[Event] This should brighten everyone's day. (10 sep. 2013)

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 23.631 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1378225551.png
Inleiding
Apple is begonnen met het versturen van uitnodigingen voor een persevenement dat het bedrijf op 10 september zal houden. Naar verwachting zal Apple op die dag nieuwe iPhone-modellen onthullen en iOS 7 officieel lanceren.

Nieuws bericht van tweakers hier.
Wat kunnen we verwachten

Apple is naar alle waarschijnlijkheid van plan een aantal producten te lanceren. Hier gaan al een aantal geruchten over rond. Hieronder een opsomming:
Reageren in dit topic

Slowchat is alleen toegestaan tijdens de keynote zelf, houd het dus gewoon rustig, bespreek de geruchten op een zinnige manier en zorg dat de boel netjes blijft.
Bijdragen aan dit topic?

Stuur mij even een DM!

iPhone 5S

1. Behuizing
De iPhone 5S krijgt waarschijnlijk dezelfde aluminium behuizing als de huidige iPhone 5. In het verleden zagen de opvolgers van de iPhone 3G en iPhone 4 er van buiten ook al hetzelfde uit, en kregen ze een S achter de naam. De meeste geruchten die over de iPhone 5S verschenen zijn melden dat dit nu weer het geval zal zijn.

Bovendien zijn er tal van foto's uitgelekt die dit gerucht bevestigen. De enige toevoeging die Apple naar verwachting zal doen is een nieuwe kleur. Naast standaard wit/zilver en zwart moet er ook een gouden iPhone 5S beschikbaar komen.

2. Processor
De veranderingen zitten bij de iPhone 5S dus niet aan de buiten-, maar aan de binnenkant. Al vanaf de eerste geruchten leek duidelijk dat de 5S een snellere processor zou krijgen. Een Chinese toeleverancier van Apple weet echter te melden dat de processor in de iPhone 5S dezelfde als in de iPhone 5 zal zijn. Wel zou die processor deel uitmaken van een vernieuwde chipset. De processor draait volgens de geruchten op een hogere kloksnelheid. Een nheel nieuwe chip behoort ook nog steeds tot de mogelijkheid.

De grafische processor zou een quadcore exemplaar worden. Of de chip in de nieuwe iPhone de titel 'A7' gaat dragen is niet duidelijk. Een gelekte foto van de processor toont wel een nieuw typenummer, maar een naam heeft de afgebeelde chip nog niet.

3. Scherm
Alle geruchten wezen er in eerste instantie op dat het beeldscherm van de iPhone 5S gezien de onveranderde buitenkant hetzelfde 4-inch formaat van de iPhone 5 zou behouden. Ook de resolutie van 1136 x 640 zou onveranderd blijven. Wel zou de iPhone 5S een IGZO-scherm krijgen. Die technologie van Sharp is vrij nieuw en zorgt voor energiezuinige schermen. Ook zouden IGZO-schermen helderder zijn dan de LCD-schermen die Apple tot nu toe in iPhones gebruikte.

Geruchten over een vertraging vanwege het doorvoeren van een groter 4,3 inch-scherm lijken niet waar te zijn.

4. Vingerafdruk-scanner
Hoewel de toekomstige iPhone uiterlijk onveranderd zou blijven, zou het toestel volgens geruchten wel een vingerafdrukscanner in de home-knop krijgen. De scanner zou gebruikt worden om de telefoon mee te ontgrendelen en kan ook worden ingezet voor extra beveiliging bij betalingen en mobiel bankieren.

In de vierde betaversie van iOS 7, dat vermoedelijk gelijktijdig met het verschijnen van de nieuwe iPhone wordt vrijgegeven, is voor het eerst vanuit Apple sprake van een vingerafdrukscanner. De thuisknop zal door de vingerafdrukscanner waarschijnlijk iets uitsteken en van saffier worden gemaakt.

5. Lanceerdatum
Vroege geruchten wezen nog op een lancering tijdens de zomer, in juli of augustus. Die geruchten leken al minder geloofwaardig toen geluiden klonken over een productiestart tijdens de zomer. Inmiddels melden bronnen dan ook dat de iPhone 5S waarschijnlijk op 10 september wordt aangekondigd. De telefoon zou dan al op 20 september in de winkels kunnen liggen.

Hoewel Apple nog niets heeft bevestigd, wordt 10 september door zo veel verschillende bronnen bevestigd dat de datum inmiddels zeker lijkt.

6. Camera en batterij
De camera in de iPhone 5S wordt volgens geruchten een exemplaar met 12 megapixels, de iPhone 5 heeft een 8 megapixel-camera. Bovendien zou de 5S een verbeterde flitser krijgen, zo is te zien op gelekte foto's van de behuizing. Waar de iPhone 5 een ronde flitser heeft, is die van de iPhone 5s langwerpig. Mogelijk zitten er twee flitsers in het toestel; een geelkleurige en een blauwkleurige. Daardoor zouden foto's met flits er beter uitzien.

Ook krijgt de accu naar verluidt een hogere capaciteit. De iPhone 5 heeft een accu met een vermogen van 1430 mAh, de iPhone 5s zou er een met 1560 mAh krijgen. Bovendien zou de nieuwe smartphone van Apple NFC aan boord krijgen, en eventueel worden uitgerust met LTE-Advanced, een snellere variant van 4G. LTE-Advanced is in Nederland overigens nog niet beschikbaar. De providers zijn in Nederland pas dit jaar begonnen met het uitrollen van hun 4G-netwerken.

iPhone 5C

1. Prijs
De belangrijkste informatie van de goedkopere iPhone is natuurlijk de prijs. Apple heeft het apparaat zelf überhaupt nog niet bevestigd, maar diverse bronnen spreken over een prijs onder de 300 dollar. Sporadisch wordt ook 99 dollar genoemd, maar dat lijkt onwaarschijnlijk.

De CEO van fabrikant Pegatron, die waarschijnlijk de goedkopere iPhone gaan maken, stelt ook dat het toestel niet heel goedkoop zal zijn. De meest recente speculaties zitten dan ook tussen de 300 en 500 dollar. Apple verkoopt de iPhone 4 in Nederland, naast de 4s en 5, nog voor 388 euro.

2. Naam
De kans is klein dat Apple een product zal gaan lanceren dat de goedkopere iPhone of cheaper iPhone heet. Meerdere bronnen spraken van iPhone Lite, maar eind juli lekte een foto uit van de vermeende verpakking van het goedkopere toestel. Daar is duidelijk iPhone 5C op te zien, die naam is sindsdien meerdere malen door bronnen bevestigd.

3. Behuizing
Het verwachte lage prijspunt zorgt ervoor dat Apple de goedkopere iPhone niet van aluminium of glas zal maken, maar kiest voor plastic. Eigenlijk alle bronnen zijn het hierover eens. Ook lijkt het al zeker dat de telefoon in verschillende kleuren beschikbaar zal komen, waaronder blauw, rood en geel, hoewel er over veel meer kleuren gesproken wordt. De normale iPhone is er alleen in het zwart en wit.

4. Scherm
Over het scherm is nog veel onenigheid bij de anonieme bronnen. In eerste instantie leek het scherm 4,5 inch of zelfs groter te worden. De huidige iPhone 5 beschikt over 4 inch. Recente geruchten wijzen er echter op dat het goedkopere model hetzelfde formaat krijgt. Dat zou ook logischer zijn in verband met de kosten van grotere schermen.

Wel lijkt duidelijk dat de resolutie lager zal uitpakken dan bij de high end-modellen van Apple.

5. Lanceerdatum
Hoogstwaarschijnlijk heeft Apple op 10 september een persconferentie. Daar zal dan in ieder geval de iPhone 5S worden aangekondigd. De kans is groot dat ook de iPhone 5C dan wordt onthuld. Wanneer het goedkopere toestel in de winkels ligt, is niet duidelijk. Aangezien er een foto is opgedoken van een Nederlandse handleiding van de iPhone 5C, ligt voor de hand dat het apparaat ook naar Nederland komt.

iOS7

Over iOS 7 kan je het een en ander na lezen in het topic ingericht hiervoor.

Bronnen
http://nutech.nl/mobiel/3...etails-van-iphone-5c.html
http://nutech.nl/mobiel/3...chten-rond-iphone-5s.html
nieuws: Apple bevestigt iPhone-event op 10 september

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Mooie OP. Ik denk dat we zullen zien...

- iPhone 5S
- iPhone 5C
- Televisie: iWatch (en dus niet de horloge waar iedereen nu aan denkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Apple zal nooit teveel dingen op 1 event gooien.
Ik vermoed iPhone en heel misschien iPad.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-06 16:23
iPhones en misschien iPods of een Apple TV upgrade. Geen iPads, die komen een maand later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 10:36
iPhone 5s zeker
iPhone 5c Zeker
iWatch Kleine kans
Apple TV4 Zeer aannemelijk
iWatch Kleine kans
iTV Voorlopig nog niet vermoed ik

en verder op de site wellicht een specbumb van airport express

[ Voor 11% gewijzigd door crazylegs op 04-09-2013 22:44 ]

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-06 21:05
Het is niet echt des Apple om meerdere product lijnen tegelijkertijd onder de aandacht te brengen maar ik hoop heel erg op nieuwe iPads.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:37

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

iPhones lijken zo goed als vast te staan, en ook een refresh van de iPad lijkt op relatief korte termijn logisch. De vraag is echter of de iPads onderdeel gaan zijn van dit event. Een demo van iOS7 (in zijn definitieve vorm) lijkt wel voor de hand liggend.

Een iWatch verwacht ik persoonlijk sowieso nog niet. Gezien de toch wat kritische reviews van de Galaxy Gear weet ik ook niet of de technologie voor een écht nuttige smartwatch er al is. Maar wellicht verrast Apple ons ;)

Een upgrade van de AppleTV lijkt zeer aannemelijk, al betwijfel ik of het veel aandacht zal krijgen tijdens de keynote. Ik verwacht hooguit een kleine spec-bump, ondersteuning voor 802.11ac, en misschien een paar nieuwe software features. Heel spannend zal het sowieso niet worden tenzij Apple de bediening en UI van de AppleTV grondig op de schop neemt. Dat zal hoogstwaarschijnlijk bewaard worden voor de release van de iTV, of hoe Apple het ding ook zal gaan noemen ;)

Verder is het September, en dat is historisch gezien iPod maand. iPods zijn tegenwoordig nog maar een klein deel van Apple's omzet, dus het zou niet meer dan logisch zijn om de iPod onder te brengen in een ander iOS event.

Launching containers into space

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Er bestaat nogal een hoop verwarring over de iWatch. Dit zou op een horloge kunnen duiden maar dus ook op een televisie. Persoonlijk denk ik niet dat wij hier iets over gaan horen of zien tijdens de keynote. Maar we zullen zien.

EDIT: iets waar wij allen overheen kijken denk ik. Misschien ook nog wel het een en ander over OSX 10.9.

[ Voor 19% gewijzigd door Ultimation op 05-09-2013 10:11 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 07:28
Als verrassing denk ik dat de iPhone 5C meteen dezelfde te koop is in de US en binnen enkele dagen in de andere landen, waaronder Nederland.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• kmf
  • Niet online

kmf

Ultimation schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:10:
Er bestaat nogal een hoop verwarring over de iWatch. Dit zou op een horloge kunnen duiden maar dus ook op een televisie. Persoonlijk denk ik niet dat wij hier iets over gaan horen of zien tijdens de keynote. Maar we zullen zien.

EDIT: iets waar wij allen overheen kijken denk ik. Misschien ook nog wel het een en ander over OSX 10.9.
Mijn regel/theorie voor nieuwe apple producten is altijd:

Does that product category comes up when you ask yourself the question "What kind of device frustrates you most at this moment?"

Ooit was dat de mp3-spelers die irritant te bedienen waren
Toen telefoons met beperkte, trage mogelijkheden (voor mij moeilijk foto's bekijken)
Daarna kwam het gemis van een grote, maar draagbare device om strips en tijdschriften op te lezen.

Die frustraties waren de afgelopen 10 jaar weggewerkt door bepaalde producten.

Wat mij NU frustreert is hetgeen wat rond de tv afspeelt.
Waarom moet ik door een lijst met "sources" heen wandelen als ik een filmpje wil kijken op HDMI2?
Waarom heet een "source" HDMI2?
Waarom bestaat de "TV"-source nog als ik via m'n HD-decoder TV moet gaan kijken
Waarom is het bedienen van een TV/HD-decoder zo frustrerend (programma scheduled opnemen, terugkijken)

Ik zie in mijn omgeving weinig mensen die gefrustreerd zijn over hun horloge, als ze uberhaupt eentje dragen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Interessante post. Twijftel tussen het aanschaffen van een iPhone 5 (na evt. prijsdaling) en iPhone 5S, maar als ik dit zo zie, wordt het denk ik de 5S.

Iemand ideeën voor wanneer de iPad 5 uitkomt? Daar heb ik namelijk ook interesse in.

En dacht dat er nog meer uit ging komen? iPad mini met retina scherm, MacBook Pro lijn met retina schermen? Komt er dan later deze maand nog een event?

Sorry voor de vragen, maar eigenlijk laatste jaren de events niet heel dik gevolgd en zag altijd de volgende dag wel wat er was, maar nu wacht ik echt op enkele producten (en een vriend van mij dus bijv. op de macbook).

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
RickvN schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:14:
Interessante post. Twijftel tussen het aanschaffen van een iPhone 5 (na evt. prijsdaling) en iPhone 5S, maar als ik dit zo zie, wordt het denk ik de 5S.

Iemand ideeën voor wanneer de iPad 5 uitkomt? Daar heb ik namelijk ook interesse in.

En dacht dat er nog meer uit ging komen? iPad mini met retina scherm, MacBook Pro lijn met retina schermen? Komt er dan later deze maand nog een event?

Sorry voor de vragen, maar eigenlijk laatste jaren de events niet heel dik gevolgd en zag altijd de volgende dag wel wat er was, maar nu wacht ik echt op enkele producten (en een vriend van mij dus bijv. op de macbook).
Zoals het er nu naar uit ziet zal bij dit event alleen iPhones aangekondigd worden. Maar later dit jaar zullen ook de iPads en MBP's een update krijgen. Ik verwacht ik oktober nog wel een event voor de iPads.

• RickvN
Eswip schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:41:
[...]

Zoals het er nu naar uit ziet zal bij dit event alleen iPhones aangekondigd worden. Maar later dit jaar zullen ook de iPads en MBP's een update krijgen. Ik verwacht ik oktober nog wel een event voor de iPads.
Dan maar meteen de iPhone 5S proberen te scoren indien ik hem aantrekkelijk genoeg vind voor het geld t.o.v. de 5. Anders is die daarna waarschijnlijk weer een halve maand niet leverbaar en stijgt daardoor misschien zelfs de prijs (pricewatch laat dit wel zien?).

En dan willen ze wel diverse mediamomentjes hebben. Maar dan in oktober is het waarschijnlijk iPad mini & iPad 5/nieuwe. Dan nog een apart event voor MBP/iPod en misschien zelfs iMac wat ik hoorde?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:46
De prijs stijgt bij de onofficiele kanalen. De beunhazen die je leeg willen zuigen. Bij Apple zelf stijgt de prijs nooit door schaarste.

PSN: Sluuz

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:09
Heb zelf een Iphone 5 en die hoeft nog even niet vervangen te worden, maar ik wil eigenlijk wel een nieuwe Ipad. Dit event zal voor mij dus niet zo heel interessant zijn. Hopelijk komen er toch nog Ipads, maar die kans lijkt me nihil...De release daarvan duurt steeds later. Eerst waren er zelfs geruchten voor de zomervakantie.

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Andere vraag,

Zullen ze het weer streamen zodat je het kan bekijken online?
Ik denk dat ze het houden bij de Iphones, uitrol IOS7 en Mavericks voor de computers. Iwatch, kleine kans.

Daarbij, de Hasswell upgrade zou ook gewoon "stil' kunnen gebeuren he, daar hebben ze soms ook een handje van.

[ Voor 23% gewijzigd door Daniel_Elessar op 05-09-2013 16:26 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Dannydekr
Daniel_Elessar schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:25:
Andere vraag,

Zullen ze het weer streamen zodat je het kan bekijken online?

Ik denk dat ze het houden bij de Iphones, uitrol IOS7 en Mavericks voor de computers. Iwatch, kleine kans.
Het event is inderdaad live te kijken via een stream, dat is al bekend gemaakt :).

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• RickvN
-Toch vraag ik mij af wat de iPhone 5S zal gaan kosten (als die komt :9). Ik zie dat de iPhone 4 bij de introductie zo een € 900 kostte (!!!?), de iPhone 4S € 800 en de iPhone 5 € 700. Zal de iPhone 5s dan rond de € 700 zitten?

iPhone 4
pricewatch: Apple iPhone 4 16GB Zwart

iPhone 4S
pricewatch: Apple iPhone 4S 16GB Zwart

iPhone 5
pricewatch: Apple iPhone 5 16GB Zwart

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:36
Ik ben vooral benieuwd of er een breder scherm gaat komen. Ik vind de uitgerekte iPhone maar niks en is ook de reden waarom ik bij de 4 ben blijven hangen... Mocht de 5s geen breder scherm gaan krijgen dan wacht ik wel op de 6...

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 23:38
Ik vind het nog steeds lastig.. ik heb mijn iPhone 4S al wel te koop gezet in de hoop er nog een mooi bedrag voor te krijgen. Ik wil namelijk wel een telefoon met een iets groter scherm.
Ik heb een tijdje naar Android zitten kijken (S4, Xperia Z en HTC ONE) maar dat is het allemaal gewoon net niet. De telefoons zijn prachtig, het is alleen jammer dat er Android op draait.

Als de iPhone 5C een goede prijs heeft, dezelfde resolutie als de 5 en qua CPU/GPU beter is als de 4S dan moet dit hem worden denk ik.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 22:40
Mijn 4S staat ook ondertussen te koop. Verwacht trouwens dat de 5C ook "gewoon" een retina scherm krijgt. Als dan de iPad mini dit jaar ook nog ergens een update krijgt dan ligt er geen enkel non-retina product meer in de schappen.

Daarnaast hebben de (waarschijnlijk goedkopere) iPod Touches ook een retina scherm, maar de kleurechtheid e.d is ervan lager.

[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 05-09-2013 18:52 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 22:20
ot maar ben echt nieuwsgierig, hoe overbruggen jullie dan de periode tussen verkoop en aankoop nieuwe iPhone?
Ik moet er echt niet aan denken weken of zelfs maar een dagje zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:25
Dannydekr schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:12:
Als verrassing denk ik dat de iPhone 5C meteen dezelfde te koop is in de US en binnen enkele dagen in de andere landen, waaronder Nederland.
Zoiets denk ik ook idd.

Zelf vooral benieuwd wat de 5C in Europa moet gaan kosten en of er een vingerafdrukscanner in de 5S zit (lijkt me wel een geinige functie, eventueel reden om te upgraden van 5).
RickvN schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:30:
-Toch vraag ik mij af wat de iPhone 5S zal gaan kosten (als die komt :9). Ik zie dat de iPhone 4 bij de introductie zo een € 900 kostte (!!!?), de iPhone 4S € 800 en de iPhone 5 € 700. Zal de iPhone 5s dan rond de € 700 zitten?
Prijzen kloppen niet :)
Prijzen van Mobistar destijds, wegens gebrek aan Apple Store info:
iPhone 3GS - 575
iPhone 4 - 575
iPhone 4S - 629
iPhone 5 - 689

5S zal wel hetzelfde kosten als de 5 nu; 676 euro dus.
5C goedkoper, benieuwd hoeveel.

[ Voor 76% gewijzigd door matthijst op 06-09-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-06 18:11
ZpAz schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:51:
Mijn 4S staat ook ondertussen te koop. Verwacht trouwens dat de 5C ook "gewoon" een retina scherm krijgt. Als dan de iPad mini dit jaar ook nog ergens een update krijgt dan ligt er geen enkel non-retina product meer in de schappen.

Daarnaast hebben de (waarschijnlijk goedkopere) iPod Touches ook een retina scherm, maar de kleurechtheid e.d is ervan lager.
Behalve de Macbook Air...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Oww, ja, de mac producten nog. Maar van de iOS producten.

En het overbruggen, gewoon doorbikkelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Uniciteit schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:28:
- Televisie: iWatch (en dus niet de horloge waar iedereen nu aan denkt)
Kwartje valt bij mij nu pas. Haha. Dat zou een hele goeie sneer naar de Galaxy Gear kunnen zijn.

Met de geruchten over de nieuwe Apple TV 4 zou het dus inderdaad zomaar kunnen dat er helemaal geen horloge gaat komen. Sowieso had ik hem nu nog niet verwacht.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:46
Overbruggingsperiode? Eerste nieuwe kopen, dan oude verkopen...tralalala

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
iPhone 5s: vanaf 20 september te koop
iPhone 5c: vanaf dezelfde dag al te koop
Apple TV: vernieuwd
En hopelijk weer eens een 'one more thing' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Dannydekr schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:48:
iPhone 5s: vanaf 20 september te koop
iPhone 5c: vanaf dezelfde dag al te koop
Apple TV: vernieuwd
En hopelijk weer eens een 'one more thing' :)
Bron?

Er is daarnaast al een tijd veel zekerheid over het event van 10 sept. Maar over volgende events niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
RickvN schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:51:
[...]

Bron?

Er is daarnaast al een tijd veel zekerheid over het event van 10 sept. Maar over volgende events niks?
Bron: mijn duim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 20:53
Misschien krijgt de MPBr wel een stille update, ze hoeven toch niet speciaal een event te houden lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik hoop dat ze net als met de (laatste update van de) macbooks weer goed gefocust zijn op battery life. Een berg softwarematige verbeteringen en een grotere accu zou mij zoveel meer plezier van mn iphone bezorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
RRCreations schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:44:
Misschien krijgt de MPBr wel een stille update, ze hoeven toch niet speciaal een event te houden lijkt mij?
Voor de iPads etc? En er zijn ook geruchten over iPods & iMacs, dus om dat allemaal even zonder event te doen, lijkt mij niet ;-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben vooral benieuwd of de 5S inderdaad een vingerafdrukscanner krijgt. Lijkt me superhandig ipv cijfers intoetsen om te unlocken, maar het lijkt me ook een wat ongebruikelijk grote verandering voor een S-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Stel nou hè, dat ik een iPhone 5s zou willen hebben, is het dan slim om dat direct bij de launch te doen, of een paar weken/maanden te wachten? Ik vermoed niet dat providers met extra aanbiedingen gaan komen, en sinds de 3gs uit kwam ben ik de telecom business een beetje uit het ook verloren...

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
RobV schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:39:
Stel nou hè, dat ik een iPhone 5s zou willen hebben, is het dan slim om dat direct bij de launch te doen, of een paar weken/maanden te wachten? Ik vermoed niet dat providers met extra aanbiedingen gaan komen, en sinds de 3gs uit kwam ben ik de telecom business een beetje uit het ook verloren...
Ik koop hem simlock vrij en dus maakt het voor mij geen klap uit. Heb nu alleen een SGS+ die keihard aan vervanging toe is en ga vanaf oktober werken, dus nu ook nog alle tijd om bij de launch naar de winkel te gaan, op tijd. Denk verder niet dat voor de 5s providers met aanbiedingen komen, juist met de 5 eerder.

@Jurk, bij de 4S kwamen ze toch met het zéér vernieuwende Siri :+

Hoop wel dat de vingerafdrukherkenning een optie is voor schermbeveiliging en niet dat het altijd zo is. Stél het werkt niet, dan hang je dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:44
RickvN schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:42:
[...]

Hoop wel dat de vingerafdrukherkenning een optie is voor schermbeveiliging en niet dat het altijd zo is. Stél het werkt niet, dan hang je dus?
Ik denk als het even niet werkt, dat je dan gewoon je numerieke wachtwoord kan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 14:36
kmf schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:36:
[...]
Mijn regel/theorie voor nieuwe apple producten is altijd:

Does that product category comes up when you ask yourself the question "What kind of device frustrates you most at this moment?"
Dat mag, maar het klopt helemaal wat je later zegt; "Wat mij NU frustreert is hetgeen wat rond de tv afspeelt. "
Juist, het is een frustratie van jou... (no offence ofcourse) Ik heb hier een TV aan de muur hangen, en boven de bank een beamer, maar 'live' TV kijken via de kabel (settop box) doe ik vrij weinig, alleen als hij aan staat voor achtergrond geluid.

Films, series en programma's die ik leuk vind kijk ik via de HTPC op TV of beamer, en zelfs op mijn laptop, pc, tablet en smartphone kan ik het allemaal kijken, inclusief live tv via UPC Horizon via een app of website.

Op deze manier heb ik helemaal geen last van jouw frustraties wat betreft de hedendaagse tv's.
Het is maar net welke software je draait op een HTPC, en daarna ben je eigenlijk van al het gedonder af. Programma's opnemen doe ik niet want eigenlijk is alles gratis terug te kijken, films en series download ik..

That said; een update tbv de Apple TV kan inderdaad geen kwaad. Sterker nog, ik verwacht op termijn dat er een SDK voor Apple TV komt zodat we er apps op kunnen draaien.
Natuurlijk; Apple zou een "HTPC aka Apple TV" in een scherm kunnen bouwen en dus een TV op de markt kunnen brengen.
Ik vind dat geen logische stap. Lijkt mij eerder dat ze de Apple TV nog wat verfijnen en meer functies geven, en dan pas later een echte TV uitbrengen.
Lijkt mij ook logisch dat ze 'm dan pas aankondigen bij een iPad event. Past er meer bij.

Misschien vindt je dit ook wel leuk. Beschrijft precies wat jij bedoeld ;) Koefnoen: scènes uit het digitale tijdperk.

Ik gok op; nieuwe iPhones, iOS7, een nieuwe Apple TV en hopelijk een iWatch (horloge) op 10 september.

Van de 1e 3 ben ik zeker, het horloge hoop ik gewoon, omdat ik graag een smartwatch wil, maar wat er nu op de markt is vind ik maar niks (okee, de Sony Smartwatch 2 komt zeker in de buurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Dit is waarschijnlijk de iPhone 5s:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2013/09/photo1.jpg

Apple lijkt de trend door te zetten waar ze de achtergrond meekleuren met het toestel. Eerlijk gezegd weet ik nog niet goed wat ik er van moet vinden (daar is de kwaliteit te slecht voor), maar ik vind het niet geheel onlogisch. iOS7 leent zich door zijn doorzichtigheid en elementen sowieso goed als een OS dat zich aanpast aan de achtergrond en heeft zelfs verschillende standen voor de tekst ingebouwd welke zich aanpast aan de hand van de 'donkerheidsgraad' van de achtergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Dannydekr schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:23:
Dit is waarschijnlijk de iPhone 5s:

[afbeelding]

Apple lijkt de trend door te zetten waar ze de achtergrond meekleuren met het toestel. Eerlijk gezegd weet ik nog niet goed wat ik er van moet vinden (daar is de kwaliteit te slecht voor), maar ik vind het niet geheel onlogisch. iOS7 leent zich door zijn doorzichtigheid en elementen sowieso goed als een OS dat zich aanpast aan de achtergrond en heeft zelfs verschillende standen voor de tekst ingebouwd welke zich aanpast aan de hand van de 'donkerheidsgraad' van de achtergrond :)
Dat is hem gewoon.

Moest er lachen om deze post in macrumors, als reactie op de foto.

Are you guys joking about this being "questionable?"

The only ones that don't believe the leaks so far are the ones who still grasps onto the mere fact iOS 7 is going to change the way it looks and it's still tacky, ugly, and pathetic compared to "being innovative". These are the same folks who yap out "it's a beta!" - when we are on the final release due in a few days.

This is the real iphone 5S - there are NO MORE SURPRISES. If there were anything out of the ordinary, you would've seen it leaked by now. Let me sum it up for you again, Tim Cook Style:

(in no particular order):

- "wooo-woooo-woooooo obnoxious crowd screaming when lights dim and some cheesy U2 song is playing in background"

- tim cook appears. Slow starting speech. Announces how successful iOS is yet again for the 7th time. Praising App Store success, apps being downloaded more than McDonald's being served. Compares to competitors and how iOS still dominates everything (but in reality, it is just not true). Begins to compliment how successful iBooks is and how it enables children to learn (while not being told the truth that more and more children have worse and worse vision staring at the LCD all day long). Talks about how great apple stores are and opening another one in vietnam. Blah blah blah, more slow un-titalating speeches about how great apple is. Trying to distort reality but his abilities are really not at the jedi master level yet.

- Of course you see mr. wart himself, Phil comes on stage. Bam, talks about improving iPhone 5. How great the iPhone 5 is (and it is a nice phone). Then talks about how crappy passwords are and how millions don't lock their devices. Introduces iPHone 5S - fingerprint sensor, talks on and on about how it's so great. How others failed and how apple succeeded. Goes on to introduce iPhone 5S itself and the new processors, updated camera, and the same old shhhhh as the iPhone 5. How great 4" screen is and how the new 5S camera can shoot 60fps 1080p video. Just that the iPhone 5 LCD can't even display 720p

- More features shown on iphone 5S camera, comparisons to other cameras, knocking on nokia 1020 faux 40+ MP camera. Then the biggest surprise, iPhone 5C colored iPhones. Crowd goes bezerk.

- Tons of the same old same old same old presentation with the same product but trickled improvements from previous because who will buy an iPhone when they do everything now, they will milk everything slowly so they can call it an iPhone 6 next year.

So there you have it, sums up everything - you have seen the real deal already and unless there is an AMOLED 4" screen, some kind of super processor, or a huge battery pack, it's already all seen and done before.

You people who are doubting the reality of this leak, come this tuesday, you will just clap away like a clown and smile then wait a week to order the SAME iPHONE 5 with an S at the end of the iPHone 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Haha, prachtige post. Vooral omdat het zo herkenbaar is.
Toch ben ik er ook weer bij, gewoon omdat iOS nog steeds (voor mij) het meest fijne OS is.
Windows Phone komt aardig in de buurt, maar is nog verre van af. Android blijft een draak van een systeem.

Ik vind het wel jammer dat Apple de bezels boven en onder nog zo groot moet houden..

[ Voor 14% gewijzigd door yorroy op 06-09-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
Haha, die laatste zin
You people who are doubting the reality of this leak, come this tuesday, you will just clap away like a clown and smile then wait a week to order the SAME iPHONE 5 with an S at the end of the iPhone 5!
Hilarisch, want eigenlijk heeft hij wel een beetje gelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mooie post inderdaad :)
En helemaal waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Yeah, dat is waarschijnlijk hoe het gaat verlopen. And i'll enjoy every second of it ;) de iPhone 3G was nog de grootste stap, en dat was om de App Store. Dat is waar het toestel nog steeds om draait alleen het is er "beter" in geworden.

De iPhone 1 naar de 3G was van kruipen naar lopen, er ging een hele wereld open. Nu is het enkel sneller rennen.

Mijn 4S is vandaag net de deur uit gegaan. Ik zit er klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Daan00 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:17:
[...]

Dat mag, maar het klopt helemaal wat je later zegt; "Wat mij NU frustreert is hetgeen wat rond de tv afspeelt. "
Juist, het is een frustratie van jou... (no offence ofcourse) Ik heb hier een TV aan de muur hangen, en boven de bank een beamer, maar 'live' TV kijken via de kabel (settop box) doe ik vrij weinig, alleen als hij aan staat voor achtergrond geluid.

Films, series en programma's die ik leuk vind kijk ik via de HTPC op TV of beamer, en zelfs op mijn laptop, pc, tablet en smartphone kan ik het allemaal kijken, inclusief live tv via UPC Horizon via een app of website.

Op deze manier heb ik helemaal geen last van jouw frustraties wat betreft de hedendaagse tv's.
Het is maar net welke software je draait op een HTPC, en daarna ben je eigenlijk van al het gedonder af. Programma's opnemen doe ik niet want eigenlijk is alles gratis terug te kijken, films en series download ik..

That said; een update tbv de Apple TV kan inderdaad geen kwaad. Sterker nog, ik verwacht op termijn dat er een SDK voor Apple TV komt zodat we er apps op kunnen draaien.
Natuurlijk; Apple zou een "HTPC aka Apple TV" in een scherm kunnen bouwen en dus een TV op de markt kunnen brengen.
Ik vind dat geen logische stap. Lijkt mij eerder dat ze de Apple TV nog wat verfijnen en meer functies geven, en dan pas later een echte TV uitbrengen.
Lijkt mij ook logisch dat ze 'm dan pas aankondigen bij een iPad event. Past er meer bij.

Misschien vindt je dit ook wel leuk. Beschrijft precies wat jij bedoeld ;) Koefnoen: scènes uit het digitale tijdperk.

Ik gok op; nieuwe iPhones, iOS7, een nieuwe Apple TV en hopelijk een iWatch (horloge) op 10 september.

Van de 1e 3 ben ik zeker, het horloge hoop ik gewoon, omdat ik graag een smartwatch wil, maar wat er nu op de markt is vind ik maar niks (okee, de Sony Smartwatch 2 komt zeker in de buurt)
Ja leuk. Ik heb ook een settopbox. Maar ook een familie. Helaas willen die ook wel eens wat anders kijken.
En het neem niet weg dat de tv's en dan vooral de 'smart tv's irritant te bedienen zijn.

En laat het gros van de mensen nou juist tv's gebruiken voor allerlei andere zaken.

Maar niemand zegt dat Apple met een nieuw tv hoeft te komen. Als ze een product hebben die alle problemen in de woonkamer,er wegneemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ZpAz schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:15:
Yeah, dat is waarschijnlijk hoe het gaat verlopen. And i'll enjoy every second of it ;) de iPhone 3G was nog de grootste stap, en dat was om de App Store. Dat is waar het toestel nog steeds om draait alleen het is er "beter" in geworden.

De iPhone 1 naar de 3G was van kruipen naar lopen, er ging een hele wereld open. Nu is het enkel sneller rennen.

Mijn 4S is vandaag net de deur uit gegaan. Ik zit er klaar voor.
Vond de iPhone 2G het mooiste, qua release. Daarna de 4 wegens retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:15
En nu is er weinig meer te vernieuwen aan smartphones... een groter scherm is niet echt revolutionair. Het enige is een wat hogere pixeldichtheid, maar zodra je geen onderlinge pixels meer kan zien, het idee achter retina, houdt het op, dus daar zijn we ook klaar.
Uiteraard worden ze steeds sneller ... maar dat is gewoon evolutie. En blijkbaar wordt er toch steeds weer heel veel verwacht van nieuwe telefoons... terwijl er weinig meer te vernieuwen is.

Niw, 5S, verwacht een 5, zelfde uiterlijk, mogelijk nieuwe kleuren, zelfde scherm, sneller, betere camera, iOS7 met 1 of meerdere specifieke 5S functies in de software. Betere maps/navigatie en als 'killing' feature vingerafdrukscanner.
Zelfde als van 4>4S

Verder zou de iWatch weleens een verrassing kunnen zijn, en dan niet het horloge... want fashion en te persoonlijk... maar een tv met iTunes/app store integratie en een andere manier van bedienen... iig niet met simpele afstandsbedieningen met 50 knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06 10:15
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:45:
En nu is er weinig meer te vernieuwen aan smartphones... een groter scherm is niet echt revolutionair. Het enige is een wat hogere pixeldichtheid, maar zodra je geen onderlinge pixels meer kan zien, het idee achter retina, houdt het op, dus daar zijn we ook klaar.
Uiteraard worden ze steeds sneller ... maar dat is gewoon evolutie. En blijkbaar wordt er toch steeds weer heel veel verwacht van nieuwe telefoons... terwijl er weinig meer te vernieuwen is.
Met dat statement sla je volledig de plank mis. Ze zijn al lang bezig met nieuwe technieken (buigbare schermen, oled etc) Een telefoon wordt steeds meer als multifunctioneel apparaat gebruikt. Hier zullen zeker nog veeeel meer dingen bij gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

mrc4nl

Procrastinatie expert

This should brighten everyone's day.
ik hoop ook die van mij. :)
geboortedatum *hint* *hint*

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:15
hdtracer schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:52:
[...]

Met dat statement sla je volledig de plank mis. Ze zijn al lang bezig met nieuwe technieken (buigbare schermen, oled etc) Een telefoon wordt steeds meer als multifunctioneel apparaat gebruikt. Hier zullen zeker nog veeeel meer dingen bij gaan komen.
Buigbaar scherm zou mooie vernieuwing zijn... al zou ik zo niet weten waar het voor nodig is. Oled, tja, mooiere kleuren, mooier zwart... maar welke techniek achter het scherm zit zal weinig mensen boeien.

Ik zeg ook niet dat er geen vernieuwingen meer aankomen op mobiel vlak, maar de tijd dat ieder (vooral) topmodel een of meerdere echt vernieuwende dingen had is wel voorbij, het is vooral sneller, groter scherm en softwarematige 'gimmicks' als Siri en dat oogscrollen van Samsung.

Verzin ook maar eens iets wat echt iets toevoegt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eens met KeRsTmAnNeKe. Hoor om me heen ook vaak mensen haten op Apple: het is weer meer van hetzelfde.... Maar wat verwacht je dan? De iPhone was revolutionair, net als de iPad. Maar nu is het meeste al wel gedaan. Sneller, kleine verbeteringen...
Heb nu een iPad3, wil nog wel een 5 kopen, want sneller en een stuk lichter, maar dan denk ik dat je daar ook wel een heel eind mee klaar bent.

iWatch (het horloge) lijkt me leuk als gadget. En een TV, ach, ik zie nu het nut er nog niet van in, want kijk haast geen normale TV meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Precies. Een buigbaar scherm, heel leuk, maar wat kan ik er beter mee? OLED is dan wel weer leuk.

Iets als een vingerafdrukscanner juich ik graag toe, ik stoor me namelijk mateloos aan het intypen van die code telkens.

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-09-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

mrc4nl

Procrastinatie expert

SidewalkSuper schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:36:
Precies. Een buigbaar scherm, heel leuk, maar wat kan ik er beter mee? OLED is dan wel weer leuk.

Iets als een vingerafdrukscanner juich ik graag toe, ik stoor me namelijk mateloos aan het intypen van die code telkens.
wat er is mis met slide to unlock? ;)
gewoon zorgen dat anderen niet met jou mobiel rondlopen.een echte dief zal neem ik aan wel een truckje weten hoe ie zon code omzeild.Persoonlijk heb ik liever dat een vinder kan bellen om te zeggen dat ie gevonden is.

en had google/android niet iets met gezichtsherkenning unlock, zover ik weet nooit meer wat van gehoord

ook was er een project dat een mobiel zo blokeren qua bewegingspatroon van het lopen.

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 07-09-2013 19:10 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
DFU restore ben je overal vanaf idd, al moet je vanaf iOS7 je iTunes account en wachtwoord invoeren als je hem wilt activeren.
Heb er zelf ook geen code op. kwestie van opletten.
Dus wat dat betreft is een vingerafdrukscanner minder spannend. Omdat er iets als biometric ofzo in een plist zat heb ik hoop dat ze er meer mee willen doen en eea op een of andere manier combineren met Nike+ ofzo (hartslag?).

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 07-09-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
mrc4nl schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:08:
[...]

wat er is mis met slide to unlock? ;)
gewoon zorgen dat anderen niet met jou mobiel rondlopen.een echte dief zal neem ik aan wel een truckje weten hoe ie zon code omzeild.Persoonlijk heb ik liever dat een vinder kan bellen om te zeggen dat ie gevonden is.

en had google/android niet iets met gezichtsherkenning unlock, zover ik weet nooit meer wat van gehoord

ook was er een project dat een mobiel zo blokeren qua bewegingspatroon van het lopen.
Met slide to unlock is niks mis, ik heb alleen genoeg grappige vrienden :D
Mijn code kan niet meer omzeild worden, iOS7 :p

Bellen kan ook zeker wel, want via Zoek Mijn iPhone kan ik een bericht op het beeldscherm zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-09-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 02:40
mrc4nl schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:55:
[...]

ik hoop ook die van mij. :)
geboortedatum *hint* *hint*
Die van mij in ieder geval niet. Ik kan er niet koud of warm van worden.
Wat doe ik dan op dit forum? De titel heeft me onder false voorwendselen naar binnen gelokt.

Any way, enjoy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 16:30
hdtracer schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:52:
[...]

Toch zal het interessant zijn of de form factor echt gaat veranderen. Als je kijkt naar een computer of laptop, dan is form factor nooit echt veranderd. Ik vraag me af of dat met telefoons nog wel gaat gebeuren. Vanaf de eerste iPhone is dat al hetzelfde en is dat ook eigenlijk gelijk voor alle andere smartphones.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik begreep dat in ios7 veel aan wachtwoordbeheer wordt gedaan. En er komt op hardwarevlak dus een vingerafdrukscanner. Als ik dat optel kom ik op een telefoon die je wachtwoordbeheer overneemt en je als gebruiker nooit meer een wachtwoord hoeft in te vullen EN dat er geen masterwachtwoord voor nodig is.

Het zou wel eens een geniale toevoeging kunnen zijn, zoals Siri voor de 4s als killing app werd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-06 19:24
(jarig!)
Ik ben benieuwd of 'wat the rumors zeggen' er inderdaad een goedkope iphone 5C komt. ik denk dat hier serieus wel een grote markt voor is. kijk naar bijvoorbeeld jeugd met smartphones welke eigenlijk 8 vd 10 keer een samsung dragen ivm de betaalbaarheid vergeleken bij apple. Als deze telefoons rond de 2/300 gaan kosten denk ik dat ze een gat in de markt slaan! we wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zou eerder denken rond de 400-450 euro, misschien 16GB standaard en dat ze de 5S voortaan met 32GB gaan leveren, om zo dat verschil van 250 euro te verklaren (naast de extra featuren en alu behuizing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Ben toch wel érg benieuwd naar de prijsgeving van de 5s, dat zal doorslaggevend worden of ik de 5 of de 5s koop... Saffier is geen goedkoop materiaal (al is het misschien niet veel) en de ontwikkelingen zijn ook niet gratis. Maar om nou weer € 750 voor een tel te betalen, lijkt me ook niet realistisch (afgezien van Note 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Tjah, over het algemeen is het toch koffiedik kijken.
Ik verwacht wel dat de 16GB er bij de 5S in blijft, tenzij 32GB de prijs van een 16GB krijgt.

De 5C zou van plastic worden. Heeft dit nog consequenties voor de dikte en gewicht?
Ik neem toch aan dat Apple vanwege de accessoires dezelfde dikte en lengte aanhoudt.

Ik heb ondertussen mijn 4S verkocht. Afhankelijk van de prijzen neem ik dan een 5C of 5S
Wel hoop ik dat de CPU/GPU van de 5C beter zal zijn dan de 4S

[ Voor 34% gewijzigd door yorroy op 08-09-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
5C wordt iets dikker en langer dan de 5S.

iPhone 5C – height: 124.55 mm, width: 59.13 mm, depth/thickness: 8.98 mm
iPhone 5 - height: 123.8 mm, width: 58.6 mm, depth/thickness: 7.6 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ikzelf run overigens een webshop voor iPhone hoesjes (retro niche). Ben blij dat ik niet weer allerlei nieuwe modellen hoef in te slaan enkel voor de iPhone 5s. Een webshop met hoesjes voor Samsung lijkt me daarom ook een drama om bij te houden! Bij de iPhone weet je dat ieder model zo'n 2 jaar relevant blijft :)

Dat er nu een iPhone 5C komt is voor mij best interresant. Ben benieuwd of die goed aanslaat in Nederland en of de retro-niche zich leent voor het toestel en of mensen daadwerkelijk een hoesje erom heen gaan doen :). We shall see..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Hoop stiekem dat alle uitgelekte informatie, gewoon bewust door Apple is gedaan en dat ze komen met een iPhone met groter scherm en HD! Gewoon ietsie groter :D

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dannydekr schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:29:
Ikzelf run overigens een webshop voor iPhone hoesjes (retro niche). Ben blij dat ik niet weer allerlei nieuwe modellen hoef in te slaan enkel voor de iPhone 5s. Een webshop met hoesjes voor Samsung lijkt me daarom ook een drama om bij te houden! Bij de iPhone weet je dat ieder model zo'n 2 jaar relevant blijft :)

Dat er nu een iPhone 5C komt is voor mij best interresant. Ben benieuwd of die goed aanslaat in Nederland en of de retro-niche zich leent voor het toestel en of mensen daadwerkelijk een hoesje erom heen gaan doen :). We shall see..
Dat moet je wel natuurlijk, want er zit een grotere flitser op naar alle waarschijnlijkheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
Denk persoonlijk dat de iPhone 5C gewoon een iPhone 4S wordt, maar dan met een 4 inch scherm. Dus A5 SoC met 512MB ram, zelfde camera etc. Alleen een 4 inch scherm en lightning connector. Er moeten wel duidelijke verschillen zitten tussen de iPhone 5 en 5C, aangezien de 5C lager zal geprijsd worden waarschijnlijk.

iPhone 5C -> €479 -> A5 SoC, 512MB RAM, 8GB ROM
iPhone 5 -> €579 -> A6 SoC, 1GB RAM, 16GB ROM
iPhone 5S -> €679 -> A7 SoC, 1GB RAM, 16GB ROM

Dit vind ik eigenlijk best aannemelijk en verwacht dit ook wel Apple kennende. De iPhone 4 en 4S gaan er zeer waarschijnlijk uit, aangezien ze vol gaan inzetten op de Lightning connector en af willen van de 3,5" schermen voor devs. Bovendien lijkt het mij onhandig om 5 verschillende modellen te blijven verkopen.

Ben stiekem nu al benieuwd wat Apple volgend jaar gaat doen met de komst van de iPhone 6. De iPhone 5 bestaat dan pas 2 jaar en de iPhone 5C/S bestaan dan net een jaar. Zou apart zijn om na 1-2 jaar al een product uit de schappen te halen. Dus wellicht zijn er dan 4 iPhones te koop. Denk dat er elke 2 jaar een S en C versie komen, en het jaar erna een volledige. Dit jaar 5C en 5S, volgend jaar 6. Daarna 6C en 6S en jaar erna 7 etc. Ik loop nu erg op de zaken voorop ik weet het, dus ik hou maar op haha :p

Dinsdag 10 september weten we alles zeker!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
Ik ben wel bang dat je 1 fout maakt in je beredenering. De goedkoopste iPhone (4) is nu te krijgen voor iets meer dan 300 euro, dat is veel goedkoper dan het idee wat jij hebt van het instapmodel.

That said, is de kans aanwezig dat Apple ook de 4S blijven verkopen, en dan voor een adviesprijs van 379 euro (Nu de adviesprijs van de 4).
Misschien zelfs wel met dezelfde spec's als een 5C, maar 100 euro/dollar goedkoper.

Vervelend voor de dev's, die moeten dan nog een jaar wachten tot de iPhone 5C het goedkoopste model is.
Dan heb je dus volgend jaar als nog 4 iPhones (6, 5S, 5, 5C), het voordeel is dan wel dat ze allemaal een 4' scherm hebben.

Vind 1 GB Ram trouwens redelijk karig voor een 5S...

[ Voor 4% gewijzigd door Daan00 op 09-09-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-06 21:22
Als de 5C beetje betaalbaar wordt. Ga ik er zeker één aanschaffen voor de vrouw

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Nah, de 4S gaat er uit. Enkel en alleen om de stekker al. Zou de 5C ook een 4" scherm krijgen dan is het ook nog eens voor ontwikkelaars weer makkelijker omdat dan enkel 4" schermen verkocht worden. Het gebruiken van de CPU e.d. van de 4S lijkt me ook wel plausibel. Dan wordt het ook nog imho gewoon een nette telefoon.

Zelf kom van een 4S en vind dat nog steeds na 2 jaar een prima toestel, niets te langzaam oid ook niet met iOS 7. Iets wat ik toch wel anders vond met mijn toenmalige 3G toestel, na 2 jaar voelde die echt ouder aan. Dat had ik bij de 4S helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
SidewalkSuper schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:52:
[...]

Dat moet je wel natuurlijk, want er zit een grotere flitser op naar alle waarschijnlijkheid. :)
De flitser neemt niet veel meer ruimte in, is namelijk niet groter dan de camera zelf dus de bestaande uitsnede is groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:32

Chiron

Moderator Discord
Lijkt er sterk op dat de gekleurde stippen en de ringen in de banner voor de homeknop staan, die verlichting (notificatie led?) krijgt. De gekleurde voor de 5C, en de ring voor de 5S :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:55

Pixeltje

Woo-woohoo!

Is het ook niet weer tijd voor nieuwe mbp's? Macrumors heeft in de buyers guide staan dat die wellicht ook in september aangekondigd worden, plus het feit dat de cyclus alweer een ruim jaar duurt.. ik heb goede hoop in ieder geval.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 22-06 13:10
Pixeltje schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:18:
Is het ook niet weer tijd voor nieuwe mbp's? Macrumors heeft in de buyers guide staan dat die wellicht ook in september aangekondigd worden, plus het feit dat de cyclus alweer een ruim jaar duurt.. ik heb goede hoop in ieder geval.
Ik wacht hier ook nog op! Misschien maar goed ook, kan ik nog wat door sparen.

Ik ga ervan uit dat deze ook met Haswell zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
Geruchten zijn dat de nieuwe MBP's in oktober aangekondigd worden. In oktober zullen waarschijnlijk ook de nieuwe iPads aangekondigd worden, vorig jaar werden er ook nieuwe MBP's aangekondigd tijdens de iPad event. Natuurlijk wil dat niet gelijk zeggen dat dat nu ook weer het geval is. Maar aangezien Mavericks nog niet af is, en volgens de geruchten eind oktober uit komt, lijkt het me wel plausibel. Bovendien hebben ze denk ik gewoon te weinig tijd in de keynote. Nieuwe iPhone 5S, nieuwe iPhone 5C en iOS7 final.

Maandje later enkel iPads, nieuwe MBP's met de kleine tweaks (hawell en wifi ac) en Mavericks final.

Achja, morgen weten we meer!

Is het trouwens al bevestigd of er een livestream gaat komen zoals de vorige event?

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
ASNNetworks schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:45:Is het trouwens al bevestigd of er een livestream gaat komen zoals de vorige event?
Dat wordt meestal pas op de dag zelf bekendgemaakt. Ligt wel in de lijn der verwachting.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
ZpAz schreef op maandag 09 september 2013 @ 00:31:
Nah, de 4S gaat er uit. Enkel en alleen om de stekker al. Zou de 5C ook een 4" scherm krijgen dan is het ook nog eens voor ontwikkelaars weer makkelijker omdat dan enkel 4" schermen verkocht worden. Het gebruiken van de CPU e.d. van de 4S lijkt me ook wel plausibel. Dan wordt het ook nog imho gewoon een nette telefoon.
Je zou als ontwikkelaar wel gek zijn als je alleen ontwikkeld voor iPhone 5 of hoger, dan laat je even 200 miljoen potentiële klanten schieten die een 3,5' scherm hebben...

Hetzelfde geldt voor de connector, en zijn zo veel 30-pin connector accessoires, waarom al naar 1 jaar met een nieuwe connector te werken de oude er uit gooien?

Als je naar vroeger kijkt heeft Apple de FireWire kabel ook veel te lang ondersteund, Tuurlijk, er is meer ruimte op de apparaten die het hebben, maar dan alsnog.

Ik denk van niet, maar we zullen het morgen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Daan00 schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:11:
[...]

Je zou als ontwikkelaar wel gek zijn als je alleen ontwikkeld voor iPhone 5 of hoger, dan laat je even 200 miljoen potentiële klanten schieten die een 3,5' scherm hebben...

Hetzelfde geldt voor de connector, en zijn zo veel 30-pin connector accessoires, waarom al naar 1 jaar met een nieuwe connector te werken de oude er uit gooien?

Als je naar vroeger kijkt heeft Apple de FireWire kabel ook veel te lang ondersteund, Tuurlijk, er is meer ruimte op de apparaten die het hebben, maar dan alsnog.

Hier spreek je jezelf toch héél erg hard tegen.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Vermoedelijke specs vd 5s, lijkt me sterk... zou wel HEEL weinig vernieuwend zijn...

http://www.iphoneclub.nl/...sor-en-8-megapixelcamera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
MtC schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:13:
[...]

Hier spreek je jezelf toch héél erg hard tegen.
Uhmm.... :/ Nee. Ik zeg; de oude connector gaat er niet uit. Net zoals de FireWire erg lang hebben ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
crazylegs schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:16:
Vermoedelijke specs vd 5s, lijkt me sterk... zou wel HEEL weinig vernieuwend zijn...

Niet helemaal mee eens, het ligt er maar net aan wat men met de vingerafdrukscanner wil gaan doen natuurlijk. Daarnaast is de A7 waarschijnlijk een heel stuk sneller en zal sowieso de camera veel beter zijn. Wat had je meer verwacht van een S-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Dannydekr schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:32:
[...]
Niet helemaal mee eens, het ligt er maar net aan wat men met de vingerafdrukscanner wil gaan doen natuurlijk. Daarnaast is de A7 waarschijnlijk een heel stuk sneller en zal sowieso de camera veel beter zijn. Wat had je meer verwacht van een S-versie?
Ik wacht alleszins niet op een fingerprint scanner.. lijkt me eerder een gimmick.
Zag veel liever een grotere batterij en in mindere mate een iets hogere m-pixel camera naast de A7 proc upgrade :).

Het gerucht rond de notification led in de ring rond de homebutton (link) is anders wel interessant, maar enkel om die reden over te stappen naar de 5S vind ik weggesmeten geld.

Dan ben ik eerder benieuwd naar de specs/prijs van de 5C en als die me niet aanstaat, koop ik me weer een 5 met korting na lange tijd smartphone-loos te zijn d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Agent 47 op 09-09-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik vraag me dan echt af wat je allemaal wel niet verwacht? Ingebouwde 47" TV?

Wat versta je onder "vernieuwend"? En wanneer was het laatst dat Apple met iets radicaals kwam in dezelfde productlijn na een design refresh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Wat ik vreemd zou vinden is dat er geen 802.11AC in de specs staat terwijl alle andere nieuwe Apple producten dit wel ondersteunen. Niet dat ik het belangrijk vind maar daarom twijfel ik aan dit bericht.

Verder had ik verwacht dat ze mee doen aan de megapixel race om met Samsung/HTC/Sony te concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Energon schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:57:
[...]

Ik wacht alleszins niet op een fingerprint scanner.. lijkt me eerder een gimmick.
Zag veel liever een grotere batterij en in mindere mate een iets hogere m-pixel camera naast de A7 proc upgrade :).
als de vingerscanner (als die er inzit) nou gebruikt zal worden om van accounts te wisselen?
Of tijdens het autorijden je telefoon te unlocken?
Of om iTunes aankopen te doen zonder dat je je password hoeft in te voegen?
Of als extra security layer voor het gebruik van iCloud keychain?
Of als extra security layer voor find my iphone in lost mode?

Een grotere batterij betekent wel grotere afmeting. Terwijl Apple juist ging dunner en lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Energon schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:57:
[...]

Het gerucht rond de notification led in de ring rond de homebutton (link) is anders wel interessant, maar enkel om die reden over te stappen naar de 5S vind ik weggesmeten geld.

Dan ben ik eerder benieuwd naar de specs/prijs van de 5C en als die me niet aanstaat, koop ik me weer een 5 met korting na lange tijd smartphone-loos te zijn d:)b
Megapixels heb je in mijn optiek helemaal niks meer aan. Betere kwaliteit in het donker, kleuren en noise-reduction zijn vele malen belangrijker. De batterij is overigens ook wat groter, daardoor heb je nu 25 uur meer in standby volgens de bron.

Fingerprintscanner is geen gimmick, het kan hele lastige dingen vervangen. Nooit meer je passwords invullen (wat een drama is op je mobiel!), betere beveiliging, nooit meer 'slide to unlock' en een aanvulling waardoor een digitale portemonnee/ betalingen een stuk dichterbij komen. Apple kan hier wellicht vele dingen mee doen waar anderen bedrijven de plank misslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Dannydekr schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:32:
[...]

AC standaard
Dunner
Meer (ram) geheugen
Beter scherm
grotere verbetering vd camera ( ik doel niet specifiek op mp's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Dannydekr schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:07:
[...]

Megapixels heb je in mijn optiek helemaal niks meer aan. Betere kwaliteit in het donker, kleuren en noise-reduction zijn vele malen belangrijker. De batterij is overigens ook wat groter, daardoor heb je nu 25 uur meer in standby volgens de bron.

Fingerprintscanner is geen gimmick, het kan hele lastige dingen vervangen. Nooit meer je passwords invullen (wat een drama is op je mobiel!), betere beveiliging, nooit meer 'slide to unlock' en een aanvulling waardoor een digitale portemonnee/ betalingen een stuk dichterbij komen. Apple kan hier wellicht vele dingen mee doen waar anderen bedrijven de plank misslaan.
Ik denk dat een fingerprintscanner in deze versie eigenlijk een testgeval is.
Deze zal niet voor de "snelle unlock" dingen toegepast worden. Ik neem aan dat er toch wat tijd in zal moeten zitten om een afdruk te herkennen.

Op het moment dat zij deze geoptimaliseerd krijgen, dan kan de toepassing pas ECHT goed werken.
-Accounts wisselen (preferenties in safari? bookmarks?) voor iPad?
-Unlock
-Als de iPhone ooit NFC krijgt, extra beveiliging erop? Alleen met de juiste vingerafdruk kan je betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-05 09:57
kmf schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:14:
[...]

Ik denk dat een fingerprintscanner in deze versie eigenlijk een testgeval is.
Deze zal niet voor de "snelle unlock" dingen toegepast worden. Ik neem aan dat er toch wat tijd in zal moeten zitten om een afdruk te herkennen.

Op het moment dat zij deze geoptimaliseerd krijgen, dan kan de toepassing pas ECHT goed werken.
-Accounts wisselen (preferenties in safari? bookmarks?) voor iPad?
-Unlock
-Als de iPhone ooit NFC krijgt, extra beveiliging erop? Alleen met de juiste vingerafdruk kan je betalen?
Denk dat dat soort dingen ook meer gemeengoed zullen zijn op een iPad, wat toch een meer 'gedeeld' apparaat is dan een iPhone/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
The 5C clearly targets two iPhone growth opportunities: unsubsidized markets, and price-sensitive customers in subsidized markets. However, there is one other huge opportunity that Apple has always been reticent to target: enterprise.

The implosion of RIM and fragmentation of Android are increasingly leaving the iPhone as the default choice of more and more enterprises, and it’s in this light that the rumored fingerprint sensing technology is particularly interesting.

Most corporate laptops require two-factor identification. Previously, this meant a key card, although most now use the TPM chip with a separate password. Phones have been managed; IT departments can require a strong password, and remotely wipe a device, but there is no way to do 2-factor authorization, even though smartphones are just as much a computer as the laptops used 5 or 10 years ago.

In this light the fingerprint scanner is very useful: a fingerprint + password = 2-factor authentication. I could absolutely see the 5S being the first Apple product to not just infiltrate the enterprise from the ground up, but to be actively encouraged and even required by IT departments.

For this reason, I don’t think the 5C will have the scanner; even Apple will do something to protect their high end.
Bron: http://stratechery.com/2013/thinking-about-iphone-pricing/ (laatste tussenkopje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

crazylegs schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:12:
[...]

AC standaard
Dunner
Meer (ram) geheugen
Beter scherm
grotere verbetering vd camera ( ik doel niet specifiek op mp's)
Hoeveel AC-apparaten zijn er nu?
Dunner maakt andere mogelijkheden niet mogelijk.
Meer RAM waarvoor? Werkt het nu niet soepel dan?
Beter scherm als in? Meer pixels->terwijl je met retina al geen onderscheid kan maken? En je dus meer accu nodig hebt?
Grotere verbetering vd camera? waar doel je dan wel op? andere sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Ac is de toekomst, apple heeft zn macbook air dr mee uitgerust, nieuwe airport extreme, nieuwe ipads krijgen het vast

Meer RAM is altijd gunstig, ook voor ontwikkelaars, kunnen wellicht nog meer met hun apps doen dan

retina 2 idd,

Andere sensor/lens idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik verwacht wel een aanzienlijke upgrade van de camera. De iPhone 4S had al een 8mp camera, de 5 ook (dezelfde volgens mij).
Tuurlijk snap ik wel dat de MP's lang niet alles zeggen maar ik denk dat Apple ook wel naar een 12mp gaat.

Verder denk ik ook dat AC er bij in zit. Er komt een nieuwe Airport Extreme aan.
Meer RAM zie ik nog niet gebeuren. iOS is best efficiënt ten opzichte van Android. Er waren laatst wel geruchten van een 64bit processor, wie weet komt dit er ook in.

Qua scherm verwacht ik geen verbetering, in ieder geval niet qua resolutie. De 326ppi op mijn 4S is al prachtig en hogere resolutie kost ook meer energie.

Zelf hoop ik op:
- NFC
- Nog snellere quad-core
- Betere camera
- Infrarood (gaat toch niet gebeuren)
- WiFi direct / Miracast (zal ook niet gebeuren ivm Airplay)

[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 09-09-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

crazylegs schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:53:
Ac is de toekomst, apple heeft zn macbook air dr mee uitgerust, nieuwe airport extreme, nieuwe ipads krijgen het vast

Meer RAM is altijd gunstig, ook voor ontwikkelaars, kunnen wellicht nog meer met hun apps doen dan

retina 2 idd,

Andere sensor/lens idd
ac zullen ze pas overal (ipads/iphones) doorvoeren als deze gemeengoed is.

meer ram is nodig, als het nodig is. Apple zal niet extra ram inbouwen zolang het niet nodig is. Een beperkte RAM dwingt ontwikkelaars namelijk ook om hun apps efficient te houden zodat deze op meerdere, zwakkere apparaten te gebruiken is.
Je zal daarom ook zien dat de specs van de iPad, iPad mini, iPhone en iPod touch elkaar niet te veel ontlopen.

"Retina2: NOG meer pixels dan het gemiddeld oog kan onderscheiden"! Zal dus niet gebeuren voor dezelfde schermgrootte, want onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Daan00 schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:11:
[...]

Klopt, maar gooi je hem er pas een jaar later uit betekend het dat hij een jaar langer ondersteund moet worden. Ik zeg niet dat direct niemand meer op een iPhone 4 / 4S let, maar hoe eerder het model weg is hoe eerder elke iPhone weer dezelfde schermgrootte en resolutie heeft.
- NFC
Doubt it, vanaf de 4S zit er al bluetooth 4 LE in en ik verwacht dat Apple daar op blijft inzetten. Vind dit al een nuttigere toepassing voor bluetooth LE dan ik ooit voor NFC heb gezien.

Zie ook bijvoorbeeld hun Airdrop bij hun iOS 7 presentatie. Als je bij iemand in de buurt bent kan je met hem delen in plaats van dat je "awkardly" je telefoon tegen elkaar moet bumpen.

[ Voor 19% gewijzigd door ZpAz op 09-09-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
kmf schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:05:
[...]

als de vingerscanner (als die er inzit) nou gebruikt zal worden om van accounts te wisselen?
Of tijdens het autorijden je telefoon te unlocken?
Of om iTunes aankopen te doen zonder dat je je password hoeft in te voegen?
Of als extra security layer voor het gebruik van iCloud keychain?
Of als extra security layer voor find my iphone in lost mode?

Een grotere batterij betekent wel grotere afmeting. Terwijl Apple juist ging dunner en lichter.
Niet per sé, heb op een bepaalde gelekte foto (kan ook fake zijn) gezien dat de aansluitpunten op het achterpaneel verschoven waren naar rechts zodat er meer plaats zou zijn voor een batterij. Of ze hebben de processor kleiner gemaakt? Ik geloof wel dat er een iets grotere batterij in past, zonder dikker te gaan.
Dannydekr schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:07:
[...]

De batterij is overigens ook wat groter, daardoor heb je nu 25 uur meer in standby volgens de bron.

Aan standby heb ik niks, ik wil performance tijdens gebruik :p.

Bwa, zoveel betere beveiliging is het niet. Stel, je wordt overvallen en ze pikken je iPhone. De code hoeven ze niet eens op te vragen, gewoon je vinger op de homebutton houden (net zoals in de films) 8)7 en ze kunnen 'm veranderen.
Daar gaat de beveiliging |:( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Volgens mij wordt het iets als dit:
Vingerafdrukscanner (killer feature)
Nieuwe processor (quad-core)
2gb ram
Betere camera, flitser
Batterij die iets langer mee gaat
802.11AC
Een zootje extra 4g-frequenties
Te verkrijgen in 32gb, 64gb en 128gb (16gb alleen nog voor goedkopere modellen)
Energon schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:34:
Bwa, zoveel betere beveiliging is het niet. Stel, je wordt overvallen en ze pikken je iPhone. De code hoeven ze niet eens op te vragen, gewoon je vinger op de homebutton houden (net zoals in de films) 8)7 en ze kunnen 'm veranderen.
Daar gaat de beveiliging |:( :+
lol :+

[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-09-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Pure speculatie uiteraard, maar als Apple alleen de A6 vervangt door een A7 en een vingerafdrukscanner inbouwt dan is dat misschien weinig qua specs. Maar daar gaat het niet om.

Stel je voor dat die scanner via ios7 veel functies bundelt zodat je nooit meer je wachtwoorden hoeft te onthouden? Voor mij instant-buy. Iets wat niet in spec-sheets staat maar ook kan plaatsvinden net zoals bij de Macbook Air, een verdubbeling van de batterijlevensduur. Dat zou ook een instant-buy opleveren, een smartfoon die 3 of 4 dagen met flink verbruik doorstaat.

Zoveel hoef je niet te verwachten van alleen specsheets, wat telt is wat ermee gebeurt. Op papier was 4 naar 4S ook niet veel (dualcore CPU en 8 Mp-camera) maar in praktijk is de 4 een ouwe telefoon en de 4S nog steeds lekker modern en vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
kmf schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:26:
[...]
ac zullen ze pas overal (ipads/iphones) doorvoeren als deze gemeengoed is.
Ja, want Apple loopt altijd achter de meute aan.....

Not.

Wifi AC zit er zeker wel in, aangezien dit hoogstwaarschijnlijk standaard in de nieuwe chips zit.
Niet dat je er wat aan hebt, aangezien de meeste huishoudens een 50mb lijntje hebben...
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Keynote-mode is bij deze geopend. Dat houdt in, dat:

- enige slowchat toegestaan is (maak het niet te erg)
- slowchat uitsluitend in dit topic toegestaan is (dus niet in andere topics)
- de overige regels die op GoT gelden ook hier nog altijd gelden