Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:20
GrooV schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:53:
Bij mij op het werk krijg je 1 dag vrij als het jaar niet ziek bent geweest, daarnaast kost de 2e keer ziek per jaar je een vrije dag per keer.

Dus ik denk wel 2x na als ik me beroerd voel, ik ga dan liever naar mijn scherm staren dan dat het mij vrije dagen gaat kosten.

Ben overigens al jaren niet ziek geweest.
Dat lijkt echt op alle punten averechts werken
- je zit onproductief te zijn op je werk
- kans dat je collega's aansteekt
- kans dat er wat met jezelf gebeurt tijdens reizen van en naar je werken
- als je je dan ziek meld is de kans ook zeer groot dat je langer 'ziek' blijft, omdat het je toch een vrije dag kost.

[ Voor 40% gewijzigd door Eddye op 09-10-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

GrooV schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:53:
Bij mij op het werk krijg je 1 dag vrij als het jaar niet ziek bent geweest, daarnaast kost de 2e keer ziek per jaar je een vrije dag per keer.
Dus dan de 2e en volgende keer ipv maandag ziek, woensdag weer beter, gewoon de hele week weg blijven om je vrije dag in te halen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-07 16:31
Ik vind dit ook wel lastig hoor. Soms voel ik me niet helemaal goed, maar weer ook niet slecht genoeg om thuis te blijven. Op werk merk je dan dat je maar deels functioneert. Helaas (gelukkig) ben ik iemand die zich pas ziek meldt als het echt, echt niet meer gaat.. Komt gelukkig maar een enkel maal per jaar voor. Merk wel dat het vaker gebeurt nu ik wat ouder begin te worden.. Richting de 30..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

[quote]GrooV schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:53:
[/quote]
IANAL maar dit mag niet.

Voorbeeldje: http://www.aedes.nl/conte...iedagen-zieke-werknem.xml

[quote]Nee. Een zieke werknemer is niet verplicht om vakantie op te nemen. Hij moet – zoals hierboven opgemerkt – er wel voor waken dat zijn vakantiedagen niet vervallen of verjaren.[/quote]

En een werkgever mag je ook niet dwingen om vakantiedagen op te nemen.

Hmmm nooit geweten dat een CAO dit blijkbaar wel kan (en mag) forceren. Persoonlijk vind ik dit belachelijk omdat je bij ziekte nou niet echt kan genieten van je dag.. Of je moet je poot breken en lekker op de bank kunnen chillen, maar dat is toch een heel ander verhaal :+ .

Ik ben zelf niet heel vaak ziek. Al heb ik wel last van een chronische ooronsteking waardoor ik - tegenwoordig gelukkig - minder als 1x per jaar gewoon een week lang niks kan.

Als ik me toch ziek meld van werk en/of school dan is het meestal een flinke verkoudheid (Verhoging, hoofdpijn, draaierig/misselijk). Gelukkig komt dit ook nauwelijks voor.

Edit: Bovenstaande is veelal ook de reden waardoor ik weer eens een oorontsteking krijg :-( .

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 09-10-2013 23:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:25

MagicTempest

Fly pig!

De laatste keer dat ik 'ziek' was, was begin dit jaar. Ik had toen een lichte koorts maar ben, omdat het mijn laatste week was bij die opdrachtgever wel gewoon gaan werken. Vooral ook omdat de opdrachtgever in Oslo zat en ik dus niet nog even een weekje later af kon ronden en afscheid kon gaan nemen.

Dat ging dus ongeveer zo:
Op maandagavond met koorts het vliegtuig in.
Dinsdag met lichte koorts naar werk
Wo - Do zonder koorts op werk geweest
Vrijdag met koorts weer het vliegtuig in voor de terugreis :(

Normaal gesproken blijf ik echter wel thuis wanneer ik koorts heb. Als ik niet ziek genoeg ben dan kan ik kiezen om thuis te werken, maar dat doe ik dan alleen als ik die dag geen vergaderingen gepland heb staan.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:02
Ik meld me ziek als ik echt niet kan werken.
Laatste keer een niersteen dan kun je echt niets meer en de keer daarvoor een gebroken pols.

Maar voor een verkoudje o.i.d. meld ik me niet ziek, dan is het aspirine mee en veel thee drinken.

Maar denk ook wel dat het soms beter is om ziek thuis te zitten in plaats van je hele afdeling aansteken.
Meerdere per jaar gaat er wel iets rond op de afedelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Katerin schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:32:
[...]
Nee als ik mij ziek meld dan zorgen ze maar voor een Arbo-arts.
Ik breng of laat helemaal niets brengen van mijn arts. :X
Viel me bij een vorige werkgever ook al op, die vroeg om een briefje van de huiarts oid 8)7 Die huisarts had zoiets van: jouw werkgever kan zo veel willen: jij bent hier nu en ik vertel je dit en dit vertel je dan aan je baas. Er worden geen briefjes geschreven of wat dan ook. Vond het ook een beetje absurd, alsof ze je niet geloven en per se zwart op wit moeten zien dat je ziek bent. En inderdaad: dan regelen ze dat maar via een Arbo-arts. Alhoewel ik me afvraag hoe je daar dan moet komen als je echt hondsberoerd bent (volgens mij wordt het dan een telefoontje en klaar).

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:20
Dat ligt aan de arbodienst en de afspraken die je bedrijf daarmee heeft. Sommige arbodiensten bellen, sommigen brengen je een bezoek, en andere laten je komen (zal met griep wel meevallen, denk ik. Tegen die tijd dat je verwacht wordt ben je al beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

2Dutch schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:35:
jij bent hier nu en ik vertel je dit en dit vertel je dan aan je baas. Er worden geen briefjes geschreven of wat dan ook. Vond het ook een beetje absurd, alsof ze je niet geloven en per se zwart op wit moeten zien dat je ziek bent.
Wist je dat zelfs je huisarts en de arbo-arts niet mogen communiceren over jouw dosier -- tenzij jij expliciet toestemming geeft? Daarnaast mag de arbo-arts jouw werkgever niets vertellen over je dosier, alleen of hij/zij je wel/niet in staat acht je werkzaamheden te hervatten, maar dus niets over waarom of wat je mankeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Werken lukt meestal wel... maar de autorit ernaar toe of terug moet wel veilig zijn!.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

D4NG3R schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:04:
[s][quote]GrooV schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:53:
Hmmm nooit geweten dat een CAO dit blijkbaar wel kan (en mag) forceren. Persoonlijk vind ik dit belachelijk omdat je bij ziekte nou niet echt kan genieten van je dag.. Of je moet je poot breken en lekker op de bank kunnen chillen, maar dat is toch een heel ander verhaal :+ .
Maar een CAO mag nooit boven de wet staan. Ze kunnen veel in een CAO zetten, maar als het niet wettelijk is toegestaan is het een gevalletje "jammer dan". Zo is me laatst door een mannetje van FNV ook verteld dat een bepaling dat reiskosten niet worden verhoogd als jij op eigen gelegenheid verder weg gaat wonen wettelijk niet eens toegestaan is.
Zoijar schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:05:
[...]

Wist je dat zelfs je huisarts en de arbo-arts niet mogen communiceren over jouw dosier -- tenzij jij expliciet toestemming geeft? Daarnaast mag de arbo-arts jouw werkgever niets vertellen over je dosier, alleen of hij/zij je wel/niet in staat acht je werkzaamheden te hervatten, maar dus niets over waarom of wat je mankeert.
Inderdaad, een hele belangrijke. Je werkgever is geen arts, dus wat wil hij met die informatie doen? Vanuit zijn glazen bol dan plannen dat je tot die of die dag ziek kunt zijn? Veel werkgevers proberen het echter toch nog altijd...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

2Dutch schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:35:
En inderdaad: dan regelen ze dat maar via een Arbo-arts. Alhoewel ik me afvraag hoe je daar dan moet komen als je echt hondsberoerd bent (volgens mij wordt het dan een telefoontje en klaar).
Arbo-artsen doen huisbezoeken als jij ziek bent. Sowieso is bij veel bedrijven de regel dat mensen die zich ziek gemeld hebben al in de eerste paar dagen controle krijgen. Ik heb 't zelf alleen nog nooit meegemaakt maar ik heb me dan ook al een jaar of 8 niet meer ziek gemeld en ben ook daarvoor nooit langer dan 2-3 dagen ziek geweest.

Ik ben blijkbaar gezegend met een goede gezondheid. In geen 25 jaar griep gehad. Nog nooit migraine gehad en ook geen andere ernstige zaken.
Wel regelmatig verkouden maar nooit ernstig genoeg om thuis te blijven. Gelukkig maar want mijn verkoudheden zijn heel mild maar duren gemiddeld wel erg lang. Twee weken is vrij normaal.

Enige waarvoor ik thuis blijf is hoofdpijn. Met hoofdpijn kan ik me niet concentreren, ben daardoor nutteloos op m'n werk, en dan heeft werken weinig zin meer. Dat zit ik er alleen nog maar voor de schone schijn. Maar aangezien dat maximaal 3-4 keer per jaar voorkomt, en meestal in de loop van de dag opkomt, ga ik dan liever wat eerder naar huis en neem gewoon wat vrije uren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ligt volgens mij ook een beetje aan het bedrijf. Waar ik werk heb ik nog nooit vernomen dat er een arbo-arts op bezoek kwam om te controleren of je echt ziek bent.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
Ziekmelden is ook het laatste wat ik doen. De laatste keer dat ik mezelf bij mijn werkgever heb ziekgemeld was enkele maanden geleden. Dat was vanuit het ziekenhuis waar ik was opgenomen vanwege een zeer zware nierstenen aanval. Toen vond de neuroloog het toch wel verstandig dat ik even een nachtje bleef ter observatie en daarna een week complete rust zou houden. Mijn werkgever heeft het er nog over dat hij toch wel zeer verbaasd was dat ik vanuit het ziekenhuis belde (was op maandag ochtend) :+

Zoals enkele hier al aangeven heb ik ook last van migraine aanvallen. Echter is het bij mij op zeer onregelmatige basis. De ene keer zit er 6 maanden tussen twee aanvallen.. soms krijg ik er er twee binnen drie weken tijd. Het meest vervelende is dat ze ook compleet onverwacht komen. Als ik dan op mijn werk ben, ga ik altijd in een apart (flex-)kantoor werken, waar ik het licht uit kan doen en de luxaflex dicht kan doen. Dan mijn monitor dimmen en maar zeeeeeer rustig afwachten tot het voorbij is. Meestal duurt het bij mij een uurtje voor ik zo beroerd word dat ik over moet geven. Daarna zakt de pijn in mijn hoofd en kan ik (hetzij rustig) verder werken. Tijdens een aanval naar huis rijden vind ik zelf onverantwoordelijk. Ik zie dan al bijna niks en merk dat ik gewoon veel trager reageer op geluiden / signalen van buitenaf.

Ik heb hier echter collega's die zich al ziekmelden als er een scheet dwars zit of dat het middelste kootje van hun pink zeer doet.. Daar kan ik mezelf toch wel eens aan irriteren.. Vooral als het de derde of vierde keer binnen 6 maanden tijd is..

[ Voor 5% gewijzigd door nextware op 11-10-2013 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 12-08 20:06
nextware schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:34:
Zoals enkele hier al aangeven heb ik ook last van migraine aanvallen. Echter is het bij mij op zeer onregelmatige basis. De ene keer zit er 6 maanden tussen twee aanvallen.. soms krijg ik er er twee binnen drie weken tijd. Het meest vervelende is dat ze ook compleet onverwacht komen. Als ik dan op mijn werk ben, ga ik altijd in een apart (flex-)kantoor werken, waar ik het licht uit kan doen en de luxaflex dicht kan doen. Dan mijn monitor dimmen en maar zeeeeeer rustig afwachten tot het voorbij is. Meestal duurt het bij mij een uurtje voor ik zo beroerd word dat ik over moet geven. Daarna zakt de pijn in mijn hoofd en kan ik (hetzij rustig) verder werken. Tijdens een aanval naar huis rijden vind ik zelf onverantwoordelijk. Ik zie dan al bijna niks en merk dat ik gewoon veel trager reageer op geluiden / signalen van buitenaf.
Zoals ik al eerder had aangegeven in dit topic heb ik ook met enige frequentie last van migraine aanvallen. Het is echter veel minder geworden sinds ik op het fietsje naar de zaak kom.

Maar zoals jij op de zaak blijven als ik een aanval heb doe ik niet aan, ik ga echt niet op de zaak af zitten wachten tot ik moet kotsen op de plee om vervolgens weer verder te werken, dan is er voor mij maar 1 optie en dat is naar huis gaan, mits de smelttabletten die ik heb tegen de migraine niet werken.
Een paar uur thuis op mijn bed liggen en dan ben ik er meestal weer vanaf. Gelukkig gaat het nu een stuk beter ( afkloppen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
Vlassie1980 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:03:
[...]

Zoals ik al eerder had aangegeven in dit topic heb ik ook met enige frequentie last van migraine aanvallen. Het is echter veel minder geworden sinds ik op het fietsje naar de zaak kom.

Maar zoals jij op de zaak blijven als ik een aanval heb doe ik niet aan, ik ga echt niet op de zaak af zitten wachten tot ik moet kotsen op de plee om vervolgens weer verder te werken, dan is er voor mij maar 1 optie en dat is naar huis gaan, mits de smelttabletten die ik heb tegen de migraine niet werken.
Een paar uur thuis op mijn bed liggen en dan ben ik er meestal weer vanaf. Gelukkig gaat het nu een stuk beter ( afkloppen )
Ik zou willen dat ik tijdens zo'n aanval naar huis kon, maar ik moet ruim een uur rijden met de auto. Daarbij zit ik dan voornamelijk (50 min) op de snelweg. Omdat ik dus een verminderd reactie vermogen heb, durf ik gewoon niet in de auto te stappen. Dan blijf ik liever even een uurtje, hetzij ongemakkelijk, in een apart kantoortje zitten dan dat ik onverantwoord in de auto stap.

Ik zou willen dat ik op de fiets naar mij werk kon gaan ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 12-08 20:06
nextware schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:51:
[...]

Ik zou willen dat ik tijdens zo'n aanval naar huis kon, maar ik moet ruim een uur rijden met de auto. Daarbij zit ik dan voornamelijk (50 min) op de snelweg. Omdat ik dus een verminderd reactie vermogen heb, durf ik gewoon niet in de auto te stappen. Dan blijf ik liever even een uurtje, hetzij ongemakkelijk, in een apart kantoortje zitten dan dat ik onverantwoord in de auto stap.

Ik zou willen dat ik op de fiets naar mij werk kon gaan ;w
Mocht het minder dan 30 km fietsen zijn is het goed te doen met een e-bike maar als je het over 50 minuten met de auto hebt is het waarschijnlijk een stukkie verder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Paar maand thuisgezeten met een hersenschudding vorig jaar :) Aangezien ik computerwerkzaamheden uitvoer (hele dag achter een scherm, druk kantoor, TL-verlichting, drukte, deadlines, etc.) en ik weinig licht kon verdragen mocht ik van de bedrijfsarts én de arboarts niet werken. Ook niet op goede dagen. Rust nemen was het devies.

Verder meld ik me ziek als ik het gevoel heb meer baat te hebben aan rust dan wat ik zou toevoegen op werk. Oververmoeid raken door te gaan werken wanneer je beter rust kan pakken wil je ook niet. Werken kan altijd nog, mijn gezondheid gaat altijd voor. Verkouden? Werken. Koorts? Thuis. Migraine? Thuis. Hoofdpijn? Aspirine en werken. Gebroken been? Geen idee hoe ik op kantoor zou komen - dan maar thuis werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik meld mij ook niet ziek voor een hoestje of kuchje. Zo heb ik mij de afgelopen 4 jaar niet ziek gemeld.
Vroegah kreeg je nog 100 gulden als je een jaar niet ziek had gemeldt.

Als je je nu ziek meldt bellen ze je de volgende dag om te vragen hoe het met je gaat (lees:wanneer ga je weer beginnen?).

Ziek is ziek en de rest kan stikken.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 09:24
418O2 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:03:
Als ik mijn werk niet kan uitvoeren.
Precies. Kan dan wel naar m'n monitor gaan staren en dagenlang door kwakkelen maar het is efficienter om gewoon een die paar dagen dat je echt ziek bent thuis te blijven.

https://niels.nu

Pagina: 1 2 Laatste