“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dubbele espresso, als het kan.Firesphere schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:27:
Zooo, koffie dan maar?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 23-08-2013 09:48 ]
Geen apache maar nginx config...Gertjan. schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:29:
[...]
Mijn verhaal was gelukkig geen vraag, niet eens een verkapte
Meestal post ik mijn rant als ik er niet uitkom en het al in de hoek is gegooid of wanneer ik het al heb opgelost.
Die reverse proxy is wel interessant, ik weet niet of ik direct blijer wordt van Apache, want de laatste keer dat ik een apache heb ingesteld eindigde ik ook huilend in een hoekje
Ow ja, koffie
Zo de auto naar de garage en dan weer een dagje op locatie... Het voelt nu al alsof ik weekend nodig heb, gelukkig is dat niet erg lang meer.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| server { listen 443 default_server; server_name www.keigaafdomeintje.nl; # Dit moet uiteraard je eigen certificaatje zijn :) ssl on; ssl_certificate /usr/local/nginx/conf/server.pem; ssl_certificate_key /usr/local/nginx/conf/server.key; ssl_session_cache shared:SSL:10m; location / { proxy_pass http://addres.vanje.app:poort proxy_set_header Host $host; # Forceer http -> https proxy_redirect http:// https://; } } |
En dat zonder huilen
Driving a cadillac in a fool's parade.
Veel kutter als apache kan het moeilijk zijnTheNephilim schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:15:
nginx is wel vet! Instellen is eigenlijk heel simpel. Heb zelf nginx met php-fpm draaien op een VPS'je. Supersnel hoor, maar het instellen van rechten is lastiger.
Ik werk voor de hostingpartij in kwestie, in wou bij deze even ook hier uitleggen waarom wij 5.3.10 draaien op Managed VPS servers.Anoniem: 156876 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:53:
Een klant heeft een managed VPS afgenomen bij een hostingpartij, is ongeveer een maand geleden opgeleverd. Een aantal specifieke dingen die geïnstalleerd moesten worden, qua PHP-versie enkel aangegeven dat er een "recente versie" op moet komen, er vanuit gaand dat ze daar wel uit komen. En waar komen ze uiteindelijk mee?
PHP 5.3.10
Are you fucking kidding me!?
De geinstalleerde PHP versie (5.3.10) is de laatst beschikbare versie voor Ubuntu 12.04 (zie ook http://packages.ubuntu.com/precise/php5-common). Ubuntu 12.04 is de laatste versie van Ubuntu voor servers met Long Term Support. Zie voor de ChangeLog van PHP 5.3.10 in Ubuntu ook http://changelogs.ubuntu....3.10-1ubuntu3.7/changelog.
Aangezien de VPS in kwestie een "Managed" VPS is, zijn wij verantwoordelijk voor de stabiliteit van de server. Hoewel het technisch gezien mogelijk is een nieuwere PHP versie te installeren kunnen wij dan niet meer garanderen dat de server stabiel blijft.
Vandaar dat wij ons houden aan de versies die Ubuntu getest heeft en stabiel bevonden heeft voor gebruik in productieomgevingen.
Gewoon uit interesse: kan de klant alsnog specifiek vragen voor bv PHP 5.4? Maar dan met minder garantie voor stabiliteit?RvdH schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:44:
[...]
Ik werk voor de hostingpartij in kwestie, in wou bij deze even ook hier uitleggen waarom wij 5.3.10 draaien op Managed VPS servers.
De geinstalleerde PHP versie (5.3.10) is de laatst beschikbare versie voor Ubuntu 12.04 (zie ook http://packages.ubuntu.com/precise/php5-common). Ubuntu 12.04 is de laatste versie van Ubuntu voor servers met Long Term Support. Zie voor de ChangeLog van PHP 5.3.10 in Ubuntu ook http://changelogs.ubuntu....3.10-1ubuntu3.7/changelog.
Aangezien de VPS in kwestie een "Managed" VPS is, zijn wij verantwoordelijk voor de stabiliteit van de server. Hoewel het technisch gezien mogelijk is een nieuwere PHP versie te installeren kunnen wij dan niet meer garanderen dat de server stabiel blijft.
Vandaar dat wij ons houden aan de versies die Ubuntu getest heeft en stabiel bevonden heeft voor gebruik in productieomgevingen.
Ja hoor, het Managed VPS product kan omgezet worden naar Unmanaged. Klant krijgt dan zelf root-login op de VPS en kan alles installeren wat hij wil.TJHeuvel schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:55:
[...]
Gewoon uit interesse: kan de klant alsnog specifiek vragen voor bv PHP 5.4? Maar dan met minder garantie voor stabiliteit?
Overigens, ook voor de duidelijkheid: dat de PHP versie 5.3.10 is, en 5.3.10 is uitgekomen in februari 2012, wil dus niet zeggen dat er sinds feb 2012 geen security patches zijn doorgevoerd. De laatste security patch is van 15 juli 2013 en hierin werd o.a. een lek gefixt die in PHP pas in versie 5.4.18 werd gefixt, die uitkwam op 15 augustus.
In feite is de Ubuntu versie dus *eerder* gepatcht en veilig geworden dan de PHP versie.
Anoniem: 296939
Wat / waar studeer je precies en welke herexamens heb je?wsitedesign schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:39:
Straks herexamen![]()
Hierna zit ik wel al over de helft van de twee herexamens gelukkig
Toegepaste ICT aan Howest Brugge.Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:06:
[...]
Wat / waar studeer je precies en welke herexamens heb je?
2 herexamens:
- OOA&D (Object Oriented Analysis & Design): had ik een 9, met een klasgemiddelde van 8
- WST (Windows Server Technologie): 8
rest waren allemaal mooie punten gelukkig
Nu je het zegt: Ik heb je waarschijnlijk al wel een paar keer gevraagd waar je studeerde.wsitedesign schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:16:
[...]
Toegepaste ICT aan Howest Brugge.
2 herexamens:
- OOA&D (Object Oriented Analysis & Design): had ik een 9, met een klasgemiddelde van 8
- WST (Windows Server Technologie): 8
rest waren allemaal mooie punten gelukkig
Succes er mee in ieder geval. Dat eerste vak ziet er nog wel leuk uit, maar WST

Anoniem: 303530
Ahh. gaaf, bedankt voor de tip.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:48:
[...]
Je zou deze test ook idealiter met _mm_stream_si32 / _mm_stream_si128 nog eens draaien zodat je je cache compleet bypassed en alleen de invloed van de write-combiner meet
Omdat 9/20 < 50%
Dat denk ik niet.Kips schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:19:
[...]
denk dat dat de herexamens zijn die hij al gedaan heeft?
Of ze gebruiken in België de omgekeerde cijfers?
Hoe hoger hoe slechter?
Vreemd stelselAlex) schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:22:
[...]
De schaal loopt van 0 t/m 20. Een 9 is een 'buis' (onvoldoende / gezakt).
Dan snap je dat wij als Nederlanders gek opkeken
Op mijn opleiding is het vaak 100 punten (waar je sowieso 10 punten van krijgt), en dan elke vraag levert bepaald aantal punten op, en dan (aantalpunten / 10) = je cijfer; als cijfer > 5,5 (sommige vakken een 6,0) krijg je je studiepunten.
[ Voor 53% gewijzigd door Ryur op 23-08-2013 11:24 ]
Uhm nee.Kips schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:19:
[...]
denk dat dat de herexamens zijn die hij al gedaan heeft?
Omdat het een 9/20 is...
Bij ons zitten de meeste vakken in modules, en een tekort kan dan gedelibereerd worden, mits het gewogen gemiddeld boven 10 uitkomt, maar OOA&D is volledig losstaand, en WST is het hoofdvak waardoor mijn gemiddelde juist onder de 10 komt
Bedankt, WST ligt mij iets minder, maar je moet er toch iets van gezien hebben...Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:20:
[...]
Nu je het zegt: Ik heb je waarschijnlijk al wel een paar keer gevraagd waar je studeerde.
Succes er mee in ieder geval. Dat eerste vak ziet er nog wel leuk uit, maar WST
De schaal loopt van 0 t/m 20. Een 9 is een 'buis' (onvoldoende / gezakt).Ryur schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:21:
[...]
Of ze gebruiken in België de omgekeerde cijfers?
Hoe hoger hoe slechter?
We are shaping the future
FTFYjip_86 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:25:
Apart, wist ik niet dat ze tot 20 konden tellen.
Klopt hoor. Wij hebben op school ook Windows Server gezien maar ik vond het maar niets. Sommige principes moet je imo wel kennen maar ik ben van mening dat de keuze applicatie-ontwikkeling / systeembeheer al in het tweede semester van het eerste jaar gemaakt mag worden.wsitedesign schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:22:
[...]
Bedankt, WST ligt mij iets minder, maar je moet er toch iets van gezien hebben...
Het hangt er natuurlijk vanaf welke kant je later uit wil, maar ik vraag me af wat een netwerkbeheerder heeft aan kennis .NET. Geef ze in de plaats wat Python oid. Hetzelfde geldt voor studenten applicatie-ontwikkeling: wat hebben zij aan de cursus computerarchitectuur? Als je gamedevelopment wil doen, lijkt het mij inderdaad wel handig om te weten hoe het er aan toe gaat op het laagste niveau maar als je websites ontwikkelt of als je gewone business applicaties ontwikkelt, denk ik dat dat veel minder van belang is.
Tjah, bij jullie kunnen ze blijkbaar maar tot 10 tellen
Hier in Brugge zijn er maar 2 mogelijkheden: System & Software Development of Computer & Cyber Crime Professional (ik zit in het laatste).Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:27:
[...]
Klopt hoor. Wij hebben op school ook Windows Server gezien maar ik vond het maar niets. Sommige principes moet je imo wel kennen maar ik ben van mening dat de keuze applicatie-ontwikkeling / systeembeheer al in het tweede semester van het eerste jaar gemaakt mag worden.
Het hangt er natuurlijk vanaf welke kant je later uit wil, maar ik vraag me af wat een netwerkbeheerder heeft aan kennis .NET. Geef ze in de plaats wat Python oid. Hetzelfde geldt voor studenten applicatie-ontwikkeling: wat hebben zij aan de cursus computerarchitectuur? Als je gamedevelopment wil doen, lijkt het mij inderdaad wel handig om te weten hoe het er aan toe gaat op het laagste niveau maar als je websites ontwikkelt of als je gewone business applicaties ontwikkelt, denk ik dat dat veel minder van belang is.
Ik heb vooral de indruk dat zo'n vakken in het programma zitten voor de brede kennis van het ICT gebied, zodat we er iets vanaf weten, alhoewel ik zeker ben dat moest ik binnen een aantal jaar terug iets voor een Win server nodig hebben het toch terug moet opzoeken...
[ Voor 76% gewijzigd door azerty op 23-08-2013 11:30 ]
En zelfs dat redden we vaak nog niet.wsitedesign schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:27:
[...]
Wij kregen vaak scores uit 100wsitedesign schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:27:
[...]
De examens staan ook vaak op meer, wat dan teruggerekend zal worden... Is ook logisch, want als je maar 20 punten hebt voor een grote pak stof, kun je niet veel vragenEalanrian schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:30:
[...]
Wij kregen vaak scores uit 100. dat word dan wel weer vertaald naar cijfers van 0 t/m 10 maar goed
Op mijn examen stonden eens alle vragen op punten zodat ze samen 20 zouden vormen. Er was 1 vraag die op 8 punten ging en dan zie je de ernst van de situatie ineens wel inwsitedesign schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:33:
[...]
De examens staan ook vaak op meer, wat dan teruggerekend zal worden... Is ook logisch, want als je maar 20 punten hebt voor een grote pak stof, kun je niet veel vragen
Waarom wel Python en geen .NET? .NET wordt ook gebruikt door systeembeheerders (PowerShell). Andersom is het voor zo'n beetje elke developer nuttig om te weten hoe een systeem in elkaar zit, zodat een computer geen magische black box meer is.Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:27:
[...]
Het hangt er natuurlijk vanaf welke kant je later uit wil, maar ik vraag me af wat een netwerkbeheerder heeft aan kennis .NET. Geef ze in de plaats wat Python oid. Hetzelfde geldt voor studenten applicatie-ontwikkeling: wat hebben zij aan de cursus computerarchitectuur?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
.NET kennis is natuurlijk handig als je beheerder wordt van een Microsoft omgeving en je zelf PowerShell scripts gaat maken of iets dergelijks.Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:27:
[...]
Klopt hoor. Wij hebben op school ook Windows Server gezien maar ik vond het maar niets. Sommige principes moet je imo wel kennen maar ik ben van mening dat de keuze applicatie-ontwikkeling / systeembeheer al in het tweede semester van het eerste jaar gemaakt mag worden.
Uiteraard zijn andere talen als Python natuurlijk ook mooi meegenomen.
Zelf vond ik het wel fijn om tijdens m'n opleiding een breed pakket te krijgen, zodat je bepaalde (achtergrond)kennis daar op doet. In je latere carriere zul je dat soort dingen waarschijnlijk nooit meer uitzoeken, terwijl sommige onderdelen toch wel nuttig zijn, of gewoon leuk zijn om te weten.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Gelukkig is er vaak meer dan 0/8 of 8/8Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:36:
[...]
Op mijn examen stonden eens alle vragen op punten zodat ze samen 20 zouden vormen. Er was 1 vraag die op 8 punten ging en dan zie je de ernst van de situatie ineens wel in
Inderdaad, daarom is het meer een "noodzakelijk kwaad", we hebben in dezelfde module "Concepten van OS" gehad en "Netwerktechnologieën" waar ik dan wel door wasKorben schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:37:
[...]
Waarom wel Python en geen .NET? .NET wordt ook gebruikt door systeembeheerders (PowerShell). Andersom is het voor zo'n beetje elke developer nuttig om te weten hoe een systeem in elkaar zit, zodat een computer geen magische black box meer is.
wij hadden dan soms ook vragen van 20 of 30 punten. Gelukkig was fout maar op de juiste weg / goed onderbouwd soms nog wel wat punten waard.Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:36:
[...]
Op mijn examen stonden eens alle vragen op punten zodat ze samen 20 zouden vormen. Er was 1 vraag die op 8 punten ging en dan zie je de ernst van de situatie ineens wel in
Ik vind dan ook dat er te weinig aandacht wordt besteed aan PowerShell zelf en teveel aan .NET. Wat gaan systeembeheerders met het Entity Framework doen om maar een voorbeeld te noemen. Doe de splitsing in het eerste jaar, leer de systeembeheerders deftig met PowerShell werken en de ontwikkelaars met Entity Framework.Korben schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:37:
[...]
Waarom wel Python en geen .NET? .NET wordt ook gebruikt door systeembeheerders (PowerShell). Andersom is het voor zo'n beetje elke developer nuttig om te weten hoe een systeem in elkaar zit, zodat een computer geen magische black box meer is.
Zoals ik al aangaf vind ik het wel nuttig om een zekere basiskennis van het systeem te kennen. Ik denk wel dat iedereen zou moeten weten waarvoor elk onderdeel van een computer dient maar ik zie niet direct het nut in om aan iedereen de historiek van processoren te leren.
Vreemde logica. Dan geef je toch gewoon maar één of maar een halve punt per vraag, i.p.v. 8 punten per vraag, om tot die 10 te komen.wsitedesign schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:33:
[...]
De examens staan ook vaak op meer, wat dan teruggerekend zal worden... Is ook logisch, want als je maar 20 punten hebt voor een grote pak stof, kun je niet veel vragen
Soms is een vraag te groot in verhouding met de rest om maar 1 punt waard te zijn.GateKeaper schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:46:
[...]
Vreemde logica. Dan geef je toch gewoon maar één of maar een halve punt per vraag, i.p.v. 8 punten per vraag, om tot die 10 te komen.
Officieel per 1 september, maar de eerste dag is idd 2 september.michiel_ schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:03:
[...]
(beetje laat, maar..)
Welkom aan boord!
Start je per 2 sept?
En weet je ook al wat je per 2 september in Java mag gaan programmeren?Jegorex schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:51:
[...]
Officieel per 1 september, maar de eerste dag is idd 2 september.
RTFM!
Ik zal eerst worden ingewerkt en daarna zien we wel bij welk project ik kom._Moe_ schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:10:
[...]
En weet je ook al wat je per 2 september in Java mag gaan programmeren?
Maakt ook weinig uit als je daarna weer terugrekend naar 10 punten. Voor het corrigeren is het misschien wat makkelijker als je met hele getallen kan werken ipv halven of kwartpunten bijvoorbeeld.Ealanrian schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:47:
[...]
Soms is een vraag te groot in verhouding met de rest om maar 1 punt waard te zijn.

Nu gaat het alleen mis wanneer een proces van een tab geswapped wordt, wat in mijn geval tig keer per dag gebeurt: ik heb Chrome op de achtergrond draaien, 90%+ geheugengebruik, en als ik dan terugswitch naar de niet-actieve tab wordt deze niet meer goed opnieuw geladen:

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2013 12:44 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Er is nog wel prima met Chrome te werken hoor.
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
get firefox is ook zo 2012 hoorAnoniem: 303530 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:42:
Get firefox.
Je kan toch ook teruggaan naar een oudere versie?

Waarbij ik eerst FF gebruikte, gebruik ik nu 100% chrome. Wellicht voor ontwikkeling nog terug stappen op FF vanwege leuke addons, maar qua stabiliteit.. daarbij staat chrome toch wel vooraan tegenwoordig.
Onzin, Firefox is minstens net zo stabiel als Chrome, en niet heel veel langzamer. Eén van de voordelen van Firefox is dat het DirectWrite gebruikt.douweegbertje schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:47:
[...]
get firefox is ook zo 2012 hoor![]()
Waarbij ik eerst FF gebruikte, gebruik ik nu 100% chrome. Wellicht voor ontwikkeling nog terug stappen op FF vanwege leuke addons, maar qua stabiliteit.. daarbij staat chrome toch wel vooraan tegenwoordig.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik heb Linux en Windows gehad op mijn opleiding. Als je het OS wat 80% van de mensen en een aanzienlijk deel van de servers draait niet gaat onderwijzen diskwalificeer je jezelf als opleiding.Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:27:
[...]
Tja systeembeheerders moeten wel met een shell om kunnen gaan en een béétje kunnen programmeren. Maar computerarchitectuur voor applicatie-ontwikkeling lijkt me wel op zijn plek. Kijk ik doe in het dagelijks leven niks meer met alle verschillende modulatiemanieren voor een audiosignaal wat uiteindelijk een 56k modemsnelheid opleverde maar het is altijd goed om je te beseffen waaruit een electrisch signaal in je computer uiteindelijk bestaat. Dat je gewoon kunt zien met een oscilloscoop of je klokflanken nog stabiel zijnAnoniem: 296939 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:27:
[...]
iOS developer
Anoniem: 303530
Alsof firefox zo vaak crasht? 1 a 2x per maand misschien.douweegbertje schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:47:
Het enige nadeel van firefox is dat bepaalde slecht ontworpen pagina's traag laden in firefox. Zoals reviews op notebookcheck met pagina's van 800KB lang met 5166 images van 2 bij 2 pixels waarbij adblock voor elk image gaat kijken of het pad in de filters voorkomt

Bij mij crasht Firefox (geen plugins) vrijwel dagelijks. Neemt naar verloop van tijd meer dan 3GB ram in beslag, begint dan af en toe te freezen, gaat pagina's deels zwart renderen en niet veel later volgt een crash. Crashreports al wel ingezonden, maar helaas nog niet opgelost. Is al best lang zo helaas. Wellicht ook Chrome maar eens gaan proberenAnoniem: 303530 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:04:
[...]
Alsof firefox zo vaak crasht? 1 a 2x per maand misschien.
Het enige nadeel van firefox is dat bepaalde slecht ontworpen pagina's traag laden in firefox. Zoals reviews op notebookcheck met pagina's van 800KB lang met 5166 images van 2 bij 2 pixels waarbij adblock voor elk image gaat kijken of het pad in de filters voorkomt
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Dat is ook het geval voor confirm() en prompt(). Wat is er mis met gewoon de dialoogvensters gebruiken die door het besturingssysteem worden gefaciliteerd?CodeCaster schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:41:
Weer een Chrome-update.Ditmaal hebben ze het font in de adresbalk opgeblazen, modal dialogs (passwords, alert()s) vervangen door een html'erig schermpje

Mooi dat dat gekke dambordpatroontje weer is verdwenen.en het checkerboard dat je bij snel scrollen zag lijkt er weer uitgehaald te zijn.
Er zijn wat veranderingen aangebracht in de Omnibox: de dropdown neemt ineens de volledige breedte in, het lettertype is wat groter, en de sorteervolgorde van items in de lijst is anders. Dat grotere lettertype had van mij niet gehoeven.
Daar heb ik (nog) geen last van (gehad). Wat ik soms wel heb, is dat een tab totaal niet meer lijkt te reageren - de enige oplossing daarvoor is dezelfde pagina openen in een nieuwe tab. De tab sluiten en dat ongedaan maken (met Ctrl-Shift-T) lijkt niet te helpen.Nu gaat het alleen mis wanneer een proces van een tab geswapped wordt, wat in mijn geval tig keer per dag gebeurt: ik heb Chrome op de achtergrond draaien, 90%+ geheugengebruik, en als ik dan terugswitch naar de niet-actieve tab wordt deze niet meer goed opnieuw geladen:
[afbeelding]
Nee, ik zit met mijn hoofd op het bureau te bonken omdat het Stringly Typed-pattern tot in den treure is doorgevoerd in de applicatie die ik mag verbouwen.
Sinds de maker van de api onaangekondigt besloot een kritieke wijziging door te voeren

Anoniem: 156876

Zo lastig is het toch niet om dat te vervangen door enums? Of is het geen .Net project?Alex) schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:50:
[...]
Nee, ik zit met mijn hoofd op het bureau te bonken omdat het Stringly Typed-pattern tot in den treure is doorgevoerd in de applicatie die ik mag verbouwen.
iOS developer
Lastig is het niet, maar het is een klotewerk om te zoeken naar alle mogelijke waardesBikkelZ schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:56:
[...]
Zo lastig is het toch niet om dat te vervangen door enums? Of is het geen .Net project?
Na al dat bier gister denk ik dat ik nu nog even wacht met een biertje...TheNephilim schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:46:
Is iedereen al bier aan het drinken ofzo?Of natuurlijk zo hard mogelijk aan het werk, zodat er zo snel mogelijk geborreld kan worden

Net even de werkmappen (in Dropbox) opgeruimd! ^^ Daarnaast een leuke kandidaat (Wordpress plugin) gevonden om verder te gaan ontwikkelen in Git. Misschien dat ik dan eens een beetje in de Git workflow kom.
Bijna weekend mensen!
Dat hebben ze vanmorgen nog zelf hier komen uitleggenFiresphere schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:55:
Wat zijn dat voor prutsers?
[ Voor 12% gewijzigd door BikkelZ op 23-08-2013 15:27 ]
iOS developer
PHP_Compat kan je daar deels wel bij helpen.Anoniem: 156876 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:55:
Hostingbedrijf kan stabiliteit van Managed VPS niet garanderen met een PHP-versie hoger dan 5.3.10. Nu dus maar de code aanpassen aan outdated PHP-versie...

Neee, was het maar zo. Ik ben fijn bezig met het configureren van the worst CMS ever. Snap nog steeds niet hoe ooit iemand hier besloten heeft dit CMS in te kopen. Mijn god, wat een troep.TheNephilim schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:46:
Is iedereen al bier aan het drinken ofzo?Of natuurlijk zo hard mogelijk aan het werk, zodat er zo snel mogelijk geborreld kan worden
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Oh, zo'n niche CMS die eigenlijk niemand gebruikt?Grijze Vos schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:27:
[...]
Neee, was het maar zo. Ik ben fijn bezig met het configureren van the worst CMS ever. Snap nog steeds niet hoe ooit iemand hier besloten heeft dit CMS in te kopen. Mijn god, wat een troep.
[ Voor 6% gewijzigd door TheNephilim op 23-08-2013 15:30 ]
1
| Thread.Sleep(30) 'Give the database server some time to store everything |
Als ik dat soort constructies zie vraag ik me altijd af "Hoe komen ze aan die waarde?"
Wait, waarom wordt er eigenlijk Thread.Sleep() gebruikt?

Meeting-friday... Pfffft....TheNephilim schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:46:
"Even" de hiërarchie van de data binnen een app doorspreken met een klant. Groot deel is al uitgewerkt, krijg je de mededeling: "ehm, ja bij nader inzien..."...
Daarnaast lekker in een te warm kantoor te moeilijke zaken aan het fixen. Wil al een tijdje het hele mock-object verhaal van een project omgooien, dacht ik even vandaag op te pakken, maar heb de grootste moeite mij te concentreren.
Gelukkig mijn suiker-shot gehad met een goede bosche bol
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik vraag me eerder af, heb je zo weinig vertrouwen in je db-server of moet je echt zo gigantisch veel data wegschrijven dat je daar je hele thread voor stil moet leggen?Alex) schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:32:
Visual Basic .NET:
1 Thread.Sleep(30) 'Give the database server some time to store everything
Als ik dat soort constructies zie vraag ik me altijd af "Hoe komen ze aan die waarde?"
Sowieso... What? Als het asynchrone calls zijn, kun je dan niet gewoon een callback gebruiken? Als het synchroon is... dan is het niet nodig, tenzij je een heel erg raar DBMS gebruikt.Alex) schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:32:
Visual Basic .NET:
1 Thread.Sleep(30) 'Give the database server some time to store everything
En... die calls zijn niet synchroon of zo?Alex) schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:37:
Het is niet rechtstreeks in de database, maar een 3rd party-pakket van een niet nader te noemen vendor die via niet nader te beschrijven ongedocumenteerde COM-objecten wordt aangestuurd.

Wacht, ben jij de maker van die API waar ik ruzie mee heb?Alex) schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:37:
Het is niet rechtstreeks in de database, maar een 3rd party-pakket van een niet nader te noemen vendor die via niet nader te beschrijven ongedocumenteerde COM-objecten wordt aangestuurd.
Wacht, schrijf jij zulke achterlijke database-code?Firesphere schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:39:
[...]
Wacht, ben jij de maker van die API waar ik ruzie mee heb?
Voor zover ik kan zien wel.Korben schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:38:
[...]
En... die calls zijn niet synchroon of zo?
Wat ik erger vind dan die Thread.Sleep is het gebruik van ongedocumenteerde, niet-officiële API's/COM-objecten. Één patch van de vendor kan in theorie de hele applicatie platleggen

Oh, dit is helemaal leuk. Een save mislukt wanneer de debugger attached is en ik door wat breakpoints aan het stappen ben, maar lukt wel wanneer ik de executable uitvoer vanaf de command line.
[ Voor 23% gewijzigd door Alex) op 23-08-2013 15:47 ]
http://www.rdw.nl/Zakelij...s-raadplegen-via-XML.aspx
Het mag natuurlijk niks kosten ;-)Firesphere schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:57:
Ehm, de RDW heeft toch gewoon een API? Die doet't prima hoor.
http://www.rdw.nl/Zakelij...s-raadplegen-via-XML.aspx
Klinkt als een mooie race conditie. Ik zou beginnen met wat Thread.Sleeps toe te voegenAlex) schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:42:
Oh, dit is helemaal leuk. Een save mislukt wanneer de debugger attached is en ik door wat breakpoints aan het stappen ben, maar lukt wel wanneer ik de executable uitvoer vanaf de command line.
Lijkt er toch op dat er geen race-condition is, maar één of andere vage bug waardoor een bestaand object gedelete wordt als het bestaat, en wordt aangemaakt als het niet bestaat. Dit terwijl er een update gedaan zou moeten worden.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:03:
[...]
Klinkt als een mooie race conditie. Ik zou beginnen met wat Thread.Sleeps toe te voegen(om het te reproen).
Fuck this shit.
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:03:
[...]
Klinkt als een mooie race conditie. Ik zou beginnen met wat Thread.Sleeps toe te voegen(om het te reproen).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| int attempt = 1; while (true) { try { Save(); break; } catch (Exception ex) { if (attempt > 5) { throw new Exception("WTF?", ex); } Thread.Sleep(new Random().Next(30, 500)); attempt++; } } |
Korben schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:10:
30,
[...]
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 int attempt = 1; while (true) { try { Save(); break; } catch (Exception ex) { if (attempt > 5) { throw new Exception("WTF?", ex); } Thread.Sleep(new Random().Next(30, 500)); attempt++; } }

En dit blijkt toch weer niet zo te zijn, nu doet hij wel weer netjes een update.Alex) schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:09:
[...]
Lijkt er toch op dat er geen race-condition is, maar één of andere vage bug waardoor een bestaand object gedelete wordt als het bestaat, en wordt aangemaakt als het niet bestaat. Dit terwijl er een update gedaan zou moeten worden.
Fuck this shit.

Ik zit te slapen

Tijd voor weekend.
[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 23-08-2013 16:23 ]
Op zich niet heel raar; je wilt een ConcurrencyException bijvoorbeeld wel afvangen en de hele actie opnieuw uitvoeren. Goed, meestal doe je dat op een veel hoger niveau, maar het kan wel.Firesphere schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:16:
[...]
als je een store al moet gaan try/catch doen, doe je echt iets fout.
Ik heb dergelijke constructies ook wel eens bewust toegepast. Moesten zo'n 300 tot 500 desktop pc's iedere maandag ochtend iets in een xml file opslaan die op het netwerk stond. Tjah... dan maar testen op een schrijfrechten, en in een wachtrij plaatsen (lees: 10 seconden wachten, en 't nogmaals proberen). Niet erg netjesKorben schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:21:
[...]
Op zich niet heel raar; je wilt een ConcurrencyException bijvoorbeeld wel afvangen en de hele actie opnieuw uitvoeren. Goed, meestal doe je dat op een veel hoger niveau, maar het kan wel.

Ok, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Maar inderdaad, netjes is't niet. En het zou niet moeten hoeven als je't mij vraagtGateKeaper schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:24:
[...]
Ik heb dergelijke constructies ook wel eens bewust toegepast. Moesten zo'n 300 tot 500 desktop pc's iedere maandag ochtend iets in een xml file opslaan die op het netwerk stond. Tjah... dan maar testen op een schrijfrechten, en in een wachtrij plaatsen (lees: 10 seconden wachten, en 't nogmaals proberen). Niet erg netjes, had mooier gemoeten, maar 't werkt!
![]()
Is het niet een feature?Alex) schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:09:
[...]
Lijkt er toch op dat er geen race-condition is, maar één of andere vage bug waardoor een bestaand object gedelete wordt als het bestaat, en wordt aangemaakt als het niet bestaat. Dit terwijl er een update gedaan zou moeten worden.
Fuck this shit.
Heb ik ook hier gezien:
1
2
3
4
| public void update(){ delete(); insert(); } |
/me SPee is ook meeverhuisd
let the past be the past.
In sommige situaties is een delete-en-dan-insert inderdaad het beste, maar de bedoeling hier is echt dat er een update wordt gedaan. Om één of andere reden gebeurt dat echter niet, en omdat de data in het systeem vervolgens incompleet is besluit het doelsysteem om de boel dan maar te deletenSPee schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:31:
[...]
Is het niet een feature?
Heb ik ook hier gezien:
Java:
1 2 3 4 public void update(){ delete(); insert(); }

SPee schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:31:
[...]
Is het niet een feature?
Heb ik ook hier gezien:
Java:
1 2 3 4 public void update(){ delete(); insert(); }
/me SPee is ook meeverhuisd

* Firesphere gaat in paniek rondjes rennen
Hoewel... ik doe't zelf ook, maar alleen op kruistabellen. Om te voorkomen dat een relatie er dubbel in staat.
[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 23-08-2013 16:33 ]
Wat is wel vrijdagmiddagwerk?TheNephilim schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:31:
Nou ik stop er mee voor vandaag. Na wat openstaande issues te hebben gefixed heb alleen nog maar nieuwe dingen om aan te beginnen, die ook nog eens een uitgebreide opzet vereisen. Geen vrijdagmiddag werk
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.