Shell V-Power

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
talkatoo schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:37:
Meen je dat? Eindelijk! werd tijd.
Alleen de pompen zij nog niet aangepast, maar in Best hebben ze er nu bordjes op staan. Vpower = 98.
https://www.shell.nl/moto...-fuels/shell-v-power.html

Het octaangetal van Shell V-Power Benzine is verhoogd naar RON 98. Hier zijn we trots op en daarom geven wij 98 extra Air Miles weg bij een Shell V-Power tankbeurt van minimaal 20 liter!

Overigens tank ik vrijwel niet in Nederland.
Maar ik heb wel het gevoel dat mijn auto beter rijdt op Nederlandse 95 dan Belgische Shell E10. Het verbruik lijkt volgens de bc echt lager te liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 26-01-2018 20:45 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wel lekker hoor, heb ik tenminste wat meer opties. Soms als je buiten de steden bent moet je gewoon zoeken naar 98.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschwartnld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 16:07

rschwartnld

pensioen bereikt

Heb een tank volgegooid met v-power omdat de euro 95 leeg was.
Tot mijn verbazing loopt de lancia ypsilon 0.9 welke eigenlijk constant rond the 1 op 15 liep ineens 1 op 18 en trekt letterlijk veel rustiger op als ik bij lage toeren moet optrekken.
Overigens trekt dit autootje alsof het een formule 1 auto nabootst, zeer pittig dus.
Uiteraard gaat dat wel de nodige liters kosten als je de voet niet in bedwang houd.
Helaas kost deze brandstof nogal wat meer dan de standaard 95 die ik bij de goedkope merken krijg.

Toch vraag ik mij af kan het geen kwaad om langdurig deze brandstof te gaan rijden vanwege het betere verbruik en het fijnere rijgedrag met deze brandstof of kun je toch beter op de euro 95 blijven rijden die de fabriek aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93248

rschwartnld schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:59:
Heb een tank volgegooid met v-power omdat de euro 95 leeg was.
Tot mijn verbazing loopt de lancia ypsilon 0.9 welke eigenlijk constant rond the 1 op 15 liep ineens 1 op 18 en trekt letterlijk veel rustiger op als ik bij lage toeren moet optrekken.
Overigens trekt dit autootje alsof het een formule 1 auto nabootst, zeer pittig dus.
"acceleratie 0-100 km/h 12,2s" :')
Uiteraard gaat dat wel de nodige liters kosten als je de voet niet in bedwang houd.
Helaas kost deze brandstof nogal wat meer dan de standaard 95 die ik bij de goedkope merken krijg.

Toch vraag ik mij af kan het geen kwaad om langdurig deze brandstof te gaan rijden vanwege het betere verbruik en het fijnere rijgedrag met deze brandstof of kun je toch beter op de euro 95 blijven rijden die de fabriek aangeeft.
Ik denk niet dat je er ooit klachten van gaat ondervinden, als jij het fijner vind rijden én het is economisch aantrekkelijk; lekker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:51
Mja, 2-cylinder autootje met turbo. Je leest over die TwinAir motoren wel meer dat ze beter lopen op VPower of Euro98.

Verschillen in verbruik zijn te spectaculair om waar te zijn, maar ik vermoed dat als je motor anders loopt en je het forse prijsverschil in je oren knoopt, dat je ook anders gaat rijden. Ik rijd met benzine ook anders dan met LPG, heeft deels met het geluid te maken (LPG klinkt bij mijn auto wat rauwer), maar vooral de literprijs is een belangrijke factor.

Wat betreft "Formule 1 wagen": kleine lichte auto, motor met veel lawaai als die aan het werk gezet wordt -> dat geeft F1 gevoel. In een kleine auto is de snelheidsbeleving heel anders dan bij een grote auto.

[ Voor 18% gewijzigd door _JGC_ op 05-02-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 15:05
_JGC_ schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:12:
Wat betreft "Formule 1 wagen": kleine lichte auto, motor met veel lawaai als die aan het werk gezet wordt -> dat geeft F1 gevoel. In een kleine auto is de snelheidsbeleving heel anders dan bij een grote auto.
Klopt. Mijn vriendin heeft een oude Ford Fiesta en als passagier word ik vanaf 80-90km/h heel ongemakkelijk terwijl als ze met mijn octavia 130km/h rijd ik nog altijd relaxed ben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:51
@Engineer Stewie 30km/h in een oude Nissan Micra over de klinkers denderen voelt al hard :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 10:44
Ha, ga maar eens rijden in een Citroen Visa met 2 cilinder. 120 bij 6400 toeren per minuut! Dat is pas racen 8)

Ook dat loopt stukken beter op een hoog octaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
_JGC_ schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:12:

Die 2 cilinders zijn juist best stil. Althans in de Yp wel.
Vriendin heeft ook zo'n Yp en die is zeker stiller dan andere A segmenters die ik heb gereden.
2700 toeren of zo bij 100kmh.

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 05-02-2018 16:30 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:31
Gaan we hier nu personen auto's met F1 wagens vergelijken? :+
Misschien dat je met LaFerrari FXX K een klein beetje in de buurt komt, maar met een Lancia :?

Misschien eens naar RacePlanet, daar kan je met een RP1 racen. Dat is een formule wagens en doet 0-100 in 4 sec. Dan mag je daarna weer vergelijken met een Lancia op V-Power :P
Pagina: 1 2 Laatste