Ik ben zelf helaas zeer regelmatig ziek: sinds 3 jaar chronische migraine. In de meeste gevallen probeer ik wel te gaan werken, maar tegen de tijd dat ik 't liefst m'n hoofd eraf blaas met een pistool en boven de pot hang te huilen, kan ik eigenlijk niet eens meer in de auto stappen om veilig naar huis te rijden. Je hoofd doet 't op zo'n moment echt niet en je bent nauwelijks aanspreekbaar.
Helaas heb ik minimaal 3-4 van deze dagen per maand, soms in 't weekend, soms door de week. Dit jaar heb ik mij reeds 7 keer ziek moeten melden

. Overigens zijn doctoren daar absoluut niet van onder de indruk, die lijkt het geen moer uit te maken dat m'n werkgever begint te morren.
Ik gebruik dagelijks onderhoudsmedicatie, en heb nu reeds 4x verschillende aanvals-medicijnen geprobeerd, die dan iedere keer een paar maanden helpen, om vervolgens niets meer te doen. Ik ben zelfs (ook) het alternatieve circuit in gevlucht, wat me klauwen met geld kost, maar niets oplevert. Een veel te groot deel van m'n vrije tijd gaat op aan medicatie, in bed liggen (en sociale events missen, bijv. huwelijken, verjaardagen, feestjes, lan-party's etc. etc) en afspraken met behandelaars ed. Ik probeer er dus alles aan te doen om de aanvallen te voorkomen en te verminderen, maar 't helpt niks.
Daarnaast heb ik sowieso een zeer slechte gezondheid: chronische voorhoofdholte ontsteking en een zeer lage weerstand. Zolang ik me met een paracetamol en ibuprofen redelijk voel, ga ik gewoon naar m'n werk, als dat niet helpt, dan blijf ik in bed. Ik leef redelijk gezond, eet gezond, eet veel groente en fruit, probeer zoveel als me toegestaan is te bewegen, maar ik heb gewoon de pechprijs gewonnen.
Ik kan helaas niet vanuit huis werken, en werk af en toe dusdanig ver weg (100km) dat het zelfs verre van rendabel is om voor 'n halve dag te gaan werken. Ik zorg wel dat ik telefonisch bereikbaar ben (zij 't dus in 'n erg traag tempo) en af en toe m'n mail check voor noodgevallen (ontruimingen, afsluiting gas/electra, leefgeld dat niet uitbetaald is etc.)
Ik baal stevig hiervan, en vind het vreselijk dat er voor langdurig zieken wel een oplossing is (WIA/WAO), maar voor mensen als ik niets te vinden is.