Nieuw geheugen gezocht dat bij socket 1156 en 1150 past

Pagina: 1
Acties:

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-02 08:28

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar nieuw geheugen omdat mijn huidige 2x2GB G.Skill Trident soms wel wat te kort komt. Nu zat ik wat rond te googlen en kwam ik er op uit dat de volgende merken en modellen wel aan te raden zijn en ongeveer zijn wat ik zoek: Klik. Nu weet ik echter totaal niet welk geheugen ik zou moeten kiezen hieruit. De bedoeling is dat er mee gegamet kan worden, maar ook mee gedesigned kan worden dmv AutoCAD etc.

Ook zou ik graag dit RAM geheugen mee willen nemen naar mijn volgende PC. Op het moment heb ik een i5 750 & Asus P7P55D-Pro, maar ik ben van plan om over een paar maanden naar het 1150 socket over te stappen.

Welk RAM geheugen zou ik nu het beste kunnen kiezen? Over allemaal heb ik goede dingen gehoord, maar ik wil toch wel het beste ertussenuit halen.

Mvg,

Djmaddox

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 23:46

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Uit dat lijstje is de G.Skill F3-12800CL8D-8GBXM de enige met cas 8.

Je huidige set dimm's kunnen eventueel gewoon mee naar je volgende moederbord, mits je dus bij pc3-12800 blijft. Verder maakt het niet uit wat voor software je gaat gebruiken want het geheugen doet gewoon altijd hetzelfde: nulletjes en eentjes onthouden.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies, > CAA

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-02 02:58
In principe niets mis met je huidige set, het verschilt maar weinig met het geheugen waarvoor je het wil vervangen. Ik denk dat je probleem eerder een tekort aan geheugen is, 4GB kan tegenwoordig in sommige gevallen wat krapjes uitkomen, zeker als je AutoCAD e.d. gebruikt. Een verdubbeling naar 8GB zou al veel verschil moeten maken.

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 05:58:
In principe niets mis met je huidige set, het verschilt maar weinig met het geheugen waarvoor je het wil vervangen. Ik denk dat je probleem eerder een tekort aan geheugen is, 4GB kan tegenwoordig in sommige gevallen wat krapjes uitkomen, zeker als je AutoCAD e.d. gebruikt. Een verdubbeling naar 8GB zou al veel verschil moeten maken.
Vandaar dat ik ook zei dat mijn huidige geheugen soms wat te kort komt. Ik zit vaak over de 90% met RAM gebruik, en vandaar dat ik een 8GB set zoek.
Zit er een heel groot verschil tussen CAS 8 en CAS 9?

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Nee, maar als je dus eventueel je huidige dimm's wil gebruiken, die cas 8 hebben, dan is het wel fijn om nog een setje cas 8 erbij te doen, anders gaat alles op cas 9 draaien.

Maar zoals Terw_Dan het in dit topic mooi laat zien maakt het vrij weinig uit.

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Het huidige setje wil ik er uit doen, en dan een compleet nieuw setje erin zetten. Zal ik dan voor het G-Skill geheugen gaan of is er nog een ander setje dat interessant is?

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Bumpje <3

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik snap niet dat je daar het hele weekend op zit te wachten, zo moeilijk is het toch allemaal niet ?
Je weet dat je 8gb wil, als je niet wil gaan overklokken weet je dat het pc3 12800 gaat worden en zoals aangegeven maken de verschillen in latencies niet zo gek veel uit.

Wat er dan over blijft is de prijs per gb en verkrijgbaarheid, dus de pricewatch is je vriend.
(Daar kan je ook meteen beslissen of je ze in het rood, zwart, geel of blauw wil hebben :) )

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! Ik wil met dat nieuwe systeem wel gaan overclocken, zal ik het dan nog bij PC3-12800 houden of toch voor PC3-14900 gaan?

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Even een kickje. :)

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Djmaddox schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:56:
Ik wil met dat nieuwe systeem wel gaan overclocken, zal ik het dan nog bij PC3-12800 houden of toch voor PC3-14900 gaan?
Ok, dus je gaat overklokken. Dan heb je daar al ervaring mee en hoef je deze vraag niet te stellen, of je bent onervaren en dan adviseer ik je je eerst in te lezen. Als je niet te ver van huis wilt kan je hier misschien wat opsteken. Haswell LGA1150 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Hippocampus schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:40:
[...]

Ok, dus je gaat overklokken. Dan heb je daar al ervaring mee en hoef je deze vraag niet te stellen, of je bent onervaren en dan adviseer ik je je eerst in te lezen. Als je niet te ver van huis wilt kan je hier misschien wat opsteken. Haswell LGA1150 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1
Ik ben wel van plan te overklokken, maar het kan nog lang duren voordat die tijd komt omdat ik nog niet meteen naar LGA1150 toe ga. Als PC3-14900 geheugen echter slechts een klein beetje sneller is dan PC3-12800 en ik dit verschil eventueel makkelijk in kan halen door het een beetje op te voeren, ga ik liever voor PC3-12800. Ik ben natuurlijk niet van plan mijn CPU meteen naar 5Ghz te overclocken, en vandaar dat ik me afvraag of PC3-14900 nu verstandiger zou zijn.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Voordat je dit over een week weer kickt: Dus in plaats van jezelf alvast te oriënteren op het gebied van overklokken en jezelf de nodige basiskennis te verschaffen stel je liever hier een vraag waarop je zelf (redelijk simpel) het antwoord kan vinden ?

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Of je nu wel of niet gaat overclocken...duw er gewoon PC3-14900 in als het past...

cas doet er niet zo heel veel toe blijkbaar, dus je hebt een hele waslijst om uit te kiezen.

just my 2 cents...

[ Voor 31% gewijzigd door albino71 op 11-09-2013 22:49 . Reden: typo ]

Te koop....

Pagina: 1