Paar vragen mbt mijn thuisnetwerk icm glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:05
Ik heb sinds 2 maanden een nieuwbouwhuis (starterswoning) waar glasvezel ligt. Ze komen binnen nu en 2 weken een modem hangen vanuit OnsBrabantNet, zodat ik aangesloten ben op dat glasvezelnetwerk.

Omdat het nieuwbouw is, heb ik beneden bij de tv en boven op het kantoor een internetaansluiting laten maken.

Ik heb de volgende apparaten in huis:

- 2 x iPhone (4s en 5)
- 1 x iPad
- MacBook pro
- Xbox 360
- Philips LED TV (46PFL8008)
- Philips Home Cinema (HTS9540)
- Binnen nu en 2 weken modem van OBN

Ik zoek nog het volgende:
  • Router (budget tussen 100 en 130 euro)
  • NAS server (Voor films en muziek downloaden en streamen) met 4TB HD (budget rond 300 euro, als dat mogelijk is..)
  • Antwoord op de volgende vragen:
    • Welke router en NAS server zijn geschikt om optimaal gebruik te maken van het GVnetwerk?
    • Heb slechts 1 internetaansluiting bij de TV, welk apparaat zal ik hierop aansluiten? (TV/Home Cinema voor streamen/OBN TV kastje)
    • Waar kan ik het beste de NAS server plaatsen? meterkast/kantoor?
Note: de router komt in de meterkast, ongeveer 3 meter van het TV meubel

Alvast bedankt!! :)

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Router: kijk op smallnetbuilder welke goede reviews krijgt en welke aan de WAN kan een doorvoer heeft die je internetsnelheid aan kan.

NAS: lees de verschillende NAS topics en maak je keuze. 300 euro inclusief 4TB HDD is krap. Als je in RAID wilt draaien en dus twee HDD's nodig hebt red je het niet. Synology is goed spul, doet prima wat jij wilt, maar voor een DS213 zit je al over de 200 euro.

NAS plaatsing: net waar het het makkelijkste uitkomt. Een plek met weinig stof is handig, maar niet noodzakelijk.

Je TV aansluitprobleem los je op met een simpel 4 poots Gbit switchje. Kost ook niet de wereld.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:25
Router: Deze twee zijn op het moment erg populair:
[Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router
[Ervaringen] Asus RT-AC66U Dualband Gigabit Router

Voor de NAS, ik zou een mooie Synology halen. Goed spul, en werkt goed.