Wie o wie kan mij een goede space sim adviseren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanaMyst
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2022
Na vele sites nagepluist te hebben en vele tegenstrijdige meningen te hebben gelezen ga ik toch maar eens zelf de vraag stellen.

Waar ik naar op zoek ben is een space sim waarbij exporation het belangrijkste aspect is.
Hoe ziet de meest ideale game eruit voor mij?

Reusachtig universum, (Bigger is always better) waarbij je langzaam maar zeker betere schepen/equipment krijgt en steeds verder kunt reizen, vrijheid is hierbij natuurlijk wel belangrijk.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

- Freelancer ,welke vroeger gespeeld heb vond ik goed vwb progress, exploration en combat.
- Darkstar one, grappig maar erg ééntonig, elk solar system was in principe hetzelfde.
- Eve online, zeer mooi en had de perfecte game kunnen zijn als je ietsje meer vrijheid over je schip had gehad en niet zo onvriendelijk voor nieuwe spelers, dood gaan kost je kapitalen en dus veel tijd (althans, dat is wat ik gelezen heb) het feit dat je je zuur verdiende upgrades en schepen kunt verliezen in onvermijdelijk PvP battle is voor mij reden om af te haken.

Exploration en vrijheid staat voor mij op #1, combat en trading op gedeelde tweede plaats, online of single player maakt mij niet zoveel uit, al heb ik wel een lichte voorkeur voor online (MMO achtig)

Ik zoek dus geen spellen die pure space shooters zijn waarbij behendigheid van groot belang is, maar ook geen veredelde excel sheets.
Passieve gevechten zoals in Eve vind ik op zich ook prima, zolang de wereld maar gigantisch groot is.
Ook mag het spel niet al te oud zijn, een paar jaartjes oud is prima maar 2008-2009 is toch wel het oudste.

Wat ik in gedachte heb is X3 Terran Conflict/Albion Prelude, maar aangezien er geen demo voor is(alleen voor het oudere Reunion) ga ik dit niet zomaar proberen, maar wat ik ervan gezien heb lijkt dit me wel candidaat nr1.

Weet iemand nog andere soortgelijke games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 14:36
De game die jij zoekt heet Star Citizen, maar daar zul je helaas nog even op moeten wachten. Er loopt ook een topic over die game hier op Tweakers.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X3 Albion Prelude en straks natuurlijk Rebirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik zou ook X3 zeggen, in december komt de opvolger X rebirth uit wat een grote stap voorwaarts moet betekenen (ipv dezelfde X1 game in weer een nieuw graphisch jasje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:10

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

EVE Online valt wel mee als je niet naar lowsec space gaat.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Het nadeel van eve online is de subscription die elke maand geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:10

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Het voordeel is, als je teveel tijd om handen hebt, dat je in-game genoeg kan verdienen zodat je nooit meer je subscription hoef te betalen. ;) Nadeel is wel dat het grindtastic is.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Zoals Visgek82 al zei, jij zoekt naar Star Citizen. Het best gefinancierde crowdfunding-project ooit. Van dezelfde maker als Freelancer.
Wat is Star Citizen?

15 redenen om enthousiast te zijn voor Star Citizen (inmiddels gedateerd materiaal, maar nog steeds nuttige info voor nieuwkomers)

En als je niet zolang kunt wachten (al kun je in december al vechten met je schepen en sinds donderdag je schepen bekijken/customizen in je hangar) is X Rebirth inderdaad ook een optie (wel singleplayer uiteraard). Komt half november uit. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanaMyst
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2022
Oke bedankt,

Ik zal dan wel even op Rebirth en/of Star Citizen wachten, vooral die laatste ziet er erg interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Houdt er rekening mee dat Star Citizen in 2015 uitkomt. (Ik weet niet hoe lang je wilde wachten? :P)

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 01-09-2013 18:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

solar00400 schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:25:
Oke bedankt,

Ik zal dan wel even op Rebirth en/of Star Citizen wachten, vooral die laatste ziet er erg interessant uit.
Alleen zul je wel een beestachtige rig moeten hebben, want volgens mij stond laatst op PCGH.de dat de dev's streven naar een soepele ervaring op een GTX9xx of Radeon HD8xxx kaart...

Vingerlikkende graphics vereisen nogal een investment

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
anandus schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:35:
Houdt er rekening mee dat Star Citizen in 2015 uitkomt. (Ik weet niet hoe lang je wilde wachten? :P)
De final versie inderdaad, maar waarschijnlijk zul je al lang daarvoor kunnen spelen aangezien ze de backers gedurende de testfase alle onderdelen van de game laten spelen/testen. Zojuist is de hangar module uitgekomen en in december komt er een dogfighting module uit waarin je met je schepen kunt vechten, verschillende loadouts proberen, teamverband of solo pvp. Ergens in het voorjaar van 2014 komt de planetside module uit waarin je andere spelers kunt ontmoeten in een bar en de sociale kant van het spel uitprobeert. Alle modules worden steeds geüpdate door middel van patches, dus eigenlijk speel je het spel al lang voordat het écht uitkomt (en dat zal inderdaad op z'n vroegst eind 2014 maar waarschijnlijk begin-mid 2015 zijn).

Wilde je niet corrigeren in die zin, want je hebt natuurlijk gelijk. Maar het is zeker niet zo dat je tot 2015 moet wachten om SC te kunnen spelen, dat is meer mijn punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je vrienden hebt, kan je Artemis gaan spelen met z'n allen ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
solar00400 schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:02:
Na vele sites nagepluist te hebben en vele tegenstrijdige meningen te hebben gelezen ga ik toch maar eens zelf de vraag stellen.

Waar ik naar op zoek ben is een space sim waarbij exporation het belangrijkste aspect is.
Hoe ziet de meest ideale game eruit voor mij?

Reusachtig universum, (Bigger is always better) waarbij je langzaam maar zeker betere schepen/equipment krijgt en steeds verder kunt reizen, vrijheid is hierbij natuurlijk wel belangrijk.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

- Freelancer ,welke vroeger gespeeld heb vond ik goed vwb progress, exploration en combat.
- Darkstar one, grappig maar erg ééntonig, elk solar system was in principe hetzelfde.
- Eve online, zeer mooi en had de perfecte game kunnen zijn als je ietsje meer vrijheid over je schip had gehad en niet zo onvriendelijk voor nieuwe spelers, dood gaan kost je kapitalen en dus veel tijd (althans, dat is wat ik gelezen heb) het feit dat je je zuur verdiende upgrades en schepen kunt verliezen in onvermijdelijk PvP battle is voor mij reden om af te haken.

Exploration en vrijheid staat voor mij op #1, combat en trading op gedeelde tweede plaats, online of single player maakt mij niet zoveel uit, al heb ik wel een lichte voorkeur voor online (MMO achtig)

Ik zoek dus geen spellen die pure space shooters zijn waarbij behendigheid van groot belang is, maar ook geen veredelde excel sheets.
Passieve gevechten zoals in Eve vind ik op zich ook prima, zolang de wereld maar gigantisch groot is.
Ook mag het spel niet al te oud zijn, een paar jaartjes oud is prima maar 2008-2009 is toch wel het oudste.

Wat ik in gedachte heb is X3 Terran Conflict/Albion Prelude, maar aangezien er geen demo voor is(alleen voor het oudere Reunion) ga ik dit niet zomaar proberen, maar wat ik ervan gezien heb lijkt dit me wel candidaat nr1.

Weet iemand nog andere soortgelijke games?
Eve online is ook geen space sim, het is gewoon een sandbox met een nogal basic manier van combat.
Als je een space sim zoekt dan moet je echt kijken naar spellen die al genoemd zijn, zoals de x3 games en binnenkort x:rebirth.
Het nadeel van x3 alleen is dat het wel een sandbox genoemd word, maar dat het wel meevalt.
Hopelijk is x:rebirth meer een sandbox, zoals de developer beloofd.

Wat je kan doen als exploration je ding is is misschien kerbal space program proberen.
Het heeft een demo en je kan er veel mods voor downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WickedWizard schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:40:
[...]
Wilde je niet corrigeren in die zin, want je hebt natuurlijk gelijk. Maar het is zeker niet zo dat je tot 2015 moet wachten om SC te kunnen spelen, dat is meer mijn punt. :)
Ik weet dat het eerder, in delen, bespeelbaar zal zijn (is dit voor alle backers, trouwens?), daar heb je helemaal gelijk in, maar als je kijkt naar de eisen van de TS, dan zal dat toch echt het uiteindelijke spel zijn wat hij wil :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 01-09-2013 19:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
anandus schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:38:
[...]
Ik weet dat het eerder, in delen, bespeelbaar zal zijn (is dit voor alle backers, trouwens?), daar heb je helemaal gelijk in, maar als je kijkt naar de eisen van de TS, dan zal dat toch echt het uiteindelijke spel zijn wat hij wil :)
Dat geldt inderdaad niet voor álle backers, sorry voor de verwarring. Je moet immers wel alpha (en beta?) toegang hebben in je pledge package. De goedkoopste pledge package (30$) heeft dat niet. Voor 10$ meer heb je dat wel. :)
Als TS echt op zoek is naar een compleet spel op korte termijn, lijkt mij X Rebirth de logische stap. Maar Star Citizen is zeker de moeite waard om even over in te lezen en eventueel nu (relatief) goedkoop aan te kunnen schaffen. Ik hoop dat het het wachten waard zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Als graphics niet zo belangrijk zijn: http://sc2.sourceforge.net/

Das open source game: the ur-quan masters, gebaseerd op oude star control 2 spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 16:56
Ik heb X2 the threat vroeger helemaal grijs gespeeld xD zat destijds bij mijn XFX gfx kaartje. Als X3 net zo leuk is dan is dat zeker wel de beste optie.

Eve heb ik ook een tijd gespeeld maar toen inderdaad op een goede dag afgemaakt door 1 of andere piraat. mijn zuur verdiende schip en alles kwijt.. meteen afgehaakt xD was er meteen klaar mee :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Sins of a Solar Empire: Rebellion

Misschien is dit wat voor je ?

http://www.sinsofasolarempire.com/

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Iusedto schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:29:
Sins of a Solar Empire: Rebellion

Misschien is dit wat voor je ?

http://www.sinsofasolarempire.com/
Das een 4x/rts. leuk spel, maar ligt niet echt in de lijn van de andere games van de TS waarbij je zelf vliegt in 1 schip

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

Choose life

Pagina: 1