ok, dan ga ik eens bestellen.
bedankt voor de hulp!
bedankt voor de hulp!
[ Voor 50% gewijzigd door ch85 op 02-11-2013 10:58 ]
[ Voor 50% gewijzigd door ch85 op 02-11-2013 10:58 ]
Nu je het zegt, het lijkt iets van de afgelopen week. Misschien heeft het van doen met de algemen prijsdaling van de AMD's en de introductie van de R modellen? Daarover gesproken, die zijn nu behoorlijk verkrijgbaar en concurrerend geprijst tov de N770 die je nu hebt staan in het winkelmandje.ch85 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:53:
ok, dan ga ik eens bestellen.
nog wel 1 ding wat me is opgevallen, is dat de grafische kaart sterk gedaald is in prijs?
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Op zich zou je dat kunnen doen als je het per se wilt, maar het is zogezegd niet de gemiddelde gang van zaken. Eerder voor professionals (computerzaken), en zij hebben meestal een testbank daarvoor, en voor degenen die erg zorgvuldig te werk willen gaan.ch85 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:49:
de onderdelen zijn inmiddels geleverd
normaal zouden we dit weekend de pc in mekaar gaan steken.
ik heb ook al wat research gedaan, en mits goede planning/voorbereiding zal het nog wel meevallen denk ik.
nu las ik ergens dat ze 1st een test doen naar 'dode componenten', alvorens in te bouwen in de case.
cpu+ram+gpu+power supply op het mobo aansluiten, en vervolgens op de monitor, en dit alles dan opstarten...
is dit de normale gang van zaken, of is dit eerder af te raden?
mvg
Twee dingen:ch85 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:26:
nog een klein vraagje/dubbelcheck:
ik heb de processor even bekeken, er staat op de doos 'includes thermal solution'.
voor zover ik kan zien is er geen koelpasta op/bij.
of bedoelen ze met thermal solution de bijgeleverde koeler?
(maar zoals eerder gezegd zou de pasta niet nodig zijn zolang ik niet overklok toch?)
mvg
Goed om te wetenRobbedem schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:57:
Als je een intel processor koopt, is de pasta al aangebracht op de standaard koeler (drie grijze strookjes op het metalen oppervlak dat je op de CPU duwt).
in principe niet per sé echt uitgebreid. Ik zou wel even kijken hoe de temperatuur is die uit de ventilatie openingen komt zodra je een tijdje een game hebt gespeeld (of videobewerking). Met de hand voelende zou het een mild warme luchtstroom moeten zijn. Is het te heet om prettig te zijn voor de handen, dan is er iets niet op orde met de koeling.ch85 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 22:28:
de computer is in mekaar gezet, voorlopig werkt hij goed :
nu had ik nog een vraagje.
zijn er testen die je moet of kan doen? of die interessant zijn?
sites of tools voor bv de temperatuur e.d., zoiets..
mvg
[ Voor 4% gewijzigd door Bluepenguin op 10-11-2013 10:44 ]
Je wilt gratis anti-virus?ch85 schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:15:
ok daar kan ik mee voort
nog iets, is de standaard windows firewall voldoende dat jullie weten?
of beter voor comodo of zonealarm of .. kiezen?
mvg
30 is uitstekendch85 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:06:
ik heb het programma van robbedem gedownload, en dat geeft rond de 30 graden aan.
weet wel niet wat zoal de normale waarden zijn?
maar als ik ga voelen zoals je zegt voelt het vrij normaal aan vind ik.
Wat Robbedem zegt, een energiemeter/vermogensmeter is daarvoor het meest geschikt. Kijk daarvoor eens in het Energiemeters... deel hier je ervaringen topic. O.a. de Voltcraft meters zijn redelijk populair op het forum, aardige apparaten en bij de duurdere versies kun je verbruiksgegevens ook nog eens leuk uitlezen met softwareavast had ik al geinstalleerd. op men oude pc had ik altijd avast+comodo firewall, en eig nooit problemen gehad. wel is comodo iets 'strenger' dan windows firewall lijkt me.
ik heb ook al wat gegamed, en dat verloopt zeer vlotjes![]()
nog een allerlaatste vraagjebestaat er ook een programma dat het (totaal)verbruik van de pc kan meten of monitoren?
zou wel interessant zijn..