Oh nee, Laravel ben ik niet bekend mee. Ging me meer om de gelijkenis tussen de verschillende voetbal sites, frontend dus.NickM89 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:41:
[...]
Wij hebben helaas niks met de frontend te maken van de jupilerleague clubs (wel de backend).
En waarom geen Laravel? enig idee wat je er mee kan?
En sowieso, waarom zou je de Google hosted versie van jQuery nemen in plaats van gewoon de versie die op je server staat?Firesphere schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:25:
[...]
Dat allemaal in Laravel?Daar zou ik echt geen Laravel voor kiezen, maargoed, als je't er in kan, waarom niet
trouwens, please explain:
HTML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 <!--[if gt IE 8]> <script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.10.2/jquery.min.js"></script> <script>window.jQuery || document.write('<script src="/js/vendor/jquery-1.10.2.min.js"><\/script>')</script> <![endif]--> <!--[if IE 8]> <script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.10.2/jquery.min.js"></script> <script>window.jQuery || document.write('<script src="/js/vendor/jquery-1.10.2.min.js"><\/script>')</script> <![endif]-->
Waarom niet 1x met if IE ? IE10 doet niets meer met die exclusives voor zover ik weet, dus...
Plus, het is dubbelop
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Veel sites hebben de google CDN, waardoor zo'n jQuery-resource uit de cache van de browser komt in plaats van zelf je dataverkeer "verspillen"Patriot schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:47:
[...]
En sowieso, waarom zou je de Google hosted versie van jQuery nemen in plaats van gewoon de versie die op je server staat?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Omdat dat sneller is? Google eens op "advantages CDN"Patriot schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:47:
[...]
En sowieso, waarom zou je de Google hosted versie van jQuery nemen in plaats van gewoon de versie die op je server staat?
Lekker dan! woensdag avond en een DDOS op een server. (cambuur.nl bijv.)
Doe ik ook vaak, erg handig voor kleine websites die geen CDN hebben. Scheelt toch weer in de laadtijd xdPatriot schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:47:
[...]
HTML:
1
2
3
4
5
| <script type='text/javascript' src='//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.10.2/jquery.min.js?ver=1.10.2'></script> <script type='text/javascript' src='//maps.google.com/maps/api/js?sensor=true&ver=3.0.0'></script> <script type='text/javascript' src='<host>/wp-content/themes/<theme-name>/resources/js/jquery-maps-ui.min.js?ver=3.0.0'></script> <script type='text/javascript' src='<host>/wp-content/themes/<theme-name>/resources/js/bootstrap/transition.js?ver=3.0.0'></script> <script type='text/javascript' src='<host>/wp-content/themes/<theme-name>/resources/js/bootstrap/carousel.js?ver=3.0.0'></script> |
[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 04-09-2013 17:52 ]
Hmm, mja, dat voordeel vind ik niet groot genoeg om zo afhankelijk van Google te zijn. Zeker aangezien ze toch al een CDN hebben van zichzelf, waarom zou je die dan niet gewoon gebruiken?Firesphere schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:49:
[...]
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Veel sites hebben de google CDN, waardoor zo'n jQuery-resource uit de cache van de browser komt in plaats van zelf je dataverkeer "verspillen"
GrappenmakerOmdat dat sneller is? Google eens op "advantages CDN"
EDIT:
Is de verbeterde laadtijd overigens ook iets wat gemeten is? Of is dat een theoretisch voordeel?
[ Voor 7% gewijzigd door Patriot op 04-09-2013 18:14 ]
Wel een fallback voor als de CDN down gaat inbouwen natuurlijk 
http://www.hanselman.com/...FromCDNToLocalJQuery.aspx
http://www.hanselman.com/...FromCDNToLocalJQuery.aspx
Dus jij bent die prutser ?NickM89 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:21:
Ik heb ook wel iets met laravel gedaan ja ..... foxsports.nl
code:
1
2
3
4
5
| Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[HY000] [1135] Can't create a new thread (errno 11); if you are not out of available memory, you can consult the manual for a possible OS-dependent bug' in /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/connectors/mysql.php:33 Stack trace: #0 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/connectors/mysql.php(33): PDO->__construct('mysql:host=sql2...', 'nlbuzz_foxsport...', 'HsXwC6QeTcdj3GE...', Array) #1 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database.php(66): Laravel\Database\Connectors\MySQL->connect(Array) #2 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database.php(52): Laravel\Database::connect(Array) #3 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/eloquent/query.php(271): Laravel\Database::connection(NULL) #4 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/eloquent/query.php(261): Laravel\Database\Eloquent\Query->connection() #5 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/eloquent/query.php(50): Laravel\Database\Eloquent\Query->table() #6 /var/websites/foxsports.nl/larave in /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/connectors/mysql.php on line 33 Warning: file_put_contents(/var/websites/foxsports.nl/storage/logs/2013-08-18.log): failed to open stream: Bestand of map bestaat niet in /var/websites/foxsports.nl/laravel/file.php on line 57 Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[HY000] [1135] Can't create a new thread (errno 11); if you are not out of available memory, you can consult the manual for a possible OS-dependent bug' in /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/connectors/mysql.php:33 Stack trace: #0 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/connectors/mysql.php(33): PDO->__construct('mysql:host=sql2...', 'nlbuzz_foxsport...', 'HsXwC6QeTcdj3GE...', Array) #1 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database.php(66): Laravel\Database\Connectors\MySQL->connect(Array) #2 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database.php(52): Laravel\Database::connect(Array) #3 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/eloquent/query.php(271): Laravel\Database::connection(NULL) #4 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/eloquent/query.php(261): Laravel\Database\Eloquent\Query->connection() #5 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/eloquent/query.php(50): Laravel\Database\Eloquent\Query->table() #6 /var/websites/foxsports.nl/larave in /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/connectors/mysql.php on line 33 |
code:
1
| PDO->__construct('mysql:host=sql2...', 'nlbuzz_foxsport...', 'HsXwC6QeTcdj3GE...', Array) |
"Ze hebben toch al een CDN"Patriot schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:13:
[...]
Hmm, mja, dat voordeel vind ik niet groot genoeg om zo afhankelijk van Google te zijn. Zeker aangezien ze toch al een CDN hebben van zichzelf, waarom zou je die dan niet gewoon gebruiken?
Welke dan? Een "eigen" CDN is niet te vergelijken met een echt grote CDN als Google, Cloudflare of Microsoft.
Je eigen CDN systeem gebruik je voor echt eigen content. jQuery, jQuery-ui etc. is geen echt eigen content.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Euh, als je gewoon even gekeken had op de website waar we het over hebben dan had je gezien dat ze cdn.fxsprts.nl gebruiken, en dat verwijst gewoon naar cloudfront-servers. Ze hebben dus gewoon een prima CDN, en daar kan ook gerust wel een jQuery-bestandje op.Firesphere schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:44:
[...]
"Ze hebben toch al een CDN"
Welke dan? Een "eigen" CDN is niet te vergelijken met een echt grote CDN als Google, Cloudflare of Microsoft.
Je eigen CDN systeem gebruik je voor echt eigen content. jQuery, jQuery-ui etc. is geen echt eigen content.
Sowieso vind ik het te ver gaan om te zeggen dat een paar javascriptbestanden van servers van Google of Microsoft trekken vergelijkbaar is met een CDN gebruiken om je content te serveren. Vooral als vervolgens maar 2 van de soms tientallen javascriptbestanden überhaupt van één van die CDN's komt. Wees dan conesequent en haal zoveel mogelijk van een CDN, bijvoorbeeld van CDNJS.
En daarmee mis je eigenlijk een beetje het punt van een CDN. Google host bijvoorbeeld jQuery op een CDN welke iedereen mag gebruiken. Als 10 websites die gebruiken, en die bezoek jij toevallig, staat het jQuery-bestand maar één keer in je cache. Als al die websites hun eigen CDN zouden gebruiken om een jQuery op te hosten, staat het alsnog 10 keer in je cache. Waardoor je eigenlijk de plank een beetje misslaat. (Ja, bepaalde browsers herkennen het als dubbel, maar moet het alsnog minstens één keer opgevraagd worden, en de browser redelijk slim zijn, w.b.t. cache wil je daar alsnog voordeel uithalen.)Patriot schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:10:
[...]
... Ze hebben dus gewoon een prima CDN, en daar kan ook gerust wel een jQuery-bestandje op. ...
Wat mis je in Laravel wat je wel in die andere frameworks vindt? Gewoon benieuwd, ik ben nog niet zo lang bezig met Laravel, maar tot nu toe heb ik nog weinig gevonden wat ik mis.Firesphere schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:45:
[...]
Dat kan ik ook zeggen van Symfony2, Silverstripe, Typo3 en Zend. Dus dat argument bestaat niet. Ik gaf aan dat ik het niet in Laravel zou maken.
Zoals ik al aangaf is mijn grootste minpunt de routing, dat dit niet automatisch kan maar dat ik het helemaal zelf moet oplossen (geldt trouwens ook voor Zend en Symfony2 grotendeels).PatrickH89 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:26:
[...]
Wat mis je in Laravel wat je wel in die andere frameworks vindt? Gewoon benieuwd, ik ben nog niet zo lang bezig met Laravel, maar tot nu toe heb ik nog weinig gevonden wat ik mis.
Daarnaast is bijvoorbeeld het opzetten van de database iets wat ik blijkbaar zelf moet verzorgen (dit kan echt wel vriendelijker).
Ik kan voor elk framework wel redenen aanvoeren hoor, maar bij Laravel blijf ik toch zitten met een "meh" gevoel, waar ik Zend/Symfony2/Silverstripe echt stukken beter vond. Ik ga de boel nu niet in een overzicht zetten, maar Laravel is voor mij meer "meh, voor een klein siteje" dan "wow, da's wel vet!"
Sorry hoor, maar dat is niet "het punt van een CDN"ThomasG schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:24:
[...]
En daarmee mis je eigenlijk een beetje het punt van een CDN. Google host bijvoorbeeld jQuery op een CDN welke iedereen mag gebruiken. Als 10 websites die gebruiken, en die bezoek jij toevallig, staat het jQuery-bestand maar één keer in je cache. Als al die websites hun eigen CDN zouden gebruiken om een jQuery op te hosten, staat het alsnog 10 keer in je cache. Waardoor je eigenlijk de plank een beetje misslaat. (Ja, bepaalde browsers herkennen het als dubbel, maar moet het alsnog minstens één keer opgevraagd worden, en de browser redelijk slim zijn, w.b.t. cache wil je daar alsnog voordeel uithalen.)

Op het moment dat je een eigen CDN hebt dan vraag ik me serieus af waarom je niet al je assets vanaf die CDN serveert. In plaats daarvan ga je jezelf afhankelijk maken van de servers van Google omdat die ene file mogelijk al in de cache van de gebruiker staat? Zelfs met een fallback vind ik het dat toch echt niet waard hoor.
Wat kan er niet automatisch aan de routing dan? Je kunt toch gewoon naar controllers routen? Desnoods alle controllers tegelijk registeren:Firesphere schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:30:
[...]
Zoals ik al aangaf is mijn grootste minpunt de routing, dat dit niet automatisch kan maar dat ik het helemaal zelf moet oplossen (geldt trouwens ook voor Zend en Symfony2 grotendeels).
Daarnaast is bijvoorbeeld het opzetten van de database iets wat ik blijkbaar zelf moet verzorgen (dit kan echt wel vriendelijker).
Ik kan voor elk framework wel redenen aanvoeren hoor, maar bij Laravel blijf ik toch zitten met een "meh" gevoel, waar ik Zend/Symfony2/Silverstripe echt stukken beter vond. Ik ga de boel nu niet in een overzicht zetten, maar Laravel is voor mij meer "meh, voor een klein siteje" dan "wow, da's wel vet!"
PHP: filename
1
| Route::controller(Controller::detect()); |
Of zoek je een andere manier van 'automatische routing'? Is het trouwens niet zo dat je meer op zoek bent naar een CMS waar je in thuis bent (Silverstripe is meer dan alleen een framework, toch?) dan een framework?
Silverstripe heeft een framework EN een CMS ja. Deze zijn niet perse verbonden.PatrickH89 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:05:
[...]
Wat kan er niet automatisch aan de routing dan? Je kunt toch gewoon naar controllers routen? Desnoods alle controllers tegelijk registeren:
PHP: filename
1 Route::controller(Controller::detect());
Of zoek je een andere manier van 'automatische routing'? Is het trouwens niet zo dat je meer op zoek bent naar een CMS waar je in thuis bent (Silverstripe is meer dan alleen een framework, toch?) dan een framework?
Er zullen vast dingen zijn in Laravel die beter kunnen dan hoe ik ze toe heb gepast tot nu toe, maar een heel aantal niet direct beschikbare zaken, ten opzichte van Zend/Symfony2/Silverstripe, maken het voor (again) mij niet het beste framework voor grote projecten.
Snap ik, maar ik was simpelweg benieuwd waarom. Wellicht heb je kennis waar ik weer van kan leren of tot andere inzichten kan komen
Zoals ik al aangaf, is het op een rijtje zetten van voor en nadelen van frameworks volgens mij hier niet de juiste plek.PatrickH89 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:20:
Snap ik, maar ik was simpelweg benieuwd waarom. Wellicht heb je kennis waar ik weer van kan leren of tot andere inzichten kan komen
En daarnaast ben ik daar op dit moment niet heel erg toe in staat, aangezien ik half slaap en vooral me niet heel erg lekker voel.
Misschien beter om een "voor- en nadelen van verschillende frameworks" topic te zoeken/maken. TZT zal ik daar ook rustig m'n mening met onderbouwing spammen
Kermis is hier volop aan de gang. Morgen harddraverij maar eens een kijkje nemen of me pa nog wat aan het winnen is. Daarna maar wat bier nuttigen in het dorp. Heerlijk altijd die volksfeesten
Hmm, harddraverij is hier altijd de derde donderdag van september, kan niet wachtenMartindo schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:09:
Kermis is hier volop aan de gang. Morgen harddraverij maar eens een kijkje nemen of me pa nog wat aan het winnen is. Daarna maar wat bier nuttigen in het dorp. Heerlijk altijd die volksfeesten
* dcm360 zucht
Wat incorrecte HTML gerepareerd naar iets wat wel semantisch correct is, en alg gevolg gaat de lay-out stuk. Webbrowsers blijven rare dingen, hoe ze er nog wat van proberen te maken als ze brakke HTML krijgen.
Wat incorrecte HTML gerepareerd naar iets wat wel semantisch correct is, en alg gevolg gaat de lay-out stuk. Webbrowsers blijven rare dingen, hoe ze er nog wat van proberen te maken als ze brakke HTML krijgen.
* Biersteker is juist blij.
Vandaag de meest smerige php functies in elkaar geduwd (gelukkig voor single user, en puur display gebruik, anders was de sql server echt gaat kotsen. De deadline was belangrijker.) Maar daardoor zeer goed de alpha versie van het project kunnen testen
.
* Biersteker is happy with the results, very happy.
Vandaag de meest smerige php functies in elkaar geduwd (gelukkig voor single user, en puur display gebruik, anders was de sql server echt gaat kotsen. De deadline was belangrijker.) Maar daardoor zeer goed de alpha versie van het project kunnen testen
* Biersteker is happy with the results, very happy.
offtopic:
Met smerig bedoel ik ipv van de beschikbare array te gebruiken, blijven queryen etc. Smeriger dan dat word het niet. Bah, maar gezien de haast, werkte het perfect.
Met smerig bedoel ik ipv van de beschikbare array te gebruiken, blijven queryen etc. Smeriger dan dat word het niet. Bah, maar gezien de haast, werkte het perfect.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Binnen X aantal maanden komt er iemand plots af: "seg, dat awesome ding dat je geschreven hebt, loopt sinds enkele weken su-u-u-u-u-u-u-u-u-uper traag; kan jij er even naar kijken?" of nog beter "seg, dat awesome ding dat je geschreven hebt, kan jij er nog X Y Z A B D E F G functionaliteit bij steken?"
[ Voor 16% gewijzigd door Styxxy op 05-09-2013 00:08 ]
Morgen schrijf ik hem even recht.
Er zullen gelukkig nu minder dan 5 mensen die er mee te maken hebben. Was pure tijdsdruk.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Dat zeggen ze al-tijd.
Want?!Patriot schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:05:
[...]
Sorry hoor, maar dat is niet "het punt van een CDN". Wat ik net al zei, een CDN gebruiken is meer dan alleen je jQuery-bestanden van een server van Google trekken. Het feit dat Google die bestanden wereldwijd met een lage latentie aan iedereen kan aanbieden, dat is het punt van een CDN. Het voordeel dat veel gebruikers die bestanden al hebben gecached is totaal niet afhankelijk van of het op een CDN gehost is of niet.
Op het moment dat je een eigen CDN hebt dan vraag ik me serieus af waarom je niet al je assets vanaf die CDN serveert. In plaats daarvan ga je jezelf afhankelijk maken van de servers van Google omdat die ene file mogelijk al in de cache van de gebruiker staat? Zelfs met een fallback vind ik het dat toch echt niet waard hoor.
Ehm volgens mij is er toch echt een wezenlijk voordeel als het bestand al lokaal staat en het dus niet eens een request kost.
Hoe meer websites dezelfde CDN gebruiken hoe groter de kans is dat de client die request dus al eens eerder gedaan heeft.
Want zeg nou zelf, als NU.nl en Volkskrant.nl en BBC.com en weet ik wie allemaal dezelfde CDN gebruiken voor hun jQuery.
Of dat NU.nl en Volkskrant.nl en BBC.com het allemaal op hun eigen CDN hebben staan betekent dit wel dat het bestand er snel is doordat ze alle 3 een CDN hebben, maar het is er nog steeds sneller als het niet eens van een CDN af hoeft te komen
Lijkt me toch best potentieel hebben.
Wat is de waarde van een Microsoft Technology Associate certificaat? Is dat iets waar bedrijven waarde aan hechten, of staat het gelijk aan een veterstrikdiploma?
Omdat het laden van jQuery een fractie van de tijd die de eerste request kost is. Ik heb net even snel bij verschillende websites van verschillende locaties (en dus uiteenloopende laadtijden) gekeken, en het (steeds lokaal gehoste) jQuery-bestand maakte steeds minder dan 3% van de totale laadtijd bij de eerste request uit. Daarvan zat er 1 website bij die relatief weinig plaatjes had, als ik die weg zou laten zou het consequent onder de 2% hebben gezeten.Ellos schreef op donderdag 05 september 2013 @ 01:37:
[...]
Want?!
Ehm volgens mij is er toch echt een wezenlijk voordeel als het bestand al lokaal staat en het dus niet eens een request kost.
Ja, ik snap hoe een cache werkt. Maar de winst is niet zo geweldig als je maar één of twee javascriptbestanden van die gedeelde locatie af trekt. Zeker aangezien je die winst maar één keer hebt, en dat is bij het eerste bezoek. En daarvoor ben je dus geheel verantwoordelijk van nog een extra partij, om nog maar te zwijgen over de potentieel waardevolle gegevens over je gebruikers.Hoe meer websites dezelfde CDN gebruiken hoe groter de kans is dat de client die request dus al eens eerder gedaan heeft.
Want zeg nou zelf, als NU.nl en Volkskrant.nl en BBC.com en weet ik wie allemaal dezelfde CDN gebruiken voor hun jQuery.
Of dat NU.nl en Volkskrant.nl en BBC.com het allemaal op hun eigen CDN hebben staan betekent dit wel dat het bestand er snel is doordat ze alle 3 een CDN hebben, maar het is er nog steeds sneller als het niet eens van een CDN af hoeft te komen
Lijkt me toch best potentieel hebben.
EDIT:
Om nog maar te zwijgen over websites die wel jQuery bij Google vandaan halen, maar hun eigen webserver zo ingesteld hebben dat hij nooit 304 responses gooit

[ Voor 5% gewijzigd door Patriot op 05-09-2013 02:40 ]
Verwijderd
Mijn assemly functie word gecalld met rbp = 0... in debug mode 
Daar gaat vast ergens iets totaal verkeerd..
Daar gaat vast ergens iets totaal verkeerd..
Vroege ochtend dit. Fijn nog een stuk file moeten rijden (ja ik heb de luxe dat het maar af en toe is) maar ik denk dat het gisteren toch iets te laat was bij de verjaardag...
Koffie iemand?
Koffie iemand?
Ja doe maar. Gister tot laat in de nacht lopen borrelen, en ik was zo dapper of dom om 9 uur weer af te spreken met een studiegenoot. Vandaag tot 16:00 uur, dus ik moet nog wel even zombie spelen. Met koffie gaat het allemaal net even wat soepeler denk ik
Blegh heb al een 35 uur werkweek erop zitten en ik moet vandaag en morgen nog
Nothing to see here!
Verwijderd
Mwoa ik neem nog een whisky voor het slapen gaan.
Kan ik jou ook in verleiding brengen Ealanrian....
Kan ik jou ook in verleiding brengen Ealanrian....
GRRRRR!
Ik moet nog even wachten tot vanavond.... Ik heb weer zin in een proeverij maar niks interresants om heen te gaan.
Ik moet nog even wachten tot vanavond.... Ik heb weer zin in een proeverij maar niks interresants om heen te gaan.
Uiteindelijk komt het meerendeel van de IT certificates daar op neer.. je betaald grof geld voor kennis die je ook op andere manieren op kan doen. (en daarnaast, in het buitenland wordt er enorm veel gesjoemeld met die certs.. ik heb offshore ontwikkelaars gehad met 3 verschillende VMware certs, die niet eens wisten hoe een vSphere client er uit zag)Avalaxy schreef op donderdag 05 september 2013 @ 01:55:
Wat is de waarde van een Microsoft Technology Associate certificaat? Is dat iets waar bedrijven waarde aan hechten, of staat het gelijk aan een veterstrikdiploma?
Of je (toekomstige) baas daar waarde aan hecht is lastig te zeggen.. als je iemand hebt die zelf ook in de IT zit(/zat), dan weten ze best dat ervaring belangrijker is dan certs .. heb je dat niet, dan zijn certs beter want die lijken slimmer.
Vooral dienstverleners hechten waarde aan dergelijke certificaten, want daardoor ben je makkelijker inzetbaar bij een klant. Het is nooit verkeerd om de certificaten te halen, maar persoonlijk zou ik er niet al te veel waarde aan hechten, zeker niet als die certificaten niet ondersteund worden met een flinke portie ervaring.Avalaxy schreef op donderdag 05 september 2013 @ 01:55:
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Precies. Ik heb zelf geen enkel actueel, relevant certificaat, maar ik denk toch wel dat ik waardevoller ben dan iemand die net een zwik MCTS-certificaten heeft gehaald maar nog nul werkervaring heeft.Woy schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:33:
[...]
Vooral dienstverleners hechten waarde aan dergelijke certificaten, want daardoor ben je makkelijker inzetbaar bij een klant. Het is nooit verkeerd om de certificaten te halen, maar persoonlijk zou ik er niet al te veel waarde aan hechten, zeker niet als die certificaten niet ondersteund worden met een flinke portie ervaring.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Overigens zou ik als developer eerder voor de MCSD certificaten gaan.
Ik heb zelf al mijn MCPD certificaten vorig jaar gehaald, en ga dit jaar denk nog alle MCSD certificaten halen, maar dat is meer omdat mijn werkgever er blij van wordt ( Om partner te zijn moet je gecertificeerde mensen hebben ), en het kan natuurlijk ook geen kwaad om ze te hebben.
Ik heb zelf al mijn MCPD certificaten vorig jaar gehaald, en ga dit jaar denk nog alle MCSD certificaten halen, maar dat is meer omdat mijn werkgever er blij van wordt ( Om partner te zijn moet je gecertificeerde mensen hebben ), en het kan natuurlijk ook geen kwaad om ze te hebben.
[ Voor 50% gewijzigd door Woy op 05-09-2013 09:37 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Zo de koffie staat hier al naast me, nog even iets afkoelen voordat het te drinken is xd
[Signature]
Aaarrrggghhh.
Na ruim een uur uitzoeken en debuggen ben ik er dan ein-de-lijk achter waarom de italic versie van het webfont alleen in Chrome niet werkte.
Als je...
...gebruikt, dan moet je voor Chrome ook de font-style in de rest van je CSS op italic zetten, anders wordt je webfont genegeerd. Best logisch. Maar o.a. Firefox en IE10 geven dus niks om de font-style.
So much voor “even webfont toevoegen”...
Na ruim een uur uitzoeken en debuggen ben ik er dan ein-de-lijk achter waarom de italic versie van het webfont alleen in Chrome niet werkte.
Als je...
code:
1
2
3
4
| @font-face { [...] font-style: italic; } |
...gebruikt, dan moet je voor Chrome ook de font-style in de rest van je CSS op italic zetten, anders wordt je webfont genegeerd. Best logisch. Maar o.a. Firefox en IE10 geven dus niks om de font-style.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Herkenbaar!OkkE schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:08:
Aaarrrggghhh.![]()
Als je...
code:
1 2 3 4 @font-face { [...] font-style: italic; }
Heerlijk frontend discussie m.b.t. CDN:jQuery.... *popcorn & cola*
Laracon in een samenvatting:
. Nieuwe debug features via de CLI (& beter hooks voor je IOC container)
. Redesign van Route systeem *performance increase*
. Ondersteuning voor een hoop HTTP core foundation functies *Symphony*
. Oprichter van Symphony had ook nog een presentatie van *toekomstige* functionaliteit
Hij kon ons vertellen dat Symphony binnenkort met een nieuwe functie komt die het mogelijk maakt om niet bij elke HTTP reqeust alles te genereren en weer vervolgens weg te gooien maar een hoop van deze gegevens te bewaren en bij een volgende reqeust opnieuw te gebruiken waar door zowel je HTTP sessies als je PHP reqeusts sneller zullen gaan verlopen (20/30% performance increase) *flash back van Facebook PHP sdk*
Laracon in een samenvatting:
. Nieuwe debug features via de CLI (& beter hooks voor je IOC container)
. Redesign van Route systeem *performance increase*
. Ondersteuning voor een hoop HTTP core foundation functies *Symphony*
. Oprichter van Symphony had ook nog een presentatie van *toekomstige* functionaliteit
Hij kon ons vertellen dat Symphony binnenkort met een nieuwe functie komt die het mogelijk maakt om niet bij elke HTTP reqeust alles te genereren en weer vervolgens weg te gooien maar een hoop van deze gegevens te bewaren en bij een volgende reqeust opnieuw te gebruiken waar door zowel je HTTP sessies als je PHP reqeusts sneller zullen gaan verlopen (20/30% performance increase) *flash back van Facebook PHP sdk*
Voor de CLI liefhebbers, een collega heeft een tijdje geleden een tool gemaakt die cmd.exe een stuk dragelijker maakt door onderandere Ctrl+V normaal te laten werken, tab-autocompletion en een normale history toe te voegen.
Intern hebben we er nog een python tool overheen draaien die ook code & art builds aan kan slingeren en wat nuttige dingen met perforce kan doen. Super nice
https://code.google.com/p/clink/
Intern hebben we er nog een python tool overheen draaien die ook code & art builds aan kan slingeren en wat nuttige dingen met perforce kan doen. Super nice
Out of curiosity, waarom niet PowerShell gebruiken? Waren die python-scripts er al?PrisonerOfPain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:50:
Voor de CLI liefhebbers, een collega heeft een tijdje geleden een tool gemaakt die cmd.exe een stuk dragelijker maakt door onderandere Ctrl+V normaal te laten werken, tab-autocompletion en een normale history toe te voegen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik heb me er nooit zo in verdiept, maar PowerShell is toch hardstikke kut?Korben schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:53:
[...]
Out of curiosity, waarom niet PowerShell gebruiken? Waren die python-scripts er al?
Nee hoor. Zeker sinds versie 2 is het een heel erg nuttige tool.PrisonerOfPain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:54:
[...]
Ik heb me er nooit zo in verdiept, maar PowerShell is toch hardstikke kut?
[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 05-09-2013 10:55 ]
We are shaping the future
Verwijderd
Je kan toch al lang normaal plakken in cmd? Plakken doe je toch met alt, spatie, m, p?
Je hebt gewoon for( $i =0; $i -le 10; $i++ ) syntax en ls | %{ $_.name } ongein. De syntax is soort van C# gejat.
Je kan in powershell nog steeds normale cmd-commando's uitvoeren. En je hebt deftige scripting support waardoor je simpele taken kan uitvoeren (alle files renamen bijvoorbeeld) zonder die achterlijke cmd-for syntax.PrisonerOfPain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:54:
[...]
Je hebt gewoon for( $i =0; $i -le 10; $i++ ) syntax en ls | %{ $_.name } ongein. De syntax is soort van C# gejat.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 10:59 ]
En op basis van welke informatie bent u tot deze conclussie gekomen? (niet dat ik het tegendeel beweer of dit oordeel bevestig). Al kan ik me voorstellen dan de normale cmd met tabcompletion al een behoorlijke vooruitgang is. Werkt select==copy en middlemouse paste ook?PrisonerOfPain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:54:
[...]
Eerder door een gebrek aan informatie. En die ene keer dat ik het probeerde te gebruiken en het niet op bash leek.Ealanrian schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:57:
[...]
En op basis van welke informatie bent u tot deze conclussie gekomen?
Gelukkig niet, nee.PrisonerOfPain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:58:
[...]
Eerder door een gebrek aan informatie. En die ene keer dat ik het probeerde te gebruiken en het niet op bash leek.
En dankzij de .NET-integratie is het heel krachtig wanneer je bijvoorbeeld met SharePoint 2010 bezig bent, je kunt scripts maken die serveradmins kunnen lezen, zonder dat je met stsadm moet klotenKorben schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:06:
[...]
Gelukkig niet, nee.Het hele punt van PowerShell is nou juist dat objecten first-class citizens zijn, en niet alles op stdin en stdout is gebaseerd, zoals bash.

Gelukkig hoef ik dat niet te doenAlex) schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:08:
[...]
En dankzij de .NET-integratie is het heel krachtig wanneer je bijvoorbeeld met SharePoint 2010 bezig bent, je kunt scripts maken die serveradmins kunnen lezen, zonder dat je met stsadm moet kloten
Verder hebben we hier niet zo heel veel .Net tech, behalve de editor. Als 't scripting word zo'n beetje in python gedaan.
:nth-child(3n+2), gewoon met css zonder javascript/jQuery en werkend in oude browsers... hmmm

[ Voor 20% gewijzigd door Noctonix op 05-09-2013 11:29 ]
code:
1
| The Query Processor estimates that implementing the following index could improve the query cost by 37.4942%. |
Dat klinkt als een kleine tweak die de moeite van het proberen waard is...
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 05-09-2013 11:32 ]
Improving the query cost, voor wie? De db vendor of de gebruiker?Alex) schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:32:
code:
1 improve the query cost by 37.4942%.
Ik had er laatst een van 98.6xxxx%Alex) schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:32:
code:
1 The Query Processor estimates that implementing the following index could improve the query cost by 37.4942%.
Ja het word ooit nog wel wat met webdevelopmentNoctonix schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:28:
:nth-child(3n+2), gewoon met css zonder javascript/jQuery en werkend in oude browsers... hmmm
Dank! Powershell begin ik niet aan omdat ik te weinig win dev doe, maar als ik een keer even een CL in Win nodig heb erger ik me mateloos aan dat gedrocht van een cmd.exePrisonerOfPain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:50:
Voor iedereen die met een scheef gezicht naar me keek m.b.t. Laracon.
Vergeet 25 september Amazone conferentie niet! gratis inschrijven en is altijd leuk om te zijn!
Vergeet 25 september Amazone conferentie niet! gratis inschrijven en is altijd leuk om te zijn!
Amazone of Amazon?NickM89 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:57:
Voor iedereen die met een scheef gezicht naar me keek m.b.t. Laracon.
Heb je daar een link van? Een debat over genderlijkheid in belgie lijkt me niet het ding wat je bedoelt
.
(en Firesphere blijft je toch wel scheef aan kijken
)
(en Firesphere blijft je toch wel scheef aan kijken
[ Voor 4% gewijzigd door Ealanrian op 05-09-2013 12:01 ]
Die hints kloppen altijd wel redelijk goed, maar 37% vindt ik nog meevallen. Ik heb vaak zat getallen van tegen de 100% gezien. Maar dat is natuurlijk al snel het geval met databases van 1 TB en groter. Maar daar voeg je ook niet zomaar even een index toe.Blubber schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:34:
Tenzij de query processor uit zijn nek lult.
Welke tool gebruik je hier voor, als ik vragen mag?Woy schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:04:
[...]
Die hints kloppen altijd wel redelijk goed, maar 37% vindt ik nog meevallen. Ik heb vaak zat getallen van tegen de 100% gezien. Maar dat is natuurlijk al snel het geval met databases van 1 TB en groter. Maar daar voeg je ook niet zomaar even een index toe.
Een vinger en een glas water.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Gewoon SQL Server Management StudioDXaroth schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:17:
[...]
Welke tool gebruik je hier voor, als ik vragen mag?
Ik heb de link naar amazon(e)Ealanrian schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:00:
Heb je daar een link van? Een debat over genderlijkheid in belgie lijkt me niet het ding wat je bedoelt.
(en Firesphere blijft je toch wel scheef aan kijken)
[ Voor 59% gewijzigd door NickM89 op 05-09-2013 12:52 ]
Zag 'm ook voorbij komen. En het is lang niet de eerste/enige keer dan zoiets gebeurd... Ook de reden dat ik mijn PayPal tijd geleden al heb opgezegd. Weiger het nog te gebruiken.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Je kan natuurlijk ook bash draaien in WindowsPrisonerOfPain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:58:
[...]
Eerder door een gebrek aan informatie. En die ene keer dat ik het probeerde te gebruiken en het niet op bash leek.
Wtf

Waarom bemoeien ze zich toch steeds op deze manier met het betaalverkeer?
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:27:
[...]
Kan je iets meer uitleg geven? Ik snap niet zo goed wat er aan de hand is ...
Ja, dat maakt wel dat ik wil stoppen met het gebruiken van Paypal (die drie keer per jaar ...)Last Saturday, we were informed that @Paypal has arbitrarily decided to freeze funds donated to Mailpile through our IndieGoGo campaign.
Paypal cites risk of chargebacks as a reason to keep about $45,000 until we deliver an itemized project budget. Our Git repo didn't suffice.
They say that until we have delivered the final product, we cannot have the donations made to us by the community.
Paypal is therefore going to hold up to $45,000 in assets from a small free software project, collecting interest on it, for a year.
[...]
We tried to resolve the problem with Paypal over the weekend and today, but they would not budge. They're holding on to the cash.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik zie niet in waarom je daarom zou moeten stoppen met je PayPal. Je kunt blijkbaar betalen voor een product wat nog niet af is, als het ze niet lukt om af te leveren gaan mensen natuurlijk geld terug vragen. Volgens mij niet echt een handige constructie om zo je financiering te regelen.
Verwijderd
Dat is toch waar crowdsourcing om draait?jip_86 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:31:
Ik zie niet in waarom je daarom zou moeten stoppen met je PayPal. Je kunt blijkbaar betalen voor een product wat nog niet af is, als het ze niet lukt om af te leveren gaan mensen natuurlijk geld terug vragen. Volgens mij niet echt een handige constructie om zo je financiering te regelen.
Niet? Het probleem is dat Paypal niet aan de regels voor een bank hoeft te voldoen. Op het moment dat Paypal een zaakje niet vertrouwd, "mogen" ze je rekening bevriezen. Dat vind jij normaal?jip_86 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:31:
Dan kunnen ze wel stoppen met Kickstarter en dergelijke websitesjip_86 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:31:
Het is meer een donatie dan een transactie waar een dienst/product tegenover staat.jip_86 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:31:
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat is crowdfunding, daar kiezen mensen zelf voor, het is niet aan Paypal om daar over te gaan oordelen.jip_86 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:31:
go home vmware, your power-drunk... http://www.vmware.com/products/fusion/compare.html Wat een hoop FUD op die pagina.
Made by the leader en in de vergelijking 'More then 50 new features'.. Ja als je een nieuw icoontje als feature mee telt kom je met gemak aan 50 nieuwe features..
Made by the leader en in de vergelijking 'More then 50 new features'.. Ja als je een nieuw icoontje als feature mee telt kom je met gemak aan 50 nieuwe features..
Driving a cadillac in a fool's parade.
Word paypal hier niet verkeerd gebruikt? Paypal is een dienst om te betalen voor producten waarbij het mogelijk is om je geld terug te krijgen wanneer de verkoper niet voldoet aan de levering van het product. In het geval van een donatie is er geen product wat dus voor Paypal buiten de dienst valt. Het zou netter zijn van Paypal om een dienst aan te bieden waarbij je donaties kan doen en dus geen garantie op geld terug hebt maar die bieden ze niet aan dus willen ze bewijs dat er een product geleverd gaat worden (in dit geval is dat een stuk software? wat nog gemaakt moet worden) en zolang dat er niet is houden ze het geld vast. Wat de klant wel de mogelijkheid geeft om het geld terug te vragen en die via een andere manier te doneren.
Netjes? Weet ik niet, het is een logische bedrijfsbeslissing die ze consequent voeren.
Zouden ze er wat aan moeten doen? Ik denk het niet. Laat Paypal gewoon blijven doen wat ze doen en right een andere partij op voor donaties ofzo
Netjes? Weet ik niet, het is een logische bedrijfsbeslissing die ze consequent voeren.
Zouden ze er wat aan moeten doen? Ik denk het niet. Laat Paypal gewoon blijven doen wat ze doen en right een andere partij op voor donaties ofzo
Vreemd dan, die donate button van Paypal.Ealanrian schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:42:
Word paypal hier niet verkeerd gebruikt? Paypal is een dienst om te betalen voor producten waarbij het mogelijk is om je geld terug te krijgen wanneer de verkoper niet voldoet aan de levering van het product. In het geval van een donatie is er geen product wat dus voor Paypal buiten de dienst valt.
Blijkbaar valt een indiegogo project dus niet onder een geldige "demonstratie" voor hoe het geld gebruikt gaat worden?quote: paypalNote: This button is intended for fundraising. If you are not raising money for a cause, please choose another option. Nonprofits must verify their status to withdraw donations they receive. Users that are not verified nonprofits must demonstrate how their donations will be used, once they raise more than $10,000.
[ Voor 6% gewijzigd door GateKeaper op 05-09-2013 13:46 ]
WTF... ik copyplak de query uit een stored procedure en het runt binnen 3 seconden. Ik roep de stored procedure aan en ineens zit ik al meer dan 10 minuten te wachten...

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 05-09-2013 13:45 ]
Ze zijn dus niet een verified nonprofit, en aangezien ze een dikke bak geld hebben opgehaald moeten ze dat nu verantwoorden.GateKeaper schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:44:
[...]
Vreemd dan, die donate button van Paypal.
[...]
Verwijderd
kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:41:
go home vmware, your power-drunk... http://www.vmware.com/products/fusion/compare.html Wat een hoop FUD op die pagina.

Gast, ik wil alleen maar mijn cookie preferences doorgeven aanpassen

Ok het donate button wist ik het bestaan niet van af. Ik ging er van uit dat er gewoon via een paypal payment ding betaald werd voor een "donatie" product.GateKeaper schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:44:
[...]
Vreemd dan, die donate button van Paypal.
[...]
Maar heel duidelijk op de pagina staat: "Users that are not verified nonprofits must demonstrate how their donations will be used, once they raise more than $10,000."
. Daarbij kan ik me heel goed voorstellen dat een link naar een github repo niet genoeg is. Iets meer documentatie over de planning en dergelijke is voor zulke bedragen geen gek idee.
"Users that are not verified nonprofits must demonstrate how their donations will be used, once they raise more than $10,000."Intru schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:46:
[...]
Ze zijn dus niet een verified nonprofit, en aangezien ze een dikke bak geld hebben opgehaald moeten ze dat nu verantwoorden.
Ik zou zeggen dat een link naar indiegogo daar gewoon voor moet volstaan. Het is niet aan Paypal om alle donateurs te beschermen. Na vele klachten mogen ze van mij prima een onderzoek starten, maar bij voorbaat blokkeren gaat me te ver. Het is niet de eerste keer dat ik een dergelijk verhaal lees. Genoeg anderen die ook hun geld (lange tijd) kwijt zijn.
Volgens mij betaal je bij Kickstarter pas als je gaat leveren. Meer het idee van een bankgarantie.TheNephilim schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:34:
[...]
Dan kunnen ze wel stoppen met Kickstarter en dergelijke websites
Bij Kickstarter betaal je gewoon aan het eind van de kickstarter-campain. Zoals bijvoorbeeld in het geval van Star Citizen duurt het dan nog meer dan 2 jaar voor dat het echte spel uitkomt.[b]jip_86 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:49:
Volgens mij betaal je bij Kickstarter pas als je gaat leveren. Meer het idee van een bankgarantie.
Vanuit een eerdere qoute:GateKeaper schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:49:
[...]
"Users that are not verified nonprofits must demonstrate how their donations will be used, once they raise more than $10,000."
Ik zou zeggen dat een link naar indiegogo daar gewoon voor moet volstaan. Het is niet aan Paypal om alle donateurs te beschermen. Na vele klachten mogen ze van mij prima een onderzoek starten, maar bij voorbaat blokkeren gaat me te ver. Het is niet de eerste keer dat ik een dergelijk verhaal lees. Genoeg anderen die ook hun geld (lange tijd) kwijt zijn.
"Paypal cites risk of chargebacks as a reason to keep about $45,000 until we deliver an itemized project budget. Our Git repo didn't suffice.
They say that until we have delivered the final product, we cannot have the donations made to us by the community."
Ze hebben dus geprobeerd met een git repo proberen te bewijzen wat er gemaakt ging worden.(zoals ik het lees) Dan vind ik het niet heel gek dat een paypal zegt: ja dag lever eens wat beter bewijs. Maar goed dat is een discussie die uren door kan gaan
Verwijderd
Weet er iemand wat de voordelen van Indiegogo zijn tov Kickstarter. Waarom heeft Canonical met de Ubuntu Edge niet gekozen voor Kickstarter? Volgens mij is die laatste nog steeds de bekendste en had dus misschien voor meer backers kunnen zorgen.
Heb ik ook wel eens gezien; waarschijnlijk is het query plan van die stored procedure sub-optimaal. Ik weet even m'n hoofd even niet hoe, maar je moet zien dat die stored procedure opnieuw gecompiled wordt.Alex) schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:45:
WTF... ik copyplak de query uit een stored procedure en het runt binnen 3 seconden. Ik roep de stored procedure aan en ineens zit ik al meer dan 10 minuten te wachten...
Een verschil dat ik weet is dat Indiegogo een mogelijkheid heeft dat als het streefbedrag niet gehaald wordt, het project net zo goed gefund wordt. Dit moet wel vooraf aangegeven worden. Canonical heeft deze optie niet gekozen en daarom is er dus geen Ubuntu EdgeVerwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:53:
Weet er iemand wat de voordelen van Indiegogo zijn tov Kickstarter. Waarom heeft Canonical met de Ubuntu Edge niet gekozen voor Kickstarter? Volgens mij is die laatste nog steeds de bekendste en had dus misschien voor meer backers kunnen zorgen.
Ook heeft indiegogo de mogelijkheid om met PayPal te betalen (naast creditcard), waarbij je bij Kickstarter alleen met creditcard kunt betalen.
'Engineered in the USA'... Ja, want dat is relevant in mijn selectie van software.kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:41:

Ik heb het geloof ik gevonden...Korben schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:55:
[...]
Heb ik ook wel eens gezien; waarschijnlijk is het query plan van die stored procedure sub-optimaal. Ik weet even m'n hoofd even niet hoe, maar je moet zien dat die stored procedure opnieuw gecompiled wordt.
Ik had een parameter die meteen gebruikt werd in een aantal redelijk complexe queries, na 30 minuten was mijn stored procedure nog steeds niet klaar met runnen.
Nu heb ik een aanpassing gemaakt waarin ik de waarde van die parameter eerst kopieer naar een lokale variabele, daarna gebruik ik alleen maar die lokale variabele. Een runtime van > 30 minuten is teruggebracht naar 5 seconden...
Kickstarter:Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:53:
Creator Questions: Getting started
Only individuals in the US, UK and Canada who meet the requirements below are currently eligible to launch a project on Kickstarter.
Indiegogo:
Is anyone in the world able to create a campaign?
Indiegogo is an international platform, so anyone with a bank account can start a campaign. We do not, however, allow campaigns from countries on the U.S. OFAC sanctions list. For more information on which countries are included in this list, see our
Het probleem is meer dan ze gewoon in vlagen geld bevriezen voor stomme redenen. Zo hebben ze ook geld bevroren die opgebracht was om conferentie te houden. Vervolgens gaat de conferentie niet door omdat PayPal het geld pakt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.