Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Ik heb een interessant vraagstuk denk ik. Wanneer meld jij je ziek? En hoe hebben je dagelijkse taken daar invloed op?

Meld je je ziek bij hoofdpijn, of pas bij migraine? Als je verkouden bent? Of als je je been hebt gebroken, kom je dan in een rolstoel op je werk opdagen?

En wat als je dan een belangrijke afspraak hebt, dat gevolgen heeft als je er niet bij bent. Op welke manier beïnvloedt dat de keuze om wel of niet naar het werk te gaan?

Denk dat het een interessant onderwerp is om eens over te sparren. Vandaar dat ik dit topic open.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik ga altijd eerts naar het werk, tenzij alles er aan alle kanten uitloopt. Meestal knap ik in de loop v/d ochtend wel op en zo niet kan ik altijd nog naar huis.

Heb zelf een hekel aan "huilies"die voor elke poep of scheet thuisblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Is voor mij al jaren geleden maar eigenlijk alleen als ik me echt dood en dood ziek voel (dus overgeven etc.) , Hoofdpijn overleef ik wel , verkouden helemaal :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Als ik mijzelf niet meer kan voortbewegen en in bed moet meld ik me ziek, en dan ziek ik ook echt goed uit zodat ik helemaal herstelt ben. In alle andere gevallen ga ik gewoon werken, eventueel vanuit huis, op een lager tempo, met aspirine, maar in ieder geval bezig blijven.

Dat betekent dus ook dat het voor mij niet uitmaakt of de afspraak belangrijk is of niet, als ik echt ziek ben wordt alles afgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 21:23
Ik denk dat het vooral te maken heeft met de werkzaamheden die je verricht. Ik zit bijvoorbeeld op kantoor. Een verkoudheid zal mij niet snel onder tafel krijgen.

Nu ben ik sowieso niet iemand die snel toegeeft aan het begrijp 'ziek'. Werk inmiddels bijna 3 jaar voor m'n huidige baas. 1 middag thuis gezeten met een zware migraine aanval.

Ik hou er niet zo van als mensen zich ziek melden als er een scheet dwars zit.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

Er zit ook een keerzijde aan het verhaal. Als je met je bakkes vol gesnotter het hele bedrijf aansteekt had je beter thuis kunnen blijven.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:52
Ik heb mijzelf wel eens ziekgemeld omdat ik nachtenlang niet goed had geslapen, mijn werk betrof toen 's ochtends door de spits post ophalen. Ik vond het onverantwoord om te gaan rijden als ik niet helemaal scherp ben.
Maar verder, snottebel, hoofdpijn, last van mijn maag.. Meh gewoon goed eten, drinken vitamientjes naar binnenwerken en evt een paracetamolletje and im good to go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:22:
Er zit ook een keerzijde aan het verhaal. Als je met je bakkes vol gesnotter het hele bedrijf aansteekt had je beter thuis kunnen blijven.
Ja dat vroeg ik mij dus ook af. Neem je de belangen van je collega's mee? Als je verkouden bent, geef je dan nog iedereen een hand bij de begroeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Aangezien je geen dokter bent, zou jij het ook niet moeten bepalen maar je dokter. Ben je ziek, dan moet je binnen een paar dagen toch even een notitie van de dokter (laten) brengen waarin staat dat je ook echt ziek bent en niet omdat GTA 5 net uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:52
w4rguy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:24:
[...]

Ja dat vroeg ik mij dus ook af. Neem je de belangen van je collega's mee? Als je verkouden bent, geef je dan nog iedereen een hand bij de begroeting?
Best kans dat je juist ziek bent geworden omdat er een 'epidemie' op de werkvloer heerst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:23

-tom-562

Oliesjeik

KillerAce_NL schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:20:
Ik ga altijd eerts naar het werk, tenzij alles er aan alle kanten uitloopt. Meestal knap ik in de loop v/d ochtend wel op en zo niet kan ik altijd nog naar huis.

Heb zelf een hekel aan "huilies"die voor elke poep of scheet thuisblijven.
Idd, hier hetzelfde. In de 3 jaar dat ik werk, ben ik 1x zo ziek geweest dat ik thuis bleef (3 daagjes), toen had ik een flinke buikgriep.
Voor de rest, als ik koppijn heb neem ik een asperine en ga naar het werk, meestal knap ik na een paar uurtjes wel op.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

w4rguy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:24:
[...]

Mijn vriendin moet zich dan ziek melden, werkt in de zorg met revaliderende(kanker etc.) patienten, dus besmettingsgevaar is nogal hoog en kritiek.

De rest van de wereldbevolking overleeft het wel en maak ik me dus niet zo'n zorgen om :P Je kan het maar beter allemaal tegelijk hebben ;-)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik meld me ziek op het moment dat ik verwacht geen toegevoegde waarde meer kan leveren / productief kan zijn. Als mijn kop vol met snot zit en een rillerig ben (c.q. koorts of verhoging), kan ik op mijn werk wel naar mijn scherm gaan zitten staren, maar daar schiet zowel ik als mijn baas niets mee op.

Dan kan ik beter mezelf gaan richten op herstel en dat ik me zo snel mogelijk weer beter voel door gepaste rust te nemen. Overigens kan ik het dan ook weer niet laten om dan vanuit bed mijn mail te checken en te zorgen dat operationeel alles goed blijft gaan, maar dat is dan weer de kronkel in mijn hoofd :P
stin schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:25:
Aangezien je geen dokter bent, zou jij het ook niet moeten bepalen maar je dokter. Ben je ziek, dan moet je binnen een paar dagen toch even een notitie van de dokter (laten) brengen waarin staat dat je ook echt ziek bent en niet omdat GTA 5 net uitgekomen is.
Ik heb geen dokter nodig om te meten dat ik 39,5 graden koorts heb. Als de werkgever zo graag wilt weten of je echt ziek bent, sturen ze maar lekker een arbo arts langs mijn huis.

[ Voor 31% gewijzigd door Standeman op 02-10-2013 11:34 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als ik me erg beroerd voel .. dan meld ik me ziek.

Zaken waarbij je lichamelijk niet in orde bent (hoofd/ buikpijn) en/of waarbij je erg vaak naar het toilet moet gaan daarvan zit ik toch echt liever thuis dan op het werk me ellendig voelen.

Maar goed ik ben welgeteld 1 keer goed ziek in een jaar waardoor ik me dan echt moet ziekmelden. Meestal lig ik dan ook nog eens de hele te zweten/rillen in bed.

Er zijn ook mensen die altijd de ziekte hebben die er op dat moment heerst....

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Standeman schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:27:
Ik meld me ziek op het moment dat ik verwacht geen toegevoegde waarde meer kan leveren / productief kan zijn. Als mijn kop vol met snot zit en een rillerig ben (c.q. koorts of verhoging), kan ik op mijn werk wel naar mijn scherm gaan zitten staren, maar daar schiet zowel ik als mijn baas niets mee op.

Dan kan ik beter mezelf gaan richten op herstel en dat ik me zo snel mogelijk weer beter voel door gepaste rust te nemen. Overigens kan ik het dan ook weer niet laten om dan vanuit bed mijn mail te checken en te zorgen dat operationeel alles goed blijft gaan, maar dat is dan weer de kronkel in mijn hoofd :P
Inderdaad dat is ook mijn uitgangspunt. Als ik verwacht niet normaal productief werk te kunnen leveren blijf ik thuis. Vaak pak ik dan nog wel eens de laptop er bij om toch nog even snel een mailtje te sturen/lezen. Op zo'n moment ga ik niet productiever op kantoor zijn dan dat ik thuis ben, en dus is het voor iedereen beter als ik gewoon thuis blijf.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:46

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Aangezien het jouw lichaam is, zou jij het moeten bepalen of je in staat bent te werken. Als de werkgever het niet gelooft mag hij een arts langs sturen. Daarnaast speelt natuurlijk mee de kans op besmetting en overlast.

Ik ben vorig jaar ziek geweest waarbij ik soms een uur geen enkele last had maar dan minuten lang hoestbuien had. Elke irritatie zoals hoesten, eten, diep ademhalen of veel praten werden gevolgd door complete ademstilstand. Ik kon dus nog productief zijn, maar voor collega's of klanten is het ook niet leuk om telkens te horen hoe iemand zijn longen ophoest of machteloos toe staan te kijken hoe iemand zit te stikken. Hiervoor ben ik uiteindelijk thuisgebleven.

Later bleek het kinkhoest te zijn. Wanneer de symptomen zich voordoen is de besmettingsperiode al voorbij.

Verkoudheid eindigt bij mij altijd met een voorhoofdsholteontsteking. Vervelend, maar goed mee te werken. Thuisblijven lijkt me ook not-done ondanks besmettingsgevaar. Tijdens een influenza-epidemie zit dadelijk 30% thuis.

Een mooi compromis zou zijn het dragen van mondkapjes zoals in China. Zulke cultuurshift zie ik alleen nog niet snel gebeuren als je ziet hoe weinig mensen niets voor hun mond houden bij het hoesten of hun handen daarvoor gebruiken of hun handen niet wassen na een toiletbezoek.

[ Voor 3% gewijzigd door Nextron op 02-10-2013 12:06 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Afvalzak schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:21:
Is voor mij al jaren geleden maar eigenlijk alleen als ik me echt dood en dood ziek voel (dus overgeven etc.) , Hoofdpijn overleef ik wel , verkouden helemaal :p
Dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

M2M schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:22:
Dat.

Ik heb dan weer de "mazzel" dat ik thuis een laptop en een VOIP telefoon heb staan, dus effectief maakt het geen reet uit of ik op kantoor zit of in mijn woonkamer.

Afgelopen 2 jaar geen dag gemist, maar wel ziek geweest. Gewoon met je snotkop lekker thuis zitten en doorwerken, gaat prima.

(overigens werkt bovenstaande ook PRIMA na een avond veel te hard drinken midden in de week :P )

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik meld me eigelijk nooit meer ziek. Ik werk remote en verder maakt het toch niet uit op welke dag ik werk.

Verder werk ik in het weekend ook vaak ivm groot deel van onze business is Open Source. Maar in het weekend doe ik ook customer support.

Maw.. ik maak zoveel uren dat het toch niet uitmaakt als ik een dag niet werk. Gelukkig doe ik het met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zo lang ik mijn werk kan doen ga ik naar mijn werk, als dit niet meer lukt ga ik naar huis (als dan niet weggestuurd..). Als ik nog afspraken heb staan rond ik die vaak nog wel even af. Wat ik kan overdragen draag ik dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Dat. De laatste keer dat ik ziek was heb ik thuis gewerkt, vlak daarna werd ik iets beter maar niet helemaal. In het weekend was ik keihard de sjaak en was ik echt goed ziek dus thuis werken terwijl ik ziek ben doe ik ook niet meer.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
kamstra schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:10:
[...]

Dat.

Ik heb dan weer de "mazzel" dat ik thuis een laptop en een VOIP telefoon heb staan, dus effectief maakt het geen reet uit of ik op kantoor zit of in mijn woonkamer.

Afgelopen 2 jaar geen dag gemist, maar wel ziek geweest. Gewoon met je snotkop lekker thuis zitten en doorwerken, gaat prima.

(overigens werkt bovenstaande ook PRIMA na een avond veel te hard drinken midden in de week :P )
Klinkt misschien vreemd,
maar je kunt net zo goed gaan werken en het immuunsysteem van al je collega's even aan de gang zetten. Het probleem is namelijk dat wanneer je beter lijkt je nog net zo hard bacillen verspreid met het grote verschil dat je er weerstand tegen hebt opgebouwd.

http://www.rivm.nl/Docume...eerzijnmensenbesmettelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Iblies op 02-10-2013 13:06 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:50
Als ik mijn werk niet kan uitvoeren.

Of als ik door mijn ziekte collega's afleidt, of kan besmetten.

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 02-10-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:53

DukeBox

loves wheat smoothies

Als ik mijn werk niet naar behoren kan uitvoeren.
^ Dat dus.
Ben eigenlijk nooit ziek.. laatste keer 1,5 jaar geleden toen mijn kleine naar de kinderopvang ging en e.e.a. mee terugnam maar daarvoor zeker 5 of 6 jaar. Ziek zijn is bij mij meestal ook meteen een week kompleet zombie mode.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat, inderdaad. Liever meld ik me een dagje extra per jaar ziek om thuis in bed te liggen dan dat ik toch naar mijn werk ga maar daar slechte kwaliteit lever of totaal onproductief ben. Ik heb ook gemerkt dat ik dan met een dagje onder de wol en vooral rust houden enorm opknap, terwijl als ik wel ga werken mezelf al gauw de halve week goed beroerd voel. Effectief ben ik dan dus langer van minder waarde voor mijn werkgever en uiteindelijk wordt ik dan negen van de tien keer alsnog enorm ziek.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 02-10-2013 13:08 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
Intressantje: las laatst 1 of ander onderzoek waar 'zieke' collega's, die toch aanwezig zijn één van de meest ergerlijke dingen was onder collega's. (tussen het rijtje van 'standaard-te-laat-komen', etc).

Te laat ziek is dus ook niet geheel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:34

bonzz.netninja

Niente baffi

Absoluut. En ik vind dat je ook een plicht hebt om zo snel mogelijk weer beter te worden. Gaan werken helpt daar niet aan mee, rust wel.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik ben zelf helaas zeer regelmatig ziek: sinds 3 jaar chronische migraine. In de meeste gevallen probeer ik wel te gaan werken, maar tegen de tijd dat ik 't liefst m'n hoofd eraf blaas met een pistool en boven de pot hang te huilen, kan ik eigenlijk niet eens meer in de auto stappen om veilig naar huis te rijden. Je hoofd doet 't op zo'n moment echt niet en je bent nauwelijks aanspreekbaar.

Helaas heb ik minimaal 3-4 van deze dagen per maand, soms in 't weekend, soms door de week. Dit jaar heb ik mij reeds 7 keer ziek moeten melden :S. Overigens zijn doctoren daar absoluut niet van onder de indruk, die lijkt het geen moer uit te maken dat m'n werkgever begint te morren.

Ik gebruik dagelijks onderhoudsmedicatie, en heb nu reeds 4x verschillende aanvals-medicijnen geprobeerd, die dan iedere keer een paar maanden helpen, om vervolgens niets meer te doen. Ik ben zelfs (ook) het alternatieve circuit in gevlucht, wat me klauwen met geld kost, maar niets oplevert. Een veel te groot deel van m'n vrije tijd gaat op aan medicatie, in bed liggen (en sociale events missen, bijv. huwelijken, verjaardagen, feestjes, lan-party's etc. etc) en afspraken met behandelaars ed. Ik probeer er dus alles aan te doen om de aanvallen te voorkomen en te verminderen, maar 't helpt niks.

Daarnaast heb ik sowieso een zeer slechte gezondheid: chronische voorhoofdholte ontsteking en een zeer lage weerstand. Zolang ik me met een paracetamol en ibuprofen redelijk voel, ga ik gewoon naar m'n werk, als dat niet helpt, dan blijf ik in bed. Ik leef redelijk gezond, eet gezond, eet veel groente en fruit, probeer zoveel als me toegestaan is te bewegen, maar ik heb gewoon de pechprijs gewonnen.

Ik kan helaas niet vanuit huis werken, en werk af en toe dusdanig ver weg (100km) dat het zelfs verre van rendabel is om voor 'n halve dag te gaan werken. Ik zorg wel dat ik telefonisch bereikbaar ben (zij 't dus in 'n erg traag tempo) en af en toe m'n mail check voor noodgevallen (ontruimingen, afsluiting gas/electra, leefgeld dat niet uitbetaald is etc.)

Ik baal stevig hiervan, en vind het vreselijk dat er voor langdurig zieken wel een oplossing is (WIA/WAO), maar voor mensen als ik niets te vinden is.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Ardana schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:42:
Ik ben zelf helaas zeer regelmatig ziek: sinds 3 jaar chronische migraine. In de meeste gevallen probeer ik wel te gaan werken, maar tegen de tijd dat ik 't liefst m'n hoofd eraf blaas met een pistool en boven de pot hang te huilen, kan ik eigenlijk niet eens meer in de auto stappen om veilig naar huis te rijden. Je hoofd doet 't op zo'n moment echt niet en je bent nauwelijks aanspreekbaar.

Helaas heb ik minimaal 3-4 van deze dagen per maand, soms in 't weekend, soms door de week. Dit jaar heb ik mij reeds 7 keer ziek moeten melden :S. Overigens zijn doctoren daar absoluut niet van onder de indruk, die lijkt het geen moer uit te maken dat m'n werkgever begint te morren.

Ik gebruik dagelijks onderhoudsmedicatie, en heb nu reeds 4x verschillende aanvals-medicijnen geprobeerd, die dan iedere keer een paar maanden helpen, om vervolgens niets meer te doen. Ik ben zelfs (ook) het alternatieve circuit in gevlucht, wat me klauwen met geld kost, maar niets oplevert. Een veel te groot deel van m'n vrije tijd gaat op aan medicatie, in bed liggen (en sociale events missen, bijv. huwelijken, verjaardagen, feestjes, lan-party's etc. etc) en afspraken met behandelaars ed. Ik probeer er dus alles aan te doen om de aanvallen te voorkomen en te verminderen, maar 't helpt niks.

Daarnaast heb ik sowieso een zeer slechte gezondheid: chronische voorhoofdholte ontsteking en een zeer lage weerstand. Zolang ik me met een paracetamol en ibuprofen redelijk voel, ga ik gewoon naar m'n werk, als dat niet helpt, dan blijf ik in bed. Ik leef redelijk gezond, eet gezond, eet veel groente en fruit, probeer zoveel als me toegestaan is te bewegen, maar ik heb gewoon de pechprijs gewonnen.

Ik kan helaas niet vanuit huis werken, en werk af en toe dusdanig ver weg (100km) dat het zelfs verre van rendabel is om voor 'n halve dag te gaan werken. Ik zorg wel dat ik telefonisch bereikbaar ben (zij 't dus in 'n erg traag tempo) en af en toe m'n mail check voor noodgevallen (ontruimingen, afsluiting gas/electra, leefgeld dat niet uitbetaald is etc.)

Ik baal stevig hiervan, en vind het vreselijk dat er voor langdurig zieken wel een oplossing is (WIA/WAO), maar voor mensen als ik niets te vinden is.
Heftig zeg. Was er vroeger niet iets als je voor X procent arbeidsongeschikt was, dat je daarvoor werd gecompenseerd? Zal wel weg bezuinigd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 16:47

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Ik ben gelukkig niet vaak ziek. Maar zit er vaak tussenin.. Net niet lekker genoeg om te gaan werken maar net te goed voelen om thuis te blijven. Vaak probeer ik het dan maar gewoon. Beetje Finimal erin en gaan met de banaan.

De ene keer met succes en wordt het beter, de andere keer wordt het alleen maar minder en ga ik weer naar huis. Blijf niet voor elke wissewasje thuis overigens

Ik denk ook wel dat het erg scheelt hoe je werkomgeving is. Als je een leuke werkomgeving, leuk werk en leuke collega's hebt meldt je je minder snel ziek dan wanneer je toch al loopt te balen van je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk op een schip, met een dokter, en bij het kleinste hoestje word je al onderzocht en naar de cabin gestuurd voor quarantaine. Mag je niet meer naar buiten voor aantal dagen.
Op een schip wil je geen epedemie, dus op zich wel logisch.
Maar binnen een "normaal" bedrijf zou ik ook zo redeneren. Thuis blijven tot je anderen niet meer tot last kunt zijn..
Bij mijn laatste kantoorbaan kregen we een belonging als we een jaar niet ziek waren geweest, wat naar mijn idee niet echt een oplossing is voor ziekteverzuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22

Fiber

Beaches are for storming.

Als je ziek bent dan lig je in bed. Met een teiltje ernaast en het licht uit, gordijnen dicht, tv uit, computer uit. Als je uit bed kan komen dan kan je ook werken... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Fiber schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:14:
Als je uit bed kan komen dan kan je ook werken... ;)
Ik hoor deze opmerking regelmatig en vind dat toch zo'n kortzichtige mentaliteit. Wat de rest hierboven ook aangeeft: als jij de hele dag met je kop vol watten niets nuttigs kan uitvoeren (het ligt bij relatief hersenloze arbeid wellicht anders) of zelfs met je geproest collega's loopt aan te steken, kun je net zo goed thuisblijven om daar rustig aan je ding te doen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Laatst online: 21-09 16:47

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Als je ziek bent dan lig je in bed. Met een teiltje ernaast en het licht uit, gordijnen dicht, tv uit, computer uit. Als je uit bed kan komen dan kan je ook werken... ;)
Sja... Opzich eens, maar ik vind het fijn om ook gewoon eens een uurtje beneden te zitten en naar bed te kunnen wanneer ik daar zin in heb.. Dat wordt een beetje lastig op het werk.

Daar komt bij, je wil je collega's niet aansteken! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ardana schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:42:
[...] Ik baal stevig hiervan, en vind het vreselijk dat er voor langdurig zieken wel een oplossing is (WIA/WAO), maar voor mensen als ik niets te vinden is.
Je hebt waarschijnlijk alles al geprobeerd, maar is het geen optie om een paar maanden helemaal vrij te nemen en dan te proberen om echt helemaal beter te worden? Of zit dat er gewoon niet in en moet je er maar mee leren leven? Sterkte in ieder geval. Ik heb ooit een keer een echt heel zware griep gehad, dat was zo heftig dat ik eigenlijk ook wel dood wilde, maar dat duurde gelukkig maar een dag of wat, de ergst fase dus. Moet er niet aan denken om zoiets echt regelmatig te hebben.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 15:01

Trouble

Everything is awesome

Ik meld me ziek als ik het idee heb ik dat ik echt niets toe ga voegen als ik aan het werk ga. Een soort graadmeter is de busreis: als ik het gevoel heb dat dát geen succes gaat worden dan kan ik beter thuisblijven. Migraine heb ik wel eens, boeit me weinig totdat het zo erg wordt dat ik wel kan janken van de pijn. Meestal is het goed te handelen als ik 2 paracetamols en 1 ibuprofen slik.

Begin januari heb ik - zoals zovelen - de griep gehad. De griep was met een halve week wel voorbij, maar ik ben echt nog een week thuisgebleven omdat ik 0,0 energie had. Zelfs iets simpels als afwassen of koken lukte me gewoon niet.
Nou niet dus. Ik heb een week op de bank doorgebracht in januari, beetje series kijken, maar verder kon ik echt niks. En overdag slapen zorgde ervoor dat ik 's nachts wakkerlag, dat was ook geen succes qua uitzieken.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 22:26
Ik heb alleen maar werk waarbij ik veel met klanten moet omgaan, dus dat is grotendeels bepalend. Zodra ik mij door mijn ziek zijn niet meer voor de klant kan vertonen, blijf ik thuis. Wat hoofdpijn gaat nog wel, of een beetje gesnotter ook.
Blijf sowieso thuis bij: misselijkheid, diarree, rillerig zijn, niet meer kunnen horen en koorts. En voor de rest beoordeel ik het wel van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

-Trouble- schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:24:
[...] Nou niet dus. Ik heb een week op de bank doorgebracht in januari, beetje series kijken...
Als ik de puf heb om series te kijken dan ben ik niet echt ziek meer, tenzij ik een gebroken been heb of zo. Kan natuurlijk wel het uitzieken zijn. Ik ben gelukkig zelden echt ziek, maar stel dat ik op di/wo/do echt heel ziek ben, en vrijdag weer een beetje fitter, dan zou ik me ook pas op maandag weer (fris en fruitig) melden. :)
maceddy2004 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:19:
[...] maar ik vind het fijn om ook gewoon eens een uurtje beneden te zitten en naar bed te kunnen wanneer ik daar zin in heb...
Wellicht moeten we het eerst eens over de definitie van 'ziek' hebben.

Als ik echt ziek ben, wat zelden voorkomt, dan heb ik niks meer te kiezen. Dan KAN ik mijn bed niet meer uit want dan val ik om. Dan ga je dus kruipend naar de wc.

[ Voor 31% gewijzigd door Fiber op 02-10-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zelf ben ik werkzaam in de kinderopvang.
Ziek melden doe ik bij:
-Het niet meer kunnen gebruiken van één van mijn vier ledematen, zonder mijn armen en benen kan ik daar niet veel.
-Koorts. Kinderen met koorts moeten ook opgehaald worden bij ons. Simpel beleid van mijn baas: koorts hoort thuis.
-Buikloop of een ander iets wat besmettelijk is en wat voor kinderen extra vervelend is/kan zijn.

Maar ziek ben ik eigenlijk nauwelijks tot nooit. Het eerste jaar dat ik in de ko werkte wel, die kids dragen samen een hoop virussen bij zich. Mijn weerstand is ondertussen flink opgebouwd, zo ben ik bijvoorbeeld al enkele jaren niet meer verkouden geweest. Mijn laatste ziekmelding was ergens begin 2012, een buikgriep met flinke koorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Fiber schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:29:
[...]

Als ik de puf heb om series te kijken dan ben ik niet echt ziek meer, tenzij ik een gebroken been heb of zo. Kan natuurlijk wel het uitzieken zijn. Ik ben gelukkig zelden echt ziek, maar stel dat ik op di/wo/do echt heel ziek ben, en vrijdag weer een beetje fitter, dan zou ik me ook pas op maandag weer (fris en fruitig) melden. :)
Bij mij werkt het iets anders blijkbaar :P als ik de puf heb om achter mijn pc te zitten, dán kan ik werken. Maar zelfs dát wilde niet in januari. Het enige wat wel kon was op de bank kruipen, tv aanzetten, dvd erin drukken en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:13
Ik heb de regel dat ik koorts moet hebben. Geen koorts is werken. Ben gemiddeld 1x per jaar echt ziek. Duurt dan vaak een paar dagen. (Soms ook eigen schuld zoals 2 jaar geleden een zonnesteek)

Op het moment dat ik me niet lekker voel maar geen koorts heb ga ik 's avonds vroeg naar bed. Drink goed, probeer goed te eten en extra vitamines naar binnen te krijgen. Meestal kan ik het dan wel tot het weekend vol houden.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
En de stelling die niet beantwoord wordt:
Ik schud niemand de hand als ik verkouden ben of koorts/griep heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 14:37
Je moet al thuis blijven als je iets hebt wat besmettelijk is. Je collega's aansteken heeft niemand wat aan.

Ik blijf dan thuis en werk ik vanaf huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

w4rguy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:37:

[...]
Oh schuldig, dat doe ik wel. Bij begroeting zoen ik dan weer niet als ik verkouden/grieperig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 22:25
Ik heb helaas wel eens last van migraine. Als ik dat op de zaak heb probeer ik het eerst op te lossen door een tabletje in te nemen die zo'n aanval zou kunnen stoppen. Als dat niet werkt dan heb ik helaas geen andere keus dan naar huis te gaan en op bed te gaan liggen met de gordijnen dicht. Met een beetje geluk is het dan na een paar uur grotendeels voorbij. Als ik pech heb moet ik soms nog nekken ook.

Als ik met die migraine klachten blijf werken is het gewoon niet te doen, ik kan me dan niet concentreren en zie vaak lichtflitsen. Als je echte migraine hebt ben je ook overal meer gevoelig voor ( Reuk, smaak, licht ) dus ik blijf het niet afwachten dan. En als ik in de middag naar huis moet met een aanval dan is de kans vrij groot dat ik de dag erop weer gewoon aan het werk kan en dat weten ze bij mijn werk ook.

Laatste tijd heb ik die migraine wel wat meer onder controle omdat ik op de fiets naar mijn werk ga, op de een of andere manier kom ik dan veel meer uitgerust en minder gestresst op mijn werk aan als wanneer ik met de auto ga.

Verder meld ik me ook ziek als ik koorts heb of buikgriep ofzo. Buiten die migraine ben ik amper ziek eigenlijk. ( Afkloppen ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

Je kunt zelf goed bepalen of je ziek bent of niet. Als jij niet in staat bent om je werk uit te kunnen voeren, blijf je gewoon thuis en meld je je ziek. Een werkgever die daar twijfels over heeft, stuurt maar lekker een bedrijfsarts langs. Overigens gaat het je werkgever geen ene reet aan wat de reden is van je ziekmelden, je werkgever is geen arts en mag daar dus ook geen oordeel over vellen. Daar hebben ze bedrijfsartsen voor en ook die mogen absoluut geen inhoudelijke infromatie doorspelen zonder toestemming van de patient.

Ik ben trouwens nauwelijks ziek, misschien hooguit één keer per drie jaar. Wat ik me wel nog afvraag: wie heeft er ook een wachtdagregeling? Op mijn huidige werk heb ik die wel en wat ik merk is dat mensen daardoor juist snel langer dan een dag ziek zijn. Die ene dag ben je toch kwijt, dus waarom niet voor de zekerheid meer dagen ziek zijn? Ik hoorde laatst dat dergelijke regelingen in den beginne bedoeld zijn om ziekmeldingen van één dag terug te dringen, maar dat het in de praktijk meestal betekent dat mensen zich langer dan een dag ziekmelden. Voor een werkgever was het dus alleen maar nadelig.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
-Trouble- schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Oh schuldig, dat doe ik wel. Bij begroeting zoen ik dan weer niet als ik verkouden/grieperig ben.
Zakelijk gezien doe ik dat nooit! De kindertjes zouden vreemd opkijken wanneer een docent dat deed...

Verder: ziek zijn is er niet bij. Als ik 's ochtends de auto niet in kom of mijn bed niet uitkom. Pas dan ben ik ziek. Tot nu toe gaat het aardig en ben ik al een aantal jaren ziektevrij, in de zin dat ik niet thuis moest blijven van mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:29

Don Quijote

El Magnifico

In principe blijf ik thuis wanneer ik a) zelf geen nuttige bijdrage meer kan leveren b) dusdanig ziek ben dat ik het risico loop collega's aan te steken. Persoonlijk kan ik me nodeloos ergeren aan collega's die (besmettelijk) ziek zijn en dan toch naar kantoor komen. Nee dat vind ik niet aantonen van karakter, maar asociaal.

Overigens heb ik tot dusver nog nooit werkdag gemist wegens ziekte, gek genoeg ben ik altijd in weekenden en vakanties ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Hoh, petje af, wat een plichtbewuste Tweakers hier allemaal :-)

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ravnoss schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:03:
Overigens heb ik tot dusver nog nooit werkdag gemist wegens ziekte, gek genoeg ben ik altijd in weekenden en vakanties ziek.
Je weet dat je officiëel je vakantiedagen terug mag krijgen als je ziek bent in je vakantie he? Wel moet je dat dan melden bij je werk.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna 8 jaar bij deze werkgever en nog nooit ziek gemeld, ik denk hooguit 3-4 keer eerder naar huis gegaan omdat ik het niet meer trok. (spastische darmen en een lactose intolerantie kunnen creatieve dingen met je doen ;))
Ik doe zittend werk, dus of ik nou op het werk of thuis ziek zit maakt me niet zoveel uit. Besmettelijke ziektes zoals griep heb ik nooit eigenlijk, (of ik draag het bij me zonder ziek te zijn?) thuis blijven om collega's niet aan te steken is dus ook niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zie ook niet in waarom iemand thuis zou moeten blijven als ie grieperig is of snotverkouden. Dat gaat toch met vlagen het land door, iedereen wordt op welke manier wel aan blootgesteld.
Besmettinsgevaar vind ik alleen aan de orde als je iets hebt wat niet alledaags is, zoals kinkhoest etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 20:36
Ik ben nooit in 3 jaar thuisgebleven wegens ziekte maar als ik thuisblijf is het omdat ik me echt beroerd voel. En ik blijf nooit thuis als ik verkouden ben, want op een of andere manier ben ik altijd verkouden :)

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 11:30

Pablo

Rito pls

Ik heb een hekel aan ziek zijn (goh, niemand vind dat fijn).
Maar ik kan mij ergeren aan de mensen die zich ziek melden omdat er een scheet dwars zit
(op de release dag van GTA V bijv).
Als ik mij ziek voel , ga ik in eerste instantie toch naar mijn werk toe om aan mijn werkgever te laten zien dat ik bereid ben om te werken.
Tsja en mocht het dan toch niet gaan het werken , meld ik het bij mijn baas. Dan heb ik toch de indruk gewekt dat ik wil werken maar dat het gewoon niet gaat.

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Metalfreak schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:13:
[...]

Je weet dat je officiëel je vakantiedagen terug mag krijgen als je ziek bent in je vakantie he? Wel moet je dat dan melden bij je werk.
Dat wist ik niet :). Al voelt het wel een beetje gek om vanuit Canada ofzo naar werk te bellen met de mededeling dat ik ziek en dus geen vakantiedag opneem. Ik geloof niet dat ik dat snel zal doen, maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
Wat een onzin. Het is maar net wat voor werk je moet doen.
Ik heb een kantoorbaan, en kon een paar weken geleden dus prima doorwerken met zwaar gekneusde ribben (zolang ik maar niet hoefde op te staan/bewegen ging het best). Maar als stratemaker zal je dan echt wel uitgeschakeld zijn. En overigens was in bed liggen erg pijnlijk toen, rechtop op een stoel was nog het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

dcl! schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:42:
[...] En overigens was in bed liggen erg pijnlijk toen, rechtop op een stoel was nog het beste...
Dat is met meer 'ziektes' zo. Als ik (neus)verkouden ben wordt ik ook eerder slechter dan beter als ik in bed lig. Dan loopt mijn hele hoofd vol.

En natuurlijk zit er verschil in het soort werk wat je doet, ik chargeer natuurlijk een beetje. Maar zoals velen hier heb ik er ook een hekel aan dat sommige mensen zich al ziek melden bij een 'bad hair day'... Of in het weekend de bloemetjes buiten zetten en dan op maandag ziek zijn. Het weekend is om uit te rusten en bij te komen van het werk, niet andersom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 17:57
Wat jammer is dat gezonde mensen gecompenseerd worden voor het niet ziek zijn (althans bij mijn huidige werkgever). Ik ben nooit echt ziek (lees: ziek genoeg om me af te melden) en werk dus meer dagen dan een medewerker die zich af en toe ziek meldt. Meeste bedrijven houden rekening er mee dat een medewerker zich 1 a 2 keer per jaar ziek meld voor 1 a 2 dagen per keer. Ik ken ook mensen die zich ziek melden om een vrije dag op te nemen, maar dat gaat tegen mijn principes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:13
Bij mijn huidige werkgever krijg je voor elk kwartaal dat je niet ziek bent een vrije dag. Een jaar niet ziek is dus 4 extra vrije dagen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Is er ook een optie: Nooit?
Ik ben de afgelopen 6 jaar ofzo al niet meer ziek geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Wanneer ik me niet lekker voel icm verhoging en denk dat een warme douche + bed induiken een betere optie is dan verrot op het werk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 10:50
ik heb wel geleerd dat het soms beter is om een dagje thuis te blijven, dan om een hele week te kwakkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 13:12
Nee als ik mij ziek meld dan zorgen ze maar voor een Arbo-arts.
Ik breng of laat helemaal niets brengen van mijn arts. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 20:19
Inderdaad, een interessante vraag lijkt me: wanneer zou je je ziek moeten melden. De dingen die in de startpost staan zijn voor mij nooit reden geweest om thuis te blijven, maar of dat zo slim van me is weet ik niet.

Toen ik nog mijn eigen bedrijf had stopte ik gewoon meteen een dag met werken als ik me niet goed voelde (bijv. alleen de afspraak met de klant doen, verder niks). In die tijd ben ik ook nooit verkouden geweest, geen migraine of griep gehad oid. Uiteindelijk ben je dan een stuk productiever.

[ Voor 4% gewijzigd door Ahrnuld op 02-10-2013 17:39 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 08:53
In de afgelopen 5 jaar één keer 3 dagen thuis gebleven. Dit was omdat ik mijn rug verdraait had. (Ik kreeg mijn sokken niet aan en kon amper op staan).

Nog wel wat uurtjes thuis gewerkt. Maar officieel wel ziek. Overigens vind ik wel ziek is ziek dan moet je dus ook gewoon de afspraken voor af zeggen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wegens een storing in m'n bloed ben ik makkelijker ziek dan de meeste mensen. Maar me ziek melden, dan moet't wel heel erg zijn.
Het gebeurd vaker dat m'n baas me met de auto naar huis moet brengen, en me een week lang verbieden naar kantoor te komen, omdat ik niet meer op m'n benen kan staan van de vermoeidheid/pijn/jeuk/noem-maar-op, dan dat ik me ziek meldt.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Firesphere schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:09:
Het gebeurd vaker dat m'n baas me met de auto naar huis moet brengen, en me een week lang verbieden naar kantoor te komen, omdat ik niet meer op m'n benen kan staan van de vermoeidheid/pijn/jeuk/noem-maar-op, dan dat ik me ziek meldt.
Sorry dat ik misschien wat bot reageer, maar hier kan ik met mijn verstand niet bij. Wat probeer je nu precies te bewijzen? Het is toch waanzin om te blijven werken totdat je letterlijk niet meer op je benen kunt staan en je nota bene door je baas naar huis moet worden gebracht. Ik zou als baas ook redelijk geïrriteerd raken hierdoor, ik zou van mijn personeel toch een zekere volwassenheid verwachten dat ze zelf kunnen aanvoelen wanneer ze beter thuis kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je mag bot reageren hoor :) Ik vind het nog wel meevallen qua botheid.

Maargoed, wat probeer ik te bewijzen? Niets.
Ik geef alleen aan hoe ik er mee om ga. En mijn baas heeft er geen moeite mee, aangezien de keren dat het zo erg is zelden gebeurd, het kan zijn dat door mijn verwoording het leek alsof ik elke week minstens 1x naar huis moet worden gebracht, maar dat is niet het geval hoor.

Een deel zit'm denk ik ook in m'n vorige werkgever, die zelf altijd riep "Al heb ik 40 graden koorts, ik ga nog werken" en zo een onbewuste (jaja) druk bij de werknemers legde.

Maargoed, het is hoe ik er mee om ga.
Ik kan het zelf trouwens ook niet heel goed inschatten.

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 02-10-2013 22:04 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ter info, migraine is een chronische, neurologische ziekte, en niet gewoon "flinke hoofdpijn". Viel me ook al op in de start post :) Het is net zoiets als zeggen, ik heb geen diabetes gehad in die tijd. Als je wat zwaardere aanvallen hebt dan kan je echt niet werken; je kan je scherm een tijd lang niet eens zien, buiten dat het soms net is of je stomdronken bent. Dat soort dingen heb je weinig keus wat betreft ziek melden. Hoewel ik zelf de laatste keer een keer ben gebleven en rustig acher m'n bureau en vervolgens in een meeting heb gewacht tot ik weer normaal kon zien. Vervolgens thuis helemaal kapot natuurlijk. In milde vorm kan je blijven, maar productief zal je niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
Hoeft trouwens niet, chronisch. Het komt gelukkig zelden voor, maar je kan een migraine aanval krijgen door een samenloop van omstandigheden (lage weerstand icm zeer druk/oververmoeid).
Ik heb het 1x mogen beleven ruim 20 jaar geleden, en sindsdien respect voor alle stakkers die aan die kwaal lijden op regelmatige basis :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 20:19
Zoijar schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:58:
[...]
Ter info, migraine is een chronische, neurologische ziekte.
Ik heb migraine, het is zeker geen 'flinke hoofdpijn' zoals jij het stelt. En ik heb er in die periode dus totaal geen last van gehad. Migraine is al met al mijn grootste blokkade om productief te zijn, omdat ik dan de rest van de dag echt letterlijk niets meer kan, en er met een beetje pech de volgende dag nog last van heb. Naar huis rijden met de auto is dan ook al risicovol.

[ Voor 57% gewijzigd door Ahrnuld op 03-10-2013 00:02 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 15:04
Ook ik ben eigenlijk nooit ziek. Laatste keer dat ik me ziek melde was echt 2 misschien 3 jaar geleden en toen moest ik echt de hele tijd overgeven. Alleen toen me verstandskiezen eruit gingen (rond 3 uur beide keren) had ik de rest van de dag gewoon vrij genomen, maar de volgende dag was ik er gewoon weer.

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziek is ziek dan kun je wel naar je werk gaan maar daar doe je meer kwaad dan goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 01-10 22:25
BerendBoon schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:49:
[...]

Ik heb migraine, het is zeker geen 'flinke hoofdpijn' zoals jij het stelt. En ik heb er in die periode dus totaal geen last van gehad. Migraine is al met al mijn grootste blokkade om productief te zijn, omdat ik dan de rest van de dag echt letterlijk niets meer kan, en er met een beetje pech de volgende dag nog last van heb. Naar huis rijden met de auto is dan ook al risicovol.
Ik heb ook soms last van migraine, maar volgens mij wel een lichte vorm want als ik er tijdig op reageer en zo snel mogelijk op bed ga liggen i.c.m. een Zomigoro smelttablet dan ben ik er met een beetje geluk binnen een paar uur vanaf.

Het heeft op de zaak wel als resultaat dat ik niet meer naar mijn scherm kan kijken en dat ik 0,0 % productief ben. Ben er ook al eens voor naar de Arbo arts geweest omdat het 2,5 jaar geleden meerdere malen per maand voorkwam. Advies van de arts was om meer in beweging te komen, ik had namelijk geen uitlaatklep. Vervolgens besloten om mijn fiets om te bouwen tot elektrische fiets en daarmee de 25km naar mijn werk te doen. En dat heeft zeker wel gewerkt, ik voel me een stuk fitter, kan voor en na het werk lekker mijn hoofd leegmaken en heb ook een stuk minder migraine-aanvallen, het is geen topsport natuurlijk maar het is beter als helemaal niks doen. En het scheelt nog eens een vermogen aan benzine ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 09:29
Ik moet zeggen dat ik voordat ik kinderen had, ook nooit ziek was. Maar sindsdien heb ik toch al een paar keer goed de griep gehad. Normaal blijf ik thuis vanaf de moment dat ik buikloop heb. Met een beetje pech ben ik een uur onderweg naar het werk, en er is zover ik weet maar 1 wc onderweg, en ik wil gewoon het risico niet nemen. Gelukkig gebeurt dat niet gemakkelijk.

Maar in augustus ben ik toch 3 dagen moeten thuisblijven omdat ik door mijn rug ben gegaan. Ik kon nog niet eens deftig in een stoel zitten toen. Dat was wel best frustrerend, want ik was toen met een erg leuk project bezig en ik heb van thuis uit nog zoveel mogelijk proberen te doen.

Bij het trekken van een verstandskies was ik wel gewoon gaan werken, maar ik had daar ook helemaal geen last van. Die tand was ook verrassend gemakkelijk uit mijn mond (Ik had hele horror scenario's en kaakchirurgen in gedachte, maar veel meer dan een krak was het niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat dus :)

Wat in mijn geval betekent dat ik vorige week 3 dagen thuis ben gebleven met koppijn, koorts, kop vol snot.
Twee jaar geleden op zondag mn pols gebroken en op woensdag weer aan het werk toen mn baas vervoer had geregeld. Met 1 hand en een frisse geest kom je best ver :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gisteren om drie uur kwam de migraine op, doorgewerkt tot half 6, speciale migraine-medicatie genomen. Vandaag vrij omdat m'n schoonzus gaat trouwen - en ik ben te misselijk en zie scheel van de pijn. Licht, geluid, alles is teveel, maar het maakt geen moer uit wat je doet. Denken gaat niet, over deze post doe ik 10 minuten. Van de huisarts een shitload aan medicatie opgedragen gekregen. Het helpt iets. I hate my life.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Ardana schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:58:
Gisteren om drie uur kwam de migraine op, doorgewerkt tot half 6, speciale migraine-medicatie genomen. Vandaag vrij omdat m'n schoonzus gaat trouwen - en ik ben te misselijk en zie scheel van de pijn. Licht, geluid, alles is teveel, maar het maakt geen moer uit wat je doet. Denken gaat niet, over deze post doe ik 10 minuten. Van de huisarts een shitload aan medicatie opgedragen gekregen. Het helpt iets. I hate my life.
Ik kan me zelfs niet voorstellen hoe jij, en anderen met soortgelijke klachten, zich moeten voelen op dit soort momenten. Ik heb in ieder geval respect voor de wijze waarop je toch door gaat met werken en er het beste van probeert te maken. Zoals je ze zelf al aangaf zou het fijn zijn als de overheid hier ook eens een stapje extra in wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 10:23

-tom-562

Oliesjeik

crazyx schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:07:

Bij het trekken van een verstandskies was ik wel gewoon gaan werken, maar ik had daar ook helemaal geen last van. Die tand was ook verrassend gemakkelijk uit mijn mond (Ik had hele horror scenario's en kaakchirurgen in gedachte, maar veel meer dan een krak was het niet.)
2 maanden geleden heb ik ook een verstandskies laten trekken, ik ben 3 dagen thuis gebleven (kies lag er horizontaal in)... 1 dag had ik al gepland ('s ochtends naar de kaakchirurg, daarna meteen ziekgemeld, m'n manager wist al dat ik die mezelf ziek zou melden).
Ik had de goede hoop de volgende dag te kunnen werken, nou mooi niet dus :P flink last van m'n kaak en niet helder kunnen denken (3x 600mg ibuprofen per dag hielp niet), ik ben daarna dus 2 dagen thuis gebleven.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Ravnoss schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:01:
[...]

Ik kan me zelfs niet voorstellen hoe jij, en anderen met soortgelijke klachten, zich moeten voelen op dit soort momenten. Ik heb in ieder geval respect voor de wijze waarop je toch door gaat met werken en er het beste van probeert te maken. Zoals je ze zelf al aangaf zou het fijn zijn als de overheid hier ook eens een stapje extra in wil zetten.
De overheid en stapjes zetten? Ja, naar de afgrond :/

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je verkoudheissymptomen hebt kun je mogelijk collega's aansteken, maar dat gebeurt ook al in de aanloop naar de verkoudheid. De dagen voordat de symptomen optreden zijn mensen al besmettelijk, maar dit weten ze zelf niet.

Over aansteken gesproken: mensen die met OV reizen hebben een significant hoger risico dat ze meermaals per jaar ziek worden. In de winterspits zit men dicht op elkaar, is de luchtkwaliteit slecht (weinig ventilatie, wel verwarming op hoogste stand) en hoge luchtvochtigeid (beslagen ramen) waardoor besmetting moeilijk te voorkomen is.

[ Voor 5% gewijzigd door ari3 op 07-10-2013 17:43 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Ik blijf doorwerken zolang mijn ziek zijn binnen een grens van het redelijke past. Een pijntje wat op de achtergrond aanwezig is, ok, maar zodra ik merk dat mijn werk er niet beter op wordt, betekend het een telefoontje naar HR/Leidinggevende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
crazyx schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:07:
Ik moet zeggen dat ik voordat ik kinderen had, ook nooit ziek was. Maar sindsdien heb ik toch al een paar keer goed de griep gehad. Normaal blijf ik thuis vanaf de moment dat ik buikloop heb. Met een beetje pech ben ik een uur onderweg naar het werk, en er is zover ik weet maar 1 wc onderweg, en ik wil gewoon het risico niet nemen. Gelukkig gebeurt dat niet gemakkelijk.
Niet alleen zelf kinderen hebben kan een ramp zijn voor je gezondheid. Collega's met kinderen zijn ook een hele stevige bron van infectie.

Ik kan zelf echt een heel groot verschil zien tussen jaren waarin ik alleen voor mezelf thuis werkte en nu jaren waarin ik met collega's op dezelfde vloer werk. Normaal ging het niet verder dan hier en daar een simpele verkoudheid, terwijl ik in deze tijd er bijna de klok op gelijk kan zetten: heeft iemand buikgriep, dan komt het er bij mij ook binnen een week aan drie kanten uit.
Drie kanten: onder, oraal en via de neus.

In dat laatste geval kan ik echt niet meer werken omdat ik dan alleen nog maar als een lijkwitte zombie de wc bezet kan houden en alles om me heen draait, dus dat is het moment waarop ik (na eerst nog even proberen wat werk af te maken) naar huis ga om de rest van de dag niet meer te zien.

Sowieso is het volgens mij wel handig om met heftige buikgriep zsm naar huis te gaan, want zo'n bedrijfswc wordt toch ook door veel meer mensen gebruikt. Het zou behoorlijk oncollegiaal zijn om dat ding de hele dag vol te gooien met braaksel, diarree en de bijbehorende bacterieen of andere shit (haha, ik zei shit ;( ).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4rguy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:37:
Ik zelf probeer bij verkoudheid wel rekening te houden met besmettingen en zeg dan ook rustig dat ik geen hand geef omdat ik niemand wil aansteken. Over griep maak ik me geen zorgen; dan lig je echt absoluut plat in je bed. Bij echte griep dan, niet wat mensen vaak griep noemen.
ari3 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:42:
Over aansteken gesproken: mensen die met OV reizen hebben een significant hoger risico dat ze meermaals per jaar ziek worden. In de winterspits zit men dicht op elkaar, is de luchtkwaliteit slecht (weinig ventilatie, wel verwarming op hoogste stand) en hoge luchtvochtigeid (beslagen ramen) waardoor besmetting moeilijk te voorkomen is.
Kan je dit statistisch onderbouwen of is dat slechts een gevoel? Want juist non-intensief contact zou wel eens een uitstekende weerstand kunnen opleveren. Daar hebben we immers een immuunsysteem voor.

Het is voor veel mensen tegenintuïtief, maar bijna geen ziektekiemen tegenkomen zorgt er juist voor dat je op termijn enorm ziek kunt worden. Dat is ook precies de reden dat ik niets zie in desinfecterende handzeep en dergelijke rommel.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ravnoss schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:29:
[...]

Dat wist ik niet :). Al voelt het wel een beetje gek om vanuit Canada ofzo naar werk te bellen met de mededeling dat ik ziek en dus geen vakantiedag opneem. Ik geloof niet dat ik dat snel zal doen, maar bedankt voor de tip.
Ik wist het eerst ook niet, maar iemand van een Arbo dienst wees me er eens op. Hier op het werk wordt het ook toegepast, heb het ook eens meegemaakt dat ik ziek was op een dag die ik eigenlijk vrij had, maar die dag heb ik gewoon teruggekregen. Zo ook een vriend die op vakantie in het ziekenhuis is beland, ook gewoon de dagen teruggekregen vanaf zijn ziekmelding.
Zoijar schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:58:
[...]

Ter info, migraine is een chronische, neurologische ziekte, en niet gewoon "flinke hoofdpijn". Viel me ook al op in de start post :) Het is net zoiets als zeggen, ik heb geen diabetes gehad in die tijd. Als je wat zwaardere aanvallen hebt dan kan je echt niet werken; je kan je scherm een tijd lang niet eens zien, buiten dat het soms net is of je stomdronken bent. Dat soort dingen heb je weinig keus wat betreft ziek melden. Hoewel ik zelf de laatste keer een keer ben gebleven en rustig acher m'n bureau en vervolgens in een meeting heb gewacht tot ik weer normaal kon zien. Vervolgens thuis helemaal kapot natuurlijk. In milde vorm kan je blijven, maar productief zal je niet zijn.
Inderdaad, mijn vriendin (arts in de neurologie) ergert zich er rot aan als mensen zelf diagnosticeren dat ze "migraine" hebben als ze een keer knallende koppijn hebben. Migraine hoeft niet eens gepaard te gaan met hoofdpijn zelfs. Mijn vader heeft ook last van migraine en als hij een aanval krijgt is het al meerdere malen voorgekomen dat collega's hem naar huis moeten brengen. Autorijden is dan geen optie meer, het enige dat hij dan nog kan is plat liggen in een volledig donkere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stukfruit schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 01:11:
[...]

Niet alleen zelf kinderen hebben kan een ramp zijn voor je gezondheid. Collega's met kinderen zijn ook een hele stevige bron van infectie.

Ik kan zelf echt een heel groot verschil zien tussen jaren waarin ik alleen voor mezelf thuis werkte en nu jaren waarin ik met collega's op dezelfde vloer werk. Normaal ging het niet verder dan hier en daar een simpele verkoudheid, terwijl ik in deze tijd er bijna de klok op gelijk kan zetten: heeft iemand buikgriep, dan komt het er bij mij ook binnen een week aan drie kanten uit.
Drie kanten: onder, oraal en via de neus.

In dat laatste geval kan ik echt niet meer werken omdat ik dan alleen nog maar als een lijkwitte zombie de wc bezet kan houden en alles om me heen draait, dus dat is het moment waarop ik (na eerst nog even proberen wat werk af te maken) naar huis ga om de rest van de dag niet meer te zien.
Misschien dat ik immuun ben, maar heb hier weinig van gemerkt. Heb vroeger jarenlang op callcenters gewerkt en in al die tijd exact nul keer ziek hoeven melden. Niet dat ik me nooit beetje ziek voelde, maar het was op dagen dat ik moest werken nooit te erg om aan de slag te gaan. En dan hebben we het over callcenterwerk zonder vaste plekken, dus waar alles om je heen door tig mensen gebruikt wordt, waar veel van kinderen hebben enzo.

Maar sinds ik zelf met een kleine thuis zit is het raak... geen toeval dat eerste keer ziek melden in ruim 8 jaar bij huidige werkgever uitgerekend 5 dagen na eerste dag kinderdagverblijf gebeurde :X
Sowieso is het volgens mij wel handig om met heftige buikgriep zsm naar huis te gaan, want zo'n bedrijfswc wordt toch ook door veel meer mensen gebruikt. Het zou behoorlijk oncollegiaal zijn om dat ding de hele dag vol te gooien met braaksel, diarree en de bijbehorende bacterieen of andere shit (haha, ik zei shit ;( ).
Absoluut. Ziek melden doe je niet alleen voor eigen herstel maar ook voor het niet besmetten van anderen. Bij een verkoudheidje niet aan de orde (want besmettelijke periode is al voorbij als je je ziek gaat voelen), maar bij iets als norovirus of TB hoogst relevant.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Pijntje op de achtergrond, beetje niezen etc prima..maar als ik me beroerd voel dan blijf ik lekker een dagje of twee thuis. 8 uur lang naar me scherm staren en weinig tot niks doen heeft ook geen nut. Dan maar goed een dagje uitzieken en de volgende dag er weer hard er tegen aan.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 02-10 09:27
In het verleden ben ik wel vaak tegen beter weten in toch naar het werk gegaan.
Echter,. dat blijkt toch in de praktijk niet zo geweldige optie.
Want hersteltijd duurt vele malen langer waardoor ik dus als het ware een stuk minder productief ben.
Dan wanneer ik twee dagen thuis goed blijf uitzieken.

In één geval zelfs. Naar werk gegaan met een reguliere verkoudheid.
Kwam terug met keelontsteking en bijholte ontsteking. En dan ben je dus meteen bijna twee weken verder en ook echt totaal niet inzetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Twee weken ? Ben blij dat ik dat soort dingen zelden heb of er niet zo lang last van heb. Ben meestal maar een dag of 2 afwezig, zeer zelden een week. Knap vaak snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 02-10 09:27
Nou... wees blij.
Bijholte & keelontsteking zijn opzicht al heel erg vervelend.
Dubbelop en je kan niks meer. en ja het duurt een aardige tijd zelfs met antibioticakuur
(kreeg die enorme tabletten niet eens door me strot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik meld me ziek wanneer ik vind dat ik geen steek verder kan of andere mensen kan besmetten (griep). Ik meld me nooit ziek als ik verkouden ben, keelsnoepjes, neusspray en zakdoekjes mee en de dag is zo om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 22:55
Toen ik op stage was (WebDev) had ik buikgriep. Toen gewoon de afspraak om vanuit huis te werken, Dit vind ik voor de meeste ITers gewoon een optie. Ziek zijn als in niet werken komt bij mij dan ook bijna niet voor. Voor mij is echt de enige situatie waarin in niet programmeer als ik last van mijn migraine heb. Gelukkig is dit ook maar 2-3 dagen in het jaar.

Maar zo heeft iedereen die collega die absoluut in bed moet blijven voor zijn verstopte neus.. verschrikkelijke lui.

[ Voor 13% gewijzigd door jessy100 op 08-10-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:23
Meld mijzelf alleen ziek als werken niet meer gaat, of simpel weg niet verantwoord meer is.
Werk met machines, en dan is het toch wel prettig dat je je kop er bij hebt als je daar mee bezig bent.

Zo heb ik me inderdaad wel eens ziekgemeld naar een compleet uit de hand gelopen weekend, maar daar tegen over staat dat we geregeld een aantal uurtjes doorgingen onbetaald.
Verder jaarlijks wel een griepje dat ik thuis zit 4/5 dagen en een maal 3 weken thuis gezeten omdat ik dom weg niet meer kon lopen door verrekte kniebanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jessy100 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:59:
Maar zo heeft iedereen die collega die absoluut in bed moet blijven voor zijn verstopte neus.. verschrikkelijke lui.
Daarbij mag wel gezegd worden dat anderen serieuze problemen vrijwel altijd onderschatten, zeker als het niet om de bekende 'grote problemen' gaat (ie. kanker en dergelijke) en al helemaal als niet direct te zien is dat er toch wel iets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 09:51

Phehistyr

De Epische Lurker

Ja, inderdaad. Zo heb ik nogal een zwakke weerstand voor mijn luchtwegen; zo heb ik vorig jaar in juli het voor elkaar gekregen een flinke longontsteking op te lopen. Eerder dit jaar nog een bronchitis waar ik ook voor aan de antibiotica mocht. Maar ook een griep of verkoudheid verlopen bij mij over het algemeen wat heftiger dan bij de meeste mensen. Dus voor mij kan het zeker rendabel zijn om rust te houden als ik me niet lekker voel, om zo erger te voorkomen en uiteindelijk productiever te zijn.

Daarnaast heb ik blijkbaar een zwakke rug waardoor ik soms gewoon nauwelijks kan lopen. Zeker met het labwerk wat ik voornamelijk doe, is werken dan geen optie. Het is eigenlijk altijd wel over na een dag rust houden. Maar ik ben er daarom eigenlijk wel bang voor dat het de indruk wekt dat ik soms zomaar een dagje extra vrij neem op deze manier. Maar op dit vlak gaat het gelukkig steeds beter.

Migraine heb ik heel sporadisch. De laatste keer was begin dit jaar en de keer daarvoor minimaal 5 jaar geleden. Gelukkig zie ik het wel opkomen voordat de pijn echt los barst, letterlijk. Een deel van mijn blikveld ziet er dan namelijk verstoord uit, wat nogal een gekke ervaring is. Inmiddels weet ik dat ik dan zo snel mogelijk naar huis moet, paracetamol en ibuprofen innemen en in het donker op bed gaan liggen.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

jessy100 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:59:
Toen ik op stage was (WebDev) had ik buikgriep. Toen gewoon de afspraak om vanuit huis te werken, Dit vind ik voor de meeste ITers gewoon een optie. Ziek zijn als in niet werken komt bij mij dan ook bijna niet voor. Voor mij is echt de enige situatie waarin in niet programmeer als ik last van mijn migraine heb. Gelukkig is dit ook maar 2-3 dagen in het jaar.

Als ik echt ziek ben, kan ik niet achter een scherm zitten of üverhaupt iets productiefs leveren. Of dat nu op kantoor is of thuis maakt dan geen bal uit. Alsof je als ITer ineens niet meer ziek mag/kunt zijn onder het motto "je kunt toch thuis werken?"...

Ik vind trouwens dat er wel veel bewijsdrang is in dit topic. Iedereen lijkt wel te moeten bewijzen dat ze zelfs nog gaan werken als ze bijna op omvallen staan. Alles om de baas maar blij te maken... Vanwaar die drang naar 100% productiviteit? Je ziek melden voor het eerste de beste kuchje vind ik ook overdreven, maar ik ga er vanuit dat mensen voldoende reden hebben om zich ziek te melden als ze dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 22:17
Tegenwoordig meld ik mij alleen ziek als ik non-stop aan het hoesten ben en gewoon een groot besmettingsgevaar vorm.
Toen ik nog vrolijk in de core (routers/switches etc) ergens aan het wroeten was, meldde ik mij wel wat sneller ziek. Zodra ik zeg maar minder dan 90% kon concentreren was het gewoon "gevaarlijk" om te gaan werken. Ziek melden met lichte hoofdpijn, maar wel zodanig dat je je niet kan concentreren terwijl je configuraties en/of ontwerpen moet maken voor een multi-national lijkt mij gewoon ongewenst.
Maar met diezelfde hoofdpijn kan ik nog wel wat vergaderingen bijwonen of een team aansturen. Hangt er dus van af wat ik heb, en wat voor werk ik moet doen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:29
Ik zou me een aansteller voelen als ik me ziek meld, maar eigenlijk loop ik dan wel de hele dag rond met spijt dat ik toch gegaan was. Ik heb het dan over verstopte/lekkende neus ( dag voor het verkouden zijn)
Non stop neus ophalen/ tientallen keren per uur naar de wc je neus legen.
Niet iets waardoor je je werk niet kunt doen, maar wel iets waarbij je wenst thuis te blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door saveljos op 09-10-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Laatst online: 17-09 22:16
Als ik me te belabberd voel om productief te zijn. Je kan wel fysiek naar het werk kunnen, maar als je echt helemaal je kop er niet meer bij hebt doordat je je zo belabberd voelt dan heeft dat ook geen zin. Zware hoofdpijn kan ook best een reden zijn om thuis te blijven / naar huis te gaan.

Ben zelf niet snel zo dat ik thuis blijf, helemaal niet. Ze hebben me zelfs een keer met ambulance van het werk moeten halen omdat ik echt helemaal van de kaart was en 40+ graden koorts bleek te hebben, heb toen 3 dagen in het ziekenhuis aan het zuurstof gelegen.

Dat doe ik ook niet weer, je moet wel een beetje op jezelf passen, het moet wel verantwoord zijn om aan het werk te gaan.

Ik moet wel zeggen dat ik me altijd erg schuldig voel om me ziek te melden. Vind ik gewoon moeilijk de telefoon te pakken om te bellen dat ik ziek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 02-10 06:47
Bij mij op het werk krijg je 1 dag vrij als het jaar niet ziek bent geweest, daarnaast kost de 2e keer ziek per jaar je een vrije dag per keer.

Dus ik denk wel 2x na als ik me beroerd voel, ik ga dan liever naar mijn scherm staren dan dat het mij vrije dagen gaat kosten.

Ben overigens al jaren niet ziek geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 09-10-2013 18:53 ]

Pagina: 1 2 Laatste