ;)
Zit zelf nog niet op de CM13, wil eerst wachten totdat de wifi sleep bug is verholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Harmen op 06-04-2016 14:19 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Harmen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:23:
dr4stic van XDA heeft de 12.1 snapshot geupdate.

Official CM-12.1 sources
Current as of 20160328
March 1, 2016 Android security patch level
Integrated CM-13.0 Snap Camera w/ working HDR mode

http://forum.xda-develope...mod-12-1-t3171001/page146

Ook heeft hij de Snapdragon camera als [url=https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=47321]/url]zip online gezet, deze werkt prima met de Snapshot van 17/11/2015. (Snap-g2-cm-12.1-20160326.zip)

Wellicht hebben jullie hier iets aan. ;)
Zit zelf nog niet op de CM13, wil eerst wachten tordat de wifi sleep bug is verholpen.
Ik gebruik al een tijdje CM 13 naar volle tevredenheid, ik vind het zeker een aanrader :Y

Voor zover ik weet is daar niets voor, zie:
Known Bugs/Issues: (fixed nightly date)
WiFi disconnect during sleep: No known fix as this is a Google Android bug and not a CM or G2 specific bug. See: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=196035
Bron : http://forum.xda-developers.com/lg-g2/orig-development/rom-official-cyanogenmod-13-lg-g2-t3264508

Gisteren nog een screen on tijd van ruim 3,5 uur, vind ik toch netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu al aantal dagen de laatste versie van CrDroid....gebaseerd op CM13.. Fijne stabiele en snelle rom met goede camera... Aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@jan, klopt het is een android bug. Heb het zelf ook ervaren, mijn accu ging daardoor stukken sneller leeg. Dus wacht met geduld op een stabiele versie.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:56:
@jan, klopt het is een android bug. Heb het zelf ook ervaren, mijn accu ging daardoor stukken sneller leeg. Dus wacht met geduld op een stabiele versie.
Zit die wifi bug er bij cm12 niet in? Wat haal je voor batterijduur dan? Vind batterij belangrijker as laatste versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nope, in 12.1 had je enkel een mobile radio bug. Deze help ik verholpen via een xposed module.
Haal zo'n 2,5 dag op 1 lading.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:07:
Nope, in 12.1 had je enkel een mobile radio bug. Deze help ik verholpen via een xposed module.
Haal zo'n 2,5 dag op 1 lading.
Whow 2,5 dag, das wel heel veel, wat voor gebruiker ben je, oftewel hoeveel screentime heb je?? Een mobile radio bug, bedoel je gewoon om radio te luisteren?
En welke Xposed module gebruik je as oplossing?
En laatste vraag haha.. Welke build van cm12 gebruik je (gewoon zelfde bootstack as bij cm13 denk ik)... Sorry voor al deze vragen....

Hoe back-uppen jullie apps? Kun je deze ook uit een complete nandroid backup halen? Dus alleen je apps terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@robiris, heb meestal een SOT van 2-2,5u. Doe niet zulke spannende dingen met mijn telefoon, whatsapp, google maps en wat browsen en weer checken.

Xposed module:
http://forum.xda-develope...leradioactivefix-t3132956

Gebruik de CM12.1 Snapshot van 17/11/2015, zie onder de huidige battery, SOT 1,5u.
CM 12.1

Maak zelf meestal van tevoren een TWRP backup naar USB OTG usb stick.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:23:
Draai nu al aantal dagen de laatste versie van CrDroid....gebaseerd op CM13.. Fijne stabiele en snelle rom met goede camera... Aanrader
Welke camera zit hier in?
Ik ben ook altijd op zoek naar de ROM met de beste camera opties.
Gebruik nu CM 13 nightlies die ik update via Cyandelta, erg gemakkelijk!
Heb de snap camera er standaard op staan en nu de LG camera die beschikbaar gemaakt is als losse apk.
Blijft allemaal toch een beetje matig.

Stiekem is de camera de enige reden waarom ik soms toch weer wissel naar m'n back up telefoon (iPhone 5s). Ik vind Android, en dan met name met CM 13, erg prettig, maar die camera is toch net niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb een werkende Snapdragon V2.. Mits je de boel niet overschrijft via Gapps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds lange tijd weer eens terug op stock...Valt eigenlijk niet eens tegen....Aantal dingen mis ik maar andere zijn toch ook wel weer fijn van stock (Quickmemo, Knockcode en Cliplade) ..Ik weet het is heel persoonlijk maar toch. Haal met gemak de dag door ....23% batterij over met 4u16min ScreenOnTime, das best wel ok vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:02:
Sinds lange tijd weer eens terug op stock...Valt eigenlijk niet eens tegen....Aantal dingen mis ik maar andere zijn toch ook wel weer fijn van stock (Quickmemo, Knockcode en Cliplade) ..Ik weet het is heel persoonlijk maar toch. Haal met gemak de dag door ....23% batterij over met 4u16min ScreenOnTime, das best wel ok vind ik.
Draai je dan weer de 5.0.2 versie welke af en toe lagged? Ben eigelijk nu wel tevreden met CM12.1, lekker stabiel en goede accuduur. Het duurt wel ff dat CM13 echt stabiel is.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:02:
[...]

Draai je dan weer de 5.0.2 versie welke af en toe lagged? Ben eigelijk nu wel tevreden met CM12.1, lekker stabiel en goede accuduur. Het duurt wel ff dat CM13 echt stabiel is.
Ja draai de 5.02 versie, maar tot nu toe weinig last van lag....Om naar CM12.1 te gaan vanuit LP moet ik toch andere bootstack flashen of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:07:
[...]

Ja draai de 5.02 versie, maar tot nu toe weinig last van lag....Om naar CM12.1 te gaan vanuit LP moet ik toch andere bootstack flashen of niet?
Zie hier voor de stappen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Van de week een tweedehands G2 gekocht ter vervanging van mijn gesneuvelde, blijf erg fan van dit toestel.

Echter staat op deze G2 nog Android 4.4.2 in plaats van 5.0.2 die ik op mijn kapotte draaide. Als ik naar Software Update ga en check voor een software update, krijg ik de melding dat ik de latest version al draai....

Iemand enig idee of LG zijn update servers offline heeft gehaald voor dit toestel? Of moet ik gewoon nog even geduld hebben en gaat ie op een gegeven moment wel de update pakken?

Mocht dit OTA updaten niet lukken, hoe kan ik dan alsnog de stock 5.0 ROM gaan draaien?

(nog 2 andere vragen, waarvan ik niet weet of ze hier thuis horen: ondanks dat Google aangeeft settings e.d. te backuppen en restoren, krijg ik dat nooit lekker voor elkaar als ik van telefoon wissel, hoe krijg ik nou alle apps en settings terug? Verder werkt Knock-on niet bij dit toestel, knock-off wel, maar on niet, is dit te fixen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zou het kunnen dat dit toestel al is geroot en daarom niet kan updaten? (en knock-on ook niet werkt bijvoorbeeld)

Anders het toestel rooten en de laatste LG versie erop zetten via XDA of een andere ROM, net wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
gambr0 schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:25:
Van de week een tweedehands G2 gekocht ter vervanging van mijn gesneuvelde, blijf erg fan van dit toestel.

Echter staat op deze G2 nog Android 4.4.2 in plaats van 5.0.2 die ik op mijn kapotte draaide. Als ik naar Software Update ga en check voor een software update, krijg ik de melding dat ik de latest version al draai....

Iemand enig idee of LG zijn update servers offline heeft gehaald voor dit toestel? Of moet ik gewoon nog even geduld hebben en gaat ie op een gegeven moment wel de update pakken?

Mocht dit OTA updaten niet lukken, hoe kan ik dan alsnog de stock 5.0 ROM gaan draaien?

(nog 2 andere vragen, waarvan ik niet weet of ze hier thuis horen: ondanks dat Google aangeeft settings e.d. te backuppen en restoren, krijg ik dat nooit lekker voor elkaar als ik van telefoon wissel, hoe krijg ik nou alle apps en settings terug? Verder werkt Knock-on niet bij dit toestel, knock-off wel, maar on niet, is dit te fixen?)
Probeer dit eens:

Knock on fix:
Dial 3845#*802# > setting > update touch firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand de laatste snapshot van CM13 al geprobeerd? (18-04-2016)
https://download.cyanogenmod.org/?device=d802

Lees verhalen dat het wifi probleem al deels is verholpen, ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Iemand ervaring met MIUI voor de G2, vanaf versie 5 of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

As je de wifi problemen van de MM roms even zat bent en niet terug wilt naar stock, probeer dan deze eens
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3109906

Gebruik de lichtste versie nu een week en ben goed tevreden.. 4,5u SOT en geen lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 13:38
Ik heb nu een ruime 2jaar een G2. Altijd erg tevreden geweest, totdat ik last kreeg van een battery drain.
Ik gebuik mijn telefoon tevens als werktelefoon waarvoor hij ge-encrypt moet zijn.
Heb de accu al eens vervangen en ook een hard reset is al uitgevoerd.

Toch blijf ik voor een onverklaarbare reden een (meestal aanwezige) batery drain houden. Voor mij onverklaarbaar....

Laatst was er echt bijna niet meer mee te werken, en ik dacht de oplossing gevonden te hebben in wat ruimte maken (stond bijna helemaal vol), maar dit duurde ook maar even.

Nu zit ik te denken aan een custom rom. Hierover heb ik 2 vragen:

1: Als ik een redelijk uitgeklede rom installeer, hou ik dan veel meer ruimte over? Want die 16gb is echt rampzalig krap.

2: Weet iemand een goede guide voor het terug naar stock zetten. Mocht de custom rom het toch niet zijn wil ik graag terug naa stock (ook als de custom op het werk niet wordt geaccepteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darklord007 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:40:
Ik heb nu een ruime 2jaar een G2. Altijd erg tevreden geweest, totdat ik last kreeg van een battery drain.
Ik gebuik mijn telefoon tevens als werktelefoon waarvoor hij ge-encrypt moet zijn.
Heb de accu al eens vervangen en ook een hard reset is al uitgevoerd.

Toch blijf ik voor een onverklaarbare reden een (meestal aanwezige) batery drain houden. Voor mij onverklaarbaar....

Laatst was er echt bijna niet meer mee te werken, en ik dacht de oplossing gevonden te hebben in wat ruimte maken (stond bijna helemaal vol), maar dit duurde ook maar even.

Nu zit ik te denken aan een custom rom. Hierover heb ik 2 vragen:

1: Als ik een redelijk uitgeklede rom installeer, hou ik dan veel meer ruimte over? Want die 16gb is echt rampzalig krap.

2: Weet iemand een goede guide voor het terug naar stock zetten. Mocht de custom rom het toch niet zijn wil ik graag terug naa stock (ook als de custom op het werk niet wordt geaccepteerd).
As je je telefoon root en TRWP installeert maak je een backup via TRWP, dan kun je altijd terug naar je huidige rom... Kijk in mijn vorige post daar staat een custom rom die gelijk is aan stock maar dan uitgekleed... Je baas zal verschil niet zien en alles werkt... Bij de nieuwe Marshmallow roms zijn nog steeds problemen. Je USB OTG werkt niet goed (of niet) en de meeste roms kampen met WIFI drops. Dat is de reden waarom ik terug ben gegaan naar LP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 00:11:
[...]

As je je telefoon root en TRWP installeert maak je een backup via TRWP, dan kun je altijd terug naar je huidige rom... Kijk in mijn vorige post daar staat een custom rom die gelijk is aan stock maar dan uitgekleed... Je baas zal verschil niet zien en alles werkt... Bij de nieuwe Marshmallow roms zijn nog steeds problemen. Je USB OTG werkt niet goed (of niet) en de meeste roms kampen met WIFI drops. Dat is de reden waarom ik terug ben gegaan naar LP...
bedankt voor je reactie, Ik heb juist problemen op LP en kan niet hoger want anders werkt touchdown (werkmail) niet...

Die backup van mijn rom wat ik dan maak met TRWP, wordt die dan op mijn interne geheugen opgeslagen? Dat gaat dan niet werken want heb maar net 1,1GB vrij :| .

Hoe groot is die slim variant dan? Want de huidige is bijna 8GB, zeg maar de helft van wat ik heb.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

darklord007 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:48:
[...]

bedankt voor je reactie, Ik heb juist problemen op LP en kan niet hoger want anders werkt touchdown (werkmail) niet...

Die backup van mijn rom wat ik dan maak met TRWP, wordt die dan op mijn interne geheugen opgeslagen? Dat gaat dan niet werken want heb maar net 1,1GB vrij :| .

Hoe groot is die slim variant dan? Want de huidige is bijna 8GB, zeg maar de helft van wat ik heb.....
Ik heb met rom en de nodige apps nog 3Gb over. Je kunt ook een usb stick kopen die rechtstreeks in je foon kan ( SanDisk ultra dual) daar kun je evt bestanden op kwijt zodat je meer ruimte hebt.. Je backup kun je sowieso daar naartoe doen....
Heb net complete backup gemaakt en die was 6Gb groot

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Of een gewone usb stick ivm een otg kabel /adapter, werkt ook prima :)
Gebruik ik altijd voor het flashen, backups, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
janvanduschoten schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:53:
Of een gewone usb stick ivm een otg kabel /adapter, werkt ook prima :)
Gebruik ik altijd voor het flashen, backups, etc.
Ik kan de optie (externe opslag of iets dergelijks) niet selecteren, ook niet met de originele kabel dus ben bang dat dat iets te maken heeft met de restricties die ik heb vanuit de zakelijke software (kan bijv ook geen patroontje meer selecteren).
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:51:
[...]

Ik heb met rom en de nodige apps nog 3Gb over. Je kunt ook een usb stick kopen die rechtstreeks in je foon kan ( SanDisk ultra dual) daar kun je evt bestanden op kwijt zodat je meer ruimte hebt.. Je backup kun je sowieso daar naartoe doen....
Heb net complete backup gemaakt en die was 6Gb groot
Even voor mijn begrip, ik heb alleen flash ervaring met een galaxy S jaren geleden :P

Met TWRP kun je een backup maken van de hele ROM + opgeslagen programma's.
Deze kun je dan ook tevens flashen met TWRP, of een andere rom installeren en daarna eventueel terugzetten.

(als ik de globale lijnen doorheb snap ik alle tutorals beter en komt t wel goed :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door darklord007 op 06-05-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
nvt

[ Voor 98% gewijzigd door darklord007 op 08-05-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 15:11
hey medetweakers,

ik heb sinds ongeveer een half jaar een lg g2,, maar merkte dat die af en toe happerde. Ook nam het android systeem veel batterij in beslag. Dus ik dacht hey laat ik eens rond kijken naar custom roms. ik had mn toestel al geroot, dus ik dacht er ook zo even TWRP op te zetten. Dit ging dus compleet mis. Ik heb gebruik gemaakt van de AUTOREC app. deze had al aardig wat goede recensies en dacht dat dit zo klaar zou zijn, nou heb ik de instructies gevolgd, rebooten ennnn. NIKS. Hij doet daadwerkelijk helemaal niks, geen recovery geen download, geen logo als ik probeer te booten.

ik heb veel rondgekeken voor oplossingen met opnieuw flashen e.d. maar voor al deze opties heb je de download mode nodig. Het rare vind ik dat ik mijn telefoon nog wel kan vinden via de computer. Hij opent dan een stuk of 10 verschillende schijven (F: tot U:) en zegt dat deze schijven( van mijn mobiel) geformateerd moeten worden. enige optie die ik nog kon vinden is dit: http://forum.xda-develope...-real-hard-brick-t2904404

heeft iemand suggesties, wat ik kan proberen? of het uberhaubt nog mogelijk is om dit softwarematig op te lossen is. ik heb al een bericht gestuurd naar de maker van de app, maar die heeft nog niet gereageerd.

[ Voor 8% gewijzigd door jessevandijk op 09-05-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De G2 is volgens mij niet te bricken, dus ik verwacht dat je hem wel aan de gang kunt krijgen.
Als je je toestel uit zet en volume - & power ingedrukt houd tot het LG logo, volume snel los en weer indrukt en ingedrukt houd, wat gebeurt er dan? (volume - blijft ingedrukt)

Normaal gesproken zou je in je recovery moeten komen. Eerst de vraag of je je fabrieksinstelling terug wilt zetten (wit scherm) dat 2 x bevestigen, daarna volgt de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476

Anders deze handleiding volgen? Kom je nog wel in downloadmode?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevandijk
het probleem is dus dat ik hem niet in recovery of download mode krijgt. Ik heb voor beiden de combinatie van knoppen al geprobeerd, maar er gebeurt helemaal niks. het hele toestel blijft zwart. het enige teken van leven is dus dat als ik hem op de pc aansluit hij wel heel veel mapjes probeert te openen van het toestel( met vervolgens de vraag of ik die wil formateren, anders doen ze het niet) . Het toestel deed het vanmiddag nog helemaal prima, dus hij zou het moeten doen, ik weet alleen niet hoe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevandijk
@ewivis Dankjewel, ik kreeg precies hetzelfde toegestuurd van de maker van de app. ik had hem ook de info gestuurd, en hij heeft nu dus geantwoord, met de nodige info:

"Ok
Here are some informations for you

1. to fix the "windows appearing" -> search for SRK TOOL (by somboons), it WILL fix this for you
2. if it´s unbootable (doesn´t matter) - you will still be able to install kdz (see hyelton´s thread about flashing back to stock)

Now to some sad facts...there are refurbished phones around, the identification says D802 because it´s the most popular one but actually it´s d801 or d803(sometimes ls980)

You can read more under "lg g2 refurbished" on google, it´s like they say: this is bmw, you can install bmw motor inside and actually it´s a trabant and you can´t install a bmw motor inside."

bedankt voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
jessevandijk schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:11:
@ewivis Dankjewel, ik kreeg precies hetzelfde toegestuurd van de maker van de app. ik had hem ook de info gestuurd, en hij heeft nu dus geantwoord, met de nodige info:

"Ok
Here are some informations for you

1. to fix the "windows appearing" -> search for SRK TOOL (by somboons), it WILL fix this for you
2. if it´s unbootable (doesn´t matter) - you will still be able to install kdz (see hyelton´s thread about flashing back to stock)

Now to some sad facts...there are refurbished phones around, the identification says D802 because it´s the most popular one but actually it´s d801 or d803(sometimes ls980)

You can read more under "lg g2 refurbished" on google, it´s like they say: this is bmw, you can install bmw motor inside and actually it´s a trabant and you can´t install a bmw motor inside."

bedankt voor het meedenken allemaal!
Laat even weten of het gelukt is ;-)

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste