De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:07
wsitedesign schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:48:
[...]

Definieer groot, maar als 23" groot genoeg is, ik ook :*)
3*24 inch. twee op 1920*1200,1 op 1200*1920. Ik had er nog een tv boven hangen maar dat werd te hoog om normaal te bekijken en gebruikte ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
1x 30" + laptop scherm vind ik ook wel prettig werken. Nu heb ik 2x 24" :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:32:
[...]

Momenteel heb ik nog geen vaste werkplek. Ik ben hier nu 3 weken en heb al op 3 verschillende plaatsen gezeten. Elke keer een monitor meesleuren is geen optie.

Binnenkort krijg ik een vast project en wanneer ik daar geen extra monitor ter beschikking heb, ga ik toch eens een praatje doen met mijn manager.
Ah vandaar! :P Lijkt me namelijk geen wenselijke situatie voor lange tijd.

Ik heb hier nu 2x 24 inch 1920*1200. Werkt prima! Zou ik er nog een scherm bij krijgen, dan zet ik deze in portrait modus, is soms nog wel eens handig. Al heb ik aan twee schermen genoeg hoor, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
De voor mij ideale opstelling is: 1 22" wide screen en het scherm van een 15" laptop.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ealanrian schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:50:
[...]

3*24 inch. twee op 1920*1200,1 op 1200*1920. Ik had er nog een tv boven hangen maar dat werd te hoog om normaal te bekijken en gebruikte ik dus niet.
Beroep: student.
Valsspeler :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:32:
[...]

Momenteel heb ik nog geen vaste werkplek. Ik ben hier nu 3 weken en heb al op 3 verschillende plaatsen gezeten. Elke keer een monitor meesleuren is geen optie.

Binnenkort krijg ik een vast project en wanneer ik daar geen extra monitor ter beschikking heb, ga ik toch eens een praatje doen met mijn manager.
Zelfs mijn stages waren beter voorzien.

Ik kreeg bij de een 2x1600*1200, en bij de andere 1680*1050+1280*1024. En natuurlijk nog een laptop met 1080p ernaast. Prima klimaat voor een developer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:00:
De voor mij ideale opstelling is: 1 22" wide screen en het scherm van een 15" laptop.
Die heb ik thuis ook. Allebei 1920*1080. Werkt prima voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:03:
[...]

En zzp-er :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
2x22", 1x21" en 1x19"... alleen is m'n bureau te klein ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Nog een student met 3 schermen aan zn pc meldt zich :P
Al heb ik dan wel weer een mengelmoesje aan schermen staan. De 17" 1280x1024 en de 23" 1920x1080 had ik al voor mn studententijd staan, en toen ik meer ging werken (thuis) is daar een 24" 1920x1200 bijgekomen (met het idee om de 17" weg te doen, maar dat idee is een beetje mislukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Hmm de vodafone site heeft ook een bug. Elke keer als ik voor het eerst in een tijd er weer kom staat er rechts boven in "Je bent ingelogd" en links in het menu "Inloggen my vodafone".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Krijg nu net een mailtje van neckermann dat ze de 350 euro xbox wél gaan leveren

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

* OkkE heeft 1x iMac 27" met meestal 3 desktops/spaces.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 23:32
* P-Storm heeft 3x 1080p, de ruimte! De ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Late reactie maar alsnog:

Ik ben niet van plan om een nieuw scherm te kopen voor op mijn werk. Dat moeten ze maar op het werk regelen. Het is alleen maar in hun voordeel, maar ok.

1600x1200 werkt nog goed op dit schermpje behalve dat hij soms irritant knippert :P En nee het is geen crt.
Het is een syncmaster 913v

Ik moet zeggen dat ik wel heel graag 3x u2711 wil maar dat zal het vast niet worden :P

Als ik eenmaal een nieuwe pc heb, kan ik dat thuis misschien nog wel voor elkaar krijgen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:03:
[...]

Ik ben ook nog student hoor, al heeft het me een tijdje aan vakantiejob gekost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Soundless schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:39:
1600x1200 werkt nog goed op dit schermpje behalve dat hij soms irritant knippert :P En nee het is geen crt.
Het is een syncmaster 913v
Maar dat kan nooit 1:1 pixel mapping zijn, het is niet eens dezelfde aspect ratio, dus ik kan me niet voorstellen dat het er nog goed uitziet eigenlijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Krijg ik een mailtje van Tweakers om mee te doen aan een onderzoek, behoor ik blijkbaar toch niet helemaal tot de doelgroep. Tenminste, dat was de conclusie na een telefonisch vragenlijstje te hebben beantwoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

zo, ook jullie grote vriend epic_gram is vandaag overgestapt naar android studio :D Eerst had ik nog wat probleempjes met stabiliteit en snelheid op mijn laptopje, maar nu draait het allemaal perfect

En nu snel eclipse eraf gooien *O*

edit: en wat een fantastische software is het toch ook. :) Het is echt een verademing om van eclipse af te zijn :$

*maakt een dansje

[ Voor 22% gewijzigd door epic_gram op 26-08-2013 14:54 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epic_gram schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:47:
zo, ook jullie grote vriend epic_gram is vandaag overgestapt naar android studio :D Eerst had ik nog wat probleempjes met stabiliteit en snelheid op mijn laptopje, maar nu draait het allemaal perfect

Werkt dat wat lekker tegenwoordig. Vlak na de release was het niet zo stabiel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

TheNephilim schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:45:
Krijg ik een mailtje van Tweakers om mee te doen aan een onderzoek, behoor ik blijkbaar toch niet helemaal tot de doelgroep. Tenminste, dat was de conclusie na een telefonisch vragenlijstje te hebben beantwoord :+
Ik ben ook uitgenodigd. Moet je ervoor op een werkdag (maandag of dinsdag) tot 21.30 voor op een kantoor zijn in Amsterdam. En je woont in regio groningen met de dagen erna verplichtingen (is al snel met mensen en door de week)... Tja, dan houd het volgens mij ook op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging er altijd van uit dat Tweakers je gegevens niet gebruikt voor marketingdoeleinden? Heb ik het dus even mis -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:48:
[...]

Werkt dat wat lekker tegenwoordig. Vlak na de release was het niet zo stabiel dacht ik.
mja, hangt ervanaf welke versie je hebt. Ik experimenteer er al mee vanaf de eerste versie en die was inderdaad niet zo heel goed, maar over deze ben ik zeker te spreken!

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epic_gram schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:55:
[...]

mja, hangt ervanaf welke versie je hebt. Ik experimenteer er al mee vanaf de eerste versie en die was inderdaad niet zo heel goed, maar over deze ben ik zeker te spreken!
Hoe kan het ook anders. Android Studio is gebaseerd op IntelliJ en daar ben ik ook altijd tevreden van geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Gropah schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:53:
[...]

Ik ben ook uitgenodigd. Moet je ervoor op een werkdag (maandag of dinsdag) tot 21.30 voor op een kantoor zijn in Amsterdam. En je woont in regio groningen met de dagen erna verplichtingen (is al snel met mensen en door de week)... Tja, dan houd het volgens mij ook op
Ik zit blijkbaar uberhaupt niet in de doel groep want ik heb geen mail gekregen. Als je kijkt naar de trein tijden is het nog mogelijk om in Groningen zelf te komen maar als je niet in een grote stad woont en voorbij zwolle woont word het al snel een probleem om dan nog thuis te komen met het OV. En met de auto is ook geen pretige rit. Beetje jammer dat zoiets niet in Utrecht of nog oosterlijker (laat die westerlingen maar eens reizen :P) georganiseerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:55:
[...]

Hoe kan het ook anders. Android Studio is gebaseerd op IntelliJ en daar ben ik ook altijd tevreden van geweest :)
Ja dit is echt zo'n tool die ze 5 jaar terug al hadden moeten uitbrengen. Ik heb er nog niet heel veel ervaring mee natuurlijk maar er zit echt veel potentie in. Ik ben er happy mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Uurtje of anderhalf rijden voor mij, dus was wel te doen. Inderdaad, als het niet echt dichtbij is word het op die tijdstippen wat lastig soms.
Ik ging er altijd van uit dat Tweakers je gegevens niet gebruikt voor marketingdoeleinden? Heb ik het dus even mis -O-
Alleen je e-mail adres word gebruikt en het is niet voor marketingdoeleinden. Het is een onderzoek voor Tweakers zelf, maar een extern bureau voert deze uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Woy schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:45:
[...]

Maar dat kan nooit 1:1 pixel mapping zijn, het is niet eens dezelfde aspect ratio, dus ik kan me niet voorstellen dat het er nog goed uitziet eigenlijk.
Het ziet er gewoon 'niet vervormd' uit. Kan aan mij liggen maar heb ook nooit iets van collega's gehoord die op mijn scherm kwamen kijken.

Het is trouwens een 19" geen 17 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:09
De zin is wat weg voor vandaag. Ik wil naar huis. :(

[ Voor 20% gewijzigd door Styxxy op 26-08-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
hier zowel thuis als op 't werk 2 keer 23" (1050x1680), prima genoeg voor mij :)

heb thuis nog wel een 3e 23" staan op het bureau, maar daar is momenteel niks op aangesloten...

uurtje nog en dan is het weer klaar voor vandaag... hele dag al druk, maar niet echt het gevoel dat ik erg productief ben geweest (buildbreak van iemand anders fixen, codeaanpassing van iemand anders terugdraaien en nu teruggekomen werk voor iemand anders aan het doen) en dat terwijl ik genoeg leuke projectjes heb liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ealanrian schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:58:
[...]

Ik zit blijkbaar uberhaupt niet in de doel groep want ik heb geen mail gekregen. Als je kijkt naar de trein tijden is het nog mogelijk om in Groningen zelf te komen maar als je niet in een grote stad woont en voorbij zwolle woont word het al snel een probleem om dan nog thuis te komen met het OV. En met de auto is ook geen pretige rit. Beetje jammer dat zoiets niet in Utrecht of nog oosterlijker (laat die westerlingen maar eens reizen :P) georganiseerd word.
Ik heb geen rijbewijs en mijn dorp ligt op 1 overstap vanuit Groningen, maar is na ongeveer 12 uur niet meer bereikbaar. Minstens 3 uur reizen naar Groningen vanuit amsterdam waar ik waarschijnlijk pas rond 22 uur weg kan -> niet mogelijk voor mij om nog op dezelfde dag thuis te komen.

Over beeldschermen:

Ik gebruik voornamelijk 1 22" 1680 x 1050 beeldscherm met een 17" 1280 x 1024 scherm er naast (maar voor windows en Linux eronder (want ik moet met de muis kunnen snappen)). Op de uni gebruik ik voornamelijk mijn laptop (15" met 1080p) en als het kan sluit ik er nog een 22" 1080p van de uni op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is ook niet voor marketingdoeleinden, maar voor het verbeteren van de site: Kwalitatief onderzoek kleine groep Tweakers door MARE

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:17:
[...]

Het is ook niet voor marketingdoeleinden, maar voor het verbeteren van de site: Kwalitatief onderzoek kleine groep Tweakers door MARE
Waarom wordt er een discussie gevoerd tussen een select aantal Tweakers en wordt er niet gewoon een topic geopend? Nu worden er mensen uit een bepaalde regio gekozen maar is dit representatief voor alle tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:20:
[...]
Waarom wordt er een discussie gevoerd tussen een select aantal Tweakers en wordt er niet gewoon een topic geopend?
Omdat een face-to-face discussie heel anders zal verlopen dan een topic op GoT.
Nu worden er mensen uit een bepaalde regio gekozen maar is dit representatief voor alle tweakers?
Het zal vast niet representatief voor alle tweakers zijn, maar dat is sowieso zo goed als onmogelijk. Maar het zal ongetwijfeld een goed beeld geven van wat er speelt onder actieve tweakers. Natuurlijk zijn er daarna ook nog mogelijkheden om de bevindingen te toetsen bij andere tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke basis is de selectie gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:35:
Facebook profiel foto, indien vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo eens even lekker wat kleine issues wegwerken op de zelfbouw webshop! :o Daarnaast een beetje verder optimaliseren, vooral de stukjes JavaScript kunnen best een bak netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
epic_gram schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:47:

edit: en wat een fantastische software is het toch ook. :) Het is echt een verademing om van eclipse af te zijn :$

*maakt een dansje
Heb ik iets gemist? Voor zover ik weet is Android Studio nog altijd in beta oid? :o

Ben zelf hard aan het uitkijken op dit stukje software, maar zolang die niet RTM is blijf ik nog wel even hangen op IntelliJ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:08
Ik ben vandaag de hele dag al bezig met een support issue waar de support afdeling niet uitkomt. Nu mag ik het als 3e-lijns support het oplossen.

Na de eerste analyse kom ik er achter dat van de 700 gegenereerde berichten maar 120 worden verwerkt. Ik zit nu echt te verbazen waarom we niet veel meer issues krijgen...

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
De rest van de klanten is blijven hangen in de maandag-mode? :z :O }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:08
pdebie schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:36:
De rest van de klanten is blijven hangen in de maandag-mode? :z :O }:|
Nee, ik :(. Die 120 berichten zijn juist de berichten die fout gaan.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mis nog steeds een algemeen topic waar je eens wat kan laten zien. Niet qua design, maar meer technisch en usability xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Is daar niet het welke tools heb jij gemaakt topic voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Tools is heel algemeen, ook voor simpele commandline tooltjes lijkt mij?
Maar goed daar kan je je GUI vragen ook kwijt natuurlijk:)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Nieuw laptopje van de zaak, alles opnieuw aan het installeren. Ik ga proberen om Firefox vanaf nu weer als mijn main browser te gebruiken. Ik merk in ieder geval meteen dat GMail niet vooruit te branden is, maar goed dat is wel te verwachten dat een bedrijf als Microsoft Google er voor zorgt dat hun applicaties het merkbaar slechter doen op het platform van een concurrent zonder dat je daar schokkend betere features voor terug krijgt.

Hoe zit het eigenlijk met die Humble Bundle games? Ik wilde ze eigenlijk bewaren tot over een flinke tijd als ik weer eens een tijdje niks te doen heb, moet ik die keys alvast claimen en ergens opslaan en kan ik dan wel ongelimiteerd wachten met installeren? Ik zag dat Civ V nog gewoon in de lijst met games stond en ik hem zo kon installeren.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

BikkelZ schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:05:
Ik merk in ieder geval meteen dat GMail niet vooruit te branden is, maar goed dat is wel te verwachten dat een bedrijf als Microsoft Google er voor zorgt dat hun applicaties het merkbaar slechter doen op het platform van een concurrent zonder dat je daar schokkend betere features voor terug krijgt.
Heb je hier mee info over?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hoe zit het eigenlijk met die Humble Bundle games? Ik wilde ze eigenlijk bewaren tot over een flinke tijd als ik weer eens een tijdje niks te doen heb, moet ik die keys alvast claimen en ergens opslaan en kan ik dan wel ongelimiteerd wachten met installeren? Ik zag dat Civ V nog gewoon in de lijst met games stond en ik hem zo kon installeren.
Je kunt de keys claimen wanneer je wilt. Je kunt ze ook al vast ophalen en dan later invoeren in het gewenste systeem. Met steam kun je oneindig veel installs doen, zolang je maar ingelogd bent op je account. Origin weet ik niet. Ze hebben volgens mij de regeling dat ze tot 3 maand na het invoeren van de key garanderen dat je kunt downloaden. Daarna hangt het af van het systeem. Tot nu toe heb ik er met origin weinig moeite mee. Ik kon gewoon mijn retail versie van BF2142 (ver voor origin) invoeren downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Sebazzz schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:11:
[...]

Heb je hier mee info over?
Ik heb even gezocht voor je maar ik kan geen duidelijke link opduikelen, sorry. Had te maken met geoptimaliseerde JS en features waardoor het op Chrome een acceptabele performance heeft en op andere andere platforms niet, terwijl FF en IE ook zo hun specifieke optimalisaties kunnen hebben.
Gropah schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:20:
[...]

Je kunt de keys claimen wanneer je wilt. Je kunt ze ook al vast ophalen en dan later invoeren in het gewenste systeem. Met steam kun je oneindig veel installs doen, zolang je maar ingelogd bent op je account. Origin weet ik niet. Ze hebben volgens mij de regeling dat ze tot 3 maand na het invoeren van de key garanderen dat je kunt downloaden. Daarna hangt het af van het systeem. Tot nu toe heb ik er met origin weinig moeite mee. Ik kon gewoon mijn retail versie van BF2142 (ver voor origin) invoeren downloaden.
Cool

[ Voor 42% gewijzigd door BikkelZ op 26-08-2013 18:30 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik vind GMail niet zo traag op andere platformen, maar goed dat is persoonlijk ;)

Chrome zal wel wat beter "snappen" hoe hij Gmail kan renderen. Weet precies welke functies veel gebruikt worden etc.
Javascript engine van Chrome is volgens mij sowieso één van de betere.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Afvalzak schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:58:
Javascript engine van Chrome is volgens mij sowieso één van de betere.
Dat ja, chrome is gewoon met alles sneller dan firefox. Niet alleen gmail. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:35:
Ik zou het niet weten, maar het gaat specifiek over actieve gebruikers, dus ze zullen minstens naar het postgedrag gekeken hebben.
Ik merk in ieder geval meteen dat GMail niet vooruit te branden is, maar goed dat is wel te verwachten dat een bedrijf als Microsoft Google er voor zorgt dat hun applicaties het merkbaar slechter doen op het platform van een concurrent zonder dat je daar schokkend betere features voor terug krijgt.
Het lijkt me sterk dat ze express zorgen dat het product merkbaar slechter werkt op een ander product. Daar lopen ze ook alleen maar klanten mee mis, want ze beseffen echt wel dat mensen niet alleen maar voor gmail over gaan stappen. Ik geloof best dat Chrome hun main development platform is, en dat daar dus meer tijd qua optimalisatie in zit, maar door andere platformen slecht/niet te ondersteunen schieten ze zichzelf gewoon in de voet.

[ Voor 60% gewijzigd door Woy op 26-08-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste uitstapje naar SSE: een N-body simulator.

Zelf schrijven gaat behoorlijk wat sneller dan het door de compiler laten oplossen, gek genoeg. Verder is er nog wat snelheidswinst te pakken door de elke instructie in de loop een paar keer te dupliceren. Jammer dat de compiler dat niet voor mij wil oplossen.

Woy schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:06:
[...]

Ik zou het niet weten, maar het gaat specifiek over actieve gebruikers, dus ze zullen minstens naar het postgedrag gekeken hebben.
Oeh. http://gathering.tweakers.net/forum/top500/average :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:23
* Biersteker had zichzelf heel wat tijd kunnen besparen met een nieuwe modem . :(

Buiten dat is Java, PHP en google cloud messaging een leuke combinatie. (behalve als het modem vind dat upstream niet meer nodig is |:( |:( 8)7 ) Morgen maar even bekabeling checken en router vervangen. (Heeft last van spoken :S)

[ Voor 14% gewijzigd door Biersteker op 26-08-2013 19:18 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:59
Daar sta ik dus niet bij, maar ben wel uitgenodigd. Zit nog een beetje te twijfelen of ik wel moet gaan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wat een dubieuze lijst, met mensen die vandaag geregistreerd hebben, vier posts hebben geplaatst en direct in die lijst komen omdat ze een hoge postfrequentie hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Patriot schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:29:
[...]

Wat een dubieuze lijst, met mensen die vandaag geregistreerd hebben, vier posts hebben geplaatst en direct in die lijst komen omdat ze een hoge postfrequentie hebben :+
Ik ben geselecteerd terwijl ik op vakantie was en dus niets postte en/of las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jip_86 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:28:
[...]

Daar sta ik dus niet bij, maar ben wel uitgenodigd. Zit nog een beetje te twijfelen of ik wel moet gaan eigenlijk.
De typische tweaker gaat niet zomaar naar buiten, dus je bent terecht geselecteerd. :p

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Gropah schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:32:
[...]

Dat is niet zo heel gek, als het echt op die lijst is gebaseerd. Want daar heb je op den duur weinig invloed meer op. Je activiteit daar wordt berekend aan de hand van het aantal dagen dat je bent geregistreerd en je aantal posts. Hoe langer je geregistreerd bent, hoe minder invloed een paar dagen veel of weinig (of niet) posten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:59
Voutloos schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:33:
[...]
De typische tweaker gaat niet zomaar naar buiten, dus je bent terecht geselecteerd. :p
Is vast de bedoeling dat ik niet kom inderdaad. Woon boven Zwolle namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Zouden ze alleen mensen gekozen hebben uit de uithoeken zodat er niemand komt en ze geen bijeenkomst hoeven te organiseren/de uitslag zelf kunnen bepalen? * Ealanrian haalt aluhoedje uit de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ealanrian schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:43:
Zouden ze alleen mensen gekozen hebben uit de uithoeken zodat er niemand komt en ze geen bijeenkomst hoeven te organiseren/de uitslag zelf kunnen bepalen? * Ealanrian haalt aluhoedje uit de kast
Of zullen de mensen die in een uithoek wonen het meest actief zijn op Tweakers omdat er verder niks te doen is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wait wut? Er wonen mensen boven Zwolle?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gropah schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:32:
[...]

Ik neem ook aan dat ze iets verder kijken dan de laatste paar weken, maar als je het afgelopen jaar maar 3 posts gedaan hebt zal je denk ik niet als "actieve gebruiker" aangemerkt worden.

Maar zoals ik aangeef weet ik verder totaal niet wat de selectie criteria zijn, dat zou je aan iemand op kantoor moeten vragen.
Voutloos schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:50:
Wait wut? Er wonen mensen boven Zwolle?
Ik heb vroeger met topografie inderdaad geleerd dat je na zwolle van de aarde afviel, dus dat lijkt me ook vreemd ja :+

[ Voor 20% gewijzigd door Woy op 26-08-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

En ik ben niet uitgenodigd :-(

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Je bent te jong denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:08:
Mijn eerste uitstapje naar SSE: een N-body simulator.

Zelf schrijven gaat behoorlijk wat sneller dan het door de compiler laten oplossen, gek genoeg. Verder is er nog wat snelheidswinst te pakken door de elke instructie in de loop een paar keer te dupliceren. Jammer dat de compiler dat niet voor mij wil oplossen.

[...]

Oeh. http://gathering.tweakers.net/forum/top500/average :+
Oeh. 222 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:33
135 :o Ik ben een grotere postslet dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
met mijn 742 posts en 0.45 per dag maak ik geen kans op die lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Niet op de kaart.
Ik ben pissiger vandaag dan ik dacht.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:25:
135 :o Ik ben een grotere postslet dan ik dacht.
Heb je F1r3Sph3r3 al eens bezig gezien? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:27:
[...]

Heb je F1r3Sph3r3 al eens bezig gezien? :p
Hey! Ik ben normaal heel rustig!

spoiler:
Ik ben alleen niet normaal

En nog 1x zo mijn naam spellen en je krijgt nooit weer koffie!

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 26-08-2013 22:33 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

F1r3Sph3r3!
F1r3Sph3r3!!
F1r3Sph3r3!!!
F1r3Sph3r3!!!!

Hoi.

:+

Ik lust toch geen koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nooit meer enige vloeistof voor F.West it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:32:
[...]

Hey! Ik ben normaal heel rustig!

spoiler:
Ik ben alleen niet normaal

En nog 1x zo mijn naam spellen en je krijgt nooit weer koffie!
Jij drinkt gewoon te veel koffie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:38:
[...]

Jij drinkt gewoon te veel koffie :+
Echt niet! Slechts 15 mokken/dag! (volgens de computer van de Jura)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:32

StM

Wakker worden mensen, het zonnetje schijnt! >:)

Nu nog motivatie gezocht om aan het werk te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Gelukkig heb ik gisteren de screens al naar beneden gedaan. Maar motivatie zou wel handig zijn vandaag ja al heb ik het idee dat er weinig van gaat komen, net te veel dingen te regelen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StM schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:20:

Echt veel zon zie ik hier nochtans niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:00
* Geerrrt valt in slaap op zijn toetsenbord

Zo'n dag is het dus

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Vraag me af hoe deze dag door te komen? Gisteren een beetje te lang aan het kampvuur gehangen :)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
StM schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:20:

Zonnetje schijnt hier ook, nu nog de warmte, was net brrrr koud buiten :(

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Mijn kickstart werkt vandaag niet echt. Dat word maar opzoek naar pokkeherrie om wakker te blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 09:37
GeertJam schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:27:
* dev10 valt in slaap op zijn toetsenbord

Zo'n dag is het dus
De eerste vijf dagen na het weekend zijn altijd het zwaarst.

Gisteravond een verjaardag gehad en een beetje te veel bier gedronken... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

epic_gram schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:01:
[...]

Dat ja, chrome is gewoon met alles sneller dan firefox. Niet alleen gmail. :)
_O- _O- Nou ja, met alles.... :/
Zo nu en dan slopen ze wel eens wat ;) Chrome heeft een tijd moeite gehad met redelijk complexe pagina's in combinatie met bepaalde libraries. De libraries waren op andere browsers snel genoeg, maar Chrome ging totaal de mist in met DOM manipulaties (vooral HTML manipulaties, de InnerHTML calls waren traag als dikke stront (1 a 2 seconden) terwijl innerText als een trein ging).

Vrij recentelijk is dat probleem ineens verdwenen, maar er waren redelijk wat mensen die last hadden van verrotte performance... :'(
De issue werd ineens door een gebruiker als resolved gemeld :+ Die complimenteerde ons voor het oplossen van het performance probleem :9

Over het algemeen ben ik redelijk tevreden met Chrome, maar de laatste tijd begint dat redelijk af te nemen door zulke acties. :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, dan maar koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Lekker!

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik kan wel wat gebruiken... Had net even een deel van de code weg gehaald om te verbouwen, Ik me maar afvragen waarom de implementatie niet meer werkt na compile....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

De hete chocolade smaakt hier na koffie vandaag. Yuck. Dat wordt Assam drinken vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

.Gertjan. schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:16:
[...]
Zo nu en dan slopen ze wel eens wat ;) Chrome heeft een tijd moeite gehad met redelijk complexe pagina's in combinatie met bepaalde libraries. De libraries waren op andere browsers snel genoeg, maar Chrome ging totaal de mist in met DOM manipulaties (vooral HTML manipulaties, de InnerHTML calls waren traag als dikke stront (1 a 2 seconden) terwijl innerText als een trein ging).
Over het algemeen ben ik redelijk tevreden met Chrome, maar de laatste tijd begint dat redelijk af te nemen door zulke acties. :/
Chrome kan niet eens complexe of langere url (encodings) aan/openen :+ Nu wordt de querystring ook wel redelijk misbruikt door de SAP middleware. Maar om nou te crashen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mijn koffie was er niet bij de C1000, alle tussensoorten wel, maar niet de Delicate ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
Hier is de zon niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook niet -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier een heleboel zon! :o Dat word weer oogverblindend als ik weer eens naar buiten ga :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Hier genoeg zon, maar wel:
Afbeeldingslocatie: http://2damnfunny.com/wp-content/uploads/2012/12/Its-the-Most-Perfect-Day-Ever.gif

(al heb ik wel een raampje open)

[ Voor 54% gewijzigd door Intru op 27-08-2013 11:18 . Reden: hmpf... stomme hotlink bescherming ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Nee, laten we ergens in het laatste sourcebestand van een rebuild even gaan zeiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
vector aap;
float gorilla;

// Nope
std::max(0,aap.size()) // 8 regels error per stuk
std::max(0,1.5*gorilla + 0.4)
// etc.

:|

[ Voor 5% gewijzigd door Orwell op 27-08-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Intru schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:03:
Hier genoeg zon, maar wel:
[afbeelding]

(al heb ik wel een raampje open)
Error 1011
Access denied
Dat is een nieuwe error code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Jegorex schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:13:
[...]

[...]

Dat is een nieuwe error code?
Stomme hotlinkbescherming, nu doet ie 't volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Zo even 10 jaar jonger in 10 minuten... Mijn baard ontzettend laten kortwieken. Nu maar weer verder met Celix

[ Voor 15% gewijzigd door Ealanrian op 27-08-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ealanrian schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:23:
Zo even 10 jaar jonger in 10 minuten... Mijn baard ontzettend laten kortwieken. Nu maar weer verder met Celix
Als ik mn baardje laat staan moet ik altijd m'n ID laten zien als ik peukje wil halen :+
Pagina: 1 ... 5 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.