Dat van het OS snap ik, ben vooral benieuwd naar wat men van de controller vindt.anandus schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:58:
[...]
Over Steamboxes weet ik niet, maar SteamOS kan iedereen straks downloaden, dus lijkt me geen NDA voor nodig.
Lijkt erop dat het nu te downladen is hier
Origin: Valve Software LLC
Label: SteamOS
Suite: testing
Codename: alchemist
Date: Tue, 10 Dec 2013 00:17:03 UTC
Architectures: i386 amd64
Components: main contrib non-free
Description: SteamOS 1.0 distribution based on Debian 7.1 Wheezy
Specifieker lijkt het deze te zijn: http://repo.steamstatic.com/download/SteamOSInstaller.zipxpc schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 00:11:
Lijkt erop dat het nu te downladen is hier
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Mja, inderdaad, maar downloaden wil niet echt lukken nu, het is nog even wachten op de officiele aankondiging denk ik... nou ja morgen nog maar eens kijken
Hij lijkt nog locked te zijn. 7z wil hem iig niet openenxpc schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 00:31:
Mja, inderdaad, maar downloaden wil niet echt lukken nu, het is nog even wachten op de officiele aankondiging denk ik... nou ja morgen nog maar eens kijken
Download van Steam zelf lijkt offline, maar er is een onofficiele torrent opgezet.
SteamOSInstaller.zip:
Torrent:
http://steamdb.info/blog/35/ (magnet:?xt=urn:btih:1e4dae83371ba704d5d89e1828068ef0c4151e32&dn=SteamOSInstaller.zip&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.openbittorrent.com%3A80%2Fannounce&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.publicbt.com%3A80%2Fannounce)
Mirror:
http://devil.io/SteamOSInstaller.zip
SteamOSInstaller.iso:
http://icp.re/SteamOSInstaller.iso
magnet:?xt=urn:btih:D583632ED64731C1885059E1820BD8B2367506B2&dn=SteamOSInstaller.iso&tr=udp%3a%2f%2ftracker.openbittorrent.com%3a80%2fannounce&tr=udp%3a%2f%2ftracker.publicbt.com%3a80%2fannounce&tr=udp%3a%2f%2ftracker.ccc.de%3a80%2fannounce
-------------------------------------------------------------------------------------
Instructies voor VirtualBox:
1.) Unzip contents of folder.
2.) ISO contents of folder, with same directory hierarchy.
3.) Create debian64-bit virtual machine.
4.) Enable EFI in the settings for said virtual machine.
5.) Boot up the machine.
6.) Once booted type BLK0:\EFI\BOOT\BOOTX64 into the shell, and press enter.
7.) Follow the instructions here: http://steamcommunity.com...ons/1/648814395741989999/ under "How do I install SteamOS" after "Pick "Automated Install" from the next menu."
addendum: you're going to have to sit at the "error: prefix is not set" thing for a minute before GRUB actually comes up.
Source: http://steamcommunity.com...ons/0/648814395797000712/
SteamOSInstaller.zip:
Torrent:
http://steamdb.info/blog/35/ (magnet:?xt=urn:btih:1e4dae83371ba704d5d89e1828068ef0c4151e32&dn=SteamOSInstaller.zip&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.openbittorrent.com%3A80%2Fannounce&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.publicbt.com%3A80%2Fannounce)
Mirror:
http://devil.io/SteamOSInstaller.zip
SteamOSInstaller.iso:
http://icp.re/SteamOSInstaller.iso
magnet:?xt=urn:btih:D583632ED64731C1885059E1820BD8B2367506B2&dn=SteamOSInstaller.iso&tr=udp%3a%2f%2ftracker.openbittorrent.com%3a80%2fannounce&tr=udp%3a%2f%2ftracker.publicbt.com%3a80%2fannounce&tr=udp%3a%2f%2ftracker.ccc.de%3a80%2fannounce
-------------------------------------------------------------------------------------
5.) Boot up the machine.
7.) Follow the instructions here: http://steamcommunity.com...ons/1/648814395741989999/ under "How do I install SteamOS" after "Pick "Automated Install" from the next menu."
addendum: you're going to have to sit at the "error: prefix is not set" thing for a minute before GRUB actually comes up.
[ Voor 131% gewijzigd door Oplosthee op 14-12-2013 03:37 ]
Ik laat deze iig vandaag nog heel de dag seeden.
Op deze manier krijg ik de boel niet aan de praat in virtualbox. Wat ik heb gedaan is:Oplosthee schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 02:20:
5.) Boot up the machine.
- een vhd maken in windows
- vhd mounten en formateren in FAT
- Files uit de zip erheen
- vhd unmoutnen / detachen
- vhd mounten in virtualbox
- boot
Edit:
Ik kom niet verder dan een zwart scherm na install en boot...
[ Voor 3% gewijzigd door Mystic Spirit op 14-12-2013 07:27 ]
ik heb nog een zware windows bak staan die binnenkort in de verkoop gaat 
dus voor dat die verkocht is nog even klieren met steamOS.
als het me lukt zal ik hier wat ervaringen delen iig
dus voor dat die verkocht is nog even klieren met steamOS.
als het me lukt zal ik hier wat ervaringen delen iig
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Verwijderd
Hoop mijn steentje bij te dragen door deze even een tijdje te seeden. De overstap zal ik nog niet zo snel maken, mijn #1 vereiste is dat er gewoon een file manager bij zit en volgens mij is dat nu nog niet het geval. Ik ga hem wel zo snel mogelijk ff op een andere harde schijf uitproberen..
magnet:?xt=urn:btih:1e4dae83371ba704d5d89e1828068ef0c4151e32&dn=Steam+OS+Official+Installer&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.openbittorrent.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.publicbt.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.istole.it%3A6969&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.ccc.de%3A80&tr=udp%3A%2F%2Fopen.demonii.com%3A1337
magnet:?xt=urn:btih:1e4dae83371ba704d5d89e1828068ef0c4151e32&dn=Steam+OS+Official+Installer&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.openbittorrent.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.publicbt.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.istole.it%3A6969&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.ccc.de%3A80&tr=udp%3A%2F%2Fopen.demonii.com%3A1337
Ik had nog een oude pc liggen, helaas geen UEFI dus volgens deze link: http://www.reddit.com/r/S...requirement_with_steamos/
SteamOS geïnstalleerd.
Net de hele installatie afgrond, zo meteen maar eens kijken hoe alles loopt op mijn oude opteron 165
-- Loopt prima, alleen kun je maar op 1 pc tegelijk ingelogd zijn op steam, dus of de desktop of de steambox
anyway screenshot:
SteamOS geïnstalleerd.
Net de hele installatie afgrond, zo meteen maar eens kijken hoe alles loopt op mijn oude opteron 165
-- Loopt prima, alleen kun je maar op 1 pc tegelijk ingelogd zijn op steam, dus of de desktop of de steambox

anyway screenshot:

[ Voor 28% gewijzigd door vleesjus op 14-12-2013 13:03 ]
i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;
Als je niet op twee apparaten tegelijk online kunt, dan zal dat streamen voorlopig ook niets worden. Jammer, dat is juist waar ik de meeste interesse in heb.
steam os is geïnstalleerd via Grub. ik heb allen o.o ervaring met Linux. en ik kan nergens vinden welk command ik moet geven om door te starten.
hoe zorg ik ervoor dat ik van: grub> naar het steam os boot?
hoe zorg ik ervoor dat ik van: grub> naar het steam os boot?
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Geinstalleerd en getest in virtual box.

Het is gewoon debian met steam erop in big picture mode dus weet niet waarom dit SteamOS heet.
Er zijn niet veel spellen die Linux ondersteunen, dus mij lijkt dit een grote flop.
Zie ook niet zo snel veel triple A titles hun spel omschakelen naar linux voor steamOS.
Het is gewoon debian met steam erop in big picture mode dus weet niet waarom dit SteamOS heet.
Er zijn niet veel spellen die Linux ondersteunen, dus mij lijkt dit een grote flop.
Zie ook niet zo snel veel triple A titles hun spel omschakelen naar linux voor steamOS.
Dat was toch allang bekend?secretdk schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:14:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat had je verwacht?
Het een flop noemen voordat het überhaupt echt uitgebracht is, is een beetje voorbarigEr zijn niet veel spellen die Linux ondersteunen, dus mij lijkt dit een grote flop.
Zoals ik al eerder zei zijn er steeds meer spellen die multiplatform uitgegeven worden, vergelijk maar met een jaar geleden, een hoop spellen die nog uit moeten komen zullen ook voor Linux uitkomen. Het is even kijken welke AAA-titels uitkomen voor Linux, maar bijv Rome 2 wordt ook voor Linux ontwikkeld.
Maar uiteraard, het zal afhangen van het aanbod, maar gezien Valve z'n volle gewicht erin gooit zal het nog behoorlijk goed uit kunnen pakken.
Kijk naar Microsoft, die heeft jaren geleden (toen DirectX op het punt stond te floppen) ook alles erop gezet dat games voor Windows uit zouden komen, en dat is nu de de facto gamestandaard onder PC's.
[ Voor 48% gewijzigd door anandus op 14-12-2013 15:27 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Voor mij was het niet bekend dat ze een bestaand OS gingen gebruiken om hier een applicatie op te draaien. Wat ik had verwacht had was dat ze hun eigen OS gingen draaien gebaseerd op linux, niet een linux distro met hun steam applicatie erop.anandus schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:22:
[...]
Dat was toch allang bekend?
Wat had je verwacht?
[...]
Het een flop noemen voordat het überhaupt echt uitgebracht is, is een beetje voorbarig
Zoals ik al eerder zei zijn er steeds meer spellen die multiplatform uitgegeven worden, vergelijk maar met een jaar geleden, een hoop spellen die nog uit moeten komen zullen ook voor Linux uitkomen. Het is even kijken welke AAA-titels uitkomen voor Linux, maar bijv Rome 2 wordt ook voor Linux ontwikkeld.
Maar uiteraard, het zal afhangen van het aanbod, maar gezien Valve z'n volle gewicht erin gooit zal het nog behoorlijk goed uit kunnen pakken.
Kijk naar Microsoft, die heeft jaren geleden (toen DirectX op het punt stond te floppen) ook alles erop gezet dat games voor Windows uit zouden komen, en dat is nu de de facto gamestandaard onder PC's.
Debian + steam > SteamOS en iedereen doet alsof het iets geweldigs is.
Wat je nu koopt (als je een steam machine koopt) is een pc van minimaal 600 euro zonder AAA titels (op de valve games na) met een controller waarvan het nog maar afwachten is wat het word.
Voor het geld van een steam machine koop je een PS4 en een xbone en is je machine wel compatible met alle spellen die je wilt spelen. Waar je zoals het er nu uit ziet bij een steammachine lekker afhankelijk bent van de Indie games.
En jou vergelijking met DirectX en Windows vind ik een beetje slecht, want toen was er nog niet veel beter. SteamOS is niks nieuws, hun proberen hun plekje in de console markt te veroveren naast sony en microsoft.
Ik kan me voorstellen dat het prettig is voor mensen die gewoon kant en klaar een Linux installatie willen hebben om je Linux Steam games op te spelen.
Het geweldige is dat je een kant-en-klaar apparaat kan kopen met deze software er op. Welk OS er onder zit is voor de doelgroep niet van belang.secretdk schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:47:
Debian + steam > SteamOS en iedereen doet alsof het iets geweldigs is.
Vergeet de mogelijkheid om games te streamen niet. Je krijgt dus een apparaat waarmee je al je bestaande games met een controller vanaf de bank kan spelen. Als je al PC-games hebt en je koopt een xbox/playstation dan heb je niks aan je bestaande collectie.Wat je nu koopt (als je een steam machine koopt) is een pc van minimaal 600 euro zonder AAA titels (op de valve games na) met een controller waarvan het nog maar afwachten is wat het word.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Verwijderd
Diepe zucht.. krijg elke keer de melding "grub rescue no such partition". Heb de folder als image op een usb stick gezet en ook als gewone folder, maar telkens krijg ik die foutmelding. Grrrr.
Weet iemand een oplossing?
Weet iemand een oplossing?
gokje: ondersteunt je computer wel UEFI?
Verwijderd
Ik heb het al aan de praat gekregen, alleen ik kan echt niet werken met debian. Ik krijg tor (tar.gz bestand) niet werkend, snap niet waarom het zo ingewikkeld moet zijn. Tor heb ik persé nodig om steam te gebruiken omdat mijn ouders gefilterd internet hebben. Jammer dit.CAPSLOCK2000 schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:05:
gokje: ondersteunt je computer wel UEFI?
een tar.gz bestand is een archief zoals .zip of .rar op Windows. Die kun je extracten met tar -xf <bestandsnaam>.Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:20:
[...]
Ik heb het al aan de praat gekregen, alleen ik kan echt niet werken met debian. Ik krijg tor (tar.gz bestand) niet werkend, snap niet waarom het zo ingewikkeld moet zijn. Tor heb ik persé nodig om steam te gebruiken omdat mijn ouders gefilterd internet hebben. Jammer dit.
Dat is tegenwoordig toch de trend om distro's <naam OS> te noemen.Voor mij was het niet bekend dat ze een bestaand OS gingen gebruiken om hier een applicatie op te draaien. Wat ik had verwacht had was dat ze hun eigen OS gingen draaien gebaseerd op linux, niet een linux distro met hun steam applicatie erop.
Persoonlijk lijkt het me slim dat ze ook de userland meuk en bestaande software gebruiken, dan hoef je dat zelf niet meer te maken.
Het aantal goede titels wat multiplatform uitkomt neemt ook steeds meer toe, aangezien opengl ook veel van de performancewinst kan halen die mantle kan halen lijkt een verschuiving naar linux juist wel logisch (dan heb je ook meteen meer invloed op het onderliggende systeem).
Kijk, gabe heeft ooit bij microsoft gewerkt en die weet natuurlijk dat microsoft alles zal proberen als het ze uitkomt om concurrentie het lastig te maken, als ze last hebben van pc gaming dan betekend dat developers opkopen en beperkingen op windows neerleggen (zie het voorbeeld van een iOS achtige store op windows: valve zag de bui al hangen).
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Als het debian based is, is het misschien wel in een repository beschikbaar. Open een CMD en type met rootrechten:Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:20:
[...]
Ik heb het al aan de praat gekregen, alleen ik kan echt niet werken met debian. Ik krijg tor (tar.gz bestand) niet werkend, snap niet waarom het zo ingewikkeld moet zijn. Tor heb ik persé nodig om steam te gebruiken omdat mijn ouders gefilterd internet hebben. Jammer dit.
aptitude install tor
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Verwijderd
Half uurtje mee kunnen rommelen. Ik vind het allemaal nog erg beta (inclusief steam zelf), ondanks dat dit vermeld werd had ik me gezien de bombarie toch wat meer verwacht. Verder lijkt het gewoon Debian met Steam (en Big Picture Mode).
Ik vind het fantastisch dat ze bezig zijn in Linuxland maar dit OS moet ik nog wat zien worden heel eerlijk gezegd. Vooral omdat de meeste mensen die Linux boeiend vinden zelf wel een favoriet hebben waar ze graag hebben dat Steam en haar games onder lopen.
Ik vind het fantastisch dat ze bezig zijn in Linuxland maar dit OS moet ik nog wat zien worden heel eerlijk gezegd. Vooral omdat de meeste mensen die Linux boeiend vinden zelf wel een favoriet hebben waar ze graag hebben dat Steam en haar games onder lopen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 22:11 ]
De vloek van het hele SteamOS / Steam Machine is dat het in het ideale geval net zo goed als Windows werkt. Nouja, misschien een paar FPS meer maar in ieder geval niet genoeg om op te vallen. Ook het streamen van games, hoe gaaf het ook is, zal een enorme afknapper zijn om te zien. In het beste geval ziet het er namelijk precies hetzelfde uit als wat je al gewend was van je Windows machine.
Het echt voordeel moet komen uit gemak. Kant-en-klaar geinstalleerd, handige controller, leuk kastje, lekker stil en dat soort zaken. Het nadeel is dat je gemak niet kan zien. Dat moet je er ervaren. Met deze demo draaiend op je eigen hardware gaat dat niet lukken.
Het echt voordeel moet komen uit gemak. Kant-en-klaar geinstalleerd, handige controller, leuk kastje, lekker stil en dat soort zaken. Het nadeel is dat je gemak niet kan zien. Dat moet je er ervaren. Met deze demo draaiend op je eigen hardware gaat dat niet lukken.
Verwijderd
Steam als software werkt al enige tijd gewoon op Ubuntu. Als het aankomt op de leek, en voor zover het mogelijk is in Linuxland, is Ubuntu toch wel het meest down-to-earth OS wat je kan downloaden dat nog te vatten is voor de leek. Ik denk niet dat Valve's Debian fork daar veel, als uberhaupt, in gaat toevoegen en dat ze zich beter kunnen toeleggen op het converteren van hun games en optimaliseren van Steam zelf op Linux. Maar dat is mijn humble opinion. Ik heb natuurlijk nog niet de ervaring van de steambox gehad die fabriek-af geleverd worden met Steam OS en SteamOS is ook nog niet klaar als software uberhaupt, dus misschien moet ik ook niet te vroeg roepen dat het niets word.bronce schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:59:
Ik kan me voorstellen dat het prettig is voor mensen die gewoon kant en klaar een Linux installatie willen hebben om je Linux Steam games op te spelen.
De insteek van Valve in Linuxland is dan ook niet zozeer een betere game-ervaring neer te zetten, dat kan niet en wel om de redenen die je zelf roept. Wat Valve wil is zich loskoppelen van Windows en hoewel de leek daar functioneel misschien niet heel accuut een voordeel in ziet is dat in de long run natuurlijk gewoon beter omdat je softwarekeuze niet langer af hoeft te hangen van je gaming habit. PC's kunnen met linux geleverd worden en daarmee goedkoper zijn, Windows en MS/vinger kan wat minder groot zijn in de spreekwoordelijke pap, etc.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:19:
De vloek van het hele SteamOS / Steam Machine is dat het in het ideale geval net zo goed als Windows werkt. Nouja, misschien een paar FPS meer maar in ieder geval niet genoeg om op te vallen. Ook het streamen van games, hoe gaaf het ook is, zal een enorme afknapper zijn om te zien. In het beste geval ziet het er namelijk precies hetzelfde uit als wat je al gewend was van je Windows machine.
Hoewel ik momenteel nog erg skeptisch ben over dit hele SteamOS vind ik hun werk en focus op Linux niets minder dan top.
Nadeel is dat ik dit niet kan testen binnen hyper-v
. *krijg boot failure* ...
Virtual box geeft steeds kernel error, zelfs na verschillende oplossingen te hebben geprobeerd.
Virtual box geeft steeds kernel error, zelfs na verschillende oplossingen te hebben geprobeerd.
Is het niet handiger om op een PC te bouwen met Windows erop en Steam Big screen modus te gebruiken? Je kan XBMC ook in de apps zetten zodat je ook nog HTPC mogelijkheden krijgt. En je kan natuurlijk alle spellen spelen niet niet alleen maar indies.
Ik verwacht dat de steam-controller ook onder Winodws zal werken. En een Steammachine is mooi maar daarop kan je hopelijk ook gewoon Windows op instaleren.
Ik verwacht dat de steam-controller ook onder Winodws zal werken. En een Steammachine is mooi maar daarop kan je hopelijk ook gewoon Windows op instaleren.
Kan, maar als je alleen een spel wil spelen is het kansloos om 10 GUI's te moeten inladen. Explorer.exe dient geen enkel nut voor zulke doeleinden, maar je kan het niet skippen want dan doet je Windows-installatie niets meer. Beetje bizarre architectuur. En zo doet Windows nog wel meer complete nutteloze dingen die het opstarten en gebruik minder efficiënt maken. Ik gooi ook geen Windows-bak onder mijn TV om Nintendo-spellen op te spelen. Ik kan ze prima emuleren, maar het duurt dan 10 keer zo lang voor ik in mijn spel zit. Linux is tot iets veel efficiënters om te bouwen dan je met Windows ooit gaat lukken.
Ik gok wel dat Windows erop kan als je dat wil, het is gewoon x86 hardware. Niet anders dan de PC die je nu hebt (er vanuit gaande dat je niet zit te browsen op iets heel exotisch/ouds). Wel even een licentie eerst inkopen, die krijg je er natuurlijk niet bij een SteamBox.
Ik gok wel dat Windows erop kan als je dat wil, het is gewoon x86 hardware. Niet anders dan de PC die je nu hebt (er vanuit gaande dat je niet zit te browsen op iets heel exotisch/ouds). Wel even een licentie eerst inkopen, die krijg je er natuurlijk niet bij een SteamBox.
Een PS3/4 en Xbox 360/One draait op de achtergrond ook een soort "Explorer.exe" Als Steam gelijk doorstart heb ik hier geen problemen mee. Volgens mij kan je met bluestack zelfs doorbooten naar Steam of XBMC.Amanoo schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:00:
Kan, maar als je alleen een spel wil spelen is het kansloos om 10 GUI's te moeten inladen. Explorer.exe dient geen enkel nut voor zulke doeleinden, maar je kan het niet skippen want dan doet je Windows-installatie niets meer. Beetje bizarre architectuur. En zo doet Windows nog wel meer complete nutteloze dingen die het opstarten en gebruik minder efficiënt maken. Ik gooi ook geen Windows-bak onder mijn TV om Nintendo-spellen op te spelen. Ik kan ze prima emuleren, maar het duurt dan 10 keer zo lang voor ik in mijn spel zit. Linux is tot iets veel efficiënters om te bouwen dan je met Windows ooit gaat lukken.
Ook kan ik Dolphin-Emu instaleren om Wii spellen af te spelen.
Ik kan dan met 1 apparaat
TV Kijken (XBMC / ArgusTV)
Volledige mediacenter ervaring (XBMC, Netflix, content beschermt dmv. Silverlight)
Triple A titels afspelen
Indies + Emulatie
en dit allemaal benaderen via Steam Big Picture.
SteamOS 1e generatie kan dit niet. Ik hoop wel dat dankzij SteamOS, triple A titels naar Linux komen. Ik kan onder Linux behalve triple A titels afspelen.
*Edit Silverlight op Linux? Probeer Pipelight eens.
Lichtelijk offtopic, maar Silverlight mag van mij zo snel mogelijk dood. Silverlight werkt bijna op geen enkel apparaat (tenzij het Windows draait) en dat kan in deze tijd niet meer, waar Jan en Alleman de ene keer op Windows, dan op Android en vervolgens op freaking Tizen werkt. De wereld is tegenwoordig multiplatform, en bedrijven en producten die dat niet begrijpen mogen van mij verdwijnen.
Mij gaat het uiteindelijk trouwens ook meer om Linux games (aangezien ik vaak tussendoor desktop-dingen doe), dus SteamOS is niets meer dan leuk en aardig voor mij. Als ik enkel mijn PC voor gaming gebruikte zou ik voor mezelf waarschijnlijk wel wat in het concept zien.
Mij gaat het uiteindelijk trouwens ook meer om Linux games (aangezien ik vaak tussendoor desktop-dingen doe), dus SteamOS is niets meer dan leuk en aardig voor mij. Als ik enkel mijn PC voor gaming gebruikte zou ik voor mezelf waarschijnlijk wel wat in het concept zien.
Netflix werkt trouwens gewoon prima op mijn Linux laptop. Wine gepatch silverlight. Maar dat neemt niet weg dat silverlight echt ranzig is en je dat gewoon liever niet wilt hebben.
Moonlight is ook een optie. Maar het is idd bagger
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Moonlight is maar heel beperkt een optie. Het gebeurt vaker dat Moonlight niet een webapp kan afspelen dan wel.
Ik was wel benieuwd naar 'SteamOS' maar als je kijkt naar de titels die beschikbaar zijn :
http://store.steampowered.com/browse/linux/
Ik vraag me af welke titels we kunnen verwachten? Planetary Annihilation is het enige spel dat ik speel welke Linux support heeft, het spel is alleen erg zwaar dus gaat het niet draaien op mijn 'SteamOS' test systeem.
(Ja ik heb de 'Valve collection' ook)
En om mijn hoofd pc daar voor te gebruiken... nee, en ik heb op dit moment geen recente Nvidia kaarten buiten een GT240 puur voor de HDMI uitgang.
Er zijn genoeg spellen te krijgen maar om nou te zeggen dat het super titels zijn.. nee..
http://store.steampowered.com/browse/linux/
Ik vraag me af welke titels we kunnen verwachten? Planetary Annihilation is het enige spel dat ik speel welke Linux support heeft, het spel is alleen erg zwaar dus gaat het niet draaien op mijn 'SteamOS' test systeem.
(Ja ik heb de 'Valve collection' ook)
En om mijn hoofd pc daar voor te gebruiken... nee, en ik heb op dit moment geen recente Nvidia kaarten buiten een GT240 puur voor de HDMI uitgang.
Er zijn genoeg spellen te krijgen maar om nou te zeggen dat het super titels zijn.. nee..
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik verwacht dat CS:GO zal uitkomen als launch-title. Dat is het laatste grote Valve spel waar we al een tijdje op zitten te wachten.
Ik heb weer eens zitten tellen, 20% van de nieuwe releases op Steam ondersteunt nu Linux. Dat vind ik eigenlijk geweldig veel, drie jaar geleden was dat nog ondenkbaar. Het zijn weliswaar voornamelijk kleinere producties maar het begint wel lekker door te tellen zo.
Ik heb weer eens zitten tellen, 20% van de nieuwe releases op Steam ondersteunt nu Linux. Dat vind ik eigenlijk geweldig veel, drie jaar geleden was dat nog ondenkbaar. Het zijn weliswaar voornamelijk kleinere producties maar het begint wel lekker door te tellen zo.
Het is niet zo ongebruikelijk in de Linux-wereld om een distro te releasen onder een compleet andere naam terwijl het onder de motorkap niet eens zo bijzonder is. Xubuntu is Ubuntu met XFCE, CentOS lijkt nog veel op Red Hat Enterprise Linux, maar dan zonder de Red Hat logo's. zelfs Mint wijkt niet eens zoveel af van Ubuntu en is rustig compatible met vrijwel elke .deb file die voor Ubuntu is gemaakt (in ieder geval werkte elke .deb die ik probeerde perfect). De meest minieme aanpassingen kunnen al als genoeg worden gezien om iets opnieuw te releasen onder een andere naam.secretdk schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:14:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tja, grote flop... Met die redenatie mag Sony ook wel de PS4 vergeten, want daar zijn ook nog niet zoveel games voor. En hun introductie van de Playstation-lijn in 1994 (95 internationaal) was ook dom. En dan nog Microsoft met zijn Xbox-lijn. Nieuwe consoles kunnen staan of vallen met hoeveel ontwikkelaars/uitgevers ze kunnen overtuigen. De vraag is niet hoeveel games er al zijn voor een console, maar hoeveel er gaan komen. Microsoft had destijds kans, Sony had dat en zelfs Nintendo heeft niet altijd consoles gehad. Voor Valve is die poging niet minder geldig. Soms blijven nieuwe console-lijnen toch staan (en andersom kunnen zowel nieuwe als oude lijnen ook vallen, kijk maar naar zowel vroegere reuzen als Sega en Atari en ook onbekendelingen als de Pandora, die van geluk mag spreken überhaupt ooit het daglicht te hebben mogen zien). Elke console kan alle kanten op.
we hebben overzichtje in elkaar geflanst met specs en info van de toekomstige steam-machines
http://www.steam-scene.co...le=List_of_Steam_Machines
http://www.steam-scene.co...le=List_of_Steam_Machines
SteamOS is geupdate, het belangrijkste verschil is dat de grafische drivers van Intel en AMD nu officieel worden ondersteund.
Ik heb ook eens Half-Life 2 gekocht op Steam.
Echter na de installatie moet ik de VR Beta installeren om met de Oculus Rift te spelen.
Als ik dat wil doen word er gevraagd om een Betatoegangscode.
Waar kan ik dit vinden? ik heb namelijk geen enkele code ontvangen.
Echter na de installatie moet ik de VR Beta installeren om met de Oculus Rift te spelen.
Als ik dat wil doen word er gevraagd om een Betatoegangscode.
Waar kan ik dit vinden? ik heb namelijk geen enkele code ontvangen.
Idd wat betreft unity3d, helaas is dat nog een relatief kleine engine (1 build en in minuten voor alle devices een versie uitpoepenanandus schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:54:
[...]
[...]
Zeker, het zijn de spellen die het succes gaan bepalen. Nu is er gelukkig wel een flinke verschuiving bezig, het aanbod is al enorm verbeterd vergeleken met zelfs een jaar geleden. En veel aankomende spellen zullen Linux ondersteunen, zoals spellen gebaseerd op de Unity-engine.
Ik zal niet snel van Windows afstappen alleen al om het feit dat mijn +/- 150 klassiekers er niet op te spelen zijn.
De in-home streaming beta is volgens mij opengesteld. Ik kreeg van de week een mailtje dat ik nu ook deel mocht nemen en de streaming optie zit in de laatste update van steam... niet alleen in steamOS.
in-home streaming heeft nog wel het nodige werk nodig. DotA is compleet onspeelbaar vanwege lag issues wanneer je gaat streamen en Half-Life 2 Deathmatch zou speelbaar zijn als muisintegratie goed ging. Mijn muisaanwijzer gaat gewoon bovenop het scherm, en FPS games weten niet echt hoe ze daarmee moeten omgaan.
Daar noem je dan ook twee titels... online gamen via in-home streaming is natuurlijk een beetje de grenzen opzoeken. Ik ga eerst maar eens met wat single player games aan de slag
In het geval van DotA heb ik wel een botgame gespeeld, en geen online match
HL2:DM leek wel weer relatief weinig lag te hebben, maar goed, muisintegratie faalde, waardoor het alsnog onspeelbaar was. Maar dat lag dus niet aan het online gaming gedeelte. Ik heb trouwens ook nog The Raven: Legacy of a Master Thief geprobeerd. Die was wel te doen, maar dat spel is ook een van de laatste spellen waar je de grenzen mee opzoekt. Statische omgevingen (dus weinig veranderingen tussen 2 opeenvolgende beelden), muisintegratie boeit niets omdat het een point-and-click is.
HL2:DM leek wel weer relatief weinig lag te hebben, maar goed, muisintegratie faalde, waardoor het alsnog onspeelbaar was. Maar dat lag dus niet aan het online gaming gedeelte. Ik heb trouwens ook nog The Raven: Legacy of a Master Thief geprobeerd. Die was wel te doen, maar dat spel is ook een van de laatste spellen waar je de grenzen mee opzoekt. Statische omgevingen (dus weinig veranderingen tussen 2 opeenvolgende beelden), muisintegratie boeit niets omdat het een point-and-click is.
echter zetten Microsoft en Sony zwaar in op steamen van (online)games. Heb sterk mijn twijfels over de haalbaarheid. In verleden Gaikai en OnLive getest, concept is heel aardig. Beeld kwaliteit is iets minder, maar niet veel en na 10min. merk je niets van - behalve als je big-ass scherm gebruikt.Edmin schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:13:
Daar noem je dan ook twee titels... online gamen via in-home streaming is natuurlijk een beetje de grenzen opzoeken. Ik ga eerst maar eens met wat single player games aan de slag
Speelbaar vond ik het echter niet vanwege input lag. Misschien genre afhankelijk maar onontkoombaar; beeld geeft aan dat je moet springen, je drukt spring knopje in op gamepad, signaal gaat via pc-client naar cloud-gameserver (amsterdam), die registreerd jouw input en moet vervolgens de actie verwerken en beeld terug sturen naar de client. Die vertraging is irritant!! Maakt niet uit hoeveel geld een fabrikant heeft; die communicatie gaat niet sneller dan hedendag mogelijk is.
Valve gaat nu ook StreamingGaming verzorgen, maar dat is intern/LAN, dat zou beter speelbaar moeten zijn dan Gaikai en OnLive. En met een offline/singleplayer game verwacht ik weinig problemen. Echter bij online gaming draait het om de ping/milisecondes - moet nog zien hoe dat bij valve gaat werken.
Ik heb ook weinig vertrouwen in gestreamde 'twitch'-games. De wat rustigere spellen zullen het vast prima doen. Voor 3d-shooters wil ik sowieso een muis & toetsenbord gebruiken dus dan is gamen vanaf de bank toch al uitgesloten.
Gisteren ook weer vele rondjes gedaan op het circuit van Live for Speed.
Deze week is ook Formule 1 2012 aan de beurt.
Evenals het spel Project CARS wat ook goed met de Rift schijnt te werken.
Even voor informatie: de Crystal Cove is de nieuwe opvolger van de Rift.
Ze gaan die verder ontwikkelen en hopen dat deze in 2014 nog in de winkels komt te liggen.
Deze week is ook Formule 1 2012 aan de beurt.
Evenals het spel Project CARS wat ook goed met de Rift schijnt te werken.
Even voor informatie: de Crystal Cove is de nieuwe opvolger van de Rift.
Ze gaan die verder ontwikkelen en hopen dat deze in 2014 nog in de winkels komt te liggen.
Streaming is beschikbaar, daarmee is de laatste grote feature van Steam OS af. Nu nog de controller voltooien en dan kunnen fabrikanten hardware gaan bouwen.
nieuws: Valve maakt Steam In-Home Streaming voor iedereen beschikbaar
nieuws: Valve maakt Steam In-Home Streaming voor iedereen beschikbaar
steaming kon toch al? enkel -beta flag gebruik
beviel me prima; cod spelen op linux icm 360 controller ging goed; input lag is niet echt aan de orde (zeker wanneer je vergelijkt met online diensten). GFX compressie lijkt ook minimaal. Wel aardig systeem.
@0108daniel: hoe speelt project cars heden dag? heb de beta gespeeld (augustus vorig jaar) toen functioneerde iedere auto als een houten plank met stuiter functie
beviel me prima; cod spelen op linux icm 360 controller ging goed; input lag is niet echt aan de orde (zeker wanneer je vergelijkt met online diensten). GFX compressie lijkt ook minimaal. Wel aardig systeem.
@0108daniel: hoe speelt project cars heden dag? heb de beta gespeeld (augustus vorig jaar) toen functioneerde iedere auto als een houten plank met stuiter functie
Hoe goed de streaming werkt zal ook grotendeels aan de hardware liggen.
stel je streamt van een gtx750 (die hebben snelle encoders schijnt) met de steam client op "fast" over een bedraad gigabitnetwerk dan zal het qua extra latency wel meevallen.
met een gtx 260 over wireless is een heel ander verhaal denk.
ik heb wat zitten experimenteren met m'n pc (4Ghz i5-750, gtx470) naar m'n laptop over 100 Mbit bedraad netwerk, op "fast" wordt er volgens steam ongeveer 50ms toegevoegd, maar m'n laptop scherm en muis zijn ook een stuk trager, waarschijnlijk ook vsync op de laptop, anders zou je lompe tearing hebben. De input lag maakt arma 3 niet onspeelbaar, maar is toch wel vrij hinderlijk.
Multiplayer shooters zal ik er niet zo snel mee gaan spelen, maar spellen als skyrim is het denk perfect voor.
stel je streamt van een gtx750 (die hebben snelle encoders schijnt) met de steam client op "fast" over een bedraad gigabitnetwerk dan zal het qua extra latency wel meevallen.
met een gtx 260 over wireless is een heel ander verhaal denk.
ik heb wat zitten experimenteren met m'n pc (4Ghz i5-750, gtx470) naar m'n laptop over 100 Mbit bedraad netwerk, op "fast" wordt er volgens steam ongeveer 50ms toegevoegd, maar m'n laptop scherm en muis zijn ook een stuk trager, waarschijnlijk ook vsync op de laptop, anders zou je lompe tearing hebben. De input lag maakt arma 3 niet onspeelbaar, maar is toch wel vrij hinderlijk.
Multiplayer shooters zal ik er niet zo snel mee gaan spelen, maar spellen als skyrim is het denk perfect voor.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Iemand die weet hoe je Fifa 14 via steam streamt via in-home streaming? Eerst komt de launcher namelijk, maar steam sluit die meteen weer af, op de laptop, die het van de game-pc streamt.
[ Voor 10% gewijzigd door PerlinNoise op 22-09-2014 15:36 ]
Vraagje, ik kreeg van de week een update van Steam binnen en nu lijkt het of mijn instellingen voor de Big Picture totaal anders zijn geworden.
Voorheen kreeg je een filter bij je games en één daarvan was om controller games te laten zien. Hier kreeg ik netjes alle games te zien die dit ondersteunde echter zijn mijn games van 54 naar 16 terug gegaan in deze filter! Heel veel games krijgen nu ook een keyboard icon ipv de halve controller.
Ik heb dit opgelost door alle games van voorheen naar mijn favo lijst te zetten maar kan dit ook weer op de normalen manier?
Enkele voorbeelden die eigenlijk perfect met de controller te spelen zijn XCOM & NBA2k13. Toch hebben ze nu opeens de status dat ze alleen met keyboard te spelen zijn.
Wie o wie heeft dit ook?
Voorheen kreeg je een filter bij je games en één daarvan was om controller games te laten zien. Hier kreeg ik netjes alle games te zien die dit ondersteunde echter zijn mijn games van 54 naar 16 terug gegaan in deze filter! Heel veel games krijgen nu ook een keyboard icon ipv de halve controller.
Ik heb dit opgelost door alle games van voorheen naar mijn favo lijst te zetten maar kan dit ook weer op de normalen manier?
Enkele voorbeelden die eigenlijk perfect met de controller te spelen zijn XCOM & NBA2k13. Toch hebben ze nu opeens de status dat ze alleen met keyboard te spelen zijn.
Wie o wie heeft dit ook?
Ik probeer op mijn media PC zonder UEFI en met een oude nvidia kaart (ION) SteamOS te installeren.
Dit is me tot op heden enkel gelukt met Ye Olde SteamOS, echter loopt deze niet geheel lekker en na een paar restarts update hij mijn Nvidia drivers vrolijk, waar geen ION support meer in zit.
Heeft iemand toevallig een recentere SteamOS van 2014 (medio Augustus) waar nog de oude versie Nvidia drivers inzitten (340)? Wellicht kan ik daarmee proberen het wel goed aan de praat te krijgen.
De allernieuwste versie werkt niet, de videokaart drivers zijn hier te nieuw van.
Alvast bedankt!
Dit is me tot op heden enkel gelukt met Ye Olde SteamOS, echter loopt deze niet geheel lekker en na een paar restarts update hij mijn Nvidia drivers vrolijk, waar geen ION support meer in zit.
Heeft iemand toevallig een recentere SteamOS van 2014 (medio Augustus) waar nog de oude versie Nvidia drivers inzitten (340)? Wellicht kan ik daarmee proberen het wel goed aan de praat te krijgen.
De allernieuwste versie werkt niet, de videokaart drivers zijn hier te nieuw van.
Alvast bedankt!
Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1
Ik weet niet hoe de updater van Steam OS werkt, maar als dat gewoon de Debian tools zijn kun je de drivers op 'hold' zetten (bv met aptitude) en dan zouden ze niet meer geupdate moeten worden.
Steam Machines zijn nu te bezichtigen in de store: http://store.steampowered.com/sale/steam_machines
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Interessant, leuke bakjes en we kunnen ze dus in november verwachten. $479 is een redelijk prijs, maar ik kan me niet voorstellen dat veel mensen $5000 dollar gaan betalen voor zo'n machine. Dat is wel erg heftig. Van de andere kant worden er Apple workstations verkocht voor nog wel meer geld.
Er is nu een SteamOS sale gaande en er zitteninderdaad een aantal goede titels tussen: http://store.steampowered.com/sale/steamos_sale
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
xpost
TOPPERTJESSSSSSS - 2015
- Shadow of Mordor
- Batman Arkham Knight
- Rome Total War 2
- Dying Light (reeds beschikbaar)
- Total War: Attila
- Witcher 3
- Payday 2
- Saints Row IV
- GRID Autosport
- Companies of Heroes 2
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 06-03-2015 18:03 ]
De teller is de 1000 games gepasseerd.
Ondertussen al op 3100 Steam OS/Linux games en ook de eerste leveringen van Steam Controller en Steam Link zijn de deur uit. De grote batch leveringen zal pas begin december geleverd gaan worden. Nog even wachten op de eerste reviews van alle Gamekings.
Verwijderd
ik had tijdje geleden op me ouwe desktop ubuntu 15.04 geinstalleerd, en was toen toch wel even bezig om steam werkend te krijgen - had met me amd kaart te maken (eah5770)
gelukkig forumpjes hier en daar en alles werkt... vind jammer dat die final fantasy 13/13-2 niet voor steamos zijn .. lijkt me vette jrpg / wine loopt ook niet altijd lekker..
gelukkig forumpjes hier en daar en alles werkt... vind jammer dat die final fantasy 13/13-2 niet voor steamos zijn .. lijkt me vette jrpg / wine loopt ook niet altijd lekker..
FF13 werkt prima icm met Wine + ubuntu, gaat alleen de mist in met AMD
https://www.reddit.com/r/...nal_fantasy_xiii_on_wine/
https://appdb.winehq.org/...Class=application&iId=125
in mijn beleving is Linux gaming == Nvidia GPU, zal niet iedereen het mee eens zijn, maar in 80% vd gevallen werkt het gewoon prima, gaat met ati/amd gewoon niet op
blockstorm is (tijdelijk) gratis
FYI: Linux & Gaming, dat gaat prima
https://www.reddit.com/r/...nal_fantasy_xiii_on_wine/
https://appdb.winehq.org/...Class=application&iId=125
in mijn beleving is Linux gaming == Nvidia GPU, zal niet iedereen het mee eens zijn, maar in 80% vd gevallen werkt het gewoon prima, gaat met ati/amd gewoon niet op
gamekings? RootGamer jonge ;-)Jelv schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 00:44:
Nog even wachten op de eerste reviews van alle Gamekings.
blockstorm is (tijdelijk) gratis
FYI: Linux & Gaming, dat gaat prima
[ Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 03-11-2015 11:41 ]
kent u deze al: https://github.com/ProfessorKaos64/SteamOS-Tools
voeg emulators toe aan steamos; psx, xbox, wii etc.
voeg emulators toe aan steamos; psx, xbox, wii etc.
Die is leuk 
Dat voegt weer een flinke berg games toe aan Steam en maakt er steeds meer een universele console & htpc van. Nu nog Wine netjes integreren.
Dat voegt weer een flinke berg games toe aan Steam en maakt er steeds meer een universele console & htpc van. Nu nog Wine netjes integreren.
Verwijderd
Klopt het dat alle games voor SteamOS in principe ook op Ubuntu kunnen draaien? Aangezien ze onder hetzelfde filter vallen in de Steam client.
Ik ben nog niets tegengekomen waarbij het niet werkt.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Kan ik met die Falcon Northwest Tiki Steam Machine ook een brief typen of alleen maar gamen?
Wat een joekel zeg, voor $4.999,--. Wel jammer dat in die typmachine, voor die prijs, de gpu niet watergekoeld is. Toch een leuke barrel voor erbij denk ik
Ja, SteamOS is op Debian gebaseerd, net als Ubuntu. Om het zichzelf niet al te moeilijk te maken zorgt Valve er wel voor dat ze compatible blijven.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:25:
Klopt het dat alle games voor SteamOS in principe ook op Ubuntu kunnen draaien? Aangezien ze onder hetzelfde filter vallen in de Steam client.
Ja, dat kan, je krijgt er ook een normale desktopomgeving bij, maar daar krijg je geen support op van Valve. In principe zou de fabrikant zelf support kunnen leveren of het uitbesteden aan Ubuntu ofzo maar dat is niet gebruikelijk.govie schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:59:
Kan ik met die Falcon Northwest Tiki Steam Machine ook een brief typen of alleen maar gamen?Wat een joekel zeg, voor $4.999,--. Wel jammer dat in die typmachine, voor die prijs, de gpu niet watergekoeld is. Toch een leuke barrel voor erbij denk ik
[ Voor 42% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 09-11-2015 18:45 ]
Geen idee. Het is bedoelt voor consoles en daar is het gebruikelijk om je niet om het OS te bekommeren. Je hoort er inderdaad weinig over, maar over het OS van de playstation of xbox hoor je ook niet veel.
Ik zie wel dat er haast dagelijks games uitkomen met support voor SteamOS. De softwarehuizen lijken er dus nog in te geloven.
Hoezo?
Ik zie wel dat er haast dagelijks games uitkomen met support voor SteamOS. De softwarehuizen lijken er dus nog in te geloven.
Hoezo?
Welnee, hoe kom je daarbij. http://news.softpedia.com...-pro-drivers-507449.shtmlXenophoben schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:40:
Is steam os dood?
Zijn er eigelijk nog ontwikkeling op het gebied van steamOS en in bredere zin Valve's inzet voor Linuxgaming?eL_Jay performs a necromancing ritual
Ik heb er al jaren niets meer van gehoord en ik hoop niet dat ze net als de steammachines zijn doodgebloed