[afhandeling geschillen] Dixons iPad 3 €299 (prijsfout?)

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkunas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Met al die handelaren vraag ik me af hoeveel individuen er werkelijk waren bij die 649 bestellingen in de eerste 10 minuten. Hoewel het systeem van Dixons tekortschiet, kan ik me wel inleven bij een beperkte tegemoetkoming als er inderdaad maar een stuk of 50 individuen waren waarvan enkele 5, 10, 18 of misschien wel 50 stuks bestellen om door te verkopen. Daar zou ik me ook niet voor inspannen.

[ Voor 12% gewijzigd door Perkunas op 17-09-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Perkunas schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:22:
Met al die handelaren vraag ik me af hoeveel individuen er werkelijk waren bij die 649 bestellingen in de eerste 10 minuten. Hoewel het systeem van Dixons tekortschiet, kan ik me wel inleven bij een beperkte tegemoetkoming als er inderdaad maar een stuk of 50 individuen waren waarvan enkele 5, 10, 18 of misschien wel 50 stuks bestellen om door te verkopen. Daar zou ik me ook niet voor inspannen.
Snap ik ook. Maar een alternatief per bestelling zou ook kunnen. Niet per iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 21:00
per keer kan je max 10 bestellen dus dan moet die klant meerdere accounts hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

meningen over V&A of handelaren zijn off-topic

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:02
mag de reactie niet hier plaatsen over .........

Ontopic

Heb inmiddels het bedrag van €299 terug gekregen. Alleen hebben ze €2,95 CC kosten niet terug gestort. Er is vorige week al gelijk een mail gestuurd over te weinig terugbetaald. Tot op vandaag nog steeds geen reactie van Dixons.

[ Voor 142% gewijzigd door pinokkia op 17-09-2013 14:10 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik heb de iPad zojuist ontvangen.
Doos van de iPod was een beetje ingedeukt maar voor de rest niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Ps3-Opt1fl3x schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:46:
Doos van de iPod was een beetje ingedeukt maar voor de rest niks mee.
Nice :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
Doos van de iPad natuurlijk he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 21:00
wat was je bestelnummer en/of hoelaat heb je besteld gisteren? Ik heb nl nog niks ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fotootje aub? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUwe
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-08 16:31
m3power schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:51:
wat was je bestelnummer en/of hoelaat heb je besteld gisteren? Ik heb nl nog niks ontvangen!
Mijn ordernummer is 100439292, en die is om 8.55 geaccepteerd, maar als je nu nog geen verzendbevestiging met T&T-nummer hebt ontvangen dan zit je niet bij de gelukkigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15
Netjes verpakt in plastic, geen beschadigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
TweakersOnly schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:57:
[...]
Bang dat je ze anders niet meer kunt verkopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
TweakersOnly schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:57:
[...]
anders gaat er 100 euro van je winst af :?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:19
Vandaag eindelijk mijn geld terug ontvangen. En kon de gisteren bestelde iPad ophalen bij de lokale Dixons. Wilde niet nog een keer 299 voorschieten en had dus geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
rnark schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:06:
Vandaag eindelijk mijn geld terug ontvangen. En kon de gisteren bestelde iPad ophalen bij de lokale Dixons. Wilde niet nog een keer 299 voorschieten en had dus geluk!
Mooi, toch nog goed gekomen voor je.
Helaas blijft er velen wel een beetje een wrange nasmaak achter m.b.t. de gang van zaken...

Waar ik me overigens wel over verbaas is dat ik bij de shopreviews slechts 1 negatieve ervaring zie aangaande deze actie....verder natuurlijk wel tich andere negatieve recensies met daar steevast een bericht onder van het ACTIVCARE team. Ik vraag me af of deze klachten fatsoenlijk afgehandeld worden of is dit een beetje een rode draad door heel de organisatie.

[ Voor 30% gewijzigd door harrytasker op 17-09-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:19
harrytasker schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:12:
[...]

Mooi, toch nog goed gekomen voor je.
Helaas blijft er velen wel een beetje een wrange nasmaak achter m.b.t. de gang van zaken...
Zeker, als ik gisteren niet op tijd had besteld had ik precies hetzelfde. Dank dus aan de poster van gisteren want daardoor kon ik op tijd bestellen. Heb een week lang bijna elke dag Dixons gebeld over de terugbetaling en steeds werd je aan het lijntje gehouden.

Hoe dan ook blijft het een vreemde gang van zaken, de vandaag opgehaalde iPad staat in het ordersysteem net als die van vorige week nog steeds op "In behandeling". Het voorraadsysteem is echt niet op orde daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

rnark schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:06:
Dus je hebt nu een gratis iPad? Gefeliciteerd! :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
St@m schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:28:
[...]

Dus je hebt nu een gratis iPad? Gefeliciteerd! :P
Ik denk dat hij bedoeld dat hij eerst het geld had terug gekregen (vanochtend ofzo)en daarna de iPad betaalde in de winkel.

• Perkunas
Dit is nieuw.

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/d61ioylo9/dixons_18_9.png

629,- 609,-
20 euro = 15% korting, hogere Dixonskunde.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:37
Dan zijn we nu weer terug bij af: Dixons iPad 3, prijsfout? :+

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Hogere Faalkunde lijkt me beter passen :')

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:41
Dit vind ik weer bijzonder dom. Waarom zet je de iPad die je niet kan leveren weer op de website voor een hogere prijs? Laat het 3 maanden lekker in je magazijn liggen, dan weet niemand of je voorraad hebt en geldt de op = op regel.
Kapotte doos regeling telt natuurlijk niet, als je iets niet kan leveren en volgens eigen voorwaarden een alternatief moet proberen te regelen, is de alternatief dus die van 609 euro.....

Modbreak:zie gambieter in "[weekendaanbieding 07/08-09] Dixons iPad 3 €299 (prijsfout?)" mbt V&A meningen

[ Voor 67% gewijzigd door gambieter op 18-09-2013 16:18 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo misbruik? Waarom mag je niet iets verkopen als je het goedkoop hebt kunnen kopen? De inhoud van iBood boxen komt ook zo vaak langs op Tweakers.

Jammer dat mensen altijd emotie als eerste basis voor redenatie gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 18-09-2013 15:32 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Heren ik heb een persoonlijk mailtje ontvangen van bas group...lijkt een copy paste verhaal van de groepsmail.

Geachte heer/mevrouw,

Wij begrijpen dat u teleurgesteld bent dat wij de iPad 3 Wifi + Cell 32 GB niet alsnog kunnen leveren. Wij hadden dat uiteraard graag wel gedaan.

Zoals eerder gemeld is de fout ontstaan door een technisch probleem op onze website. De afgelopen week hebben wij ons tot het uiterste ingespannen de genoemde iPad alsnog te krijgen. Zowel in het binnen- als het buitenland is dat ons niet gelukt. Ter compensatie hebben wij u een tweetal kortingscodes toegestuurd en daarnaast hebben wij u uitgenodigd voor onze mega magazijnuitverkoop waarbij sprake is van exclusiviteit en extra korting.

Wij vinden het uiterst vervelend dat deze fout zich heeft voorgedaan. Binnen de mogelijkheden die wij hebben, is dit de best mogelijke oplossing. Hoe zeer wij het ook betreuren, meer kunnen wij helaas niet voor u betekenen. Als dat wel het geval had geweest, hadden wij dat zeker niet nagelaten.

Wij hopen op uw begrip in deze.

Met vriendelijke groet,

naam

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 18-09-2013 17:03 ]

• rambocus
  • Laatst online: 12:23
heb exact hetzelfde mailtje ontvangen, zijn totaal niet ingaan op de voorstellen. Vraag mij zelfs af of ze hem wel hem gelezen.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Iemand met veel geld even 10 van die Ipad 3 voor 600 euro bestellen en kijken of ze die wel ineens kunnen leveren.

Mijn CC is deze maand al redelijk gemaxed :+

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 14:53
Cyclonic schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:03:
Iemand met veel geld even 10 van die Ipad 3 voor 600 euro bestellen en kijken of ze die wel ineens kunnen leveren.

Mijn CC is deze maand al redelijk gemaxed :+
Die zijn niet meer leverbaar, staat op de site. Anders hadden de 'gedupeerden' een heel stuk sterker gestaan natuurlijk. Want dan had Dixons diezelfde iPad's nog wel.

Better, Best, Bendtner

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 07:56:
[...]
Nee, daar is geen enkele wettelijke basis voor.
Die conclusie heb ik ook getrokken. Blijft het recht over om nooit meer iets bij Dixons te kopen en verslag te doen van je ervaringen. Als iedereen dit doet is dit soort gedrag snel afgelopen. Gaat niet gebeuren omdat er genoeg teleurgestelde klanten van de iPad zullen zijn die netjes om 8:00 als VIP klant zullen aankloppen.

Zoals ik in mijn shopreview ook aangaf (overigens: slechts 4 shopreviews n.a.v. deze actie?!?). Naar mijn idee is Dixons history. Niet omdat ik, of de vermoedelijk honderden andere klanten, totaal pissed off zijn maar omdat ze totaal maar dan ook totaal hun zaken niet op orde hebben. Qua advertenties, website maar vooral ook de relatie naar de klant. En dat laatste is bij uitstek hoe het merk en de merkbeleving in de markt wordt gezet. Het begint zowaar een mooie klassieke case te worden voor een merkmanagementboek.

Financieel kan ik het niet inschatten maar er wordt behoorlijk gesleept met geld als ik de reviews zo lees. Vooruitbetaalde orders die laat worden teruggestort, en ja dat wettelijke recht hebben ze. Een mooi mechanisme om liquiditeit in je organisatie te houden. De bekende risico's liggen volledig bij de klant.
Van de laagste prijs moet Dixons het niet hebben. Na deze actie ook niet meer van de kwaliteit.

• Flabbergast
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-12-2024
Grote kans dat er bij die opheffingsuitverkoop sowieso nog maar weinig te halen is na de sale en nadat ze in augustus ook al eens een magazijnuitverkoop hebben gehouden:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img845/7927/lzkv.jpg

Bron: http://webcache.googleuse...tgaming.nl/news/2744.html

• Karf
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 20:43
Ik begin onderhand een pesthekel aan de dixons te krijgen. Ik had of een goedkope iPad kunnen hebben of honderde euro's korting door die kortingsbonnen (was een fout eerst). Maar mijn codes zijn verwijderd (hoewel ik er nogmaals om heb gevraagd worden ze niet aan mij gegeven) én mijn betaling was veels te laat.

Misschien een gek idee, maar wellicht de pers inlichten van deze rare activiteiten van de dixons?

• St@m

St@m

@ Your Service

Ach, ik heb de vriendelijke mensen bij Dixons nog even een aantal sites gemaild waar de genoemde iPad nog op voorraad is. Ze kunnen daar bestellen, maar helaas. Ze geven aan dat ze hem nergens meer kunnen krijgen.. ze stikken er maar in. Amateuristische bende.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Interessant, kan je die sites hier ook posten?

• St@m

St@m

@ Your Service

jurk738 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:48:
Interessant, kan je die sites hier ook posten?
pricewatch: Apple iPad WiFi + Cellular (voorjaar 2012) 32GB Wit

Dat dat niet in hun (prijs)straatje valt.. dat kan ik eventueel wel begrijpen, maar kom niet met een lulverhaal dat ze nergens te krijgen zijn. .

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

St@m schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:07:
[...]

Dat dat niet in hun (prijs)straatje valt.. dat kan ik eventueel wel begrijpen, maar kom niet met een lulverhaal dat ze nergens te krijgen zijn. .
Bij Staples ligt er eentje, bij Tabletshop zullen dat er niet veel meer zijn. Dan kunnen ze net een of twee mensen extra blij maken. Schiet dus ook niks op.
Karf schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:32:
Ik begin onderhand een pesthekel aan de dixons te krijgen. Ik had of een goedkope iPad kunnen hebben of honderde euro's korting door die kortingsbonnen (was een fout eerst). Maar mijn codes zijn verwijderd (hoewel ik er nogmaals om heb gevraagd worden ze niet aan mij gegeven) én mijn betaling was veels te laat.

Misschien een gek idee, maar wellicht de pers inlichten van deze rare activiteiten van de dixons?
Een pesthekel omdat je je zin niet krijgt?

[ Voor 32% gewijzigd door Tsurany op 18-09-2013 23:33 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• St@m

St@m

@ Your Service

Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:31:
[...]

Bij Staples ligt er eentje, bij Tabletshop zullen dat er niet veel meer zijn. Dan kunnen ze net een of twee mensen extra blij maken. Schiet dus ook niks op
Tja, ze maken wel 18 anderen blij. En gewoon zeggen dat ze niet te krijgen zijn als dat dus wel zo is.. 8)7
En ik kijk alleen even in de PW he.. kan er ook een dag mee bezig gaan, dan vind ik er vast wel meer.

Het is sowieso al complete willekeur wie er allemaal blij gemaakt worden.. maakt niet uit wanneer je besteld hebt.

Nog 1 minuut zoeken:
http://maxict.nl/product/...lick&utm_content=default1
En

http://shop.egcomputerspe...ieuwe-ipad-wi-fi-4g-32gb/

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 18-09-2013 23:49 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is elke vorm van redelijkheid uit dit topic verdwenen. Jammer dat mensen het zo hoog moeten opnemen en zich zo laten frustreren door iets simpels als dit.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
St@m schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:42:
[...]

Tja, ze maken wel 18 anderen blij. En gewoon zeggen dat ze niet te krijgen zijn als dat dus wel zo is.. 8)7
En ik kijk alleen even in de PW he.. kan er ook een dag mee bezig gaan, dan vind ik er vast wel meer.
Ik zou zeggen mail al die sites naar de mensen in dit topic, die vinden het allemaal veel erger dan dat dixons het ooit zal vinden...

• St@m

St@m

@ Your Service

Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:49:
Volgens mij is elke vorm van redelijkheid uit dit topic verdwenen. Jammer dat mensen het zo hoog moeten opnemen en zich zo laten frustreren door iets simpels als dit.
Ik ben best redelijk, maar wees gewoon eerlijk als dixons zijnde: "we hebben gezocht, maar we vinden alleen nog iPads die we niet willen betalen"

Ze zijn gewoon te krijgen, punt.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
St@m schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:52:
[...]

Ik ben best redelijk, maar wees gewoon eerlijk als dixons zijnde: "we hebben gezocht, maar we vinden alleen nog iPads die we niet willen betalen"

Ook op marktplaats en V&A staan er nog. Vergeet die ook niet mee te tellen.

Echt klein kind gedrag dat je hier laat zien. Zin niet krijgen, enz.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

St@m schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:52:
[...]

Ze zijn te krijgen bij een paar winkels die nog voorraad hebben. Er is verder geen leverancier meer die ze kan leveren. Moet Dixons dan hier en daar een paar iPads opkopen om uit te delen aan een paar teleurgestelde klanten? Dan heb je misschien 20 iPads meer die je kan weggeven terwijl je die voor de hoofdprijs hebt moeten inkopen via een concurrent. Niet erg realistisch.

Nee, redelijk vind ik je wat dat betreft niet.

• Lord Bendtner
Tsurany schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:55:
[...]

Ze zijn te krijgen bij een paar winkels die nog voorraad hebben. Er is verder geen leverancier meer die ze kan leveren. Moet Dixons dan hier en daar een paar iPads opkopen om uit te delen aan een paar teleurgestelde klanten? Dan heb je misschien 20 iPads meer die je kan weggeven terwijl je die voor de hoofdprijs hebt moeten inkopen via een concurrent. Niet erg realistisch.

Nee, redelijk vind ik je wat dat betreft niet.
Inderdaad. De iPad 3 is gewoon via geen enkele leverancier meer leverbaar. Dat misschien her en der een bedrijf er ergens nog één in een magazijn heeft liggen verandert daar ook niks aan en is geen optie waar iedereen mee geholpen wordt. Het blijft echter wel schandalig wat voor voorstel Dixons heeft gedaan met die magazijnverkoop. Ik ben sowieso niet in de gelegenheid om er naartoe te gaan bijvoorbeeld. En ze laten ook niks weten over wat er precies te vinden is. Daarnaast zijn met de kortingsbonnen de iPads die ze verkopen nog steeds duurder dan de concurrent.

Maar er kan denk ik een slotje op dit topic, aangezien er niks aan de situatie te veranderen is (juridisch gezien ook niet); het betreffende model is gewoon niet meer leverbaar, punt.

Wat kan je er aan doen? Ikzelf zal in ieder geval nooit meer iets bij Dixons kopen.

Better, Best, Bendtner

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik hoop dat het topic nog even open blijft voor mensen die naar de rommelmarkt gaan. Ik ben zeer benieuwd naar hun ervaringen.

• worldfastest
  • Laatst online: 20-08 15:25
Wie van hier gaan zaterdag naar de sale in almere? Ik woon er niet te ver vandaag dus denk dat ik wel even ga kijken. Mocht het echt bagger zijn en de kassa korting zeer laag zijn is ga ik zeker de discussie daar aan.

You only live once, so enjoy the ride.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
worldfastest schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:15:
Wie van hier gaan zaterdag naar de sale in almere? Ik woon er niet te ver vandaag dus denk dat ik wel even ga kijken. Mocht het echt bagger zijn en de kassa korting zeer laag zijn is ga ik zeker de discussie daar aan.
Ik ben er nog niet helemaal over uit. Zit dat weekend op de eemhof, dus kan zo even heen en weer rijden. Alhoewel ik twijfel of mn vriendin het een goed idee vind ;) ik vind het zo jammer dat ze noet aangeven wat we er kunnen gaan verwachten.

• kx22
Is er aankomende zaterdag weer een uitverkoop of is dat er elke zaterdag?
Iemand een bron hiervan? Op de hierboven geplaatste plaatje staat 17 augustus. Das al een maand geleden.

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Het is trouwens niet AS zaterdag...maar de 28ste. Ik ga daar niet heen...om vervolgens uitgelachen te worden door het personeel. Daar heb ik geen zin in. Beetje een 'rommelmarkt' afstromen en impulskoopjes doen nee dankje. Ik heb een Ipad besteld en deze wil ik krijgen ook...

• worldfastest
Shoot. Dacht deze zaterdag. Inderdaad pas de 28ste. Kan ik niet dus niet.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
Flabbergast schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:25:
Grote kans dat er bij die opheffingsuitverkoop sowieso nog maar weinig te halen is na de sale en nadat ze in augustus ook al eens een magazijnuitverkoop hebben gehouden:

[afbeelding]

Bron: http://webcache.googleuse...tgaming.nl/news/2744.html
Nee hoor daar is genoeg te verkopen, aangezien ze al die falliete apple store's overgenomen hebben.
Zou daar nog een hoop spul van oude inventarisatie zijn.

Dixons / Mycom / Basgroup / Iamstore etc jada jada

• jurk738
  • Niet online
Ben ik de enige die vindt dat Dixons hun eigen AV en toezeggingen niet nakomt?

AV atrikel 11: "Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen."
Ik kan niet inschatten hoe moeilijk het is om het model van de oorsponkelijke aanbieding beschikbaar te krijgen, maar het hoeft ook niet exact hetzelfde model te zijn. Dixons kan eenvoudig, dwz zelfs zonder significante inspanning, een ander model uit hun assortiment beschikbaar stellen. Dat ze daar evt geen zin in hebben is een ander punt, maar ze zijn toch echt gehouden aan deze voorwaarde.

Email 10 september: "Omdat de tevredenheid van de klant bij dixons hoog in het vaandel staat, zullen wij met een nieuwe, passende oplossing komen."
Dit is een vrij sterke toezegging zonder voorbehoud oid.
Over wat passend is kan je discussieren, maar het zijn de belangen van twee partijen die hierbij een rol spelen: koper en verkoper, dwz het is niet alleen van belang wat passend is voor de verkoper
De uitnodiging voor de opruimingsverkoop is wat mij betreft iig niet passend, alleen al vanwege de locatie en het tijdstip. Deze uitnodiging is ook geen oplossing, want feitelijk hebben ze geen vervangend aanbod gedaan; over de artikelen en prijzen van de opruimingsverkoop heeft Dixons desgevraagds niets bekendgemaakt.

Heeft iemand evt al juridisch advies ingewonnen over de mogelijkheden tot het verkrijgen van een passende oplossing met een vervangend artikel?

• thefox154
  • Laatst online: 14-09 18:03
St@m schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:07:
[...]

Grappig, mycom levert hem wel. Ook Bas-groep. Misschien moeten ze nog even goed zoeken in hun magazijn. Schijbaar liggen ze er wel }:O

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:12
thefox154 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:48:
Grappig, mycom levert hem wel. Ook Bas-groep. Misschien moeten ze nog even goed zoeken in hun magazijn. Schijbaar liggen ze er wel }:O
Klik maar even op die Mycom link...

Nickname does not reflect reality

• thefox154
  • Laatst online: 14-09 18:03
Brad Pitt schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:49:
[...]

Klik maar even op die Mycom link...
dat had ik niet gedaan, tevroeg geroepen...

Lekker dat dat wel gewoon in de pricewatch blijft staan :X

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

jurk738 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:36:

AV atrikel 11: "Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen."
Dat heb ik al meerdere malen weerlegd in dit topic.

• Karf
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 20:43
[b]Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:31:

Een pesthekel omdat je je zin niet krijgt?
Een pesthekel omdat ze hun beloften niet nakomen.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:52
Karf schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:01:
[...]

Een pesthekel omdat ze hun beloften niet nakomen.
Ja, het is jammer dat ze niet zo vlot terugbetalen als dat ze toegezegd hadden, maar als ze iig maar binnen 30 dagen terugbetalen is het klaar toch?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ik zie net dat ik een paar dagen geleden ook de €2,95 CC kosten heb teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Empo schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:25:
Het is trouwens niet AS zaterdag...maar de 28ste. Ik ga daar niet heen...om vervolgens uitgelachen te worden door het personeel. Daar heb ik geen zin in. Beetje een 'rommelmarkt' afstromen en impulskoopjes doen nee dankje. Ik heb een Ipad besteld en deze wil ik krijgen ook...
Heb je enig bron dat het de 28e is?
Ik kan online niets vinden erover.
Wil best erna toe. Is een half uurtje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kx22 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:25:
Heb je enig bron dat het de 28e is?
Ik kan online niets vinden erover.
Wil best erna toe. Is een half uurtje rijden.
Quote e-mail:

"Mede door deze redenen bieden we u het volgende extra alternatief aan: We nodigen u graag als VIP uit om op zaterdag 28 september tussen 08:00 en 10:00 langs te komen bij onze mega magazijnuitverkoop."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:29:
[...]

Quote e-mail:

"Mede door deze redenen bieden we u het volgende extra alternatief aan: We nodigen u graag als VIP uit om op zaterdag 28 september tussen 08:00 en 10:00 langs te komen bij onze mega magazijnuitverkoop."
Och zo,
Heb je een code als VIP of mag iedereen er komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
kx22 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:39:
[...]

Och zo,
Heb je een code als VIP of mag iedereen er komen?
Iedereen mag komen, want ze weten niet naar wie ze het sturen

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ter herinnering:
Dit topic of het forum zijn niet bedoeld voor een "class action" of andere organisatievorm. Dat zal elders moeten gebeuren.
Daar vallen ook oproepen onder om slechte reviews te plaatsen. Die zijn dus foetsie.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 20-09-2013 19:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

gambieter schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:44:
[mbr]Ter herinnering:[/]

[...]

[mbr]Daar vallen ook oproepen onder om slechte reviews te plaatsen. Die zijn dus foetsie.[/]
Het word toch niet hier besproken? Tevens zeg ik alleen dat als mensen gefrustreerd zijn en dit willen uiten ze het beste op deze manier doen, want klaarblijkelijk worden mailtjes niet serieus genomen door Dixons.

[ Voor 9% gewijzigd door SpX op 20-09-2013 21:43 ]

Verwijderd

Schreef eerder in dit topic: Niet geschoten is altijd mis! Ik heb geschoten en het was mis. Volgende keer beter.

Next

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is iemand nog in Almere geweest vanochtend? Ik ben wel benieuwd wat er uiteindelijk ter plaatse aangeboden is..

• St@m

St@m

@ Your Service

IceOnFire schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 10:52:
Is iemand nog in Almere geweest vanochtend? Ik ben wel benieuwd wat er uiteindelijk ter plaatse aangeboden is..
Het is volgende week..

• harrytasker
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:49:
Gelukkig is er nog één iemand die dat wel is, de vraag is natuurlijk of deze persoon ook heeft deel genomen aan de actie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Ben gebeld vandaag door consuwijzer. Had niet zoveel tijd en ze zullen me later deze week weer bellen.

Had aan hun gevraagd wat mijn rechten waren mbt tot deze soap. Volgens hun was te ingewikkeld om het uit te leggen via de mail. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.

Niet geschoten altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49
worldfastest schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:14:
Ben gebeld vandaag door consuwijzer. Had niet zoveel tijd en ze zullen me later deze week weer bellen.

Had aan hun gevraagd wat mijn rechten waren mbt tot deze soap. Volgens hun was te ingewikkeld om het uit te leggen via de mail. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.

Niet geschoten altijd mis.
Houd ons svp op de hoogte.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Iemand hierboven gaf het ook al aan, iedereen is VIP bij de uitverkoop en iedereen is al om 8 uur welkom. Er is geen registratie of een unieke code die je moet laten zien.

Een sigaar uit eigen doos dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:19
rikoos schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:21:
Iemand hierboven gaf het ook al aan, iedereen is VIP bij de uitverkoop en iedereen is al om 8 uur welkom. Er is geen registratie of een unieke code die je moet laten zien.

Een sigaar uit eigen doos dus!
Er is ook helemaal niks bekend over het aanbod zeker?
ik heb geen ipad gekocht, maar als er nou veel artikelen voor een leuke prijs weggaan, wil ik evt op de normale tijd eens een kijkje nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Richard89 schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:22:
[...]

Er is ook helemaal niks bekend over het aanbod zeker?
ik heb geen ipad gekocht, maar als er nou veel artikelen voor een leuke prijs weggaan, wil ik evt op de normale tijd eens een kijkje nemen
nee niets over bekend alleen dat "het hele scherpe prjzen zijn" ;-)

Eventueel mag je onder mijn naam gaan want ik ga geen geld uitgeven aan Dixon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rikoos schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:07:
Eventueel mag je onder mijn naam gaan want ik ga geen geld uitgeven aan Dixon...
Hmmm, ik hoop dat hij door de strenge controle komt dan. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkunas
Dixons gaat woensdag via de V&D de iPad 2 16GB Black dumpen voor een leuke (matige) prijs.

http://view.publitas.com/...3b-preview_1/page/104-105

http://www.vd.nl/elektron...16gb-black/gdi346503.html

http://www.dixons.nl/tabl...-fi-16gb-black.html?prs=1

Denk niet dat het storm gaat lopen vergeleken met die iPad 3 actie, maar ben benieuwd of het voorraadsysteem deze keer correct werkt.

[ Voor 69% gewijzigd door Perkunas op 23-09-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernii
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 15:54
jurk738 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:36:

Ik kan niet inschatten hoe moeilijk het is om het model van de oorsponkelijke aanbieding beschikbaar te krijgen, maar het hoeft ook niet exact hetzelfde model te zijn. Dixons kan eenvoudig, dwz zelfs zonder significante inspanning, een ander model uit hun assortiment beschikbaar stellen. Dat ze daar evt geen zin in hebben is een ander punt, maar ze zijn toch echt gehouden aan deze voorwaarde.

Email 10 september: "Omdat de tevredenheid van de klant bij dixons hoog in het vaandel staat, zullen wij met een nieuwe, passende oplossing komen."
Dit is een vrij sterke toezegging zonder voorbehoud oid.
Over wat passend is kan je discussieren, maar het zijn de belangen van twee partijen die hierbij een rol spelen: koper en verkoper, dwz het is niet alleen van belang wat passend is voor de verkoper
De uitnodiging voor de opruimingsverkoop is wat mij betreft iig niet passend, alleen al vanwege de locatie en het tijdstip. Deze uitnodiging is ook geen oplossing, want feitelijk hebben ze geen vervangend aanbod gedaan; over de artikelen en prijzen van de opruimingsverkoop heeft Dixons desgevraagds niets bekendgemaakt.

Heeft iemand evt al juridisch advies ingewonnen over de mogelijkheden tot het verkrijgen van een passende oplossing met een vervangend artikel?
Wat ik jammer vind is dat er hier van uit wordt gegaan dat Dixons/BASgroup zich niet in zou hebben gespannen voor een oplossing. Het feit dat ze als nog wilden kijken naar een andere oplossing, nadat de kortingsbonnen niet waren goedgekeurd geeft toch aan dat ze zich daadwerkelijk wilden inspannen en hun klanten serieus nemen? Ze zijn nergens toe verplicht. Dat die "passende" oplossing daarmee niet het gewenste resultaat is van de gemiddelde Tweaker hier is jammer, maar het houdt ergens op. Ze geven toch zelf aan dat ze met verschillende inkooppartijen hebben gesproken maar dat er dus echt niks leverbaar is. Ik vind het daarom ook ronduit kinderachtig en kortzichtig om hierdoor direct de Pricewatch van Tweakers aan te vallen, omdat Dixons hier in het verleden zeker wel goed scoorde. Dit maakt de totale onderneming niet direct slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Bernii schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:40:
[...]

Wat ik jammer vind is dat er hier van uit wordt gegaan dat Dixons/BASgroup zich niet in zou hebben gespannen voor een oplossing. Het feit dat ze als nog wilden kijken naar een andere oplossing, nadat de kortingsbonnen niet waren goedgekeurd geeft toch aan dat ze zich daadwerkelijk wilden inspannen en hun klanten serieus nemen? Ze zijn nergens toe verplicht. Dat die "passende" oplossing daarmee niet het gewenste resultaat is van de gemiddelde Tweaker hier is jammer, maar het houdt ergens op. Ze geven toch zelf aan dat ze met verschillende inkooppartijen hebben gesproken maar dat er dus echt niks leverbaar is. Ik vind het daarom ook ronduit kinderachtig en kortzichtig om hierdoor direct de Pricewatch van Tweakers aan te vallen, omdat Dixons hier in het verleden zeker wel goed scoorde. Dit maakt de totale onderneming niet direct slecht.
Tja je kan maar slecht een goede review geven voor deze actie. Als je alleen positieve reakties mag plaatsen dan is het nut van de shopreview zinloos.
Het is heel simpel, heb je een goede ervaring plaats je een positieve reaktie, heb je negatieve ervaring, zoals voor velen nu, dan plaats je een negatieve reaktie. Je moet daar ook tussendoor kunnen lezen, als ik zie hoeveel mensen een negatieve shopreview plaatsen omdat het artikel niet de volgende dag geleverd is terwijl dat wel beloofd was, dan mag je in dit geval ook gerust een negatieve recensie schrijven.
Je zegt dat je het kinderachtig vindt. Ik vind het kinderachtig dat Dixons nu niet reageert op emails of op de negatieve reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Ik vind het daarom ook ronduit kinderachtig en kortzichtig om hierdoor direct de Pricewatch van Tweakers aan te vallen, omdat Dixons hier in het verleden zeker wel goed scoorde. Dit maakt de totale onderneming niet direct slecht.
Ja en nee. (sidenote : ik heb niet besteld dus kijk alleen maar vanaf de zijlijn toe)

De afhandeling is gewoon bar slecht. Als dixons gewoon direct het punt had gehad : Jammer maar helaas, op=op en ons bestelsysteem is k*t dan was er (imho) geen reden geweest voor het afkraken van dixons.
Maar het tot 2x toe beweren te komen met iets en dan komen met niets, tja dat is imho zeer slecht.

Zeker het 2e dingetje hadden ze nog ietwat kunnen aankleden door bijv per mail een uitnodiging te sturen die je moest uitprinten en meenemen oid zodat je echt nog ietwat voordeel had op jan en alleman, in de huidige vorm (zonder controlemogelijkheid) is het enkel maar dat de deuren 2 uur eerder opengaan en that's it. Jan en alleman komt ook gewoon 2 uur eerder en winkelt gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:53
De tweede "oplossing" was niet echt een oplossing hé. In plaats van gewoon overmacht in te roepen en dit duidelijk zo te communiceren was voor mij voldoende. Maar ik voel mij wel wat belogen als de oplossing erin bestaat om mensen naar je winkel te lokken zonder garanties. Ik blijf het is raar vinden.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik heb het hele verhaal afgesloten, negatieve review achtergelaten, want het is gewoon een negatieve ervaring met Dixons. Helaas geen reactie meer op mijn e-mail, zaterdag ga ik niet naar de rommelmarkt en verder koop ik nooit meer wat bij Dixons. En stiekem moet ik wel gniffelen om de diepe val die Dixons maakt op basis van de shopreviews. Een bedrijf is zo goed als je laatste afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:37
Perkunas schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:43:
Dixons gaat woensdag via de V&D de iPad 2 16GB Black dumpen voor een leuke (matige) prijs.

http://view.publitas.com/...3b-preview_1/page/104-105

http://www.vd.nl/elektron...16gb-black/gdi346503.html

http://www.dixons.nl/tabl...-fi-16gb-black.html?prs=1

Denk niet dat het storm gaat lopen vergeleken met die iPad 3 actie, maar ben benieuwd of het voorraadsysteem deze keer correct werkt.
Apart, in de folder staat 329, de andere links geven 379. Beginnen ze nu gelijk weer met een drukfout?
Ik vind 329 nog steeds veel geld voor een inmiddels flink verouderd model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Bendtner
dcl! schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:04:
[...]

Apart, in de folder staat 329, de andere links geven 379. Beginnen ze nu gelijk weer met een drukfout?
Die 329€ geldt pas vanaf de 25e staat er. Zal deze prijs straks ook op de dixons website gelden? Wellicht kan er dan nog een kortingsbon op gebruikt worden?

Better, Best, Bendtner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

dcl! schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:04:
[...]

Inderdaad, het gaat om de goedkoopste variant van een twee generaties ouder model. Dat is amper een koopje te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkunas
Tsurany schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:34:
Inderdaad, het gaat om de goedkoopste variant van een twee generaties ouder model. Dat is amper een koopje te noemen.
Snap het ook niet. Toch zijn er sinds gisteravond al zo'n 20 stuks verkocht voor de huidige prijs van 379 euro. Ik geloof dat de teller rond de 174 stond, nu 155. Misschien dat de teller alleen de magazijnvoorraad aangeeft en dat er een aantal stuks naar de winkels zijn verhuisd.

[ Voor 19% gewijzigd door Perkunas op 24-09-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Perkunas schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:25:
Snap het ook niet. Toch zijn er sinds gisteravond al zo'n 20 stuks verkocht voor de huidige prijs van 379 euro. Ik geloof dat de teller rond de 174 stond, nu 155. Misschien dat de teller alleen de magazijnvoorraad aangeeft en dat er een aantal stuks naar de winkels zijn verhuisd.
De magazijnteller is niet de meest accurate in zijn soort maar meer een soort random number generator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
[...]

Ik weet niet hoeveel Dixons zich heeft ingespannen om de iPad 3 in te kopen. Ik weet wel wat het resultaat is. Ik weet ook dat Dixons zonder veel inspanning een ander model iPad zou kunnen aanbieden.

Dixons heeft echter volgens hun eigen AV weldegelijk een verplichting.
Volgens het juridisch advies wat ik heb ingewonnen zou Dixons een alternatief product moeten aanbieden voor de prijs van de oorspronkelijke aanbieding waarbij een ander model iPad voor de hand ligt, en is de uitnodiging voor een opruimingsuitverkoop geen redelijk oplossing.

Heeft iemand trouwens al een reactie van Thuiswinkel.org op een ingediende klacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernii
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 15:54
jurk738 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:33:
[...]

Ik weet niet hoeveel Dixons zich heeft ingespannen om de iPad 3 in te kopen. Ik weet wel wat het resultaat is. Ik weet ook dat Dixons zonder veel inspanning een ander model iPad zou kunnen aanbieden.

Volgens het juridisch advies wat ik heb ingewonnen zou Dixons een alternatief product moeten aanbieden voor de prijs van de oorspronkelijke aanbieding waarbij een ander model iPad voor de hand ligt, en is de uitnodiging voor een opruimingsuitverkoop geen redelijk oplossing.

Heeft iemand trouwens al een reactie van Thuiswinkel.org op een ingediende klacht?
Maar het kan niet snel goed zijn. Stel je voor, Dixons had als alternatief voor hetzelfde geld een 16GB iPad 4 aangeboden, dan waren er alsnog klachten geweest omdat het 32gb moest zijn. De vraag is dan of een bedrijf daadwerkelijk zoveel moet investeren in een oplossing. Elk alternatief had ruim onder inkoop verkocht moeten worden, wat een bedrijf de nek kan kosten. Het resultaat weegt dan niet op tegen de kosten. Er wordt vanuit gegaan dat dit bedrijf weinig doet voor de oplossing, maar wie zegt dat? Als een hardloper flink getraind heeft om een bepaald doel te halen, en dit doel is uiteindelijk niet gelukt, betekend dat dan direct dat hij zich niet heeft ingespannen om dit doel te bereiken? En nee, ik weet ook niet in hoeverre Dixons zich hiervoor heeft ingespannen, ik las wel in één van de mails dat ze verschillende inkooppartijen hebben benaderd om dit product alsnog te kunnen leveren. Maar wat er niet is, is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Bernii schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:26:
[...]

Maar het kan niet snel goed zijn. Stel je voor, Dixons had als alternatief voor hetzelfde geld een 16GB iPad 4 aangeboden, dan waren er alsnog klachten geweest omdat het 32gb moest zijn. De vraag is dan of een bedrijf daadwerkelijk zoveel moet investeren in een oplossing.
Dat was voor velen waarschijnlijk wel een acceptabel alternatief. (Ongeacht of je er mee akkoord gaat of niet)
Het is een product van hetzelfde merk, met ongeveer dezelfde nieuwprijs. Er zit iets minder geheugen in en mogelijk geen cellular maar daarvoor krijg je wel terug dat het een nieuwere versie is. De huidige "oplossing" gaat nergens meer over en is voor mij een reden om niet meer te winkelen bij de Dixons en ook vrienden/familie dit te adviseren. Jammer, want de fysieke winkels bevielen altijd prima. Principekwestie in dit geval.. Het is voor mij niet de moeite waard om hier nog energie in te steken maar een bedrijf dat zo met klanten om gaat (niet eens reageren op een fatsoenlijke email van mij) is voor mij reden om het bedrijf te blacklisten.

Zo zijn er omgekeerd ook genoeg bedrijven die gewoon laten zien hoe het moet en die prijs ik dan ook altijd aan bij vrienden en familie. :)

Voor mij is dit hele verhaal met de ipad 3 / Dixons nu gesloten. }:O

[ Voor 3% gewijzigd door warcow op 24-09-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Ze hebben een inspanningsverplichting volgens hun eigen AV, niet een verplichting om met klanten het resultaat van die inspanning te delen en al helemaal niet om een alternatief aan te bieden.
Ik bedoel als je echt op de lettertjes wilt kijken doe het dan ook goed en niet enkel in je eigen straatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Dat ze zich inspannen. Er is geen gegarandeerd resultaat gekoppeld aan deze inspanning.
Volgens het juridisch advies wat ik heb ingewonnen zou Dixons een alternatief product moeten aanbieden voor de prijs van de oorspronkelijke aanbieding waarbij een ander model iPad voor de hand ligt
Bijvoorbeeld een Galaxy Tab 3? Die is ook 299,- waardoor je kunt spreken van een gelijkwaardig alternatief.

Kijk het is heel sneu voor iedereen dat een voordeeltje niet doorgaat, maar wanneer een product EOL is dan kan een winkelier zich gewoon beroepen op "niet meer leverbaar, sorry, je krijgt je geld terug". Dixons probeerde netjes te doen door:
- kortingsbonnen op andere iPads te verstrekken
- (vermoedelijk) een extra shipment iPad3's los proberen te peuteren
- een uitnodiging voor een dump-sale te sturen (die blijkbaar vrij generiek is)

Als Dixons gewoon meteen met de botte bijl gehakt had was al dit leed voorkomen. Moet dat ze aangerekend worden? Ik weet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
coyote1980 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:54:
[...]
Bijvoorbeeld een Galaxy Tab 3? Die is ook 299,- waardoor je kunt spreken van een gelijkwaardig alternatief.
Geen 3G, low-res scherm. Plus deze kost gewoon 299 waardoor ik de aanbieding niet meer helemaal zie?

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 24-09-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUwe
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-08 16:31
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:08:
[...]

Geen 3G, low-res scherm. Plus deze kost gewoon 299 waardoor ik de aanbieding niet meer helemaal zie?
Inderdaad, dit alternatief bieden ze je impliciet al door je geld teruggestort te hebben. Je bent van harte welkom om met dat geld nu deze tablet te bestellen! Een goed alternatief zal toch echt in de oorspronkelijke prijsrange van de aangeboden iPad moeten liggen, en niet in de range van de aanbiedingsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Het is toch Dixons zelf die adverteert met: oorspronkelijk 629 euro, nu 299 euro!
Dan mogen ze mij dus ook een ipad 4 32gb cellular aanbieden die ze voor 679 verkopen. Betall ik het 50 euro prijsverschil wel gewoon nog.
Of de goedkopere ipad 4 16gb cellular die ze voor 589 verkopen.

Enig verschil tussen de ipad 3 en 4 is dat de ipad 4 een iets betere processor heeft, een front camera die wat beter is en ipv de nomale 30 pins connector heeft de 4 een lightning port. Maar dat compenseert de hogere prijs van de ipad 4 al (of de lagere als ze de 16gb cellular zouden aanbieden)

Daarnaast hoort een alternatief in de lijn der verwachting van een consument te liggen. Een samsung valt totaal in een andere klasse als de ipad dus een alternatief kan je het niet noemen.
Een Ipad 2 16gb cellular verkoopt dixons voor 489 euro. Dus de waarde van onze ipad 3 aankoop hoort al boven dit bedrag te zitten.

Ik heb een klacht ingediend bij thuiswinkel. Ben wachtende op een reactie.

[ Voor 19% gewijzigd door Valinor op 24-09-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
D2FValinor schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:45:
Het is toch Dixons zelf die adverteert met: oorspronkelijk 629 euro, nu 299 euro!
Het is ook Dixons zelf die aangeeft dat het product niet meer leverbaar is, en in dat geval hoor je gewoon je geld terug te krijgen.

Daarnaast moet Dixons zich volgens hun AV inspannen om een alternatief te leveren. Dat men niet te spreken is over dat alternatief doet er eigenlijk niet toe.

Dat jij graag een iPad4 met alles erop en eraan voor 299,- wilt zal best, maar er is geen enkele juridische basis waarom Dixons jou dat product voor 299,- zou moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Men vervalt in vele herhalingen. Vele van de bestellers komen met onrealistische voorstellen (iPad4 bijvoorbeeld) en veel van de tegenstanders drijven de tegenstand weer wat ver door. Daar gaan jullie niet uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
coyote1980 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:52:
[...]

Het is ook Dixons zelf die aangeeft dat het product niet meer leverbaar is, en in dat geval hoor je gewoon je geld terug te krijgen.

Daarnaast moet Dixons zich volgens hun AV inspannen om een alternatief te leveren. Dat men niet te spreken is over dat alternatief doet er eigenlijk niet toe.

Dat jij graag een iPad4 met alles erop en eraan voor 299,- wilt zal best, maar er is geen enkele juridische basis waarom Dixons jou dat product voor 299,- zou moeten leveren.
Ach we zullen wel zien hoe het gaat. Zal in ieder geval alle stappen (ook juridisch) afgaan en kijken wat de uitkomst zal zijn. Weten we gelijk wat we in de toekomst kunnen verwachten.
gambieter schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:55:
[modbreak]
Men vervalt in vele herhalingen. Vele van de bestellers komen met onrealistische voorstellen (iPad4 bijvoorbeeld) en veel van de tegenstanders drijven de tegenstand weer wat ver door. Daar gaan jullie niet uitkomen :)
[/]
onrealistisch is een ipad 4 zeker niet:
Dixons prijzen:
ipad 2 16 gb cellular 489 euro
ipad 4 16 gb cellular 589 euro

een ipad 3 met 32 gb cellular zit daar dan echt wel in de buurt bij. Dus de ipad 4 alternatieven die ik in mijn vorige post heb opgenoemd zijn zeer zeker wel realistische alternatieven.

[ Voor 34% gewijzigd door Valinor op 24-09-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:19
D2FValinor schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:56:
[...]

Ach we zullen wel zien hoe het gaat. Zal in ieder geval alle stappen (ook juridisch) afgaan en kijken wat de uitkomst zal zijn. Weten we gelijk wat we in de toekomst kunnen verwachten.

[...]

Dixons prijzen:

een ipad 3 met 32 gb cellular zit daar dan echt wel in de buurt bij. Dus een levering van een ipad 4 met eventueel een kleine bijbetaling van onze kant is zeer zeker wel een realistisch alternatief.
Maar ik neem aan dat een "vervangend product" dan gelijk aan de actieprijs waarde is, en dan is een ipad 4 16 gb toch nog flink duurder, of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:53
D2FValinor schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:56:
Dixons prijzen:

een ipad 3 met 32 gb cellular zit daar dan echt wel in de buurt bij. Dus de ipad 4 alternatieven die ik in mijn vorige post heb opgenoemd zijn zeer zeker wel realistische alternatieven.
Natuurlijk is dat wel onrealistisch. Je vraagt dat ze even 150 euro per toestel opleggen. Of hoeveel marge denk jij dat ze hebben? Ze kopen die niet aan voor de helft. 150euro maal 1000 bestellingen = 150.000€ puur verlies. Neen, ik denk dat dit niet echt realistisch is.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
tc982 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:16:
[...]

Natuurlijk is dat wel onrealistisch. Je vraagt dat ze even 150 euro per toestel opleggen. Of hoeveel marge denk jij dat ze hebben? Ze kopen die niet aan voor de helft. 150euro maal 1000 bestellingen = 150.000€ puur verlies. Neen, ik denk dat dit niet echt realistisch is.
Ik weet zeker dat ze op de actie iPad3 ook een marge hadden, je denkt toch niet dat zie die met verlies verkocht hebben, in die 150 euro van je ziet ook nog de marge, die mogen ze van gerust als verlies nemen, dus gewoon leveren aan inkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:De modbreak was bedoeld om die discussie te stoppen, niet om hem aan te wakkeren. Oftewel: this is it wat dat onderwerp betreft :)

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Let op:
Probeer svp inhoudelijk bij te dragen, dus geen "ik ook" posts. Het is niet de bedoeling claims te gaan maken over leveringsverplichting zonder daarbij met bronnen te komen, en gespeculeer over compensatie is off-topic. Posts over hoe het ordersysteem te misleiden zullen zonder pardon worden verwijderd.

Dit topic of het forum zijn niet bedoeld voor een "class action" of andere organisatievorm. Dat zal elders moeten gebeuren.