De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.347 views

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:15
En is je database wel compleet? Is bijvoorbeeld Emmen Overijssel ook aanwezig, dat gat is zo klein dat het nauwlijks een plaats te noemen is.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:07
Ealanrian schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:09:
En is je database wel compleet? Is bijvoorbeeld Emmen Overijssel ook aanwezig, dat gat is zo klein dat het nauwlijks een plaats te noemen is.
Emmen Overijssel? :P Eerste keer dat ik daar wat over hoor. Dus zegt wel hoe klein het is :P

• Ealanrian
Ligt tussen Dalfsen en Hoonhorst(niet veel groter :P)

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 12:32
Firesphere schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:07:
[...]

Waarom niet een dropdown met autocomplete? Dan heb je beide problemen toch opgelost?
Zoiets?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

Net een e-mail gestuurd naar een extern contactpersoon met mijn manager in kopie. Ben het subject vergeten in te vullen. FML

offtopic:
Voor hier mensen zeggen dat dit helemaal niet erg is: ik knikker mails zonder onderwerp altijd meteen de prullenbak in, zeker wanneer ik de afzender niet ken.

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
outlook staat zo ingesteld dat voor het verzenden van een mail zonder subject , er een melding komt met de vraag of je toch echt wil verzenden.

Dit kan vervelend zijn maar het heeft ook zo zijn voordelen :)

Verwijderd

Mulder_fox schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:02:
outlook staat zo ingesteld dat voor het verzenden van een mail zonder subject , er een melding komt met de vraag of je toch echt wil verzenden.

Dit kan vervelend zijn maar het heeft ook zo zijn voordelen :)
Klopt maar ik was helaas een mail aan het verzenden via de Outlook webapp die deze functionaliteit volgens mij niet heeft.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Brrr dat mailtje. Nog afgezien van het niet-nut van zoveel werken (inderdaad, ongezond, je maakt meer fouten etc), snap ik ook echt niks van het idee dat je ook zoveel extra moet werken als je wel op schema ligt. Lijkt me niet echt te motiveren.

Pfft, webdev blijft gedoe, er blijken toch heel wat mobiele browsers die gewoon hun eigen plan trekken. Met name het instellen van een fijne fontsize blijkt niet makkelijk, want de px is nogal een zeer flexibele maat geworden. (Oh, en relatieve fontsizes helpen niet want 100% is niet ingesteld als 'de fontsize die waarschijnlijk het best leesbaar is op betreffende device' maar gewoon als 16px klaarpuntuit, dus echt relatief is dat niet.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
alienfruit schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:14:
Maar dan loopt de urendeclaraties toch nog steeds in het honderd? Immers misschien mag je niet meer dan 8 uur declareren bij de klant en wel de normale uren bij je eigen baas. En moet de overuren of extra vakantiedagen geregeld worden etc.
Ze mogen gewoon meer dan 8 uur declareren op een dag hoor.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01 13:40

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Picta van m'n phone

Afbeeldingslocatie: https://4p5f3q.blu.livefilestore.com/y2mBYRkqFlBEliiIXBNxeT4c7ulgPXAt4XidNPajNOcF1Ugcdff4rJ4M3Ryp2XchHNrLk9FXwi8ttKAAMwsrhRLf1IzZi8D_8F_yKN1vhLIBqaXL9PRJsdiuHb6w7OXnE7Q/WP_20130924_15_17_40_Pro.jpg?psid=1

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ealanrian
Dat lijkt wel scherp. Bevalt ie?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01 11:55

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat is zeker erg strak! :o Doet hij ook nog z'n werk met wat minder licht?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja het is verder gewoon Windows Phone :P. Had hiervoor 7.8 op een Omnia 7. Ontloopt elkaar op het eerste gezicht niet zo heel veel, moet al m'n apps enzo nog gaan installeren. De standaard animaties lijken wel iets smoother, en de pixels zijn kleiner.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheNephilim schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:24:
Dat is zeker erg strak! :o Doet hij ook nog z'n werk met wat minder licht?
Oh ja da's ook een interessante :)

Hier sta ik in het rommelhok met licht uit en deur dicht, ik zag zelf dus ook vrijwel niets. Genomen met flitser uiteraard, maar best fatsoenlijk voor een telefoonflitser :)
Afbeeldingslocatie: https://4p4wow.blu.livefilestore.com/y2m06WEjZr5EnmVkCJDZ1xG0bWXvQCsHhx0V0QbgWlDsbFqhvwKoZcjMRwLrkqgKLGv5Su4Rk5oOdalaC1PSVYXrLNxFvpEjDZxOGkpnhfh3kPSyNvFCBglsRc56ayihlX4/WP_20130924_15_26_10_Pro.jpg?psid=1

Hier eentje zonder flitser met een beetje licht in het rommelhok.
Afbeeldingslocatie: https://4p7lrw.blu.livefilestore.com/y2mYHDWJkU2vK31ekLMrStXGTjnUynRoAUQFipTVC_Nw-Eleeini5XCCw93AlreVSNUoInHVxz7oTIcmg9rBlTQPJxWdwaQRnQ_Vj4H4QX4OLTiiLu3dw34V0s9HocIoJI6/WP_20130924_15_26_56_Pro.jpg?psid=1

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:30:
[...]

Oh ja da's ook een interessante :)

Hier sta ik in het rommelhok met licht uit en deur dicht, ik zag zelf dus ook vrijwel niets. Genomen met flitser uiteraard, maar best fatsoenlijk voor een telefoonflitser :)
[afbeelding]

Hier eentje zonder flitser met een beetje licht in het rommelhok.
[afbeelding]
Ziet er goed uit inderdaad, daar kun je ook nog wel wat mee *O*

Goh, ik had helemaal het idee dat er tegenwoordig al Windows 8 op de telefoons stond, maar dit is nog 7.x begrijp ik dus xd

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Dat ziet er toch zeer goed uit voor een telefooncamera!
* OkkE is impressed.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Korben

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:33:
[...]

Ziet er goed uit inderdaad, daar kun je ook nog wel wat mee *O*

Goh, ik had helemaal het idee dat er tegenwoordig al Windows 8 op de telefoons stond, maar dit is nog 7.x begrijp ik dus xd
Nee... Dat begrijp je verkeerd. .oisyn zegt dat zijn vorige telefoon Windows Phone 7.x had. De Lumia x20 telefoons hebben allemaal Windows Phone 8.
Strak man. Ik was al onder de indruk van m'n Lumia 920, maar die 1020 zet de extra megapixels wel aan het werk! :o

[ Voor 33% gewijzigd door Korben op 24-09-2013 15:38 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheNephilim schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:33:
Nee mijn vorige telefoon was 7.8, ik zei dat ik op het eerste gezicht niet zo heel veel verschil zie tussen de twee OS'en.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:35:
[...]

Nee... Dat begrijp je verkeerd. .oisyn zegt dat zijn vorige telefoon Windows Phone 7.x had. De Lumia x20 telefoons hebben allemaal Windows Phone 8.
[...]

Strak man. Ik was al onder de indruk van m'n Lumia 920, maar die 1020 zet de extra megapixels wel aan het werk! :o
Duudelijk, thanks! :>
.oisyn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:40:
[...]

Nee mijn vorige telefoon was 7.8, ik zei dat ik op het eerste gezicht niet zo heel veel verschil zie tussen de twee OS'en.
Daarom dacht ik dat je het over een 7.x versie had. Ik had gedacht dat er toch wel redelijk verschil in 7 en 8 zou zitten. In ieder geval op visueel gebied. Niets is minder waar blijkt dus xd

---

Lastig, als je in een ontwerp wel ziet hoe het er uit ziet en hoe het eruit moet komen te zien bij :hover, maar niet weet hoe je dat moet animeren :+

[ Voor 42% gewijzigd door TheNephilim op 24-09-2013 15:47 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Op visueel gebied verschillen 7.8 en 8 niet, maar 8 is wel een héél stuk sneller, en heeft allemaal kleinigheidjes die het leven net iets prettiger maken.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 17:16
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:57:
Net een e-mail gestuurd naar een extern contactpersoon met mijn manager in kopie. Ben het subject vergeten in te vullen. FML

offtopic:
Voor hier mensen zeggen dat dit helemaal niet erg is: ik knikker mails zonder onderwerp altijd meteen de prullenbak in, zeker wanneer ik de afzender niet ken.
Vind het versturen van een mail met vermelding naar bijlage zonder bijlage veel erger!

RTFM!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheNephilim schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:40:
Daarom dacht ik dat je het over een 7.x versie had. Ik had gedacht dat er toch wel redelijk verschil in 7 en 8 zou zitten. In ieder geval op visueel gebied.
Tja, de live tiles en de animaties zijn nagenoeg identiek. Onder water is er natuurlijk wel veel veranderd, de kernel is compleet anders en er zijn nu ook native apps mogelijk (WP7 apps konden alleen in .Net voor 3rd party ontwikkelaars). Verder zijn er wel echt veeeeeeeel meer opties in te stellen. Kan nu eindelijk ook filmpjes syncen met Skydrive \o/ (WP7 alleen foto's). En alles ziet er scherper en smoother uit maar dat ligt meer aan de hardware (hogere resolutie, snellere soc). Dat is iig wat ik tot nu toe allemaal ben tegengekomen. Zit op m'n werk dus heb er nog niet super uitgebreid mee kunnen spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 24-09-2013 15:58 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
Firesphere schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:07:
[...]

Waarom niet een dropdown met autocomplete? Dan heb je beide problemen toch opgelost?
Dan zou ik voor de variant moeten gaan die Korben aangeeft, want die ondersteund remote data. Ik ga geen dropdown op mijn pagina plaatsen waar alle (meer dan 4000) plaatsnamen van NL in staan.

Ik zal het hier eens op tafel leggen en kijken wat men er van vind.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Ik weet niet hoe de rest van je form er uit ziet maar je zou nog eens een extra check kunnen laten lopen op onSubmit danwel één seconde na de laatste onkeyup in dat tekstveld en hem dan als foutief markeren. Dus als je de lijst nog één keer ophaalt en dan de count van het aantal plaatsnamen niet 1 is (nul of meer dan één is niet goed lijkt me) dan is het veld foutief.

[ Voor 28% gewijzigd door BikkelZ op 24-09-2013 16:19 ]

iOS developer

Verwijderd

OOooh prachtig!
Hier zijn mails die gedistribueerd worden naar enkele tientallen mensen tegelijk. Er is 1 iemand begonnen met een reply all met de vraag "please unsubscribe me from this distribution list". Guess what? Iedereen doet nu hetzelfde met als gevolg dat mijn mailbox overspoelt wordt met nutteloze mails. Uiteraard beginnen er nu anderen een reply all te doen met als body "please, stop using reply all".

/me haalt nog snel wat popcorn

Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/euL8ShrGxiAeMSnZZAuozFZC/full.gif?nohitcount=1

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 17:00 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo kom je wel aan die 40 documentjes per week :+

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:21:
Zo kom je wel aan die 40 documentjes per week :+
48 and still counting. En dat in 20 minuten :)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere heeft een productiedip. Het wil even niet meer :'(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Koop een Surface 2, productiever kan het niet!

/me drank the Kool-Aid 8)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 17:16
Firesphere schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:29:
Tijd voor GTA V dan!

RTFM!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Die heeft de baas vanochtend opgehaald... "Want ik ben vannacht vader geworden" }:|

Dus nu heb ik alleen FIFA, en daar heb ik geen zin in.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Firesphere schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:37:
[...]

Die heeft de baas vanochtend opgehaald... "Want ik ben vannacht vader geworden" }:|

Dus nu heb ik alleen FIFA, en daar heb ik geen zin in.
Hmm, het laatste waar ik aan dacht toen ik net vader was geworden was gamen, maargoed :P

• Otherside1982
  • Laatst online: 31-01 11:54
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:20:
OOooh prachtig!
Hier zijn mails die gedistribueerd worden naar enkele tientallen mensen tegelijk. Er is 1 iemand begonnen met een reply all met de vraag "please unsubscribe me from this distribution list". Guess what? Iedereen doet nu hetzelfde met als gevolg dat mijn mailbox overspoelt wordt met nutteloze mails. Uiteraard beginnen er nu anderen een reply all te doen met als body "please, stop using reply all".

/me haalt nog snel wat popcorn
Bedlam DL3 >:)
Let op of straks ligt de hele email infrastructuur plat.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, een klant in paniek. Ze hebben een 1500 mailtjes naar hun klanten gestuurd met een linkje naar een blogpagina met aanmeldformulier. In plaats van de normale link, heeft ze een preview link erin gezet. Kortom; de link die je toestaat de pagina te bekijken als het nog niet gepubliceerd is :+ Die doet het niet meer als je eenmaal het document publiceert :p

Maar even een .htaccess rewrite erin geknikkert die de preview-link herschrijft naar de normale perma-link O-)

Verwijderd

Otherside1982 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:45:
[...]

Bedlam DL3 >:)
Let op of straks ligt de hele email infrastructuur plat.
Die kende ik nog niet.
Heerlijk :)

Edit: Misschien moet ik een reply-all doen met die link er in })

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 16:53 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ah, en dan de .htaccess om veiligheids redenen af en toe herschrijven, classic :/

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:50:
Haha, een klant in paniek. Ze hebben een 1500 mailtjes naar hun klanten gestuurd met een linkje naar een blogpagina met aanmeldformulier. In plaats van de normale link, heeft ze een preview link erin gezet. Kortom; de link die je toestaat de pagina te bekijken als het nog niet gepubliceerd is :+ Die doet het niet meer als je eenmaal het document publiceert :p

Maar even een .htaccess rewrite erin geknikkert die de preview-link herschrijft naar de normale perma-link O-)
That's how stuff gets broken. Hadden ze de juiste link er maar in moeten zetten.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:26:
[...]

That's how stuff gets broken. Hadden ze de juiste link er maar in moeten zetten.
Ach, het is maar tijdelijk. Over een maand gaan ze niet dat linkje uit de mail meer openen xd Je moet wat hè, de mail is al verstuurt.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:35:
[...]

Ach, het is maar tijdelijk. Over een maand gaan ze niet dat linkje uit de mail meer openen xd Je moet wat hè, de mail is al verstuurt.
Ik zou ze gewoon een "oops we messed up" laten sturen. Maargoed, ik ben dan ook niet zo heel erg goed in omgaan met klanten

Dear XML-fans.
Stop, drop and roll.

Start using YML for your config.

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 24-09-2013 17:45 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 08:11

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:20:
OOooh prachtig!
Hier zijn mails die gedistribueerd worden naar enkele tientallen mensen tegelijk. Er is 1 iemand begonnen met een reply all met de vraag "please unsubscribe me from this distribution list".
Dan moet je maar BCC sturen i.p.v. CC. Dan heb je dat hele probleem niet. Ik vind het altijd not done om zomaar iedereen in de CC te zetten. Zelfs al is het intern.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:10
Acid_Burn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:23:
[...]

Dan moet je maar BCC sturen i.p.v. CC. Dan heb je dat hele probleem niet. Ik vind het altijd not done om zomaar iedereen in de CC te zetten. Zelfs al is het intern.
* Thomas herinnert zich alle "wie heeft mijn <insert voorwerp> gezien?" e-mails met 't hele bedrijf in de CC.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 22:34

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dát zijn mooie Reply-All berichtjes. Gewoon met een groepje iedereen trollen door steeds om de beurt "Nee, niet gezien" te sturen :D

• Ealanrian
Wij hadden inplaats van een afmeld een aanmeld mailtje als reactie op een uitnodiging voor een workshop achtig iets. reply all en niet zo zeer mail adressen maar het mailtje ging naar afdeligs groepen dus ongeveer 15 afdelingen ofzo :P

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Helemaal leuk als je 'all' mailinglist ook alle internationale vestigingen bevat...

• Ealanrian
Ik ben ze nog niet tegen gekomen maar ze zijn er vast... dat word dan een 65k aan mail adressen (ik ga er van uit dat iedereen 1 keer in een mailing list staat of dat de mail server slim genoeg is om geen dubbele to adressen te accepteren)

• incaz
Hoogtepunt in de 'send-to-all' was toch wel een mailtje door de administratie naar alle studenten van de uni ( 'all@uni'). Hoe het precies werkte (of de reply's nou wel naar alle studenten gingen of iedereen dan een foutmelding kreeg met 'je hebt geen toegang tot') weet ik niet meer precies, maar wel dat deze briljante move binnen zeer korte tijd het hele mailsysteem platlegde :j

En het was ook nog een onvoorstelbaar suf mailtje.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:13

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Bij ons hebben ze dat ook (echt alles; leraren, leerlingen & ouders) maar dan stuurt 'ie gewoon per ontvanger een apart mailtje :)

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik had een keer mail naar allestudenten@unief, over een verloren voorwerp. Binnen 30 minuten lagen er 50 nieuwe mails in mijn inbox, waaronder één van systeembeheer: "Hou op met reply-to-all aub, de mailserver trekt het niet"

Op een later moment hadden ze de allestudenten-dlist beperkt tot onderwijspersoneel ;(

We are shaping the future

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-01 09:10
Firesphere schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:29:
Daar schijnen ze blauwe pilletjes voor te hebben...

• Caelorum
  • Laatst online: 13:52
incaz schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:38:
Hoogtepunt in de 'send-to-all' was toch wel een mailtje door de administratie naar alle studenten van de uni ( 'all@uni'). [...]
Zoals deze?
[...]Een medewerker van de Universiteit Twente heeft vrijdag bijna het netwerk van de Universiteit Twente platgelegd. De secretaresse had haar kindje opgegeven voor de wedstrijd ‘Baby van het Jaar' van Sky Radio. Zij stuurde vrijdagochtend een mail naar alle zevenduizend studenten van de universiteit met de vraag of ze op haar baby wilde stemmen. Dat meldt de Twentse krant Tubantia.
De studenten reageren niet zoals gewenst op de mail van de moeder. Over en weer werden flauwe opmerkingen gestuurd. De studenten gebruikten hiervoor de ‘reply-to-all'-knop. Dit zorgde voor een zware belasting van het netwerk van de universiteit.[...]
en dan de faal...
[...]Normaal moet de Centrale Studenten Administratie toestemming geven om grote groepen studenten te mailen. De secretaresse had deze toestemming echter niet [...]
Waarom kan je dan ook dat soort dingen doen zonder toestemming |:(

• mrc4nl
  • Laatst online: 09:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

baby van het jaar? :') alle baby's zijn lelijke mokkels en lijken op elkaar. meedoen aan zo'n wedstrijd is al een faal opzich

ora et labora

Verwijderd

DXaroth schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:41:
[...]

Daar schijnen ze blauwe pilletjes voor te hebben...
_O-

• incaz
Caelorum, ja, die was het! :D

Memorabele momenten. Vuurwerkramp, IT-gebouw in de fik, poederbrief en de MailToAll! (Niet speciaal in chronologische volgorde.)

Herstel, die was het niet, toen was ik daar al weg! Zoiets was al eerder voorgekomen :F

[ Voor 22% gewijzigd door incaz op 24-09-2013 19:53 ]

• Caelorum
  • Laatst online: 13:52
Je bent de inbraak op een server vergeten, waardoor uit voorzorg bijna alle werkplekken down werden gehaald. Enige jammere voor de 'hacker' was dat het in het weekend gebeurde...

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik krijg om de zoveel tijd een kut mail van een gebruiker die ipv "helpdesk" of "supportdesk" de groep ICT gaat mailen (oftewel alles en iedereen inclusief programmeurs).
Het ergste is eigenlijk dat zo'n iemand al bijvoorbeeld 5++ jaar hier werkt en als tweede met een stom probleem komt zoals "mijn monitor is stuk" terwijl de kabel er niet in zat :+
Dat niet alleen, maar we hebben ook gewoon een ticket systeem waar calls in gemaakt moeten worden..
Mja sommige mensen...

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:16
Kom er net achter dat de mobile en web applicatie die ik bij m'n vorige werkgever nooit helemaal in gebruik is genomen. Reden: "ja we snappen het niet helemaal". Mijn tegenreactie: "ja, maar ik heb de applicatie ontwikkeld in samenwerking met de gebruikersgroep." "Ja maar dat is geen representatieve groep.".

8)7

Dat heeft dus anderhalf jaar geduurd.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Jullie wisten vast al dat PyCharms 3 nu een gratis Community Edition heeft of niet?

http://www.jetbrains.com/pycharm/

*O* d:)b :)F

iOS developer

Verwijderd

Ik pak een stuk code uit een oud project waarvan ik dacht dat ik het daadwerkelijk gebruik had voor raycasting door een grid, blijkt vol met bugs te zitten :X

Verwijderd

BikkelZ schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:32:
Jullie wisten vast al dat PyCharms 3 nu een gratis Community Edition heeft of niet?

http://www.jetbrains.com/pycharm/

*O* d:)b :)F
Oeehh nice. Ik word een beetje depressief van de plugin van Eclipse :+

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Tuurlijk, Google sloopt de YouTube IFrame API weer eens :(

https://code.google.com/p/gdata-issues/issues/detail?id=5279

Edit: en nu bijkbaar gefixt? O_O Dat was snel...

[ Voor 19% gewijzigd door RayNbow op 25-09-2013 04:32 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

mrc4nl schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:47:
baby van het jaar? :') alle baby's zijn lelijke mokkels en lijken op elkaar. meedoen aan zo'n wedstrijd is al een faal opzich
Dat dus. Ik word binnen enkele dagen/weken zelf vader maar ik kan me niet voorstellen dat ik m'n kind opeens prachtig ga vinden. Natuurlijk, ze zal de belangrijkste persoon op de aardbol worden maar een verschrompeld homp rode huid is NIET mooi :D

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07-2025
Firesphere schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:41:
[...]
Dear XML-fans.
Stop, drop and roll.

Start using YML for your config.
Misschien ben ik de enige, maar ik vind YML echt waardeloos.
Wat zijn voor jou de redenen dat XML zou veel baggerder is dan YML voor config files?

Ik vind het in projecten juist handig dat ik auto-completes heb in mijn IDE en automatische validatie als ik XML gebruik.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

pdebie schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:48:
k*t google.

Krijg nu ineens een Google+ account automagisch aan mijn gmail account gekoppeld, waar dus ook mijn youtube kanaal aan hangt. Nu is dus alles weg van mijn gmail account en hangt alles onder mijn Google+ account. Ik WIL geen Google+
nieuws: Google gaat Google+ aan Youtube-reactiesysteem koppelen :w

• PdeBie
douweegbertje schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:08:
Ik krijg om de zoveel tijd een kut mail van een gebruiker die ipv "helpdesk" of "supportdesk" de groep ICT gaat mailen (oftewel alles en iedereen inclusief programmeurs).
Het ergste is eigenlijk dat zo'n iemand al bijvoorbeeld 5++ jaar hier werkt en als tweede met een stom probleem komt zoals "mijn monitor is stuk" terwijl de kabel er niet in zat :+
Dat niet alleen, maar we hebben ook gewoon een ticket systeem waar calls in gemaakt moeten worden..
Mja sommige mensen...
Heel simpel. Dat soort e-mails beantwoord ik hooguit tweemaal met de melding 'gelieve het ticketsysteem te gebruiken', daarna gaan ze linea direct de prullenmand in.

@Rubinski:
:F Nee hè!
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 25-09-2013 08:42 ]

Verwijderd

pdebie schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:41:
[...]

Heel simpel. Dat soort e-mails beantwoord ik hooguit tweemaal met de melding 'gelieve het ticketsysteem te gebruiken', daarna gaan ze linea direct de prullenmand in.

@Rubinski:
:F Nee hè!
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Ik ben er ook geen voorstander van.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:w
Koffie!

• Ealanrian
* Ealanrian verslind de koffie pot.

Wakker worden wil niet lukken. Vanochtend de radio al behoorlijk hard aangezet om wakker te blijven tijdens het rijden misschien toch eens opstaan als de wekker gaat en niet nog even die 10 minuten blijven liggen

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een of ander casino-probleem in chrome, als ik op command+c druk is er <50% dat er daadwerkelijk iets gekopieerd wordt :s.

• Mulder_fox
Mja sommige mensen...
Ja dat hebben wij hier ook wel eens. Behoorlijk irritant.

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Mja sommige mensen...
Zo'n ticketsysteem is natuurlijk heel mooi voor anderen met gewone problemen, maar mijn probleem is wel wat anders, dat moet echt onmiddellijk opgelost worden, en ook een programmeur heeft verstand van computers dus die kan best even helpen, doet hij ook eens wat nuttigs.

;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

armageddon_2k1 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:07:
[...]

Misschien ben ik de enige, maar ik vind YML echt waardeloos.
Wat zijn voor jou de redenen dat XML zou veel baggerder is dan YML voor config files?

Ik vind het in projecten juist handig dat ik auto-completes heb in mijn IDE en automatische validatie als ik XML gebruik.
YML is leesbaarder en (in mijn geval) sneller te schrijven. XML is voor configuratie een bijna onleesbare puinzooi van vishaakjes t.o.v. leesbare XML

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:48:
[...]

YML is leesbaarder en (in mijn geval) sneller te schrijven. XML is voor configuratie een bijna onleesbare puinzooi van vishaakjes t.o.v. leesbare XML
YAML bedoelen jullie? Al een stuk beter dan XML, maar voor simpele configuratie voldoet het INI idee vaak ook wel.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
TheNephilim schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:52:
[...]

YAML bedoelen jullie? Al een stuk beter dan XML, maar voor simpele configuratie voldoet het INI idee vaak ook wel.
Nee volgens mij bedoelen ze YML als in Why Markup Language . http://fdik.org/yml/

Nothing to see here!

• Ealanrian
INI voor config, de rest van de data in een database waarom dan nog xml of yml of Yaml?

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Ealanrian schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:55:
INI voor config, de rest van de data in een database waarom dan nog xml of yml of Yaml?
Ik gebruik eigenlijk altijd XML voor config. Je hebt sowieso niet altijd een database en als je bijvoorbeeld C# gebruikt kun je ook nog gebruik maken van config Transformations wat deployen makkelijk kan maken.

Nothing to see here!

• PdeBie
En hatseflats.... geheugenbanken dimmetjes/simmetjes of weetikhettjes in mijn develop pc defect en uiteraard geen op voorraad.

Nieuw geheugen besteld. 32GB straks in tha house i.p.v. de huidige 4GB :)

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 25-09-2013 11:58 . Reden: byte i.p.v. bit ]

• Ealanrian
was er niet laatst ook al een voeding kapot bij jullie?

• PdeBie
ja klopt. Bij een andere develop pc.

• Mulder_fox
Ik wacht nog steeds op een nieuwe ssd :(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jeeej ik kan weer nitpicken *O*
pdebie schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:41:
geheugenbanken in mijn develop pc defect
Banken zijn die dingen op je moederbord waar je het geheugen in stopt, ik denk niet dat die kapot zijn ;)
Nieuw geheugen besteld. 32Gb straks in tha house i.p.v. de huidige 4Gb :)
4Gb is wel erg weinig (slechts 512MB). Of bedoel je GB?

Boom baby :7

• PdeBie
ah, ik ben een software man, geen hardware.
De geheugendimmetjes, simmetjes weet-ik-het :+

en inderdaad GB.

• Ealanrian
.oisyn schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:55:
Jeeej ik kan weer nitpicken *O*

[...]

Banken zijn die dingen op je moederbord waar je het geheugen in stopt, ik denk niet dat die kapot zijn ;)

[...]

4Gb is wel erg weinig (slechts 512MB). Of bedoel je GB?

Boom baby :7
Banken zijn dingen waar je op zit of waar je je geld in bewaring geeft. Geheugenbanken zijn inderdaad die dingen op je moederbord waar je het geheugen in stopt :7

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

Ealanrian schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:00:
[...]

Banken zijn dingen waar je op zit of waar je je geld in bewaring afgeeft.
Pfff.. bewaren. In welke eeuw leef jij?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

*O* Nieuwe album van Dream Theater staat op spotify

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-01 18:01
Firesphere schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:02:
Al een paar daagjes. Ik moet wel zeggen dat het best wel aardig klinkt.

• PdeBie
GateKeaper schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:02:
[...]

Pfff.. bewaren. In welke eeuw leef jij?

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Sinds vorige week al, reeds vele malen geluisterd inmiddels :) Erg fijn album weer!

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Ealanrian
Volgens mij heeft spotify hun streaming ook beter. Ik heb nog behoorlijk fastoenlijke kwaliteit en geen idioot hoge datagebruik terwijl ik de halve dag muziek luister

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:20
ff checken ... ben blijven hangen bij Images&Words (En die vind ik kut :P )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoe kun je Images & Words nou kut vinden??

• PdeBie
En toen klapte mijn internetverbinding thuis eruit. Hij gaat heerlijk vandaag |:(

Na telefoontje met de provider blijkt dat mijn verbinding in de wijkcentrale eruit is gehaald. Waarschijnlijk door werkzaamheden van een KPN monteur, aangezien ze verder geen storingen zien.

Ze gaan contact opnemen met KPN om te zorgen dat er een monteur naar gaat kijken.
Kan maximaal 3 werkdagen duren |:( 8)7

Dus eerst halen ze mijn verbinding er ongevraagd uit en vervolgens moet het 3 dagen duren om het op te lossen?????

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:20
Firesphere schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:09:
Hoe kun je Images & Words nou kut vinden??
Alleen Pull me under is te pruimen, de rest is gewoon ... ehm kut. Van die nummers de eindigen als een binnenbroekse zaadlozing.

Die andere is trouwens nog erger imho, Awake.

[edit]
Denk niet dat ik aan die laatste kan wennen, te flauw naar mijn smaak.

[ Voor 17% gewijzigd door farlane op 25-09-2013 15:04 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Ealanrian
farlane schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:15:
[...]

Van die nummers de eindigen als een binnenbroekse zaadlozing.
_/-\o_

Beetje jammer dat meer bands dat hebben

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik schrok net van de vraag "Wilt u een plugin voor Flash installeren?" van een project waar ik aan werk... :o

Zit er gewoon een Youtube video in de website :')

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:11
Mulder_fox schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:54:
Ik wacht nog steeds op een nieuwe ssd :(
Ik heb sinds gisteren een Samsung 840 Evo ssd in mijn ontwikkellaptop in plaats van een 5400rpm Seagate harde schijf. Wat een verademing zeg!

Hail to the king baby!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Na een halve dag zonder koffie kwam zojuist de koffie bezorgdienst! *O*

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 22:34

Patriot

Fulltime #whatpulsert

urk_forever schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:29:
[...]

Ik heb sinds gisteren een Samsung 840 Evo ssd in mijn ontwikkellaptop in plaats van een 5400rpm Seagate harde schijf. Wat een verademing zeg!
Heb vandaag ook een 840 Evo binnen gekregen. Had al een vertex, maar die is me te krap dus wilde ik een stapje groter. Moet ik he-le-maal een linux usb'tje maken om die schijf te kunnen vervangen. Ik heb het zo zwaar.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 08:11

Acid_Burn

uhuh

Man man.. wat is werken in vb5 toch weer een stap achteruit. Niet in de minste zin door de IDE waarin de scrollmuis gewoon niet werkt :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Korben

Korben

() => {};

Acid_Burn schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:27:
Man man.. wat is werken in vb5 toch weer een stap achteruit. Niet in de minste zin door de IDE waarin de scrollmuis gewoon niet werkt :(
Serieus? Versie 5? Dat is nondeju 16 jaar oud! Waarom niet gewoon upgraden naar VB.NET?

Pagina: 1 ... 35 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.