Vanmiddag weer een hoop lol gehad.
Ik kreeg een bounty van $9000 voor het stelen van een auto van een AI-poppetje die het daar kennelijk niet geheel eens mee was.
Enfin, kan gebeuren. Ik pak daarna even een Luxor om naar Sandy Shores Int'l airport te vliegen. Onderweg naar Sandy Shores Int'l kom ik echter twee bounty hunters tegen die het op mij voorzien hadden met Mallards vol Stickyboms.
Een geweldige achtervolging volgde. Heb een uur lang door alle ravijnen, straten, meren en bergen gerost met die Luxor met in mijn kielzog de twee heren met Mallards. Keer op keer kwamen ze in de buurt, maar week ik toch weer optijd uit. Ze hebben talloze keren hun kist vlakbij laten ontploffen, maar geen effect. Ze zijn tijdens de achtervolging tegen gebouwen, bomen, telegraafpalen en weet ik het allemaal opgevlogen in een poging op mij in te vliegen. Over de voicechat zaten de twee heren (ogenschijnlijk vrienden) elkaar op een gegeven moment voor alles en nog wat uit te maken.
"You go left on the left side of the building, I'll go on the right side. One of us will catch him". Ik kom bij het gebouw aangevlogen, met Mallard 1 in mijn kielzog. Mallard 2 verdween aan de andere kant van het gebouw om mij in de bocht te pakken.
Ik zet de bocht in om een 360 om het gebouw te maken. In de bocht trap ik het staartroer nog even in om de Luxor de bocht om te hoeken en geef de ailerons nog een zwieper om de hoek nog wat scherper te maken. Iets wat Mallard 2 die mij tegemoet kwam in de bocht niet had ingeschat. Die knalt VOL op Mallard 1 die achter mij in de bocht zat.
Een ware scheldkannonade volgde op elkaar.
Ze hebben het daarna nog een paar keer geprobeerd, maar na een uur van trial & error waren ze zo gefrustreerd dat ik er 1 allerlei dingen hoorde gooien en gevolgd door een scheldkannonade naar zijn maat, de sessie verliet. Zijn vriend verliet de sessie een minuut later met de droge opmerking "nice flying, Dutchie".

Ik vermoed dat het op dit moment in een Amerikaanse stad/dorp iets minder gezellig is.