Plastic telefoons voor 600...Ik zou er niet veel vertrouwen in hebben.MrAcid schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:33:
Aandeel Apple staat 3% in de min. Morgen of overmorgen waarschijnlijk weer een mooi moment om in te stappen.
Inderdaad, 599 voor een plastic iPhone belachelijk, had echt 150 euro minder moeten zijn. Wat roken ze daar bij Apple?Tom schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:30:
Prijs van 5C is wel erg hoog. En ook daarbij: ik zeur niet snel om de prijs en heb hier praktisch alles van Apple staan, vind het ook allemaal wel het geld waard.. maar zo'n oud model iPhone in plastic (weliswaar mooi plastic) jasje had 350-400 moeten kosten.
Ben redelijk Apple trouw geweest de afgelopen jaren maar hier slaan ze echt de plank mis. Zo mooi zien ze er nou ook weer niet uit.
Elect a clown, expect a circus.
Wat heb jij gerookt?epo schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:33:
[...]
Wat had je verwacht? Een flexibel scherm met 4k en een quad core Haswell in de iPhone?
Ik heb het over de domme streken die Apple uithaalt de afgelopen 2 jaar, ik ben er wel klaar mee inmiddels, dat overrated gedoe altijd.
Apple was ooit "mijn" merk als het ging om technologie, ze lieten altijd andere merken & fabrikanten achter de feiten aan lopen omdat zij altijd zo ver voor lagen, tegenwoordig is dat anders...
Apple stond ooit voor innovatie in technologie, not anymore.
Jammer

Ik heb nergens iets gezien over tussentijdse releases of over geleidelijke uitrol. Ik heb twee slides gezien:MarcoC schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:29:
[...]
Hoe kom je er nou bij dat de 5S pas in december uitkomt? Het enige wat gezegd is, is dat in december de iPhone 5S en 5C in meer dan 100 landen beschikbaar zijn. Niet dat ze beschikbaar komen! Lees gewoon wat er gezegd wordt. Dikke kans dat Tim Cook geen zin had om 10 verschillende releasedata voor 100 verschillende landen op te noemen.
Ik vind dit gewoon een beetje dom van je.
13 september 2013: US, Aus, Canada, etc.
December 2013: 100 countries, 270 carriers.
Daaruit kan ik prima de conclusie trekken dat we gewoon tot december moeten wachten (aangenomen dat Nederland, net als eerder, wel bij die 100 zit). Dus "dom"? Lijkt me niet. Op basis van de beschikbare gegevens is dit een logische gevolgtrekking. Er zitten in elk geval landen bij, die pas in december de nieuwe phone zullen krijgen, anders hadden ze wel "November 2013" of nog eerder op die slide gezet.
Zou het voor NL eerder kunnen zijn? Uiteraard, maar daar is niks over gezegd.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
De grootste groep potentiele klanten heeft toch echt geen 500 euro voor een telefoon, dat zijn mensen in India, China, Afrika en andere landen waar het gemiddelde loon laag ligt.epo schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:34:
[...]
Het is voor het eerst dat ze op het grootste netwerk van China en Japan mogen, dat zijn potentieel 500 miljoen klanten, dus reken maar dat ze daar flink gaan winnen.
Prima toch dat je er klaar mee bent? Graag dan ons niet lastig vallen met je "vervelende" gedrag.TecHHeaD schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:36:
[...]
Wat heb jij gerookt?
Ik heb het over de domme streken die Apple uithaalt de afgelopen 2 jaar, ik ben er wel klaar mee inmiddels, dat overrated gedoe altijd.
Apple was ooit "mijn" merk als het ging om technologie, ze lieten altijd andere merken & fabrikanten achter de feiten aan lopen omdat zij altijd zo ver voor lagen, tegenwoordig is dat anders...
Jammer
Voor een mobiele telefoon/smartphone; helemaal niks!Styx_ schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:35:
Kan iemand mij de voordelen van een 64bit goed uitleggen tegenover andere?
Nee inderdaad, daarom hebben ze dat ook ontwikkeldTecHHeaD schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:37:
[...]
Voor een mobiele telefoon/smartphone; helemaal niks!

Whole lot of stars ***
We hebben altijd 14 dagen na de USA release date gezeten dus ik heb goede hoop voor begin oktober;-)Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:36:
[...]
Ik heb nergens iets gezien over tussentijdse releases of over geleidelijke uitrol. Ik heb twee slides gezien:
Daaruit kan ik prima de conclusie trekken dat we gewoon tot december moeten wachten (aangenomen dat Nederland, net als eerder, wel bij die 100 zit). Dus "dom"? Lijkt me niet. Op basis van de beschikbare gegevens is dit een logische gevolgtrekking. Er zitten in elk geval landen bij, die pas in december de nieuwe phone zullen krijgen, anders hadden ze wel "November 2013" of nog eerder op die slide gezet.
Wikipedia: iPhone 4S
Wikipedia: iPhone 5
Rechter kolom staan de release dates.
China en vooral Japan hebben genoeg rijken. Een simpele arbeider zal het zeker niet kunnen betalen, maar er is zeker wel potentieel. Mainstream zal het nooit worden, lijkt mij ook niet dat Apple dat verwacht.Fly-guy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:37:
[...]
De grootste groep potentiele klanten heeft toch echt geen 500 euro voor een telefoon, dat zijn mensen in India, China, Afrika en andere landen waar het gemiddelde loon laag ligt.
epo schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:37:
[...]
Prima toch dat je er klaar mee bent? Graag dan ons niet lastig vallen met je "vervelende" gedrag.
Als je denkt dat je mening over Apple iets te maken heeft gehad met je vorige bans, laat ik daar dan duidelijk over zijn: dat is niet zo. Je vorige bans hadden te maken met je manier van posten. En ook hier ga je weer in de fout.
[ Voor 36% gewijzigd door Whieee op 10-09-2013 20:48 ]
Eens.TecHHeaD schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:36:
[...]
Jammer
Heb in 2007 een iPhone laten verschepen vanuit Amerika.
In 2008 met veel moeite een 3g in Nederland gekocht, en vanaf toen eigenlijk elk model gehad.
Tot anderhalf jaar geleden, toen iedereen ineens met een iPhone liep (veel 4, 4S...)
Als ik nu kijk naar 'de andere' merken vind ik dat zij veel sneller innoveren, en tegenwoordig hele mooie toestellen maken, niet meer zoals vroeger, dat alles van plastic was.
Misschien toch tijd om over te stappen, maarja... Al je apps, het gebruikersgemak...
Voor de mensen die aandelen willen kopen, nu doen. Aandeel is alweer een half % gestegen. En staat nu op -/- 3%
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Juist omdat er niks over is gezegd vind ik het dom van je om er blindelings van uit te gaan dat hij pas in december beschikbaar komt. Dat is gewoon zeer onlogisch:Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:36:
[...]
Ik heb nergens iets gezien over tussentijdse releases of over geleidelijke uitrol. Ik heb twee slides gezien:
1. Dat zou betekenen dat de rest van de wereld enorm achterloopt op Nederland
2. Apple brengt iPhone in meerdere fases uit, en dan is 1 kleine launch in september een grote in december gewoon zeer onlogisch.
Op basis van deze feiten en redenaties kan je concluderen dat het extreem prematuur is om er blindelings van uit te gaan dat de 5S pas in december in Nederland beschikbaar komt. Wacht gewoon even af tot er wat meer informatie bekend is.
Ik had al niet veel verwacht van het event, enkel iPhone 5s en iPhone 5c, maar deze keuze van Apple begrijp ik écht niet.
Ze hadden van de iPhone 5c gewoon een budget model moeten maken, onder de huidige iPhone 5 geplaatst, dan hadden ze de iPhone 5 gewoon kunnen blijven verkopen, met een nieuw model erboven, en een cheap model eronder. De iPhone 5c had dan gewoon de specs van de iPhone 4s kunnen hebben met alleen een iets groter scherm en plastic. Dan had die slechts 399 euro of 449 hoeven kosten en hadden ze veel meer toestellen kunnen verkopen in mijn ogen. Maar we zullen er maar van uit gaan dat er mensen zijn die erover hebben nagedacht?
Ze hadden van de iPhone 5c gewoon een budget model moeten maken, onder de huidige iPhone 5 geplaatst, dan hadden ze de iPhone 5 gewoon kunnen blijven verkopen, met een nieuw model erboven, en een cheap model eronder. De iPhone 5c had dan gewoon de specs van de iPhone 4s kunnen hebben met alleen een iets groter scherm en plastic. Dan had die slechts 399 euro of 449 hoeven kosten en hadden ze veel meer toestellen kunnen verkopen in mijn ogen. Maar we zullen er maar van uit gaan dat er mensen zijn die erover hebben nagedacht?
Da's korte-termijn-geheugenstormfly schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:39:
[...]
We hebben altijd 14 dagen na de USA release date gezeten dus ik heb goede hoop voor begin oktober;-)
*knip*
niet happen. Gewoon een TR aanmaken als er puin geruimd moet worden.
[ Voor 84% gewijzigd door Whieee op 10-09-2013 20:49 ]
39
Helemaal mee eensTecHHeaD schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:36:
[...]
De 5 was dus 7 dagen later....stormfly schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:39:
[...]
We hebben altijd 14 dagen na de USA release date gezeten dus ik heb goede hoop voor begin oktober;-)
Waarom heeft de iPhone 5S geen 802.11ac Wi-Fi..?
Ik baseer het op de laatste twee releases, niet op oude dataHerko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:40:
[...]
Da's korte-termijn-geheugenDe 4 was pas maanden later verkrijgbaar in NL.
Helemaal niet. Het duurde maanden voordat hij goed verkrijgbaar was (net als met de 5), maar hij is twee weken na de VS in Nederland uitgebracht. Probeer eens zorgvuldig te formuleren, kritisch te blijven nadenken en niet zomaar alles wat in je opkomt het internet op te slingeren a.u.b.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:40:
[...]
Waarom zou je dat op je smartphone willen..?Erwinnn_ schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:41:
Opzich heb ik met dat laatste nooit problemen gehad, ik ben altijd bezig geweest met vanalles en nogwat en nooit alleen gefocused op 1 OS, 1 merk en 1 type smartphone/computer/whatever, maarja je hebt gelijk, je mist soms wel "iets", net datgene wat Apple wel weer heeft...Daan00 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:39:
[...]
Als ik nu kijk naar 'de andere' merken vind ik dat zij veel sneller innoveren, en tegenwoordig hele mooie toestellen maken, niet meer zoals vroeger, dat alles van plastic was.
Misschien toch tijd om over te stappen, maarja... Al je apps, het gebruikersgemak...
Dat is ook 3 jaar geleden. Transport etc. zal wel beter geregeld zijn. Lijkt me sterk dat het ieder jaar een kortere lead time heeft om vervolgens dit jaar weer veel langer te moeten wachten.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:40:
[...]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Omdat er nog nergens routers zijn om op te joinenErwinnn_ schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:41:
Niet echt innovatiefs, maar denk dat de innovatie op smartphones wel zo beetje gedaan is. Wat hebben andere smartphone makers nog geinnoveerd de laatste jaren? inderdaad, ook niets.
Uitbreiding van kleuren en dergelijke lijkt mij toch voornamelijk gericht op india en azie, waar velen een smartphone bekijken als hier een dure wagen, het is een statusobject. Nu goed, ik vind de 5C ook maar duur voor wat het is, mocht gerust 100 euro goedkoper.
edit: wel maar een kort event en eerlijk gezegd beetje teleurstellend.
Uitbreiding van kleuren en dergelijke lijkt mij toch voornamelijk gericht op india en azie, waar velen een smartphone bekijken als hier een dure wagen, het is een statusobject. Nu goed, ik vind de 5C ook maar duur voor wat het is, mocht gerust 100 euro goedkoper.
edit: wel maar een kort event en eerlijk gezegd beetje teleurstellend.
[ Voor 7% gewijzigd door 4bit op 10-09-2013 20:44 ]
I'll do what I can, but expect very little.
slapen doen we thuis, hun eigen airport heeft het alstormfly schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:42:
[...]
Omdat er nog nergens routers zijn om op te joinen
Apple's eigen Airport extreme tochstormfly schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:42:
[...]
De rijkeren in die landen hebben al een iphone, neem aan dat zij ook wel aan (grijze) import doen (of gebruiken ze daar zulke rare frequenties dat het fysiek niet werkte?).epo schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:39:
[...]
China en vooral Japan hebben genoeg rijken. Een simpele arbeider zal het zeker niet kunnen betalen, maar er is zeker wel potentieel. Mainstream zal het nooit worden, lijkt mij ook niet dat Apple dat verwacht.
Natuurlijk pakt apple met een officiele lancering een (groot) aantal klaten, maar ik denk dat dat aantal geen grote invloed zal hebben op het totaal.
Ik blijf erbij dat de grootste slag te halen valt bij de middenmoot qua consumenten, mensen die in opkomende landen wel de techniek willen, maar nog niet (met de huidige prijzen) kunnen betalen...
Juist die mensen nu pakken geeft een goede basis voor de toekomst..
Apple verkoopt zelf wel een ac routerstormfly schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:42:
[...]
http://store.apple.com/us.../airport-extreme?fnode=4d
39
Dan kan je je ook afvragen: Waarom wil je een 64bit cpu in je smartphone?RnB schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:42:
[...]
Waarom zou je dat op je smartphone willen..?
Maar om je te antwoorden: Apple biedt een router aan die het kan, waarom de client dan niet
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
En wat trouwens over dit? iPhone 5s in EU € 700, in USA is die $ 650, wat toch gauw € 500 is..... € 200 prijsverschil?
Nog niet veel, maar dat komt wel...stormfly schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:42:
[...]
Komt elke keer weer op, er zijn in Europa andere regels en tarieven. De prijs die ze nu noemen is sowieso al zonder salestax.RickvN schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:44:
En wat trouwens over dit? iPhone 5s in EU € 700, in USA is die $ 650, wat toch gauw € 500 is..... € 200 prijsverschil?
Is er al wel bekend wanneer het volgende event is? Lijkt mij dat ze voor de nieuwe rMBP en OS X Mavericks dit ook via een event willen gaan doen?
Broadcom chips zijn er nog niet klaar voor werd er gister al gemeld. Zal wel met yields, grootte en stroomconsumptie te maken hebben.Erwinnn_ schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:41:
n.m.
[ Voor 99% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-09-2013 20:48 ]
650 is zonder BTW. Een betere berekening zou zijn:RickvN schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:44:
650*1.21=$786.5
$786.5*0.75=593.09 Euro
Thanks, scheelt een euro of € 100. Maar wat al werd gezegd, zal dan wel met regeltjes e.d. samenhangen.Jay-v schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:48:
[...]
650 is zonder BTW. Een betere berekening zou zijn:
650*1.21=$786.5
$786.5*0.75=593.09 Euro
Helemaal niet, je verkondigt wederom feitelijke onjuistheden.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:47:
[...]
Right back at ya. De 4 is pas in Juli 2010 in Nederland uitgebracht, terwijl hij in April al te koop was in de US.
Dus als je nog eens pedant van je hoge toren wilt blazen, doe het dan wel met juiste info.
Kijk eens even hier:
Wederom: denk even kritisch na en blijf bij de feiten!The iPhone 4 is a touchscreen 3G smartphone developed by Apple Inc. It is the fourth generation iPhone, and successor to the iPhone 3GS. It is particularly marketed for video calling (marketed by Apple as FaceTime), consumption of media such as books and periodicals, movies, music, and games, and for general web and email access. It was announced on June 7, 2010, at the Apple Worldwide Developers Conference (WWDC) 2010, held at the Moscone Center, San Francisco,[7] and was released on June 24, 2010, in the United States, the United Kingdom, France, Germany and Japan.
Ik vind je erg vermoeiend. Dit zijn de feiten:
1. iPhones zijn tot nu toe altijd binnen 2 weken na de Amerikaanse release uitgebracht in Nederland (m.u.v. de eerste generatie iPhone die helemaal niet in Nederland uitgebracht was).
2. Dat geldt ook voor de iPhone 4.
3. De iPhone 5S zal in december in meer dan 100 landen verkrijgbaar zijn. Het is nergens gezegd dat de iPhone in al deze landen ook daadwerkelijk pas in december uit zal komen.
De conclusie die je hieruit kunt trekken is dat er nog niets bekend is over een Nederlandse releasedatum. Wel is het waarschijnlijk dat het niet al te lang zal duren gezien de geschiedenis van iPhones in Nederland.
Is dat zo moeilijk? Nee toch?
[ Voor 23% gewijzigd door MarcoC op 10-09-2013 20:51 ]
Ja dat snap ik, maar dan heb je 1 plek waar je AC kan joinen....dat is geen markt adoptie, dat bedoelde ik. Als je nagaat hoe slecht 5Ghz nog beschikbaar is in publieke internetdiensten (aka hotspots) vraag ik me af hoe AC zich gaat deployen...Fietsbel schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:44:
[...]
Apple verkoopt zelf wel een ac router
http://store.apple.com/us.../airport-extreme?fnode=4d
Absurde prijzen voor de iPhone 5S en 5C. Voor de prijs van de 5C kun je ook een Samsung Galaxy S4 kopen. De 5C is gewoon de oude 5 in een plastic behuizing.
Naar alle waarschijnlijkheid komt hij hier gewoon begin van oktober uit, net zoals andere jaren een week of twee weken na de eerste landen.
Afaik wordt een cpu bump meestal stil gedaan.epo schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:46:
Is er al wel bekend wanneer het volgende event is? Lijkt mij dat ze voor de nieuwe rMBP en OS X Mavericks dit ook via een event willen gaan doen?
Er staan wat nieuwe video's op de Apple site.
Whole lot of stars ***
Kip ei kwestie, maar van een nieuwe gsm verwacht je toch de nieuwste technieken. Het is ook geen drama dat het er niet inzit, maar wel jammer.stormfly schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:49:
[...]
Ja dat snap ik, maar dan heb je 1 plek waar je AC kan joinen....dat is geen markt adoptie, dat bedoelde ik. Als je nagaat hoe slecht 5Ghz nog beschikbaar is in publieke internetdiensten (aka hotspots) vraag ik me af hoe AC zich gaat deployen...
39
Kan me totaal niet voorstellen dat ze de 5S/5C tot eind december gaan uitstellen. Apple weet wel degelijk dat de Nederlandse (Europese) markt belangrijk voor ze is. Daarnaast wordt er dan teveel verscheept vanaf Frankrijk/Duitsland naar Nederland door MediaMarkts etcetera. Ik verwacht eind september begin oktober in NL dit is ook niet anders dan andere jaren. Kan wel zijn dat ze China komende maanden meer gaan leveren dan Europa omdat ze hier blijkbaar een groot marktaandeel willen veroveren.
Ik verwacht binnenkort ook nog een event voor Mavericks, wellicht dan ook nog wat upgrades qua MacBooks
Ik zeg als toekomstvisie:
Vanaf volgend jaar iOS 8 + Waterproof designed iPhone's
Ik verwacht binnenkort ook nog een event voor Mavericks, wellicht dan ook nog wat upgrades qua MacBooks
Was mij ook nog niet geheel duidelijk, maar als je goed kijkt naar het filmpje (explosive-view beeld) lijkt het wel dat er op het laatst nog een rubbertje onder zit, dus lijkt mij wel.Rudios schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:28:
Wat me nog niet helemaal duidelijk is bij de 5S: die homeknop, kan je dus niet meer indrukken, maar is gewoon nu een touchbutton?
Ik zeg als toekomstvisie:
Vanaf volgend jaar iOS 8 + Waterproof designed iPhone's
[ Voor 30% gewijzigd door Underworld op 10-09-2013 20:57 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Laatst was toch ook Nederlands handleidingen uitgelekt van de iPhone 5C?
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:40:
[...]
*knip*
Je kunt het ook respectvol met elkaar oneens zijn. Je kunt dus ook op een normale manier reageren.
[ Voor 23% gewijzigd door Whieee op 10-09-2013 20:57 ]
Ik hoop dat Apple slaagt met het veroveren van marktaandeel in Azië met de 5c, want ik kan mij écht niet voorstellen wat de toegevoegde waarde van de 5c is.... Leuk voor een vrouw of iemand die hem niet veel gebruikt, maar die € 100 eu verschil.... Voor € 5 heb je ook een roze of blauw hoesje, dus dat is het hem ook niet.
Grote kans toch dat ze dit i.c.m de nieuwe iPad's gaan doen, hopelijk eind deze maand.Philflow schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:50:
[...]
Afaik wordt een cpu bump meestal stil gedaan.
[joke]Whieee schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:51:
[modbreak]
Doen we even rustig aan met de aanvallen op elkaar? Het is maar een telefoon... Je kunt het ook respectvol met elkaar oneens zijn.
[/modbreak]
Mind the extreme hipsters & fanboys
[/joke]
For real, EPO en fietsbel vinden dat ik beter het draadje kan verlaten ivm. een mening hebben en discussieren, waar fora toch voor bedoel zijn lijkt mij?
Ok, ok, ik verwarde de iPhone 4 met de iPad 1. Die was in april in te koop in de VS en pas eind juli hier.MarcoC schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:49:
[...]
Helemaal niet, je verkondigt wederom feitelijke onjuistheden.
Kijk eens even hier:
[...]
\
Wederom: denk even kritisch na en blijf bij de feiten!
In elk geval heeft Apple de afgelopen jaren altijd heel duidelijk de eerste twee treden in de getrapte uitrol aangegeven: eerst VS, UK, etc. op datum X, en dan <lijstje> op datum Y. Kan best dat het dit keer anders gaat, maar ik heb nog geen informatie gezien die mij dat doet vermoeden.
Ik zie trouwens wel mogelijkheden voor de vingerprintlezer. Meerdere accounts bv voor mij en mijn vriendin is mogelijk? Geen wachtwoorden meer onthouden maar alles via een master-wachtwoord ofwel vingerafdruk. Ik vind dat op zichzelf vooruitgang.
En wat men verwacht van een telefoon? Op een dag is de innovatie klaar. De One is af, de S4 was nauwelijks een S3+ en nu dus de iPhone. Alleen maar een nieuwe CPU maar wat voor CPU......
Ik voorzie wel een ellendig einde voor de iphone5 nu de nieuwe CPU 64-bit is. IOS8 en ios9 zullen wellicht nog 32 bit ondersteunen maar ik denk dat bv iosx dat niet meer doet -> end of line.
En wat men verwacht van een telefoon? Op een dag is de innovatie klaar. De One is af, de S4 was nauwelijks een S3+ en nu dus de iPhone. Alleen maar een nieuwe CPU maar wat voor CPU......
Ik voorzie wel een ellendig einde voor de iphone5 nu de nieuwe CPU 64-bit is. IOS8 en ios9 zullen wellicht nog 32 bit ondersteunen maar ik denk dat bv iosx dat niet meer doet -> end of line.
Ik was voor mijn vriendin aan het kijken of de 5c wat zou zijn, ze heeft de volle mep voor de 5s er niet voor over, maar de prijs van de 5c is voor haar ook te hoog, ze gaat nu toch naar een android telefoon kijken...RickvN schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:55:
Ik hoop dat Apple slaagt met het veroveren van marktaandeel in Azië met de 5c, want ik kan mij écht niet voorstellen wat de toegevoegde waarde van de 5c is.... Leuk voor een vrouw of iemand die hem niet veel gebruikt, maar die € 100 eu verschil.... Voor € 5 heb je ook een roze of blauw hoesje, dus dat is het hem ook niet.
Voor een normale discussie is altijd plek, het is de manier waarop iets wordt gebracht.TecHHeaD schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:57:
For real, EPO en fietsbel vinden dat ik beter het draadje kan verlaten ivm. een mening hebben en discussieren, waar fora toch voor bedoel zijn lijkt mij?
[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 10-09-2013 20:58 ]
39
Sorry hoor, ik zat met de iPad 1 release in m'n hoofd (ook uit die tijd).TMC schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:55:
[...]
Wie probeer je nou voor de gek te houden gast? Je lult dikke onzin.
Apple heeft niets over de uitrol bekend gemaakt, behalve de eerste fase van de uitrol. Dus je kan geen conclusies trekken. Wacht even een paar dagen af. Ik durf er geld op in te zetten dat de 5S eind september of begin oktober in NL zal uitkomen.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:57:
[...]
Ok, ok, ik verwarde de iPhone 4 met de iPad 1. Die was in april in te koop in de VS en pas eind juli hier.
In elk geval heeft Apple de afgelopen jaren altijd heel duidelijk de eerste twee treden in de getrapte uitrol aangegeven: eerst VS, UK, etc. op datum X, en dan <lijstje> op datum Y. Kan best dat het dit keer anders gaat, maar ik heb nog geen informatie gezien die mij dat doet vermoeden.
[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 10-09-2013 20:58 ]
Ben het wel met je eens, maar is natuurlijk een kostenplaatje, die chips zijn nog niet in massaproductie, en bovendien grote kans dat er nog geen chip beschikbaar was een half jaar geleden ten tijde van de testen?Fietsbel schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:51:
[...]
Kip ei kwestie, maar van een nieuwe gsm verwacht je toch de nieuwste technieken. Het is ook geen drama dat het er niet inzit, maar wel jammer.
Er is weer een Dock
http://store.apple.com/de...s-dock#compatibility-info
http://store.apple.com/de...s-dock#compatibility-info
Helemaal gelijk in!Fietsbel schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:57:
[...]
Voor een normale discussie is altijd plek, het is de manier waarop iets wordt gebracht.
Maar dan nog vind ik de manier waarop er op mij gereageerd word toch wel echt duiden op een bepaalde "voorkeur" zegmaar.
Terwijl ik hier ook gewoon mee doe in de discussie, of niet?

By the way: sorry dat ik dit post in dit draadje, is daar niet voor bestemd, ikr.
Have fun peepz!
Ik vind dat je te veel speculeert over niets...Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:57:
[...]
Sorry hoor, ik zat met de iPad 1 release in m'n hoofd (ook uit die tijd).
Je vergeet namelijk de iPhone 2 die was niet eens (nooit) (officieel) in Nederland te koop. Dus in geen 100 jaar dat er maanden tussen een US/Duitsland/UK/France release zit wat betreft 5S/5C in NL.
Ik zag van de week op Macrumors een pattent van Apple voor NFC voorbij komen, meestal een jaar voor de release zal mij niets verbazen dat iPhone 6 het ingebouwd heeft.epo schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:00:
Ik zag nergens dat er nu wel een NFC chip inzit, right?
[ Voor 34% gewijzigd door Underworld op 10-09-2013 21:03 ]
Dat zou best kunnen ja, iemand zei ook eerder in het topic dat Broadcom problemen heeft met de chip. Wie weet is de chip ook nog te duur. Iets voor de volgende iphoneepo schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:58:
[...]
Ben het wel met je eens, maar is natuurlijk een kostenplaatje, die chips zijn nog niet in massaproductie, en bovendien grote kans dat er nog geen chip beschikbaar was een half jaar geleden ten tijde van de testen?
39
Naar alle waarschijnlijkheid wordt het gewoon een gefaseerde uitrol, en moet de iPhone 5C/S medio december in 100 landen beschikbaar zijn. Ik denk dat een hoop mensen dat verkeerd lezen als: "Hij komt in September in de VS/Canada/Australië, en pas in december in 96 andere landen"Underworld schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:00:
[...]
Ik vind dat je te veel speculeert over niets...
Je vergeet namelijk de iPhone 2 die was niet eens (nooit) (officieel) in Nederland te koop. Dus in geen 100 jaar dat er maanden tussen een US/Duitsland/UK/France release zit wat betreft 5S/5C in NL.
Launching containers into space
Vodafone eerste telecomprovider met 4G op iPhone 5
Dat vind ik ook erg jammer....
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Uhm, dat gaat over de oude iPhone 5?Untouchablezz20 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:03:
Vodafone eerste telecomprovider met 4G op iPhone 5
Dus ik ben degene die speculeert? En iedereen die beweert dat de nieuwe iPhone vóór december beschikbaar is, speculeert niet?Underworld schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:00:
[...]
Ik vind dat je te veel speculeert over niets...
Deze snap ik niet? Wat heeft het officieel niet te koop zijn van de iPhone 2 (je bedoelt w.s. 2G?) te maken met hoeveel tijd er tussen de eerste release in de VS en de release in NL zit?Je vergeet namelijk de iPhone 2 die was niet eens (nooit) (officieel) in Nederland te koop. Dus in geen 100 jaar dat er maanden tussen een US/Duitsland/UK/France release zit wat betreft 5S/5C in NL.
Als ze meerdere accounts op 1 device mogelijk hadden gemaakt, hadden ze dat vast ook aangekondigd, dus dat zit er niet in.Delerium schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:57:
Ik zie trouwens wel mogelijkheden voor de vingerprintlezer. Meerdere accounts bv voor mij en mijn vriendin is mogelijk?
"And because Touch ID lets you enroll multiple fingerprints, it knows the people you trust, too."Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:14:
[...]
Als ze meerdere accounts op 1 device mogelijk hadden gemaakt, hadden ze dat vast ook aangekondigd, dus dat zit er niet in.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Meerdere accounts op een telefoon lijkt me ook niet gebuiksvriendelijk op te lossen. Wat gebeurt er als persoon B op zijn account zit en persoon A wordt gebeld? Krijgt persoon B het te zien, of mist A het belletje. Kan B opnemen, kan B bellen op account van A. Lijkt me vrij lastig om goed te implementeren....Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:14:
[...]
Als ze meerdere accounts op 1 device mogelijk hadden gemaakt, hadden ze dat vast ook aangekondigd, dus dat zit er niet in.
Dat is misschien ook iets meer iets voor een iPad, maar met zo'n scanner kan dat in de toekomst iig wel makkelijk geïmplementeerd worden.
Dat zegt toch niks over meerdere accounts? Alleen iets over meerdere vingerafdrukken.Erulezz schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:16:
[...]
"And because Touch ID lets you enroll multiple fingerprints, it knows the people you trust, too."
Trust me: als ze meerdere accounts op iOS devices mogelijk gaan maken, kondigen ze dat echt wel aan.
Wat een non-event eigenlijk. Ik had geen tijd om te kijken, maar ik heb geloof ik niets gemist.
Da's de pest met al die leaks: alles is eigenlijk al bekend.Vistajevski schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:19:
Wat een non-event eigenlijk. Ik had geen tijd om te kijken, maar ik heb geloof ik niets gemist.
Kijkend naar alle voorgaande jaren is december onwaarschijnlijk ja..Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:12:
[...]
Dus ik ben degene die speculeert? En iedereen die beweert dat de nieuwe iPhone vóór december beschikbaar is, speculeert niet?
[...]
Deze snap ik niet? Wat heeft het officieel niet te koop zijn van de iPhone 2 (je bedoelt w.s. 2G?) te maken met hoeveel tijd er tussen de eerste release in de VS en de release in NL zit?
5 had te maken met een moeizame start door productiefouten en een nieuwe (moeilijker te maken) behuizing. Daar zijn ze inmiddels wel overeen met de 5S
Andere punt:
Dat een iPhone inmiddels een wijd begrip is in Nederland en destijds de 2 nog niet.
Of persoon A verliest zijn/haar vinger en persoon B heeft zijn/haar vingers nog.Fly-guy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:16:
[...]
Meerdere accounts op een telefoon lijkt me ook niet gebuiksvriendelijk op te lossen. Wat gebeurt er als persoon B op zijn account zit en persoon A wordt gebeld? Krijgt persoon B het te zien, of mist A het belletje. Kan B opnemen, kan B bellen op account van A. Lijkt me vrij lastig om goed te implementeren....
Wat ik heb begrepen is dat de 5C & 5S er zijn vanaf 20-09-2013 in de volgende landen

En de rest van de wereld zal voorzien worden voor het einde van het 2013
(dus het is nog afwachten wanneer Nederland aan de beurt is)

correct me if I'm wrong

En de rest van de wereld zal voorzien worden voor het einde van het 2013
(dus het is nog afwachten wanneer Nederland aan de beurt is)

correct me if I'm wrong
[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 11-09-2013 09:21 ]
Excuus, dacht dat jullie bedoelde dat je meerdere vingerafdrukken kunt toevoegen, zodat je dezelfde iphone wel kunt delen en samen apps kunt kopen e.d. in de Stores.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:19:
[...]
Dat zegt toch niks over meerdere accounts? Alleen iets over meerdere vingerafdrukken.
Trust me: als ze meerdere accounts op iOS devices mogelijk gaan maken, kondigen ze dat echt wel aan.
Je gaat in 2-3 maanden tijd een land of 10 verspreiden en daarna pas 90 andere?EJSEJS schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:22:
Wat ik heb begrepen is dat de 5C & 5S er zijn vanaf 20-09-2013 in de volgende landen
[afbeelding]
[afbeelding]
en de rest van de wereld pas aan het eind van het jaar
[afbeelding]
In december ligt die gewoon 100 landen in de winkel, that's the point.
bij mij vind hij em niet...
Gegroet!
Zal ook geen OTA update zijn.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Handmatig downloaden via het Developer Center.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 08:47
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Zou de huidige iphone 5 nog in prijs dalen om de oude voorraad weg te werken?
Anoniem: 296939
Bij de Apple Store en Premium resellers niet, bij de Media Markt e.d loop je meer kans.We Are Borg schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:36:
De huidige iPhone 5 is verdwenen.We Are Borg schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:36:
IOS 7 heb ik al een tijdje en vind ik heel goed meevallen (stuk beter dan van IOS5 naar 6 )
Iphone 5c vind ik een dure mislukte nokia lumia 620 en snap totaal niet waar ze die plaatsen in de markt.
Iphone 5s ziet er knap uit, alleen zoals de 5 te duur 700+ euro vind ik persoonlijk absurd om aan een GSM uit te geven.
Iphone 5c vind ik een dure mislukte nokia lumia 620 en snap totaal niet waar ze die plaatsen in de markt.
Iphone 5s ziet er knap uit, alleen zoals de 5 te duur 700+ euro vind ik persoonlijk absurd om aan een GSM uit te geven.
Blijft de iPhone 4 eigenlijk nog in de verkoop? Dat zou wel écht heel krom zijn namelijk vind ik.
Klopt. iPhone 4 en 5 zijn niet meer beschikbaar. En het is nog wachten op een releasedate voor de 5S en 5C.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit topic is gesloten.
Let op:
Keynote-mode is bij deze geopend. Dat houdt in, dat:
- enige slowchat toegestaan is (maak het niet te erg)
- slowchat uitsluitend in dit topic toegestaan is (dus niet in andere topics)
- de overige regels die op GoT gelden ook hier nog altijd gelden
Keynote-mode is bij deze geopend. Dat houdt in, dat:
- enige slowchat toegestaan is (maak het niet te erg)
- slowchat uitsluitend in dit topic toegestaan is (dus niet in andere topics)
- de overige regels die op GoT gelden ook hier nog altijd gelden