• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 01:03
Ktenolix schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:25:
[...]

Oh ja dat is inderdaad ook zo :p Ik heb de tactiek van m'n companions aangepast, zodat ze zichzelf volgen en niet het poppetje dat ik bestuur. Zo blijft Solas nu wat meer op afstand.
Gisteren had ik bij het vechten tegen een giant, opeens Dorian die er op af rent.Gaat vrolijk naast de tank in de melee range staan te casten. }:O

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:55

Ktenolix

Pijlsnel

Dat heb ik ook een aantal keren gehad. Erg irritant.
Heb nu m'n companions gerespecced, zag dat ze hun specialization al hadden. :)

Gisteren een grot ontdekt, Valammar. Erg grote dwarven grot, zag er gaaf uit. Had echter geen zin om deze te doorzoeken, dus bewaar ik die voor later. :P Wilde eerst alle shards & astrariums in Hinterlands hebben en die heb ik nu. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

X-Kiwi schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:50:
[...]

Gisteren had ik bij het vechten tegen een giant, opeens Dorian die er op af rent.Gaat vrolijk naast de tank in de melee range staan te casten. }:O
dat ken ik, voorgaande punt om dat gedrag aan te passen zal ik nu ook maar eens even bekijken, op nightmare dat soort acties te doen, is meestal een reloadje waard.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Damn, dit is de eerste keer dat ik echt niet verder kom met een quest. Ik loop nu rond in de Lost Temple of Dirthamen. Loop nu al 2uur rond maar ik geef het op. Weet iemand of je een leuke reward kreeg voor deze missie? Anders misschien toch maar eens op youtube gaan kijken.

Ik moet ook Corypheus gaan verslaan nu, ik dacht dat zal wel de laatste missie zijn maar ik kan het me niet voorstellen als ik naar de archievments kijk. Ik moet er nog 3 voor de story-line. Weet iemand hoeveel missie's er nog na Doom Upon All the World komen?
Ik ben er ook nog niet helemaal uit welke squad-members ik ga meenemen en welke skills ik ze ga meegeven. Ik wissel namelijk nog heel veel tussen de skills om een beetje te kijken wat ik nou het fijnste vind. (ik wist helemaal niet dat je je skills nog kan aanpassen, i love The Tactical Renewal <3)
Dus als iemand nog tips heeft wie ik moet meenemen en welke skills ik het beste kan gebruiken hoor ik het graag.

Ik heb het spel sinds de release-dag al in huis, en het pakte me op de een of andere manier niet echt. Ik was het spel te veel aan't vergelijken met Skyrim (nog altijd een van mijn favoriete spellen ooit) en daardoor ging ik me aan heel veel kleine dingen storen. Die kleine dingen waar ik mee eerst aan stoorde vind ik nu geweldig. Zoals het kunnen wisselen van character, eerst zag ik het nut er niet van in en nu zou ik niets anders meer willen. Er komt zoveel tactiek bij kijken en het zet je echt aan het nadenken als je de moeilijkheidsgraad omhoog doet. Echter merk ik wel dat ik moeilijk mee kom op hard. Speel dan ook meestal op normal en soms zelfs easy als ik vast zit. Ik vind het op normal al pittig genoeg, terwijl ik Skyrim helemaal op legendarisch heb uitgespeeld. Dragon Age gaat imo veel dieper, komt veel meer bij kijken. Ik zie mezelf dan ook echt nog als een echte noob die het spel nog aan het leren is, ondanks er al 70uur in te hebben zitten heb ik het gevoel dat ik nog zóveel moet ontdekken.
Een van de leukste dingen om te doen vind ik misschien nog wel de conversaties tussen de NPC's. Ik houd van spellen waar je zelf je eigen verhaal een beetje kunt creëren.
Niet gedacht dat ik Dragon Age zo leuk zou gaan vinden, ik speel het de laatste 2weken nu elke dag, het is lang geleden dat ik zo verslaafd aan een game ben geweest. Denk dat het laatste spel waar ik zoveel plezier mee heb gehad, Guild Wars 2 en Skyrim zijn.
De meeste spellen heb ik na een speelsessie van pak em beet 2uur wel gezien, maar dit spel kan ik echt de hele dag door spelen. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GluonC schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:17:
Damn, dit is de eerste keer dat ik echt niet verder kom met een quest. Ik loop nu rond in de Lost Temple of Dirthamen. Loop nu al 2uur rond maar ik geef het op. Weet iemand of je een leuke reward kreeg voor deze missie? Anders misschien toch maar eens op youtube gaan kijken.
Toevallig gisteren gedaan. Reward was wat meh, maar wel een coole dungeon inclusief een leuk eindbaasje. Geen idee waar je vastzit maar zorg dat je een warrior, een rogue én een mage meehebt, anders kom je idd niet tot het eind.

Spoiler niet lezen als je het alsnog allemaal zelf wilt uitvinden...

spoiler:
De mage heb je nodig omdat je anders geen veilfire kunt maken, zonder veilfire zie je geen runes.
De rogue opent sloten, op 1 plaats heb je dat sowieso nodig omdat je veilfire-fakkel automatisch dooft als je onder water doorloopt en je een deur moet kraken om na dat waterscherm weer een nieuwe fakkel aan te kunnen steken.
De warrior heb je nodig omdat je ergens door een muur heen moet rammen.

Daarna is het simpelweg de hele ruïne verkennen, alle runes lezen, alle beeldjes met zo'n lichaamsdeel looten (ook daarvoor moet je fakkel branden trouwens, zonder veilfire kun je daar niks looten), alle handels die in muren zitten overhalen om weer andere deuren te openen, etc.
En als je alle 6 lichaamsdelen hebt verzameld ga je naar de middelste kamer, waar 6 altaartjes staan waar je die lichaamsdelen op legt. En dan verschijnt de eindbaas en als die dood is kun je de kamer achter hem openen en looten.

Loot was bij mij een unieke light armor geloof ik, maar die kon alleen door een Elf gedragen worden dus automatisch naar Solas gegaan.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
Ik ben vorige week terug begonnen, en nu begint me op te vallen dat mijn party hun abilities niet of amper gebruiken. Zo heb ik een mage met een hoop fire abilities, en die gebruikt die nooit. Ik kan me niet herinneren dat dit ook zo was in mijn vorig spel. Al wat gekeken bij tactics e.d., maar zie daar niets verkeerd staan. De abilities worden ook 'herkend'.
Iemand suggesties? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
@ SnoeiKoei, ty :) ga het vanavond proberen (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:35
stefanmiler schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:01:
Ik ben vorige week terug begonnen, en nu begint me op te vallen dat mijn party hun abilities niet of amper gebruiken. Zo heb ik een mage met een hoop fire abilities, en die gebruikt die nooit. Ik kan me niet herinneren dat dit ook zo was in mijn vorig spel. Al wat gekeken bij tactics e.d., maar zie daar niets verkeerd staan. De abilities worden ook 'herkend'.
Iemand suggesties? :D
Heb je je stamina/mana threshold wel goed staan?
staat deze bijvoorbeeld op 60% dan worden volgens mij spells die meer dan 40% stamina/mana gebruiken niet gebruikt door je AI. 60% van je stamina/mana wordt dan bewaard voor het geval je zelf het charter wilt overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
NG00 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:42:
[...]

Heb je je stamina/mana threshold wel goed staan?
staat deze bijvoorbeeld op 60% dan worden volgens mij spells die meer dan 40% stamina/mana gebruiken niet gebruikt door je AI. 60% van je stamina/mana wordt dan bewaard voor het geval je zelf het charter wilt overnemen.
Ja, ik heb die zelfs al (eens) naar 10% gebracht, staan nu op 30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
Never mind, nu werkt het ineens weer wel 8)7 , nochtans niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Er komt een grote nieuwe patch aan voor de PC-versie. Met onder meer een auto-attack-knop, een grafische instelling voor shader-kwaliteit, een gedeelde opslag voor spullen voor de hele party, de mogelijkheid om je uiterlijk te wijzigen, de optie om uitrusting van kleur te veranderen, nieuwe crafting materialen en blauwdrukken, en waarschijnlijk nog veel meer. De patch wordt blijkbaar zo ingrijpend, dat er eerst een beta voor komt waar bepaalde PC-spelers voor zullen worden uitgenodigd. Bioware kiest hier mede voor omdat het patch-proces erg traag en complex is bij ze, waardoor ze liever veel dingen in één patch meepakken dan veel kleine losse patches uit te brengen.

Lees erover op het Bioware-blog: http://blog.bioware.com/2015/02/13/introducing-the-dai-patch-5-beta-program-featuring-the-black-emporium/

En ze eindigen het nieuwsbericht met:
quote: Bioware
Unfortunately we don’t have any information on this or other upcoming patches to our broader PC player community or other platforms at this time.

[ Voor 10% gewijzigd door geert1 op 14-02-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Speel ook sinds paar weken dit spel. Erg leuk en vermakelijk. Alleen snap ik er nog niet heel veel van, maar zal vast wel komen als ik het langer speel.

Alleen wat is nu een goede build voor mijn Elf Rogue Archery? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:37
Verhaal uitgespeeld. Best wel episch :) De muziek erbij maakt het plaatje compleet. Ff kijken of ik nog wat trophys kan binnen harken en dan gaat hij in de verkoop :)

Teller staat op 80 uur en ben bijna lvl 20. Ga hem zeker niet nog een keer spelen. Hoewel ik het best leuk vond, ben ik er nu wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
geert1 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:19:
Er komt een grote nieuwe patch aan voor de PC-versie.

[...]
Een DLC is ook al in ontwikkeling... maar ik zit nog niet op 30% ofzo denk ik.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 23:49
Ik wil eigenlijk een 2e playthru beginnen maar ik denk dat ik liever of de nieuwe patch(es) wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Laatst online: 15:35
Gisteren het verhaal uitgespeeld :) Ik heb er 51 uur over gedaan op hard moeilijkheidsgraad, en was level 19. Beduidend korter dan de meeste hier zie ik.
Toch heb ik niet het idee dat ik er doorheen gerushed ben. De enige gebieden waar ik niet geweest ben tijdens mijn playthrough zijn, emerald graves en hissing wastes. De overige gebieden heb ik allemaal compleet gedaan (hele map verkend/ alle side quests/ operations/ shards verzamelen/ elke elfroot, bloodstone etc.. opgeraapt die ik tegen kwam :P).
De reden dat ik emerald graves en hissing wastes heb overgeslagen is dat de main quest een level indicatie had van 16-19 en ik net level 19 was geworden op dat moment. Ik haat het om overleveled te zijn dus besloten om verder te gaan met de mainquest.
Eindgevecht vond ik behoorlijk makkelijk, maar wel episch. Sowieso vond ik de gehele game vrij makkelijk ook al speelde ik op hard. Nergens moeite gehad met het verslaan van een enemy, en de draken lagen ook allemaal in 1 poging plat.
Party layout: Rogue dual dagger assassin (ikzelf), blackwall (champion), vivienne (knight enchanter), sera (bow tempest).
De game was wel erg de moeite waard, en heeft zeker zijn epische momenten :)

Toch ook een minpuntje. De main story zit heel goed in elkaar, alleen jammer dat de rest er omheen een beetje voelt als opvulling. Sommige sidequests zijn goed uitgedacht en voegen ook iets toe aan het verhaal. Maar verder voelt het een beetje als rift closen hier, groep enemies slopen daar, shards zoeken, astrariums oplossen etc.. teveel van hetzelfde.
Wel heb ik me bij dragon age inquisition hier minder aan gestoord dan bij andere games, het is toch net iets beter uitgewerkt.

Verder snap ik het toch niet dat er hier mensen zijn die meer dan 100 uur over 1 playthrough doen? Dan ben je toch dik overlevelled gedurende de gehele mainstory? Of hebben deze mensen ook het verhaal uitgespeeld in 50-60 uur en daarna nog alles willen completen en daardoor uitgekomen op 100+ uur?
Wel moet ik toegeven dat ik niet alle codex van a tot z gelezen heb.
Misschien ooit nog een keer een tweede game starten op nightmare moeilijkheidsgraad, met een mage als character. Maar zoals hierboven al gezegd, denk ik dat ik eerst nog wat patches/DLC afwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik zit inmiddels al op meer dan 80 uur in mijn eerste playthrough. Ik ben momenteel bij de main quest delen Here Lies the Abyss en Wicked Eyes, Wicked Heart en stel die eigenlijk zo lang mogelijk uit. Ik probeer eerst al het andere “af” te hebben: side quests, companion quests, Skyhold upgrades, 100% verkennen van beschikbare zones en tempels enzo… Ik doe ook heel erg rustig aan dus. Ik zie het er wel van komen dat ik dus ook 100+ uur bezig ben met de eerste pt. Wellicht gaat de volgende sneller. Overleveled? Jazeker, eigenlijk de hele tijd... Maar het gaat mij om de beleving en het verhaal, niet persé om de uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

SnoeiKoei schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:33:
Ik zit inmiddels al op meer dan 80 uur in mijn eerste playthrough. Ik ben momenteel bij de main quest delen Here Lies the Abyss en Wicked Eyes, Wicked Heart en stel die eigenlijk zo lang mogelijk uit. Ik probeer eerst al het andere “af” te hebben: side quests, companion quests, Skyhold upgrades, 100% verkennen van beschikbare zones en tempels enzo… Ik doe ook heel erg rustig aan dus. Ik zie het er wel van komen dat ik dus ook 100+ uur bezig ben met de eerste pt. Wellicht gaat de volgende sneller. Overleveled? Jazeker, eigenlijk de hele tijd... Maar het gaat mij om de beleving en het verhaal, niet persé om de uitdaging.
Ik doe ook lekker rustig aan, beetje de boel lezen nu, eerste pt was 80 of 90 uur, nu ook alles gaan halen, heb ik ook specifiek niet gedaan toen, nu voor mage richting gekozen, wat behoorlijk andere verhaallijn biedt. Die val royaux missie wil ik ook op beetje normaal lvl doen ivm dat ik nu op nigtmare speel.

Nu ook de main missie iets eerder spelen, was bij eerste keer 23 ofzo geloof ik, nu proberen voor lvl 20 dat af te ronden zodat de rest ook nog beetje uitdagend blijft. ga dan ook meteen erna alle (andere) draken af in 1x :P

ben nu ook de lompe boer aant uithangen en in principe schijt aan alles en iedereen keuze maken in de gesprekken :9 8)

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-02-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
Zelf heb ik het spel 2-3 keer geprobeerd, ik kan maar niet wennen aan de 'console' interface... Misschien doe ik gewoon iets heel erg verkeerd, maar elke keer als ik op de PC speel denk ik: Damn, dit is een brakke port, het loopt net niet lekker...

Mis ik nu gewoon iets qua config/instellingen of... Ik speel de 'tutorial' door maar dan ben ik er toch wel weer klaar mee.. Ik heb echt de neiging om m'n teammates links te lagen liggen. Dit in tegenstelling tot DA1&2 die ik grijs heb gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Ik heb er inmiddels +-20 in zitten, bij Here Lies the Abyss en Wicked Eyes, Wicked Hearts. Ook ik stel deze quests op dit moment zo lang mogelijk uit. Ik wil graag eerst wat area's exploren. Hinterlands heb ik alles al zowat gehad (iig alle trophy-related dingen (rifts, astrariums, shards)). Straks the vault of valammar doen en wellicht een poging doen om de draak te verslaan (ben zelf bijna lvl 12).

Ik raak alleen een beetje verdwaald in alle sidequests. Heb het idee dat ik nu vanalles tegelijk aan het doen ben. Ik doe zovaak mogelijk war table missions (resources missions, andere heb ik al bijna allemaal gedaan), elke keer herbs harvesten in de Skyhold garden (voor trophy), en proberen om elke companion quests te doen. Ik weet alleen niet welke area ik nu het beste kan exploren na Hinterlands. Volgens mij is Storm Coast de volgende qua level range. Misschien moet ik maar gewoon met 1 area tegelijk bezig gaan.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Of zijn jullie gewoon alle main quests gelijk gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 01:03
Ah de Skyhold garden. Wel gekozen..nooit kunnen vinden waar men hem heeft gebouwd :(

Ben met een tweede PT bezig..nu met een Qunari Rogue genaamd 'Titanium Bull'...
In mijn eerste PT heb ik nog lang niet alles gedaan na 75-80 uur...maar het voelt zo leeg zo zonder gesprekken met je team in Skyhold.

Storm Coast was ook mijn 2e map.

[ Voor 5% gewijzigd door X-Kiwi op 18-02-2015 08:55 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hier ook: Hinterlands, dan Stormcoast, daarna Fallow Mire geloof ik. Of misschien wel de Oasis, ik weet het niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:33:
Overleveled? Jazeker, eigenlijk de hele tijd... Maar het gaat mij om de beleving en het verhaal, niet persé om de uitdaging.
Welk level ben je op dit moment? Ik zit op 42 uur en lvl 22. Ben iets over de helft met de story missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Ah, ik denk dat ik vanmiddag dan maar met Storm Coast bezig ga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

X-Kiwi schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:54:
Ah de Skyhold garden. Wel gekozen..nooit kunnen vinden waar men hem heeft gebouwd :(

Ben met een tweede PT bezig..nu met een Qunari Rogue genaamd 'Titanium Bull'...
In mijn eerste PT heb ik nog lang niet alles gedaan na 75-80 uur...maar het voelt zo leeg zo zonder gesprekken met je team in Skyhold.

Storm Coast was ook mijn 2e map.
spoiler:
skyhold garden is dat binnenplaatje waar je ook morrigan kan vinden, beetje rechtsboven in de map zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Weer even korte patch-informatie voor wie 't boeit: 12 uur geleden is Bioware gestart met een inschrijving voor de Patch 5 Beta. 3 uur later was de inschrijving al vol, dus de beta zal binnenkort wel starten. Ben benieuwd naar een complete lijst van wijzigingen, maar dit wordt sowieso een interessante patch volgens mij. Zie mijn berichtje iets eerder in dit topic voor wat details en een link naar Bioware's blog over de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
Is er eigenlijk al iets bekend over mogelijke DLC? Ik ga ervan uit dat dit zeker zal komen, maar nog geen details van toch?

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Maichel schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:43:
Is er eigenlijk al iets bekend over mogelijke DLC? Ik ga ervan uit dat dit zeker zal komen, maar nog geen details van toch?
Er is nog niks over bekend, behalve dat er vroeg of laat wel DLC komt. Wat, hoeveel en wanneer is nog niet bekend, noch of 't voor de singleplayer, de multiplayer of beide zal zijn. Ze hebben blijkbaar de mankracht vooral nodig gehad om het spel zelf af te maken, en vervolgens de patches. Zou goed kunnen zijn dat DLC wordt aangekondigd op één van de komende gamebeurzen, zoals de GDC in maart. We zullen zien.

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Kan niet wachten tot de patch! Eindelijk een storage in Skyhold voor m'n items. :) Ook wel gaaf dat je je uiterlijk kunt aanpassen, zo hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen. Echter ben ik (gelukkig) nu erg tevreden met mijn uiterlijk. :p

Gisteren met Storm Coast begonnen. Erg kleine area, was er zo doorheen. Moet nog een aantal shards daar, maar alle astrariums heb ik. :) Wat is eigenlijk de eerste beste keep die je kunt bevrijden? Ik wilde een perk (Forward Scouts) halen waarmee ik alle PoI's op de map kan zien. Erg handig, aangezien ik nu een aantal logging stands moet vinden.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:28

Audione0

Strijdt der titanen

Waar kan ik mijn crafting materials inleveren? OF zijn dit alleen items die je kunt verkopen, verder kun je er niets mee?

Ik blijf nl sparen maar verder doe ik er niet veel mee.

Zijn er nog speciale plaatsen waar je potions of speciale wapens kan maken iod?

[ Voor 19% gewijzigd door Audione0 op 19-02-2015 14:07 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Maichel
Audione0 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:07:
Waar kan ik mijn crafting materials inleveren? OF zijn dit alleen items die je kunt verkopen, verder kun je er niets mee?

Huh? Met crafting items....doe je...craften?

Heb je het spel uberhaupt wel gespeeld? :S
Waar kan ik mijn crafting materials inleveren?
Deze lever je niet in, die gebruik je om armor/wapens te maken.
Ja? Bij de smit in Haven / Skyhold?

[ Voor 26% gewijzigd door Maichel op 19-02-2015 14:31 ]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Audione0 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:07:

iets specifieker qua wat je bedoelt is handig ;) crafting materials kun je bij een forge in haven rechts van waar je spawnt na fast travel, of in skyhold rechts van de troon, wapens en armor + toevoegingen maken, zoals een grip of armor upgrade voor arms legs te maken, en later ook runes. Sommige items kan je nog niet gebruiken die zijn pas op gegven moment beschikbaar qua craft opties.

je kan ze natuurlijk ook verkopen als veel hebt en geld nodig hebt.

Potions maak/upgrade je bij de herbalist(?) in haven rechts achter bij solas rechtdoor. in skyhold tevens bij de forge rechts van je troon. beetje open deur als je de missies gewoon volgt :>

valueables kun je in principe verkopen op een aantal na, alle creature items lever je in bij de betreffende onderzoeker. zie paar berichten terug voor meer info.

volgende keer eerst even google lief vragen wat die je kan vertellen hierover :Y

[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-02-2015 15:08 ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:28

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb het idee dat ik teveel side quests doe en loop maar wat rond.
Ik ben nog maar level 8 mage en zoveel verstand van dit spel heb ik nu ook weer niet.

Ik zal de volgende keer iets meer google raadplegen :)

iig bedankt voor het helpen beide :D

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Games als Fallout, Mass Effect en TES trek ik niet (overkill aan items en ik haat gesprekjes waarbij je zinnetjes moet uitkiezen). Denken jullie dat ik DA dan leuk ga vinden?

Een game als Dying Light vind ik dan wel weer leuk, maar volgens mij is het RPG element daarin ook niet heel diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

bram1984 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:48:
Games als Fallout, Mass Effect en TES trek ik niet (overkill aan items en ik haat gesprekjes waarbij je zinnetjes moet uitkiezen). Denken jullie dat ik DA dan leuk ga vinden?

Een game als Dying Light vind ik dan wel weer leuk, maar volgens mij is het RPG element daarin ook niet heel diep.
Ik vind DA een kruising tussen ME en TES. Je hebt keuze in dialogen, die invloed hebben op het gedrag en gesteldheid van de personen. Je hebt ontzettend veel vrijheid in datgene wat je wilt gaan doen en er zijn veel verschillende items om te vinden / dingen om te doen.

Dus, ik denk eigenlijk dat je dit niet leuk gaat vinden. Al is het spel geweldig. :) Ik raad iedereen aan om zich ook gewoon echt te verdiepen in de verhaallijn. Niet door elk gesprek heen 'rushen', maar gewoon lezen wat iedereen te vertellen heeft. Dan begrijp je het allemaal veel beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 23:49
DAI (en alle bioware games) zijn juist bekend om de diepe dialogen en branching gesprekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Thanks. Dan ben ik bang dat ik dit niks ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
bram1984 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:06:
Thanks. Dan ben ik bang dat ik dit niks ga vinden.
Kijk anders een keer een online livestream mee, dan kan je zien of het wat voor je is of niet. Je hebt PS4 toch? Daar heb je zeker wel diverse streams op van DAI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Laatst online: 14-09 15:07
Maichel schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:43:
[...]

Kijk anders een keer een online livestream mee, dan kan je zien of het wat voor je is of niet. Je hebt PS4 toch? Daar heb je zeker wel diverse streams op van DAI.
Twitch.tv kan je vaak wel een stream meekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Man man wat is die draak (overigens mn eerste draak) in Hinterlands moeilijk zeg.. Ik zit op level 15 en mijn companions op 14, maar ik krijg dat beest nog niet neer, denk dat ik max rond 40% zie totdat mijn potions e.d op zijn. Al het gear is vrijwel epic en crafted
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:20

nFo

Ferio schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:04:
Man man wat is die draak (overigens mn eerste draak) in Hinterlands moeilijk zeg.. Ik zit op level 15 en mijn companions op 14, maar ik krijg dat beest nog niet neer, denk dat ik max rond 40% zie totdat mijn potions e.d op zijn. Al het gear is vrijwel epic en crafted
.
Later terug komen :P

Goed, ik ga weer even verder met Dragon Age, teller staat al op 175 uur ? 7(8)7
Geen idee hoe dat kan trouwens....lol

Nu de missie: What Pride Had Wrought mee beginnen.
Is even kijken wie ik mee op pad ga...

Ook leuk trouwens: Making Dragon Age – From PAX South 2015, Dev Q&A:

[ Voor 35% gewijzigd door nFo op 21-02-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Is deze draak (of andere) echt zo moeilijk? Ik dacht de draak is level 12 dus dan moet ik hem wel aankunnen, nou valt vies tegen haha.

Ik speel dan nog geen eens op nightmare maar op hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Volgens mij is de draak in Crestwood wat makkelijker. Heb het niet zelf ondervonden, ben nog maar level 13 dus nog geen poging gewaagd om een draak neer te halen. :p Maar ik denk wel dat ik die in Crestwood het eerste pak.

Dit weekend People Person trophy behaald, wist niet dat ik al zo ver was met Inner Circle quests. Kennelijk ben ik vrienden geworden met minimaal 3 companions. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ben zaterdag begonnen aan DAI zonder ervaring in dit soort games en heb er nu een uurtje of 12 opzitten denk ik. Speel als een roque archer en ben level 7.

Craften gaat voorlopig ook lekker al vind ik het nog een beetje onoverzichtelijk allemaal. Zo heb ik geen idee of de boog die ik heb gecraft nou zo'n beetje de max is van wat ik kan hebben op dit level of dat ik mezelf te kort doe. Boog heeft 81dmg.

Grootste openstaande vraag op het moment is, wat moet ik met al die valuables? 3 kwart van mijn stash zit vol en weet niet of ik ze kan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Malt007 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:47:
Craften gaat voorlopig ook lekker al vind ik het nog een beetje onoverzichtelijk allemaal. Zo heb ik geen idee of de boog die ik heb gecraft nou zo'n beetje de max is van wat ik kan hebben op dit level of dat ik mezelf te kort doe. Boog heeft 81dmg.

Grootste openstaande vraag op het moment is, wat moet ik met al die valuables? 3 kwart van mijn stash zit vol en weet niet of ik ze kan verkopen?
Het craften is afhankelijk van welke schematics je hebt verzameld.
Daar heb je drie gradaties in.
Tier 1 t/m 3.

Ik verkoop m'n valuables ook altijd.

Moet wel zeggen dat er nog wel veel bugs in de game zitten.
Laats drivers van de videokaart geupdate en last gekregen van de befaamde DirectX crashes.
Tijdens mijn gesprek met Sera crashte de game dus ook en nu kan ik haar dus niet meer aanspreken terwijl ik haar in het gesprek dus wel recruited had. :X
Een driver versie terug gegaan en dat loste iig. de DX crashes op.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Malt007 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:47:
Dat probleem heb ik ook. Hoe kun je zien wat voor tier het schema is? Ik heb laatst ook een duur armor schema gekocht, wat uiteindelijk human-only was. Dit pastte dus niet op m'n elf. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ja die restricties zijn niet altijd duidelijk van te voren, zelfde geldt voor die upgrades. Dan denk lijkt het van toepassing op mijn huidige gear maar dan kan het blijkbaar toch niet.

Zijn die valuables puur om gold te verzamelen of moet je er nog wat mee?

Qua crashes valt het mee op de ps4. 1x pas en gelukkig was mijn savefile niet corrupt vervolgens. Heb wel last van bugs in het geluid. Vooral in de hinterlands steeds dezelfde. Dan loop je door dat mooie bos maar ipv vogeltjes hoor ik constant het geluid van een stadje ofzo. Lijkt wel een rumoerig stadion eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Komt er allemaal bij te staan.

Afbeeldingslocatie: http://gaminggix.com/wp-content/uploads/2014/12/templararmorschematic.jpg
.
Malt007 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:27:
Ja die restricties zijn niet altijd duidelijk van te voren, zelfde geldt voor die upgrades. Dan denk lijkt het van toepassing op mijn huidige gear maar dan kan het blijkbaar toch niet.

Zijn die valuables puur om gold te verzamelen of moet je er nog wat mee?

Qua crashes valt het mee op de ps4. 1x pas en gelukkig was mijn savefile niet corrupt vervolgens. Heb wel last van bugs in het geluid. Vooral in de hinterlands steeds dezelfde. Dan loop je door dat mooie bos maar ipv vogeltjes hoor ik constant het geluid van een stadje ofzo. Lijkt wel een rumoerig stadion eigenlijk.
Volgens mij zijn de valuables idd. grotendeels om wat centen te vangen.

De rumoerige geluiden houden volgens mij pas op als je de gevechten tussen de Templars en de Mages daar hebt opgelost weet zo even niet meer hoe die quest heet.

[ Voor 78% gewijzigd door Flex0r op 23-02-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Ja, dat krijg je te zien tijdens het craften, maar niet als je de schematics wilt kopen bij een merchant. ;)

En @ geluiden van the Hinterlands, dat had ik ook in het begin. Vond het ook vreemd, maar volgens mij hoor je Mages en Templars met elkaar vechten. Als je die basecamps van beide kanten uitgemoord hebt, heb je geen mages en templars meer en hoor je het niet meer (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Ktenolix schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:32:
Ja, dat krijg je te zien tijdens het craften, maar niet als je de schematics wilt kopen bij een merchant. ;)
Dat zou heel goed kunnen ik heb tot nu toe alleen nog maar weapon schematics gekocht en de rest gevonden.
Puntje voor jou idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ach ik vermaak me wel goed voorlopig, kost alleen allemaal zo rete veel tijd ;-)

Is het trouwens handig om die gasten van de war table steeds aan het werk te houden? Zijn dat missies die alleen voor hun zijn of zijn het missies die je ook zelf kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Laatst online: 14-09 15:07
Malt007 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:58:
Ach ik vermaak me wel goed voorlopig, kost alleen allemaal zo rete veel tijd ;-)

Is het trouwens handig om die gasten van de war table steeds aan het werk te houden? Zijn dat missies die alleen voor hun zijn of zijn het missies die je ook zelf kan doen?
Door bepaalde war table missies te doen, unlock je nieuwe gebieden en/of kan je resources verkrijgen. De missies waar zo'n groen lichtje boven zweeft zijn de missies die je zelf doet (en power kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ok duidelijk.

Denk dat het wel weer tijd is dat ik de mainquest ga oppakken. Ben alleen bang dat ik geen meer heb in de sidequests als ik de mainquest afgerond heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 20:56
nFo schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:59:
[...]

Later terug komen :P

Goed, ik ga weer even verder met Dragon Age, teller staat al op 175 uur ? 7(8)7
Geen idee hoe dat kan trouwens....lol
Xbox One toevallig? Wanneer je de game pauzeerd en met de 'home'-knop naar je homescreen gaat en daarna stopt met spelen, loopt de tijd gewoon door. Je moet dus echt via Start -> Exit to Menu om dat te omzeilen.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:20

nFo

arjen9551 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:31:
[...]

Xbox One toevallig? Wanneer je de game pauzeerd en met de 'home'-knop naar je homescreen gaat en daarna stopt met spelen, loopt de tijd gewoon door. Je moet dus echt via Start -> Exit to Menu om dat te omzeilen.
Ja klopt xbox one, ik laat het inderdaad nog het wel is aanstaan om even op internet wat op zoeken.
Of voor die war tabel missies.

Game inmiddels uitgespeeld , het einde vond ik wat minder, maar nog niet zo slecht als in Mass Effect 3.
De reis er naar toe was erg goed, wordt soms nog wel beetje moe van die rare bugs.
Ook net weer, als je het uitgespeeld hebt en je loopt door Skyhold heen is opeens de helft weg inclusief interieur. ? :?
spoiler:
Alleen Solas en Morrigan zijn weg dacht ik. Ik vraag mij af wat Solas nou aan het uitspoken is ?
Dus Solas heeft die orb aan Corry gegeven ?
Corry kan ook wel re-skin gebruiken,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Ktenolix schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:32:
Aangezien dat al enkele malen eerder in deze thread is voorbij gekomen en ik ervan overtuigd ben dat je dat wél te zien krijgt heb ik het van de week eens nagekeken (speel al enkele weken niet meer), en ik krijg bij een merchant gewoon te zien welke tier een schematic toe behoord (speel op PC overigens, wellicht dat dit wat uitmaakt).

[ Voor 5% gewijzigd door Inanna op 23-02-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:54
Klein vraagje, aangezien google me verschillende antwoorden geeft, is het noodzakelijk dat je de tactical view gebruikt? Of vallen je companions sowieso altijd aan?

Namelijk een ontzettende hekel aan het aansturen van npc's..

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

co2301 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:02:
Klein vraagje, aangezien google me verschillende antwoorden geeft, is het noodzakelijk dat je de tactical view gebruikt? Of vallen je companions sowieso altijd aan?

Thx
Je companions vallen sowieso aan. Welke attacks ze gebruiken enzo kun je wel zelf wijzigen als je het niet eens bent met het default gedrag. En je kunt bv opdracht geven dat ze allemaal jouw target aanvallen ipv dat ze zelf een target kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-02-2015 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
SnoeiKoei schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 00:02:
[...]

Je companions vallen sowieso aan. Welke attacks ze gebruiken enzo kun je wel zelf wijzigen als je het niet eens bent met het default gedrag. En je kunt bv opdracht geven dat ze allemaal jouw target aanvallen ipv dat ze zelf een target kiezen.
Bedankt voor de opheldering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Inanna schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:34:
[...]

Aangezien dat al enkele malen eerder in deze thread is voorbij gekomen en ik ervan overtuigd ben dat je dat wél te zien krijgt heb ik het van de week eens nagekeken (speel al enkele weken niet meer), en ik krijg bij een merchant gewoon te zien welke tier een schematic toe behoord (speel op PC overigens, wellicht dat dit wat uitmaakt).
Ik speel op de PS4. Ik zal de volgende keer even goed kijken of ik het ergens zie staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
co2301 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:02:

Thx
Ben level 15 en al redelijk ver....maar die tactical view echt nog nooit gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri.77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 14:10
Gisteren maar eens de draak in Crestwood uitgedaagd voor een sparringspotje. Dat ging best behoorlijk toen ik Vivienne (Knight enchanter) had overgenomen en huis ging houden. Tot de draak ergens op een rots ging zitten waar ik lastig bij kon komen en dus steeds van de rots werd geduwd en klappen moest incasseren. 8)7

Uiteindelijk was de rest van de party dood en had ik geen potions meer dus hield het voor mij helaas ook al weer op. Maar hopelijk gaat die draak niet altijd op een rots zitten en blijft hij gewoon op de vlakte. Dan moet het met Vivienne geen probleem zijn om hem neer te krijgen. Die knight enchanter is echt geweldig.

Op naar een volgende poging!

PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Maichel schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:36:
[...]

Ben level 15 en al redelijk ver....maar die tactical view echt nog nooit gebruikt :)
Dan mis je toch wel wat... Gevechten etc kan je zoveel beter plannen. Je kan bv de weakness e.d. zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
Maichel schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:36:
[...]

Ben benieuwd naar deze game! Ruil met een andere tweaker gemaakt, erg veel zin om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Vivienne (of een zelfgemaakte Knight Enchanter) is echt vrij makkelijk tot een 1-woman-army te maken… Ik speel wel op normal maar met Vivienne mee is er geen enkele boss meer echt uitdagend. Heb nu alle dragons gemold, waarbij de sterkste (lvl23 in Emprise du Lion) terwijl mijn main character lvl19 was (en Vivienne dus lvl18). KE is op zichzelf al vrij imba maar je kunt het nog erger maken door wat gear te craften. Bijvoorbeeld een staff met fade touched obsidian als masterworks ingredient, waardoor ze guard opbouwt als ze iets raakt. Guard + barrier = 2 extra health bars, als ze dan nog doodgaat weet ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Ferio schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:36:
[...]

Dan mis je toch wel wat... Gevechten etc kan je zoveel beter plannen. Je kan bv de weakness e.d. zien.
Ja geloof ik wel. Maar mijn mage is zo overpowered (Knight Enchanter) dat ik sowieso alles zelf doe...zelfs draken. De lol is natuurlijk wel minder zo, maar ja...volgende keer met een niet-mage of een andere build dan maar :)
SnoeiKoei schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:49:
Vivienne (of een zelfgemaakte Knight Enchanter) is echt vrij makkelijk tot een 1-woman-army te maken… Ik speel wel op normal maar met Vivienne mee is er geen enkele boss meer echt uitdagend. Heb nu alle dragons gemold, waarbij de sterkste (lvl23 in Emprise du Lion) terwijl mijn main character lvl19 was (en Vivienne dus lvl18). KE is op zichzelf al vrij imba maar je kunt het nog erger maken door wat gear te craften. Bijvoorbeeld een staff met fade touched obsidian als masterworks ingredient, waardoor ze guard opbouwt als ze iets raakt. Guard + barrier = 2 extra health bars, als ze dan nog doodgaat weet ik het niet meer.
Juist...Knight Enchanter kan je alles mee solo'en :)

[ Voor 47% gewijzigd door Maichel op 24-02-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

SnoeiKoei schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:49:
Gooi dan difficulty omhoog, kan je op elk moment in de game doen :)
maar verder wel gelijk in het feit dat vivienne schromelijk OP wordt als ze de specialisation heeft. Ik kies er dan ook voor om guard spul alleen voor warriors in te zetten en ik speel op nightmare ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Vond persoonlijk het gehele gaurd systeem overpowered.
Tegen het einde was mijn dual blade rougue ook niet plat te krijgen.

Op mijn armor, gain 5 gaurd on hit.
En op mijn weapons 10% chance on hidden blades met 7 hits en 10% caltrops on hit.

Dit in combinatie met wat stealth en je hebt ook eigenlijk geen potions meer nodig.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Malignant schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 07:11:
Vond persoonlijk het gehele gaurd systeem overpowered.
Tegen het einde was mijn dual blade rougue ook niet plat te krijgen.

Op mijn armor, gain 5 gaurd on hit.
En op mijn weapons 10% chance on hidden blades met 7 hits en 10% caltrops on hit.

Dit in combinatie met wat stealth en je hebt ook eigenlijk geen potions meer nodig.
het kost te veel hits om die guard eraf te hakken, bij je companions maar ook bij enemies soms.
Wat ik ook miste was een healing spell, maar nog meer een anti spellcast spell.
Dat het bij iedereen kan worden ingezet die guard is een slechte keuze geweest, houdt dit gewoon bij de warrior waar het bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SouLLeSSportal schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:08:
[...]

het kost te veel hits om die guard eraf te hakken, bij je companions maar ook bij enemies soms.
Guard hak je er in een wiffy af met attacks die spirit damage doen.

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Ik zat er ook aan te denken om mijn volgende pt als Knight Enchanter te doen, op nightmare. Als het echter zo'n piece of pie wordt en dus waarschijnlijk saai wordt, moet ik misschien toch gaan voor een andere class/build..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 09:17
ik heb twee keys voor de horse armour dlc die ik weg wil geven. De eerste twee reacties hieronder pm ik de key :) (had per ongeluk 3 keer de sleutel afgerekend ipv 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Ik wil er wel één! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24
Me 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ktenolix schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 07:00:
Ik zat er ook aan te denken om mijn volgende pt als Knight Enchanter te doen, op nightmare. Als het echter zo'n piece of pie wordt en dus waarschijnlijk saai wordt, moet ik misschien toch gaan voor een andere class/build..
Ik heb het als Necro gedaan en walking virulant bomb = the bomb :P

KE is te makkelijk ook op nightmare, het is gewoon een kwestie van 'wil ik moeite doen?' of 'maak het wel ff af met viv/jezelf als KE'.

Nightmare kan af en toe irritant zijn er zijn een aantal gevechten die moeilijk kunnen zijn b.v. die in Winter Palace.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:53

JoeZuCK

_Fonz > all.

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door JoeZuCK op 28-02-2015 16:16 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

martindeman schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:08:
ik heb twee keys voor de horse armour dlc die ik weg wil geven. De eerste twee reacties hieronder pm ik de key :) (had per ongeluk 3 keer de sleutel afgerekend ipv 1)
Voor welke versie is de key? Als die voor de PS4 is wil ik er ook wel eentje. Of maakt die key niet uit voor wat betreft versie..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
InF.Inc schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:15:
[...]

Voor welke versie is de key? Als die voor de PS4 is wil ik er ook wel eentje. Of maakt die key niet uit voor wat betreft versie..
voor de pc! Ik heb ze door gegeven en ze zijn dus weg:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
ok even een domme vraag. ik wil geert1 en maartend hun key doorsturen. hoe stuur ik hun een persoonlijk bericht? .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
martindeman schreef op zondag 01 maart 2015 @ 00:44:
ok even een domme vraag. ik wil geert1 en maartend hun key doorsturen. hoe stuur ik hun een persoonlijk bericht? .. :)
Klik op de naam van de persoon om naar z'n profiel te gaan. Dan staat daar onder het eerste kopje "Profiel" een regel "Bericht" met daarachter "Stuur een bericht". Daar moet je zijn :)

Trouwens: Bioware heeft nu ook een bèta gestart voor Patch 6. Wie interesse heeft, kan zich hier inschrijven. Voor zowel patch 5 als 6 geldt op 't moment een NDA, en er zijn voor beide nog geen gedetailleerde patch notes. Voor patch 6 zelfs nog geen algemene omschrijving. Dus de informatie laat nog even op zich wachten, maar het is duidelijk dat er sowieso nog twee substantiële patches aan zitten te komen. Ik vermoed dat patch 5 inmiddels vergevorderd is, maar we zullen het binnenkort wel horen. Wellicht dat het tijdens de GDC (2-6 maart, dus vanaf morgen) ter sprake komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24
martindeman schreef op zondag 01 maart 2015 @ 00:44:
Ik probeer je zelf te bereiken om het makkelijk te maken, maar je hebt je DM niet aan staan. Ik geloof dat dat wel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Gisteren mijn eerste draak gekilled. Die in Hinterlands. Zelf ben ik level 15 en speel op normal difficulty. Ook al ben ik een paar keer doodgegaan, met hulp van regeneration potions viel het me eigenlijk best wel mee.
Nu is die draak level 12. Ik ben eerder ook al creatures tegen gekomen van level 15 die vele malen makkelijk er waren. Helemaal snappen doe ik dat level systeem voor die creatures dus nog niet.

Nou, 1 plat, nog 9 te gaan...

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Dit weekend m'n eerste draak verslagen. Ik kwam in the Exalted Plains een draak tegen en dacht: laat ik het gewoon maar eens proberen. Met geluk heb ik hem neer weten te halen.

Video:

Het is wel een noob-aanpak. Ik wist niet dat je per companion een potion kon instellen, naast heal. Ik had eigenlijk lightning resistance kunnen gebruiken. Ik let ook niet heel erg op of ze in het water staan terwijl het onder stroom staat. :')

De dag erna heb ik de draak in Crestwood aangepakt. Filmpje komt later. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ugh. Koop weer eens spel van EA, wordt ik meteen geconfronteerd met crashes. Nog geen seconde echt kunnen spelen want al tijdens de eerste cutscenes drie keer een DirectX crash (to desktop) mogen meemaken. Heb natuurlijk die groene "portal" op die berg mogen zien na twee of drie vragen te hebben beantwoord.

Als fan van het eerste deel en enthousiast door de verhalen en filmpjes in dit topic frustreert dat wel enorm. Ik zie ook niet snel een oplossing die helpt (in window draaien/lagere settings helpen niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Hoop dat je alles hebt geupdate, anders heb je wellicht driver pech.

Mijn DAI is in de afgelopen 100 uur ofzo nog niet een keer gecrasched, zelfs niet met alt uit tabbed en een hele hoop andere zooi die draait op een 3570k, 16Gb mem met een 290x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ktenolix schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:06:
Dit weekend m'n eerste draak verslagen. Ik kwam in the Exalted Plains een draak tegen en dacht: laat ik het gewoon maar eens proberen. Met geluk heb ik hem neer weten te halen.

Video:
[video]

Het is wel een noob-aanpak. Ik wist niet dat je per companion een potion kon instellen, naast heal. Ik had eigenlijk lightning resistance kunnen gebruiken. Ik let ook niet heel erg op of ze in het water staan terwijl het onder stroom staat. :')

De dag erna heb ik de draak in Crestwood aangepakt. Filmpje komt later. :)
Erg leuk dit weer eens terug te zien. Ik heb hem uitgespeeld. En ben niet van plan om het nogmaals uit te spelen met andere keuzes en ras/abilities en 100% Platinum. Want het komt toch op hetzelfde neer in principe. Dus nu te koop voor 39,99. Gloednieuw. Alleen uit hoesje gehaald en voor de speelduur in de PS4 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Fly-guy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:13:
Ugh. Koop weer eens spel van EA, wordt ik meteen geconfronteerd met crashes. Nog geen seconde echt kunnen spelen want al tijdens de eerste cutscenes drie keer een DirectX crash (to desktop) mogen meemaken. Heb natuurlijk die groene "portal" op die berg mogen zien na twee of drie vragen te hebben beantwoord.

Als fan van het eerste deel en enthousiast door de verhalen en filmpjes in dit topic frustreert dat wel enorm. Ik zie ook niet snel een oplossing die helpt (in window draaien/lagere settings helpen niet).
kipkruide schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:45:

Mijn DAI is in de afgelopen 100 uur ofzo nog niet een keer gecrasched, zelfs niet met alt uit tabbed en een hele hoop andere zooi die draait op een 3570k, 16Gb mem met een 290x.
Ik had laatst juist door graka drivers te hebben geupdate naar de laatste versie de dx problemen.
Een driver versie eerder loste bij mij het probleem op daarna nog maar 1 of 2 keer een dx crash gehad in 18 uur spelen ongeveer.
Alleen door de dx crashes heb Sera niet kunnen recruiten ze is niet meer aanspreekbaar, hopelijk komt de patch snel en verhelpt die dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:26

JSchut

.....

Via MP DA:I gekocht voor de PS4. Inmiddels 5 uurtjes verder en pas level 5.

Ik moet erg wennen aan hoe alles werkt. (Eerste DA en rpg game die ik speel). Tactical view zie ik het nut nog niet echt van in. Ik heb m'n companions wel preferred spells gegeven. Enige nut wat ik in die tactical view zie is dat je companions kan laten verplaatsen als ze in vuur of iets dergelijk blijven staan. Of mis ik het doel?

Switchen tussen chars doe ik eigenlijk ook niet. Speel alleen met mijn eigen char. Weet niet of dat verder in de game een nadeel gaat zijn, maar dat zie ik dan wel weer :)

Nu lees ik overal dat je niet te lang in The Hinterlands moet blijven hangen. Maar is het echt nodig? Ik vermaak me namelijk nog prima in The Hinterlands.

Verder vindt ik het een mooie game. Zoals ik aangaf ben ik nog heel erg aan het wennen. Maar vermaak me prima.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kipkruide schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:45:

Uiteraard is alles up to date en standaard, maar ik ben zeker niet de enige met DirectX crashes. Het DA forum laat veel meer lotgenoten zien, een snelle zoektocht op "dragon age DirectX crash laat heel veel gevallen zien zoals dit topic op een EA forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik speel als archer en ik vraag me af of die basis aanval zo slap blijft of dat ik iets verkeerds doe. Ben level 10 en met een gewone pijl doe ik niet meer dan 50-100 dmg volgens mij. Komt er op neer dat ik naast mijn special abilities gewoon amper damage doe.

Qua gear ben ik volgens mij redelijk up to date. Heb nog geen enkele merchant gevonden die een betere boog verkoopt en heb die van mij gecraft inclusief upgrades.

Verder lees ik dat je kan specialiseren later in de game, zo zie ik vaak overpowered langskomen en knight enchanter en nog zo'n term. Wanneer en hoe kan ik dat verwachten :-)

Nog even een hele domme vraag, ik ben nu in skyhold aangekomen en daar kennis gemaakt met de armory (of die plek waar je kan craften) maar kan hem niet meer terug vinden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
MisterMichel schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:03:
Gisteren mijn eerste draak gekilled. Die in Hinterlands. Zelf ben ik level 15 en speel op normal difficulty. Ook al ben ik een paar keer doodgegaan, met hulp van regeneration potions viel het me eigenlijk best wel mee.
Nu is die draak level 12. Ik ben eerder ook al creatures tegen gekomen van level 15 die vele malen makkelijk er waren. Helemaal snappen doe ik dat level systeem voor die creatures dus nog niet.

Nou, 1 plat, nog 9 te gaan...
Denk erom dat je geen XP meer krijgt als je hoger dan 3 levels zit ten opzichte van de creatures, bij een draak is dat nogal zonde aangezien je daar toch redelijk wat XP voor krijgt bij het verslaan.
Malt007 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:08:
Nog even een hele domme vraag, ik ben nu in skyhold aangekomen en daar kennis gemaakt met de armory (of die plek waar je kan craften) maar kan hem niet meer terug vinden ;-)
Als je de main hall in loopt is de laatste deur rechts.
JSchut schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:00:
Nu lees ik overal dat je niet te lang in The Hinterlands moet blijven hangen. Maar is het echt nodig? Ik vermaak me namelijk nog prima in The Hinterlands.
Ik heb ook bijna alle quests in The Hinterlands gedaan voor ik überhaupt Skyhold unlocked had.

[ Voor 35% gewijzigd door Flex0r op 02-03-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
maartend schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:08:
[...]

Ik probeer je zelf te bereiken om het makkelijk te maken, maar je hebt je DM niet aan staan. Ik geloof dat dat wel moet.
Het duurde even, maar heb het vinkje gevonden :D . Ik heb ze inmiddels verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Ben gister deze tegen gekomen trouwens. :9

Afbeeldingslocatie: http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20150101114832/dragonage/images/archive/0/0c/20150112184708!The_Lord_of_the_Pies.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Flex0r schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:22:
Denk erom dat je geen XP meer krijgt als je hoger dan 3 levels zit ten opzichte van de creatures, bij een draak is dat nogal zonde aangezien je daar toch redelijk wat XP voor krijgt bij het verslaan.
Is dat zo? Dan moet ik gauw de draak in the Hinterlands verslaan. :p Ben zelf net level 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Ktenolix schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:09:
[...]

Is dat zo? Dan moet ik gauw de draak in the Hinterlands verslaan. :p Ben zelf net level 15.
Ik kan het zo op wikia's niet vinden echter wel op meerdere fora aanwijzingen gevonden.

http://answers.ea.com/t5/...-Inquisition/td-p/4111782

Ik moet vanavond ook maar even met die draak op de vuist. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:56

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Gisteren met mijn Mage na een kleine 40 uur spelen eindelijk Knight Enchanter geworden. Had er op dit forum het een en ander over gelezen en mijn verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. Ben nu level 14 en na enkele respec's heb ik nu een lekkere combi gevonden: Ik heb veel van de pyromancer skills behouden waaronder het bommetje en de mijn. Daarnaast heb ik fade step van het winter gebeuren. Daarmee propel ik mezelf rechstreeks in de actie. Vervolgens een paar keer uithalen met het knight enchanter zwaard en de veel vijanden gaan snel neer ! Vanavond de difficulty maar eens opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Op de PS Store zag ik net de gratis DLC voor de multiplayer. Heb de MP zelf nog helemaal niet gedaan, maar er is dus (gratis) DLC voor :)

Dragon Age™: Inquisition - Destruction-multiplayeruitbreiding

Dragon Age™: Inquisition - Destruction voegt nieuwe paden toe aan de Elven Ruins, het Orlesian Chateau en de Tevinter Ruins. De conflicten in de wereld hebben het evenwicht in de natuur verstoord: woeste monsters zwerven nu over het strijdveld en zaaien chaos door zowel vriend als vijand aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Patch notes voor Patch 5:
quote: Bioware
Fixed the walk toggle to be framerate independent.
Fixed an issue that allowed characters to take damage while using the Counterstrike ability.
Updated abilities to function correctly with front armor rating.
Fixed the Charging Bull ability so that AI-controlled characters no longer overshoot their target.
Removed the initial barrier that spellbinders receive when spawned.
Added an option to control the font size of subtitles.
Improved archer AI so that they choose to enter melee combat less often.
Fixed the save game card image for elf mages.
Removed the connection between mesh quality and shader quality and added a Shader Quality setting to the Graphics options.
Fixed an issue that caused certain operations to disappear from the war table without direct player interaction.
Fixed a crash after use of a Tactician’s Renewal amulet in Skyhold.
Fixed a conversation where Leliana references being with the Warden to face the Archdemon when she was set to have died in the imported Dragon Age Keep world state.
Fixed a case where movement audio was muted after a level transition.
Fixed a case where music unintentionally played after a level transition.
Fixed a loot exploit.
Fixed a case where the Quarry Quandry quest could be prevented from being completed.
Added party storage to the Undercroft in Skyhold.
Added item tinter to the Undercroft in Skyhold.
Fixed terrain patches popping while moving on low and medium settings.
Prevented a change to the Gamepad control scheme if a compatible gamepad is not connected.
Allowed changing the control scheme to Mouse + Keyboard when a compatible gamepad is not connected.
Temporarily change to the Mouse + Keyboard control scheme when a compatible gamepad is not connected, but Gamepad is the selected control scheme.
Improved stability.
Fixed the True Grit perk to apply to all party members.
Fixed flickering terrain when using SLI/Crossfire.
Fixed the issue where Qunari Inquisitors were able to equip the Inquisition Battlemage armor.
Single-player only: implemented auto-attack with mouse and keyboard controls, with a new key binding created for this purpose.
Fixed an exploit where certain abilities could be used multiple times before the cooldown was started.
Fixed an exploit with Explosive Shot where indirect hits were not causing the ability to cool down and reduce stamina.
Fixed cases of the new-item icon appearing on old items after salvaging in multiplayer.
Added an Option to increase the maximum zoom level when using the Tactical Camera.
http://blog.bioware.com/2...nquisition-patch-5-notes/

Zitten een paar hele handige dingen bij volgens mij, zoals verder uitzoomen in de tactische modus, en betere AI voor boogschietende party-genoten (zodat ze minder vaak in melee range gaan staan). Enkele zaken die eerder wel waren genoemd, zijn doorgeschoven naar Patch 6 (o.a. The Black Emporium). Al met al krijg ik het idee dat ze nog wel even bezig gaan blijven met patchen. Gelukkig gaat het inmiddels meer om verbeteringen; de game-breaking bugs die er waren hadden ze vrij snel te pakken in eerdere patches.

[ Voor 82% gewijzigd door geert1 op 03-03-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
- Single-player only: implemented auto-attack with mouse and keyboard controls, with a new key binding created for this purpose.
- Added an Option to increase the maximum zoom level when using the Tactical Camera.

Het wordt nog wel eens wat... En ik zie deze twee meer als critical fixes dan alleen maar verbeteringen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bundin op 03-03-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

- Fixed the Charging Bull ability so that AI-controlled characters no longer overshoot their target.
- Added party storage to the Undercroft in Skyhold.
- Added an Option to increase the maximum zoom level when using the Tactical Camera.
Nice! :D

- -

M'n tweede draak verslagen, de Northern Hunter in Crestwood:

Deze was een stuk makkelijker dan die in the Exalted Plains. :) Morgen pak ik de Hinterlands draak. :p

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste