De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:25
Goedemorgen mensheid. Ryur ik denk dat de resten van jou motivatie hier heen zijn gewaaid. Nog 14 dagen voor mijn onderzoek aan motivatie geen gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:12:
[...]

Motivatie? Dat is bij mij weggeknald samen met het vuurwerk.
Ik was sarcastisch

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ealanrian schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:59:
Goedemorgen mensheid. Ryur ik denk dat de resten van jou motivatie hier heen zijn gewaaid. Nog 14 dagen voor mijn onderzoek aan motivatie geen gebrek.
Onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik ben voor mijn afstuderen (nog steeds) bezig met een onderzoek naar security in het software development proces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
F.West98 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 01:23:
Ja, maar dat werkt dus niet.
<verhaal over gradle en wrapper>
Lijkt op een bug ergens, krijg steeds "Could not inherit from final class" als melding
Toen ik vorige week een update draaide werd iets aangegeven over gradle en een wrapper. Heb er niet al te veel aandacht aan besteed, maar gewoon de instructies opgevolgd (waaronder op een knopje drukken) en toen deed alles het weer. Toevallig die instructies niet opgevolgd? Deze instructies dus -> http://developer.android....udio.html#Troubleshooting

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 02-01-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 09:30

Amanush

Saai persoon.

Van diegenen waar de handen van af vlogen zou wel 90% Windows-gebruiker zijn, 7% Mac OS X gebruiker en maar 3% Linux-gebruiker. Wedden?

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:26:
Van diegenen waar de handen van af vlogen zou wel 90% Windows-gebruiker zijn, 7% Mac OS X gebruiker en maar 3% Linux-gebruiker. Wedden?
Ik gok op het merendeel Linux-gebruiker, omdat die gewend zijn zichzelf in de voet te schieten met allerlei onnodig gerommel in scripttalen en dergelijke. :+

Maar even serieus... 3% Linux-gebruiker? Dat is wel erg optimistisch. Ik denk dat het ongeveer 92% Windows en 8% Mac is, want de mensen die hun eigen handen er af blazen zijn waarschijnlijk niet pienter genoeg om überhaupt te weten wat een OS is.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@amanush..... "beroep software architect" op je 14de ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Jup, ik werk op het moment parttitme voor twee verschillende bedrijven. Ik programmeer PHP om een webshop te automatiseren en CakePHP voor een systeem van het tweede bedrijf ;).

Als je wilt kan ik je in een persoonlijk berichtje de bedrijfsnamen sturen, mocht dat nodig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:35:
@amanush..... "beroep software architect" op je 14de ??
Dat is inderdaad sterk.
Wat voor applicaties heb je zoal op je cv staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Well, de app "MannaShaker", in opdracht gemaakt voor een paar kennissen van me, MicroPageController (staat op Github) en ik ben bezig met mijn eigen HTTP-based cloudsysteem met ondersteuning voor client-side encryptie welke dus voldoet aan de term "Zero-Knowledge", SafeTrust.

Daarnaast heb ik dus nog wat projecten lopen!

[ Voor 14% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best sterk voor een 14-jarige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

MannaShaker staat in de Play store, die van de appstore is niet de mijne. MicroPageController staat op GitHub. Ga maar na!

Edit:
Als je me echt niet gelooft, geef me maar een opdrachtje :).

[ Voor 58% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je trouwens staan op je website? Mijn proxy houdt me tegen voor "Potentially Damaging Content".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Even kijken welke website ik heb opgegeven.

Edit: kan je even de domeinnaam posten?

[ Voor 33% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:44:
Even kijken welke website ik heb opgegeven.

Edit: kan je even de domeinnaam posten?
Diegene op GH staat:
http://www.stephanmeijer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Well, ik heb geen flauw idee waarom hij het blocked. Wat voor firewall gebruik je?

Edit: En trouwens, waarom zou een 14-jarige "geen Software Architect kunnen zijn"?

[ Voor 33% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet om te stoken maar titel software architect gebruiken als je 14 bent is misschien net over de top. voor de kleine projectjes hebben je meestal niet een losse architect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:50:
niet om te stoken maar titel software architect gebruiken als je 14 bent is misschien net over de top. voor de kleine projectjes hebben je meestal niet een losse architect..
Dit, het komt nogal over als borstklopperij.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Titels zijn tegenwoordig toch weinig meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

"Niet om te stoken, maar ik doe het toch". Wanneer is iemand een Software Architect? In feite maak ik architectuur (diagrammen, schetsen, beschrijving) van software voordat ik eraan begin te klussen..

Edit: Geen kwestie van borstklopperij. Eerder een kwestie van denkvermogen.

[ Voor 16% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik qoute wikipedia: Software architect is a computer manager who makes high-level design choices and dictates technical standards, including software coding standards, tools, and platforms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:51:
Titels zijn tegenwoordig toch weinig meer waard?
Zeg gewoon waar het op staat:
http://www.zazzle.com/betthearm/gifts

You are a Sparkly Code Princess. Own it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:48:
Well, ik heb geen flauw idee waarom hij het blocked. Wat voor firewall gebruik je?

Edit: En trouwens, waarom zou een 14-jarige "geen Software Architect kunnen zijn"?
Websense.
Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:51:
"Niet om te stoken, maar ik doe het toch". Wanneer is iemand een Software Architect? In feite maak ik architectuur (diagrammen, schetsen, beschrijving) van software voordat ik eraan begin te klussen..
In dat opzicht ben je ook ineens project manager :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

In feite maakt een Software Architect dus besluiten hoe een stuk software eruit gaat zien, is dat niet wat ik hierboven heb beschreven? Wellicht ben ik dan ook meteen Project Manager, wat best wel eens goed mogelijk zou zijn met de projecten die ik met 1 a 2 man doe. Ik bepaal ook de tools, platformen en software coding standards (die ik zelf gebruik). Komt aardig overeen.

[ Voor 18% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ja je besluit hoe een stuk software eruit gaat zien. Maar weet je ook waarom het er op die manier uit moet gaan zien, welke alternatieven er zijn en waarom je kiest voor die taal, die tooling en het platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:56:
In feite maakt een Software Architect dus besluiten hoe een stuk software eruit gaat zien, is dat niet wat ik hierboven heb beschreven? Wellicht ben ik dan ook meteen Project Manager, wat best wel eens goed mogelijk zou zijn met de projecten die ik met 1 a 2 man doe. Ik bepaal ook de tools, platformen en software coding standards (die ik zelf gebruik). Komt aardig overeen.
Dat je het doet, wil nog niet zeggen dat je je dan ook maar zo moet noemen. Ik kook ook 's avonds thuis m'n avondeten, maar ik zet geen "kok" op m'n CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:56:
In princiepe is iedereen die een programma from scratch uitwerkt een Software Architect. In de praktijk worden hier alleen wel erg grote enterprise applicaties mee bedoeld en niet een simpele tool. Kwa CV kan je je dus geen Software Architect noemen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Ealanrian schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:58:
Ja je besluit hoe een stuk software eruit gaat zien. Maar weet je ook waarom het er op die manier uit moet gaan zien, welke alternatieven er zijn en waarom je kiest voor die taal, die tooling en het platform?
Uhh, ja. Ik weet waarom ik iets in C, Python, C++, Perl, C#, Java, PHP, of een andere taal zou moeten programmeren, waarom de tools en waarom het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Goed puntje van Hydra. Zou je het op je cv zetten? In het bedrijfsleven is Software Architect een redelijk zware term (ondanks functienameninflatie) waar ook nog een heleboel ervaring wordt gevraagd. Die heb je als tiener per definitie niet.

Wil je het gewoon als ondertitel op GoT gebruiken, vooral doen, ik woon ook niet letterlijk achter de duinen :P

[ Voor 6% gewijzigd door kenneth op 02-01-2014 12:02 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Hydra schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:58:
[...]

In princiepe is iedereen die een programma from scratch uitwerkt een Software Architect. In de praktijk worden hier alleen wel erg grote enterprise applicaties mee bedoeld en niet een simpele tool. Kwa CV kan je je dus geen Software Architect noemen.
In *principe* is iedereen die voldoet aan de beschrijving van een Software Architect dus een Software Architect. Een simpele tool of niet.
Mogelijk dat hier in het bedrijfsleven iets anders mee wordt bedoeld, "but who cares"? Ik werk aan kleinere projecten waar de titel "Software Architect" beter bij hoort dan "Software Developer".

[ Voor 16% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
Inderdaad is een architect doorgaans alleen voor (zeer) grote enterprise applicaties. Een zolderkamerprogrammeur valt daar niet echt onder.
A software developer is a person concerned with facets of the software development process. Their work includes researching, designing, implementing, and testing software.
Volsta gewoon met software developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

kenneth schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:01:
Goed puntje van Hydra. Zou je het op je cv zetten? In het bedrijfsleven is Software Architect een redelijk zware term (ondanks functienameninflatie) waar ook nog een heleboel ervaring wordt gevraagd. Die heb je als tiener per definitie niet.

Wil je het gewoon als ondertitel op GoT gebruiken, vooral doen, ik woon ook niet letterlijk achter de duinen :P
Wellicht heb je gelijk, maar waar baseer je het *feit* op dat ik niet veel ervaring heb?
ravenger schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:02:
Inderdaad is een architect doorgaans alleen voor (zeer) grote enterprise applicaties. Een zolderkamerprogrammeur valt daar niet echt onder.

[...]

Volsta gewoon met software developer.
Sinds wanneer ben ik een zolderkamerprogrammeur?

Misschien komt het wat laf over, maar ik wordt zo opgehaald door mijn baas, bij welke ik zijn webshop moet automatiseren. Het kan zijn dat ik zo niet meer reageer.

[ Voor 32% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met 4 jaar kan je nog niet veel ervaring hebben.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:04:
[...]

Wellicht heb je gelijk, maar waar baseer je het *feit* op dat ik niet veel ervaring heb?
Niet om lullig te doen hoor, maar dat is gewoon leeftijd. Veel ervaring, dan hebben we het toch zeker wel over een jaartje of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:02:
[...]

In *principe* is iedereen die voldoet aan de beschrijving van een Software Architect dus een Software Architect. Een simpele tool of niet.
Mogelijk dat hier in het bedrijfsleven iets anders mee wordt bedoeld, "but who cares"? Ik werk aan kleinere projecten waar de titel "Software Architect" beter bij hoort dan "Software Developer".
Een kok kan koken, maar iemand die kookt is niet per se een kok. Dat jij software kunt maken, maakt je geen "software architect", ook al val je binnen de definitie. Een echte SA kan, doet en weet veel meer. Net zoals een echte kok veel meer kan, doet en weet dan iemand die gewoon wat kookt.

Het doorlezen van dit boek heeft me in ieder geval geleerd dat ik mezelf voorlopig géén SA ga noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je nog wel een paar titels er bij gaan zetten.

onderhoud van jou pc ? --> senior systeembeheerder
onderhoud database ? --> db admin
installatie antivirus /firewall --> security expert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

PatrickH89 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:06:
[...]

Niet om lullig te doen hoor, maar dat is gewoon leeftijd. Veel ervaring, dan hebben we het toch zeker wel over een jaartje of 10.
Ik zit tenminste al op de helft :).
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:07:
Dan kan je nog wel een paar titels er bij gaan zetten.

onderhoud van jou pc ? --> senior systeembeheerder
onderhoud database ? --> db admin
installatie antivirus /firewall --> security expert
Als iemand op een bepaald niveau zit en diezelfde taken heeft, vind ik dat hij het recht heeft om zich ook op dat niveau te benoemen.

[ Voor 43% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:04:
[...]

Je leeftijd bijvoorbeeld.
Iets, of meerdere applicaties gemaakt hebben maakt je niet ervaren.
Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:07:
[...]

Nog niet eens op een kwart, in mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
[...]

Hij bedoelt 10 jaar na het afronden van een universitaire Master informatica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Laat je trouwens vooral niet uit het veld slaan door het gezeur over je title/baan. Vooral door blijven werken maar ik denk dat het claimen van ik denk toch wel een van de meest gewaardeerde titels misschien niet zo slim is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Firesphere schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:08:
[...]

Je leeftijd bijvoorbeeld.
Iets, of meerdere applicaties gemaakt hebben maakt je niet ervaren.

[...]

Nog niet eens op een kwart, in mijn mening.
Ik vind dat jij 10 jaar oud bent, onafhankelijk van je ware leeftijd..
Ik doe dit al 4 / 5 jaar. Dat is een feit, geen mening..

[ Voor 7% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar na 4/5 jaar kan je niet de inzichten hebben om de titel "software archtitect" te gebruiken. ik plak ook wel eens een pleister maar ben dan ook nog geen arts omdat ik 1 van de dingen beheers welke een arts ook kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

En jij weet wat voor vaardigheden ik allemaal beheers, of zijn dit enkel vooroordelen?

Ik vind dat jij die en die vaardigheden hebt.
Ik vind dat jij zoveel jaar ervaring hebt.
Ik vind dat jij ...

[ Voor 39% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kenneth schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:01:
ik woon ook niet letterlijk achter de duinen :P
Wat ?!?!
Dit verandert echt het complete beeld wat ik van je had :(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:10:
[...]

Ik vind dat jij 10 jaar oud bent, onafhankelijk van je ware leeftijd..
Ik doe dit al 4 / 5 jaar. Dat is een feit, geen mening..
Dit slaat echt als een tang op een varken, dat weet je he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:15:
En jij weet wat voor vaardigheden ik allemaal beheers, of zijn dit enkel vooroordelen?

Ik vind dat jij die en die vaardigheden hebt.
Ik vind dat jij zoveel jaar ervaring hebt.
Ik vind dat jij ...
Als jij op die leeftijd daadwerkelijk alle bovenvermelde talen BEHEERST en de competenties van een SA hebt, dan zou ik toch maar eens gaan aankloppen bij grote bedrijven en eens horen of ze er aan kinderarbeid doen. Verder zou ik ook wel eens willen zien wat je daadwerkelijk in je mars hebt. Maak misschien eerst eens iets imposants, en laat ons even testen >:).

[ Voor 3% gewijzigd door _Moe_ op 02-01-2014 12:29 ]

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Test maar, wat moet je hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is je meest hightech project dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Wat versta jij onder hightech? Mijn meest hightech project is naar mijn mening het project waar ik nu nog mee bezig ben, SafeTrust.

@_Moe_ ik wacht nog steeds op je test.. (of ben je te bang om deze discussie te verliezen?)

Edit: ik ga zo weg, mag je test ook morgen/overmorgen?

---

Edit: Wat verwacht je dat ik maak? Hoelang mag het duren?

[ Voor 48% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

*cough*CodeEval*cough*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Oh please, hobbywerk op je 10e telt niet mee als ervaring. Alleen al het feit dat je zo vol bent van jezelf zegt eigenlijk alleen maar dat je nog ontzettend naïef bent. Geeft niet, hoort bij je leeftijd :)

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 02-01-2014 12:37 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

[...]

[...]

Als iemand op een bepaald niveau zit en diezelfde taken heeft, vind ik dat hij het recht heeft om zich ook op dat niveau te benoemen.
Ja heel leuk. Het word gewoon tijd dat je eens tegen de lamp aan loopt en keihard word uitgelachen als je je eigen niveau zo goed vind. Heel simpel: ken je plaats.

Wat wil je nou horen? Hoe goed je wel niet bent? Dan wil ik dat best zeggen dat ik het enorm knap van je vind dat je met jouw leeftijd best leuke dingen hebt gemaakt. Dat je bepaalde dingen maakt en gebruikt waar een 14 jarige niet over na zou denken. Verder prima Engels met maar een paar spelfouten. In elk geval zeer goed allemaal. Verder ook leuk dat je word gebruikt door een bedrijf als goedkope kracht op je leeftijd wat niet eens mag.

Alleen nu weer even terug op aarde komend; je bent gewoon een junior programmeur. Doe er niet zo moeilijk over. Echt het enige wat ik persoonlijk irritant aan je vind, is dat je denkt dat je alles al hebt meegemaakt. Een beetje het zelfde als die 17 jarige voetballertjes bij PSV die denken dat ze de nieuwe Messie zijn terwijl ze er geen kut van bakken.

Ik ben ook vroeg begonnen en maakte met 16 jaar met mijn stage voor een bedrijf ook een gehele nieuwe website voor een groot bedrijf. Ik voelde me toen gewoon een noob, niet eens een junior programmeur. Zelfs nu na 8-9 jaar ervaring voel ik mij pas een medium programmeur, niet eens een senior. Laat staan software architect.

Het enige verschil qua ervaring is dat jij nooit een echte full time baan hebt gehad. Ja, je word gebruikt voor wat projectjes wat leuk is, maar dat is een groot verschil om eens echt je centen te verdienen in een fatsoenlijk bedrijf. Dus als ik even een tip mag geven, verlaag je zelfbeeld een klein beetje voor de mensen om je heen en ga gewoon zo verder. Je ziet hier de programmeurs van EA toch ook niet in hun naam hebben "super meester high tech code architect owner" of hoor je hun praten van "hey gvd kijk hoe goed ik ben"?
Dat is namelijk het verschil tussen een perfecte programmeur en iemand die wilt horen hoe tof hij is.

En als je een test-case wilt;

http://pastebin.com/fMCpQMKK

Wel even zeggen wanneer je er aan begint, je hebt dan 1 uur voor een oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 02-01-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Net als dat we je op je 14de als "architect" geen gebouwen laten ontwerpen, denk ik ook niet dat er een serieus bedrijf is dat je op je 14de bedrijfskritieke software zal laten ontwerpen.

Of je jezelf nu "architect" noemt of niet (ga je gang), maar ga niet verwachten van mensen van 2 a 3x je leeftijd, 10x je ervaring en daadwerkelijk afgeronde studies over het onderwerp, dat ze je serieus nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 02-01-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Ik ga geen uurloon noemen, maar mijn uurloon is 3 a 4 keer hoger dan een gemiddeld vakkenvul-baantje.. Relatief gezien noem ik dat niet goedkoop.

Eigenlijk weet ik wel wat beters. Ik stop met discusseren. Dit slaat nergens op. Als je me niet serieus wil nemen, ga je gang, maar ga mij niet constant beledigen en naar beneden drukken. Ik denk dat de meesten onder jullie niet eens op het niveau van een Software Architect kan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:49: Ik denk dat de meesten onder jullie niet eens op het niveau van een Software Architect kan komen..
Dat weet ik wel zeker, en dat geven de meesten hier ook gewoon toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk kan iedereen dat volgens jou redenatie, (In feite maakt een Software Architect dus besluiten hoe een stuk software eruit gaat zien) je knutselt wat pruttel in elkaar en je zegt dat je dat gemaakt hebt.

edit

en idd ik verwacht niet dat ik een software architect word. kan leuke mooie dingen maken maar ik weet waar mn grenzen liggen

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 15:06
defragmenteer programma voor OSX O-)

Slowdown maakt meteen de pleiterik is geen developer maar spaghetti prutser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is best mogelijk om op jonge leeftijd een behoorlijk programmeerniveau te bereiken. Als je gezegend bent met een hoog IQ, een goede motivatie en vooral een goede support vanuit je ouders, kun je veel bereiken op je 14e.

Amanush stond in ieder geval niet vooraan in de rij toen bescheidenheid en respect werden uitgedeeld. "Ik denk dat de meesten onder jullie niet eens op het niveau van een Software Architect kan komen..", daar maak je geen vrienden mee. Triest.

En tja, die titel neerzetten :F

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 17:11
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:54:
Amanush stond in ieder geval niet vooraan in de rij toen bescheidenheid en respect werden uitgedeeld. "Ik denk dat de meesten onder jullie niet eens op het niveau van een Software Architect kan komen..", daar maak je geen vrienden mee. Triest.

En tja, die titel neerzetten :F
Precies, je bent een stuk verder dan ik was qua programmeerervaring op je 14e, maar je loopt wel erg hard van stapel. Dit zijn echt van die posts die je jaren later met gekromde tenen terugleest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Amanush schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:49:
Ik denk dat de meesten onder jullie niet eens op het niveau van een Software Architect kan komen..
Dat klopt, zonder meer. Wat je echter over het hoofd ziet is dat een aardig aantal van hen een flinke portie meer ervaring hebben dan jij, met waarschijnlijk wat serieuzere en grotere projecten.

En kom niet aan met 'ik heb jaren ervaring', want op jouw leeftijd zit je gewoon het grootste deel van de dag op school. De 'ervaringsklok' begint pas te lopen als je op z'n minst part-time (12 uur per week) werkt, en wordt, wat mij betreft, gemeten tegen 1 FTE.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik ga geen uurloon noemen, maar mijn uurloon is 3 a 4 keer hoger dan een gemiddeld vakkenvul-baantje.. Relatief gezien noem ik dat niet goedkoop.

Eigenlijk weet ik wel wat beters. Ik stop met discusseren. Dit slaat nergens op. Als je me niet serieus wil nemen, ga je gang, maar ga mij niet constant beledigen en naar beneden drukken. Ik denk dat de meesten onder jullie niet eens op het niveau van een Software Architect kan komen..
Het is: discussiëren.
We namen je wel serieus, maar het is wel jammer dat je bijvoorbeeld na een grote uitleg van mij niet eens de moeite kunt nemen om er fatsoenlijk op te reageren. Iets met zwakte en verlies zeg maar.
Inderdaad kom ik bijvoorbeeld niet op het niveau Software Architect, dat is verder prima want ik ben gewoon een programmeur. Sterker nog is mijn officiële werk titel "medewerker ICT". Ben ik nu minder dan je? Qua ervaring en kennis sta ik ver boven je. Idem qua communicatieve vaardigheden en doorzettingsvermogen. Voor jou wordt het al te zwaar als je een beetje kritiek krijgt. Waarschijnlijk mag ik alleen over je bolletje aaien en zeggen hoe kapot goed je bent.

Ik hoop overigens niet dat je zo door blijft gaan, grote kans dat als je ouder bent, en echt aan het werk gaat dat je depressief thuis gaat zitten van alle commentaar dat je gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Korben schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:58:
[...]

Dat klopt, zonder meer. Wat je echter over het hoofd ziet is dat een aardig aantal van hen een flinke portie meer ervaring hebben dan jij, met waarschijnlijk wat serieuzere en grotere projecten.

En kom niet aan met 'ik heb jaren ervaring', want op jouw leeftijd zit je gewoon het grootste deel van de dag op school. De 'ervaringsklok' begint pas te lopen als je op z'n minst part-time (12 uur per week) werkt, en wordt, wat mij betreft, gemeten tegen 1 FTE.
Dat niet alleen, maar ook als je juist niet meer alleen aan projecten werkt, maar juist gaat samenwerken met grotere teams, verschillende disciplines, deadlines, complexere vraagstukken, externe omgevingen, lastige klanten, etc, etc.

Dingen die erg lastig te ervaren zijn als 14-jarige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eensch. Hoewel ik eerder al aangaf dat je het best goed doet voor een 14-jarige, denk ik toch dat de term Software Architect een beetje te veel van het goede is. De "projecten" die je momenteel op je cv hebt staan zijn wel aardig, maar totaal niet te vergelijken met enterprise applicaties. Je komt gewoon totaal andere problemen tegen.

Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar de schaalbaarheid om maar iets te noemen van je applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online

Niemand drukt je naar beneden. Je hebt jezelf alleen te hoog neergezet door jezelf "software architect" te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat de meesten onder jullie niet eens op het niveau van een Software Architect kan komen..
Een waarheid als een koe. En ja, daar val jij ook onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

nvm voordat modjes boos worden :x

oh jullie zijn snel ook met quotes 8)7

[ Voor 104% gewijzigd door Douweegbertje op 02-01-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Douweegbertje schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:02:
Hoeveel wedgies zou hij wel niet krijgen op school? :+
Ik denk dat pappie gelijk de advocaat belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:) :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
:( ik heb een bitchfight gemist

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024

Sorry maar met deze reactie en sommige die je daarvoor hebt gegeven heb je al bewezen dat je geen Software Architect bent. Bij een architect horen namelijk ook communicatie vaardigheden. Sowieso kom je bij waar ik werk niet in aanmerking voor de architecten rol met wat je hebt opgenoemd. Je hebt nog niet een project gedaan van een paar miljoen, heb waarschijnlijk niet in een team groter dan 4 man gewerkt, zelf een klein team aangestuurd, ect. Is helemaal niet erg natuurlijk want dat kan ook helemaal niet als je 14 jaar bent (ik zou nooit de verantwoordelijkheid aan zo'n jong iemand vertrouwen).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Popcorn of gaat het draadje dan terug dicht?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/euL8ShrGxiAeMSnZZAuozFZC/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er is áltijd tijd voor popcorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Zoet of zout?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Popcorn is vies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat net leuk... alleen weinig reactie meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zout. Zoete popcorn is voor vrouwen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd of hij zijn signature nog wijzigt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh nee niet die discussie weer. We hadden toch besloten dat ik gelijk had de vorige keer? Sterker nog, bij de vorige raadvergadering is geconcludeerd dat ik altijd gelijk heb.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 02-01-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:09:
ben benieuwd of hij zijn signature nog wijzigt....
wie wat? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je mist blijkbaar het punt dat de titel nogal beladen is, en gezien de omvang van de activiteiten in jouw geval nogal megalomaan overkomt. Het is hetzelfde als een zzp'er die "Directeur" op z'n kaartje heeft staan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onze software architect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Het is een nieuw jaar. alle certificaten van gewonnen discussies zijn niet langer geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dan doe ik bij deze een gooi naar het gewonnen hebben van alle discussies in 2014. Zo, klaar. Topic kunnen we wel sluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 02-01-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een zzp'er is een CEO klinkt veel stoerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Sowieso vind ik het argument over het uurloon totaal niet relevant. Ik ken mensen die als een architect betaald krijgen maar nog nieteens weten hoe je een webservice op zet dus hoeveel je betaald krijgt zegt echt 0,0 over je vaardigheden.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:11:
Dan doe ik bij deze een gooi naar het gewonnen hebben van alle discussies in 2014. Zo, klaar. Topic kunnen we wel sluiten.
Statistisch gezien is de kans dat je alle discussies wint <1, dus laten we realistisch zijn en stellen dat je bij deze alle discussies verloren hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:09:
Oh nee niet die discussie weer. We hadden toch besloten dat ik gelijk had de vorige keer? Sterker nog, bij de vorige raadvergadering is geconcludeerd dat ik altijd gelijk heb.
Over welke discussie heb je het hier eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoete/Zoute popcorn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
doet me denken aan mijn topic uit 2010. Ondanks de lading (terechte) "opbouwende" kritiek is de basis van het idee er nog steeds: /b/

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:12:
[...]

Statistisch gezien is de kans dat je alle discussies wint <1, dus laten we realistisch zijn en stellen dat je bij deze alle discussies verloren hebt. :+
Daar ben ik het niet mee eens, en gezien deze stelling heb ik gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Rutix schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:12:
Sowieso vind ik het argument over het uurloon totaal niet relevant. Ik ken mensen die als een architect betaald krijgen maar nog nieteens weten hoe je een webservice op zet dus hoeveel je betaald krijgt zegt echt 0,0 over je vaardigheden.
Britney Spears krijgt $300.000 per avond, wat neerkomt op een uurloon van $100.000,-

Zij is de beste architect denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Niemand heeft je de titel gegeven dus je hebt niet gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jawel, het staat in mijn ondertitel dus het is zo. Ik denk dat de meesten onder jullie niet eens op het niveau van een discussiewinnaar kan komen..

[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 02-01-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:17:
Jawel, het staat in mijn ondertitel dus het is zo.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik zou bijna een TR aanmaken om je die ondertitel te laten afpakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

er staat "winnar", dus het is ongeldig

edit: past ie het snel aan...

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 02-01-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:34
Jongens, jongens... Rustig aan, ik maak wel een poll over dit probleem.

Poll: Wie wint in 2014 elke discussie gevoerd in de Devschuur
.oisyn
Anders, namelijk .oisyn
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=388854&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik mis keuze vrijheid. Sinds wanneer is dit een dictatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:34
Ealanrian schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:20:
Ik mis keuze vrijheid. Sinds wanneer is dit een dictatuur?
Je hebt twee keuzes. Deal with it 8) :+
Pagina: 1 ... 134 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.