proditaki schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:57:
[...]
Goeie,
Ik heb ook al eens naar snapmatic gekeken. Er is aardig wat info opgeslagen bij de plaatjes

Ik heb een mail naar rockstar gestuurd met de vraag of ze misschien via RSS die snapmatic info kunnen aanleveren, denk overigens niet dat ik reactie krijg

Dit gaat wel een beetje off-topic, maar wel puur gericht op Snapmatic.
Hier een (wat aangepast) stukje uit mijn script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $default_album = "member/lounger"; // Album type & name: 'crew/[name]' or 'member/[name]'
$platform_id = 1; // 1 = Xbox360 / 2 = PS3
$page = 1;
$request_cookies = array(
'UAGC' => '1', // Age checked
'UAGD' => '1/1/1990' // Date of birth
);
$expression = "http://socialclub.rockstargames.com/%s/games/gtav/snapmatic/ajax/search?SearchQuery=&Filter=mostrecent&platFormId=%d&page=%d&_=%d";
$ajax_url = sprintf($expression, $default_album, $platform_id, $page, rand(1000000000000, 9999999999999)); |
De $ajax_url is voor de HTTP GET request.
Voor deze request hoef je niet in te loggen, het enige dat nodig is zijn de Age-check cookies.
Een gangbare manier om dat te doen is met cURL, dat gebruikte ik voorheen dus ook.
Maar kort geleden ben ik van cURL afgestapt en overgegaan op
SimpleBrowser (van SimpleTest,) dit omdat ik problemen ondervond met cURL en het cookie systeem niet betrouwbaar werkte.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $browser = new SimpleBrowser();
foreach ($request_cookies as $k => $v) {
$browser->setCookie($k, $v);
}
$response = $browser->get($ajax_url); |
De JSON data kan gemakkelijk worden omgezet in een RSS feed, maar je moet er dus wel iets tussen hangen.
Zodra ik een stabiel en praktisch script heb draaien, zal ik overwegen om er een RSS of Atom feed aan toe te voegen.
Hier een file van afgelopen nacht, waarbij alle requests zijn samengevoegd in 1 groot JSON object (1.43MB)
Alleen Xbox360, bevat metadata van 1897 foto's.
https://dl.dropboxusercon...wx360_20140723030513.json
[
Voor 21% gewijzigd door
Rickyboy op 24-07-2014 00:07
]