Toon posts:

Producer PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zal even kort vertellen wat ik met mijn pc wil gaan doen.
Op dit moment heb ik al een pc waar ik mijn productie's mee maak, maar ik merk dat de pc wat trager gaat worden.

•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
De volgende programma's moeten vloeiend en tegelijk draaien.
Ableton Live 9.1
Refx Nexus 2.3
Beat Twist (VST)
KONTAKT 5
REAKTOR 5.8
En natuurlijk nog eventueel nieuwe vst's :D

•Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal wil ik 2000 euro uitgeven dit is exclusief randapperatuur

•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
N.V.T

•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een leuke videokaart is nooit weg :P
En minimaal 2TB aan HD ruimte

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope, Ik laat het aan jullie over :*)

•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik vind het leuk als de kast een beetje modern oogt, maar geen led of andere frutsels

Ik hoop dat ik jullie voldoende informatie heb gegeven :)
het voordeel is dat alle software legaal en geregistreerd is dus alle projecten kunnen online gesynced worden en bewerkt worden via de andere pc.
Dus echt alles mag nieuw _/-\o_

Alvast bedankt voor de moeite

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

We verwachten toch wel dat je jezelf wat inleest en met een eigen voorstel komt.
Als je een kant-en-klaar lijstje wil, kan je evengoed naar de Media Markt lopen en zien wat je kan krijgen voor dat geld.

Wat ga je nodig hebben?
CPU
Moederbord
RAM
Vermits je met muziek bezig bent, waarschijnlijk een losse geluidskaart
Ik zie niets in je vereisten staan dat zware grafische toepassingen vereist, dus een GPU in de CPU zal voldoende zijn
Kast
CPU koeler
SSD voor je OS en applicaties
HDD voor je 2 TB
PSU

[ Voor 43% gewijzigd door Big Womly op 18-09-2013 13:08 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
Big Womly schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:05:
We verwachten toch wel dat je jezelf wat inleest en met een eigen voorstel komt.
Als je een kant-en-klaar lijstje wil, kan je evengoed naar de Media Markt lopen en zien wat je kan krijgen voor dat geld.

Wat ga je nodig hebben?
CPU
Moederbord
RAM
Vermits je met muziek bezig bent, waarschijnlijk een losse geluidskaart
Ik zie niets in je vereisten staan dat zware grafische toepassingen vereist, dus een GPU in de CPU zal voldoende zijn
Kast
CPU koeler
SSD voor je OS en applicaties
HDD voor je 2 TB
PSU
Ik ben juist hier met de reden dat een winkel medewerker toch wel iets verzint dat ik 1995 euro kwijt ben.
En ik dacht dat ik alle antwoorden gegeven heb op de vragen die bovenaan staan.

Een losse geluidskaat heb ik dus die kan achterwegen blijven.
Ik werk het liefst in een windows 7 omgeving
kast heb ik aangegeven.
Kwa SSD en HD PSU CPU (koeler) geen idee welk type of merk het beste is.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:00
Zou een redelijk grote SSD nemen... kan je je projecten mooi op de SSD zetten. 256GB kom je een heel eind.

Verder niet zoveel verstand van muziek editen. Maar volgens mij is dit niet zo extreem zwaar? voor 2000 heb je een beest van een PC, waar je dikke video's kan bewerken. 2000 inclusief randapparatuur klinkt logischer. Bij producen komt volgens mij veel randapparatuur kijken? audiomixers, dat soort spul.

Meerdere monitoren en speciale audio monitoren zijn erg handig volgens mij. Handiger dan de dikste videokaart. Waar je audio weinig aan heeft volgens mij. Zijn je programma's uberhaupt GPU Accelerated? (nvidia cuda of Open GL) zo niet heeft een losse videokaart weinig nut (tenzij je wilt gamen)

Zou even wachten tot er iemand langskomt die verstand heeft van audio-bewerken

Verwijderd

Topicstarter
Waah schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:12:
Zou een redelijk grote SSD nemen... kan je je projecten mooi op de SSD zetten. 256GB kom je een heel eind.

Verder niet zoveel verstand van muziek editen. Maar volgens mij is dit niet zo extreem zwaar? voor 2000 heb je een beest van een PC, waar je dikke video's kan bewerken. 2000 inclusief randapparatuur klinkt logischer. Bij producen komt volgens mij veel randapparatuur kijken? audiomixers, dat soort spul.

Meerdere monitoren en speciale audio monitoren zijn erg handig volgens mij. Handiger dan de dikste videokaart. Waar je audio weinig aan heeft volgens mij. Zijn je programma's uberhaupt GPU Accelerated? (nvidia cuda of Open GL) zo niet heeft een losse videokaart weinig nut (tenzij je wilt gamen)

Zou even wachten tot er iemand langskomt die verstand heeft van audio-bewerken
Vst's kunnen blijkbaar ook via de GPU runnen.
http://www.soundonsound.c...articles/pcnotes_1009.htm
Kwa speakers en monitors is alles al aanwezig zie link
http://www.krksys.com/krk...s/rokit/rokit-rp10-3.html

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-04 12:18

SLeddert

SLeddert

Een nieuwe pc voor je muziek is altijd leuk. Je hebt een budget waar je er wel twee van kan kopen :-)

In principe heb je aan de snelste intel I5 genoeg, maar niets houdt je tegen om een I7 te nemen.
Vst's en samples nemen nogal wat geheugen in beslag, dus minimaal 8 Gb RAM.
Moederbord zowieso van Gigabyte. Dat merk heeft zich bewezen als stabiel en goed compatibel met muziek soft- en hardware.
Video kaart moet je zelf weten. Ik zou een muziek pc uitrusten met twee schermen (1x piano roll, 1x mixer, VST of FX, dus een dubbele digitale uitgang is wel zo handig.
Verder een leuke SSD voor OS en je muziek progs en een snelle 2GB HD voor je songs en samples. Afhankelijk van je wensen kan je ook een Raid1 maken van je Songs en samples HD zodat je meteen voorzien bent van een redundant oplossing en niets van je werk kwijt kan raken.
Als je ook zelf wil opnemen via een microfoon, dan is een stille kast een vereiste.

Dit is mijn wenslijstje voor een nieuwe muziek PC. Ik heb een beperter budget, maar 't voldoet in mijn geval prima voor Cubase 7 icm Win 7 64 bit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 191,73€ 191,73
1Gigabyte GA-Z87X-UD3H€ 144,-€ 144,-
1Western Digital Black WD2002FAEX, 2TB€ 130,-€ 130,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,-€ 89,-
1Noctua NH-U12S€ 52,10€ 52,10
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 66,90€ 66,90
1Seasonic X-650 80+ Gold V2€ 126,10€ 126,10
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 193,93€ 193,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 993,76

Karsten

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
@Sleddert

Volgens mij kan jouw pc nog wel iets goedkoper.

ZEER stil nieuw systeem
Desktop fotobewerking: zuinig, stil en futureproof

Neem een b85 mobo, ik weet het niet helemaal meer zeker maar volgens mij zijn de WD blackseries HDD iets luidruchtiger (zul je even op moeten internetten), cpu koeler kan goedkoper, psu kan goedkoper.

@The_mark

[Cubase] MuziekPC - €1500

Wat voor pc heb je nu? En op welke punten merk je snelheidsverlies op?

Verder zou ik je willen aanraden, zoals Big Womly als zegt, om meer initiatief te tonen wil je veel feedback hebben. DAA beleid

[ Voor 27% gewijzigd door mirp op 18-09-2013 16:08 ]

Pagina: 1