In Duitsland gooi ik er altijd 102 in van ARAL. Ze hebben daar meestal 95, E10 en 102. Die 102 is 10 cent duurder dan 95 en meestal alsnog goedkoper dan 95 in Nederland.

Het enige vervelende is dat na 20.00 de prijzen daar met 10 cent verhoogd worden. Geen idee waarom.
Alles boven de 98 is onzin voor mijn auto, maar goed. Prima spul.
Ik tank eigenlijk altijd BP Ultimate 98 in NL en rij er soms zelfs iets voor om. 95 ook nog wel eens als t niet anders kan, maar dan van BP of Shell. Een keer m’n tank laten reinigen na jaren goedkope brandstof... Nooit meer.

Auto loopt merkbaar beter op de 98 en blijft schoon.
Even goed gooi ik ook duurdere motorolie erin. Repsol EVO of Shell Helix Ultra. Dat maakt ook honderden kilometers verschil en is daardoor goedkoper. (Mijn auto zuipt helaas aardig wat olie.)
Ik denk niet dat al deze meetbare verschillen tusen m’n oren zitten.
E10 vind m’n auto echt helemaal niet leuk en ik haal dan ook een stuk minder kilometers per tank, wat een rotzooi. En daardoor ook duurder, die paar cent per liter korting compenseert echt niet voldoende om die troep te rechtvaardigen. Enfin, blij te horen dat V-Power ook een 98 variant gaat worden, heel goed.
[
Voor 9% gewijzigd door
WhatsappHack op 19-01-2018 17:15
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)