Gisteren het verhaal uitgespeeld

Ik heb er 51 uur over gedaan op hard moeilijkheidsgraad, en was level 19. Beduidend korter dan de meeste hier zie ik.
Toch heb ik niet het idee dat ik er doorheen gerushed ben. De enige gebieden waar ik niet geweest ben tijdens mijn playthrough zijn, emerald graves en hissing wastes. De overige gebieden heb ik allemaal compleet gedaan (hele map verkend/ alle side quests/ operations/ shards verzamelen/ elke elfroot, bloodstone etc.. opgeraapt die ik tegen kwam

).
De reden dat ik emerald graves en hissing wastes heb overgeslagen is dat de main quest een level indicatie had van 16-19 en ik net level 19 was geworden op dat moment. Ik haat het om overleveled te zijn dus besloten om verder te gaan met de mainquest.
Eindgevecht vond ik behoorlijk makkelijk, maar wel episch. Sowieso vond ik de gehele game vrij makkelijk ook al speelde ik op hard. Nergens moeite gehad met het verslaan van een enemy, en de draken lagen ook allemaal in 1 poging plat.
Party layout: Rogue dual dagger assassin (ikzelf), blackwall (champion), vivienne (knight enchanter), sera (bow tempest).
De game was wel erg de moeite waard, en heeft zeker zijn epische momenten
Toch ook een minpuntje. De main story zit heel goed in elkaar, alleen jammer dat de rest er omheen een beetje voelt als opvulling. Sommige sidequests zijn goed uitgedacht en voegen ook iets toe aan het verhaal. Maar verder voelt het een beetje als rift closen hier, groep enemies slopen daar, shards zoeken, astrariums oplossen etc.. teveel van hetzelfde.
Wel heb ik me bij dragon age inquisition hier minder aan gestoord dan bij andere games, het is toch net iets beter uitgewerkt.
Verder snap ik het toch niet dat er hier mensen zijn die meer dan 100 uur over 1 playthrough doen? Dan ben je toch dik overlevelled gedurende de gehele mainstory? Of hebben deze mensen ook het verhaal uitgespeeld in 50-60 uur en daarna nog alles willen completen en daardoor uitgekomen op 100+ uur?
Wel moet ik toegeven dat ik niet alle codex van a tot z gelezen heb.
Misschien ooit nog een keer een tweede game starten op nightmare moeilijkheidsgraad, met een mage als character. Maar zoals hierboven al gezegd, denk ik dat ik eerst nog wat patches/DLC afwacht.