ZEER STIL, STABIEL en snel zijn mijn eisen voor een nieuw systeem dat gebruikt zal worden voor , programmatie, kantoor toepassingen en dbase beheer (Maak zeer veel gebruik van DDE links naar excel toe) en realtime technische analyse.
Ik wil met dit systeem weer probleemloos enkele jaren verder kunnen.
Gamen en overklokken is absoluut niets voor mij vandaar dat ik er van uitga dat ik geen videokaart nodig heb voor het aansturen van 2 x 27 inch schermen
Dit is wat ik uitzocht maar advies is welkom
Case > Fractal Design Define XL R2 Black
Voeding > Sea Sonic Platinum Series P-520
CPU > Intel Haswell Core i7 4770 3.50GHz 8MB
Geheugen > Vengeance CML16GX3M2A1600C9 > 16GB > CL9 > 2x8
MB > Asrock Z87 Extreme 6
Koeler > be quit dark rock Pro 2
SSD > Samsung 840 Pro 128GB
SSD > Samsung 840 Pro 256GB
HD > Seagate Barracuda ST3000DM001 > 3TB
DVD > LG GH24NS95
TV Kaart > Hauppauge Win TV HVR 2200
Toetsenbord/Muis > Logitech Wireless Desktop MK710
Monitors > 2 x LG 27EA73LM-P Zwart
Kostprijs +- 2140 €
Hierbij komen nog een 4 tal HDs die ik nog heb liggen
Graag had ik voor de case iets anders omdat deze eigenlijk te groot is en ik eigenlijk liever een strakke case had die bovenkant geheel dicht is maar er moet genoeg plaats zijn voor de CPU koeler (16.6 cm) en ze moet stil zijn.
Als alternatief vind ik de CooIermaster Silencio 650 Pure ( Koeler kan max maar 16.2 cm)
Als ik deze zou nemen zit ze wel bomvol en zit alles op elkaar geprakt en moet ik een ander koeler
Ik heb dit moederbord gekozen omdat ik over minstens 1 PCI slot moet kunnen beschikken
1 SSD moet dienen voor mijn OS en programma’s de andere voor databanken.
Er komen nog 2 x 1 TB HDs in die ik mirror wil lopen. 3TB moet dienen als extra backup ( Maak extern de eigenlijke backup)
De schermen zijn eigenlijk een gok want ik kan hier nergens in de buurt deze gaan bekijken
Mijn vragen zijn dan ook de volgende
Is de voeding zwaar genoeg
Weet iemand een andere case
Een zeer stille en goede koeler die in de Silencio 650 past
Een betere TV / Radio kaart > Moet gewoon dienen om analoge TV te kijken in een klein scherm
Iemand ervaring met deze schermen
Andere opmerkingen zijn steeds welkom
Grtz
Ik wil met dit systeem weer probleemloos enkele jaren verder kunnen.
Gamen en overklokken is absoluut niets voor mij vandaar dat ik er van uitga dat ik geen videokaart nodig heb voor het aansturen van 2 x 27 inch schermen
Dit is wat ik uitzocht maar advies is welkom
Case > Fractal Design Define XL R2 Black
Voeding > Sea Sonic Platinum Series P-520
CPU > Intel Haswell Core i7 4770 3.50GHz 8MB
Geheugen > Vengeance CML16GX3M2A1600C9 > 16GB > CL9 > 2x8
MB > Asrock Z87 Extreme 6
Koeler > be quit dark rock Pro 2
SSD > Samsung 840 Pro 128GB
SSD > Samsung 840 Pro 256GB
HD > Seagate Barracuda ST3000DM001 > 3TB
DVD > LG GH24NS95
TV Kaart > Hauppauge Win TV HVR 2200
Toetsenbord/Muis > Logitech Wireless Desktop MK710
Monitors > 2 x LG 27EA73LM-P Zwart
Kostprijs +- 2140 €
Hierbij komen nog een 4 tal HDs die ik nog heb liggen
Graag had ik voor de case iets anders omdat deze eigenlijk te groot is en ik eigenlijk liever een strakke case had die bovenkant geheel dicht is maar er moet genoeg plaats zijn voor de CPU koeler (16.6 cm) en ze moet stil zijn.
Als alternatief vind ik de CooIermaster Silencio 650 Pure ( Koeler kan max maar 16.2 cm)
Als ik deze zou nemen zit ze wel bomvol en zit alles op elkaar geprakt en moet ik een ander koeler
Ik heb dit moederbord gekozen omdat ik over minstens 1 PCI slot moet kunnen beschikken
1 SSD moet dienen voor mijn OS en programma’s de andere voor databanken.
Er komen nog 2 x 1 TB HDs in die ik mirror wil lopen. 3TB moet dienen als extra backup ( Maak extern de eigenlijke backup)
De schermen zijn eigenlijk een gok want ik kan hier nergens in de buurt deze gaan bekijken
Mijn vragen zijn dan ook de volgende
Is de voeding zwaar genoeg
Weet iemand een andere case
Een zeer stille en goede koeler die in de Silencio 650 past
Een betere TV / Radio kaart > Moet gewoon dienen om analoge TV te kijken in een klein scherm
Iemand ervaring met deze schermen
Andere opmerkingen zijn steeds welkom
Grtz