Gooi je melk en suiker door verse bonenkoffie?Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:47:
[...]
Hier inclusief melk en suiker, anders is het helemaal niet weg te krijgen. Maar met suiker in dit geval ook niet.
Maar sowieso, automatenkoffie...Heb liever m'n verse bonenkoffie..
Sterkte, altijd rot dat soort dingen.Woy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:30:
[...]
Gisteren avond de poes in laten slapen, ze was al grotendeels verlamd, en totaal niet meer echt bewust bij. Het is maar beter zo
Het ging niet zo zeer om het printf-stuk, ook al zitten daar zeer zeker haken en ogen aan, maar meer om het die-stuk. Je proces handmatig pootje haken als er iets fout gaat en dan een dump geven van een arbitraire variabelen is niet echt nuttig of verstandig.PrisonerOfPain schreef op maandag 16 december 2013 @ 18:34:
[...]
Wat is er precies dom aan dan? Printf debugging is zo'n beetje de meest betrouwbare manier van debuggen die ik ken, al zitten er ook een aantal haken en ogen aan.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Nee. Afhankelijk van de bonen soms wel suiker, maar normaliter drink ik die zwart. Hier is het slechte apparatenkoffie.Ealanrian schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:48:
[...]
Gooi je melk en suiker door verse bonenkoffie?

O excuus ik las over het stukje "anders is het niet weg te krijgen" heen. Ik ben nog niet helemaal wakker.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:52:
[...]
Nee. Afhankelijk van de bonen soms wel suiker, maar normaliter drink ik die zwart. Hier is het slechte apparatenkoffie.
Sterkte!Woy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:30:
[...]
Gisteren avond de poes in laten slapen, ze was al grotendeels verlamd, en totaal niet meer echt bewust bij. Het is maar beter zo
Sterkte, altijd klote.Woy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:30:
[...]
Beestje was half verlamt toch?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Thanks allemaal.
Ja inderdaad in 1,5 week tijd van helemaal niks merkbaars naar totaal niet meer leefbaar._Moe_ schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:35:
[...]
Dat is dan toch nog snel gegaan, maar beter zo misschien.
Ja ze kon haar achterkant bijna niet meer gebruiken, ze schoof alleen nog een beetje over de grond.Firesphere schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:59:
[...]
Sterkte, altijd klote.
Beestje was half verlamt toch?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Iemand die z'n koffie enkel met melk drinkt dacht dat hij koffie met suiker had gekregen en bij mij met melk en suiker leek 3x zo zoet als normaal. Conclusie? Er zit suiker in plaats van melk in het automaat.
Hoewel het altijd klote is, is't wel het beste. Ik denk dat je je een stuk beroerder had gevoeld als je het beestje elke dag zo over de grond zou zien schuifelenWoy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:15:
Thanks allemaal.
[...]
Ja inderdaad in 1,5 week tijd van helemaal niks merkbaars naar totaal niet meer leefbaar.
[...]
Ja ze kon haar achterkant bijna niet meer gebruiken, ze schoof alleen nog een beetje over de grond.
Sterkte.
CbO-358: Implement world peace
Resolution: Reopened
Conclusion: QA: Dev claims WORKSFORME, but still buggy in my testing.
Reopening
Daar hebben ze een oplossing voor! Net zoals voor de mensen heb je voor katten ook een 'rolstoel'.Firesphere schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:18:
[...]
Hoewel het altijd klote is, is't wel het beste. Ik denk dat je je een stuk beroerder had gevoeld als je het beestje elke dag zo over de grond zou zien schuifelen
Sterkte.

Sorry maar dat zou ik mij kat nooit aan doen. Ik kan mij niet voorstellen dat hij daar veel gelukkiger van wordt.console schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:21:
[...]
Daar hebben ze een oplossing voor! Net zoals voor de mensen heb je voor katten ook een 'rolstoel'.
[afbeelding]
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Verwijderd
Het wordt wel lastig voor een kat om zo de bank op te springen bijvoorbeeld.. Dat zou toch niet echt een fijn leven zijn voor zo'n beestje.console schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:21:
[...]
Daar hebben ze een oplossing voor! Net zoals voor de mensen heb je voor katten ook een 'rolstoel'.
[afbeelding]
Nadeel van "nieuwe" hippe technieken, is dat men daar nogal eens de neiging heeft gehad om dingen opnieuw uit te vinden. Je ziet regelmatig dat nieuwe frameworks vol met gaten zitten terwijl proven technieken die plooien eruit hebben gestreken.HMS schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:15:
[...]
Kan je dit iets beter uitleggen? Alsof 'proven' spul een garantie voor succes is, dat kan net zo goed in je gezicht opblazen op het verkeerde moment. Zolang de developers weten wat ze aan het doen zijn, dan zou het mee moeten vallen.
Uiteraard zit in proven techniek ook wel eens wat fout, maar nieuwe techniek is vaak toch wat fragieler. Daarnaast hebben hippe frameworks nog wel eens een handje ervan om hun interfaces/implemenaties aan te passen waardoor je code bij de volgende versie zomaar niet meer zou kunnen werken (of zich anders gaat gedragen). Als je dan wilt updaten vanwege een security issue of een bug moet je dus ook aanpassingen maken. Veel ontwikkelaars schenden de basis regel voor exposed en published interfaces, zodra iets openbaar is moet je er eigenlijk niets meer aan veranderen, want dat zorgt voor problemen bij de consumerende applicaties...
Uiteraard kun je met proven techniek ook bagger bouwen, maar de kans is kleiner dat je tegen problemen aanloopt die worden veroorzaakt door het framework.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Grammatistalin?Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:24:
[...]
Nazi? Nee, zeker niet. Ik denk dat ik hier een meer communistische aanpak zal proberen.
.... Ik kom er net achter dat ik echt geen ruk te doen heb op m'n werk. Hoe kom ik daar achter? Ik heb opeens weer uren de tijd om op Tweakers rond te hangen
Volgens mij was het meer een grapje omdat Firesphere gisteren boos werd om iemand vanwege zijn spelling. Laten we hier niet te moeilijk over doen ja 
Iemand die koffie wil?
Iemand die koffie wil?
Net even gekeken op mijn iPad, maar werkt bijzonder goed!
Op Youtube nog wel wat probleempjes (o.a. menu icoon links bovenin is niet helemaal duidelijk zichtbaar in portrait mode).
Werkt verder wel super snel
Verwijderd
Of Mr. White is gewoon een dikke troll. Registratiedatum is vandaag en dit zijn zijn eerste posts...jip_86 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:38:
Volgens mij was het meer een grapje omdat Firesphere gisteren boos werd om iemand vanwege zijn spelling. Laten we hier niet te moeilijk over doen ja
Iemand die koffie wil?
Consultants heVerwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:41:
[...]
Of Mr. White is gewoon een dikke troll. Registratiedatum is vandaag en dit zijn zijn eerste posts...

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 17-12-2013 10:44 ]
Verwijderd
Vraag het eens in Schop een ModjeVerwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:41:
[...]
Kan ik mijn naam nog laten veranderen naar Грамматикаcта́лин?
Het resultaat van in privetijd C schrijven en op werk Ruby:
Jaaaa.... dat gaat niet werken
Ruby:
1
2
3
| if @foo.blank? && barbazbla.contains?(1234) { do_something(); } |
Jaaaa.... dat gaat niet werken
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Woy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:30:
[...]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ach FireSphere, hoofdletter/kleine letter s ben ik ook niet zo goed in. Is ook niet zo belangrijk als je 't mij vraagt.Firesphere schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:12:
[...]
Geen idee, D/DT/T ben ik niet zo heel goed in
Is ook niet zo heel belangrijk als je't mij vraagt.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
.oisyn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:01:
[...]
Ach FireSphere, hoofdletter/kleine letter s ben ik ook niet zo goed in. Is ook niet zo belangrijk als je 't mij vraagt.
Gelukkig ben je beter in spatie s.oisyn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:01:
[...]
Ach FireSphere, hoofdletter/kleine letter s ben ik ook niet zo goed in. Is ook niet zo belangrijk als je 't mij vraagt.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik bedoel de kleine letter s, deze dus -> s
Niet kleine letters
Niet kleine letters
Verwijderd
Hij bedoelt "kleine letter 's'", niet "kleine letters" hè...
edit:
En ik kan niet snel genoeg typen...
En ik kan niet snel genoeg typen...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 11:07 ]
.oisyn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:06:
Ik bedoel de kleine letter s, deze dus -> s
Niet kleine letters

Zeg Fireßphere, waar blijft de koffie?
We are shaping the future
Ja FireΣphere, wij eisen koffie!
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Lekker nog maar een paar daagjes. Donderdagmiddag eindigt deze week in een brunch en veel drinken om in het nieuwe jaar pas terug te komen. Heerlijk. Ook geen tijd meer om in grote projecten te duiken dus eindelijk tijd om al die kleine dingen op te pikken welke geen prioriteit krijgen.
En dat allemaal zonder koffie. Ginger tea ftw! Alles met ginger is beter.
Try http://www.gingerlove.be/. Moeilijk te krijgen en vrij duur, maar als je van ginger houdt erg lekker!mbarie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:22:
Lekker nog maar een paar daagjes. Donderdagmiddag eindigt deze week in een brunch en veel drinken om in het nieuwe jaar pas terug te komen. Heerlijk. Ook geen tijd meer om in grote projecten te duiken dus eindelijk tijd om al die kleine dingen op te pikken welke geen prioriteit krijgen.
Wat is dit topic weer lekker bagger vandaag.
Een dubbele s?

Op deze manier kunnen jullie mooi naar de koffie fluiten, die drink ik zelf op.
Dat voorlopig.. is dat toevallig voor jou synoniem met "een paar dagen" ??Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:24:
Arme ΦιρεΣφερε, niemand weet nu nog hoe zijn naam geschreven moet worden.
[...]
Wilgen zijn mooier zonder rotzooi erin. En dit is geen kloonaccount -- in feite is dit zelfs mijn eerste account ooit op Tweakers. En ik ben voorlopig van plan dat zo te houden.
Gelukkig zijn jouw bijdrages wel briljant.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:25:
Wat is dit topic weer lekker bagger vandaag.
Is toch van die blauwe koffie?
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Gale schijnt betere koffie te makenVerwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:28:
Wie heeft er koffie nodig. Mr White kan wel wat cooken voor ons.
Ach gossie... Doen ze je pesten? Jongen toch
Ik ben er inmiddels aan gewend dat mensen mijn naam niet kunnen spellen. Ik heb mijn voornaam al op diverse manier gezien, met streepjes, spaties, etc... Het leuke is dat ICT-ers het altijd presteren om hem CamelCase te spellen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Gelukkig wel, anders zou het hier helemaal een zooitje zijnKorben schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:27:
[...]
Gelukkig zijn jouw bijdrages wel briljant.Sommige dagen zijn goed en anderen minder, en vandaag heeft iedereen even een collectieve ***dag.
Ja.Gertjan. schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:31:
[...]
Gale schijnt betere koffie te maken
[...]
Ach gossie... Doen ze je pesten? Jongen toch
Ik ben er inmiddels aan gewend dat mensen mijn naam niet kunnen spellen. Ik heb mijn voornaam al op diverse manier gezien, met streepjes, spaties, etc... Het leuke is dat ICT-ers het altijd presteren om hem CamelCase te spellen
Jouw naam is ook lastig, met die puntjes er in enzo

[ Voor 38% gewijzigd door Firesphere op 17-12-2013 11:35 ]
Ik snap niet waar de 'Golden Delicious'-appel de toevoeging 'Delicious' aan verdient... zelden heb ik een smaaklozere, melige, waterige inspiratieloze appel getroffen.

Die ga ik is even checken, was in eerste instantie echt even bang voor een hoog nsfw gehalte haha.SoaDmaggot schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:24:
[...]
Try http://www.gingerlove.be/. Moeilijk te krijgen en vrij duur, maar als je van ginger houdt erg lekker!
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Zullen we maar weer verder gaan met PHP bashen dan ?
Verwijderd
PHP is kudt.D-Raven schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:48:
Zullen we maar weer verder gaan met PHP bashen dan ?

Ik kwam dit gisteren via Reddit tegen over C++: http://www.gotw.ca/gotw/005.htm
Het stukje 'This looks innocuous, and it would be if' is wel een redelijke summary van al mijn ervaringen met C++code:
1 delete pb;
This looks innocuous, and it would be if the writer of Base had supplied a virtual destructor. As it is, deleting via a pointer-to-base without a virtual destructor is evil, pure and simple, and corruption is the best thing you can hope for.
[RULE] Make base class destructors virtual.
[ Voor 3% gewijzigd door ValHallASW op 17-12-2013 11:55 ]
Ik las laatst wat over dat gedoe van auto_ptr, ownee shared_ptr, ow wacht ik bedoel scoped_ptr, of misschien bedoel ik toch unique_ptr .. of...ValHallASW schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:55:
Ik kwam dit gisteren via Reddit tegen over C++: http://www.gotw.ca/gotw/005.htm
[...]
Het stukje 'This looks innocuous, and it would be if' is wel een redelijke summary van al mijn ervaringen met C++
En ik denk dan bij mezelf.. blij dat ik de keuze heb om niet in C++ te werken..
Ik moet nog 4 uurtjes en ik heb kerstvakantieMueR schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:06:
[modbreak]Ik heb maar weer wat opgeschoond. Nu kappen met trollen of ik ga kerstvakanties uitdelen.[/]
Hopelijk alleen niet hier op GoT, want vakantie zonder GoT is geen vakantie!
Verwijderd
Koffieapparaat is inmiddels gefixt. Leef wel mee met de afspraken die hier in vergaderhok zitten, allemaal koffie met melk (=suiker) en suiker gekregen.

VimFX is stuk

Wait whut? Jij blijft op kantoor terwijl de koffie stuk is? Ik heb daar gewoon staande afspraken over: geen koffie = geen MueR op kantoor.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:10:
Koffieapparaat is inmiddels gefixt. Leef wel mee met de afspraken die hier in vergaderhok zitten, allemaal koffie met melk (=suiker) en suiker gekregen.
Ik moet vanmiddag en donderdagmiddag nog even 2 toetsjes maken, en dan ben ook ik klaar voor dit jaar. Dan kan ik gaan genieten van een welverdiende vakantie
(misschien deze keer wel eens wat minder drinken op oudejaarsavond
)
Join de club. Ik had nog te veel vrije dagen dus ik moest veel opnemen. Week 52 en week 1 in zijn geheel vrij en alsnog 7 dagen mee nemen naar het nieuwe jaar.Robbiedobbie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:12:
Ik moet vanmiddag en donderdagmiddag nog even 2 toetsjes maken, en dan ben ook ik klaar voor dit jaar. Dan kan ik gaan genieten van een welverdiende vakantie(misschien deze keer wel eens wat minder drinken op oudejaarsavond
)

Verwijderd
Uitzonderlijke situatie inderdaad. Maar werk maar gewoon, want de week voor kerst is het natuurlijk super druk…MueR schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:11:
[...]
Wait whut? Jij blijft op kantoor terwijl de koffie stuk is? Ik heb daar gewoon staande afspraken over: geen koffie = geen MueR op kantoor.
Het moet inderdaad erg fijn zijn om gewoon maling te hebben aan performance, computers worden toch steeds sneller dus waarom zou je nog de moeite doen om na te denken over wat de compiler precies van je code baktD-Raven schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:05:
[...]
Ik las laatst wat over dat gedoe van auto_ptr, ownee shared_ptr, ow wacht ik bedoel scoped_ptr, of misschien bedoel ik toch unique_ptr .. of...
En ik denk dan bij mezelf.. blij dat ik de keuze heb om niet in C++ te werken..
Vaak is het een afweging tussen snelheid en ontwikkeltijd. In die gevallen is een taal als Java of c# gewoon vaak beter....oisyn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:16:
[...]
Het moet inderdaad erg fijn zijn om gewoon maling te hebben aan performance, computers worden toch steeds sneller dus waarom zou je nog de moeite doen om na te denken over wat de compiler precies van je code bakt
Owja want het is volstrekt onmogelijk om performante applicatie te bouwen in een andere taal dan C++..oisyn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:16:
[...]
Het moet inderdaad erg fijn zijn om gewoon maling te hebben aan performance, computers worden toch steeds sneller dus waarom zou je nog de moeite doen om na te denken over wat de compiler precies van je code bakt
Waarom zou je een andere taal gebruiken als je alles in C++ kan doen
Nee, maar dan maak je het soort keuzes waar je het over had. Gezien het feit dat je dat soort keuzes niet wil maken, dan ga ik er vanuit dat je die in een andere taal ook niet maakt.D-Raven schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:23:
[...]
Owja want het is volstrekt onmogelijk om performante applicatie te bouwen in een andere taal dan C++.
Ooh echt waar? Goh dat had ik in die 15 jaar softwaredevelopment nou echt nog nooit gerealiseerd johRobbiedobbie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:20:
[...]
Vaak is het een afweging tussen snelheid en ontwikkeltijd. In die gevallen is een taal als Java of c# gewoon vaak beter...
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 17-12-2013 12:27 ]
Ah zo. Ik doelde niet zozeer op de keuzes, maar meer op het feit dat er tig verschillende manieren zijn om een pointer te definiëren in C++..oisyn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:26:
[...]
Nee, maar dan maak je het soort keuzes waar je het over had. Gezien het feit dat je dat soort keuzes niet wil maken, dan ga ik er vanuit dat je die in een andere taal ook niet maakt.
Er zal vast wel een goede reden zijn dat er zoveel manieren zijn, maar wtf, waar praten we hier nu over? Pointers! Hoe moeilijk kan het zijn om een pointer te definiëren, in C++ blijkbaar heel moeilijk
Maar dat zijn ook geen pointers, maar wrappers om de pointer die bijv. ervoor zorgen dat de destructor op de juiste momenten worden aangeroepen (gewoon memory management dus).
Hoe doe je dat bij C++.oisyn schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:16:
(...) waarom zou je nog de moeite doen om na te denken over wat de compiler precies van je code bakt
Om een voorbeeld te geven:
code:
1
2
| BigObject obj; func(obj); |
wordt obj nu als value of als reference meegegeven? In Python weet ik dat (by reference), in C weet ik het (by value) maar in C++ hangt dat af van de definitie van func. Oh, én van de definitie van de copy constructor van obj.
Laat ik het anders zeggen: ik maak graag gebruik van de te begrijpen features van C++ (string classes, vector, etc.), maar als ik wil begrijpen wat de compiler doet dan val ik liever terug op plain C dan mijn hoofd te breken over wat er in C++ precies gebeurt.
[ Voor 19% gewijzigd door ValHallASW op 17-12-2013 13:12 ]
Yeuy, mijn cursusaanvraag is goedgekeurd op mijn werk.
37 weken electronica
Van basic analoog tot digitaal op de universiteit Eindhoven.
37 weken electronica
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Daarna is Java sinds de hotspot JVMs al helemaal niet traag meer, verre van. Run-time optimalisatie kan nogal wat opleveren.Robbiedobbie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:20:
Vaak is het een afweging tussen snelheid en ontwikkeltijd. In die gevallen is een taal als Java of c# gewoon vaak beter...
https://niels.nu
Verwijderd
Webdeveloper van klant stuurt mij een mail dat er een bug in de iOS-app zit. Ik controleer het en concludeer dat er inderdaad een bug in zit, maar enkel in de app en dat het niet zo opgeslagen wordt op de server. Een hele lap uitleg erbij.
Krijg ik als antwoord terug:
Ik ga eerst maar even eten voordat ik hier op ga reageren... Anders is zijn de emails van een zekere vaste CC'er nog mild...
Krijg ik als antwoord terug:
Are you fucking kidding me!?Heb je dit ook getest?
Ik ga eerst maar even eten voordat ik hier op ga reageren... Anders is zijn de emails van een zekere vaste CC'er nog mild...
Had je in je mail gezet dat je het getest hebt, of alleen een uitleg over hoe het werkt? Als je het niet expliciet genoemd hebt kan het zijn dat de klant denkt "hij heeft de code bekeken"
Ik wist helemaal niet dat jij drinkt!Robbiedobbie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:12:
Ik moet vanmiddag en donderdagmiddag nog even 2 toetsjes maken, en dan ben ook ik klaar voor dit jaar. Dan kan ik gaan genieten van een welverdiende vakantie(misschien deze keer wel eens wat minder drinken op oudejaarsavond
)
Dat dus. C#, Java en een paar andere high-level talen performen liggen qua performance best wel dicht bij talen als C++ en C. Als een Java of C# programma langzaam is, ligt dat in de meeste gevallen aan de code, niet aan de taal.Hydra schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:17:
[...]
Daarna is Java sinds de hotspot JVMs al helemaal niet traag meer, verre van. Run-time optimalisatie kan nogal wat opleveren.
Er zijn zeker nog veel usecases voor talen als C en C++, maar het zijn er lang niet zo veel als de gemiddelde C(++) coder wil doen geloven.
Verwijderd
Staat dat ik het uitgeprobeerd heb. Er zit inderdaad een bug in, maar die is anders dan dat hij beweert dat het is...Alex) schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:21:
Had je in je mail gezet dat je het getest hebt, of alleen een uitleg over hoe het werkt? Als je het niet expliciet genoemd hebt kan het zijn dat de klant denkt "hij heeft de code bekeken"
Daarnaast wilt hij ook nog eens dat ik beveiliging inbouw zodat de spamaccounts die aangemaakt kunnen worden slechts om de 20 seconden hun spam kunnen plaatsen. De clown.

Een grote reden dat het vooral in gaming veel gebruikt wordt is natuurlijk ook gewoon legacy; je hebt bakken met C++ developers die vooral bedreven zijn in C++ en bakken libraries / engines / tools die ook specifiek in / voor C++ gemaakt zijn. Die status quo doorbreek je niet zomaar.gerrymeistah schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:26:
Er zijn zeker nog veel usecases voor talen als C en C++, maar het zijn er lang niet zo veel als de gemiddelde C(++) coder wil doen geloven.
Die laatste begrijp ik (wat betreft jouw reactie) niet helemaal.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:29:
Daarnaast wilt hij ook nog eens dat ik beveiliging inbouw zodat de spamaccounts die aangemaakt kunnen worden slechts om de 20 seconden hun spam kunnen plaatsen. De clown.
[ Voor 24% gewijzigd door Hydra op 17-12-2013 13:30 ]
Valt wel mee, er zijn niet veel talen die die niche uberhaupt kunnen vullen.Hydra schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:29:
[...]
Een grote reden dat het vooral in gaming veel gebruikt wordt is natuurlijk ook gewoon legacy; je hebt bakken met C++ developers die vooral bedreven zijn in C++ en bakken libraries / engines / tools die ook specifiek in / voor C++ gemaakt zijn. Die status quo doorbreek je niet zomaar.
In de embedded hoek zijn er anders weinig alternatieven dan C/C++. Een Java VM draai je ook niet zomaar op je custom bordje met gelimiteerde resources.
Je *kan* je java VM optimaliseren maarja dat is wel een hoop werk om java te kunnen programmeren op zo'n ding. Gewoon lekker C/C++ werkt dan sneller.
Eh, ja, de Java VM specifiek voor je platform optimaliseren is nou niet echt een keuze die het overwegen überhaupt waard is.
Daarnaast moet je support voor je peripherals vaak ook oplossen met een JNI laag waarin je uiteindelijk toch weer C aan het coden bent.
Daarnaast moet je support voor je peripherals vaak ook oplossen met een JNI laag waarin je uiteindelijk toch weer C aan het coden bent.
Zit wat in, maar dat is op dit moment ook hard aan het veranderen. Steeds meer game engines ondersteunen high-level talen. Voorbeelden zijn de Open Source frameworks MonoGame(C#) en LibGDX(Java), maar ook de grotere engine Unity3D(C#).Hydra schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:29:
[...]
Een grote reden dat het vooral in gaming veel gebruikt wordt is natuurlijk ook gewoon legacy; je hebt bakken met C++ developers die vooral bedreven zijn in C++ en bakken libraries / engines / tools die ook specifiek in / voor C++ gemaakt zijn. Die status quo doorbreek je niet zomaar.
Klopt helemaal, dit is dus een van die use-cases waar C en C++ nog de beste keuzes zijn. Ik zei alleen dat er ook gebieden zijn waar velen nog menen dat C/C++ de beste keuze zijn, terwijl Java en C# op dat vlak een prima alternatief vormen en de keuze dus niet zo eenvoudig is.EddoH schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:34:
In de embedded hoek zijn er anders weinig alternatieven dan C/C++. Een Java VM draai je ook niet zomaar op je custom bordje met gelimiteerde resources.
Overigens zijn er ook Java-achtige talen die naar C code vertalen en dus de voordelen van Java met de voordelen van C combineren. Zie Vala.
* PdeBie heeft last van concentratiegebrek
Gisteren Mass Effect weer geïnstalleerd en even kwartiertje gespeeld en zit nu te dubben of ik vanavond even opnieuw zal beginnen met een nieuwe klasse of dat ik verder ga gamen
Gisteren Mass Effect weer geïnstalleerd en even kwartiertje gespeeld en zit nu te dubben of ik vanavond even opnieuw zal beginnen met een nieuwe klasse of dat ik verder ga gamen
Ik heb de Fallout trilogie gratis gedownload op GoG. Zag dat Plainscape Torment ook voor $5 te koop was. Nou daar kom ik volgend jaar weer mee door.
iOS developer
Ik stelde ooit deze vraag op StackOverflow:D-Raven schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:32:
[...]
Ah zo. Ik doelde niet zozeer op de keuzes, maar meer op het feit dat er tig verschillende manieren zijn om een pointer te definiëren in C++.
Er zal vast wel een goede reden zijn dat er zoveel manieren zijn, maar wtf, waar praten we hier nu over? Pointers! Hoe moeilijk kan het zijn om een pointer te definiëren, in C++ blijkbaar heel moeilijk
Why is the dereference operator (*) also used to declare a pointer?
[ Voor 5% gewijzigd door Down op 17-12-2013 14:01 ]
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Dat is dus complete onzin. Je weet niet waar je 't over hebt.Ealanrian schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:38:
Je *kan* je java VM optimaliseren maarja dat is wel een hoop werk om java te kunnen programmeren op zo'n ding. Gewoon lekker C/C++ werkt dan sneller.
Je optimaliseert niet, dat doet de VM.
Wat.DE; ES; FR; IE; IT; UK; US "lastminute.com", "lastminute" and the colour magenta are all trade marks owned by Last Minute Network Limited and/or its group companies.
Inderdaad. Maar niemand gaat ff een engine van het niveau van Crisis of Unreal from scratch schrijven in bijvoorbeeld Java.gerrymeistah schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:46:
Zit wat in, maar dat is op dit moment ook hard aan het veranderen. Steeds meer game engines ondersteunen high-level talen. Voorbeelden zijn de Open Source frameworks MonoGame(C#) en LibGDX(Java), maar ook de grotere engine Unity3D(C#).
Ik beweer ook niet dat op embedded deviced ofzo C geen goeie keuze is. Daar heb je gewoon geen ruimte voor dingen anders dan naar native gecompileerde binaries.Klopt helemaal, dit is dus een van die use-cases waar C en C++ nog de beste keuzes zijn. Ik zei alleen dat er ook gebieden zijn waar velen nog menen dat C/C++ de beste keuze zijn, terwijl Java en C# op dat vlak een prima alternatief vormen en de keuze dus niet zo eenvoudig is.
tuurlijk... de kleur magenta... Nou dan moeten ze elke inkt en verf fabrikant ter wereld maar eens aan gaan klagen.
Driving a cadillac in a fool's parade.
T-Mobile wilde die kleur toch ook ooit eens als handelsmerk vast laten leggen?
Goed maar dan lever je ook nog wel het een en ander in, zo hebben geen van die talen SIMD support (om maar wat te noemen). Verder kan Unit3D ook gewoon C++ plugins draaien (waarom zou dat toch zijn...).gerrymeistah schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:46:
[...]
Zit wat in, maar dat is op dit moment ook hard aan het veranderen. Steeds meer game engines ondersteunen high-level talen. Voorbeelden zijn de Open Source frameworks MonoGame(C#) en LibGDX(Java), maar ook de grotere engine Unity3D(C#).
Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is (duidelijk is dat niet) maar er zijn nog steeds valide redenen om AAA games in C++ te doen.
Nice. Nu weet ik dat ook weer.Down schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:00:
[...]
Ik stelde ooit deze vraag op StackOverflow:
Mwoah Hydra, je kunt best de JVM zo aanpassen dat ie anders met resources en/of instructies omgaat dan hij normaal zou doen, geënt op specifieke hardware. Is dus niet helemaal onzinHydra schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:04:
[...]
Dat is dus complete onzin. Je weet niet waar je 't over hebt.
hahaha die eerste comment ook gelijkDown schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:00:
[...]
Ik stelde ooit deze vraag op StackOverflow:
This question can't be answered, only speculated upon.
Typisch SO, meteen een bak comments van de elite. Ook leuk dat er later blijkt dat er wel degelijk een reden voor isD-Raven schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:11:
[...]
hahaha die eerste comment ook gelijk
[...]
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Die 3d-printer ontwikkelingen gaan ook wel erg hard trouwens:

Bron: https://twitter.com/jamster83/status/411490624819310592

Bron: https://twitter.com/jamster83/status/411490624819310592
[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-12-2013 14:28 ]
Ok blijkbaar dan niet.Hydra schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:04:
[...]
Bron: https://twitter.com/jamster83/status/411490624819310592Hoogie2004 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:19:
Die 3d-printer ontwikkelingen gaan ook wel erg hard trouwens:
Eigenlijk is dat compleet irrelevant. Ofwel je hebt func() niet zelf geschreven, in which case je sowieso gewoon maar genoegen moet nemen dat het mogelijk inefficient is. Ofwel je hebt func() wel zelf geschreven, waarbij je 'm dus als const BigObject& hebt gedefinieerd en anders was het een code review faal.ValHallASW schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:10:
[...]
Hoe doe je dat bij C++
Om een voorbeeld te geven:
code:
1 2 BigObject obj; func(obj);
wordt obj nu als value of als reference meegegeven? In Python weet ik dat (by reference), in C weet ik het (by value) maar in C++ hangt dat af van de definitie van func.
Nope, daar hangt het niet van af.Oh, én van de definitie van de copy constructor van obj.
Dat argument gaat natuurlijk nog veel meer op voor talen als Java en C#Laat ik het anders zeggen: ik maak graag gebruik van de te begrijpen features van C++ (string classes, vector, etc.), maar als ik wil begrijpen wat de compiler doet dan val ik liever terug op plain C dan mijn hoofd te breken over wat er in C++ precies gebeurt.
Geloof het of niet, maar een andere grote reden blijft gewoon performance. Het wordt weldegelijk geprobeerd, maar in the end lees je toch altijd weer verhalen over hoe ze toch voor C++ hadden moeten kiezen. De GC die je op onverwachte momenten in je kont bijt, het gemis aan vector math en pointers, etc.Hydra schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:29:
Nou nou, zo'n "complete" onzin is het niet. Ten eerste kun je een VM optimaliseren, ten tweede moet kun je je code nog steeds optimaliseren ookal doet het VM een groot deel van de lowlevel optimalisaties voor je.Hydra schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:04:
Precies, omdat Java daar gewoon een slechte keuze voor is wegens bovengenoemde dingen. Als je echt Java wil gebruiken voor je gamedevelopment van je AAA titel dan schrijf je de engine in een native taal en doe je de game logic in Java.Hydra schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:07:
[...]
Inderdaad. Maar niemand gaat ff een engine van het niveau van Crisis of Unreal from scratch schrijven in bijvoorbeeld Java.
Jij beweerde dat ook niet, ik snap daarom ook niet echt waarom je op mijn reactie in gaat. Volgens mij zijn we het hier gewoon over eensHydra schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:07:
Ik beweer ook niet dat op embedded deviced ofzo C geen goeie keuze is. Daar heb je gewoon geen ruimte voor dingen anders dan naar native gecompileerde binaries.
Die zijn er zeker, en het is ook niet mijn bedoeling om als jonkie in de software development even de wereld te vertellen dat we C++ uit de game development wereld moeten verbannen. C/C++ heeft zeker use-cases, ook in de gamedevelopment wereld, maar het ligt niet meer zo simpel als in de jaren 90, waar het gewoon veel en veel sneller was als de (toen nog geinterpreteerde) high-level talen.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:08:
[...]
Goed maar dan lever je ook nog wel het een en ander in, zo hebben geen van die talen SIMD support (om maar wat te noemen). Verder kan Unit3D ook gewoon C++ plugins draaien (waarom zou dat toch zijn...).
Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is (duidelijk is dat niet) maar er zijn nog steeds valide redenen om AAA games in C++ te doen.
Wat mij stoort, en waar ik dus ook naar refereerde, is dat ik, zelfs al praat ik met een software developer, iets te vaak(lees: bijna altijd) moet uitleggen dat game development ook in Java kan, en dat Java helemaal niet zo langzaam is als men vaak denkt. En dat men het mij pas gelooft als ik er benchmarks bij pak. Na een tijdje frustreert dat een beetje.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.