De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.338 views

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:46

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Nieuwstaat = nieuw als in echt nieuw. Webshop die ze al tijden verkoopt, en een heleboel verkoopt. Vorige keer niet in originele verpakking met doosjes en kabels erbij overigens...

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Voor 360 eu inclusief verzenden is dat dan geen geld vind ik

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Staat hier op V&A, als je wil :) (170 rating, gemiddeld 5 sterren)

Verwijderd

Ja ik woon alleen momenteel in de USA, gaat die prijs incl verzendkosten dan nog steeds op? :P
Misschien dat ik em wel bij iemand in NL laat leveren, voor als ik weer terug kom

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Binnen NL 20 verzending, verzekerd. BE/DE is 40 verzekerd. Verder niet :P
V&A aangeboden: Dell Ultrasharp U2711 Zwart

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01 13:40

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Goddomme wie heeft nou weer bedacht dat comments in feite niet valid zijn in JSON 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Aiaiai, wie gaat er handmatig JSON zitten produceren?! ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Want config jsons edit jij altijd met een speciaal tooltje :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik gebruik geen config jsons, nog nooit tegengekomen zelfs. Tegenwoordig eigenlijk altijd of xml (.net), .properties (java) of .ini (overig). Een configuratieformaat zonder comments lijkt me niet handig, dan moet je ook http://blog.getify.com/json-comments/ gaan supporten lijkt me.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 01:30:
Want config jsons edit jij altijd met een speciaal tooltje :?
Daar kwam ik ook achter ja, dat JSON niet handig is zonder comments. Even een preprocessor geschreven die # ... en /* */ stijl comments ondersteund, maar het is verre van ideaal, niet zit ik met een of ander legacy, fragiel config systeem in mijn maag gesplitst wat met de handig moeilijker te onderhouden wordt. Het leek zo handig in het begin, maar niets is minder waar.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 01:12:
Goddomme wie heeft nou weer bedacht dat comments in feite niet valid zijn in JSON 8)7
Een groot gemis inderdaad :(

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 16:21
goeie moggel.. *schenkt koffie in* :O

Freedom for everyone..

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb 2x een U2711. Leuk, maar niet noodzakelijk. De tweede is zeker een verbetering, maar het is niet zo fijn als je denkt. Het is allemaal zo groot dat de 2e monitor niet heel prettig neer kunt zetten.

• Ealanrian
  • Laatst online: 30-01 17:01
Ik zie net dat ik mijn 1024ste post heb gehad... Op naar de 2048 :P.
En lekker Anduuuh heb je espresso voor me?

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Blubber schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:17:
[...]
Even een preprocessor geschreven die # ... en /* */ stijl comments ondersteund, maar het is verre van ideaal, niet zit ik met een of ander legacy, fragiel config systeem in mijn maag gesplitst wat met de handig moeilijker te onderhouden wordt.
You say what? -O- Niet dat dat het enige is, maar hierdoor moest ik de tekst driedubbel lezen om hem te begrijpen. :P

• Blubber
  • Niet online
Devilly schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:43:
[...]

You say what? -O- Niet dat dat het enige is, maar hierdoor moest ik de tekst driedubbel lezen om hem te begrijpen. :P
mmm, ik was nog bezig met mijn eerste kop koffie ... ik bedoelde te zeggen 'met de dag' :).

Edit: oh en die niet moet een nu zijn, ik ga denk ik even in een hoekje van het kantoor janken :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Blubber op 24-09-2013 09:05 ]

Verwijderd

F.West98 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:12:
Dat ziet er inderdaad netjes uit. Ik wil hier een externe monitor op het werk maar ik mag er geen meenemen van thuis (laat de bedrijfspolicy niet toe) en ze willen mij hier op het werk geen extra scherm geven.

Mij goed, maar dan daalt mijn productiviteit met 20% :p.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:30
F.West98 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:12:
Hmm.. maar even over nadenken. Vooral omdat hij 3 km van mij vandaan woont ;).
En eig wil ik nog een tweede scherm ernaast (even ook thuis overleggen, kijken waar ruimte is op mijn bureau).

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 14:48
.oisyn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 01:12:
Ja echt idioot, enige 'hack' die er is die ondersteunt wordt door de meeste parsers is om dubelle keys en values met comments te hebben, wat ook verre van ideaal is.

{
"key", "Dit bevat een value",
"key", "value"
}

• Ealanrian
Ryur schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:14:
[...]

En eig wil ik nog een tweede scherm ernaast (even ook thuis overleggen, kijken waar ruimte is op mijn bureau).
Voor extra schermen maak je plaats, Het is dat ik al 3 schermen heb en momenteel niet de financiele middelen heb... Een 4e scherm zou leuk zijn :P

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:57
Ryur schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:14:
[...]

Boven je bureau hangen met van die armpjes.
Dan heb je weer ruimte om nog meer zooi op je bureau te leggen ;)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:13

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zooo, koffie.

* Firesphere rammelt met de koffiebus

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ryur
Firesphere schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:18:
Zooo, koffie.

Net te laat, net gepakt ;)

Verwijderd

Zooo, koffie.

Doe mij maar wat. Gisteren 4 uur gereden om uiteindelijk slechts 2 uur in de fakbar (café) te zitten. Kom ik terug aan op hotel rond 1 uur, sta ik voor een gesloten deur :|

Na 10 keer op de deurbel te duwen, bel ik naar de vaste telefoonlijn van het hotel. Bleek de receptionist in de keuken te zitten :').

• Ealanrian
Zooo, koffie.

COFFEE!!! (mist een slimie die de koffie pot bestormt...). De koffie smaakt goed vandaag en het werk gaat ook nog eens voorspoedig....

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01 11:55

TheNephilim

Wtfuzzle

Nice, ik lust ook wel een bakkie! B)

• mrc4nl
  • Laatst online: 12:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

Bestaan er ook cafeïne pillen?
En zouden die vrij verkrijgbaar zijn?

ora et labora

• Ryur
mrc4nl schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:03:
Bestaan er ook cafeïne pillen?
En zouden die vrij verkrijgbaar zijn?
http://www.bodyenfitshop....utrition/caffeine-pillen/

Ja dus, of het slim is weet ik niet. Sporters gebruiken het blijkbaar.
Zit eraan te denken om eens uit te proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ryur op 24-09-2013 10:07 ]

• Ealanrian
Dubbele espresso met caffeine pillen en vitamine C pillen?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:14
Caffeine pillen aanbevolen gebruik:
Per dosering 1 tablet. Neem nooit meer als 3 tabletten per 24 uur.
Zeker een Fries die deze tekst geschreven heeft ;)

• mrc4nl
  • Laatst online: 12:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

Phoe 200mg per tablet. Ik denk dat ik een bakje koffie minder zit.
En om zon tablet nu in 4en te delen :p

Kosten vallen mee. Goedkoper dan koffie uit de automaat :+

ora et labora

• Ryur
mrc4nl schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:16:
Phoe 200mg per tablet. Ik denk dat ik een bakje koffie minder zit.
En om zon tablet nu in 4en te delen :p

Kosten vallen mee. Goedkoper dan koffie uit de automaat :+
Filterkoffie 145 mg per kopje.
Espresso 77 mg per kopje.
Thee 41 mg per kopje
RB 32,59 mg/100 ml. (dus 2,5 * 32,59 = 81,475 mg per blikje)

Bron: http://www.unity.nl/drugs-abc/cafeine
TheNephilim schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:22:
Valt me reuze mee uit een blikje. Er staat altijd op Blue Bastard dat er 2/3 kopjes aan cafeïne in zit.
Wat dus eigenlijk niet klopt. In energieblikjes zit volgens mij nooit meer dan 35 mg/100 ml in.
Met andere woorden, het is sowieso niet meer gelijk dan 2 espresso's. Filterkoffie is erger.

[ Voor 35% gewijzigd door Ryur op 24-09-2013 10:24 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ryur schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:19:
[...]

Filterkoffie 145 mg per kopje.
Espresso 77 mg per kopje.
Thee 41 mg per kopje
RB 32,59 mg/100 ml. (dus 2,5 * 32,59 = 81,475 mg per blikje)

Bron: http://www.unity.nl/drugs-abc/cafeine
Valt me reuze mee uit een blikje. Er staat altijd op Blue Bastard dat er 2/3 kopjes aan cafeïne in zit.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Er zit gewoon meer caffeïne in chocolademelk dan in cola :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En wat lag er daarnet op mij te wachten toen ik op kantoor kwam? *O* Meteen even langs de Vodafone store voor een microsim.

Eerste indruk: de camera is awesome :D

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 24-09-2013 10:35 ]

Verwijderd

Ik kreeg net een leuk mailtje van een van de managers van de klant:
[...]

At this rate, by November 10th, we would be 140 documents short of reaching our goal of 670 documents. Falling short by even 1 document by November 10th is NOT acceptable. We have been a very strong performing team since Milestone 1 , and we have been continuously improving. We all have demonstrated that we can take up the challenges and deliver in time with exceptional quality. I am asking each of you to up your game significantly right from this minute. In last couple of weeks, we have added additional 15 members to our team. Considering all this, here is what I am asking all of you :

1. From now onwards, please start putting additional efforts and hours during the weekdays. I expect all of you to work both days of the weekends till November 10th. I expect all of you to put close to 12 hours/day or more and ensure that the we deliver 40 documents for Assembly Test every week. We have delivered objects in this ball park in prior weeks. With you all putting additional hours, and with 15 additional team members added to our team in last two weeks, this is certainly possible. Challenge yourselves to work feverishly to meet this weekly goal. Even if you feel comfortable in reaching the document counts within your own team without any additional work, I want you all to put additional hours as mentioned above, and complete the delivery of the documents ahead of time. You do not need any approval from any of us to put these additional efforts. It is quite likely that we may get additional 40 or so complex documents added to our plate in next few weeks, taking our total count of documents to be delivered from 660 to 700 or so. Without putting additional efforts , we would not be able to meet this challenge. Remember, the quality of the build , testing, and defect fixing can NOT be compromised.

[...]
Gelukkig hebben wij hier een prima manager die zegt dat dat niet zomaar van ons verwacht kan worden.

Komaan, 12 uur per dag, 7/7. 8)7

• Ealanrian
Dit klinkt een beetje als of er meer werk word aangenomen als dat er gedaan kan worden.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:28:
[...]

En wat lag er daarnet op mij te wachten toen ik op kantoor kwam? *O* Meteen even langs de Vodafone store voor een microsim.

Eerste indruk: de camera is awesome :D
Nice 8)

Moet je een telefoon tegenwoordig ook eerst nog helemaal vol laten laden? Of is dat niet meer xd

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Batterij zit nu halfvol.

Verwijderd

Ik moet misschien maar elke maand op vakantie gaan. Laatste dagen voor vakantie zijn opmerkelijk productief. :Y

Geen verkapte "Ik ga vanaf donderdag 12 dagen in de zon liggen terwijl jullie aan het werk zijn", hoor... :+

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 10:45 ]

• Ealanrian
Wanneer is er een user review te vinden?

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:05
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:44:
Ik moet misschien maar elke maand op vakantie gaan. Laatste dagen voor vakantie zijn opmerkelijk productief. :Y

Geen verkapte "Ik ga vanaf donderdag 12 dagen in de zon liggen terwijl jullie aan het werk zijn", hoor... :+
Ben je nog niet op vakantie geweest dan?

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

TheNephilim schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:43:
[...]

Nice 8)

Moet je een telefoon tegenwoordig ook eerst nog helemaal vol laten laden? Of is dat niet meer xd
Is niet meer zo, dat gold voor oudere batterijen met andere chemische samenstelling. met Li-ion/poly is dit niet meer van toepassing. Sterker nog, 100% is niet eens ideaal voor de moderne batterijen.

Verwijderd

Cor453 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:46:
[...]

Ben je nog niet op vakantie geweest dan?
Nee, late vakantie dit jaar... Vriendin had stage en vakantiewerk, waardoor we pas vanaf half september konden. Nog iets later geworden doordat de appartementen dei we op het oog hadden nog niet vrij waren. :9

Totaal geen problemen mee, het is daar nu zo'n 27ºC. Dat is een stuk lekkerder dan 40ºC als je ook nog een beetje wat wilt zien en doen. :)

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:05
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:48:
[...]

Nee, late vakantie dit jaar... Vriendin had stage en vakantiewerk, waardoor we pas vanaf half september konden. Nog iets later geworden doordat de appartementen dei we op het oog hadden nog niet vrij waren. :9

Totaal geen problemen mee, het is daar nu zo'n 27ºC. Dat is een stuk lekkerder dan 40ºC als je ook nog een beetje wat wilt zien en doen. :)
True. Waar ga je heen?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

EddoH schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:47:
[...]

Is niet meer zo, dat gold voor oudere batterijen met andere chemische samenstelling. met Li-ion/poly is dit niet meer van toepassing. Sterker nog, 100% is niet eens ideaal voor de moderne batterijen.
Ah oké, ik vermoedde al zoiets. Bij sommige telefoons is het echt met een halve dag al gebeurd, gelukkig doet die van mij het nog prima anderhalve dag. Terwijl ik op kantoor muziek luister.

Verwijderd

Samos. Wederom Griekenland, net als de afgelopen 2 jaar. :) Lekker rondrijden op scooter, foto's maken, relaxen… Maar eerst een shitload aan werk te doen, volgens mij gaat dat nooit veranderen net voor vakanties... :+

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:41:

[...]

Gelukkig hebben wij hier een prima manager die zegt dat dat niet zomaar van ons verwacht kan worden.

Wat, in godsnaam, is een RICFEW?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Blubber
  • Niet online
Korben schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:02:
[...]

Ja, dat wilde ik ook vragen :).

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
Sowieso, 12 uur per dag 7/7 tot en met 10 november. En zelf gaat die manager lekker op tijd naar huis zeker? :')

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:05:
Sowieso, 12 uur per dag 7/7 tot en met 10 november. En zelf gaat die manager lekker op tijd naar huis zeker? :')
Los van of de manager al dan niet even veel uren maakt... zoveel uren maken werkt niet. Mensen worden chagrijnig, moe en ziek en maken meer fouten dan wanneer ze normale uren maken en wel weekend hebben, waardoor het wellicht alleen maar langzamer gaat.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

Korben schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:02:
[...]

Blubber schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:05:
[...]

Ja, dat wilde ik ook vragen :).
Oei, niet genoeg gecensureerd. Ik had alle RICEFW vervangen door documents aangezien het hier niet zo belangrijk is wat een RICEFW is.

Voor diegenen die Duits spreken: Wikipedia: RICEFW – Wikipedia, voor de anderen: http://saponnet.com/what-ricefw

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

[...] I expect all of you to work both days of the weekends till November 10th. I expect all of you to put close to 12 hours/day or more [...]
_O- :w

Die manager is denk ik in de war met 1 april. :z De grappenmaker...

[ Voor 18% gewijzigd door OkkE op 24-09-2013 11:14 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

12 uren per dag 7 dagen per week voor iets meer dan een maand, dan zouden ze van mij een hoge boom kunnen opzoeken. Overwerken moet op z'n tijd wel kunnen, maar dit is over de top.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:09:
[...]

[...]

Oei, niet genoeg gecensureerd. Ik had alle RICEFW vervangen door documents aangezien het hier niet zo belangrijk is wat een RICEFW is.
Ah, een onkundige (of slecht spellende) manager, ook nog eens. :P

Verwijderd

Dat is net waar ik ook aan dacht :)

Verwijderd

ValHallen schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:10:
[...]

12 uren per dag 7 dagen per week voor iets meer dan een maand, dan zouden ze van mij een hoge boom kunnen opzoeken. Overwerken moet op z'n tijd wel kunnen, maar dit is over de top.
Inderdaad. De meesten van ons werken vaak wel wat extra uren en hebben daar ook geen problemen mee, het hoort er eenmaal bij.

De mail werd verstuurd door een van de managers van de klant maar onze manager heeft hier direct op gereageerd dat dit echt niet kan omdat het de work-life balance helemaal verstoort en dit dan ook het werk niet ten goede komt.

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021

[...]

Mooie baan heb je dan, documentjes schrijven. Het probleem met documenten is dat niemand ze leest.. Zeker niet 40 documenten per week...

• PdeBie
precies wat Korben zegt inderdaad.

Zo lang werken is ongezond en levert uiteindelijk alleen maar onoverkomelijke wanprestaties op.
En dat kan je de werknemers niet kwalijk nemen in dat geval.

• Ealanrian
Ik bereken net dat Google gewoon 6.55 miljoen dollar de deur uit gooit voor summer of code. en dat is alleen aan betalingen...

Verwijderd

wouterwouter2 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:21:
[...]

Mooie baan heb je dan, documentjes schrijven. Het probleem met documenten is dat niemand ze leest.. Zeker niet 40 documenten per week...
Documentjes schrijven is mijn baan niet hoor ... Ik heb RICEFW vervangen door documenten omdat het eigenlijk totaal niet uitmaakt over wat het precies gaat :)

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
wouterwouter2 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:21:
[...]

Het zijn ook niet echt documenten he ;) als je terug leest zie je dat hij een term heeft vervangen met documents omdat het niet belangrijk was.

Sowieso al verstoorde het de work-life balance niet dan nog is het onzin. Ik neem aan dat je gewoon een 40 uur contract hebt en ik weet niet of je ook extra betaald gaat krijgen voor die extra uren maar dan nog staat het niet in je contract dus KUN je het gewoon niet eisen. Je kan het vragen of mensen het willen doen maar eisen echt niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Rutix op 24-09-2013 11:35 ]

Nothing to see here!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025

[...]

Wat vind je manager ervan dat je correspondentie van klanten op het internet zet?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwachten dat er een maand lang 12 uur per dag, 7 dagen per week wordt gewerkt? Wat een grapjas. :')

Als hij z'n deadlines niet haalt komt het doordat hij er niet tijdig op heeft geacteerd, en heeft hij die 15 extra mensen te laat erbij gehaald.

We are shaping the future

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Alex) schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:40:
Verwachten dat er een maand lang 12 uur per dag, 7 dagen per week wordt gewerkt? Wat een grapjas. :')

Als hij z'n deadlines niet haalt komt het doordat hij er niet tijdig op heeft geacteerd, en heeft hij die 15 extra mensen te laat erbij gehaald.
En is die zn bonus kwijt.. en daar draait het uiteindelijk om bij hem

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

[...]

We have been a very strong performing team since Milestone 1 , and we have been continuously improving
Blijkbaar heeft het team het constant goed gedaan en is het dus een planning fail. Lijkt me dat de projectleiders dan mogen overwerken om het probleem op te lossen ;)

Bij een dergelijke mail zou ik direct in een vervelende mode springen en geen enkele minuut meer over willen werken. Maar ik heb misschien een stukje voorgeschiedenis gemist.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:35:
[...]

Wat vind je manager ervan dat je correspondentie van klanten op het internet zet?
Ongetwijfeld niet zo fijn. Daarom dat ik hem wat gecensureerd had. Daarnaast staat er geen enkele verwijzing naar de naam van de manager en/of naam van de klant. Toch?

• armageddon_2k1
Alex) schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:40:

Los van het feit dat 12 uur per dag, 7/7 natuurlijk belachelijk kan er natuurlijk meer aan de hand zijn. Het kan ook zo zijn dat het team gewoon niks aangegeven heeft. Leuk hoe er altijd heel 'zij de managers' - 'wij de arbeiders' gedacht wordt.
wouterwouter2 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:41:
[...]

En is die zn bonus kwijt.. en daar draait het uiteindelijk om bij hem
Jij levert je bonus natuurlijk met plezier in als jij in die positie zou zitten, los van het feit of de reactie van die manger nou spoort of niet :).
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:46:
[...]

Ongetwijfeld niet zo fijn. Daarom dat ik hem wat gecensureerd had. Daarnaast staat er geen enkele verwijzing naar de naam van de manager en/of naam van de klant. Toch?
Dat maakt natuurlijk niks uit. De relevante personen weten dondersgoed dat het om hun gaat. Daarnaast staat er in zijn mail vast wel zo'n mooie signatuur zoals:

The information contained in this message may be confidential and legally protected under applicable law. The message is intended solely for the addressee(s). If you are not the intended recipient, you are hereby notified that any use, forwarding, dissemination, or reproduction of this message is strictly prohibited and may be unlawful. If you are not the intended recipient, please contact the sender by return e-mail and destroy all copies of the original message.

of is er contractueel iets vastgelegd.

Ik wil niet de boze aap spelen hier, maar dit zijn van die kleinigheden die voor een hele hoop gelazer kunnen zorgen. Stel nou dat iemand van de klant toevallig dit leest en de link legt. Dan ga je goed nat.

[ Voor 38% gewijzigd door armageddon_2k1 op 24-09-2013 11:50 ]

• Alex)
De recruiters hebben mijn Facebook-account inmiddels gevonden zie ik zojuist... :/
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:46:
[...]

Los van het feit dat 12 uur per dag, 7/7 natuurlijk belachelijk kan er natuurlijk meer aan de hand zijn. Het kan ook zo zijn dat het team gewoon niks aangegeven heeft. Leuk hoe er altijd heel 'zij de managers' - 'wij de arbeiders' gedacht wordt.
Het is toch juist de taak van de manager om de boel te... euhm... managen? Het is zijn taak om de voortgang te bewaken (in het kader van deadlines) en daar indien nodig tijdig op te acteren.

Als het team constant aangeeft "Ja, alles gaat goed" en op uur U blijkt dat dat niet zo is heeft het team fouten gemaakt, maar heeft de manager ook onvoldoende op output gestuurd/gecontroleerd.

[ Voor 83% gewijzigd door Alex) op 24-09-2013 11:49 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alex) schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:47:
De recruiters hebben mijn Facebook-account inmiddels ook gevonden zie ik wel... :/
:? Je kan toch gewoon instellen dat je geen berichten wil hebben van onbekenden? Via Facebook kunnen ze toch echt de pot op w.m.b. ( Via LinkedIn is het soms ook al vervelend, maar dat is ieder geval wel het platform dat er voor bedoeld is ).

[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 24-09-2013 11:49 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• armageddon_2k1
Alex) schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:47:
De recruiters hebben mijn Facebook-account inmiddels gevonden zie ik zojuist... :/

[...]

Het is toch juist de taak van de manager om de boel te... euhm... managen? Het is zijn taak om de voortgang te bewaken (in het kader van deadlines) en daar indien nodig tijdig op te acteren.

Als het team constant aangeeft "Ja, alles gaat goed" en op uur U blijkt dat dat niet zo is heeft het team fouten gemaakt, maar heeft de manager ook onvoldoende op output gestuurd/gecontroleerd.
Klopt helemaal, maar breng je dus nu al de nuance aan die ik zocht :) Daarnaast is het de vraag of de manager van Rubinski in dit geval niet iets aan te rekenen is. Als het goed is moet ie ook op de hoogte zijn en alles... managen ;)

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:51:
[...]

Klopt helemaal, maar breng je dus nu al de nuance aan die ik zocht :) Daarnaast is het de vraag of de manager van Rubinski in dit geval niet iets aan te rekenen is. Als het goed is moet ie ook op de hoogte zijn en alles... managen ;)
Er zijn wekelijk status updates waarbij iedereen zijn vooruitgang kan aangeven. :)

• Ealanrian
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:53:
[...]

Er zijn wekelijk status updates waarbij iedereen zijn vooruitgang kan aangeven. :)
Word dat ook gedaan dan? Want als er geen updates worden gegeven weet de manager nog niks

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-01 23:37

alienfruit

the alien you never expected

Lijkt mijn oude baas wel ;) Maar ja, als iedereen zoveel moet werken. Kan je beter nog meer mensen aannemen. Vast goedkoper dan die overuren uit te betalen ;)

• PdeBie
Maar dan is het de taak van de manager om aan te geven dat hij die updates nodig heeft. Als hij daar niet om vraagt..........

• alienfruit

alienfruit

Precies, je bent niet voor niks manager. Maar ja, als je niet-manager een planfout hebt gemaakt moet je het wel aan je manager melden. Als hij er vervolgens niks mee doet...

Verwijderd

Ealanrian schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:55:
[...]

Word dat ook gedaan dan? Want als er geen updates worden gegeven weet de manager nog niks
Dat is natuurlijk de bedoeling. Er zijn verschillende meetings per team. Die teamleads hebben dan weer meeting met hun teamlead en zo gaat dat heel het laddertje naar boven. Maar zoals je zegt: het is wel de bedoeling dat je je problemen op tijd aangeeft, anders kan je het de managers ook niet kwalijk nemen als ze er na een tijd pas achterkomen dat er al de hele tijd iets niet goed loopt.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Sowieso is het een mailtje van een manager van de klant. In my opinion hoort die eerst naar de manager van Rubinski te gaan ipv direct naar Rubinski dan was dit hele gezeur al voorkomen. Sowieso weet ik niet waarom een manager van een klant een eis kwa uren kan stellen. In mijn optiek hoort dat uitgevochten te worden met de managemant van het bedrijf van Rubinski en die horen dan het team te informeren.

Nothing to see here!

• armageddon_2k1
Rutix schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:58:
Sowieso is het een mailtje van een manager van de klant. In my opinion hoort die eerst naar de manager van Rubinski te gaan ipv direct naar Rubinski dan was dit hele gezeur al voorkomen. Sowieso weet ik niet waarom een manager van een klant een eis kwa uren kan stellen. In mijn optiek hoort dat uitgevochten te worden met de managemant van het bedrijf van Rubinski en die horen dan het team te informeren.
Nouja, soms werkt het niet zo zwart wit hoor.
Wij zitten hier op mijn werk ook met heel veel externe medewerkers. Die hebben allemaal hun eigen manager bij Yacht etc, maar ze vallen gewoon onder dezelfde lijnmanager als ik en die gaat echt niet via hun manager communiceren.

• alienfruit

alienfruit

Maar dan loopt de urendeclaraties toch nog steeds in het honderd? Immers misschien mag je niet meer dan 8 uur declareren bij de klant en wel de normale uren bij je eigen baas. En moet de overuren of extra vakantiedagen geregeld worden etc.

• PdeBie
Even een gebruikers-interactie vraagje. Kijken hoe jullie hier over denken.

Ik heb een textbox met een autocomplete. Als je begint te typen in die textbox, vult de autocomplete dit aan. Als je vervolgens een keus maakt in die autocomplete vind er een postback plaats en worden de geselecteerde gegevens getoond. Het gaat hier om Nederlandse plaatsnamen. Je kan geen plaatsnaam invoeren die niet bestaat, want daar bestaan geen gegevens van.

Nu begint iemand te typen en, in plaats van dat hij een keus in de autocomplete maakt, typt hij het woord volledig uit en verlaat hij het veld. Geen resultaat, want het 'autopostback' attribuut staat (om redenen) uit. Je wordt dus als het ware gedwongen om een keus te maken in die autocomplete.

Is dit redelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 24-09-2013 13:33 ]

• Alex)
Nee, want niet consistent.

• Ealanrian
Ja, want ik kies bewust niet voor de autocomplete omdat ik controle wil over de gegevens

• PdeBie
@Alex)
hoezo niet consistent? Je typt iets en er komt een dropdown automagisch tevoorschijn met mogelijkheden. Hier kan je een keus in maken. Andere opties zijn er niet. (ter info: het gaat om Nederlandse plaatsnamen)

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Omdat er data in het textveld staat via autocomplete en als je die data zelf in geeft dan krijg je een ander resultaat.

Data in text field = data in text field, ongeacht hoe het er in kwam.

• Alex)
^ Wat Gleighton zegt.

Je doet die postback met een reden (neem ik aan), dus moet je wel consistent zijn in je postbackgedrag.

• PdeBie
ja ok.
Ik kan natuurlijk het autopostback-attribuut aanzetten en vervolgens (bij ongeldige input) een foutmelding tonen.

Maar ik heb liever gewoon correcte input (vandaar de autocomplete waar je alleen uit geldige waarden kan kiezen), zonder dat ik er allerlei tierenlantijnen omheen moet bouwen.

• Alex)
Wat is het doel van de postback, alleen de gekozen waarde in je textbox knallen? Dat kun je clientside oplossen...

• PdeBie
nee, het doel is om de gegevens op te halen van je gekozen waarde.

Dus je typt > amste
Autocomplete toont > amsterdam, amstelveen etc.
Jij klikt > amsterdam aan
Autocomplete vult client-side tekstveld met 'Amsterdam' en doet postback.
Server-side gegevens Amsterdam ophalen en toont blokje met informatie.

• Alex)
En wat moet er gebeuren als er een value is gekozen waarvoor geen data bestaat?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik zou verwachten dat er onEnter (en onBlur, misschien zelfs) ook een postback gedaan wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door OkkE op 24-09-2013 13:42 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• PdeBie
Alle gekozen waarden in de autocomplete bevat data. Zijn plaatsnamen van Nederland. Als je tokyo typt, krijg je geen autocomplete keuze.

Verwijderd

Wat Alex) zegt.

Kijk eens hoe Google het doet: Wat zou jij er van vinden mocht je bij Google Search een woord volledig typen en op enter rampt en geen resultaten krijgen omdat je geen item uit de combobox hebt geselecteerd?

• PdeBie
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:42:
Wat Alex) zegt.

Kijk eens hoe Google het doet: Wat zou jij er van vinden mocht je bij Google Search een woord volledig typen en op enter rampt en geen resultaten krijgen omdat je geen item uit de combobox hebt geselecteerd?
Ja ok. Maar daarom dus ook even de vraag hoe jullie er tegenaan kijken :)

Kortom:
ongeldige input in veld = Geen data tonen/foutmelding tonen
geldige input = gevraagde data tonen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:42:
Wat Alex) zegt.

Dat zou alleen al kunnen doordat het ophalen van de autocomplete lijst wat trager gaat. Bijv. doordat je op Wifi zit.

Ik zou de autocomplete alleen ondersteunend gebruiken, de value ook checken als er niks met autocomplete gedaan is.

Verwijderd

pdebie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:43:
[...]

Kortom:
Jup. Maar geldige input kan dus ook zonder een item te selecteren uit de combobox (het woord volledig typen).

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 16:08
pdebie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:43:
[...]

Kortom:
Als de ingevulde waarde 1 resultaat (plaatsnaam) oplevert dan behandelen alsof een keuze is gemaakt?

• PdeBie
ja, zo doe ik het nu ook. En indien er een ongeldige Nederlandse plaatsnaam is ingevoerd, toon ik geen gegevens maar een melding als 'voer een geldige plaats in blablabla' :)

Is inderdaad beter zo.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 17:16
pdebie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:30:
Even een gebruikers-interactie vraagje. Kijken hoe jullie hier over denken.

Ik heb een textbox met een autocomplete. Als je begint te typen in die textbox, vult de autocomplete dit aan. Als je vervolgens een keus maakt in die autocomplete vind er een postback plaats en worden de geselecteerde gegevens getoond. Het gaat hier om Nederlandse plaatsnamen. Je kan geen plaatsnaam invoeren die niet bestaat, want daar bestaan geen gegevens van.

Nu begint iemand te typen en, in plaats van dat hij een keus in de autocomplete maakt, typt hij het woord volledig uit en verlaat hij het veld. Geen resultaat, want het 'autopostback' attribuut staat (om redenen) uit. Je wordt dus als het ware gedwongen om een keus te maken in die autocomplete.

Is dit redelijk?
Zoiezo aanvullen!
Toch zeker als opgegeven waarde met maximaal 1 waarde uit de array/database overeen komt.

RTFM!

• Firesphere
  • Laatst online: 00:13

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:01:
ja, zo doe ik het nu ook. En indien er een ongeldige Nederlandse plaatsnaam is ingevoerd, toon ik geen gegevens maar een melding als 'voer een geldige plaats in blablabla' :)

Is inderdaad beter zo.
Waarom niet een dropdown met autocomplete? Dan heb je beide problemen toch opgelost?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Pagina: 1 ... 34 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.