De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.409 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

douweegbertje schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:33:
Waarom zoek je dan niet goede mensen als het voor een hobby project is? :+ Laat ze eens met wat voorbeelden e.d. komen :p Het is dat ik zelf kapot druk ben, anders zou ik je wel helpen.. misschien volgend jaar? :)
Hoe bedoel je?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:57
F.West98 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:32:
[...] Ja. Hij is begonnen in Flash, en daarna overgestapt naar Java. Alleen zijn code is dus niet best :+ [...]
HEY! Niets mis met beginnen in Actionscript en dan overstappen naar Java! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Dacht dat je zei dat je app een hobby project was met een 'vrijwilliger' , aangezien je niet tevreden over hem was vroeg ik me af waarom je dan met hem werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08

Tags. Tags, tags, tags.

[ Voor 28% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-12-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
gerrymeistah schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:26:
[...]

Ik wist helemaal niet dat jij drinkt! :o Zijn er foto's? :P

[...]
Er zijn een beperkt aantal foto's ja, maar die zijn gelukkig niet openbaar. Als je er persee een wilt hebben, dan maak je er maar een als we eens samen op een bedrijfsuitje zijn ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:53

RayNbow

Kirika <3

Hydra schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:01:
Als geheugen een kritiek punt is (zoals in embedded systemen) is het hardstikke logisch om voor bijvoorbeeld C te gaan.
Of een subset van Java... :+ O-)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Eentje die wel pointers ondersteund? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

douweegbertje schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:55:
[...]

Dacht dat je zei dat je app een hobby project was met een 'vrijwilliger' , aangezien je niet tevreden over hem was vroeg ik me af waarom je dan met hem werkt.
Het is een vriend van mij ;)
Ik kan wel iemand regelen voor een iOS app. Xamarin is te duur, en Objective-C is voor mij atm een beetje te veel om er ook nog bij te doen. :P

Maar als jij je aanbiedt, "stuur dan maar wat op" :+ In 2014 kan ook best ofc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Bedacht ik net dat ik de Java discussie nog wou voortzetten zie ik dat ongeveer alles er wel over gezegd is. Nouja scheelt weer bronnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Bestaat er eigenlijk zoiets als C#'s unsafe in Java?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 16:07

StM

Niet echt, al heb je wel de Unsafe class voor een hele berg aan leuke maar zeer evile mogelijkheden :)

http://mishadoff.github.i...-sun-dot-misc-dot-unsafe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ealanrian schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:42:
Bedacht ik net dat ik de Java discussie nog wouw voortzetten zie ik dat ongeveer alles er wel over gezegd is. Nouja scheelt weer bronnen zoeken.
Wauw!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
StM schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:15:
Niet echt, al heb je wel de Unsafe class voor een hele berg aan leuke maar zeer evile mogelijkheden :)

http://mishadoff.github.i...-sun-dot-misc-dot-unsafe/
Je kunt altijd JNI gebruiken als je C-style core dumps wil hebben ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow. Klant heeft de meest kansloze webdeveloper ever. Mijn god! :')

Kreeg verzoek of ik ook even de spambeveiliging kon inbouwen in de app, voor het geval dat spambots via de app berichten gaan plaatsen...

Aangezien spambots accounts registreren, is er voor gekozen dat er minimaal 20 seconde tussen elke post moet zitten. Erg opmerkelijk als je het mij vraag, ze mogen wel spammen als het maar niet vaker dan 1x in de 20 seconde is.

En dan probeert die snotneus mij ook nog eens te vertellen hoe ík m'n werk moet doen. En dat ook nog in mails waar Firesphere nog inspiratie uit kan halen.

Werken met amateurs. Ik wens het niemand toe. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:23:
Wow. Klant heeft de meest kansloze webdeveloper ever. Mijn god! :')

Kreeg verzoek of ik ook even de spambeveiliging kon inbouwen in de app, voor het geval dat spambots via de app berichten gaan plaatsen...

Aangezien spambots accounts registreren, is er voor gekozen dat er minimaal 20 seconde tussen elke post moet zitten. Erg opmerkelijk als je het mij vraag, ze mogen wel spammen als het maar niet vaker dan 1x in de 20 seconde is.

En dan probeert die snotneus mij ook nog eens te vertellen hoe ík m'n werk moet doen. En dat ook nog in mails waar Firesphere nog inspiratie uit kan halen.

Werken met amateurs. Ik wens het niemand toe. :N
DAT vereist bewijs :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooi mailconversaties niet op 't internet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:52:
[...]

Ik gooi mailconversaties niet op 't internet. ;)
Iets van "met zinnen als" kan toch ook? O-)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:23:
Dit is toch redelijk standaard? Niet heel erg nuttig als er van verschillende IPs gespammed word maar anders is het toch best effectief om het aantal spam message te beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wow. Klant heeft de meest amateuristische appdeveloper ever. Mijn god! :')

Hij wou spambeveiliging in die stomme app van hem, gaat 'ie klagen over mijn manier van werken!
Ho eens, jij bent de amateur! Ik wil jou gewoon uitleggen hoe jij het beter kan doen, zodat het tenminste nog een beetje lukt!

Werken met amateurs, ik wens het niemand toe :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik hou me niet heel erg aan m'n eigen standaarden, met als gevolg errors door net-niet-helemaal-camelcase variabelen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

F.West98 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:04:
Wow. Klant heeft de meest amateuristische appdeveloper ever. Mijn god! :')
Trust me, you've seen nothing yet. :D
Werken met amateurs, ik wens het niemand toe :N
Want jij bent als scholier een professional? :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:03:
[...]

Dit is toch redelijk standaard? Niet heel erg nuttig als er van verschillende IPs gespammed word maar anders is het toch best effectief om het aantal spam message te beperken?
In feite niet. Hangt een beetje af wat voor spam het is. Punt is dat spambots (meestal) simpelweg maar één account maken en hiermee maar één bericht plaatsen. Oftewel; geen anti-spam. Nu heb ik geen idee waar het over gaat, maar stel dat het om 'reacties op een nieuwsbericht' gaat, dan heeft zo'n 1 bericht per 20 seconden natuurlijk geen nut.
Daarbij; een beetje goede bot verwisseld per x-acties van IP. Zo heb ik altijd mijn registratie bots gedraaid. Elk account één proxy.
NMe schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:08:
[...]

[...]

Toen ik scholier was, was ik een professional. Dat heeft dan meer met je instelling te maken, dan met je kwaliteit. Als zo'n noob zich gedraagt alsof hij alles weet terwijl hij in php 4.0 zit te programmeren heb je een probleem. Dat van de PHP versie is dan nog ókay, maar gedraag je dan op je niveau :)

[ Voor 25% gewijzigd door Douweegbertje op 17-12-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte lontjes allemaal op de dinsdag jongens... Lijkt wel maandag als ik het zo lees. :) :P

/me lekker een weekje vrij is en even geen letter code schrijft *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:03:
[...]

Nah, zou dat persoonlijk niet als maatregel tegen spam zien. Hoogstens als een soort van beveiliging tegen gebruikers die te veel berichten achter elkaar plaatsen. Als er alleen berichten geplaatst kunnen worden door geregistreerde gebruikers, lijkt het me toch logisch dat het registreren het eerste waar je dan naar kijkt lijkt me...
Firesphere schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:07:
Ik hou me niet heel erg aan m'n eigen standaarden, met als gevolg errors door net-niet-helemaal-camelcase variabelen :F
Ik heb zelf nooit last van verkeerde camelcasing, of wel FireSphere? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

NMe schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:08:
[...]

[...]

:F

Of doe ik nu haphap?
Jij deed haphap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:14:
[...]

:F

Of doe ik nu haphap?
Jij deed haphap.
Over happen gesproken, ik zag vanmiddag iemand hier in de Devschuur die beweerde dat PHP een database taal is en C# een object. Betekent dat nu dat ik eindelijk de titel Database Progammer mag aannemen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik kom niet meer bij _O- _O- :')

YouTube: Mehdi Sadaghdar

Waarom is deze meneer geen (vele grotere) sensatie?

Ja, de stukjes zijn erg gemaakt at times, en zaken als de schroevendraaier waarmee 'ie in z'n klauw peurt zie je van mijlenver aankomen, maar toch. Ik kom niet meer bij :')

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 17-12-2013 21:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:19:
[...]

Over happen gesproken, ik zag vanmiddag iemand hier in de Devschuur die beweerde dat PHP een database taal is en C# een object. Betekent dat nu dat ik eindelijk de titel Database Progammer mag aannemen? 8)
Nee, verder dan SQL Engineer kom je niet :P

* Firesphere heet voortaan "Java/PHP/Embedded C expurt and SQL certified Engineer" :Y)
Also, I has knowladge of modern systems like Pentium processors and servurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:11:
[...]

In feite niet. Hangt een beetje af wat voor spam het is. Punt is dat spambots (meestal) simpelweg maar één account maken en hiermee maar één bericht plaatsen. Oftewel; geen anti-spam. Nu heb ik geen idee waar het over gaat, maar stel dat het om 'reacties op een nieuwsbericht' gaat, dan heeft zo'n 1 bericht per 20 seconden natuurlijk geen nut.
Daarbij; een beetje goede bot verwisseld per x-acties van IP. Zo heb ik altijd mijn registratie bots gedraaid. Elk account één proxy.
Het is inderdaad een nieuwssite. Je moet wel registreren om te kunnen reageren, maar dat is echt extreem laagdrempelig. Volgens mij zelfs geen e-mailverificatie, maar dat weet ik niet zeker. Zoals hij zelf aangeeft worden deze "vaak genoeg aangemaakt.". :+
[...]

Toen ik scholier was, was ik een professional. Dat heeft dan meer met je instelling te maken, dan met je kwaliteit. Als zo'n noob zich gedraagt alsof hij alles weet terwijl hij in php 4.0 zit te programmeren heb je een probleem. Dat van de PHP versie is dan nog ókay, maar gedraag je dan op je niveau :)
Het is inderdaad echt puur gedrag, en het gebrek van enige zelfkennis. Opdrachtgever zelf noemt hem "trots", in negatieve zin van het woord. Denkt dat hij beter is dan dat hij is. Nog net geen PHP 4.0, maar de code die hij produceert en de beredeneringen zijn echt om te huilen.

Dat iemand niet alles weet is tot daar aan toe, ik ben niet de beroerdste en wil hier en daar best mensen helpen. Maar als je alleen maar onzin loopt te verkondigen als studentje bedrijfskunde die "daarnaast in vrije tijd wat websites" doet en mensen probeert de les te lezen, dan ben je flink verkeerd bezig.

Verder ben ik niet de enige die aanvaringen met hem gehad heeft. Toen hij ergens op gesprek kwam n.a.v. dergelijke conflicten, zat ie letterlijk met tranen in z'n ogen alleen maar ja en amen te knikken. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

RobIII schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:19:
Ik kom niet meer bij _O- _O- :')

YouTube: Mehdi Sadaghdar

Waarom is deze meneer geen (vele grotere) sensatie?

Ja, de stukjes zijn erg gemaakt at times, en zaken als de schroevendraaier waarmee 'ie in z'n klauw peurt zie je van mijlenver aankomen, maar toch. Ik kom niet meer bij :')
Bedankt. Nu ga ik al die filmpjes kijken. :')

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Graag gedaan :P d:)b

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:19:
Jij verdient je geld met databasespelletjes spelen? :)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:29:
Het is inderdaad echt puur gedrag, en het gebrek van enige zelfkennis. Opdrachtgever zelf noemt hem "trots", in negatieve zin van het woord. Denkt dat hij beter is dan dat hij is.
Da's sowieso een probleem bij veel programmeurs. Heck, het is een probleem bij veel mensen. Hoe intelligenter de persoon, hoe meer hij weet dat hij eigenlijk van een hoop dingen weinig afweet. Ik weet dat mensen deze generalisatie vervelend vinden, maar bij MBO niveau 'programmeurs' zie je deze houding veel vaker dan mensen van WO niveau. Die laatsten zijn veel meer bezig met zichzelf up to date te houden en alleen al door nieuws bij te houden van verschillende aggregators zie je hoeveel nieuwe dingen ontwikkeld worden en hoe weinig je eigenlijk weet van IT.

[ Voor 52% gewijzigd door Hydra op 17-12-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere wacht op deployment report
DUURT LANG!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:12:
[...]

Nah, zou dat persoonlijk niet als maatregel tegen spam zien. Hoogstens als een soort van beveiliging tegen gebruikers die te veel berichten achter elkaar plaatsen. Als er alleen berichten geplaatst kunnen worden door geregistreerde gebruikers, lijkt het me toch logisch dat het registreren het eerste waar je dan naar kijkt lijkt me...

[...]

Ik heb zelf nooit last van verkeerde camelcasing, of wel FireSphere? :9
TelTotTienHouJeRustigZegNiks :X :P
spoiler:
Voor whoever gives a flying fuck, mijn nick is dus een letterlijke vertaling van "vuurbol" en heeft daarom dus ook geen camelcasing ofzo. Alleen de eerste letter als hoofdletter, omdat het soort-van persoonsnaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Firesphere schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:47:
* Firesphere wacht op deployment report
DUURT LANG!

[...]

spoiler:
Voor whoever gives a flying fuck, mijn nick is dus een letterlijke vertaling van "vuurbol" en heeft daarom dus ook geen camelcasing ofzo. Alleen de eerste letter als hoofdletter, omdat het soort-van persoonsnaam is.
het is toch een variabelenaam, moet het dan niet fireSphere of fire_sphere zijn ;). We blijven toch voor het meeste deel programmeurs hier. Its a matter of perspective.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

windwarrior schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:49:
[...]

het is toch een variabelenaam, moet het dan niet fireSphere of fire_sphere zijn ;). We blijven toch voor het meeste deel programmeurs hier
Gaan we nu moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
windwarrior schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:49:
het is toch een variabelenaam, moet het dan niet fireSphere of fire_sphere zijn ;). We blijven toch voor het meeste deel programmeurs hier
Aangezien FireSphere een constante factor in de devschuur is, zou ik opteren voor FIRE_SPHERE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Daarnaast moet er dan toch echt een spatie tussen Fire en Sphere. Also vuurbol is Fireball, maar ach ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Caelorum schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:51:
Daarnaast moet er dan toch echt een spatie tussen Fire en Sphere. Also vuurbol is Fireball, maar ach ^^
.. sinds wanneer moet er een spatie tussen? Het is geen Vurige bol, maar een vuurbol. Liever nog vuurbal. :+

hm, toch eens een nickchange vragen met een Hoofdletter D voor mijzelf :Y

[ Voor 10% gewijzigd door Douweegbertje op 17-12-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:50:
[...]

Aangezien FireSphere een constante factor in de devschuur is, zou ik opteren voor FIRE_SPHERE.
Prima, vraag een mod/editor/admin om mijn naam "all caps" te maken, ok? Geen underscore (1 woord!!!!)
Caelorum schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:51:
"ball" en "sphere" zijn uitwisselbaar. Dus 'sphere' it is.
douweegbertje schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:52:
[...]

.. sinds wanneer moet er een spatie tussen? Het is geen Vurige bol, maar een vuurbol. Liever nog vuurbal. :+
Dat dan maar even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

WTF Windows.... :'( Net wat zitten spelen met drivers en ineens was mijn .net framework gaan hemelen. Kon geen enkele .net applicatie meer starten allemaal met 0005 errors... :@ Moest restoren naar een restore point van afgelopen weekend. Het zomaar "even" inprikken van je oude schijf in een nieuwe laptop is dus niet echt een aanrader... :'(

Echt, hoe krijg je het voor elkaar om je .net framework verkloot te krijgen met een driver update... Zucht... En dat soort shit gebeurt altijd in de drukste periode. Wilde vandaag een keer vroeg naar bed en wilde even iets afronden, maar uiteindelijk is het toch iets later dan gepland geworden... Eerst vrijdag een laptop met een overleden scherm, en nu gaat mijn OS hemelen... Daarnaast vond W8.1 mijn combi van NVIDIA en Intel video kaarten ook niet al te tof

Hopelijk houdt hij het nog vol tot dit weekend, dan heb ik weer tijd om de boel te lijmen (dat wordt dan mijn 4de clean install dit jaar :X )

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:47:

spoiler:
Technisch gezien zou het dus twee woorden moeten zijn, Fire Sphere O-) . Juiste vorm van hoofdletter gebruik laat ik daarbij voor het gemak maar even in het midden

/me vlucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:55:
[...]

Technisch gezien zou het dus twee woorden moeten zijn, Fire Sphere O-) . Juiste vorm van hoofdletter gebruik laat ik daarbij voor het gemak maar even in het midden

/me vlucht...
Al is de Pankrates nog zo snel, ik zit hier rustig met een honkbalknuppel te wachten tot hij terug komt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:54:
[...]

Prima, vraag een mod/editor/admin om mijn naam "all caps" te maken, ok? Geen underscore (1 woord!!!!)

[...]

"ball" en "sphere" zijn uitwisselbaar. Dus 'sphere' it is.

[...]

Dat dan maar even niet.
Bitterbal, voetbal, vuurbal, oliebal. Nee, ik denk dat je toch echt naar FireBall moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:52:
[...]

Omdat engels geen nederlands is en in tegenstelling tot het nederlands, waarin alle samengestelde woorden maar wanhopig aan elkaar geschreven worden (breek me de bek niet open over duits), mikt men in het engels het liefst om de lettergreep een spatie erin

/me zag de knuppel van Fire(_)( )(S)(s)phere te laat... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere opt dan voor Sparkly_Code_Princess

Stelletje zeikstralen! :P

Hele dag een interessante discussie hier, zodra ik ook maar even tijd heb, gaat het over mijn nick. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
douweegbertje schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:57:
[...]
Bitterbal, voetbal, vuurbal, oliebal. Nee, ik denk dat je toch echt naar FireBall moet gaan.
Fireball of fire sphere. Kom op, zo moeilijk is het niet.
Firesphere schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:59:
[...] Stelletje zeikstralen! :P [...]
Ik zit niet zo met je nick hoor, maar geef gewoon toe dat het niets betekent. Net als mijn nick niets betekent, die is namelijk onaf ^^

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 17-12-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Caelorum schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:00:
[...]

[...]

Ik zit niet zo met je nick hoor, maar geef gewoon toe dat het niets betekent. Net als mijn nick niets betekent, die is namelijk onaf ^^
Je naam is toch gewoon 'hemel' in het Latijns?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douweegbertje schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:04:
[...]

Je naam is toch gewoon 'hemel' in het Latijns?..
Klopt, maar dan genitivus meervoud oftewel: "van de hemelen"
You are property of the heavens my friend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The proper use of comments is to compensate for our failure to express ourself in code.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:00:
[...]

[...]

Onaf??? Onaf???!!!!???oneoneelevenexlamationmark!

Ik heb verdorie een legendarische koe als avatar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"DROP DATABASE" op een productie-omgeving. Zo rol ik. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Zo lang je in een transactie actief bent is er geen enkel probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:32:
"DROP DATABASE" op een productie-omgeving. Zo rol ik. :Y
Toe aan kerstvakantie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
sky- schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:33:
Zo lang je in een transactie actief bent is er geen enkel probleem. ;)
Bij DDL gaat een transactie je niet redden in veel (de meeste/alle?) gevallen hoor ;) (In sommige RDBMS'en kan bijvoorbeeld een drop table / index nog binnen een transactie maar DROP DATABASE... dunno).

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 17-12-2013 22:47 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje flauw misschien, het is de omgeving die nu in productie genomen wordt... :9 Database die verwijderd is is de oude database met testmeuk er in.

Maar ben inderdaad ook toe aan kerstvakantie, nog 3 dagen werken dit jaar. Erg handig om iets in productie te nemen nu? Niet echt, maar daar ga ik niet over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:04

Pizzalucht

Snotneus.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:42:
Beetje flauw misschien, het is de omgeving die nu in productie genomen wordt... :9 Database die verwijderd is is de oude database met testmeuk er in.

Maar ben inderdaad ook toe aan kerstvakantie, nog 3 dagen werken dit jaar. Erg handig om iets in productie te nemen nu? Niet echt, maar daar ga ik niet over. :+
We hebben een aantal projecten die serieus op 1 januari live moeten, wie bedenkt dat? :X
Ik ben toch vanaf vrijdag vrij, not my problem O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Oh ik gooi morgen ook nog wel een en ander in productie hoor, en na vrijdag ben ik twee weken weg

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Firesphere schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:15:
[...] Onaf??? Onaf???!!!!???oneoneelevenexlamationmark!

Ik heb verdorie een legendarische koe als avatar!
Lezen blijft moeilijk, he? ^^
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:07:
[...] Klopt, maar dan genitivus meervoud oftewel: "van de hemelen"
You are property of the heavens my friend!
Mijn Latijn is absoluut niet goed, maar in dit geval is volgens mij een vereiste dat er een woord voor of achter komt "huppeldepup van de hemelen" of "hemelse huppeldepups".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrouwen af en toe hè... :')

/me realiseert dat hij zich in de Devschuur bevindt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:18:
[...]

Lezen blijft moeilijk, he? ^^

[...]

Mijn Latijn is absoluut niet goed, maar in dit geval is volgens mij een vereiste dat er een woord voor of achter komt "huppeldepup van de hemelen" of "hemelse huppeldepups".
Ik lees altijd selectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Blergh. Waarom worden database diagrams altijd zo snel vreselijk onoverzichtelijk?!

En MySQL Workbench, wanneer word je nou eindelijk slim genoeg om je te realiseren dat je als je een tabel aanmaakt, je de FK's nog niet direct kan doen, omdat die tabellen er OOK nog niet zijn? -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
MySQL Workbench :X Wat een draak is dat toch. Hoef het gelukkig weinig te gebruiken

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Navicat vind ik dan stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 15:56

pieturp

gaffa!

Alhoewel Navicat wel regelmatig op de meest leipe momenten ineens crashed ;(

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Helaas wel duur :'(

Ik ga maar eens slapen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind (ondanks de vreselijke naam) Sequel Pro een hele fijne! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

De oldskool MySQL Administrator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 15:56

pieturp

gaffa!

Ik gebruik Navicat Lite, maar dat bestaat niet meer. Navicat Essentials kost € 20,- en Navicat Essentials voor MySQL / insert_your_rdbms_here kost maar € 10,-
De overige poespas heb ík nooit echt nodig gehad, en duur is 't voor mij dus nooit echt geweest :P

[ Voor 6% gewijzigd door pieturp op 18-12-2013 01:35 ]

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:38:
Ik vind (ondanks de vreselijke naam) Sequel Pro een hele fijne! :Y
Hij irriteert op vrijwel geen enkel punt in ieder geval.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Pfft, ik wilde voor het slapengaan nog wat werk afronden. Ik dacht om 1 uur nog "ach, dat duurt maar een uurtje ofzo." Ik ben inmiddels nog niet helemaal klaar met wat ik wilde doen. 8)7 Nouja, morgen weer een dag. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
NMe schreef op woensdag 18 december 2013 @ 03:34:
Pfft, ik wilde voor het slapengaan nog wat werk afronden. Ik dacht om 1 uur nog "ach, dat duurt maar een uurtje ofzo." Ik ben inmiddels nog niet helemaal klaar met wat ik wilde doen. 8)7 Nouja, morgen weer een dag. :)
Doorgaan, het duurt echt maar 5 minuutjes meer! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
NMe schreef op woensdag 18 december 2013 @ 03:34:
Dat heb ik ook als mijn 8 uur er op zitten. Daarmee bijna elke dag te lang bezig. Vind het nooit heel handig om zo een denugsessie af te breken en je dan morgen weer af te vragen waar je gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Dan laat je de debugger toch op die regel openstaan :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
Vandaag maar eens thuis werken, wel prettig om niet te hoeven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
Zijn we er nu eigenlijk al uit welke taal/welk platform de grootste piemel heeft? :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BikkelZ schreef op woensdag 18 december 2013 @ 02:20:
[...]

Hij irriteert op vrijwel geen enkel punt in ieder geval.
Mijn grootste irritatie is dat je niet even snel kan zoeken naar een bepaalde database, maar door een frikkin dropdown element heen moet gaan zitten scrollen. Niet handig als je op een database-server werkt die gebrukt wordt door vrijwel het hele bedrijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
farlane schreef op woensdag 18 december 2013 @ 08:53:
Zijn we er nu eigenlijk al uit welke taal/welk platform de grootste piemel heeft? :P
Zou dat niet een mooie nieuwe review zijn voor Tweakers? benchmarks, testen, bronnen alles er op en er aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

RobIII schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:38:
[...]

Bij DDL gaat een transactie je niet redden in veel (de meeste/alle?) gevallen hoor ;) (In sommige RDBMS'en kan bijvoorbeeld een drop table / index nog binnen een transactie maar DROP DATABASE... dunno).
Klopt, ik was even in de war met DROP TABLE/INDEX. Bij DROP DATABASE krijg je idd impliciete commits. Maar goed, zo vaak drop je een (productie :p) database niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 08:54:
[...]

Niet handig als je op een database-server werkt die gebrukt wordt door vrijwel het hele bedrijf. :)
Niet handig als die server/dat cluster dan plat gaat :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen dan maar ;(
Koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ja lekker! Thanks 01000110 01101001 01110010 01100101 01110011 01110000 01101000 01100101 01110010 01100101!

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als je dagelijks meerdere talen gebruikt, mag je die dan optellen of moet je die middelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
HuHu schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:16:
Als je dagelijks meerdere talen gebruikt, mag je die dan optellen of moet je die middelen?
Optellen, dat resulteert in een grotere piemel.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

F.West98 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:28:
Helaas wel duur :'(

Ik ga maar eens slapen :w
[spam] toad for mysql ? [/]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
Geen koffie voor mij vandaag. Als ik hier koffie ga drinken lust ik morgen de koffie op kantoor niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja graag! Dank je, Fire Sphere! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

KAFFIEEE!

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
Ok ik geef het op. 2.5 uur later als normaal toch tijd voor koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:54:
[...]

[...]
Valt dat niet gewoon te regelen via custom css?
Douweegbertje schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:52:
[...]

hm, toch eens een nickchange vragen met een Hoofdletter D voor mijzelf :Y
Waarom enkel hoofdletter 'D' en niet ook de letter 'E'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:30:
Valt dat niet gewoon te regelen via custom css?
.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
a[href$="/gallery/373849"] {
text-transform: uppercase;
}

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoe krijgen jullie het altijd voor elkaar dat precies mijn nickname vernaggeld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:43:
Hoe krijgen jullie het altijd voor elkaar dat precies mijn nickname vernaggeld moet worden?
Omdat je de enige bent die zich er druk over maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Fire Sphere schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:43:
Wie doet dat? O-)

Hoe de hell kan je een image deployen naar een bepaalde directory bij het voor de eerste keer opstarten van een app? Kan wel de hele image als bytes in de source gaan zetten, maar dat is wel een erg lelijke oplossing. Google schiet ik verder ook niet echt mee op, omdat blijkbaar iedereen er vanuit gaat dat je resources gebruikt, wat in dit geval niet heel fijn zou zijn.. Nouja, dan maar als resource toevoegen en yet another singleton introduceren ^^
Het is een wonder dat de codebase nog redelijk in elkaar zit nu. Vind het allemaal maar ranzig zo eigenlijk.

[ Voor 57% gewijzigd door Caelorum op 18-12-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Jup, maar ik ga het niet verklappen. Als je van grote piemels houd moet je het maar terug lezen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:43:
Omdat jij de enige bent die klaagt wanneer zijn nickname vernaggeld wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
F.West98 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:35:
Blergh. Waarom worden database diagrams altijd zo snel vreselijk onoverzichtelijk?!
Vind je? Hier een diagram van een database waar ik in een ver verleden mee gewerkt heb
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SBBvEcs9HKh3bm4BAjlB4LP5/medium.png

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
Komende twee weken maar eens opzoek naar een opdracht om de tijd tussen afstuderen en de volgende studie te overbruggen. Ze hebben helaas geen werk voor een beperkte periode voor mij bij mijn afstudeer plek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Woy schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:48:
[...]

Vind je? Hier een diagram van een database waar ik in een ver verleden mee gewerkt heb
[afbeelding]
Zo, zij we er ineens uit welke de grootste piemel heeft :+
Ealanrian schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:49:
Komende twee weken maar eens opzoek naar een opdracht om de tijd tussen afstuderen en de volgende studie te overbruggen. Ze hebben helaas geen werk voor een beperkte periode voor mij bij mijn afstudeer plek :(
Je kostte vast te veel aan koffie!

[ Voor 33% gewijzigd door _Moe_ op 18-12-2013 10:52 ]

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Woy schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:48:
[...]

[afbeelding]
Sjonge jonge Woy, heb je weer de 'Make it look like a penis'-optie van je diagram-tooltje aangezet? :F

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Pagina: 1 ... 123 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.