Broeder in de negatieve associatieVerwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:22:
[...]
'
Been there, done that. Na een week ('s ochtends tot 's avonds) op enkel Bicky burgers en bier overleefd te hebben (verkiezingen studentenvereniging) heb ik mijn maag ook eens moeten ledigen (niet van een vakantie-virus maar van iets anders)
Anyway: ik heb een half jaar lang geen Bicky's kunnen eten of ruiken en dat is best moeilijk als je in een frituur werkt.
Cookies had hiermee te maken:Hipska schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:44:
Inderdaad, nu issie weg
Edit: net voordat het fout ging moest ik cookies opnieuw accepteren.. Misschien heeft het er mee te maken?
plan: Tweakers start proef met geautomatiseerde bannerverkoop
Maar lijkt me vreemd als de rest van de issues daar ook mee te maken had
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
@Ealanrian Jij had het hier toch pas over een fijne router/AP, welke was dat? Kan het niet meer vinden...
Mijn huidige Cisco/Linksys met DD-WRT is heel fijn, maar de wi-fi snelheid valt wat tegen en ik baal er toch van dat het 100Mbit is terwijl ik een 120Mbit lijn heb.
Mijn huidige Cisco/Linksys met DD-WRT is heel fijn, maar de wi-fi snelheid valt wat tegen en ik baal er toch van dat het 100Mbit is terwijl ik een 120Mbit lijn heb.
Volgens mij hebben wij thuis de pricewatch: Asus RT-N66UPizzalucht schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:13:
@Ealanrian Jij had het hier toch pas over een fijne router/AP, welke was dat? Kan het niet meer vinden...
Goed Wifi bereik en erg snel, aanrader! Al kan het trouwens zijn dat er een nieuwere versie op de markt is.
Hmm, draait ook DD-WRT, niceTheNephilim schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:42:
[...]
Volgens mij hebben wij thuis de pricewatch: Asus RT-N66U
Goed Wifi bereik en erg snel, aanrader! Al kan het trouwens zijn dat er een nieuwere versie op de markt is.
Ga ik even bookmarken.
Ik heb deze ook, aanrader!TheNephilim schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:42:
[...]
Volgens mij hebben wij thuis de pricewatch: Asus RT-N66U
http://www.ubnt.com/edgemax#EdgeMAXhardware die heb ik. Die hangt direct aan de fritzbox die dus eigenlijk niks doet. Daarbij heb ik nog het wireless AP van het zelfde merk. Duur grapje in aanschaf maar super om mee te werken. Tot je wat verkeerd doet zoals ik dus net deed en geen netwerk meer hebt en opnieuw kan beginnenPizzalucht schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:13:
Ipv6 moet maar ff wachten. Had het in 2 uur willen doen dat is niet gelukt dus ik ga het een andere dag instellen. In iedergeval vanaf de fritzbox en het wlan daarvan is het al full ipv6 nu nog doorgooien tot achter de ubi
Hmm, best wel duur jaEalanrian schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:27:
[...]
http://www.ubnt.com/edgemax#EdgeMAXhardware die heb ik. Die hangt direct aan de fritzbox die dus eigenlijk niks doet. Daarbij heb ik nog het wireless AP van het zelfde merk. Duur grapje in aanschaf maar super om mee te werken. Tot je wat verkeerd doet zoals ik dus net deed en geen netwerk meer hebt en opnieuw kan beginnen.
Ipv6 moet maar ff wachten. Had het in 2 uur willen doen dat is niet gelukt dus ik ga het een andere dag instellen. In iedergeval vanaf de fritzbox en het wlan daarvan is het al full ipv6 nu nog doorgooien tot achter de ubi
Edit: Ah, Google levert wel wat op, maar zulke bedragen ga ik niet neerleggen voor een home network, ga dan toch voor die Asus denk ik
[ Voor 8% gewijzigd door Pizzalucht op 29-08-2013 13:44 ]
http://www.wimoodshop.nl/product/416 daar heb ik em vandaan. Was binnen een paar dagen geleverd. En die dingen zijn wereldwijd nog slecht te krijgen. En ja het is duur maar daar doe je niks aan als je kwaliteit wil. Het is bijna net zo goed als profesioneel spulPizzalucht schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:41:
[...]
Hmm, best wel duur jaEn niet echt te koop in NL?
foutje, sorry
[ Voor 97% gewijzigd door orf op 29-08-2013 13:58 ]
What?orf schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:58:
foutje, sorry
Edit: Ohh yes. De gele balk refreshed geen edits :<
[ Voor 17% gewijzigd door Rutix op 29-08-2013 14:00 ]
Nothing to see here!
Ik dacht te reageren op een ander topic terwijl dit topic nog open stond in één van m'n tabbladen. Je reactie verwijderen kan niet en dus staat er dit.
Edit:
Ah, jij las mijn oorspronkelijke reactie. Ik ben wel voor het meenemen van edits in de Ajax updates. Loopt al een topic voor bij Lieve devvers.
Edit:
Ah, jij las mijn oorspronkelijke reactie. Ik ben wel voor het meenemen van edits in de Ajax updates. Loopt al een topic voor bij Lieve devvers.
[ Voor 35% gewijzigd door orf op 29-08-2013 14:02 ]
Grrr..! short_open_tag is als zoeken als een naald in een hooiberg. Zeker als je niet eens weet dat de fout daar ligt!
Ik vind het zoiezo niet fijn een website van host te verhuizen, zeker als je zelf niets met die website te maken hebt
. Nog een kleine 12 te gaan!
Ik vind het zoiezo niet fijn een website van host te verhuizen, zeker als je zelf niets met die website te maken hebt
RTFM!
een preg_replace op het hele project met <? (met spatie) naar <?php (met spatie) zou het moeten oplossen lijkt me._Moe_ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:04:
Grrr..! short_open_tag is als zoeken als een naald in een hooiberg. Zeker als je niet eens weet dat de fout daar ligt!
Ik vind het zoiezo niet fijn een website van host te verhuizen, zeker als je zelf niets met die website te maken hebt. Nog een kleine 12 te gaan!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Heb een tutorial voor Haskell gevolgd, maar er is me nog steeds iets niet helemaal duidelijk: Voor welke real-life situatie is het handig?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Hoe zit het dan met <?= ?>Firesphere schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:07:
[...]
een preg_replace op het hele project met <? (met spatie) naar <?php (met spatie) zou het moeten oplossen lijkt me.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
500 Servlet Exception
[show] com.mysql.jdbc.MysqlDataTruncation: Data truncation: Data too long for column 'password' at row 1
*zucht*
[show] com.mysql.jdbc.MysqlDataTruncation: Data truncation: Data too long for column 'password' at row 1
*zucht*
Zou een oplossing kunnen bieden, maar heb de boosdoener ondertussen al gevonden. Ik wist ook niet dat het over die short_open_tag ging. Kwam hem toevallig tegen in mijn zoektocht naar de fout.Firesphere schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:07:
[...]
een preg_replace op het hele project met <? (met spatie) naar <?php (met spatie) zou het moeten oplossen lijkt me.
RTFM!
Niet specifiek Haskell, maar hier is een overzicht van een aantal voordelen van functioneel programmeren in het algemeen: http://c2.com/cgi/wiki?AdvantagesOfFunctionalProgramming.Gamebuster schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:14:
Heb een tutorial voor Haskell gevolgd, maar er is me nog steeds iets niet helemaal duidelijk: Voor welke real-life situatie is het handig?
Handig, dat VB.NET. Je hebt het And keyword, maar ook AndAlso.
3x raden waar And niet aan doet, en AndAlso wel...
We are shaping the future
Also?Alex) schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:27:
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Had dat niet te maken met dat de 2e check pas uitgevoerd moet worden als de eerste true oplevert?Alex) schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:27:
preg_replace <?=, <?php echo misschien?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Mm, zoiezo nogal zinloos om de 2de check te doen, als de eerste al FALSE isVerwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:01:
[...]
Had dat niet te maken met dat de 2e check pas uitgevoerd moet worden als de eerste true oplevert?
RTFM!
Ik zit er aan te denken om een CM Storm QuickFire Rapid Brown voor op het werk te halen, maar 80 euro, tenkeyless en Cherry MX Brown switches.
iOS developer
Verwijderd
Goede keuze hoor.BikkelZ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:11:
Ik zit er aan te denken om een CM Storm QuickFire Rapid Brown voor op het werk te halen, maar 80 euro, tenkeyless en Cherry MX Brown switches.
Op internet kwam ik het argument tegen dat als je een aantal functies in je if statement hebt, die bools returnen, en je wilt zeker weten dat beide functies altijd uitgevoerd worden, dat het dan een goed idee is om And te gebruiken._Moe_ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:10:
[...]
Mm, zoiezo nogal zinloos om de 2de check te doen, als de eerste al FALSE is
Ik vind dat persoonlijk een belachelijke propositie, het lijkt mij niet bepaald een goed ontwerp als de aanroep van die functies zo obscuur plaats vind.
Of gewoon php_short_tags aan zetten? Ik gebruik ze zelf ook heel veel, volgens de doc staat het ook standaard aan.Firesphere schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:09:
[...]
preg_replace <?=, <?php echo misschien?
Ik vind die discussies over toetsenborden altijd zo vreemd. Bevorderd een ander toetsenbord dan echt je prestaties? Of hoe moet ik het zien?
Ik gebruik echter al jaren de verschillende standaard toetsenborden die voor het scherm liggen
Ik gebruik echter al jaren de verschillende standaard toetsenborden die voor het scherm liggen
RTFM!
Ok that's it I quit. Echt niks wil lukken vandaag....
There, fixed it for you.Blubber schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:14:
[...]
Op internet kwam ik het argument tegen dat als je een aantal functies in je if statement hebt, die bools returnen, en je wilt zeker weten dat beide functies altijd uitgevoerd worden, dan ben je een retard die side effects programmeert.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Grijze Vos weet niet wat side effects zijn?
Zo werkt de AND operator in ongeveer elke taal (behalve PHP waarschijnlijk)_Moe_ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:10:
[...]
Mm, zoiezo nogal zinloos om de 2de check te doen, als de eerste al FALSE is
Die evalueert altijd beide kanten.
Een conditional AND had VB volgens mij lange tijd niet
Lekker op de bank
Integendeel. Geef mij eens een scenario waarin je geen side effects hebt maar wel per se wil dat 2 method calls die booleans returnen allebei in een if geevalueerd worden?PrisonerOfPain schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:36:
Grijze Vos weet niet wat side effects zijn?
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
ZaZ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:06:
[...]
Zo werkt de AND operator in ongeveer elke taal (behalve PHP waarschijnlijk)

Duurde wel even voordat ik doorhad dat een constructie als
Visual Basic:
1
2
| If (someObject Is Not Nothing AndAlso someObject.Any()) End If |
een mooi null pointer fout omhoog gooide als het element null was

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik ken VB.net (gelukkig) niet, maar ik ga ervan uit dat die evaluatie van dat tweede argument dan plaats vind als de return value van de eerste truethy is, en niet per se een bool.Grijze Vos schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:11:
[...]
Integendeel. Geef mij eens een scenario waarin je geen side effects hebt maar wel per se wil dat 2 method calls die booleans returnen allebei in een if geevalueerd worden?
Maar ik het verder wel met je eens.
In ieder geval is het een constructie waar ik persoonlijk koude rillingen van krijg ...
[ Voor 8% gewijzigd door Blubber op 29-08-2013 16:33 ]
die matched niet, en vallen ook niet onder short-tags in php
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ik denk al dat ik weet waar Firesphere op doelt. Het ligt er een beetje aan of je de state change die je doet in je functie (want die doe je, anders is het niet belangrijk dat allebei de functies worden uitgevoerd) ziet als een side effect van het returnen van de boolean value of niet. Ik denk dat Firesphere vindt van niet.Blubber schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:33:
[...]
Ik ken VB.net (gelukkig) niet, maar ik ga ervan uit dat die evaluatie van dat tweede argument dan plaats vind als de return value van de eerste truethy is, en niet per se een bool.
Maar ik het verder wel met je eens.
In ieder geval is het een constructie waar ik persoonlijk koude rillingen van krijg ...
Waar ik iig eigenlijk op doelde is dat je command query separation zou moeten toepassen.
In PHP is de AND operator (textueel) een ding die beide kanten valideert.ZaZ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:06:
[...]
Zo werkt de AND operator in ongeveer elke taal (behalve PHP waarschijnlijk)
De && operator is lazy en stopt gewoon zodra er 1 false is.
Volgens mij is and ook lazy. PHP heeft geen eager boolean operators. Niet dat dat een gemis is, overigens.Firesphere schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:42:
[...]
In PHP is de AND operator (textueel) een ding die beide kanten valideert.
De && operator is lazy en stopt gewoon zodra er 1 false is.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Het is andersom als ik't goed begrijp...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| // The result of the expression (true && false) is assigned to $g // Acts like: ($g = (true && false)) $g = true && false; // The constant true is assigned to $h and then false is ignored // Acts like: (($h = true) and false) $h = true and false; |
Lol. Wtf is het nut dan? Bij $c = $a and $b, wanneer $a = false en $b = true, wat wordt dan $c? false?Firesphere schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:50:
Het is andersom als ik't goed begrijp...
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 // The result of the expression (true && false) is assigned to $g // Acts like: ($g = (true && false)) $g = true && false; // The constant true is assigned to $h and then false is ignored // Acts like: (($h = true) and false) $h = true and false;
Niets "wtf", and heeft gewoon een andere precedence dan &&, en eentje die lager is dan die van =.
Voor gebruik in dingen als if ($a = foo() and $b = bar()) en $db = mysql_connect(...) or handle_failure()
Het is niet dat ómdat PHP de taal is een voor jou onbekende feature meteen slecht is. Je vraagstelling is overigens nogal vreemd, want met && wordt $c óók false
Voor gebruik in dingen als if ($a = foo() and $b = bar()) en $db = mysql_connect(...) or handle_failure()
Het is niet dat ómdat PHP de taal is een voor jou onbekende feature meteen slecht is. Je vraagstelling is overigens nogal vreemd, want met && wordt $c óók false
[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 29-08-2013 18:12 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Wat een prutser net aan de telefoon bij xs4all. We hebben een nieuwe modem gekregen waarop TV het dus helemaal niet doet. Luisterd die lul niet eens naar wat ik zeg en gaat me vertellen dat ik het tv kabeltje wel in poort 4 moet hangen. nee lul daar zit ie al in.... Er staat ook in je scherm dat er iets anders aan de hand is met onze lijn... Nee meneer u moet echt even controleren of de kabel er wel goed in zit. En zo ging het maar door. Ik ben niet blij
Zo heb ik een keer met een helpdesk mogen bellen omdat de cd speler het niet meer deed in de laptop. Die gast bleef maar volhouden dat ik de recovery cd moest gebruiken en dat de cd speler weer zou werken als ik windows opnieuw had geinstalleerd.
Uiteindelijk heb ik hem toch duidelijk kunnen maken dat de cd speler niet meer werkte en hebben ze de laptop opgehaald voor reparatie.
Uiteindelijk heb ik hem toch duidelijk kunnen maken dat de cd speler niet meer werkte en hebben ze de laptop opgehaald voor reparatie.
Ik heb em verteld dat het niet ging werken waarop hij antwoorden dat ik toch echt de kabel moest controleren en de settings (die ik met een export heb over gezet) moest controleren waarop ik antwoorde dat ik later wel terug bel. zaterdag ofzo. Ik moet echt een keer de mogelijkheid krijgen om mensen duidelijk te maken dat ze niet luisteren. Slaan door de telefoon ofzo.
Gewoon doen alsof: "Ik ga ff de kabel checken hoor, *rommel, ritsel*" En ondertussen blijf je gewoon op je stoel zitten
. Zo beweerde een miep bij Ziggo eens dat de ontvanger stuk was, terwijl ik wist dat er gewoon een storing was met interactieve tv.. "Nee hoor er is geen storing, uw ontvanger is stuk. Wij gaan u een nieuwe sturen". De volgende dag werkte alles weer, storing was verholpen
.
My favorite programming language is solder.
Het is ook bekend dat de huidige modem niet kapot is. Maar als ze dan een vervangende modem sturen die wel kapot is en ze willen niet luisteren naar wat je zegt heb je aan mij echt een verkeerde. Ik gooi straks even iedereen uit huis de nieuwe modem er weer tussen en dan ga ik wel die lui lastig vallen. Het gedonder moet gewoon afgelopen zijn en ze moeten die lijn fixen want daar zit het probleem
[ Voor 13% gewijzigd door Ealanrian op 29-08-2013 18:19 ]
Ach hier heeft de KPN computer na 3 dagen beslist (nadat alles is omgezet...) dat de nieuwe glasvezel verbinding weer moest worden opgeheven en dat is dan ook gebeurd. Opnieuw aansluiten duurt alleen 8 werkdagen en ze zijn absoluut niet bereid om op enige manier te helpen om die periode te overbruggen. Zelfs het telefoonnummer doorschakelen naar een mobiel nummer is te veel moeite en moet je zelf maar doen via MijnKPN wat uiteraard niet werkt.
Mezelf net voorgesteld op het werk hier om een presentatie te geven over Django en een klein beetje Python (genoeg om Django te snappen, soort van python = javascript - suck introotje). Heb er zin in. Tijdje terug een presentatie gedaan over programmeren voor het iOS platform en buiten het feit dat het goed is voor je profiel is het ook wel eens gezond om je eigen kennis eens samen te vatten in een samenhangend verhaal. Geheid dat je ook ineens gaten in je kennis ontdekt.
Hij is wel lelijk alleen
Ik lees ook alleen maar goede dingen, beter dan Ducky in verband met stabilizers blablabla. Alleen die Mini USB aan de onderkant baart me zorgen, dat zijn echt brakke aansluitingen.
Hij is wel lelijk alleen
Ik was zo'n computerfiguur wat nergens niks om gaf, tot twee jaar geleden met de zelfde logitech balmuis gewerkt die ik in 1998 ooit gekocht had. Af en toe even schoonmaken en gaan met die banaan. Kreeg een keer een afdankertje van iemand, een oud Dell toetsenboard aangezien mijn 1998 keyboard het had begeven. En ik had echt zoiets van "wow dit werkt zoveel beter", zeker in vergelijk bij de meuk die met standaard kantoormachines werd meegeleverd. Maar ik miste van te voren dus niks._Moe_ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:17:
Ik vind die discussies over toetsenborden altijd zo vreemd. Bevorderd een ander toetsenbord dan echt je prestaties? Of hoe moet ik het zien?
iOS developer
jaar geleden ook gedaan op kantoor, nu draait onze DNS configuratie tool, en ons interne portaal op django ... ook voor klanten gebruiken we soms wat simpele plug-and-play dingen van django.BikkelZ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:33:
Mezelf net voorgesteld op het werk hier om een presentatie te geven over Django en een klein beetje Python (genoeg om Django te snappen, soort van python = javascript - suck introotje). Heb er zin in. Tijdje terug een presentatie gedaan over programmeren voor het iOS platform en buiten het feit dat het goed is voor je profiel is het ook wel eens gezond om je eigen kennis eens samen te vatten in een samenhangend verhaal. Geheid dat je ook ineens gaten in je kennis ontdekt.
In eerste gooi moesten ze er weinig van hebben; tot ik liet zien hoe snel je er mee zooi kan bouwen door wat dingen te maken.
Ik heb er een site in gebouwd en ik had nauwelijks meer nodig dan de tutorial om hem te realiseren terwijl ik van te voren nog nooit Python had aangeraakt. Maar toen ik de finishing touches ging doen liep ik wel tegen een muur op aangezien je met een C# niet echt snel geneigd bent om methods te gaan overriden (bijvorobeeld van een class overerven zodat je met interne variabeles kunt rommelen) want dat is "hacky".DXaroth schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:56:
[...]
In eerste gooi moesten ze er weinig van hebben; tot ik liet zien hoe snel je er mee zooi kan bouwen door wat dingen te maken.
Terwijl je dat wel moet doen in Django, bijvoorbeeld bij zoiets simpels als het in de goede volgorde plaatsen van de items in je admin panel (en dan moet ik zeggen dat alfabetisch van alle keuzes voor de standaardmethode ook wel een hele slechte is). Het is een beetje een mentaliteit die je moet begrijpen.
iOS developer
Verwijderd
PrisonerOfPain: De register allocatie van msvc onder SSE/AVX is inderdaad slecht. Volgens mijn A4-tje moet mijn routine exact passen qua registers, maar msvc doet een stuk of 6 memory loads. Brak.
Ik ben hier ook al een paar keer door lastig gevallen inderdaad. Je zou nog kunnen kijken of het komt door pointer aliassing of iets dergelijks maar anders moet je het zelf of in asm doen of maar lekker zo laten. L1 is best rap.Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:25:
PrisonerOfPain: De register allocatie van msvc onder SSE/AVX is inderdaad slecht. Volgens mijn A4-tje moet mijn routine exact passen qua registers, maar msvc doet een stuk of 6 memory loads. Brak.
Beetje jammer dat je het niet inline kunt doen natuurlijk maar goed. Persoonlijk zou ik het 90% van de tijd gewoon in intrinsics laten als het alleen voor PC is (consoles is een ander verhaal). Als je wilt zou ik kunnen kijken of ik nog suggesties heb voor je
Verwijderd
Dat zuigt hard, ja. Ik ben nu even aan het uitzoeken hoe ik Qt creator zo ver krijg dat hij mijn assembly wil mee linken. Alle turorials gaan ervan uit dat je visual studio gebruikt.
Ik schrijf de assembly zelf wel, ik doe het immers om ervan te leren.
Edit: bij nader inzien kan je me wel ergens mee helpen. Compilen met yasm levert een .obj file op. Die link ik mee. Maar vervolgens gooit hij een unresolved external op de in de .obj gedefinieerde functie.
Met /VERBOSE zie ik alleen /lib files langskomen. Hoe zit dat? Ik gebruik (als dat nog niet duidelijk was) de msvc compiler.
Ik schrijf de assembly zelf wel, ik doe het immers om ervan te leren.
Edit: bij nader inzien kan je me wel ergens mee helpen. Compilen met yasm levert een .obj file op. Die link ik mee. Maar vervolgens gooit hij een unresolved external op de in de .obj gedefinieerde functie.
Met /VERBOSE zie ik alleen /lib files langskomen. Hoe zit dat? Ik gebruik (als dat nog niet duidelijk was) de msvc compiler.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 22:00 ]
Mis je een extern "C" ergens? En een _ voor de functienaam. Hoe je die dingen aan elkaar linked hangt enorm van je build systeem af.
[ Voor 38% gewijzigd door PrisonerOfPain op 29-08-2013 22:18 ]
Verwijderd
Mijn functie is als extern C gedeclareerd. Hij zoekt letterlijk symbol 'calc' (zo heet mijn functie) en niet de de name-mangled variant.
In de /VERBOSE output komt mijn .obj file gewoon niet voorbij, behalve in een regeltje waar staat dat hij meer dan eenmaal is gespecificeerd ( warning LNK4042: object specified more than once; extras ignored )
In de /VERBOSE output komt mijn .obj file gewoon niet voorbij, behalve in een regeltje waar staat dat hij meer dan eenmaal is gespecificeerd ( warning LNK4042: object specified more than once; extras ignored )
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 22:22 ]
Is je functie as GLOBAL gedefined? Anders moet je d'r misschien even een topic voor openen.
Ah, altijd leuk -_-
Oude code die 1x per jaar nodig is gebruiken. En het werkt niet (vorig jaar ook al half).
Nu moet ik het halve systeem veranderen om het werkend te krijgen.
Zit toch ernstig te denken over een rewrite. En dan in .NET, helaas geen MS hosting beschikbaar.
Oude code die 1x per jaar nodig is gebruiken. En het werkt niet (vorig jaar ook al half).
Nu moet ik het halve systeem veranderen om het werkend te krijgen.
Zit toch ernstig te denken over een rewrite. En dan in .NET, helaas geen MS hosting beschikbaar.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Rewrite is zelden de oplossing. Refactoren tot iets werkbaars is meestal een beter idee.
Maar ik snap waar het idee van een rewrite vandaan komt. Dat gevoel heb ik ook wel eens
Maar ik snap waar het idee van een rewrite vandaan komt. Dat gevoel heb ik ook wel eens
*kuch*
Ik weet dat het vaak niet het beste is. Maar dit werkt eigenlijk in 50% van de gevallen niet, HTML is kut & brak (ook na opnieuw opbouwen ervan) en basis is allemaal houtje-touwtje PHP gepruts (eerste site, sterk uitgebreid) met miljoen uitzonderingen en redirects. En niets is OOP.
Ik weet dat het vaak niet het beste is. Maar dit werkt eigenlijk in 50% van de gevallen niet, HTML is kut & brak (ook na opnieuw opbouwen ervan) en basis is allemaal houtje-touwtje PHP gepruts (eerste site, sterk uitgebreid) met miljoen uitzonderingen en redirects. En niets is OOP.
Tja, als het een persoonlijk project is zou je natuurlijk gewoon kunnen gaan porten naar .NET. Als je een beetje oplet zou je nog wel Mono compatibiliteit kunnen houden, maar weet niet of je daar wel hosting voor hebt.
Persoonlijk project, en porten zit er niet in aangezien ik het dan liever goed opbouw met entities enzo.HMS schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:55:
Tja, als het een persoonlijk project is zou je natuurlijk gewoon kunnen gaan porten naar .NET. Als je een beetje oplet zou je nog wel Mono compatibiliteit kunnen houden, maar weet niet of je daar wel hosting voor hebt.
Maar heb er de tijd niet voor / neem er de tijd niet voor. Ik werk liever, ook .NET en dan verdien ik
Heb ook maar even in je andere topic gereageerd, 't zag er daar zo zielig uit.
[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 30-08-2013 01:40 ]
Verwijderd
"Het wordt vanavond écht niet later dan 1 uur hoor...." 
/me gaat nog even verder met programmeren...
/me gaat nog even verder met programmeren...
Wel als je morgen om 8 uur op wilt staan
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Avalaxy schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 02:00:
Iiiieeeeuwww, ochtendmensen!
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Klopt, python denkt anders wat dat betreft.. het gaat uit van het principe dat alles aanpasbaar is.. als je een module hebt en 1 deel bevalt je niet, dan moet je dat kunnen vervangen.. monkey patchen van modules wordt alleen nog wel gezien als iets wat je alleen doet als het nodig is.BikkelZ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:12:
[...]
Ik heb er een site in gebouwd en ik had nauwelijks meer nodig dan de tutorial om hem te realiseren terwijl ik van te voren nog nooit Python had aangeraakt. Maar toen ik de finishing touches ging doen liep ik wel tegen een muur op aangezien je met een C# niet echt snel geneigd bent om methods te gaan overriden (bijvorobeeld van een class overerven zodat je met interne variabeles kunt rommelen) want dat is "hacky".
Terwijl je dat wel moet doen in Django, bijvoorbeeld bij zoiets simpels als het in de goede volgorde plaatsen van de items in je admin panel (en dan moet ik zeggen dat alfabetisch van alle keuzes voor de standaardmethode ook wel een hele slechte is). Het is een beetje een mentaliteit die je moet begrijpen.
Voor de class-based-views van django is het overriden van functies juist -de- manier om alles netjes voor elkaar te krijgen; je inherit je view class (zeer waarschijnlijk wil je zelf een subclass maken van View met jouw 'normale' functies.. het renderen van html, json, etc.. acl checks), je past aan hoe jouw view anders is dan 'normaal'. Als je het helemaal goed wilt doen maak je je view zo, dat bepaalde features ook aanpasbaar zijn (denk welke model bouwen we een lijst voor, etc)
Ah, ideaal: nieuws: Opstelten en Belastingdienst winnen Big Brother Award - update, Opstelten had in ieder geval mijn stem, ik hoop dat hij me persoonlijk komt bedanken
.
dat is het fenomeen van de cyber....Blubber schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:41:
Ah, ideaal: nieuws: Opstelten en Belastingdienst winnen Big Brother Award - update, Opstelten had in ieder geval mijn stem, ik hoop dat hij me persoonlijk komt bedanken.
Verwijderd
Kwart na 9 en nog steeds geen koffie?
Waar zit die FireSphere?
/me gooit alvast wat koffie de Devschuur in.
Waar zit die FireSphere?
Die eigenlijk altijd rond de klok van half 10 hier met een thermos... nog even wachten dusVerwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:15:
Waar zit die FireSphere?
Verwijderd
Slechte ontwikkeling, elke morgen hetzelfde gemiep om "koffie"…Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:15:
Waar zit die FireSphere?
Verwijderd
We zitten hier tenslotte in de Coffee Corner heVerwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:16:
[...]
Slechte ontwikkeling, elke morgen hetzelfde gemiep om "koffie"…
Coffee corner, niet coffee addicts. Also: doe mij maar thee
Je bent jong en je wilt wat!Gropah schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:22:
Coffee corner, niet coffee addicts. Also: doe mij maar thee
RTFM!
Alleen mensen die Guus heten drinken thee 
Vandaag weer verder met python + matplotlib om mooie plotjes te maken, m'n django database te parsen in iets bruikbaars zodat ik correlatie kan doen voor m'n scriptie, en LateX schrijven. Weet niet waar ik het meest tegenop zie
Vandaag weer verder met python + matplotlib om mooie plotjes te maken, m'n django database te parsen in iets bruikbaars zodat ik correlatie kan doen voor m'n scriptie, en LateX schrijven. Weet niet waar ik het meest tegenop zie
Ik heb net een bak Senseo op, maar dat zou ik toch absoluut niet classificeren als koffie
. Het kan in ieder geval niet op tegen een versgemalen espresso
.

Ik wel ... matplotlib.Struikrover schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:31:[...] Weet niet waar ik het meest tegenop zie
pfoeh, beetje verslapen, haast enzo.
Koffie dan maar.
Koffie dan maar.
Ah slechts 5 minuten later dan doorgaans, dus valt wel mee tochFiresphere schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:35:
pfoeh, beetje verslapen, haast enzo.
Koffie dan maar.
Dit belooft een mooie dag te worden.
Thuiswerken + geen opdrachten = studiedag!
Zal zo eens bedenken waar ik me mee bezig ga houden. Upgrade van .NET 4.0 naar 4.5 certificering, Pluralsight of iets totaal anders.
Thuiswerken + geen opdrachten = studiedag!
Zal zo eens bedenken waar ik me mee bezig ga houden. Upgrade van .NET 4.0 naar 4.5 certificering, Pluralsight of iets totaal anders.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Drama op de werkvloer...
Ik flikker per ongeluk mijn koffie om op de vergader tafel. Alles onder de koffie, stoelen, schrijfblokken (gelukkig laptops net gemist)... Maar het ergste is, koffie weg... 
Aan de andere kant wel blij met andere ontwikkelingen, 2 dagen op locatie geweest en zag vanochtend dat ze het bedrijfslogo op de gevel van "mijn" kantoor hadden geplaatst
Ik wist dat het er aan zat te komen (niet exact wanneer), maar het was wel een welkome verrassing. Nu voelt mijn kantoortje helemaal af
Aan de andere kant wel blij met andere ontwikkelingen, 2 dagen op locatie geweest en zag vanochtend dat ze het bedrijfslogo op de gevel van "mijn" kantoor hadden geplaatst

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Beter dan Matlab zelf, als je dan toch moet plotten kun je beter python gebruiken
Over koffie gesproken: Heerlijke zelfgemaakte cappuccino uit mijn Bialetti met geklopte melk

Er zijn weinig momenten dat ik zoveel zin heb om naar m'n werk te gaan, maar vandaag...
We hebben een nieuwe espressomachine! Lijkt een beetje op deze, maar toch anders.
De koffie is in ieder geval hemels!
We hebben een nieuwe espressomachine! Lijkt een beetje op deze, maar toch anders.
De koffie is in ieder geval hemels!
Fijn voor je!.Gertjan. schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:37:
Aan de andere kant wel blij met andere ontwikkelingen, 2 dagen op locatie geweest en zag vanochtend dat ze het bedrijfslogo op de gevel van "mijn" kantoor hadden geplaatstIk wist dat het er aan zat te komen (niet exact wanneer), maar het was wel een welkome verrassing. Nu voelt mijn kantoortje helemaal af
![]()

Wat is de naam van je bedrijf eigenlijk?
RTFM!
Ja, plotting in matlab is een hel. En als je dan eindelijk het plaatje hebt wat je wilt is de kwaliteit om te janken. Maar matplotlib maakt het allemaal niet veel makkelijker, zeker niet omdat het de matlab api probeert te implementeren ... half. En die dubbelzinnigheid is inderdaad ook vrij klote. Maar, uiteindelijk krijg je wel mooie plaatjes, een stuk beter dan matlab.Struikrover schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:39:Beter dan Matlab zelf, als je dan toch moet plotten kun je beter python gebruiken. Alleen wel een brakke API met veel verschillende manieren om hetzelfde uit te voeren, dat maakt het onoverzichtelijk.
mmm, doe mij maar gewoon een verse espresso, zonder toevoegingenStruikrover schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:39:Over koffie gesproken: Heerlijke zelfgemaakte cappuccino uit mijn Bialetti met geklopte melk
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.