Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als je PC UEFI firmware heeft kan het heel goed zijn dat deze een voorkeur geeft voor UEFI bootmanagers en op die manier lastig van te overtuigen is om van CD te booten.DXaroth schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:40:
[...]
CD booting hoort te gebeuren -voor- grub aan gaat.
boot device komt van je BIOS, die kiest dus wat er boot.. het zij je CD, anders komt ie op je HDD terecht (en dan dus GRUB)
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| this.hide=0;//0=show, 3=hide (1-2 : I have no idea) //WARNING : do NOT add new upgrades in between, this breaks the saves. Add them at the end ! //temporary fix for something stupid I've done //guess what we'e using to save the game? //that's right //we're using cookies //yeah I went there |
BtM909 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:24:
[...]
Ik heb dit nooit gesnapt (tenzij je een farm hebt), maar een back-up testen defeats the purpose. Als het niet werkt, dan ben je alsnog screwed.

Een keertje je procedure testen kan geen kwaad. Testen of je iets terug kan vinden, of dat je een testbak kan inrichten dmv een backup etc. etc.
{signature}
Klant probeert restore-procedure te testen, duplicate MAC / IP-adres op 't netwerk --> productie-omgeving plat --> switch naar passieve backup-omgeving --> die kan niet goed communiceren met oude primaire omgeving --> gaat plat...
Yep, goed idee ja
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Verwijderd
Hoeveel % sneller?BtM909 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:59:
http://www.beelinereader.com/
Ik geloofde er niet in totdat ik de challenge deed
1t6%, ondanks dat dat voor m'n gevoel niet klopte (maar misschien was er het gevoel dat ik eerst moest wennen aan de kleurverlopen).
Ja, dat klopt.
Eigenlijk is het resultaat samen te vatten tot dit:
"Je krijgt alle vrijheid, maar als je gemiddeld geen 36uur/week presteert, is het een no-go".
Waarom ik heb gekozen voor de no-go. Want 36 uur echt presteren, betekend eigenlijk dat je bijna 50 uur op kantoor zit. Zo niet meer. Daar bovenop dus de "vrije uren", zit je al snel tegen een 60-urige werkweek aan.
Ik heb er over nagedacht en gisteravond mijn "cool, maar nee dankje" gestuurd. De druk is gigantisch hoog. Je MOET presteren.
In vergelijking, als ik op een normale werkdag 4 uur loop te ouwehoeren in de devschuur (dus hier), is dat niet 4 uur "verloren tijd", maar eerder 4 uur "even kijken en nadenken".
Zo werkt het bij bedrijven als van dat formaat dus net even niet. 4 uur nadenken is 4 uur verdwenen (en 4 uur inhalen).
Daar bedank ik vriendelijk voor.
Verder mag ik niets zeggen, en ik denk dat ik eigenlijk al net over de rand ben hier, maargoed, dat zie ik dan wel
Ik zie nu heel veel mensen naar mij kijken met zo'n blik van "Dude, heb je nu echt je carriere in Silicon Valley weggegooit?"
Ja dus.
Op deze manier kan ik mijn werk niet doen. En ik WIL het ook niet zo doen. Ik doe mijn werk uit de passie voor code, niet uit de liefde voor geld.
[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 08-09-2013 00:32 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Je hebt een flinke beslissing genomen, respect voor de keuze die je hebt gemaakt.
We are shaping the future
Daarnaast zal je al gauw als expat wat langer dan normaal op kantoor hangen (want werk = social als je ergens begint) en dan is 5x9 uur toch niet zo heel gek? Geeft je genoeg tijd om bezig te zijn en toch te kunnen performen
Maar dit is meer als advocaat van de duivel, achteraf is makkelijker gepraat en vanaf de zijlijn
Als jij blij bent met je beslissing dan zijn wij dat ook
Voor welke functie was je eigenlijk bezig?
Ik zat al op de grens, maar een deel van de productiviteit wordt dus domweg gemeten naar de geproduceerde (of verwijderde/aangepaste) code. Niet naar de creativiteit of functionaliteit, de grens is moeilijk aan te geven, maar een voorbeeld in extrema helpt misschien..Alex) schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:39:
Hoe wordt "36 uur presteren" dan gemeten? Wordt dat afgezet tegen iets als het aantal check-ins dat je doet op een dag, het aantal documenten dat je schrijft of het aantal meetings dat je bijwoont?
Je hebt een flinke beslissing genomen, respect voor de keuze die je hebt gemaakt.
Ik zit hier op de grens. Het herschrijven van dit (Even flauw, PHP, dan snapt elke devschuurder het)
1
2
3
4
| $i = 0; while($i < 10) { $i++; } |
Dat zou moeten werken. Prima, leuk en aardig. Als ik dat zou doen, helemaal geweldig. Maar het volgende voorbeeld, zou ik voor worden ontslagen als ik het refactor naar bovenstaande.
1
2
3
4
5
6
7
| $i = 0 while($i < 10) { $i = $this->UpIByOne($i); } function UpIByOne($i) { return $i + 1; } |
Ik weet niet helemaal of dit klopt, maar, om het te versimpelen.
Voor de optie 2 zou ik ontslagen worden, omdat ik het werk van een collega ondermijn. Bij optie 1 zou ik een promotie krijgen omdat ik goed nadenk, maar effectief niets bijdraag (behalve schonere code, maar dat telt niet).
Ik kan en mag niet uitweiden over waarop ik mijn beslissing heb genomen. Maar dit mag ik wel zeggen denk ik. Eigenlijk, is de hele invitation-round een grote competitie, waar je een ander niet mag neersabelen. En al helemaal niet de "established elites" mag vertellen dat ze iets niet handig aanpakken.
Ik bedank.
[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 08-09-2013 00:51 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Dat klinkt mij niet echt als een leuke manier van werken in de oren... ik kan goed begrijpen waarom je die keuze hebt gemaakt.
[ Voor 26% gewijzigd door Alex) op 08-09-2013 00:52 ]
NVM, terwijl ik schreef, deed jij een ninja-editAlex) schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:52:
Dat klinkt mij niet echt als een leuke manier van werken in de oren...

[ Voor 21% gewijzigd door Firesphere op 08-09-2013 00:53 ]
Je kreeg er geen persoonlijke koffiebrengassistente bij?Firesphere schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:52:
[...]
Je krijgt 3 kansen nu. Waarom denk je dat ik heb afgezien van een best lucratief en goed betaalde baan bij FB?
BijnaAlex) schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:53:
[...]
Je kreeg er geen persoonlijke koffiebrengassistente bij?
Tja, dat is dus onderdeel van de NDA, en daar heb ik me aan te houden. Hoe het andersom is mag ik dus ook niet vertellenHMS schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:47:
Waarom mag je eigenlijk zo weinig kwijt over de sollicitatieprocedure / eisen van FB? Beetje vreemd, wij worden wel geacht alles met hun te delen
Ja, ik heb gewoon werk hoorBtM909 schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:40:
Ik heb wellicht wat gemist, maar je hebt nu wel werk? Want 4 uur per dag hangen in een topic als deze is natuurlijk funest (of funester) voor een klein bedrijf vs FB.
Daarnaast zal je al gauw als expat wat langer dan normaal op kantoor hangen (want werk = social als je ergens begint) en dan is 5x9 uur toch niet zo heel gek? Geeft je genoeg tijd om bezig te zijn en toch te kunnen performen
Maar dit is meer als advocaat van de duivel, achteraf is makkelijker gepraat en vanaf de zijlijn
Als jij blij bent met je beslissing dan zijn wij dat ook
Voor welke functie was je eigenlijk bezig?
De functie zou zijn iets categorie van "Chief Information Flow", wat neer zou komen op het effectief opslaan van userdata. Versimpeld.
[ Voor 79% gewijzigd door Firesphere op 08-09-2013 01:01 ]
Je mocht geen visitekaartjes:Firesphere schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:52:
[...]
Je krijgt 3 kansen nu. Waarom denk je dat ik heb afgezien van een best lucratief en goed betaalde baan bij FB?
I'm engineer Chief Information Flow, Bitch!
?
[ Voor 72% gewijzigd door BtM909 op 08-09-2013 01:02 ]
Dat had me misschien overgehaaldBtM909 schreef op zondag 08 september 2013 @ 01:01:
Je mocht geen visitekaartjes:
I'm engineer, Bitch!
?
Zolang het mag "without strings attached", jepStM schreef op zondag 08 september 2013 @ 01:03:
Stiekem vind je het gewoon veel leuker om minigun applicaties te schrijven dan om mee te helpen om wat goeds neer te zetten
(Ik ben m'n beta-status niet kijt o.i.d. dus
[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 08-09-2013 01:08 ]
6% (zei men) alleen kreeg ik de inhoud van de tekst niet echt mee. Niks voor mij... bovendien kun je moeilijker diagonaal doorlezen. Voor de verbetering van de leessnelheid kun je (wat mij betreft) beter de regelafstand wat verhogen...BtM909 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:59:
http://www.beelinereader.com/
Ik geloofde er niet in totdat ik de challenge deed
Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ja wat heeft iemand eraan? Iets 'afkraken' of verbeteren kan elke nerd. Zet anders hier eens een app of website neer waarvan jij denkt dat het wel goed is en ik weet vrijwel zeker dat iedereen in de dev schuur wel een punt van kritiek kan uiten. Dus... op het moment dat ik een beta product uitbreng waar een paar man weken aan heeft gewerkt en iemand in een beta test groep komt met; 'hey anders maak je het even zo' dan had ik je er ook uit gepleurd.jip_86 schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:05:
Dat van die established elites geloof ik meteen Firesphere, ben hier al uit de beta geflikkerd toen ik een third-party app aandroeg als goed voorbeeld om hun app wat netter te maken. Ook iemand tegen het zere been geschopt blijkbaar
Meestal moet je gewoon werken met het geen wat er is, en waarvoor gekozen is. De applicatie waar ik nu aan werk (bestaat al een jaar of
Nja blijkbaar hebben ze het bij FB nog wat strakker afgebakend waarbij efficiëntie van het product vooraan staat. Als je een echte code tikker bent is dat wel wat, wil je echter dicht betrokken zijn bij je product en hier inspraak in hebben kom je toch vaak terecht bij de wat kleinere bedrijven met < 4 programmeurs.
En verder je vraagt toch om feedback of niet? Enige wat je aan feedback terug krijgt zijn 1 of 2 standaard antwoorden. Een aantal dingen zijn echt honderden keren gemeld en als daar dan na drie updates nog niets mee is gebeurd is of op gereageerd vraag ik me toch af hoe ze daar werken want tijd voor bewegende stickers is er wel. Volgens mij is een melding van we zijn hier druk mee bezig maar krijgen het niet gereproduceerd of komt in de volgende versie al genoeg.
Het is maar wat je enig vindt.jip_86 schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:37:
Enigste wat je aan feedback terug krijgt zijn 1 of 2 standaard antwoorden.
Als efficientie van het product vooraan staat bij Facebook, dan moet ik toch wel droevig worden van hun definitie. Bij mij wint Facebook ruim op de vlakken 'meest stroperige app' en 'meest stroperige website'.douweegbertje schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:31:
[...]
Nja blijkbaar hebben ze het bij FB nog wat strakker afgebakend waarbij efficiëntie van het product vooraan staat. Als je een echte code tikker bent is dat wel wat, wil je echter dicht betrokken zijn bij je product en hier inspraak in hebben kom je toch vaak terecht bij de wat kleinere bedrijven met < 4 programmeurs.
Meest efficient geld binnenhalen wordt er bedoelddcm360 schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:53:
[...]
Als efficientie van het product vooraan staat bij Facebook, dan moet ik toch wel droevig worden van hun definitie. Bij mij wint Facebook ruim op de vlakken 'meest stroperige app' en 'meest stroperige website'.
Productie-efficiency != Efficiente productendcm360 schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:53:
[...]
Als efficientie van het product vooraan staat bij Facebook, dan moet ik toch wel droevig worden van hun definitie. Bij mij wint Facebook ruim op de vlakken 'meest stroperige app' en 'meest stroperige website'.
Zoals verder op ook al werd genoemd de procedures testen en je data testen lijkt me wel een keer handig. Ik doe het ook niet altijd maar dingen als de UPS(wat ook een vorm van backup is volgens mij) test ik wel bij het opstellen.BtM909 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 19:24:
[...]
Ik heb dit nooit gesnapt (tenzij je een farm hebt), maar een back-up testen defeats the purpose. Als het niet werkt, dan ben je alsnog screwed.
Of test jij elke volledige backup elke keer weer?
Enige wat interessant is (IMHO), is een DATA back-up. Deze kan je testen (checksum) en regelmatig testen op leesbaarheid.
Of meest efficiënte NSA koppelingNeverwinterx schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:47:
[...]
Meest efficient geld binnenhalen wordt er bedoeld
De UPS wijkt in dit geval nogal van de context af. De betreffende discussie was behoorlijk gericht naar data backups. Dat je hardware configuraties test bij ingebruikname lijkt me nogal vanzelfsprekend.Ealanrian schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:24:
Zoals verder op ook al werd genoemd de procedures testen en je data testen lijkt me wel een keer handig. Ik doe het ook niet altijd maar dingen als de UPS(wat ook een vorm van backup is volgens mij) test ik wel bij het opstellen.
Ik stop er weer mee. Ik zit nu op 182 miljoen koekjes per seconde en de groei is er uit. Ik moet nu uren/dagen wachten voordat ik weer wat kan upgraden.
Ook bij een data backup lijkt me het testen van de backup wel handig maar ook lastig. Zodra ik straks de remote replication heb draaien op mijn nas ga ik het wel een keer proberen maar wel met een extra backup van de data. De databackup van mijn VPS vertrouw ik dat die werkt omdat ik geen goeie opties heb die te testen.GateKeaper schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:37:
[...]
De UPS wijkt in dit geval nogal van de context af. De betreffende discussie was behoorlijk gericht naar data backups. Dat je hardware configuraties test bij ingebruikname lijkt me nogal vanzelfsprekend.
Ja, het was leuk voor evenDaos schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:40:
[...]
Ik stop er weer mee. Ik zit nu op 182 miljoen koekjes per seconde en de groei is er uit. Ik moet nu uren/dagen wachten voordat ik weer wat kan upgraden.
Oh my, dat valt mij extreem tegen van zo'n club. Ik had ze erg innovatief en vooruitstrevend verwacht. Software ontwikkeling is (naar mijn ervaring) erg moeilijk uit te drukken in regels code (soms doe je een dag over een resultaat van 100 regels code, welke beter is dan 5000 regels code in 4 uur), er zit ook veel refactoring, verbetering en nadenken bij.Firesphere schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:49:
[...]
Ik zat al op de grens, maar een deel van de productiviteit wordt dus domweg gemeten naar de geproduceerde (of verwijderde/aangepaste) code. Niet naar de creativiteit of functionaliteit, de grens is moeilijk aan te geven, maar een voorbeeld in extrema helpt misschien..
Daarnaast weet iedere baas dat niemand 100% effectief is, zelfs 90% is erg veel. Ik heb een tijdje geleden Drive van D H Pink gelezen en dat gaf aan dat je juist niet in uren moet denken in een creatieve sector. Het onder druk zetten van mensen werkt vaak averechts. Bedrijven als Google, Atlassian en 3M hebben hanteren andere strategieën om mensen gemotiveerd te houden.
Natuurlijk moet je enige monitoring op je mensen doen, maar volgens mij is dit niet de manier. Ik vraag mij dan ook af hoe groot het personeels-verloop is daar. Volgens mij worden veel mensen gillend gek van die werkwijze.
Competitie zonder neersabelen? SaaiEigenlijk, is de hele invitation-round een grote competitie, waar je een ander niet mag neersabelen. En al helemaal niet de "established elites" mag vertellen dat ze iets niet handig aanpakken.
Ik bedank.
Sowieso gaan mijn nekharen al overeind staan bij bedrijven die hun gevestigde orde de handen boven het hoofd houden. Vaak heeft de elite zichzelf benoemd en zijn ze dan zo arrogant als de pest. Het is daar moeilijk om jezelf te ontwikkelen omdat je niet kunt sabelen met de elite, maar ook voor een bedrijf is het gevaarlijk, want wie zegt dat de elite na x jaar nog steeds de elite is
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Je vat mijn "bedankt" aardig goed samen.Gertjan. schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:45:
[...]
Oh my, dat valt mij extreem tegen van zo'n club. Ik had ze erg innovatief en vooruitstrevend verwacht. Software ontwikkeling is (naar mijn ervaring) erg moeilijk uit te drukken in regels code (soms doe je een dag over een resultaat van 100 regels code, welke beter is dan 5000 regels code in 4 uur), er zit ook veel refactoring, verbetering en nadenken bij.
Daarnaast weet iedere baas dat niemand 100% effectief is, zelfs 90% is erg veel. Ik heb een tijdje geleden Drive van D H Pink gelezen en dat gaf aan dat je juist niet in uren moet denken in een creatieve sector. Het onder druk zetten van mensen werkt vaak averechts. Bedrijven als Google, Atlassian en 3M hebben hanteren andere strategieën om mensen gemotiveerd te houden.
Natuurlijk moet je enige monitoring op je mensen doen, maar volgens mij is dit niet de manier. Ik vraag mij dan ook af hoe groot het personeels-verloop is daar. Volgens mij worden veel mensen gillend gek van die werkwijze.
[...]
Competitie zonder neersabelen? SaaiWat is nou een competitie zonder elkaar scherp houden...
Sowieso gaan mijn nekharen al overeind staan bij bedrijven die hun gevestigde orde de handen boven het hoofd houden. Vaak heeft de elite zichzelf benoemd en zijn ze dan zo arrogant als de pest. Het is daar moeilijk om jezelf te ontwikkelen omdat je niet kunt sabelen met de elite, maar ook voor een bedrijf is het gevaarlijk, want wie zegt dat de elite na x jaar nog steeds de elite is
Dat is dus inderdaad niet waar ik voor wil werken. Ik wil ook een dag 0 regels code kunnen schrijven, maar ergens tegenaan kijken en aan het eind van de dag ineens de oplossing hebben. Maar dat valt dus niet binnen de richtlijnen (die echt heel strikt zijn dus).
Nee, dat klopt, maar je wordt er (deels) wel op afgerekend. En dat is mijn belangrijkste beweegreden om te bedanken.Ealanrian schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:21:
Het klinkt me echt als een hele rare manier van werken eigenlijk. Hoe kan je fatsoenlijk een beslissing nemen zonder tijd te nemen om dingen te onderzoeken? Het lijkt me niet dat ze daar zomaar dingen proberen omdat er geproduceerd moet worden...
Tuurlijk is zo'n gigantisch kantoor met glijbaan en ballenbad geweldig leuk, maar als een half uur nadenken in het ballenbad me een half uur doorwerken kost, gaat die leukheid er wel van af
Ik zou zelf ook niet bij FB willen werken op die manier, ik vermaak me nu prima met mijn vrijheid hier, echter kan ik mij best voorstellen dat er gasten zijn waarbij FB een ideale werkgever zou zijn. Al zou je het als doorgroei zien (alleen al FB op je CV bijv.
Verder heb ik ook het idee dat daar mensen zitten die hun werk als 'huis' beschouwen. uurtje of 7-8 beginnen en daar relaxed bezig zijn tot een uur of 8-9 s'avonds. Waarom zou je thuis gaan knutselen en brainstormen of weet ik veel wat als je het ook daar kunt doen?
[ Voor 14% gewijzigd door Douweegbertje op 08-09-2013 19:37 ]
Omdat je thuis kan knutselen aan eigen projecten? Ongestoord kan brainstormen? al dan niet met alcohol erbij. Ik kan me echt niet voorstellen om om 7 uur te beginnen en dan om 8 uur 's avonds pas te stoppen met werken voor een baas. Als het een keer moet dan is het niet anders maar niet altijd.douweegbertje schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:35:
Verder heb ik ook het idee dat daar mensen zitten die hun werk als 'huis' beschouwen. uurtje of 7-8 beginnen en daar relaxed bezig zijn tot een uur of 8-9 s'avonds. Waarom zou je thuis gaan knutselen en brainstormen of weet ik veel wat als je het ook daar kunt doen?
Dat is een beetje europese mentaliteit. In Amerika is dat heel anders. Bij heel veel Amerikaanse bedrijven kijken ze raar aan als jij precies na je 8 uur werken stopt.Ealanrian schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:06:
[...]
Omdat je thuis kan knutselen aan eigen projecten? Ongestoord kan brainstormen? al dan niet met alcohol erbij. Ik kan me echt niet voorstellen om om 7 uur te beginnen en dan om 8 uur 's avonds pas te stoppen met werken voor een baas. Als het een keer moet dan is het niet anders maar niet altijd.
Nothing to see here!
Nee hoor, ze kijken je raar aan als je na 8 uur nog niet 8 uur productief bent geweest EN vertrekt. Waar productiviteit nogal objectief gemeten wordt.Rutix schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:56:
[...]
Dat is een beetje europese mentaliteit. In Amerika is dat heel anders. Bij heel veel Amerikaanse bedrijven kijken ze raar aan als jij precies na je 8 uur werken stopt.
Ik had het na 5 minuten wel weer gezien.Daos schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:40:
[...]
Export save --> decode base64 --> waardes aanpassen naar heuuuuuull veel koekjes. --> encode base64 --> import save
Blegh.. spoil ik mn eigen vermaak weer
Overigens: goedemorgen. Wie heeft er hier zin in koffie?
Rare vogel in spe
precies na 8 uur werken stoppen lukt natuurlijk bijna nooitRutix schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:56:
[...]
Dat is een beetje europese mentaliteit. In Amerika is dat heel anders. Bij heel veel Amerikaanse bedrijven kijken ze raar aan als jij precies na je 8 uur werken stopt.

Beterschap!NickM89 schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:10:
Voedselvergiftiging vanaf zaterdag avondzo zwak vandaag (2 dagen niet gegeten) dat ik heb besloten nog een dag te wachten met werk.
Volgens mij werkt iedereen in de ICT fixed priceEalanrian schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:08:
[...]
precies na 8 uur werken stoppen lukt natuurlijk bijna nooit. Ik vraag me wel af of je bij die Amerikaanse bedrijven dan ook meer betaald word voor die extra uren. Of dat ze zoveel meer betalen per maand dat het uit kan. Ik heb het iedee dat bedrijven in Nederland ook graag de Amerikaanse werktijden willen aanhouden maar dan zonder extra te betalen.

Het kan ook zijn dat de werkmentaliteit in Amerika anders is. Daar ben je misschien geneigd verder voor je baas te gaan omdat daar de ontslagbescherming ontbreekt. Als de baas je beu is staat er een beveiliger met een kartonnen doos aan je bureau en kun je opdonderen. In Japan hebben ze ook een wat andere werkhouding, maar om nou te zeggen dat het beter is... (daar is het normaal om zo lang/hard te werken dat je in slaap valt achter je bureau)
Vandaag maar eens aan de slag met Twitter. Ik verlaat de tent voor 3 dagen en ondertussen heeft Twitter de stekker uit API v1 getrokken

Krijg je een telefoontje van een klant: "onze demo omgeving is in storing geschoten, ik wil het dinsdag weer gebruiken..."

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik ken het. Maar ik had dat vrijdag, dus vandaag kan-ie wel weer.NickM89 schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:10:
Voedselvergiftiging vanaf zaterdag avondzo zwak vandaag (2 dagen niet gegeten) dat ik heb besloten nog een dag te wachten met werk.
Koffie is nog ver weg...

Ik probeer een lelijk scheldwoord te vinden voor een trein, omdat ik door vertraging 35 minuten moet wachten op m'n eerste Hilversumse bakkie zwart.
Niet cool!
Vaak word je niet extra betaald hoorEalanrian schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:08:
[...]
precies na 8 uur werken stoppen lukt natuurlijk bijna nooit. Ik vraag me wel af of je bij die Amerikaanse bedrijven dan ook meer betaald word voor die extra uren. Of dat ze zoveel meer betalen per maand dat het uit kan. Ik heb het iedee dat bedrijven in Nederland ook graag de Amerikaanse werktijden willen aanhouden maar dan zonder extra te betalen.
Nothing to see here!
More fish...Firesphere schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:26:
Ik zie nu heel veel mensen naar mij kijken met zo'n blik van "Dude, heb je nu echt je carriere in Silicon Valley weggegooit?"
Ja dus.
Verwijderd
Als Belg heb ik een 38-uren contract maar aangezien ik momenteel op een project in Nederland werk, wordt dat een 40-uren week. Die 2 extra overuren per week, geven mij op een maand tijd 1 extra vakantiedag.Werkuren-verhaal
In de praktijk doe ik echter een week van 50 uur of meer. Ik werk gemiddeld zo'n 10 uur per dag (van 8:30 's ochtends tot 19:30 's avonds bvb) maar die overuren worden niet uitbetaald en geven mij geen recht op extra verlof.
Vandaag ff knallen!
Verwijderd
Verplicht is het niet maar het wordt eigenlijk wel wat van je verwacht.Ealanrian schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:59:
Is dat 10 uur per dag vrijwillig of een soort van verplicht? Ik vind het wel raar als een baas je 10 uur per dag wil laten werken en 8 betalen. Tenzij daar natuurlijk vrijheden bij komen als lange lunchpauze, even weg kunnen om dingen prive te regelen zonder gedoe en dat soort dingen. Maar misschien ben ik ook wel gewoon een slechte werknemer
De duur van het project zal ongeveer 1 jaar zijn. Zoals ik al aangaf is het niet verplicht en mag ik na mijn 8 uren werken gewoon naar huis gaan. Het wordt echter wel van je verwacht, iedereen doet het hier namelijk zo.bdalenoord schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:03:
Op incidentele basis kan ik het me voorstellen. Ken de duur van het project van Rubinski niet, dus kan ik niet oordelen of ik dit onder incidenteel zou scharen. Wanneer dit voor een periode langer dan een maand zo zou zijn dan zou ik toch eens met mijn baas gaan spreken though...
Of iets anders als je dat liever hebt.
Persoonlijk zou ik dan toch echt een gesprek met een leidinggevende aangaan. Ze verwachten namelijk dat je 25% langer werkt, all the time? Als het nou een week of 2,3 het geval was omdat er een deadline is, prima, maar dan wel als je daardoor ook een periode wat rustiger aan kan doen. Maar consistent verwachten dat je 25% meer tijd werkt dan je hebt afgesproken? Dan zou ik eigenlijk ook 25% meer loon verwachten.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:12:
[...]
Verplicht is het niet maar het wordt eigenlijk wel wat van je verwacht.
[...]
De duur van het project zal ongeveer 1 jaar zijn. Zoals ik al aangaf is het niet verplicht en mag ik na mijn 8 uren werken gewoon naar huis gaan. Het wordt echter wel van je verwacht, iedereen doet het hier namelijk zo.
let vooral niet op het feit dat ik student ben en nog nooit met dit soort zaken te maken heb gehad
Sociale verplichtingen zijn altijd gevaarlijk.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:12:
[...]
Verplicht is het niet maar het wordt eigenlijk wel wat van je verwacht.
[...]
De duur van het project zal ongeveer 1 jaar zijn. Zoals ik al aangaf is het niet verplicht en mag ik na mijn 8 uren werken gewoon naar huis gaan. Het wordt echter wel van je verwacht, iedereen doet het hier namelijk zo.
Ik weet natuurlijk niet wat je verdient, maar momenteel ben je per week 10 uur dik geld aan het verdienen voor je baas. Ik zeg natuurlijk niet dat je moet gaan mieren neuken, maar momenteel werk je op jaarbasis grof geschat een 10 weken gratis voor je baas, lijkt me toch best veel.
En zoals Ealanrian al aanhaalde denk ik ook dat je moet zien dat het langs 2 kanten komt. Ik heb bijvoorbeeld eens voor een baas gewerkt, bij wie ik verlof moest oppakken om een uurtje naar de tandarts te gaan, terwijl ik af en toe ook wel eens wat overwerkte zonder hier ook maar iets voor terug te krijgen.
RTFM!
Verwijderd
Ik weet zelf nog niet of dit gezonde werkomstandigheden zijn: je collega's zijn ineens concurrenten in plaats van collega's. Ik werk hier nog maar een maand en misschien dat het allemaal beter meevalt als dat ik hier doe uitschijnen maar het is toch iets dat mij in deze periode al is opgevallen.
IMHO niet in ieder geval. Sowieso is het niet gezond als je echt aan het concurreren ben met je collega's ( een beetje speelse concurrentie is natuurlijk wat anders ), en als je beoordeeld wordt op de uren die je maakt is het ook gek. Je zou afgerekend moeten worden op de daadwerkelijke resultaten die je neerzet. Dat daar soms wat overwerk bij kan horen is prima, maar dat zou dan ook ruimte moeten creëren om op andere momenten wat meer vrije tijd te nemen.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:39:
Ik weet zelf nog niet of dit gezonde werkomstandigheden zijn: je collega's zijn ineens concurrenten in plaats van collega's. Ik werk hier nog maar een maand en misschien dat het allemaal beter meevalt als dat ik hier doe uitschijnen maar het is toch iets dat mij in deze periode al is opgevallen.
Ik merk bij mezelf ook dat ik minder hard werk op het moment dat er strikt met de uren omgegaan wordt. Als het gewoon om het resultaat gaat, en dat je ongeveer je uren maakt heb ik er geen probleem mee om gemiddeld wat langer door te werken om dingen af te maken. Maar als er met een tijdklok gewerkt wordt, en je krijgt het meteen te horen als je een keer een half uurtje minder werkt, ga ik ook mijn uren precies maken. Uiteindelijk werkt dat alleen maar averechts.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Uiteraard, het gaat nog steeds over het resultaat en niet over het aantal gewerkte uren. Krijg je het werk af op 8 uur per dag: prima. Momenteel vervang ik iemand die al enkele weken ziek is waardoor ik al 10 weken (2 en halve maand!) achter loop op schema. Aangezien ik hier pas nieuw ben en dus nog redelijk wat moet leren, lijkt me 10 uur per dag geen overbodige luxe.Woy schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:48:
[...]
IMHO niet in ieder geval. Sowieso is het niet gezond als je echt aan het concurreren ben met je collega's, en als je beoordeeld wordt op de uren die je maakt is het ook gek. Je zou afgerekend moeten worden op de daadwerkelijke resultaten die je neerzet. Dat daar soms wat overwerk bij kan horen is prima, maar dat zou dan ook ruimte moeten creëren om op andere momenten wat meer vrije tijd te nemen.
Ik merk bij mezelf ook dat ik minder hard werk op het moment dat er strikt met de uren omgegaan wordt. Als het gewoon om het resultaat gaat, en dat je ongeveer je uren maakt heb ik er geen probleem mee om gemiddeld wat langer door te werken om dingen af te maken. Maar als er met een tijdklok gewerkt wordt, en je krijgt het meteen te horen als je een keer een half uurtje minder werkt, ga ik ook mijn uren precies maken. Uiteindelijk werkt dat alleen maar averechts.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je je werk gewoon heel leuk vind en dus meer uren draait
Verwijderd
Mijn manager is hier van op de hoogte. Ze hebben mij net op dit project ingeschakeld aangezien die collega ziek is. Ik zal hem vervangen, de collega zal waarschijnlijk op een ander project worden ingeschakeld wanneer hij terug is uit ziekteverlof.Ealanrian schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:54:
Als je 10 weken achterloopt op schema hoop ik wel dat je manager dit weet en gaat opschalen als het nodig is. Als je zo door gaat kan je zelf natuurlijk achter de collega aangaan die nu ziek is. Waardoor een andere collega met jou 10 weken achterstand + dan nog meer achterstand te maken krijgt (al is dat dan weer niet echt jouw probleem).
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je je werk gewoon heel leuk vind en dus meer uren draait
Tot nu toe vind ik het werk nog leuk. Ik heb geen vriendin / kinderen dus hoef met niets en niemand rekening te houden
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik ben op een gemiddelde werkdag ruim 11 uur van huis (reistijd is eigen tijd), dat vind ik meer dan genoeg.
Planning is vaak de grote vijand van een mooi project. Het kan áltijd beter en dus moet er een planning zijn, anders blijf je aan het 'verbeteren' en komt het nooit af. Het moet alleen niet zo zijn, dat je qua planning altijd te krap zit. Dat doet het product geen goed.
Wij kunnen hier precies zien, welke projecten er afgeleverd zijn onder grote tijdsdruk. Deze projecten komen altijd terug door fouten of constructies waar dingen anders hadden gemoeten.
Verwijderd
Ik heb een reistijd van zo'n 10 minuten per dagAlex) schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:09:
Overwerken omdat iemand anders een onrealistische planning heeft afgegeven? Daar begin ik niet aan.
Ik ben op een gemiddelde werkdag ruim 11 uur van huis (reistijd is eigen tijd), dat vind ik meer dan genoeg.
Ik reis nu 40 minuten enkele reis, en dat is nog goed te doen. Moet er niet aan denken om structureel 11 uur of meer van huis te zijn voor mijn werk, de 9,5 die ik nu haal is meer dan genoeg. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Hangt ook af van de vergoeding die er tegenover staat ofcourse.
[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-09-2013 10:16 ]
Om die reden zit ik er ook over te denken om aan mijn baas te vragen om een contractaanpassing, van 40 uur per week naar 36 uur p/w. Dat compenseert de lange reistijd een beetje, en dan hoef ik niet meteen een halve dag vrij te nemen als ik eens iets moet doen (zoals een nieuw paspoort of rijbewijs aanvragen op het stadskantoor).
[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 09-09-2013 10:19 ]
Verwijderd
Dat hoort er inderdaad bij. Ik werk ook in de consultancy maar mijn werkgever geeft me recht op een appartement of hotel van zodra een heenreis me meer dan 2 uur kost. Ik denk wel niet dat dit voor alle projecten het geval ik.Alex) schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:19:
Ik vind mijn werk in de consultancy erg leuk, maar de lange reistijd (vrijwel altijd minstens 1 uur enkele reis) is één van de dingen die mij soms een beetje tegenstaat. Een vaste werkplek maakt het makkelijker om je woonlocatie daarop af te stemmen (en vice versa).
Om die reden zit ik er ook over te denken om aan mijn baas te vragen om een contractaanpassing, van 40 uur per week naar 36 uur p/w. Dat compenseert de lange reistijd een beetje, en dan hoef ik niet meteen een halve dag vrij te nemen als ik eens iets moet doen (zoals een nieuw paspoort of rijbewijs aanvragen op het stadskantoor).
Dito.Woy schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:01:
Ik heb altijd een beetje schijt aan planningen als ik er niet ten minste zelf een zegje in gehad heb. Kijk als ik zelf een planning afgeef zal ik alles doen om die ook gewoon te halen, maar als een of andere projectleider een compleet onrealistische planning neerlegt zie ik dat niet als mijn probleem. Ik zal hooguit telkens aan blijven geven dat het niet realistisch is. Als zo'n projectleider dan opeens verwacht dat ik ga overwerken dan heeft hij toch echt pech.
Als ik zelf ineens een (onvoorziene) wijziging moet doen door voortschrijdend inzicht, dan vind ik het niet heel erg om over te werken. Maar als het uit de initiële planning al blijkt dat er overgewerkt moet worden, dan is de planning gewoon niet goed en zal of de planning aangepast moeten worden of er moet meer mankracht ingeschakeld worden tot de planning wel dekkend is.
Zo hadden wij ooit een project waar we al zwaar voor aan het overwerken waren. De laatste 2 weken was het echt elke dag tot 'avonds uur of 10 door werken. Komt op een van die avonden de accountmanager met de planner even aanzetten... 'jongens, we kunnen mee doen aan een pilot voor de Efteling. Als we nou elke avond even een extra uurtje mee pakken, hebben we dat over 3 weken af en maken we goede kans de pilot te winnen'.
3x raden wat ons antwoord daarop was
Een webservice maken om remote PowerShell-scripts uit te voeren. Waarom zou je dat nou in vredesnaam willen?

En dan vooral... waarom op die manier?

[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 09-09-2013 11:00 ]
Of gewoon, "because we can". Is in ieder geval een leuk en leerzaam onderzoekje
Vooral omdat PowerShell Remoting (WinRM) bestaat waarmee je... *drumroll please*... remote kunt PowerShellen.
Ik zocht even artwork op van Eminem's album... Welke moet ik nou nemen?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Die met het rode gordijn.Gamebuster schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:19:
http://www.last.fm/music/Eminem/The+Eminem+Show/+images
In ieder geval niet voor één van de laatste vier, die zijn een beetje fletsGamebuster schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:19:
http://www.last.fm/music/Eminem/The+Eminem+Show/+images
Nee, helaas heeft die talentloze hark al 7 albums uitgebracht, en daarnaast nog 4 compilatie-albums.Ealanrian schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:22:
Heeft die gast maar 1 album uitgebracht ofzo?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik heb geen idee wat jij voor jouw de definitie van talentvol is maar aangezien hij dus blijkbaar 7 albums heeft kunnen maken heeft ie wel ergens talent voorKorben schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:25:
[...]
Nee, helaas heeft die talentloze hark al 7 albums uitgebracht, en daarnaast nog 4 compilatie-albums.
Al is zijn muziek niet mijn smaak
[ Voor 6% gewijzigd door Ealanrian op 09-09-2013 11:30 ]
Ik heb het over muzikaal talent; commercieel talent en muzikaal talent zijn niet hetzelfde.Ealanrian schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:30:
[...]
Ik heb geen idee wat jij voor jouw de definitie van talentvol is maar aangezien hij dus blijkbaar 7 albums heeft kunnen maken heeft ie wel ergens talent voor
Al is zijn muziek niet mijn smaak
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Lekker vertrouwen dan. Daar kan hij toch prima over hebben nagedacht. Dat hij niet weet hoe die twee "platformen" samen kunnen werken, wil nog niet zeggen dat hij niet in staat is om goede beveiliging in zijn webservice te bouwen.Alex) schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:16:
...en naar alle waarschijnlijkheid meteen een gapend securitygat.
-- SO: Your web service will probably contain security holes, allowing unwanted code execution with limited logging of who performed what.
Niet persoonlijk aan jou, maar dit soort dingen vind ik echt frustrerend. Vraag je om een oplossing voor A, wordt je gewezen op de zaken X en Y. Vind 't prima als er even aandacht aan word geschonken, en de melding, "let je wel op X"? Maar een direct op een andere oplossing aansturen omdat... Tjah, niet mijn ding. Als ik een oplossing vraag voor A, dan wil ik die oplossing hebben. Ik heb dan echt wel nagedacht over het feit of dat wel de beste manier is. Deze denkwijze spiegel ik dan ook vaak af naar anderen, u vraagt; wij geven.
Uiteraard kom ik het omgekeerde dan ook wel eens tegen. De opmerking: "Waarom zei je dat dan niet toen ik het vroeg!?" Met het logische antwoord: "Nee, dat vroeg jij niet... jij vroeg een oplossing voor A.".
(uiteraard is het het beste om eerst te vragen wat die persoon nu echt wil, maar daar is in RL niet altijd de tijd voor, en SO is daar niet het juiste platform voor.)
[ Voor 6% gewijzigd door GateKeaper op 09-09-2013 11:48 ]
1
| executeScript(String script) |
Zijn comment "I don't care on security yet." bevestigt mijn vermoedens, hij heeft er nog niet over nagedacht of hij denkt dat het bijzaak is.
Daarnaast: er zijn gewoon betere manieren beschikbaar om remote scripts uit te kunnen voeren (WinRM) waardoor je het hele circus met web services niet nodig hebt. Als je wél remote scripts moet uitvoeren (bijvoorbeeld omdat je een Exchange Management-applicatie aan het knutselen bent en je geen beschikking hebt over WinRM om <reden>), dan moet je voor zoiets een specifieke interface in elkaar knutselen.
Ja, vrij vragen maar gelukkig kost het geen vakantiedagen of salaris. Omdat het immers een 'public office' (kom niet op de Nederlandse benamingOm die reden zit ik er ook over te denken om aan mijn baas te vragen om een contractaanpassing, van 40 uur per week naar 36 uur p/w. Dat compenseert de lange reistijd een beetje, en dan hoef ik niet meteen een halve dag vrij te nemen als ik eens iets moet doen (zoals een nieuw paspoort of rijbewijs aanvragen op het stadskantoor).

Ja, zo werkt het bij Accenture ook. Ik heb collega's die daar werken... Ik zou er zelf niet willen werken door dit soort dingen.Jullie hebben gelijk hoor. Ik werk redelijk veel uren "gratis". Dit komt door de hele concurrentiestrijd binnen het bedrijf. Zo'n 2 keer per jaar wordt er een rangschikking gemaakt tussen alle werknemers op een bepaald project en binnen een bepaalde "workforce". Diegenen met de beste beoordeling, maken het eerste kans op promotie. Daardoor worden hier lange dagen geklopt, omdat niemand wil onderdoen voor de rest.
[ Voor 33% gewijzigd door alienfruit op 09-09-2013 11:58 ]
Yeah, als het niet jouw smaak is hoeft het nog geen talentloze hark te zijn hea. Hoewel ik geen "fan" ben ofzo, vind ik dit toch wel een erg mooi nummer.Korben schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:25:
[...]
Nee, helaas heeft die talentloze hark al 7 albums uitgebracht, en daarnaast nog 4 compilatie-albums.
Ik vind zijn muziek niets, maar er zitten een paar nummers tussen die wel te luisteren zijn.ZpAz schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:56:
[...]
Yeah, als het niet jouw smaak is hoeft het nog geen talentloze hark te zijn hea. Hoewel ik geen "fan" ben ofzo, vind ik dit toch wel een erg mooi nummer.
maar dat heeft iedereen.. bedoel, ik ga niet verwachten dat iedereen naar Tool gaat luisteren oid

Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.