Mag ik hier wat in de groep gooien?
Ik ben bezig met een script(je) om aan de hand van een csv file emails te zoeken in een mailbox en deze te verwijderen. De csv file heeft 3 colummen. (Recipients,Sender,Subject). Ik loop nu vast met het gebruik van apostroffen, aanhalingstekens en variabelen.
Het powershell commando zonder gebruik van variabelen en csv ziet er als volgt uit:
code:
1
| Search-Mailbox -Identity "April Stewart" -SearchQuery 'Sent:today From:1@2.com Subject:"Your bank statement"' -DeleteContent |
Nu met de csv import:
code:
1
2
3
4
| $csv = Import-Csv c:\test1.csv
foreach ($line in $csv) {
search-mailbox -identity $line.Recipients -searchquery "sent:today from:$line.Sender" -deletecontent
} |
(In dit voorbeeld heb ik het subject weg gelaten, ik wou het eerst aan de praat krijgen met alleen de sender)
Hij lijkt de $line.recipients wel goed op te pikken maar de $line.sender gaat niet lekker (email van deze Sender wordt niet gevonden/verwijderd). Wellicht gaat het mis met de quotes om de searchquery in combinatie met de variabele uit de csv?
Ik vond een webpage waarbij iemand een probleem had dat hier op leek:
http://powershell.com/cs/forums/p/13610/25194.aspx en daar werd gesuggereerd om de search string in een variabele te zetten maar dat kreeg ik ook niet werkend.
Verder ook met single en double quotes lopen spelen op diverse plekken maar ik krijg het niet aan de praat. Iemand suggesties?