Gelukkig getrouwd, kinderwens, droomhuis gevonden, lage rente, goede prijs bedongen, koopakte bijna rond, alles leek op rolletjes te gaan. De adviseur heeft vast de hypotheekoffertes opgevraagd en totaal geen problemen verwacht. Alleen op mijn naam kon het al makkelijk, sterker nog het huis kost minder dan 80% van wat alleen ik al kan krijgen aan hypotheek. Dus vol vertrouwen aan het wachten tot ik een belletje kreeg van de adviseur. Blijkt mijn vrouw nog een bkr registratie te hebben uit 2009. Deze registratie blijft blijkbaar tot 2014 gelden en vervolgens duurt het nog 5 jaar voor dat deze weg is.
Kwam er in het kort op neer dat er volgens hem geen enkele mogelijkheid is dat wij tot die tijd een financiering kunnen krijgen. Zelfs al koop ik het huis alleen op mijn naam en de financiering ook alleen op mijn naam, zelfs dan controleert de bank je partner. Het feit dat de registratie uit de tijd komt dat we nog niet eens bij elkaar waren maakt niets uit.
Nu hebben we de registratie opgevraagd en we hopen dat er misschien iets fout is gegaan. Maar stel dat dit niet het geval is, heeft er iemand ervaring met financieringen ondanks oude bkr registraties. Of weet iemand anders een constructie waarbij het wel zou kunnen lukken?
Ter informatie, we zijn getrouwd op huwelijksvoorwaarden.
Kwam er in het kort op neer dat er volgens hem geen enkele mogelijkheid is dat wij tot die tijd een financiering kunnen krijgen. Zelfs al koop ik het huis alleen op mijn naam en de financiering ook alleen op mijn naam, zelfs dan controleert de bank je partner. Het feit dat de registratie uit de tijd komt dat we nog niet eens bij elkaar waren maakt niets uit.
Nu hebben we de registratie opgevraagd en we hopen dat er misschien iets fout is gegaan. Maar stel dat dit niet het geval is, heeft er iemand ervaring met financieringen ondanks oude bkr registraties. Of weet iemand anders een constructie waarbij het wel zou kunnen lukken?
Ter informatie, we zijn getrouwd op huwelijksvoorwaarden.