De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.394 views

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Ealanrian schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:52:
[...]

Ze hebben dus geprobeerd met een git repo proberen te bewijzen wat er gemaakt ging worden.(zoals ik het lees) Dan vind ik het niet heel gek dat een paypal zegt: ja dag lever eens wat beter bewijs. Maar goed dat is een discussie die uren door kan gaan
Paypal is een bank; zij zijn een klant, het geld is niet van paypal, dus die hebben 0 recht om de klant toegang te weigeren tot hun eigendom.

De enige reden dat ze dit kunnen flikken is omdat ze niet vallen onder bepaalde jurisdicties, waardoor er niet (of nauwelijks) controle gedaan wordt op de acties van paypal.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
DXaroth schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:59:
[...]

Paypal is een bank; zij zijn een klant, het geld is niet van paypal, dus die hebben 0 recht om de klant toegang te weigeren tot hun eigendom.

De enige reden dat ze dit kunnen flikken is omdat ze niet vallen onder bepaalde jurisdicties, waardoor er niet (of nauwelijks) controle gedaan wordt op de acties van paypal.
PayPal is niet per se een bank: Wikipedia: PayPal

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:16
Korben schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:53:
[...]

Out of curiosity, waarom niet PowerShell gebruiken? Waren die python-scripts er al?
PowerShell is (zoals de naam al zegt) alleen een andere shell, geen andere terminal. Je zit dus nog steeds met de brakke basis van cmd.exe, zoals gebrek aan fatsoenlijke copy/paste.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Vandaag weer begonnen aan de opleiding informatica op HBO, helaas kan ik me niet echt verheugen op de lessen in Flash.
Ook jammer dat het nog steeds XHTML4 or gtfo is, want html5 is nog niet de standaard.

Verwijderd

hostname schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:03:
[...]

PowerShell is (zoals de naam al zegt) alleen een andere shell, geen andere terminal. Je zit dus nog steeds met de brakke basis van cmd.exe, zoals gebrek aan fatsoenlijke copy/paste.
Copy -> slepen, rechtermuisknop. Paste -> rechtermuisknop.

Hoezo niet fatsoenlijk?

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:06
DXaroth schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:59:
[...]

Dus als de andere klant (de donateur in dit verhaal) vind dat de verkoper niet heeft geleverd na de ontwikkeling van de software en dus zijn geld terug vraagt wat dan al op is moet paypal dat maar uit eigenzak ophoesten omdat ze de verplichting naar hun klant hebben om ze te beschermen? Dat is het grootste probleem in dit verhaal. Het feit dat er twee klanten zijn met verschillende eisen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ealanrian schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:05:
[...]

Dus als de andere klant (de donateur in dit verhaal) vind dat de verkoper niet heeft geleverd na de ontwikkeling van de software en dus zijn geld terug vraagt wat dan al op is moet paypal dat maar uit eigenzak ophoesten omdat ze de verplichting naar hun klant hebben om ze te beschermen? Dat is het grootste probleem in dit verhaal. Het feit dat er twee klanten zijn met verschillende eisen.
Het punt is dat je bij dingen als Kickstarter niet echt betaald voor het product. Je investeert in feite in de fabrikant, en als investeerder krijg je als tegenprestatie een product als dat ooit het levenslicht ziet, maar de voorwaarden zijn duidelijk dat daar geen garantie op is.

Vergelijk het met het kopen van een aandeel, daar verwacht je ook dat je dividend krijgt, maar ook dat is niet gegarandeerd.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• hostname
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:04:
[...]

Copy -> slepen, rechtermuisknop. Paste -> rechtermuisknop.

Hoezo niet fatsoenlijk?
Zolang je alleen maar vierkante blokken kan kopieren noem ik dat niet fatsoenlijk (probeer maar eens een multi-line command die begint op de regel van de prompt te kopieren, zonder de prompt zelf mee te kopieren).

Verder missen er natuurlijk nog veel meer features die Linux en Mac terminals al jaren hebben, zoals clickable links en paths, tabbladen, fatsoenlijke resizing (dus geen scrollbars maar gewoon de output wrappen), etc.

• DXaroth
Ealanrian schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:05:
[...]

Ik denk dat dat weinig te maken heeft met Paypal, maar meer met kickstarter...

Bedenk wel he, de mensen die geld doneren gaan een afspraak aan met kickstarter, niet met paypal, paypal fungeert als bank om het geld door te sluizen...

Als ik geld geef aan iemand via mijn bank, en anderhalf jaar later probeer ik via mijn bank geld terug te krijgen, ga ik echt te horen krijgen dat ik moet wezen bij de persoon aan wie ik het heb gegeven...

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Bij Kickstarter is het product, het leveren van een investerings platform en bij Paypal is het product, het leveren van een betalingsplatform.

Als iemand het verschil tussen die twee dingen niet kan of wil begrijpen moet ie er niet mee willen spelen.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Verwijderd

hostname schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:17:
[...]

Zolang je alleen maar vierkante blokken kan kopieren noem ik dat niet fatsoenlijk (probeer maar eens een multi-line command die begint op de regel van de prompt te kopieren, zonder de prompt zelf mee te kopieren).

Verder missen er natuurlijk nog veel meer features die Linux en Mac terminals al jaren hebben, zoals clickable links en paths, tabbladen, fatsoenlijke resizing (dus geen scrollbars maar gewoon de output wrappen), etc.
Dan gebruik je powershell ISE en dan ctrl+R. Dan heb je wel ctrl-c/v syntax, output warpping en tabbladen.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
hostname schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:03:
[...]

Dat is echt de grootste onzin over powershell die ik in tijden gehoord hebt.

Granted, ze hebben kwa ui mogelijkheden te weinig gekeken naar andere command terminals. Maar dat is puur UI wise, de kern van powershell is 1000x beter dan cmd.exe.

[ Voor 17% gewijzigd door D-Raven op 05-09-2013 15:26 ]

• hostname
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:23:
[...]

Dan gebruik je powershell ISE en dan ctrl+R. Dan heb je wel ctrl-c/v syntax, output warpping en tabbladen.
Ah, die kende ik nog niet. Dat is inderdaad veel beter. Apart dat dat niet de standaard omgeving is (hij staat ook niet in mijn Windows 8 menu, kan hem alleen opstarten door expliciet op powershell ise te zoeken).
D-Raven schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:24:
[...]

Dat is echt de grootste onzin over powershell die ik in tijden gehoord hebt.

Granted, ze hebben kwa ui mogelijkheden te weinig gekeken naar andere command terminals. Maar dat is puur UI wise, de kern van powershell is 1000x beter dan cmd.exe.
De terminal (ook wel console genoemd op Windows kennelijk) verzorgt alleen maar de UI. Wat jij met de kern van PowerShell bedoeld is de shell, niet de terminal.

[ Voor 6% gewijzigd door hostname op 05-09-2013 15:37 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

PowerShell is echt fantastisch de meeste dingen die ik leuk vond aan *nix terminals kunnen er ook in, inclusief het pipen van commando's en dergelijke. Maar het is af en toe wel poeptraag, zeker bij het starten.

--------------

Wat is nou een beetje een goede tracker / twitterfeed / site waar je de laatste dingen rondom CSS en HTML kunt volgen? Ik volg WHATWG op Twitter maar dat is wel heel erg gedetailleerd, je krijgt gewoon iedere update in de tekst zonder verdere uitleg.

[ Voor 31% gewijzigd door BikkelZ op 05-09-2013 15:39 ]

iOS developer

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alienfruit schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:56:
Het probleem is meer dan ze gewoon in vlagen geld bevriezen voor stomme redenen. Zo hebben ze ook geld bevroren die opgebracht was om conferentie te houden. Vervolgens gaat de conferentie niet door omdat PayPal het geld pakt.
Dat dus. Het is gewoon waanzin. En het is waanzin omdat hun "fraudeursprotectie" (lees: de koper heeft geen enkele verantwoordelijkheid en volledige deniability voor zijn eigen gegevens en handelen) waanzin is.

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 05-09-2013 15:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
pff erg warm hier binnen zonder airco

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
BikkelZ schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:37:
PowerShell is echt fantastisch de meeste dingen die ik leuk vond aan *nix terminals kunnen er ook in, inclusief het pipen van commando's en dergelijke. Maar het is af en toe wel poeptraag, zeker bij het starten.

--------------

Wat is nou een beetje een goede tracker / twitterfeed / site waar je de laatste dingen rondom CSS en HTML kunt volgen? Ik volg WHATWG op Twitter maar dat is wel heel erg gedetailleerd, je krijgt gewoon iedere update in de tekst zonder verdere uitleg.
webplatformdaily.org

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

http://uptodate.frontendrescue.org/ ?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Traag bij het starten? Bij mij start PowerShell even snel als Notepad.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• D-Raven
hostname schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:36:
[...]

Ah, die kende ik nog niet. Dat is inderdaad veel beter. Apart dat dat niet de standaard omgeving is (hij staat ook niet in mijn Windows 8 menu, kan hem alleen opstarten door expliciet op powershell ise te zoeken).

[...]

De terminal (ook wel console genoemd op Windows kennelijk) verzorgt alleen maar de UI. Wat jij met de kern van PowerShell bedoeld is de shell, niet de terminal.
Ok, anders gezegd dan. Powershell is kwa Terminal net zo gelijk aan cmd.exe als dat de terminal bash op cmd.exe lijkt.

Verwijderd

Korben schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:43:
[...]

Traag bij het starten? Bij mij start PowerShell even snel als Notepad.
Na een reboot doet hij er met mijn SSD en i7 ~2 seconden over om de prompt tevoorschijn te toveren.

Verwijderd

--------------

http://webplatformdaily.org/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

@WHATWG is gewoon een automatisch postfeed op alle veranderingen aan de spec + eventuele langlopende discussies... Niet interessant om te volgen, tenzij je dat interessant vind :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• hostname
D-Raven schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:44:
[...]

Ok, anders gezegd dan. Powershell is kwa Terminal net zo gelijk aan cmd.exe als dat de terminal bash op cmd.exe lijkt.
Maar bash is helemaal geen terminal, bash is een shell. Ik kan bash met verschillende terminals (zoals xterm, Konsole, GNOME Terminal, etc) gebruiken.

EDIT: En als de terminal van PowerShell totaal verschilt van die van cmd.exe, verklaar dan eens waarom de properties windows van beide exact hetzelfde zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door hostname op 05-09-2013 15:48 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Bedankt, ik ben wel weer even zoet met die links :p
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:45:
[...]

Na een reboot doet hij er met mijn SSD en i7 ~2 seconden over om de prompt tevoorschijn te toveren.
Right, voordat je wat kunt gaan kloppen duurt het even. Ook merk ik met Posh dat het altijd even duurt voordat hij de cijfers bijgewerkt heeft. Het is niet super storend maar er zitten gewoon op veel punten net wat vertraginkjes in die je in CMD of een *nix shell niet hebt.
BtM909 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:46:
[...]

@WHATWG is gewoon een automatisch postfeed op alle veranderingen aan de spec + eventuele langlopende discussies... Niet interessant om te volgen, tenzij je dat interessant vind :P
Ja klopt, al vind ik het soms wel leuk om te volgen mis ik vaak een beetje de context.

[ Voor 30% gewijzigd door BikkelZ op 05-09-2013 15:49 ]

iOS developer

• Ealanrian
BtM909 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:46:
[...]
Niet interessant om te volgen, tenzij je dat interessant vind :P
Is dat niet met alles zo? Er zijn zat mensen die het interessant vinden om beroemdheden te volgen maar dat vind ik niet dus is het niet interessant toch? :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij zegt ie: "het is niet interessant om te volgen, tenzij je het interessant vindt om dingen te volgen die niet interessant om te volgen zijn" :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ealanrian
.oisyn schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:49:
Volgens mij zegt ie: "het is niet interessant om te volgen, tenzij je het interessant vindt om dingen te volgen die niet interessant om te volgen zijn" :+
Dankje voor het verwoorden van wat ik wou zeggen :P Al 3 dagen documenten aan het lezen is niet goed voor je concentratie

• D-Raven
hostname schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:47:
[...]

Maar bash is helemaal geen terminal, bash is een shell. Ik kan bash met verschillende terminals (zoals xterm, Konsole, GNOME Terminal, etc) gebruiken.

EDIT: En als de terminal van PowerShell totaal verschilt van die van cmd.exe, verklaar dan eens waarom de properties windows van beide exact hetzelfde zijn?
Whatever, je snapt precies wat ik bedoel. :P

De properties window zijn voor iedere windows Console app hetzelfde. Dit heeft niks te maken met powershell.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ealanrian schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:47:
[...]

Is dat niet met alles zo? Er zijn zat mensen die het interessant vinden om beroemdheden te volgen maar dat vind ik niet dus is het niet interessant toch? :P
Kijk dat je uitspraken van Lady Gaga op twitter niet leuk / interessant vind om te volgen is een keuze. De twitterfeed van WhatWG is puur een repo-change log... Da's niet om te volgen wat de ontwikkelingen zijn, maar bijvoorbeeld alleen interessant als je een browser-vendor bent die specs moet inbouwen :)

Ik durf te wedden dat er vrij weinig mensen hier zich daarmee bezig houden ;)

Wil je ontwikkeling van WhatWG bijhouden (en ook af en toe wat van Anne_IA voorbij wilt zien komen), dan kan je je beter abonneren op de mailinglijst

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• hostname
D-Raven schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:53:
[...]

Whatever, je snapt precies wat ik bedoel.

De properties window zijn voor iedere windows Console app hetzelfde. Dit heeft niks te maken met powershell.
Om het in jouw terminologie te zeggen: de standaard Windows console (wat de rest van de wereld de terminal noemt) is totaal ruk. Daar verandert PowerShell niks aan, en dus is PowerShell ook geen alternatief voor de tool van PrisonerOfPain.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

hostname schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:59:
[...]

Om het in jouw terminologie te zeggen: de standaard Windows console (wat de rest van de wereld de terminal noemt) is totaal ruk. Daar verandert PowerShell niks aan, en dus is PowerShell ook geen alternatief voor de tool van PrisonerOfPain.
Laat ik zeggen wat "iedereen" denkt: :O

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:56:
Je kan toch al lang normaal plakken in cmd? Plakken doe je toch met alt, spatie, m, p?
Quick-edit mode by default aanzetten (is altijd een van de eerste dingen die ik doe op een nieuwe win install) en dan kun je gewoon rightclicken om te copyen en pasten.

Verwijderd

Die optie kende ik nog niet. Dat scheelt wel wat lelijke keyboard shortcuts als je iets wilt kopiëren.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan dan ook meteen selecten door gewoon te draggen :)

Verwijderd

Ja klopt. Ik vind de alt, spatie, e, p shortcut om te pasten niet zo erg. Wat wel erg is dat je om iets te selecteren zowel de muis als het keyboard moet gebruiken. Dat is totaal onnodig.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Plakken in terminal doe je toch gewoon met control+shift+c?

Het valt mij eigenlijk wel op hoeveel windows devvers hier zijn. C# wordt hier regelmatig besproken, netzoals Resharper. Visual C++ komt ook regelmatig voor en visual studio nog vaker. Is geen klacht, maar het valt me gewoon op. Vooral omdat ik zelf voornamelijk Linux gebruik voor devven. Vaak vind ik het makkelijk om een dev omgeving klaar te zetten/te upgraden (probeer maar eens python dev binnen 5 minuten klaar te hebben op windows) en die keren dat ik dev op windows heb ik meteen weer ruzie met visual studio of krijg ik rare errors die allemaal leiden naar problemen die moeilijk op te lossen zijn. (en nee, zoveel raars doe ik echt niet)

• Korben

Korben

() => {};

Gropah schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:30:

Het valt mij eigenlijk wel op hoeveel windows devvers hier zijn. C# wordt hier regelmatig besproken, netzoals Resharper. Visual C++ komt ook regelmatig voor en visual studio nog vaker. Is geen klacht, maar het valt me gewoon op. Vooral omdat ik zelf voornamelijk Linux gebruik voor devven. Vaak vind ik het makkelijk om een dev omgeving klaar te zetten/te upgraden (probeer maar eens python dev binnen 5 minuten klaar te hebben op windows) en die keren dat ik dev op windows heb ik meteen weer ruzie met visual studio of krijg ik rare errors die allemaal leiden naar problemen die moeilijk op te lossen zijn. (en nee, zoveel raars doe ik echt niet)
Lijkt me toch dat je wel iets raars doet; de meeste mensen hebben er niet zo veel problemen mee. En wat bedoel je met een 'dev-omgeving'? Visual Studio is je dev-omgeving. 5 minuten is dan nogal lang; meestal duurt het niet langer dan een minuut om een nieuw project op te zetten.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08

Deze kritiek is bijna net zo goed als mijn kritiek op PowerShell O-)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Korben schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:37:
[...]

Lijkt me toch dat je wel iets raars doet; de meeste mensen hebben er niet zo veel problemen mee. En wat bedoel je met een 'dev-omgeving'? Visual Studio is je dev-omgeving. 5 minuten is dan nogal lang; meestal duurt het niet langer dan een minuut om een nieuw project op te zetten.
Ik zie bij het opzetten van dev-omgeving ook het installeren van dependencies en python installeren onder windows... Ik heb het een stuk of 3 keer geprobeerd (meer dan 2 jaar geleden) en het wou maar niet lukken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij heb je dan een drang om geporte linux tools te willen installeren oid, dat is idd altijd dependency gallore omdat dat op linux nou eenmaal zo is maar wat door package managers makkelijk wordt gemaakt.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gropah schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:47:
[...]

Ik zie bij het opzetten van dev-omgeving ook het installeren van dependencies en python installeren onder windows... Ik heb het een stuk of 3 keer geprobeerd (meer dan 2 jaar geleden) en het wou maar niet lukken.
Jouw ervaring zal vergelijkbaar zijn met hoe het mij af zou gaan als ik Python op Linux moet gaan installeren ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Woy schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:52:
[...]

Jouw ervaring zal vergelijkbaar zijn met hoe het mij af zou gaan als ik Python op Linux moet gaan installeren ;)
Als het nog niet standaard op je systeem staat (want python wordt veel gebruikt op Linux):

sudo apt-get install python

And jobs done?
.oisyn schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:51:
Volgens mij heb je dan een drang om geporte linux tools te willen installeren oid, dat is idd altijd dependency gallore omdat dat op linux nou eenmaal zo is maar wat door package managers makkelijk wordt gemaakt.
Ik heb MS Visual Studio geprobeerd, maar vind dat gewoon niet lekker werken. Ik heb ruzie met het thema, ruzie met de refracturer en ook met de hotkeys (ik vind het raar dat je eerst control+k en dan nog eens d terwijl de control ingedrukt houden moet doen voor een format code. In sublime is dit altijd control+alt+f klaar. Liever meer modifiers dan meerdere keys)

Voor het meeste gebruik ik Sublime Text (met plugins) en dat is platform independend of Eclipse, wat je misschien onder slecht geporte IDE kunt schuiven, aan de andere kant het is java, dus alle kanten slecht op geport :+.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gropah schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:02:
[...]

Als het nog niet standaard op je systeem staat (want python wordt veel gebruikt op Linux):

And jobs done?
Op windows download je gewoon de installer, wizard doorlopen en je bent klaar.

Mijn punt is dat jij blijkbaar meer ervaring op linux hebt, en daar dus makkelijker dingen voor elkaar krijgt, bij is dat precies andersom.
[...]
Ik heb MS Visual Studio geprobeerd, maar vind dat gewoon niet lekker werken. Ik heb ruzie met het thema, ruzie met de refracturer en ook met de hotkeys (ik vind het raar dat je eerst control+k en dan nog eens d terwijl de control ingedrukt houden moet doen voor een format code. In sublime is dit altijd control+alt+f klaar. Liever meer modifiers dan meerdere keys)

Voor het meeste gebruik ik Sublime Text (met plugins) en dat is platform independend of Eclipse, wat je misschien onder slecht geporte IDE kunt schuiven, aan de andere kant het is java, dus alle kanten slecht op geport :+.
Ook dat is puur gewenning en/of configuratie. Ik gebruik zelf sowieso andere short-cuts, maar wat mij betreft is VS de fijnste ontwikkel omgeving waar ik mee gewerkt heb. Sublime Text is verder natuurlijk niet vergelijkbaar met VS, want VS is een complete IDE, waar Sublime in de hoofdzaak een texteditor is waar via plugins een hoop extra taken mogelijk zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Woy op 05-09-2013 17:08 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

VS heeft ten eerste al een stuk of wat verschillende shortcut schemes voor mensen met verschillende achtergronden, en daarnaast is het ook volledig configureerbaar. Ik gebruik voor veel shortcuts ook niet de defaults, al járen niet :). Het feit dat je een shortcut niet fijn vindt werken vind ik nou niet echt bepaald een steekhoudend argument om een IDE mee af te fikken eerlijk gezegd.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 05-09-2013 17:06 ]

Verwijderd

[...]

And jobs done?
Ik wou net zeggen :P

Linux is niet altijd het meest makkelijke, maar een dev omgeving installeren gaat daar toch echt sneller dan onder windows. Met name omdat je het gewoon achter apt-get kan flikkeren en daarna klaar bent. Met windows moet ik 10 verschillende .msi's downloaden. Als het er niet meer zijn
Gebruik dan ook geen VS, maar open source tools zoals Qt creator.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gebruik dan ook geen VS, maar open source tools zoals Qt creator.
Ja, want gezien de comments van Darkstone in deze topic werkt die IDE echt zo enorm fijn... :+

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:12

StM

En leuk als je dan de compiler/interpreter hebt. Dan nog een fatsoenlijke IDE en voor C++ en C# is imo VS onverslaanbaar. Enige is de traagheid soms, maar een dikke SSD helpt daarvoor heel aardig. :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Maar even een trial van https://www.atlassian.com/software/confluence besteld. Ziet er erg goed uit en we zijn hier nog steeds op zoek naar een manier om alle projecten een beetje geordend te krijgen. De meeste projecten zijn vaak te klein, maar toch is er altijd wel wat te melden en iets van een geschiedenis bijhouden is ook wel handig.

Trello.com hebben we ook al geprobeerd, al was dat toch te klein en niet geschikt voor een grotere scope.

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:07:
[...]

Ja, want gezien de comments van Darkstone in deze topic werkt die IDE echt zo enorm fijn... :+
Voor mij werkt het fijn. Voor een linux hippie als Gropah is het natuurlijk de moeite waar om het eens te proberen :P

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:31

Pizzalucht

Snotneus.

Mijn ASUS RT-N66U komt morgen binnen 8)
DD-WRT erop of is de standaard interface ook goed te doen (qua mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid)?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Pizzalucht schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:30:
DD-WRT erop of is de standaard interface ook goed te doen (qua mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid)?
Goede keus! Heb em zelf thuis en bij m'n vriendin ook 8)

Even firmware updaten natuurlijk, maar ik vind de interface en configuratie mogelijkheden best uitgebreid! Werkt allemaal netjes en je kunt het een en ander instellen aan zendvermogen als ik me niet vergis. Daarmee moet je overigens niet te enthousiast zijn las ik ergens, maar je kunt in ieder geval wat.

Zou er dus in eerste instantie geen DD-WRT op zetten, tenzij je achteraf toch meer wil.

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:31

Pizzalucht

Snotneus.

TheNephilim schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:34:
[...]

Goede keus! Heb em zelf thuis en bij m'n vriendin ook 8)

Even firmware updaten natuurlijk, maar ik vind de interface en configuratie mogelijkheden best uitgebreid! Werkt allemaal netjes en je kunt het een en ander instellen aan zendvermogen als ik me niet vergis. Daarmee moet je overigens niet te enthousiast zijn las ik ergens, maar je kunt in ieder geval wat.

Zou er dus in eerste instantie geen DD-WRT op zetten, tenzij je achteraf toch meer wil.
Ik lees net ook dat DD-WRT niet geheel zonder risico is, zal dan inderdaad eerst maar de standaard firmware proberen :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:05:
VS heeft ten eerste al een stuk of wat verschillende shortcut schemes voor mensen met verschillende achtergronden, en daarnaast is het ook volledig configureerbaar. Ik gebruik voor veel shortcuts ook niet de defaults, al járen niet :). Het feit dat je een shortcut niet fijn vindt werken vind ik nou niet echt bepaald een steekhoudend argument om een IDE mee af te fikken eerlijk gezegd.
Ik heb nog nooit goede argumenten tegen VS gehoord, behalve dan dat Notepad sneller opstart en minder geheugen gebruikt, het niet onder Linux/Mac/HobbyBobOS draait en het programmeertaal x niet ondersteunt. Als het handmatig instellen van wat shortcuts (alleen als de default sets niet meegeleverd zijn en makkelijk te exporteren, daardoor ook her en der te downloaden als je een beetje zoekt) je weerhoudt om een aantoonbaar betere IDE te gebruiken....

Wat ik wel heb bij talen die ik minder vaak gebruik zoals PHP en Python dat ik dan de JetBrains editor super lekker vind werken maar dat ik gewoon het geld er niet voor over heb om het te kopen voor die paar dingen die ik er mee doe. Dan maar weer SublimeText.

iOS developer

Verwijderd

Ik werk dagelijks in php, ruby, python, met js,css, en heb die JetBrains licentie dus wel.

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22

Dat lukt mij lachend, activepython installeren (dan heb je meteen pypm) en in sublime text (wat ik al geinstalleerd heb) sublimerepl installeren.
Als ik visual studio al geinstalleerd heb installeer ik liever PTVS (python tools for visual studio).
En zeker met PTVS en dus VS heb je echt wel een betere ervaring dan in je texteditor, alleen al omdat je gewoon een visual studio project heb.
Pizzalucht schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:30:
Wat wel aan te raden is om te installeren is asuswrt merlin, asus heeft zn firmware gewoon geopensourced dus heb je gewoon de base maar ook wat losse bugfixes en features.

[ Voor 15% gewijzigd door Ellos op 05-09-2013 20:45 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dan voor het tegengeluid maar even melden dat ik onder Linux ontwikkel. Maar gezen de pokes richting Java weet ik niet of het verstandig is om te vertellen dat ik qua serverside voornamelijk in Java dev :+ . Qua IDE voornamelijk Eclipse maar met enige regelmaat ook vim. Ook flink wat html/css en JavaScript werk. Op Windows ontwikkelen zou voor de meeste zaken qua snelheid niet zoveel uitmaken maar find en grep zou ik wel snel gaan missen (maar een beetje ide of texteditor kan dat wel oplossen)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

mrc4nl schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:16:
Zucht ik word gek van marktplaats, met van die vervelende verkopers die hun winkel promoten door waslijsten aan advertenties neer te dumpen. nu nog een filteregel zien te vinden in de vorm van:
code:
1
2
3
4
if (div title="Selectlight")  {   //de naam van verkoper
partent div display:none  
}
oid
nou daar waren weinig programming skills voor nodig. t blijkt al te bestaan :z
https://addons.mozilla.or...on/marktplaats-anti-spam/

ora et labora

Verwijderd

Die gebruik ik ook al enige tijd. Zo enorm simpel en doeltreffend.

• Ealanrian
ik dev ook op Linux maar dan C voornamelijk. Af en toe ook java server side maar ik doe toch zo min mogelijk met GUI's op welke vorm dan ook

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Creepy schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:56:
Dan voor het tegengeluid maar even melden dat ik onder Linux ontwikkel. Maar gezen de pokes richting Java weet ik niet of het verstandig is om te vertellen dat ik qua serverside voornamelijk in Java dev :+ . Qua IDE voornamelijk Eclipse maar met enige regelmaat ook vim. Ook flink wat html/css en JavaScript werk. Op Windows ontwikkelen zou voor de meeste zaken qua snelheid niet zoveel uitmaken maar find en grep zou ik wel snel gaan missen (maar een beetje ide of texteditor kan dat wel oplossen)
Java is serverside best acceptabel. Netwerken is op die manier een stuk makkelijker en ook nog redelijk efficient. Persoonlijk heb ik meer tegen java client programms, zoals Eclipse. Het is wat log en het vreet resources. Ben alleen nog geen goed alternatief tegen gekomen wat wel goed werkt, maar wel in een efficientere taal zoals C, C++ of Python is.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Als je veel in Linux op de terminal zit en dingen mist in Windows, dan heb je nog Gow
wget, sed, awk, grep, ls, cat, cp, vim, ssh en nog veel meer allemaal via cmd.exe aan te roepen
Kan je gewoon hele bash scripts schrijven als je wilt

Lekker op de bank

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik zou liever Java programmeren in Visual Studio dan C# in Eclipse ;)
Waarom werk je niet met IntelliJ?

Linux werkt volgens mij prima voor devven maar ik kom op Windows ook niks tekort. Waarschijnlijk als ik geen Microsoft software schreef dat het voor mij ook geen bal zou uitmaken. Ik merk de laatste tijd dat alles wat ik gebruik freeware of open source is buiten Microsoft.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Laatst online: 22-07 08:08
De dag begint al goed, rij ik met m'n nieuwe bolide (lees Ford Fiesta MK7) tegen de stoeprand :F

Jahoor.. stukje van de velg beschadigd ;(

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Dat is wel zuur... Heb je echt de velg beschadigd of de wieldop? En nu bedenk ik me dat ik toch binnenkort eens mijn autoruit moet laten nakijken, er zit ondertussen behoorlijk veel steenslag op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ealanrian schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:41:
Dat is wel zuur... Heb je echt de velg beschadigd of de wieldop? En nu bedenk ik me dat ik toch binnenkort eens mijn autoruit moet laten nakijken, er zit ondertussen behoorlijk veel steenslag op...
Same: daarnet ook iets te dicht achter iemand gereden waardoor er een hoop steentjes tegen mijn voorruit knalden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:48:
[...]

Same: daarnet ook iets te dicht achter iemand gereden waardoor er een hoop steentjes tegen mijn voorruit knalden :(.
Het stuk weg waar ik dagelijks over rij is niet het beste stuk weg meer waardoor ik vooral door de tegenliggers gebombadeerd word met steentjes. Ik zit nooit te dicht achter iemand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Laatst online: 22-07 08:08
Ealanrian schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:41:
Ja 't was echt de velg, gelukkig maar een halve vinger lang, maar toch.. 't blijft zonde...

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
En het is Vrijdag: http://werkenbijprorail.nl/wie-is-constant-lam/ :+

Vandaag: nieuw project opstarten, kijken of ik een framework neer kan leggen (Angular + Bootstrap, icm Yeoman/Bower/Grunt). Angular valt me niks tegen tot nu toe. Nu maar hopen dat m'n argumenten goed genoeg zijn om de andere dev (bij de klant) te overtuigen dat het een (veel) betere keuze is dan jQuery Mobile.

Probleem met jQuery (en JQM) is dat het vol zit met dit soort code:

JavaScript:
1
2
3
4
5
$("#ding").click(function() {
  $.get("/api/henk", function(data) {
    $("#henk").text(data.klaas.substr(0, 100));
  });
});

Wat natuurlijk een ontestbare bragel is dat alle logica door elkaar heen heeft (dom event binding, data ophalen, data verwerken, dom manipulatie, etc). Daarentegen is de JS in Angular 'geisoleerd', als in, zit geen DOM manipulatie in; je kent je waarden toe aan een $scope, die door Angular gebind worden aan een locatie in een template - of niet.

vind ik leuk. Minder boilerplate en beter testbaar dan mijn vorige project iig, dat met Bootstrap gemaakt was. Daar zijn ze overigens ook naar aan het kijken of ze dat kunnen vervangen met Angular. Codebase van 20K regels Javascript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
Zo, eerst een bakkie thee, dan kijken wat er allemaal te doen staat vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

DXaroth schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:09:
Zo, eerst een bakkie thee, dan kijken wat er allemaal te doen staat vandaag
Mag ik ook een goede mok vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
* Kips gaat met thee langs... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
YopY schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:04:
En het is Vrijdag: http://werkenbijprorail.nl/wie-is-constant-lam/ :+

Vandaag: nieuw project opstarten, kijken of ik een framework neer kan leggen (Angular + Bootstrap, icm Yeoman/Bower/Grunt). Angular valt me niks tegen tot nu toe. Nu maar hopen dat m'n argumenten goed genoeg zijn om de andere dev (bij de klant) te overtuigen dat het een (veel) betere keuze is dan jQuery Mobile.

Probleem met jQuery (en JQM) is dat het vol zit met dit soort code:

JavaScript:
1
2
3
4
5
$("#ding").click(function() {
  $.get("/api/henk", function(data) {
    $("#henk").text(data.klaas.substr(0, 100));
  });
});

Wat natuurlijk een ontestbare bragel is dat alle logica door elkaar heen heeft (dom event binding, data ophalen, data verwerken, dom manipulatie, etc). Daarentegen is de JS in Angular 'geisoleerd', als in, zit geen DOM manipulatie in; je kent je waarden toe aan een $scope, die door Angular gebind worden aan een locatie in een template - of niet.

vind ik leuk. Minder boilerplate en beter testbaar dan mijn vorige project iig, dat met Bootstrap gemaakt was. Daar zijn ze overigens ook naar aan het kijken of ze dat kunnen vervangen met Angular. Codebase van 20K regels Javascript.
Ik hoor Angular op twitter redelijk vaak voorbij komen. Maar daarbij hoor ik ook voornamelijk dat het minder geschikt is om grote applicaties mee te bouwen. Waarom precies weet ik niet.
Maar staat nog steeds op mn lijstje om eens uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:09
Noctonix schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:12:
De dag begint al goed, rij ik met m'n nieuwe bolide (lees Ford Fiesta MK7) tegen de stoeprand :F

Jahoor.. stukje van de velg beschadigd ;(
Ach, in mijn auto van nog geen twee maanden oud is vorige week een motor geknald ;( Auto's zijn imho gebruiksvoorwerpen, een kras ofzo boeit me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Gunirus schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:28:
[...]

Ach, in mijn auto van nog geen twee maanden oud is vorige week een motor geknald ;( Auto's zijn imho gebruiksvoorwerpen, een kras ofzo boeit me niet echt.
Het verschil is wel dat Anduuuh waarschijnlijk zelf een fout heeft gemaakt, terwijl dat in jouw geval minder waarschijnlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:09
Korben schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:34:
[...]

Het verschil is wel dat Anduuuh waarschijnlijk zelf een fout heeft gemaakt, terwijl dat in jouw geval minder waarschijnlijk is.
True :)
Met m'n fiesta ook wel eens met de velg ergens langsgeschraapt. Verder wel een geweldige auto, zo'n fiesta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo, de eerste mailtjes al weer beantwoord :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02
Dan voor het tegengeluid maar even melden dat ik onder Linux ontwikkel.
Ik ook. En onder Windows. Ze hebben beide hun leuke en minder leuke dingen.

Linux heeft alleen minder minder leuke dingen dan Windows :P ( En VS begint steeds meer een draak van een IDE te worden ). Ik wil VS6 onder Linux :P

[ Voor 16% gewijzigd door farlane op 06-09-2013 10:11 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

YopY schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:04:
Ik heb nog steeds moeite met het kiezen van mijn "next-gen" js framework. Voor de huidige projecten voldoet jQuery nog. Maar ik wil toch eens met een "mvc-achtige" bezig gaan. Heb knockout js al eens toegepast, maar kan maar niet kiezen waar ik echt verder mee wil. CanJS, Angular, Knockout en zo zijn er nog vele anderen. Het wordt er niet bepaald makkelijk op gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ik ben wel een fan van KnockoutJS. Heb alleen nog geen ervaring opgedaan hoe dit zich houd als je opschaalt naar grote complexe UI's met veel dom nodes.

Zo heb ik in zo'n project bv wel Telerik Kendo UI gebruikt. Dat werkte wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12-2024
Geweldig!

ErrorException
Undefined offset: 0

Mag ik nu ook weten waarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

NickM89 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:44:
Geweldig!

ErrorException
Undefined offset: 0

Mag ik nu ook weten waarin?
NEE ! :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
Afbeeldingslocatie: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120628193811/dragonballfanon/images/8/80/Vegeta_super_saiyan_3_by_ala2007-d4w6rcr.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zoooo, bakje koffie NickM?

* Firesphere slingert het koffiezetapparaat de devschuur in.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier ook een bakje graag :/

Vandaag weer mailtjes van een project waarbij er elke keer wat mis is. Bij de oplevering moest en zou het allemaal snel snel, terwijl het gewoon niet af was. Nachten gewerkt om het allemaal af te krijgen...

Nu dus met de gebakken peren :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
D-Raven schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:26:
Ik ben wel een fan van KnockoutJS. Heb alleen nog geen ervaring opgedaan hoe dit zich houd als je opschaalt naar grote complexe UI's met veel dom nodes.

Zo heb ik in zo'n project bv wel Telerik Kendo UI gebruikt. Dat werkte wel aardig.
toch merk ik vaak dat als ik zo naar zo'n framework kijk, zoals dat Telerik Kendo UI, dat ik weinig overtuigd ben. Ik heb constant het gevoel dat 't voornamelijk overhead is.

KnockoutJS lijkt me een hoop makkelijker maken, daar ga ik nog wel naar kijken, maar in het woud van nieuwe JS/HTML5 'frameworkjes' vind ik 't soms maar moeilijk iets nuttigs te vinden. Bootstrap vind ik op dit moment vrij ok. Maar ik heb vaak 't gevoel dat ik 't eigenlijk even zelf moet maken, omdat 't gewoon efficienter is, minder overhead.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
Firesphere schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:57:
Zoooo, bakje koffie NickM?

* Firesphere slingert het koffiezetapparaat de devschuur in.
Graag, De caramel koffie van de coffee company heeft niet geholpen vanochtend.

Ben al huilend het volgende aan het implementeren:
DB::select(DB::raw("CREATE DATABASE $db"));
DB::select(DB::raw("CREATE USER '$user'@'localhost' IDENTIFIED BY '$password';"));
DB::select(DB::raw("GRANT ALL ON $db.* TO '$user'@'localhost';"));
*worden db::statements*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
NickM89 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:05:
[...]

There's your problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
NickM89 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:05:
[...]

4 euro voor wat hete melk met caramel, en een klein beetje koffie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
Hij is wel lekker hoor :9~ , Lekker zwakjes voor een lege maag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Gewoon je maag afharden met koffie zwart als de ziel en sterk als teer aka vloeibaar asfalt :P

[ Voor 13% gewijzigd door Ealanrian op 06-09-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
simon schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:00:
[...]

toch merk ik vaak dat als ik zo naar zo'n framework kijk, zoals dat Telerik Kendo UI, dat ik weinig overtuigd ben. Ik heb constant het gevoel dat 't voornamelijk overhead is.

KnockoutJS lijkt me een hoop makkelijker maken, daar ga ik nog wel naar kijken, maar in het woud van nieuwe JS/HTML5 'frameworkjes' vind ik 't soms maar moeilijk iets nuttigs te vinden. Bootstrap vind ik op dit moment vrij ok. Maar ik heb vaak 't gevoel dat ik 't eigenlijk even zelf moet maken, omdat 't gewoon efficienter is, minder overhead.
Zelf maken van dat soort dingen begin ik niet aan. Je kunt beter met een bestaande frameworks aan de slag gaan die iemand anders onderhoud en uitbreid, en dat jij er wellicht patches voor aanlevert voor dingen die je mist. Dan dat je vanaf scratch zelf iets bouwt.
Tenzij je echt in hele specialistische niche oplossingen zit is het 't gewoon niet waard.

Tuurlijk Kendo UI heeft een hoop dingen die bootstrap ook heeft, en dingen die in Kendo UI zitten kan je altijd wel een ander alternatief voor vinden. Maar ik heb liever 1 framework waarmee ik al mn UI componenten kan tonen, waarbij ik soms uitwijk naar alternatieven indien nodig, dan dat ik 10 verschillende javascript frameworkjes in mn project heb hangen.

Maar dat hangt gewoon af van je project en wat je verwacht nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:11:
Gewoon je maag afharden met koffie zwart als de ziel en sterk als teer aka vloeibaar asfalt :P
Ach wat, vloeibare koffie is voor watjes. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CEsgAmOym5xkEirqaNeXFyUI/full.gif

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
D-Raven schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:12:
[...]

Maar ik heb liever 1 framework waarmee ik al mn UI componenten kan tonen, waarbij ik soms uitwijk naar alternatieven indien nodig, dan dat ik 10 verschillende javascript frameworkjes in mn project heb hangen.
Dat is ook mijn idee :Y

Uit de footer van het FOK!-forum:
Fok! maakt onder meer gebruik van jQuery, jQueryUI, JWplayer, YUI, Zend Framework, Bootstrap, Fontawesome, Less, Node.js, Fancybox, jGrowl, PHP, MySQL, DBsight, Ubuntu
|:(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 08:41
Ik moet enkele kleine aanpassingen doen in 2 toepassingen. De databank server waar beide databanken op staan is onlangs vervangen en alle databanken zijn gerestored op de nieuwe server. Bij dat restoren zijn de privileges niet gerestored, waardoor ik nu telkens fouten krijg: "user X does not have SELECT permission on table Y". Dus na iedere foutmelding moet ik nu elke permission apart gaan toevoegen en mijn actie herhalen om de volgende foutmelding te krijgen :'( Gisteren was het nog leuker zelfs: toen bleek dat een volledige tabel niet gerestored was. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Alex) schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:18:

[...]

Dat inderdaad, dat is toch gewoon een nachtmerrie om te onderhouden? Update je het ene stukje framework vanwege een bugfix, is het weer niet compatible met de jquery versie die je gebruikt. Moet je dat ook weer updaten, kom je erachter dat al je andere frameworks ook ineens geupdate moeten worden, waarbij sommige nog niet zover zijn.. etc etc etc

Nightmares I tell you, nightmares!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Otherside1982 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:19:
Ik moet enkele kleine aanpassingen doen in 2 toepassingen. De databank server waar beide databanken op staan is onlangs vervangen en alle databanken zijn gerestored op de nieuwe server. Bij dat restoren zijn de privileges niet gerestored, waardoor ik nu telkens fouten krijg: "user X does not have SELECT permission on table Y". Dus na iedere foutmelding moet ik nu elke permission apart gaan toevoegen en mijn actie herhalen om de volgende foutmelding te krijgen :'( Gisteren was het nog leuker zelfs: toen bleek dat een volledige tabel niet gerestored was. |:(
Is de migratie wel getest? Het lijkt me dat je dit soort problemen toch direct tegenkomt bij een migratie test? Of denk ik dan te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
Ealanrian schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:23:
[...]

Is de migratie wel getest? Het lijkt me dat je dit soort problemen toch direct tegenkomt bij een migratie test? Of denk ik dan te simpel?
Backup & Migraties zouden IMO altijd getest moeten worden en mogen geen "enkele" fout bevatten anders mag je zowel de migratie als backup als niet gedaan beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:18:
[...]

Dat is ook mijn idee :Y

[...]

Op zich valt het nog mee, het lijkt meer dan het is, maar ze hebben wel heel veel dependencies zo!

Pagina: 1 ... 17 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.