[Prijsfout] SSD Amazon.co.uk

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:06
Full_hyperion schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:56:
[...]

Dat zou niet uit moeten maken, als ze zich richten op de nederlandse markt (ze bieden bijvoorbeeld gratis verzenden naar Nederland) dan moeten ze zich ook aan de nederlands wetgeving houden.
Je redenatie klopt helaas niet. Het is een UK bedrijf, en die wetten gelden. Dat zou mooi worden als ze over de grens leveren opeens onze wetten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Freezerator schreef op zondag 01 september 2013 @ 00:02:
Je redenatie klopt helaas niet. Het is een UK bedrijf, en die wetten gelden. Dat zou mooi worden als ze over de grens leveren opeens onze wetten gelden.
Echter heeft hij wel gelijk: Als een bedrijf zich op de Nederlandse markt richt moeten ze zich ook aan de Nederlandse wetten houden.
Ik verwacht echter dat "Gratis verzending naar Nederland" niet genoeg is om op de Nederlandse markt gericht te zijn.

In het verleden zijn Duitse bedrijven hier wel op gepakt. Die hadden echter volledig Nederlandstalige websites en adverteerden met termen als "Geen thuiskopieheffing" enzo. Daarmee was duidelijk dat het eigenlijk een nederlandse webwinkel was die alleen om wetten te kunnen omzeilen in Duitsland gevestigd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Freakster86 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:31:
[...]

Hij doelt op de chats die sommige hebben gevoerd met medewerkers van Amazon. Meerendeel bevestigde de prijs.
Mja, sommigen denken blijkbaar dat je daardoor een soort extra garantie krijgt dat ze een product moeten leveren, maar dat is echt niet zo. Die medewerkers gaan ook niet meteen diepgravend onderzoek doen, maar geven gewoon antwoord op basis van de gegevens die ze hebben. Als later een manager besluit dat het feest niet doorgaat, dan is het afzeggen of bijbetalen. Misschien dat je kortingscode krijgt als troostprijs, maar ook dat zijn ze je niet verplicht.

Gewoon afwachten dus. Vroeger wel eens geprofiteerd van fout geprijsde dvd's bij Amazon als ze net in de catalogus waren gezet. Echter ook wel eens bericht gehad dat ze een product niet konden leveren voor die prijs.
Croga schreef op zondag 01 september 2013 @ 00:05:
[...]
Echter heeft hij wel gelijk: Als een bedrijf zich op de Nederlandse markt richt moeten ze zich ook aan de Nederlandse wetten houden.
Ik verwacht echter dat "Gratis verzending naar Nederland" niet genoeg is om op de Nederlandse markt gericht te zijn.
De ene wet is de andere niet. Regels voor importheffingen is wat anders als consumentenrecht. Veel EU wetten hebben echter wel een gezamenlijke Europese basis. Zoveel zullen de regels in de UK en NL dus niet verschillen.

[ Voor 24% gewijzigd door Atomsk op 01-09-2013 02:30 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:45
Waarom staat er in de topictitel eigenlijk prijsfout? Dit is helemaal nog niet bevestigd, of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jordyyyyy schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:24:
Waarom staat er in de topictitel eigenlijk prijsfout? Dit is helemaal nog niet bevestigd, of heb ik iets gemist?
Ik denk dat een admin zijn/haar conclusie al heeft getrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:25
Freakster86 schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:27:
[...]

Het artikel heeft nu een aangepaste prijs. Dus aanbieding zou al helemaal irrelevant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Freakster86 schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:27:
[...]

Het feit dat er niet bij staat dat het een speciale aanbieding is en het feit dat andere localisaties van dezelfde winkel de oude prijs aanbieden lijkt mij redelijk sluitend. ;)

Nee, ik heb niet de titel aangepast.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
TheUninvited schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:03:
[...]

Het artikel heeft nu een aangepaste prijs. Dus aanbieding zou al helemaal irrelevant zijn.
Hm nee het is uitverkocht, ik zie geen prijs..
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00EPFKL0A/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
NMe schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:08:
Het feit dat er niet bij staat dat het een speciale aanbieding is en het feit dat andere localisaties van dezelfde winkel de oude prijs aanbieden lijkt mij redelijk sluitend. ;)
Dat kan, maar hoeft niet. Hetzelfde bankstel bij IKEA Nederland kost ook niet hetzelfde bij IKEA in Duitsland of Frankrijk. Net zo goed als dat Nederlandse vestigingen van Mediamarkt niet allemaal dezelfde prijzen hanteren voor alle artikelen, zij houden ook rekening met plaatselijke concurrenten bijvoorbeeld.

Amazon is een bedrijf wat nog een stapje verder gaat en zelfs verschillende prijzen hanteert voor verschillende klanten bij dezelfde vestiging. Google maar eens of kijk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maybe, maar dit is even bijna 100 euro goedkoper en een korting van zo'n 60%. Dat is vrij fors. Niet helemaal ondenkbaar, maar in dat soort gevallen zorgt een bedrijf normaal voor een passende voorraad en goeie eigen reclame. Beiden zijn hier niet het geval.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
NMe schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:37:
Maybe, maar dit is even bijna 100 euro goedkoper en een korting van zo'n 60%. Dat is vrij fors. Niet helemaal ondenkbaar, maar in dat soort gevallen zorgt een bedrijf normaal voor een passende voorraad en goeie eigen reclame. Beiden zijn hier niet het geval.
Dat klopt. Ik denk zelfs dat ze helemaal geen (eigen) voorraad hebben, anders zou de levertijd geen 2-5 weken hoeven te zijn. Maar kennelijk kunnen ze er wel aankomen. Het zou me niks verbazen als er wereldwijd meer dan 10.000 stuks besteld zijn.

Een ander argument dat het geen prijsfout hoeft te zijn, is dat de aanbieding kennelijk al vanaf 24 augustus op de site stond, dat las ik tenminste elders in dit topic. Dat is maar liefst acht dagen, als het een fout is zou je verwachten dat ze dat sneller corrigeren. En dat de helpdesk bij hoog en laag blijft volhouden dat de prijs klopt.

Het zal me benieuwen hoe dit afloopt, ik ben het met je eens dat het op z'n minst vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chronos
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:53
Aangezien de 840 EVO eraan komt kan dit ook gewoon een opruiming zijn. Levertijd bij Amazon staat vaak 2-5 weken, in de praktijk krijg je het meestal veel sneller.

Hoe dan ook, we zien wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:41
Die nieuwe EVO versie van de SSD kost nu 145 pond. http://www.amazon.co.uk/g...=418450047&pf_rd_i=468294

De oude die gisteren in de "aanbieding" was staat er voor 129 pond in. http://www.amazon.co.uk/g...=418450047&pf_rd_i=468294

48 pond lijkt me wel een foutje ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 14:23
Ben benieuwd heb er hier ook 2 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:45
Mijn order is nu verdwenen, helaas...
Heb geen mailtje ofzo gehad van annulering

[ Voor 37% gewijzigd door Jordyyyyy op 02-09-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Jordyyyyy schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:30:
Mijn order is nu verdwenen, helaas...
Heb geen mailtje ofzo gehad van annulering
Hier ook hetzelfde probleem. Ik had echter nog een openstaande order staan bij hen (toevallig 2 dagen eerder nog iets bij hen besteld), en die staat er nog wel correct. Die was al wel verscheept. Lijkt er dus op dat ze alles gaan annuleren :'(

Edit: Als ik de order op de nummer opzoek. Dan kom ik op het volgende uit:
Important Message
This order has been cancelled. It is now empty.
Edit 2: Als ik dezelfde zoekopdracht nog eens uitvoer, vind ik nu niets meer. Het lijkt wel alsof het gewoon uit het systeem verdwenen is.

[ Voor 31% gewijzigd door v0LrAtH op 02-09-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook verdwenen zonder enige communicatie, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 15:32
Zal veelkans hetzelfde opgelost worden als bij andere items met een overduidelijke prijsfout op amazon.co.uk.

Onlangs had ik nog Forza Motorsport 4 besteld voor minder dan 1£. Volgende dag de bestelling inderdaad ook verdwenen uit m'n account, en enige tijd later kreeg ik volgende mail:
Hello

We’re writing to let you know that the price for the following item(s) was displayed incorrectly when you placed your order:

'Forza Motorsport 4 (Xbox 360)' (ASIN: B004G8Q9FC)

Despite our best efforts, with the millions of items available on our website, pricing errors can occasionally occur.

In our Conditions of Use and Sale (see http://www.amazon.co.uk/g...play.html/?nodeId=1040616), we state that where an item's correct price is higher than our stated price, we will, at our discretion, cancel the order and notify you of that cancellation.

Your order has now been cancelled. If you still want to purchase this item, please place a new order which will be charged at the correct price, when we dispatch it to you.

We’re sorry for any inconvenience caused and hope to see you again soon.

Warmest regards

Customer Service Department
Amazon.co.uk

Please note: This e-mail was sent from a notification-only address that can't accept incoming e-mail. Please don't reply to this message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is hij ook verdwenen :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Same here, jammer maar we wisten allemaal dat het kon gebeuren. Niet huilen en door naar de orde van de dag :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
Ach ja, niet geheel onbegrijpelijk dat ze de orders annuleren. Echter wel totaal onacceptabel dat ze dit zonder enig bericht doen. Alvast een leuk mailtje gestuurd, eens benieuwd naar de reactie.
Dear Sir, Dear Madam,

Recently I placed an order on your website for 2 Samsung 840 SSD's after I read about it on my usual computer forum. They already had contact with your CS department to validate if the offer was real, and your CS representatives confirmed it was a valid offer.

As a loyal customer of Amazon (I purchased for about 2K euro on your website (and Amazon.de) in the last 15 months or so), I was convinced you'd uphold your word.

It wasn't all this unlogical, knowing Samsung has released an update to their 840 line a couple of weeks ago. I could imagine sales of the older model had grinded to a halt after that.

However, now I found out my order for the SSDs was missing when checking in on another order of mine, which has already been shipped (for over 300£). I find it totally unacceptable you'd cancel my order without even informing me, even after your CS department validated the offer.

Now I just have to hope and pray I'll even see my money back. This is in my opinion no way to treat a loyal customer, or as I'd rather say a loyal ex-customer. I doubt I will see myself ever doing business again with you, if even the world's leading e-shop cannot uphold its word.

It is clear to me you'd rather take the damage to your name, then to deal with a minor financial setback.

ps. My order number is (or rather was) xxx-xxxxxxx-xxxxxxx.

Kind regards,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 14:18
Hello

We’re writing to let you know that the price for the following item(s) was displayed incorrectly when you placed your order:

'Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive' (ASIN: B00EPFKL0A)

Despite our best efforts, with the millions of items available on our website, pricing errors can occasionally occur.

In our Conditions of Use and Sale (see http://www.amazon.co.uk/g...play.html/?nodeId=1040616), we state that where an item's correct price is higher than our stated price, we will, at our discretion, cancel the order and notify you of that cancellation.

Your order has now been cancelled. If you still want to purchase this item, please place a new order which will be charged at the correct price, when we dispatch it to you.

We’re sorry for any inconvenience caused and hope to see you again soon.

Warmest regards

Customer Service Department
Amazon.co.uk

Please note: This e-mail was sent from a notification-only address that can't accept incoming e-mail. Please don't reply to this message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
v0LrAtH schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:06:
Ach ja, niet geheel onbegrijpelijk dat ze de orders annuleren. Echter wel totaal onacceptabel dat ze dit zonder enig bericht doen. Alvast een leuk mailtje gestuurd, eens benieuwd naar de reactie.

[...]
En daar is het mailtje (bij mij) van Amazon al ... beetje ongeduldig vind je niet?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:15
Je kan altijd proberen toch? en de volgorde blijft verkeerd om. Eerst bericht, dan cancellen. Anders krijg je dus dit soort problemen als bedrijf. Al snap ik wel dat ze deze orders annuleren. Dan maar de SSD van iBood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
redfoxert schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:11:
[...]

En daar is het mailtje (bij mij) van Amazon al ... beetje ongeduldig vind je niet?
Ik vind van niet. Ik hoop een reactie los te peuteren, als ik gewoon had gewacht had ik geen enkele reden tot klagen.

In mijn opinie zijn zij zelf zwaar de fout ingegaan toen ze de prijs hebben gevalideerd tegenover een aantal andere tweakers via de chat. Ik twijfel of je je dan nog kan beroepen op drukfouten. Nu met proberen mispeuter je niets hé. :P

Volgens mij is het verlies dat ze op m'n 2 SSD-tjes hadden geleden lager dan de winst die ze afgelopen jaar op mij gemaakt hebben. Dus ik vind (zij waarschijnlijk niet), dat ik echt wel een kans maak als ik dreig niets meer bij hen te kopen :P

[ Voor 17% gewijzigd door v0LrAtH op 02-09-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 18:11
Ja helaas, maar was te verwachten.
Nu weer verder gaan en het hier bij laten , dan onnodige mailtjes sturen, zoals hier boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:11
JAMMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was inderdaad te verwachten.

Wel jammer dat ze gewoon keihard tegen je liegen in de chat. De beste man heeft mij gegarandeerd dat de order niet zou worden gecanceld vanwege een prijsfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:40
v0LrAtH schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:06:
[...]
Imo een zeer arrogante houding. En elke tweaker weet volgens mij wel dat de marges op computer onderdelen dermate klein zijn dat de prijs op de website vrijwel zeker onjuist was.
Je was een loyale klant met een reden lijkt me. Amazon is een prima winkel met prima prijzen. Jij gaat nu dus koppig niets meer bij hen bestellen omdat je je zin niet krijgt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dat lospeuteren kan soms best werken. Zo ook al een WIFI router ontvangen dankzij gepor van verschillende Tweakers hier. \[*afgelopen*] Netgear WNDR4700 - Otto

Je kan het er mee eens zijn of niet, je kan het netjes vinden of niet... maar als je dit topic leest heb je waarschijnlijk ook voor 1/3e van de prijs geprobeert een SSD te kopen terwijl je wist dat dit waarschijnlijk een fout was. dus begin niet over netjes of niet netjes 8)7

Ben benieuwd, maar gok dat er niet geleverd gaat worden. Is niet erg verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:19:
Was inderdaad te verwachten.

Wel jammer dat ze gewoon keihard tegen je liegen in de chat. De beste man heeft mij gegarandeerd dat de order niet zou worden gecanceld vanwege een prijsfout.
Die man weet ook niets en vertrouwt er gewoon op dat prijzen op de site kloppen. Niets aan te doen, life goes on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brammos85 schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:20:
[...]

Die man weet ook niets en vertrouwt er gewoon op dat prijzen op de site kloppen. Niets aan te doen, life goes on.
Had een vrij uitgebreid gesprek van 30 minuten waar meneer zelfs dik 15 minuten weg was om te overleggen.

Als die dan terug komt en met dingen komt als : "Please be assured it wont be cancelled" .... Tsjah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ach ja, we wisten eigenlijk het resultaat al.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:25:
[...]

Had een vrij uitgebreid gesprek van 30 minuten waar meneer zelfs dik 15 minuten weg was om te overleggen.

Als die dan terug komt en met dingen komt als : "Please be assured it wont be cancelled" .... Tsjah...
Das dan best kwalijk. Wist wle dat het op de chat was beaamd, en dat het "niet geannuleerd zou worden". Maar als er intern overleg is en dergelijke dan mag je er van uitgaan dat dat klopt.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
Onno ! schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:20:
[...]

Imo een zeer arrogante houding. En elke tweaker weet volgens mij wel dat de marges op computer onderdelen dermate klein zijn dat de prijs op de website vrijwel zeker onjuist was.
Je was een loyale klant met een reden lijkt me. Amazon is een prima winkel met prima prijzen. Jij gaat nu dus koppig niets meer bij hen bestellen omdat je je zin niet krijgt??
Ik was 100% zeker dat het niet zou kunnen, tot ze het op de chat hadden bevestigd tegen collega-tweakers. Bovendien leken verschillende bronnen te duidelijk dat het artikel al langere tijd tegen die prijs beschikbaar was.

Nu geef ik toe dat ik nog altijd twijfelde, maar het plotsklaps laten verdwijnen van orders, zonder voorafgaande mails, vind ik niet kunnen. Gewoon een standaard mailtje uren later in je mailbox ploffen, zonder enige echte excuses of vergoeding (al was het maar een kortingbonnetje), vind ik ook al pover.

En als ik één ding haat als klant, dan is het een onpersoonlijke behandeling. Ik wil helemaal geen nummer zijn, en dat vind ik reden genoeg om niet meer bij ze te bestellen (heeft niets met arrogantie te maken). Zo lang er geen problemen zijn, is bijna elke e-shop een goede shop. Om dezelfde reden bestel ik al jaren niks meer bij iBood, terwijl er vele duizenden mensen tevreden zijn .... tot er eens een probleem opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To compensate for the inconvenience caused, you can place another order for any item sold or fulfilled by Amazon and choose one day delivery at the check out and contact us.
We will issue the refund for the delivery charges on that order.
Ha lol :) Was toch best vriendelijk alleen nu wordt de chat gewoon weggeklikt door de medewerker ? _/-\o_

Geen Amazon meer voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
In b4 driftige stampvoetende tieners. Oh.. Te laat. :+ >:)

[ Voor 6% gewijzigd door xxxneoxxx op 02-09-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:23
v0LrAtH schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:35:
[...]

Ik was 100% zeker dat het niet zou kunnen, tot ze het op de chat hadden bevestigd tegen collega-tweakers. Bovendien leken verschillende bronnen te duidelijk dat het artikel al langere tijd tegen die prijs beschikbaar was.

Nu geef ik toe dat ik nog altijd twijfelde, maar het plotsklaps laten verdwijnen van orders, zonder voorafgaande mails, vind ik niet kunnen. Gewoon een standaard mailtje een uurtje later in je mailbox ploffen, zonder enige echte excuses of vergoeding (al was het maar een kortingbonnetje), vind ik ook al pover.

En als ik één ding haat als klant, dan is het een onpersoonlijke behandeling. Ik wil helemaal geen nummer zijn, en dat vind ik reden genoeg om niet meer bij ze te bestellen (heeft niets met arrogantie te maken). Zo lang er geen problemen zijn, is bijna elke e-shop een goede shop. Om dezelfde reden bestel ik al jaren niks meer bij iBood, terwijl er vele duizenden mensen tevreden zijn .... tot er eens een probleem opduikt.
Als je meer dan een nummertje wilt zijn moet je niet op koopjes afgaan, maar betalen voor de service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
mitch187 schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:54:
[...]

Als je meer dan een nummertje wilt zijn moet je niet op koopjes afgaan, maar betalen voor de service?
Amazon is normaal niet de plaats voor koopjes. Als ik me niet vergis zijn ze zelfs de grootste e-shop ter wereld. Ik kocht in het verleden vooral bij ze voor het grote assortiment. Unieke zaken die je moeilijk elders vindt.

En groot en goedkoop hoeft niet noodzakelijk slechte service te betekenen. Eén van de grootste Nederlandse e-shops voor fotografiemateriaal (zoniet dé grootste), heeft de beste service die ik ooit in 20 jaar hardware shoppen ben tegengekomen. Dus het kan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door v0LrAtH op 02-09-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hier ook de annulering ontvangen. Ik heb (tegen beter weten in) er toch maar een mailtje aan gewaagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

:~

Helaas.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v0LrAtH schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:57:
[...]

Amazon is normaal niet de plaats voor koopjes. Als ik me niet vergis zijn ze zelfs de grootste e-shop ter wereld. Ik kocht in het verleden vooral bij ze voor het grote assortiment. Unieke zaken die je moeilijk elders vindt.

En groot en goedkoop hoeft niet noodzakelijk slechte service te betekenen. Eén van de grootste Nederlandse e-shops voor fotografiemateriaal (zoniet dé grootste), heeft de beste service die ik ooit in 20 jaar hardware shoppen ben tegengekomen. Dus het kan wel.
Welke? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
Wel offtopic, maar de service die ik al heb gezien van Cameranu.nl is onwaarschijnlijk goed. Echter zijn ze steeds bij de goedkoopste.

Terug ontopic: heb ondertussen bijna 2 uur nadat ik het gezien had, ook mijn "officieel" annuleringsmailtje gekregen. Op mijn mail daarentegen nog geen antwoord. Ben er van overtuigd dat ik mijn geld terug ga krijgen hoor, echter blijf ik het qua service ondermaats vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
v0LrAtH schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:46:
[...]

Wel offtopic, maar de service die ik al heb gezien van Cameranu.nl is onwaarschijnlijk goed. Echter zijn ze steeds bij de goedkoopste.

Terug ontopic: heb ondertussen bijna 2 uur nadat ik het gezien had, ook mijn "officieel" annuleringsmailtje gekregen. Op mijn mail daarentegen nog geen antwoord. Ben er van overtuigd dat ik mijn geld terug ga krijgen hoor, echter blijf ik het qua service ondermaats vinden.
Waarmee heb je betaald dan? Met een creditcard wordt het toch pas na een tijdje afgeschreven? In dit geval is de order geannuleerd dus ik ga ervan uit dat er ook niks is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
Soldaatje schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:50:
[...]

Waarmee heb je betaald dan? Met een creditcard wordt het toch pas na een tijdje afgeschreven? In dit geval is de order geannuleerd dus ik ga ervan uit dat er ook niks is afgeschreven.
Ik heb inderdaad met creditcard betaald, en dit zal waarschijnlijk terug op mijn creditcard bijgeschreven worden, maar het bedrag was reeds verdwenen.

Dit gebeurt altijd als ik iets online koop, enkele ogenblikken later kan ik het reeds op de website van mijn bank zien dat de som verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
In hoeverre is het leveren in nederland ook conformeren aan het NL recht? En indien dit het geval is kan expliciet aanspraak maken op de NL thuiswinkel voorwaarden nog wel eens helpen, door aan te geven dat de koop gesloten was (orderbevestiging) etc. Ik begrijp dat Amazon in zijn voorwaarden zet dat hun orders pas bevestigd zijn als ze de levering doen, maar ik vraag me af in hoeverre dat ook echt klopt onder NL recht (recht beats voorwaarden)
v0LrAtH schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:52:
[...]

Ik heb inderdaad met creditcard betaald, en dit zal waarschijnlijk terug op mijn creditcard bijgeschreven worden, maar het bedrag was reeds verdwenen.

Dit gebeurt altijd als ik iets online koop, enkele ogenblikken later kan ik het reeds op de website van mijn bank zien dat de som verdwenen is.
Het geld is niet afgeschreven, maar er is alleen authorisatie voor dat bedrag op je cc geplaatst, net als bijv borgstelling voor huurauto etc werken. Dat geld gaat er pas echt af op moment dat er geleverd wordt, en de authorisatie vervalt weer als ze annuleren zoals nu.

[ Voor 43% gewijzigd door Sander op 02-09-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
Sander schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:52:
[...]

Het geld is niet afgeschreven, maar er is alleen authorisatie voor dat bedrag op je cc geplaatst, net als bijv borgstelling voor huurauto etc werken. Dat geld gaat er pas echt af op moment dat er geleverd wordt, en de authorisatie vervalt weer als ze annuleren zoals nu.
Dit zou natuurlijk perfect mogelijk zijn, maar bij eerdere annuleringen zag ik altijd expliciet het bedrag zowel negatief als positief op mijn uittreksels verschijnen. Het zou kunnen dat dit inderdaad slechts een authorisatie was. Ik maak me echter geen zorgen, ik geloof nooit dat Amazon echt malafide zou zijn en het geld niet terug overmaken, of annuleren, wat er ook van toepassing is.

Ach ja, in de veronderstelling dat de kans op succes quasi nihil is, toch vanavond of morgen maar elders een 500GB SSD bestellen (had 2x 250 besteld).

[ Voor 8% gewijzigd door v0LrAtH op 02-09-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Sander schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:52:
In hoeverre is het leveren in nederland ook conformeren aan het NL recht? En indien dit het geval is kan expliciet aanspraak maken op de NL thuiswinkel voorwaarden nog wel eens helpen, door aan te geven dat de koop gesloten was (orderbevestiging) etc. Ik begrijp dat Amazon in zijn voorwaarden zet dat hun orders pas bevestigd zijn als ze de levering doen, maar ik vraag me af in hoeverre dat ook echt klopt onder NL recht (recht beats voorwaarden)
Hoewel ik er nog veel te weinig van af weet...

Ik heb in mijn mail enigszins dezelfde conclusie neergezet. Afgaande op wat ik van het weekend zo snel kan vinden, is het consumentenrecht daar min of meer hetzelfde. Ik gooi het dus op 1) al ruim een week online en 2) bevestiging van medewerker.

De kans dat dit gaat lukken is nihil, maar ben benieuwd naar de reactie die ik ga krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 20:44
Reactie ontvangen op mijn mail;
Hello,

I regret that the pricing error occurred and I'm sorry that you are disappointed with our decision to cancel your order for " Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive".

In our Conditions of Use and Sale (a link to which can be found at the bottom of every webpage on our site), we state that where an item's correct price is higher than our stated price, we will, at our discretion, cancel the order and notify you of that cancellation.

The Conditions of Use and Sale displayed on our website clearly state that we only accept your offer, and conclude the contract of sale for a product ordered by you, when we dispatch the product to you and send e-mail confirmation to you that we've dispatched the product to you (the "Dispatch Confirmation E-mail").

Until that time, Amazon.co.uk is within its rights not to accept your order and may indicate its non-acceptance by cancelling your order.

You can find the Amazon.co.uk Conditions of Use and Sale here:
http://www.amazon.co.uk/g...splay.html?nodeId=1040616

We hope you'll understand that we are unable to offer you any concession in relation to this matter.

Data Protection guidelines prevent us from commenting on customer or order information that is not related to your account.

Despite our best efforts, due to the extensive nature of our catalogue, pricing errors can occasionally occur. We endeavour to provide our customers with the best possible customer experience and we realise that on this occasion, as a result of a pricing error, we have not met that standard.

We hope this e-mail answers your concerns and that you will give us an opportunity to serve you again.

Thank you for your patience and understanding in this matter.

Warmest regards,
Rony Mathew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
:D

Gemiste oproep, nummer onbekend, voicemail ingesproken, voicemail afgeluisterd, Britse mevrouw met een flink accent die namens Amazon belt en met mij wil spreken "regarding your email". Haha.

Maar goed dat ik niet kon opnemen, want ik had haar never nooit niet verstaan. Straks maar een rustig gaan ontcijferen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
MathijsK schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:48:

[...]
Kortom, duizenden orders worden geannuleerd, en de website heeft weer wat exposure gehad. Missie van Amazon geslaagd dus. Webshops komen hier steeds vaker mee weg merk ik. Deze foutieve prijs heeft veel te lang online gestaan. Chatmedewerkers hebben onderling overleg gepleegd of de prijs wel klopte, en hebben blijkbaar geen alarmbelletjes laten rinkelen. Ook de explosieve stijging van het aantal orders deed niemand daar zeker iets vermoeden? Lijkt me erg stug. Ze zijn daar echt niet achterlijk. Typisch weer een 'Otto/Neckermann/Bol.com' gevalletje. Lekker scoren en aandacht genereren. Het is ze gelukt bij deze ;).

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 07:08
Misschien kan iemand hier een kopie van het mailtje zetten dat die heeft gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Freakster86 schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:08:
:D

Gemiste oproep, nummer onbekend, voicemail ingesproken, voicemail afgeluisterd, Britse
indiase mevrouw met een flink accent die namens Amazon belt en met mij wil spreken "regarding your email". Haha.

Maar goed dat ik niet kon opnemen, want ik had haar never nooit niet verstaan. Straks maar een rustig gaan ontcijferen :P
there, i fixed that for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net wel een nette email om nogmaals excuses te maken.
I realize that you were promised by our representative that the price will not be changed and the order will not be cancelled. I have given the agent who spoke to you a feedback about this and expect this will not be repeated in future.
Blijkbaar hebben ze toch even de logs teruggelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 10:37
Dus een prijs die bevestigd wordt door de webshop zelf heb je in deze ook helemaal niets aan. Blijft toch een raar fenomeen de laatste tijd. Het is dan wel duidelijk dat het om een fout gaat, maar het lijkt zo langzamerhand meer een trend te worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Besteld onder het mom: wie niet waagt.. e-mail gestuurd omwille van hetzelfde :P
Dear Amazon.co.uk,

I've received an e-mail concerning the cancelation of [insert ORDER NUMBER], due to the fact the price was displayed incorrectly. And due to your conditions of use and sale you have the right to cancel the order from your side, whilst giving me the option to re-order for the correct price.

Up until that point I can follow your statement. But what I find disappointing is the following. At the time I placed my order I verified through your online chat support if the price was displayed incorrectly or not. I've been given a transcript of that specific chatsession, which I've copied down below.

Here is my complaint. In my own country, the Netherlands, sellers are bound to deliver the given product for the given price once a representative of the seller acknowledges and confirms that the price is displayed correctly. Because, by doing so, I as customer fulfill my legal task to check whether or not in the given situation there is an error causing displaying an incorrect price.

When I get the confirmation by a representative that the price is right, I as consumer with consumer rights, could trust upon/rely upon on this statement and so the price was justified to me as would be so for the agreement to sell it for the given price to me.

So, hereby I would like to know how come such terms of Amazon.co.uk are compromising such rights as an European consumer, because even though Amazon.co.uk has got the right to use their own terms as they wish, it doesn't mean such terms would stand above any kind of statue or regulation. Especially not if it's coming from European level, i.e. the European Commission and/or parliament.

Therefore I sincerely request Amazon.co.uk to keep the order in tact and if you stand firm by your own terms and deny such request to compensate me for the fact you're infringing my rights as an European consumer.

Kind regards,
[naam]
Beetje bluffen, want ja van internationaal privaatrecht heb ik nog maar barweinig meegekregen. In NL zou je met die chatbevestigingen iig aanspraak kunnen maken op gerechtvaardigd vertrouwen conform art. 3:35 BW en dus terecht kunnen stellen dat de verkoper gehouden is aan de overeenkomst en dus nakoming verlangen. Maar tussen twee Europese landen onderling? Dus tja.. ik heb gewoon mijn kant v/h verhaal zo uitgelegd en dat wanneer zoiets hier zou gebeuren we bepaalde rechten hebben. Die rechten zouden met zo'n houding van Amazon dus genegeerd worden, wat niet zo maar kan. Kortom.. maar zien hoe ze reageren.

Verwacht net zo'n reactie als Fabian0123 kreeg eerlijk gezegd. Maar we zullen wel zien :)

offtopic:
Dit is niet drammen om het drammen, maar meer omwille v/h principe: als een medewerker namens het bedrijf aan de klant een bevestiging geeft, dat het bedrijf gewoon vast zit aan die mededeling die door haar personeel is gedaan. Althans.. das in NL zo. Dus tja, nogmaals wie niet waagt, wie geen mogelijke compensatie wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
From your email I understand you are not happy that your orders were cancelled due to a price error on our site. I regret that the pricing error occurred and I'm sorry that you are disappointed with our decision to cancel your order for Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive.

In our Conditions of Use and Sale (a link to which can be found at the bottom of every webpage on our site), we state that where an item's correct price is higher than our stated price, we will, at our discretion, cancel the order and notify you of that cancellation.

The Conditions of Use and Sale displayed on our website clearly state that we only accept your offer, and conclude the contract of sale for a product ordered by you, when we dispatch the product to you and send e-mail confirmation to you that we've dispatched the product to you (the "Dispatch Confirmation E-mail").

Until that time, Amazon.co.uk is within its rights not to accept your order and may indicate its non-acceptance by cancelling your order. You have also mentioned that this incorrect price was listed for 7 days on our site, I would like to apologise for this. I hope you understand that despite our best efforts, due to the extensive nature of our catalogue, pricing errors can occasionally occur, and this may go unnoticed for quiet some time. We endeavour to provide our customers with the best possible customer experience and we realise that on this occasion, as a result of a pricing error, we have not met that standard.

As already advised by my colleague on the chat, the Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive is currently on offer only through a third party seller. I have checked and on the chat my colleague only confirmed that the 2 items were both the same, and were sold by third party sellers.

Unfortunately customer service has no way of knowing if any product has been listed incorrectly. This detail can only be confirmed by the department responsible for our catalogue.

Blabla lang verhaal en uitleg over marketplace en third party sellers blablabla
My offer? En Amazon staat dus altijd! in haar recht om de bestelling te annuleren? En wat betreft die chat: naar welke verwijst zij?? :P Ik heb hier een hele andere haha.Third party seller... er was er maar 1.. Amazon zelf.

Misschien wat legal terms er tegenin gaan gooien en het nog een keer proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Freakster86 schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:05:
My offer? En Amazon staat dus altijd! in haar recht om de bestelling te annuleren? En wat betreft die chat: naar welke verwijst zij?? :P Ik heb hier een hele andere haha.Third party seller... er was er maar 1.. Amazon zelf.
Mmm, ja, dat zie ik veel vaker bij Amazon, met name op de Duitse Amazon site. Daarbij bieden ze alleen maar de advertentieruimte aan en wikkelen de bestellingen en betalingen af, maar in werkelijkheid wordt het artikel geleverd en verzonden door een third party. Dan staat het er wel altijd bij, trouwens. Ik weet niet zeker of dat in dit geval ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Toch vraag ik me af of hun 'werkwijze' stand zou houden voor een kantonrechter. Ondanks dat het in de kleine lettertjes staat werkt hun webshop identiek aan iedere andere webshop en is daarmee misleidend in het feit dat een koop dus blijkbaar geen koop is. Lijkt me dat dat explicieter vermeld zou moeten worden om dit duidelijk te maken aan de consument bij iedere order, ipv alleen ergens in de T&C.

Heb zelf alleen geen zin om dit verder uit te zoeken, Ik wist (net als de rest van de bestellers hier) zelf al dat het toch niet klopte en was het tegen beter weten in toch bestellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sander op 02-09-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 20:44
Ook op de escalatie geen positieve reactie;
Hello Mathijs,

My name is "Sohail" and I work in the Customer Escalation department.

I'm sorry that you feel aggrieved with our decision not to accept your order for the "Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive".

Unfortunately, at this moment we don't have the option of calling the international customer. This is the reason you were unable to take advantage of call us feature.

Due to the reasons outlined in our previous correspondence, we will be unable to take any further action in relation to this issue and can't send the order at previous price. I hope you will understand my limitations in this regard and apologise for any inconvenience caused.

If you have any further questions, you can reply directly to this e-mail. You can reach us by chat or phone from this link:

http://www.amazon.co.uk/contact-us

Customer Service can be reached by phone and chat 7 days a week 06.00 to midnight, local UK time.

If you need to call us, we can be reached on Freephone (within the UK) 0800 496 1081. International customers can reach us on +44 207 084 7911.

We do genuinely regret having made this mistake and apologise again for the inconvenience you have experienced.

One of our aims is to provide a convenient and efficient service and I realise that we have not met that standard in this case.

Thank you for your understanding. I hope that you will allow us another opportunity to serve you in the future.

Did I solve your problem?

If yes, please click here:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb hier maar even een paar vragen naar toe gemaild >:) http://www.eccnederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Sander schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:16:
Lijkt me dat dat explicieter vermeld zou moeten worden om dit duidelijk te maken aan de consument bij iedere order, ipv alleen ergens in de T&C.
Als je een one-click bestelling hebt gedaan dan zou je wellicht een punt hebben, maar als jij een gewone order hebt geplaatst dan ben je akkoord gegaan met de T&C en dan wordt het wel heel moeilijk om te zeggen dat ze iets duidelijk moeten maken waarvoor je akkoord hebt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:11
v0LrAtH schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:15:
[...]

Ik vind van niet. Ik hoop een reactie los te peuteren, als ik gewoon had gewacht had ik geen enkele reden tot klagen.
Waarom dan niet gewoon gewacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Freakster86 schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:28:
Ik heb hier maar even een paar vragen naar toe gemaild >:) http://www.eccnederland.nl
Ze hebben er een mooi formulier voor. Tip: open in Firefox/IE, voor Chrome is die site niet gemaakt :P
MathijsK schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:48:

[...]
Deze reactie heb ik zojuist ook ontvangen. Very well then.. /me typt een klachtenformulier in

[ Voor 24% gewijzigd door Joosie200 op 02-09-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:56:
[...]

Ze hebben er een mooi formulier voor. Tip: open in Firefox/IE, voor Chrome is die site niet gemaakt :P
Ingevuld en verstuurd :) Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Reactie ontvangen v/d EEC
Wij hebben zowel uw e-mail met bijlagen als het door u ingevulde klachtenformulier op onze website aangaande uw klacht jegens Amazon.co.uk in goede orde ontvangen.

Aangezien uw klacht zich richt tegen een ondernemer in een andere EU-lidstaat, kunnen wij uw klacht in behandeling nemen. Uw klacht is geregistreerd onder het kenmerk: 273972/13/NL. Wij verzoeken u vriendelijk dit kenmerk te vermelden bij toekomstige correspondentie.

Wij hebben uw klacht inmiddels gedeeld met onze collega’s van het ECC in Engeland. Zij zullen uw klacht bestuderen en op basis daarvan eventueel contact op te nemen met de ondernemer. Wij houden u hiervan op de hoogte.

Tot slot willen wij u er op wijzen dat het ECC Netwerk buitengerechtelijk is. Dit betekent dat wij buiten de rechter om proberen tot een oplossing te komen. Mocht de ondernemer niet mee willen werken aan een oplossing dan kan het ECC de ondernemer hiertoe niet dwingen.

Wij hopen u hiermee vooralsnog voldoende te hebben geïnformeerd.
Zal mij benieuwen waar het op uit gaat lopen. Net zoals dat Wehkamp/Neckermann/Bol & co eens gaan inzien hopelijk dat AV niet alles is, geldt dat imo net zo voor Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Er worden daar veel klachten ingediend haha. Zit bijna 10 onder jou :)

Zelfde mail ontvangen en gelijk een kopie van de orderbevestiging gemaild. Pakken ze toch best vlot op (ook al zijn het half geautomatiseerde mailtjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Van een chat met ze word je ook al niet veel wijzer.
Dat terwijl ik alleen om het mailadres vraag om de klacht heen met mogen sturen met de screenshots van de hier genoemde chats...
Amazon:I can see in my end that the order was cancelled because of the pricing error on the system. Amazon is looking into this matter. Please give us 24 to 48 hours to make sure that you will have the right amount for this item.
Na bijna een half uur op de chat:

customer-attachment-requests@amazon.co.uk

[ Voor 8% gewijzigd door MikeT80 op 03-09-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik vind het belachelijk dat jullie zo moeilijk doen. Jullie wisten van te voren eigenlijk al dat het niet ging lukken, maar het viel te proberen. Terecht. Maar ga dan nu niet zo lopen pushen en dreigen en weet ik wat om je gelijk te halen. Wees sportief en lach erom.

Sterker nog, als je in Nederland iets voor zo'n belachelijk lage prijs besteld en na betaling ontvang je het product niet is dit je eigen schuld. Er wordt dan van je verwacht dat je zelf had moeten weten dat het om een scam zou gaan. Ik heb zelf een keer gehad dat ik iets besteld en betaald heb voor een normale prijs. Dit is uitgevochten voor de rechter. De rechter heeft toen specifiek aangehaald dat ik gezien de prijs ervan uit mocht gaan dat het product geleverd zou worden. Klinkt gek, maar als je dus een nieuwe ssd besteld voor €50,- terwijl deze normaal en overal drie keer zo duur is dan heb je geen voet om op te staan als er niet geleverd wordt.

Dus vraag je geld terug, haal je schouders op en wacht tot de volgende 'kans'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik vind dat de klagers wel een punt hebben (ben er zelf ook één), zeker na de chat met de medewerkers.
Misschien komt er nog wat uit, eigenlijk vind ik dat de klagers wel een vergoeding mogen krijgen van 10 euro korting op hun website ofzo. Of wel gewoon leveren maar dan waren ze misschien failliet gegaan.

Edit: ik ben geen klager in de zin van nu nog mailtjes sturen, maar vind wel dat Amazon meer had kunnen doen, noem het een passieve, interne klager. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Soldaatje op 03-09-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:15:
Ik vind dat de klagers wel een punt hebben (ben er zelf ook één), zeker na de chat met de medewerkers.
Misschien komt er nog wat uit, eigenlijk vind ik dat de klagers wel een vergoeding mogen krijgen van 10 euro korting op hun website ofzo. Of wel gewoon leveren maar dan waren ze misschien failliet gegaan.
Man stel je niet zo aan, je snapt zelf wel dat het voor de prijs niet kan. De chat medewerkers hebben gewoon een script, zoals je ook wel snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarabass schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:06:
Ik vind het belachelijk dat jullie zo moeilijk doen. Jullie wisten van te voren eigenlijk al dat het niet ging lukken, maar het viel te proberen. Terecht. Maar ga dan nu niet zo lopen pushen en dreigen en weet ik wat om je gelijk te halen. Wees sportief en lach erom.
+3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik lach hier ook om hoor :) Wees gerust.

Waar het mij meer om gaat is de vraag of Amazon (zoals ze zelf stellen) ten alle tijd de bestelling (of 'my offer' zoals zij het verwoorden) om welke reden dan ook zomaar mogen annuleren.

De prijs was laag ja, maar wanneer medewerkers (meervoud) die prijs gaan bevestigen, wat kun je dan van een consument verwachten? Hé, is Amazon de eerste die een flinke prijsverlaging doorberekend? Is Amazon (of Samsung) deze SSD's aan het dumpen? Hoe moet ik als consument die gedachtegang achterhalen? Daar heb je toch een klantenservice voor? Wij als tweakers weten dat de prijs (te?) laag ligt t.o.v. de concurrentie, maar 'Henk en Ingrid' weten vaak niet eens wat een ssd is. Die vergelijken het met de prijs van een hardeschijf.
Sterker nog, als je in Nederland iets voor zo'n belachelijk lage prijs besteld en na betaling ontvang je het product niet is dit je eigen schuld. Er wordt dan van je verwacht dat je zelf had moeten weten dat het om een scam zou gaan.
Inderdaad en daarom heb je als consument een onderzoeksplicht. Vraag: hoe noem jij al die chatsessies met de klantenservice waarin mensen vragen of de prijs/product klopt?
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:17:
[...]

Man stel je niet zo aan, je snapt zelf wel dat het voor de prijs niet kan.
Jij snapt dat, ik snap dat en Soldaatje weet dat misschien ook wel, maar de gemiddelde consument? Weet die het? Kleine vergelijking op de site zelf brengt je wel aan het denken. Dan neem je dus contact op met de klantenservice en leg je de vraag aan hun voor. Het antwoord wat je daarop krijgt stelt dan toch wel iets voor?
De chat medewerkers hebben gewoon een script, zoals je ook wel snapt.
En wiens schuld is dat? Moet de consument opdraaien voor het feit dat een bedrijf zijn werknemers maar 'gewoon een script' geeft?

Al met al gewoon een leuke 'poke the bear' situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
[...]

Man stel je niet zo aan, je snapt zelf wel dat het voor de prijs niet kan. De chat medewerkers hebben gewoon een script, zoals je ook wel snapt.
Dat wil ik achteraf best snappen, maar van te voren weten, nee dat niet.
Ik vond het zelf een mooie prijs ook al zijn ze normaal veel duurder wat maakt mij dat uit?
Je gaat in de supermarkt toch ook niet eerst Googlen voordat je kratje bier pakt of de prijs wel klopt?
Caissière: "Ja, had je toch kunnen Googlen, is toch echt twee keer zo duur..."
Daarom vind ik dat mensen best mogen klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Soldaatje schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:33:
[...]

Dat wil ik achteraf best snappen, maar van te voren weten, nee dat niet.
Ik vond het zelf een mooie prijs ook al zijn ze normaal veel duurder wat maakt mij dat uit?
Je gaat in de supermarkt toch ook niet eerst Googlen voordat je kratje bier pakt of de prijs wel klopt?
Caissière: "Ja, had je toch kunnen Googlen, is toch echt twee keer zo duur..."
Daarom vind ik dat mensen best mogen klagen. :)
Als je oprecht meent dat je het niet wist en dat je vindt dat je gelijk hebt dan moet je zelfs klagen. Dat is je goed recht. En oprecht ook.

Maar het is niet oprecht om nu te gaan klagen en jammeren terwijl je wist dat het te mooi was om waar te zijn. En dat is een groot verschil. Had de prijserror gewoon gemeld, misschien had je een kortingsbon gekregen van €10,- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Tarabass schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:40:
[...]
Als je oprecht meent dat je het niet wist en dat je vindt dat je gelijk hebt dan moet je zelfs klagen. Dat is je goed recht. En oprecht ook.

Maar het is niet oprecht om nu te gaan klagen en jammeren terwijl je wist dat het te mooi was om waar te zijn. En dat is een groot verschil. Had de prijserror gewoon gemeld, misschien had je een kortingsbon gekregen van €10,- :P
Hoe moet ik weten dat het een prijsfout is? Er is een verschil tussen weten en vermoeden, anderen hadden het daarom nagevraagd in een chat, als dat niet hetzelfde is als melden weet ik het ook niet meer.
Mijn instelling is gewoon wie niet waagt, wie niet wint. Net als de bestelling plaatsen, misschien zitten we in het universum waar Amazon toevallig wel zou leveren. En nu "klagen" (heeft een beetje een negatieve lading) is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Willen jullie svp de TopicWaarschuwing lezen? Geen discussie over ethiek, dat wordt toch alleen maar herhaling van zetten die al in eerdere topics over prijsfouten tot in den treure is langsgekomen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Freakster86 schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:28:
Bedankt, ik wist niet dat dit bestond. Ik heb ook het formulier ingevuld. Ik baseer me vooral op de chatgesprekken die met meerdere kopers zijn gevoerd, en het feit dat de prijs dusdanig lang online stond, dat indien het toch een fout was, zij dit veel sneller hadden moeten aanpassen.

Ik wil niet als heilig boontje overkomen, dat is ook niet mijn doel, maar ik zou wel graag willen dat webshops zich hier meer mee bezig houden. Foutjes kunnen gebeuren, echter moet je als organisatie wel één lijn trekken, zeker wat betreft chatmedewerkers die op dat moment spreken voor de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 22:35
Zijn helaas wel personen waarbij de SSD is verzonden http://img607.imageshack.us/img607/7769/1k3w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Was dit een andere prijsfout? Order placed 2 sept, toen was deze al lang weg. En de prijs komt ook niet overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:14

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Huh?! :o Je vindt het jammer dat iemand anders geluk heeft gehad?

[ Voor 13% gewijzigd door Ulster Seedling op 04-09-2013 21:47 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een printscreen van een chat waarin de prijs bevestigd wordt door Amazon?

Svp wat meer eigen inzet tonen

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 05-09-2013 11:05 ]

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:30
Kun je in dit topic vinden.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ulster Seedling schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:46:
[...]
Huh?! :o Je vindt het jammer dat iemand anders geluk heeft gehad?
Duh! Hij vindt het jammer dat hij zelf pech heeft gehad.

• Waah
Reiben schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:45:
[...]

Was dit een andere prijsfout? Order placed 2 sept, toen was deze al lang weg. En de prijs komt ook niet overeen.
geloof er inderdaad weinig van... photoshop om te stangen?
trouwens verzendadres in australie? komt er dan sowieso al geen verzendkosten bij, omdat het via Amazon EU gaat?

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 05-09-2013 12:23 ]

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:39
Ik heb navraag gedaan bij Arnoud Engelfried, en dit was zijn reactie:
In Nederland hebben we via het OTTO arrest hier duidelijkheid over, alleen als een
prijs kennelijk onredelijk is (evident fout) dan mag de winkel deze herroepen en
orders annuleren. Ik ken geen Engelse uitspraak die dit zegt (of het tegendeel).

Het zou een aardige zijn om Amazon voor de Nederlandse rechter te dagen, jij als
consument hebt altijd recht op een rechtszaak in jouw woonplaats ook bij buitenlandse
bedrijven. En je kunt dan via een Engelse deurwaarder dat vonnis laten uitvoeren. Is
wel hoop gedoe natuurlijk. Of heb je op de zaak besteld?
Aan de hand hiervan heb ik nogmaals een mail naar ze gestuurd met het verzoek de order te heropenen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Full_hyperion schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:48:
[...]
Aan de hand hiervan heb ik nogmaals een mail naar ze gestuurd met het verzoek de order te heropenen.
DIt snap ik dus nooit, Arnoud geeft je als mogelijkheid om ze voor de rechter te dagen en dan ga je maar iets totaal anders doen.

Of volg Arnoud zijn advies (en wees bereid om de kosten te dragen) of laat het gewoon links liggen, maar ga niet zeggen dat je aan de hand hiervan iets totaal anders hebt gedaan.

• Full_hyperion
Gomez12 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:38:
[...]

DIt snap ik dus nooit, Arnoud geeft je als mogelijkheid om ze voor de rechter te dagen en dan ga je maar iets totaal anders doen.

Of volg Arnoud zijn advies (en wees bereid om de kosten te dragen) of laat het gewoon links liggen, maar ga niet zeggen dat je aan de hand hiervan iets totaal anders hebt gedaan.
Iemand voor de rechter dagen zou altijd de laatste stap moeten zijn, als je er samen echt niet uit komt. Ik probeer het nu dus eerst zo op te lossen.

• Royeboi
Ik geloof die screenshots ook niet zo, lijkt erop dat sommigen even willen pochen.

Mijn email naar ECC is ook in behandeling genomen en geforward naar de Britse tak. Ik raad andere mensen aan dat ook te doen, mits ze dat willen natuurlijk.

*knip* plaats de volgende keer een TR ipv te reageren

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 05-09-2013 23:31 ]

• Freakster86
  • Niet online
Amazon houdt hier vast aan hun 'Conditions of Sale' en gaan niet meer verder in op dit onderwerp. Verder is het nu even afwachten:
We note you have referred this matter to the European Consumer Centre and we will comply fully with any subsequent investigation, should they contact us in relation to this matter.

Verwijderd

Hmmm, niet echt de juridische tijgers hier lees ik. :/

Nooit gaan smeken in een brief, sommeren en in gebreke stellen is de juiste weg.
Internationaal privaatrecht is hier gewoon van toepassing, dus de NL-wetgeving vind in de regel gewoon doorgang (verbintenissenrecht/koopovereenkomst.)
Heb je direct betaald, dan sta je sterker- is dit nog niet voltooid, dan is er meer ruimte voor toepassing van de AV door de wederpartij. Of de wederprestatie (=jouw betaling) reeds is ontvangen door Amazon, is minder van belang, jij hebt als ontvanger van het goed aan je verplichting voldaan en bent eigenlijk al grotendeels eigenaar (alleen nog niet de houder, je hebt het goed nog niet onder je.)

Nooit gaan 'smeken' en spelen op empathie/service, daar heeft zo'n zaak echt maling aan.
Er wordt alleen 'economisch' gedacht en in termen van regeltjes, in het geval dat er iets misgaat- service is iets uit 1985, toen kpn nog gewoon bemande centrales hadden en de telefoon een draaischijf bezat en P. Paay er nog strak uitzag in de Playboy en M. Buch nog de koning van de 06-lijnen was. ;)

Die tijd is (nagenoeg) nagenoeg voorbij.

Bij voorkeur alles per mail corresponderen, gesprekken opnemen (waarin beloften worden gedaan) en bluf je maar een weg naar het einddoel, onder het mom dat je een toptalent bent in 'common law' of wat dan ook.

• Joosie200
  • Niet online
Onlangs heeft u bij het ECC een klacht ingediend tegen de ondernemer Amazon. Wij hebben uw klacht toen gedeeld met onze collega’s van het ECC in Engeland, daar u het desbetreffende product heeft aangeschaft via de website www.amazon.co.uk. Onze Engelse collega’s delen ons echter mee dat zij de klacht niet in behandeling kunnen nemen, aangezien de ondernemer Amazon zijn hoofdvestiging in Luxemburg heeft. Om deze reden hebben wij uw klacht nu gedeeld met de collega’s van het ECC in Luxemburg.

Zodra onze collega’s uw zaak hebben bestudeerd, laten wij u dit weten.
EEC NL stuurt het door aan EEC UK die het dus forward naar EEC LUX :)

• Freakster86
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:12:
[...]

EEC NL stuurt het door aan EEC UK die het dus forward naar EEC LUX :)
Die mail moet ik nog krijgen.

• Royeboi
Ik heb dezelfde email ontvangen. Standaard knip- en plakwerk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Iemand die al iets meer heeft gehoord? Afgezien van 'het is van de UK naar Luxemburg gestuurd' niks meer vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Freakster86 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:59:
Iemand die al iets meer heeft gehoord? Afgezien van 'het is van de UK naar Luxemburg gestuurd' niks meer vernomen.
Nee zelfde status.
Het blijft extreem stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Reactie van het ECC±
Geachte heer, mevrouw,

Onlangs heeft u bij het Europees Consumenten Centrum een klacht ingediend jegens de Luxemburgse ondernemer Amazon aangaande een foutief geplaatste prijs in een verkoopadvertentie. Aangezien de prijs veel lager lag dan normaal, heeft Amazon de overeenkomst geannuleerd op basis van hun algemene voorwaarden. U vroeg zich af of Amazon niet verplicht is om het product te leveren voor de aanvankelijk aangeboden prijs.

Onze collega’s van het ECC in Luxemburg hebben hierover contact opgenomen met Amazon. De ondernemer laat in een reactie weten dat zij de overeenkomst op basis van hun algemene voorwaarden hebben geannuleerd. Zij onderstrepen hierbij dat u met deze voorwaarden akkoord bent gegaan tijdens uw bestelling. Onze collega’s in Luxemburg geven aan dat de ondernemer niet zal meewerken aan een bevredigende oplossing, te meer omdat zij dan een precedent scheppen voor andere gevallen.

Wij willen u er wel op wijzen dat wij deze kwestie gaan voorleggen aan de Nederlandse Autoriteit Consument & Markt. In Luxemburg zullen de collega’s hetzelfde doen. Het argument dat het in de algemene voorwaarden staat vermeld, betekent namelijk niet dat een dergelijk beding niet oneerlijk zou kunnen zijn.

In principe geldt in Nederland en in veel andere Europese landen dat wanneer een prijs overduidelijk foutief geplaatst wordt (OTTO-arrest), de ondernemer niet gehouden is aan de overeenkomst. Een ontvangstbevestiging is dan ook geen “opdrachtbevestiging” of bewijs van een totstandkoming van een overeenkomst. Anderzijds regelt artikel 3:35 BW dat als er gerechtvaardigd vertrouwen aan de kant van de koper is opgewekt, de verkoper niet meer onder de overeenkomst uit kan. De vraag is uiteraard wanneer er sprake is van gerechtvaardigd vertrouwen. Hierbij moet worden uitgegaan van een gemiddelde geïnformeerde consument. Wanneer u van plan bent een bepaald product te kopen, mag worden verwacht dat u zich van tevoren globaal georiënteerd heeft op de prijs.

Bovendien hoort de consument bij een dusdanig lage prijs op onderzoek uit te gaan. Dat heeft u gedaan. Om deze reden gaan wij deze kwestie voorleggen aan de ACM. Wij verwachten echter niet dat dit voor uw individuele geval een oplossing zal bieden, maar wij zullen u wel informeren over de uitkomst hiervan.

Het spijt ons dat wij u niet positiever kunnen berichten. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ik heb hier hetzelfde emailtje gehad. Copy-paste dus. Daarbij niks nieuws onder de zon.

Er wordt ook niet ingegaan op het feit dat Amazon medewerkers de prijs meerdere keren hebben bevestigd op chat. Dus de hele onderzoeksplicht van de consument is ruimschoots aan voldaan. Als het bedrijf wist dat de prijs niet klopte, of dat er opeens duizenden bestellingen binnenkwamen, had men al veel eerder aan de bel moeten trekken. Het blijft gewoon niet netjes van Amazon om zich achter de AV te blijven verschuilen. Het lijkt steeds meer een trend te worden bij aanbiedingen.

Ik ben benieuwd of de ACM hier nog werk van weet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
Royeboi schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:22:
Er wordt ook niet ingegaan op het feit dat Amazon medewerkers de prijs meerdere keren hebben bevestigd op chat.
Jawel, dat zeggen ze hier:
Bovendien hoort de consument bij een dusdanig lage prijs op onderzoek uit te gaan. Dat heeft u gedaan.
Ik hem hem ook ontvangen trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Onze collega’s in Luxemburg geven aan dat de ondernemer niet zal meewerken aan een bevredigende oplossing, te meer omdat zij dan een precedent scheppen voor andere gevallen.
Dat Amazon niet mee wil werken snap ik wel. Maar dan blijft staan dat de wet boven algemene voorwaarden gaat. En als je dan als consument gerechtvaardigd erop zou kunnen vertrouwen heeft dat weer tot gevolg dat precedent of niet, de consument Amazon aan hun overeenkomst kan houden. Dus dit is toch leuk voer om middels de EEX-verordening bij een Nederlandse kantonrechter een Europees Otto-tv-uitspraak te ontlokken. Want die verordening regelt waar je moet procederen als je er een zaak van wilt maken. En op grond van de EEX-verordening mag je dan in Nederland een proces beginnen in je eigen taal ookal heb je te maken met een niet-Nederlandse tegenpartij.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Ook hier: geen ethische discussies. Blijf on-topic, en als je iets ziet dat niet door de beugel kan, plaats dan een TR.