~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Contract moet meervoud zijn (8 verschillende) dus contracten?Voor fase twee heeft Darpa contract afgesloten met acht verschillende bedrijven om de technologie verder te ontwikkelen.
Virussen? Scan ze hier!
--------
nieuws: Microsoft zet zoektocht op naar begraven exemplaren E.T. voor Atari 2600
De titel klopt niet. Zou bv. moeten zijn: 'Microsoft staakt zoektocht naar...' of 'Microsoft geeft zoektocht op naar...'.
[ Voor 20% gewijzigd door blackTIE op 05-04-2014 14:02 . Reden: artikel verkeerd gelezen ]
In de titel (en tevens url en op de frontpage) staat;
Volgens mij is het "het geluid" en "de muziek", dus mag je het tweede lidwoord niet weglaten.Sega laat zien wat de muziek en geluid toevoegt aan Alien: Isolation
Dit ziet er naar mijn mening beter uit;
Ik kan het ook fout hebben, dus verbeter mij maar als het nodig is.Sega laat zien wat de muziek en het geluid toevoegt aan Alien: Isolation
"Tijdens Build is ook de oprichting van de .Net Foundation aangekondigd."
'aangekondigd' heeft een incorrecte link. Staat een spatie in de url (eerste karakter), en ook een '/' te weinig na http:.
[ Voor 4% gewijzigd door Feanathiel op 04-04-2014 20:32 ]
Titel:
Parlement
Robotkangoeroe kan efficiënt springen door hergebruik energie
Derde alinea, eerste zin:
Festo stelt dat het [...] heeft [...], maar is het ontwerp een studie is geweest
'VS wilde onrust in Cuba creëren via Twitter-kloon ZunZuneo'
- Tweede alinea, eerste zin:een sociaal netwerk opzetten dat
- Derde alinea, tweede zin:van de ene op de andere dag
Opnieuw e-mailadressen en wachtwoorden miljoenen Duitsers gestolen
- Inleiding, tweede zin:nadat in januari
- Eerste alinea, tweede zin:erin
- Tweede alinea, tweede zin:miljoenen gegevens
- Derde alinea, tweede zin:maar het is
Samsung claimt dat het grafeen kan gebruiken op grotere oppervlakken
- Inleiding, eerste zin:De onderzoeksafdeling van Samsung claimt dat zij
- Eerste alinea, eerste zin:tijdschrijft
NASA gaat broncode zelfontwikkelde software vrijgeven
Tweede alinea, eerste zin:
De NASA [...] die het
of de telefoon alleen trilt of ook een ringtone moet laten horenOverigens kun je nu al wel via een toggle bepalen of de telefoon alleen geluid maakt of ook een ringtone moet laten horen.
reviews: Windows Phone 8.1: Microsofts nieuwe aanval op iOS en Android
Verleden tijd, dus starten->startten.quote: laatste zinBeide diensten starten onlangs met gratis ongelimiteerd luisteren.
Kun je hiervoor een apart topic aanmaken? Is niet echt een spel- of tikfout.Rips10 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:11:
[...]
of de telefoon alleen trilt of ook een ringtone moet laten horen
reviews: Windows Phone 8.1: Microsofts nieuwe aanval op iOS en Android
De rest is gefikst.
Festo stelt dat het [...] heeft
NASA gaat broncode zelfontwikkelde software vrijgeven
Tweede alinea, eerste zin:
(mannelijk/vrouwelijk vs. onzijdig).De NASA [...] die het als opensource wil vrijgeven.
NIST zet nieuwe standaard voor tijd
Mij lijkt dat dat ofwel „zowel de F1- als de F2-klok” (dus zonder „naast elkaar”), ofwel „de F1- en de F2-klok naast elkaar” (dus zonder „zowel” en „als”) moet zijn.zowel de F1- als de F2-klok naast elkaar
Nintendo heeft de eerste Gameboy Adcance-games
De software is vrijgegeven onder een opensource-licentie en is waarschijnlijk een van de laatste zaken die nog door het WebOS-team wordt uitgebracht.
Worden?
Volgens mij loopt deze zin niet echt lekkerKlagen kan in zulke gevallen helpen, vooral met veel mensen geregeld klagen.
Niets mis mee.woutertje schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:55:
reviews: Mobiele netwerken: waarom er soms geen bereik is
[...]
Volgens mij loopt deze zin niet echt lekker
"Hetzelfde geldt voor netwerken in buurlanden, waardoor de dekking in de grenssteken beperkt is door de Europese regels."
grenssteken = grensstreken
Op pagina 2 gaat het opeens over 'Marijs' en 'Groote', terwijl die pas op pagina 3 geïntroduceerd worden. Je weet op pagina 2 dus niet over welke provider het gaat (hoewel de zinsconstructie dat bij Groote wel duidelijk maakt, maar bij Marijs niet).
Edit:
Hij klopt wel, maar leest niet prettig. Ik moest die zin ook 2 keer lezen voor ik de zinsconstructie begreep. Dus grammaticaal niets mis mee, maar desondanks zou ik het anders opschrijven.
[ Voor 27% gewijzigd door Anakha op 07-04-2014 09:50 ]
Iets te snel, er staat nu: "manager network economicsvan", spatie ontbreekt. Daarnaast is het raar dat je de introductie van de heren nu op zowel pagina 2 als 3 doet.Delpozo schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:13:
Fouten zijn hersteld.
Die spatie moet er natuurlijk bij. De dubbele introductie leek me weinig bezwaarlijk, maar ik heb de tweede vermeldingen nu wel iets ingekort.Anakha schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:31:
[...]
Iets te snel, er staat nu: "manager network economicsvan", spatie ontbreekt. Daarnaast is het raar dat je de introductie van de heren nu op zowel pagina 2 als 3 doet.
uit een ander document...uit een andere document kwam wel naar voren
implentatie => implementatieHet is een implentatie van Chromium...
Vierde alinea, eerste zin:
smarthones -> smartphonesEr gaan al maanden geruchten dat Apple grotere iPhones wil maken om in elk geval tegemoet te komen aan de vraag van consumenten naar smarthones met grotere schermen.
Ten opzichte van? Hier wordt gesuggereerd dat Apple vindt dat concurrenten betere hardware maken en betere platformen hebben dan zij zelf. Dat ben ik nergens tegengekomen."Bovendien vindt de fabrikant dat concurrenten betere hardware maken en in sommige gevallen een beter ecosysteem hebben opgezet. Ook spenderen ze 'obscene' hoeveelheden geld aan marketing en retail."
Als hier wordt bedoeld ten opzichte van voorgaande generaties van deze concurrenten zelf; dan ja:

Beetje een getint bericht op deze manier, of wordt het in ieder geval iets te veel in het midden gelaten.
Ik weet dat ik niet onbevooroordeeld ben gezien mijn sig. maar dit is niet netjes Tweakers!
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
We hebben de woorden 'dan voorheen' toegevoegd. Overigens was je commentaar een apart topic waard geweestbokkow schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:01:
nieuws: Apple: groei iPhone stokt omdat mensen goedkopere smartphones willen
[...]
Ten opzichte van? Hier wordt gesuggereerd dat Apple vindt dat concurrenten betere hardware maken en betere platformen hebben dan zij zelf. Dat ben ik nergens tegengekomen.
Als hier wordt bedoeld ten opzichte van voorgaande generaties van deze concurrenten zelf; dan ja:
[afbeelding]
Beetje een getint bericht op deze manier, of wordt het in ieder geval iets te veel in het midden gelaten.
Ik weet dat ik niet onbevooroordeeld ben gezien mijn sig. maar dit is niet netjes Tweakers!
"Daarnaast kan Cortana veel van wat Google Now en Siri ook kan"
moet volgens mij worden:
"Daarnaast kan Cortana veel van wat Google Now en Siri ook kunnen"
(ofwel "Daarnaast kan Cortana veel van wat met Google Now en Siri ook kan")
Moet dit niet "seizoen" zijn?De streaming-videodienst had al eerder kenbaar gemaakt van plan te zijn om de tweede serie van House of Cards in een hogere resolutie aan te bieden, en is daar nu in ieder geval in het Verenigd Koninkrijk mee begonnen.
Juiste vorm is Israëli'sIn de demonstratievideo die het bedrijf online heeft gezet, valt te zien hoe de technologie van de Israeliërs in 30 seconden een Samsung Galaxy S4 weet op te laden.
- Inleiding, tweede zin:distribution, die
- Eerste alinea, tweede zin:vorm [...] die geschikt is
Ik zie in het filmpje toch echt een Samsung Galaxy S3 http://img.gawkerassets.com/img/18hhpxvf0ao60jpg/xlarge.jpg
Ik zag het ook inderdaad en wilde 't doorgeven. Bij deze dusJochemd13 schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:22:
nieuws: Israëlisch bedrijf werkt aan techniek om smartphone in 30 seconden op te laden
Ik zie in het filmpje toch echt een Samsung Galaxy S3 http://img.gawkerassets.com/img/18hhpxvf0ao60jpg/xlarge.jpg
reviews: Dell Precision M3800: elegant monsterDell heeft de Precision M3800 uitgerust met een ips-paneel van Sharp. De resolutie bedraagt 3200x1800 pixels en het beeld ziet er op het eerste gezicht erg goed uit. De pixeldichtheid is met 235ppi net even wat hoger dan die van Apples 15,4"-Retina-scherm, dat op 220ppi uitkomt. Alleen een handjevol ultrabooks heeft met 3200x1800 pixels op een 13,3"-scherm een nog hogere resolutie.
De resolutie is hetzelfde, ik neem aan dat hier ppi wordt bedoelt.
"waar de software een 'bounds check' om te kijken"
De bug zit in de 'heartbeat'-extensie van TLS, waar de software een 'bounds check' zou moeten doen om te kijken of een actie mag worden uitgevoerd.
Ik heb niet gekeken of de code mist of overgeslagen wordt; het bericht van openssl heeft het over 'A missing bounds check in the handling of the TLS heartbeat extension'.
'Israëliërs' is ook correct (trema toegevoegd).
De rest is eveneens gefikst.
[ Voor 3% gewijzigd door Delpozo op 08-04-2014 08:58 ]
Dit klopt niet helemaal (mist ergens een woord)van een webserver uit te lezen en daardoor achter private keys en ontsleutelde data zien zonder enig spoor achter te laten.
moet zijn verplichten.Microsoft gaat gebruikers verlichten
La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France
http://tweakers.net/nieuws/95277/microsoft-geeft-geen-updates-aan-gebruikers-die-windows-81-niet-updaten.html
Edit: net te laat
"dat de prolemen begonnen om .."
moeten natuurlijk problemen zijn.
ping 127.212.23.124
Deze zin is gewijzigd maar klopt nu volgens mij nog steeds niet. Achter private keys? Logischer zou dan zijn met private keys ontsleutelde data. Maar ook dat is niet waar, want de data wordt versleuteld (en ontsleuteld) m.b.v. symmetrische encryptie.geheugen van een webserver uit te lezen en daardoor achter private keys ontsleutelde data te zien zonder enig spoor achter te laten.
Standford moet natuurlijk Stanford zijn
edit: In de text staat het een aantal keer goed, maar ook weer een keer fout.
[ Voor 14% gewijzigd door Kalua op 08-04-2014 15:23 ]
De rechtszaak begin vorige week in de Amerikaanse staat
moet zijn
De rechtszaak begon vorige week in de Amerikaanse staat
Eén toe kan weg:
Zonder van de wet lijkt het net alsof ze letterlijk mazen aan het zoeken waren:Snowden sprak dinsdag de Commissie Juridische Zaken en Mensenrechten van de Raad van Europa vanuit Rusland toe via een live-videoverbinding toe en beantwoordde ook vragen van aanwezigen.
Volgens Snowden zijn alle inlichtingendiensten met voldoende middelen betrokken bij het op grote schaal vergaren van data waarbij ze met opzet de mazen (van de wet)opzochten.
begonDe rechtszaak begin vorige week in de Amerikaanse staat Californië en gaat over de mogelijke inbreuk die Samsung met een tablet en negen smartphones op vijf patenten van Apple zou maken.
nieuws: Apple: Samsung verkocht in twee jaar 37 miljoen inbreukmakende telefoons
Lettertje vergeten
Het moet zijn: contentmanagementsysteemWordPress heeft een week voordat versie 3.9 uitkomt een kritiek lek in zijn contentmanagmentsysteem gedicht, waarmee kwaadwillenden zich toegang via nagemaakte authenticatie-cookies konden verschaffen. Ook zijn drie kleinere lekken gedicht.
nieuws: Wordpress dicht ernstig beveiligingslek
De eerste firmwares voor de Nokia X op basis van stock Android zijn uitkomen
nieuws: Custom rom maakt voor het eerst stock Android op Nokia-smartphone mogelijk
Adobe Flash is er al een paar jaar niet meer voor Android, dus die kan ook uit het lijstje. Volgens mij zelfs nooit beschikbaar geweest voor iOS, dus daar mag het vinkje ook uit.
Verwijderd
meervoud? doet me denken aan 'the internets' : Wikipedia: InternetsDe eerste firmwares voor de Nokia X op basis van stock Android zijn uitgekomen.
bedoeld wordt waarschijnlijk: De eerste versies van firmware voor ...
vergelijkbare dingen die ik soms lees 'software codes' :
komt bij mij altijd over alsof iemand totaal niet weet waar men over schrijft, vergelijkbaar met de duiding in het wiki artikel over de Internets.CS Advocaten kan een software-escrow overeenkomst voor u opstellen waarbij de leverancier de software codes in bewaring geeft ten behoeve van de gebruiker.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 16:07 ]
@alfredjodocus: overigens is het gebruik van 'firmware' in de betekenis van 'firmwareversie' tamelijk ingeburgerd in de techwereld.
Verwijderd
alinea onder de foto:
Er zijn bovendien nog drie pci-express-lanes beschikbaar, naast twee sata-poorten, twee ub 3.0-poorten en acht usb 2.0-poorten.
moet nog een S bij
Die moet nog uitgetypt worden?
En in de URL gaat het ook fout: nieuws: Regering onderzoekt ict-beveiliging medisch toezichthouder na zelfmoord klokkenlMartindo schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:45:
Titel: Regering onderzoekt ict-beveiliging medisch toezichthouder na zelfmoord klokkenl
Die moet nog uitgetypt worden?
Ah, jullie zijn me net voor.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
- Eerste alinea, laatste zin:kwetsbaar voor malware-aanvallen doordat
- Tweede alinea, tweede zin: zweeftekst bij koppeling onder „probeerde”:
(karaktercode i.p.v. betreffend karakter).beëindigd - Zesde alinea, laatste zin: zweeftekst bij koppeling onder „gemaakt”:
enIt's
(karaktercodes i.p.v. betreffende karakters).SLR & Compact Cameras - Zevende alinea, eerste zin:startmenu
Bug OpenSSL maakt onderscheppen privacygevoelige gegevens mogelijk
- Inleiding, laatste zin:meerderheid [...] gebruikt
- Vierde alinea, laatste zin:waarschuwen dat 'als je [...], dat je
Europese Hof: bewaarplicht van telecomgegevens mag niet
- Tweede alinea, van eerste naar tweede zin:richtlijn: "Hoewel
- Derde alinea, eerste zin:concludeert dat [...] zijn er geen maatregelen zijn [...] en vereist de Richtlijn niet vereist
- Vierde alinea, van eerste naar tweede zin:schrappen: "Het
- Laatste alinea, eerste zin:rechters
Nederlandse providers moeten voorlopig metadata klanten blijven opslaan
- Tweede alinea, derde zin:die richtlijn [...], omdat die
- Tweede alinea, vierde zin:geen stand houden
Snowden: vooral Nederland, Duitsland, Zweden en VK delen data met NSA
- Tweede alinea, laatste zin:de meeste capaciteiten
- Laatste alinea, van eerste naar tweede zin:waren: "De
- Laatste alinea, van derde naar vierde zin:Guardian: "Dat
Minister past beleid rondom hacken door AIVD aan na Snowden-onthullingen
- Eerste alinea, eerste zin:de de geheime dienst
- Tweede alinea, vierde zin:dat komt mede doordat
Plasterk: onthullingen Snowden maken werk geheime dienst moeilijker
Laatste alinea:
te kunnen samenwerken
@W-a-n-d-t: we hebben de dubbele punten die je voorstelt alleen overgenomen waar het zinsdeel dat ermee zou worden afgesloten en het erop volgende citaat samen één zin vormen.
Eennalaatste alinea, laatste zin:
"Zowel Hearthstone: Heroes of Warcraft als Heroes of the Strorm werden met een team van minder dan 20 medewerkers gemaakt."
> Heroes of the StRorm
[ Voor 26% gewijzigd door nevS op 10-04-2014 11:21 . Reden: link vergeten ]
wekt = werkt?Volgens de advocaat-generaal wekt Nederland 'de massale verspreiding van illegaal materiaal in de hand'.
"Be brave, don't shave"
teHet Hof erkent tegelijkertijd dat een downloadverbod technisch gezien niet de handhaven is
Verwijderd
De directeur zou volgens de topman ook niet aan de "tsunami aan tablet- en smartphoneretouren" gedaan hebben.
Niets, dus een "s"erbij graag.
Nederlandse -> EuropeseWaarom bemoeit het Europese Hof zich met onze downloadwetgeving?
De Nederlandse auteurswet is gebaseerd op Europese wetgeving, waaraan Nederland heeft meegewerkt. Het Europese Hof bestaat onder meer om ervoor te zorgen dat Europese wetgeving in verschillende lidstaten op dezelfde manier wordt uitgelegd. Anders zou het ook weinig zin hebben om überhaupt Nederlandse wetgeving in te voeren.
De tekst van de ontwikkelaar zelf verbeteren we niet.kzin schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:34:
Kleine typefout in Tag&Rename 3.8 Beta 3: Mminor fixes
De rest is gefikst.
nieuws: Google Play Music-app krijgt native Sonos-ondersteuning
*langer
nieuws: Zorgautoriteit gaf onbeveiligde toegang tot schijf met 300GB aan gevoelige data
staat "Zo waren op een netwerschijf" moet uiteraard netwerkschijf zijn.
"Ik vergat om de lengte van een variabele te valideren"
De lengte van een variabele is niet hetzelfde als een variabele die een lengte bevat."In one of the new features, unfortunately, I missed validating a variable containing a length."
In de laatste alinea wordt het ineens Orcs Must Die: Unchained genoemd ipv Orcs Must Die! Unchained zoals in de titel en de voorgaande alineas.
"De R9 390X, R9 380X en R9 370X zouden over respectievelijk de Treasure Island XTX-, Bermuda XTX- en Fiji XTX-gpu gaan beschikken..."
390X is Bermuda XTX
380X is Fiji XTX
370X is Treasure Island XTX
Het is dus een beetje door de war gehaald
[ Voor 6% gewijzigd door MrFax op 11-04-2014 13:10 ]
That's it, I'm done.
geïnstalleerdBeveiligingsonderzoekers raden gebruikers aan om wachtwoorden bij getroffen websites pas te wijzigen als de patch is geïntalleerd;
Niet overdrijven he! 30 minuten is ook best snel! (Bron: filmpje bij het artikel)De doelstelling van Amazon is om in beperkte gebieden in de toekomst binnen 30 seconden nadat een klant een bestelling plaatst
nieuws: Amazon werkt aan achtste generatie drone-prototype voor bezorging
[ Voor 42% gewijzigd door ObAt op 11-04-2014 15:30 ]
Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG
Tweede alinea, vierde zin:
(spatie toevoegen).geen stand houden
Zorgautoriteit gaf onbeveiligde toegang tot schijf met 300GB aan gevoelige data
Eerste alinea, laatste zin:
door door
Inzamelingscampagne voor horloge met atoomklok van start gegaan
- Eerste alinea, laatste zin, in zweeftekst bij koppeling onder „gereed”:
(karaktercode i.p.v. betreffend karakter).World's - Laatste alinea, tweede zin, in zweeftekst bij koppeling onder „heeft”:
(karaktercodes i.p.v. betreffende karakters).» [...] world’s [...] Hoptroff’s - Laatste alinea, laatste zin, in zweeftekst bij koppeling onder „ontwerp”:
(karaktercode i.p.v. betreffend karakter).—
Eerste alinea:
Met de zijnJeroen Ploeg promoveerde op zijn onderzoek naar cacc en legt aan Tweakers uit hoe te techniek werkt en wat de voordelen zijn.
Tweede alinea:
moet ook de zijn, of zijn lijkt mij nog beter.Ploegs cacc werkt door radargegevens van auto's te combineren met telemetrie van die voorgangers.
[ Voor 24% gewijzigd door zion op 12-04-2014 08:48 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Beste, er staat heeeft in de tekst. Moet natuurlijk heeft zijn.
Verantwoordelijken.
nieuws: Aandeelhouder klaagt Microsoft aan om 'mismanagement' browserkeuze
Something something
die => datHet gaat daarbij om het browserkeuzescherm in Windows, die door een fout aan miljoenen Windows-gebruikers niet is getoond.
En soortgelijk (want het slaat op scherm), in de introductietekst:
deze => ditDoor een fout werd deze niet bij alle Windows-gebruikers getoond
[ Voor 17% gewijzigd door Eegee op 13-04-2014 11:58 ]
3e persoon enkelvoud, stam+t, omzeiltDe wetenschappers denken met het lasersysteem een pad van minste weerstand te kunnen creëren dat het gebouw volledig omzeild
nieuws: Wetenschappers ontwikkelen lasersysteem als bliksemafleider
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
3e alinea, laatste zin:
Moet zijn geleidt.Wanneer een laserbundel door de lucht reist raakt de lucht geïoniseerd, wat er vervolgens voor zorgt dat de bliksem het geïoniseerde pad kiest, aangezien dit beter geleid dan "gewone" lucht.
Dat moest eigenlijk in voltooid deelwoord, maar daar miste nog een woordje. Fixed.McGryphon schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:59:
[...]
3e persoon enkelvoud, stam+t, omzeilt
nieuws: Wetenschappers ontwikkelen lasersysteem als bliksemafleider
Rest is ook gerepareerd.
na de netwerkwerzaamheden in elk
na de netwerkwerkzaamheden in elk
Cunning linguist.
Facbook -> FacebookHet bedrijf Oculus, dat verantwoordelijk is voor de Rift, werd onlangs door Facbook overgenomen voor omgerekend 1,45 miljard euro. Hoewel Mark Zuckerberg en de mensen van Oculus positief zijn over de
wordt worden?... dat het misbruiken van ongepatchte beveiligingsproblemen ertoe kan leiden dat een oorlog wordt worden
[ Voor 13% gewijzigd door nitrogen15 op 14-04-2014 10:22 ]
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Lees eerst de topicstart!
Wat we <em>niet</em> in dit topic willen zien:
<ul><li>inhoudelijke fouten,</li><li>suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,</li><li>fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en </li><li>meldingen waar discussie over mogelijk is.</ul>Open voor zulke zaken dus een <em>apart</em> topic!~~~[/html]