De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.464 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Heb wel het idee dat op de universiteit een hoop meer vrouwen IT gerelateerde opleidingen volgen dan op het HBO. Daar kan ik er zo 1 tellen die echt 'programmeur' was en nog een stuk of 40 'designers'*. Op de universiteit toch regelmatig in klassen met de helft van de studenten vrouw, al kan dat ook aan de opleiding liggen hoor. Behoorlijk deel van de opleiding is psychologie gerelateerd dus...

*helaas, merendeel was daar ook niet geschikt voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 15-12-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

douweegbertje schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:19:
[...]

Iets met een kip en ei hoor.
Er zijn volgens mij zo'n 10 andere redenen waarom vrouwen niet veel in de IT zitten, uiteindelijk hou je een bepaalde groep vrouwen over die soms wat trekjes vertonen. Zo had ik ook in mijn klas 2 vrouwen. Een had een grotere snor als mij en de ander was spastisch. Daar is an sich niets verkeerds mee, maar het is eenmaal een feit. Vervolgens zit ik op mijn stage met een vrouwelijke systeembeheer(ster?) die een lesbo was en die zich redelijk non-vrouwelijk aankleedt.
Maar hoe denk je dat een vrouw die niet 'wat trekjes vertoont' zich voelt als ze overweegt hier een vraag te posten omdat ze wil leren programmeren en een bericht als de jouwe leest? "Oh laat maar, duidelijk niet mijn wereld" is dan een heel voordehandliggende gedachte.

[ Voor 53% gewijzigd door m-m op 15-12-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Op de universiteit meer vrouwen bij IT-gerelateerde opleidingen (wat, naar mijn weten, alleen informatica en informatiekunde inhoudt)?

Nope. In ons jaar zijn er geloof ik 4 gestart, waarvan er nog 1 over is. In totaal zijn er denk ik zo'n 40 studenten gestart. Bij de master zijn er nog wel wat uit andere richtingen (wiskunde bijv.) ingestroomd, aangezien we een informatica-wiskunde-master hebben.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

m-m schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:33:
[...]

Maar hoe denk je dat een vrouw die niet 'wat trekjes vertoont' zich voelt als ze overweegt hier een vraag te posten omdat ze wil leren programmeren en een bericht als de jouwe leest? "Oh laat maar, duidelijk niet mijn wereld" is dan een heel voordehandliggende gedachte.
Dan zal zo'n iemand het zwaar gaan krijgen in het leven. Je krijgt namelijk gewoon eenmaal 'prikkels' van anderen. Als wat reacties je al tegen gaan zitten om iets te doen wat je leuk lijkt, dan is het inderdaad niet de richting die je op moet gaan. Ik bedoel je speelt het nu wel op 'de vrouw' maar hoe worden mannen wel niet neergezet in de IT? Volgens mij zijn wij toch de anti sociale nerds die lange haren hebben en naar heavy metal luisteren met onze puisten koppen en een dikke bril? Ondanks het feit dat ik niet echt op dat beeld lijk word ik elke dag zowat nog wel een nerd genoemd door vrienden en zelfs mijn manager. Who cares.

Dus als jij/iemand anders wilt leren programmeren dan staat onze (ik spreek maar namens mannen ff) gedachtegang heus niet in de weg. Sterker nog beantwoorden wij vragen (zie: Programming ) altijd erg zorgvuldig ongeacht wie het is. Of het nu een 15 jarige is (gebruiker F.west98), iemand met 1 post, een vrouw of wat dan ook maakt niet uit.

Als je gewoon doet wat je leuk vind, dan zal het wel goed komen.

Je kunt het namelijk ook van de andere kant bekijken; Ik had dus iemand in een rolstoel die spastisch was en één die een hersenbloeding had gehad waardoor ze wat mannelijke trekjes had in mijn klas. Uiteindelijk hebben hun ook gewoon hun diploma gehaald en ze hebben zich ook vermaakt. Dat was toen we nog allemaal aan het puberen waren maar ze kregen wel het respect. Ze zijn niet gepest of van school af gegaan hierdoor maar hebben het met vlag en wimpel gehaald.

Het is volgens mij maar net hoe iemand er zelf naar kijkt, en aan jouw reacties te lezen heb je zelf misschien slechte ervaringen of kijk je anders naar mannelijke IT'ers.. maar dat kan soms ook totaal anders zijn hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
bwerg schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:36:
Op de universiteit meer vrouwen bij IT-gerelateerde opleidingen (wat, naar mijn weten, alleen informatica en informatiekunde inhoudt)?[...]
IT == ICT == ontzettend breed. Om dan maar schaamteloos een stuk van Wikipedia te pakken:
Vakgebieden[bewerken]
Human technology
Informatica
Informatiekunde
Informatiedienstverlening en -management
Information Engineering
Kennistechnologie
Kunstmatige intelligentie
Technische informatica (voorheen computertechniek of technische computerkunde)
Bedenk zelf maar welke bachelor opleidingen op de universiteit alleen al onder die beperkte lijst vallen en denk je dan in dat voor elke bachelor opleiding er minstens twee masters zijn en dan zie je hoe ongelooflijk veel IT opleidingen er zijn. En vooral dat eerste in bovenstaande lijstje bevat veel 'crossovers', zo is de master die ik volg een mengelmoes van informatica, psychologie, informatiekunde en kunstmatige intelligentie (en tientallen andere vakgebieden). Je ziet dat dus ook wel in de instroom (en PhD's) terug.

Wellicht dat het op de Bachelor opleidingen aan de universiteit wel meevalt, maar in de master merk ik zelf dat het aantal vrouwen redelijk gelijk opgaat met het aantal mannen.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 15-12-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

douweegbertje schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:45:
[...]

Dan zal zo'n iemand het zwaar gaan krijgen in het leven. Je krijgt namelijk gewoon eenmaal 'prikkels' van anderen. Als wat reacties je al tegen gaan zitten om iets te doen wat je leuk lijkt, dan is het inderdaad niet de richting die je op moet gaan.
Onzin, als het bij één keertje blijft, soit, maar dat is niet de realiteit. En het overgrote meerendeel van de mensen is daar gevoelig voor, en die hebben het allemaal echt niet zwaar in 't leven. Feit is dat dit soort dingen de ICT gewoon niet bepaald op de kaart zetten als een fijne omgeving voor een vrouw om te werken. En nee, ik laat mij daar niet door tegenhouden ;)

En los van openlijke discussies over aantrekkelijkheid ofzo, is het ook niet leuk om constant te moeten horen hoe bijzonder het wel niet is dat je in de IT zit. Elke keer als iemand je vertelt dat ze een vent verwacht hadden of dat ze hadden gedacht dat je een recruiter/designer/whatever zou zijn wordt je er weer even aan herinnerd dat je 'anders' bent en er eigenlijk niet hoort. Dat werkt door en dat jaagt weg.

[ Voor 21% gewijzigd door m-m op 15-12-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
m-m schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:20:
[...] Feit is dat dit soort dingen de ICT gewoon niet bepaald op de kaart zetten als een fijne omgeving voor een vrouw om te werken. En nee, ik laat mij daar niet door tegenhouden ;)
Ik denk dat de docenten die op de middelbare school lopen te verkondigen dat de ICT alleen voor mannen is en/of dat je de hele dag met je reet achter een computer moet zitten veel erger is voor de instroom van vrouwen dan die paar opmerkingen. De ICT sector heeft gewoon een enorm imagoprobleem onder jongeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Caelorum schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:23:
[...]

Ik denk dat de docenten die op de middelbare school lopen te verkondigen dat de ICT alleen voor mannen is en/of dat je de hele dag met je reet achter een computer moet zitten veel erger is voor de instroom van vrouwen dan die paar opmerkingen. De ICT sector heeft gewoon een enorm imagoprobleem onder jongeren.
Klopt maar daar ligt hetzelfde aan ten grondslag uiteindelijk. Onder jongeren (dwz jongens) valt het denk ik tegenwoordig trouwens heel erg mee, apps kunnen bouwen enzo wordt wel tof gevonden. Maar dat is wel een nogal recente ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
't Is zelfs nog interessanter: er zijn genoeg vrouwen die zich (zelfs al is het in Access en Excel, of via Frontpage of Dreamweaver) aanleren te programmeren (zelfs al zijn ze zich daar eigenlijk helemaal niet van bewust), ook duiken er op onverwachte plekken mensen op die heel rap met Matlab zijn, en hebben studies als wiskunde veel vrouwelijke studenten.

Note: ik wil niet zeggen dat de vrouwen die via Excel of Dreamweaver begonnen met programmeren (en daarna soms richting Flash zijn getrokken bv) ook meteen hoge kwaliteit leveren, maar wel dat er veel meer vrouwen betrokken raken bij programmeren dan men denkt. En als die wel de mogelijkheid zouden hebben om dat op een goede manier te leren (maar zonder het nerdy sfeertje), zou daar heel wat uit kunnen komen denk ik.

De vaardigheden zijn lang niet altijd het probleem, het is veel meer imago. Op het moment dat je je richting moet kiezen ben je meestal nog dusdanig jong dat dat wel degelijk erg meespeelt. En de demotiverende houding van docenten en studenten helpt niet. Afkraken is zeker in de IT (en zeker op internetfora) veel populairder dan toegankelijk zijn.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Kan iemand me een voorbeeld geven van hoe vrouwen in de praktijk, dus waar je met je neus bovenop stond gediscrimineerd werden bij het uitoefenen van het beroep programmeur of bij het volgen van een opleiding voor programmeur?

Volgens mij worden de paar dames die het gewoon doen meestal met extra satijnen handschoentjes behandeld.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

m-m schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:20:
[...]
Onzin, als het bij één keertje blijft, soit, maar dat is niet de realiteit. En het overgrote meerendeel van de mensen is daar gevoelig voor, en die hebben het allemaal echt niet zwaar in 't leven. Feit is dat dit soort dingen de ICT gewoon niet bepaald op de kaart zetten als een fijne omgeving voor een vrouw om te werken. En nee, ik laat mij daar niet door tegenhouden ;)

En los van openlijke discussies over aantrekkelijkheid ofzo, is het ook niet leuk om constant te moeten horen hoe bijzonder het wel niet is dat je in de IT zit. Elke keer als iemand je vertelt dat ze een vent verwacht hadden of dat ze hadden gedacht dat je een recruiter/designer/whatever zou zijn wordt je er weer even aan herinnerd dat je 'anders' bent en er eigenlijk niet hoort. Dat werkt door en dat jaagt weg.
Het is toch ook gewoon anders als een vrouw komt als je dagelijks mannen binnen de IT aan het werk gaat zetten? Jij trekt vervolgens zelf de conclusie dat je anders bent en er niet hoort. Of kreeg je te horen "hey leuk maar ik ga waarschijnlijk niets voor je vinden"? Ik bedoel er zijn zat bedrijven die juist vrouwelijke IT'ers zoeken aangezien het juist goed is om een mix te hebben vanwege de verschillende denkwijzes e.d.
Dus tja, nogmaals het is er maar wat je er zelf van maakt en volgens mij ben jij nogal bevooroordeeld. Wellicht helpt het om eens nuchter naar dingen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Het is gewoon de menselijke natuur om je niet prettig te voelen als men je er constant aan herinnert dat je afwijkt van de norm en er niet bij hoort. Tuurlijk hangen er geen bordjes met "Vrouwen niet welkom", het gaat juist om de wat subtielere signalen. Ik ga die discussie verder niet aan, is zinloos, maar ik ben zeker niet bevooroordeeld op dit punt. Ik ga mijn persoonlijke omstandigheden ook hier niet uitleggen, maar als ik een vooroordeel heb zal het eerder de andere kant op zijn. En wat ik al zei, ik heb zelf wel een dikke huid, ik laat me niet afschrikken. Maar ik ken uit eerste hand anderen voor wie dat wel geldt en in plaats van ze dat aan te rekenen zou je ook kunnen kijken wat je er aan kunt doen om dat te voorkomen. We hebben ze namelijk gewoon nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ik vind dat M-M het "je bent bijzonder" wel erg negatief uitlegt. Zo kun je overal wel een negatieve draai aan geven. In dit geval is het gewoon positief bedoeld. Als vrouwlijke ITer heb je gewoon een streepje voor op mannen. Dat er weinig vrouwen in de IT zitten heeft niks met het vrouw-zijn te maken; in Nederland is IT werkt gewoon weggezet als "iets voor nerds". In landen waar je dat niet/minder hebt zie je veel meer vrouwen in de IT zitten.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:10

RayNbow

Kirika <3

*Dit* is een van de redenen waarom er minder vrouwen technische studies volgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.felienne.com/wp-content/uploads/2011/11/458962051.jpg

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Hydra schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:39:
Ik vind dat M-M het "je bent bijzonder" wel erg negatief uitlegt. Zo kun je overal wel een negatieve draai aan geven. In dit geval is het gewoon positief bedoeld.
De eerste 20 keer is het ook niet erg om te horen, maar op een gegeven moment..
Als vrouwlijke ITer heb je gewoon een streepje voor op mannen.
Behalve dan dat men bang is dat je niet in de teamcultuur past omdat bepaalde grappen enzo dan ineens niet meer zouden kunnen... Jongens onder elkaar enzo. Het is echt niet zo dat elke werkgever automatisch om je te springen staat omdat je vrouw bent, ongeacht je kwalificaties. Maar ik denk ook niet dat je onder de streep heel veel moeilijker een baan krijg hoor. Tis alleen dat je aangeleerd wordt dat je die baan niet moet willen, daar zit het probleem.
Dat er weinig vrouwen in de IT zitten heeft niks met het vrouw-zijn te maken; in Nederland is IT werkt gewoon weggezet als "iets voor nerds". In landen waar je dat niet/minder hebt zie je veel meer vrouwen in de IT zitten.
Dat klopt, maar dat komt dus ook van binnen de IT zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
RayNbow schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:42:
[afbeelding]
Nasty :P
Als ik ooit een kleine meis krijg, geef ik haar lekker allemaal elektronica-kits, microscopen, lego, enz. Een jongen natuurlijk ook :P

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 15-12-2013 14:57 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

RayNbow schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:42:
[afbeelding]
Treurig :F

Nu weet ik helemaal zeker dat mijn dochter over vijf jaar een microscoop krijgt :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

m-m schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:38:
Het is gewoon de menselijke natuur om je niet prettig te voelen als men je er constant aan herinnert dat je afwijkt van de norm en er niet bij hoort. Tuurlijk hangen er geen bordjes met "Vrouwen niet welkom", het gaat juist om de wat subtielere signalen. Ik ga die discussie verder niet aan, is zinloos, maar ik ben zeker niet bevooroordeeld op dit punt. Ik ga mijn persoonlijke omstandigheden ook hier niet uitleggen, maar als ik een vooroordeel heb zal het eerder de andere kant op zijn. En wat ik al zei, ik heb zelf wel een dikke huid, ik laat me niet afschrikken. Maar ik ken uit eerste hand anderen voor wie dat wel geldt en in plaats van ze dat aan te rekenen zou je ook kunnen kijken wat je er aan kunt doen om dat te voorkomen. We hebben ze namelijk gewoon nodig.
Overigens, is hier al één woord gezegd over het feit dat je een vrouw bent? Denk dat dit ook al genoeg zegt :)
Maar goed,je hebt gelijk, ik ken je situatie niet en misschien ervaar je inderdaad dingen anders dus wat dat betreft valt er niet veel van te zeggen.

In elk geval wacht ik nog steeds totdat wij een vrouwelijke collega krijgen, ik heb altijd gewerkt met een mix van man/vrouw en in een zekere zin mis ik dat soms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

m-m schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:38:
Heeft dat er (vroeger althans zeker) voor gezorgd dat rechten of geneeskunde nog steeds mannenbolwerken zijn? Denk dat een jonge afgestudeerde vrouwelijke arts ook nog wel eens van een oudere patient de vraag krijgt waar de echte dokter is.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kenneth schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:29:
[...]

Treurig :F

Nu weet ik helemaal zeker dat mijn dochter over vijf jaar een microscoop krijgt :P
Scheelt nog geld ook! :D
m-m schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:45:
[...]

De eerste 20 keer is het ook niet erg om te horen, maar op een gegeven moment..

[...]

Behalve dan dat men bang is dat je niet in de teamcultuur past omdat bepaalde grappen enzo dan ineens niet meer zouden kunnen... Jongens onder elkaar enzo. Het is echt niet zo dat elke werkgever automatisch om je te springen staat omdat je vrouw bent, ongeacht je kwalificaties. Maar ik denk ook niet dat je onder de streep heel veel moeilijker een baan krijg hoor. Tis alleen dat je aangeleerd wordt dat je die baan niet moet willen, daar zit het probleem.

[...]

Dat klopt, maar dat komt dus ook van binnen de IT zelf.
Ik denk dat er een deel ook oorzaak-gevolg is. Omdat het voornamelijk mannen blijken te zijn in de ICT, doordat mannen zich blijkbaar beter thuisvoelen in techniek, ontstaat een mannencultuur. Met als gevolg, ook heel veel foute grappen bijvoorbeeld.
Een vrouw daar tussen, is in eerste instantie dan inderdaad "eng" en "ik mag geen grappen meer maken over {insert subject here}"
Mijn ervaring is echter, dat dat best wel meevalt. Hoewel ik wel moet zeggen, dat als er bij ons op kantoor een vrouwelijke programmeur bij komt (waar best een grote kans op is), die wel een hele dikke huid moet hebben.
Niet om de programmeurs, maar om de directeur, die te pas en te onpas iedereen uitscheld voor elk deel van het menselijk lichaam dat bruikbaar is om mee te schelden :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

BikkelZ schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:56:
[...]

Heeft dat er (vroeger althans zeker) voor gezorgd dat rechten of geneeskunde nog steeds mannenbolwerken zijn? Denk dat een jonge afgestudeerde vrouwelijke arts ook nog wel eens van een oudere patient de vraag krijgt waar de echte dokter is.
Ik denk dat het gebrek aan mannelijke verpleegkundigen een betere vergelijking is, wat dat betreft. Maar net als vrouwelijke programmeurs is ook dat gelukkig wel langzaam maar zeker aan het veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

m-m schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:29:
[...]

Ik denk dat het gebrek aan mannelijke verpleegkundigen een betere vergelijking is, wat dat betreft. Maar net als vrouwelijke programmeurs is ook dat gelukkig wel langzaam maar zeker aan het veranderen.
Volgens mij is het belangrijker dat de doelgroep enthousiast gemaakt wordt (in dit geval vrouwen) voor een baan in de techniek dan dat het beroep aangepast wordt aan de doelgroep. Ik denk ook dat het belangrijk is dat er een soort vrouwelijk rolmodel ontstaat voor programmeurs. Maar het is voor vrouwen tegenwoordig veel geaccepteerder om een beetje geeky te zijn met sommige dingen, als je bijvoorbeeld naar Mythbusters kijkt. Voor mij gaat het vanzelf de goede kant op en ik denk dat vrouwen gewoon zelf aan zet zijn.

En het feit dat het beroep van programmeur in het algemeen in Nederland wel wat beter gewaardeerd zou mogen worden.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16
douweegbertje schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:45:
[...]
Volgens mij zijn wij toch de anti sociale nerds die lange haren hebben en naar heavy metal luisteren met onze puisten koppen en een dikke bril?
En dan vergeet je nog de spijkerbroek en funky t-shirt en een baard.

Maar dat klopt niet: ik heb geen lange haren, luister niet naar heavy metal, die paar puistjes in de pubertijd zijn ook al weg. En sinds 2 weken is die dikke bril vervangen door lenzen ;)

Maar het is wel grappig als kennissen - wanneer mijn haar wat langer is/was - mij vergelijken met einstein :*) :+

Ik zit hier nu met 2 vrouwelijke collega's. Ik ga daar niet deze discussie starten, want de ene zit in een vrouwenbeweging en is hier heel fel op. Maar zij heeft duidelijk aangegeven dat het in ons bedrijf wel beter mag/kan/moet (en het bij de klant hier beter is).

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
:( een van mijn poezen heeft sinds een week last van epileptische aanvallen, vorige week was er eigenlijk nog niks aan de hand, en nu is ze helemaal plat gespoten met valium. Ik denk dat ze het niet lang meer overleeft als ik die aanvallen zo zie

:(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Woy schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:15:
:( een van mijn poezen heeft sinds een week last van epileptische aanvallen, vorige week was er eigenlijk nog niks aan de hand, en nu is ze helemaal plat gespoten met valium. Ik denk dat ze het niet lang meer overleeft als ik die aanvallen zo zie

:(
:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het kan er soms erger uit zien dan het is! Wel belangrijk natuurlijk om de oorzaak te vinden. Een kat (net als een mens) krijgt niet zomaar uit het niets epileptische aanvallen. Het kan in ieder geval geen kwaad om alvast wat vitamine B1 door het voer te mengen. Oja, en in dat geval ook stoppen met rauwe vis geven, dat zorgt ervoor dat vitamine B1 weer wordt afgebroken en heb je er alsnog niets aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 15-12-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Caelorum schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:19:
[...]

IT == ICT == ontzettend breed. Om dan maar schaamteloos een stuk van Wikipedia te pakken:

[...]

Bedenk zelf maar welke bachelor opleidingen op de universiteit alleen al onder die beperkte lijst vallen en denk je dan in dat voor elke bachelor opleiding er minstens twee masters zijn en dan zie je hoe ongelooflijk veel IT opleidingen er zijn. En vooral dat eerste in bovenstaande lijstje bevat veel 'crossovers', zo is de master die ik volg een mengelmoes van informatica, psychologie, informatiekunde en kunstmatige intelligentie (en tientallen andere vakgebieden). Je ziet dat dus ook wel in de instroom (en PhD's) terug.

Wellicht dat het op de Bachelor opleidingen aan de universiteit wel meevalt, maar in de master merk ik zelf dat het aantal vrouwen redelijk gelijk opgaat met het aantal mannen.
Oh ja, ik vergeet KI voor het gemak even :+ dát is waar alle vrouwen gebleven zijn, inderdaad. De rest van de studies lijken inderdaad allemaal varianten op IC of IK, behalve "Human technology". Nooit van gehoord, eigenlijk.

Bij mij in de master merk ik trouwens dat het helemaal niet gelijk op gaat, trouwens. Maar het hoeft ook niet helemaal perfect 50/50 te zijn. Het is op zich op zich positief genoeg dat ik vrouwen zie instromen vanaf wiskunde en scheikunde: kennelijk profileert IC zich niet juist om in eerste instantie vrouwen aan te trekken maar als ze eenmaal aan het studeren zijn is het inhoudelijk dus beter dan het lijkt, kennelijk.

Bij een promo-filmpje waarmee meer vrouwen getrokken moesten worden, gaf een studente de feedback dat het eruit zag alsof ze zich heel wanhopig op vrouwen richtten, dus misschien dat nerdy IC'ers gewoon niet weten hoe IC goed te profileren is onder niet-nerdy types.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:16
Op de HRO proberen ze met een soort vrouwendag meisjes van de middelbare school te interesseren voor betavakken door ze een dagje kennis te laten maken met verschillende opleidingen. Dit is (volgens een presentatie die ik ergens tegenkwam) hoe ze dat aanpakken voor informatica:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/575577_648945795130850_287403490_n.jpg

:') :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Avalaxy schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:21:
Op de HRO proberen ze met een soort vrouwendag meisjes van de middelbare school te interesseren voor betavakken door ze een dagje kennis te laten maken met verschillende opleidingen. Dit is (volgens een presentatie die ik ergens tegenkwam) hoe ze dat aanpakken voor informatica:

[afbeelding]

Ik zit hier voor de foto, tief op alsjeblieft?!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Best wel een raar keyboard met de pijltjes aan de linkerkant... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Styxxy schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:05:
[...]

Best wel een raar keyboard met de pijltjes aan de linkerkant... :9
Je bent zeker niet gewend dat er handtassen op tafels staan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
ValHallASW schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:09:
[...]
Je bent zeker niet gewend dat er handtassen op tafels staan ;-)
Oh, dat beige stuk is van de handtas en niet van de tafel. Ow ja; oops :+ . }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:16
Firesphere schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:59:
[...]

Ik zit hier voor de foto, tief op alsjeblieft?!
Ik heb geen idee hoe je dat bedoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 14:52
Avalaxy schreef op maandag 16 december 2013 @ 01:36:
[...]

Ik heb geen idee hoe je dat bedoelt :P
Ik gok dat het een gedachte wolk is bij een van de dames op die foto waarschijnlijk die met dat blauwe ding aan.

En goedemorgen mensheid, tijd voor koffie denk ik maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
m-m schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:10:
[...]

^ en dit soort conversaties zijn een groot deel van waarom je dus weinig vrouwen in de ICT ziet
En conversaties over hoe knap vrouwen zijn kom je nergens anders tegen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Hydra schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:48:
[...]

En conversaties over hoe knap vrouwen zijn kom je nergens anders tegen denk je?
Vast in de bouw, daar zie je ook weinig vrouwen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ealanrian schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:49:
Vast in de bouw, daar zie je ook weinig vrouwen :Y)
Zet een groep kerels bij elkaar en het gaat over vrouwen. Waar dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Hydra schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:51:
[...]

Zet een groep kerels bij elkaar en het gaat over vrouwen. Waar dan ook.
Tenzij je een groep homo's bij elkaar zet dan gaat het waarschijnlijk over mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ealanrian schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:54:
Tenzij je een groep homo's bij elkaar zet dan gaat het waarschijnlijk over mannen.
Dan gaat 't waarschijnlijk over de outfits van de dames... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Hydra schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:55:
[...]

Dan gaat 't waarschijnlijk over de outfits van de dames... ;)
Maar niet over de dames :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Caelorum schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:44:
Het kan er soms erger uit zien dan het is! Wel belangrijk natuurlijk om de oorzaak te vinden. Een kat (net als een mens) krijgt niet zomaar uit het niets epileptische aanvallen. Het kan in ieder geval geen kwaad om alvast wat vitamine B1 door het voer te mengen. Oja, en in dat geval ook stoppen met rauwe vis geven, dat zorgt ervoor dat vitamine B1 weer wordt afgebroken en heb je er alsnog niets aan.
Bloedonderzoek wees niks uit, allemaal prima in orde. Dan blijft er iets in het hoofdje over ( Bijvoorbeeld een tumor ), maar daar kunnen ze weinig aan doen. Vannacht is ze wel uit haar mandje gekomen, maar haar achterkant is nu helemaal verlamd. Ze krijgt nog medicatie die eigenlijk voor honden bedoeld is ( Bij katten komt het vrij weinig voor ), misschien dat dat aanslaat, maar anders mag het snel over zijn van mij, het is echt enorm zielig om te zien.

De dierenarts probeerde ook al door te laten schemeren dat ze het niet veel kans gaf, aangezien ze ondanks de hoge dosis valium nog steeds aanvallen kreeg. Het enige voordeel is dat ze niet veel pijn lijkt te hebben.

Mijn MS 70-484 examen zal wel niet zo goed gaan verwacht ik, want ik had eigenlijk van het weekend gepland om de stof eens door te nemen, maar daar is niks van terecht gekomen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Sterkte met je kat, ik hoop dat ze snel opknapt.

Die Microsoft-examens zijn meestal met twee vingers in de neus te doen als je een beetje ervaring hebt met de praktijk. Het belangrijkste is de tijd nemen, goed lezen, en logisch nadenken over wat het mogelijke antwoord zou kunnen zijn.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Sterkte!

Vroeger was ik nogal snel van mening dat het MAAR een kat was en dat dat toch allemaal snel te relativeren is. Maar sinds kort heb ik zelf 2 katten in huis en moet ik toegeven dat ik ervan verschiet hoe snel ik aan ze gehecht ben geraakt, kan me niet voorstellen dat hen iets overkomt.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alex) schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:02:
Die Microsoft-examens zijn meestal met twee vingers in de neus te doen als je een beetje ervaring hebt met de praktijk. Het belangrijkste is de tijd nemen, goed lezen, en logisch nadenken over wat het mogelijke antwoord zou kunnen zijn.
Ja ik weet het, maar in dit geval heb ik niet echt ervaring met Windows Store Apps, vandaar dat ik toch van plan was de stof eens door te nemen. Het hele XAML/WPF gebeuren weet ik wel, maar meer de Store Apps specifieke dingen weet ik niet goed.
_Moe_ schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:06:
Vroeger was ik nogal snel van mening dat het MAAR een kat was en dat dat toch allemaal snel te relativeren is. Maar sinds kort heb ik zelf 2 katten in huis en moet ik toegeven dat ik ervan verschiet hoe snel ik aan ze gehecht ben geraakt, kan me niet voorstellen dat hen iets overkomt.
Je raakt inderdaad snel aan die beesten gehecht. Vind het vooral zielig, dus hoop dat ze snel beter word, of in een aanval blijft hangen zodat het over is.

[ Voor 31% gewijzigd door Woy op 16-12-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Sterkte Woy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Woy schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:19:
[...]

Ja ik weet het, maar in dit geval heb ik niet echt ervaring met Windows Store Apps, vandaar dat ik toch van plan was de stof eens door te nemen. Het hele XAML/WPF gebeuren weet ik wel, maar meer de Store Apps specifieke dingen weet ik niet goed.

[...]

Je raakt inderdaad snel aan die beesten gehecht. Vind het vooral zielig, dus hoop dat ze snel beter word, of in een aanval blijft hangen zodat het over is.
Kun je dat beestje niet laten inslapen? Ik weet dat zoiets niet makkelijk is, heb hetzelfde gehad met onze hond die we gekregen hadden toen ik 1 jaar was en inlaten slapen toen ik 17 was. Heel mijn leven met dat beestje samen geweest. Helaas nu geen hond meer :(

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DeluxZ schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:38:
[...]
Kun je dat beestje niet laten inslapen? Ik weet dat zoiets niet makkelijk is, heb hetzelfde gehad met onze hond die we gekregen hadden toen ik 1 jaar was en inlaten slapen toen ik 17 was. Heel mijn leven met dat beestje samen geweest. Helaas nu geen hond meer :(
Als ik zeker was dat ze niet meer beter zou worden zou ik dat zeker doen, maar ik wil eerst nog even aankijken hoe ze op de medicatie reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Begrijpelijk. Ons beestje was binnen een dag staar in de ogen, liep overal tegenaan. Je hoorde 's avonds de hele tijd gebonk tegen de deuren en andere objecten in de ruimte waar ze lag :(

Laten we maar zeggen dat het lichaam na 16 hondenjaren wel op was.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Firesphere schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:07:

[...]

Ik denk dat er een deel ook oorzaak-gevolg is. Omdat het voornamelijk mannen blijken te zijn in de ICT, doordat mannen zich blijkbaar beter thuisvoelen in techniek, ontstaat een mannencultuur. Met als gevolg, ook heel veel foute grappen bijvoorbeeld.
Het standpunt van vrouwen over waarom er zo weinig vrouwen zijn is ook wel interessant. Conclusie: Het is voornamelijk een sociaal probleem; vrouwen willen niet graag andere vrouwen vertellen dat ze programmeur zijn.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 11:41

TheNephilim

Wtfuzzle

Over dieren gesproken; wij krijgen thuis over 5 weken puppies :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:02

Hoogie2004

Whohooooo

Sooooo cute!!!!
Sinds een aantal weken een kat, fantastisch beestje :)

Sterkte met de kat Woy, erg vervelend :(

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Woy schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:56:
[...]

Bloedonderzoek wees niks uit, allemaal prima in orde. Dan blijft er iets in het hoofdje over ( Bijvoorbeeld een tumor ), maar daar kunnen ze weinig aan doen. Vannacht is ze wel uit haar mandje gekomen, maar haar achterkant is nu helemaal verlamd. Ze krijgt nog medicatie die eigenlijk voor honden bedoeld is ( Bij katten komt het vrij weinig voor ), misschien dat dat aanslaat, maar anders mag het snel over zijn van mij, het is echt enorm zielig om te zien.

De dierenarts probeerde ook al door te laten schemeren dat ze het niet veel kans gaf, aangezien ze ondanks de hoge dosis valium nog steeds aanvallen kreeg. Het enige voordeel is dat ze niet veel pijn lijkt te hebben.
Balen zoiets, als je dan tenminste nog weet wat het is... maar het niet weten maakt het allemaal extra lastig natuurlijk. Sterkte ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik was vroeger ook altijd van ja het is maar een dier. Maar nu heb ik een hond en nu ben ik super gehecht aan het beestje. Zelfs mijn vader die er eigenlijk op tegen was is nu super gehecht aan hem :). Dus sterkte Woy! Hoop dat ze opknapt!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
BikkelZ schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:47:
Kan iemand me een voorbeeld geven van hoe vrouwen in de praktijk, dus waar je met je neus bovenop stond gediscrimineerd werden bij het uitoefenen van het beroep programmeur of bij het volgen van een opleiding voor programmeur?

Volgens mij worden de paar dames die het gewoon doen meestal met extra satijnen handschoentjes behandeld.
En als debiel, totdat het tegendeel bewezen is. :)
De standaardreactie bij problemen bij het practicum was meestal 'geen nood, dat lossen wij wel even op, heb je de stekker er wel ingedaan?' Dat is niet per se onaardig, maar het was wel tamelijk neerbuigend.

Verder gaat het niet om het eindresultaat, veel vrouwen komen gewoon niet echt in aanraking met IT op het moment dat ze hun studie moeten kiezen. Gooi daar nog een paar demotiverende opmerkingen bij van de beta-docenten (uberhaupt al een groep die snel klaarstaat met het oordeel dat je niet geschikt bent als je het niet meteen ziet), en de algehele flauwigheid en seksistische grappen over vrouwen, en de meiden die moeten kiezen, denken er gewoon niet aan. Onbewust heeft het idee al behoorlijk postgevat dat het niets voor hun is.

KI is trouwens ook typisch een voorbeeld dat als de insteek anders is, en de sfeer anders, er in elk geval niet blijkt dat vrouwen de theorie ook minder aankunnen :) (PS, KI was gaaf!)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TheNephilim schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:29:
[...] Balen zoiets, als je dan tenminste nog weet wat het is... maar het niet weten maakt het allemaal extra lastig natuurlijk. Sterkte ermee!
Als je een beetje dierenarts hebt dan zal die na de dood nog een autopsie doen om te achterhalen wat de doodsoorzaak is. Daar leert uiteindelijk iedereen van en vooral als je nog andere huisdieren hebt is het erg belangrijk om te weten waarom 1 van de huisdieren zo plotseling symptomen vertoont die niet vaak voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24
OMFG!

Het is weer Maandag hoor..

Ben al sinds half 9 aan het klooien om een simpele pub/sub met masstransit/rabbitmq en autofac aan de praat te krijgen.
En het wil maar niet werken...

Is uiteindelijk het probleem dat ik serverside, omdat ik de IServiceBus implementatie (geregistreerd in autofac) nooit resolve, wordt hij ook nooit geïnitialiseerd, dus mn subscriptions worden nooit aangemaakt...

|:(

*zucht*.. tijd voor koffie.

Sterkte met je kat Woy. Je huisdier zien lijden is niet leuk.

[ Voor 7% gewijzigd door D-Raven op 16-12-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Wat heeft autofac met je communicatie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

incaz schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:23:
[...]

En als debiel, totdat het tegendeel bewezen is. :)
De standaardreactie bij problemen bij het practicum was meestal 'geen nood, dat lossen wij wel even op, heb je de stekker er wel ingedaan?' Dat is niet per se onaardig, maar het was wel tamelijk neerbuigend.

Verder gaat het niet om het eindresultaat, veel vrouwen komen gewoon niet echt in aanraking met IT op het moment dat ze hun studie moeten kiezen. Gooi daar nog een paar demotiverende opmerkingen bij van de beta-docenten (uberhaupt al een groep die snel klaarstaat met het oordeel dat je niet geschikt bent als je het niet meteen ziet), en de algehele flauwigheid en seksistische grappen over vrouwen, en de meiden die moeten kiezen, denken er gewoon niet aan. Onbewust heeft het idee al behoorlijk postgevat dat het niets voor hun is.

KI is trouwens ook typisch een voorbeeld dat als de insteek anders is, en de sfeer anders, er in elk geval niet blijkt dat vrouwen de theorie ook minder aankunnen :) (PS, KI was gaaf!)
Goh, volgens mij gaat het toch voornamelijk om de interesses hoor. Mannen zijn nu eenmaal meer geïnteresseerd in techniek. In de opleiding "psychologie" zie je toch ook eerder vrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ealanrian schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:58:
Wat heeft autofac met je communicatie te maken?
Met communicatie, niks.

Maar het is onderdeel van mn infrastructuur. Dus doordat er daar een bug zat, werd de IServiceBus instantie effectief niet geïnitialiseerd. Dus dan werkt mn communicatie ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Aah, vandaar ook dat het zolang duurde om te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

D-Raven schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:03:
[...]

Met communicatie, niks.

Maar het is onderdeel van mn infrastructuur. Dus doordat er daar een bug zat, werd de IServiceBus instantie effectief niet geïnitialiseerd. Dus dan werkt mn communicatie ook niet :P
Is je logging zo slecht dat je dat niet ziet dan? MassTransit spuugt normaliter bakken met logging uit.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Spuugt het ook bakken met zinvolle logging uit? Zo niet word het door zoeken wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Korben schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:41:
[...]

Is je logging zo slecht dat je dat niet ziet dan? MassTransit spuugt normaliter bakken met logging uit.
In mn test setup heb ik nog geen logging geconfigureerd. En ja dat had ik meteen moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Ealanrian schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:07:
Spuugt het ook bakken met zinvolle logging uit? Zo niet word het door zoeken wat lastig.
Zinvol is natuurlijk altijd relatief, maar iirc meldt het in ieder geval het feit dat er een verbinding is opgezet met een queue en maakt het melding van elke subscription die er wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:21:

[afbeelding]

Oh my, ze kijken ook allemaal erg gelukkig! "Jeejh, informatica!" :+
Op die foto zitten meer meisjes dan bij ons destijds in alle leerjaren en richtingen gecombineerd, ik zeg: "fake".

Sowieso, informatie == gamen, hoe verzin je het... Vroeger viel al een groot deel van de mensen af omdat ze te weinig games mochten maken, maar schijnbaar heerst dat beeld op de vooropleidingen dus nog steeds...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

ff een rant;

Ik vind die 'sinterklaas' actie echt vreemd. Niet alleen gaan ze sinterklaas spelen op 16 december, de actie loopt ook nog eens 11 dagen. Waarschijnlijk om te zorgen dat al die inactieve mensen eens tweakers openen voor wat extra bezoekers. Vervolgens ga je naar de winnaars kijken en zie je gasten die 1 - 4 reacties/posts hebben gemaakt..

Als ze nou eens een fatsoenlijke actie willen doen, begin je gewoon 2 weken vóór 5 december, en dan heb je 2 dagen om mee te doen. Vervolgens maak je de winnaars op 5 december bekend... Alleen spul geven aan mensen die actief zijn en wat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
.Gertjan. schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:30:
[...]

Oh my, ze kijken ook allemaal erg gelukkig! "Jeejh, informatica!" :+
Op die foto zitten meer meisjes dan bij ons destijds in alle leerjaren en richtingen gecombineerd, ik zeg: "fake".

Sowieso, informatie == gamen, hoe verzin je het... Vroeger viel al een groot deel van de mensen af omdat ze te weinig games mochten maken, maar schijnbaar heerst dat beeld op de vooropleidingen dus nog steeds...
Die meisjes doen ook niet die opleiding :P het is een promo plaatje voor een oriëntatie dag voor meiden. ;)
douweegbertje schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:33:
ff een rant;

Ik vind die 'sinterklaas' actie echt vreemd. Niet alleen gaan ze sinterklaas spelen op 16 december, de actie loopt ook nog eens 11 dagen. Waarschijnlijk om te zorgen dat al die inactieve mensen eens tweakers openen voor wat extra bezoekers. Vervolgens ga je naar de winnaars kijken en zie je gasten die 1 - 4 reacties/posts hebben gemaakt..

Als ze nou eens een fatsoenlijke actie willen doen, begin je gewoon 2 weken vóór 5 december, en dan heb je 2 dagen om mee te doen. Vervolgens maak je de winnaars op 5 december bekend... Alleen spul geven aan mensen die actief zijn en wat toevoegen.
Sommige van die account maar 2 reacties hebben gegeven hebben hun account wel een poos geleden aangemaakt. Kan dus best zijn dat ze trouwe bezoekers van Tweakers zijn maar niet reageren ofzo. Je kunt die mensen toch niet uitsluiten? Ik ben wel met je eens als het accounts zijn die net pas zijn aangemaakt :)

[ Voor 45% gewijzigd door Rutix op 16-12-2013 13:38 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
ff een rant;

Die datums hadden idd wat beter gekunt!

En voor de rest is het gevalletje select user_id,user_name from users where user_id in (rand(1001228947248273));

of iets in die buurt. Anders krijg je precies het de tegenovergestelde reactie dan die van jouw : "Het is niet eerlijk, ik lees al jaren maar win nooit iets".

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ff een rant;

Tjah, daar ben ik het wel een beetje mee eens. Aan de andere kant, de userbase bestaat voor 90% uit inactieve leden, of mensen die af en toe eens op Tweakers kijken. De posters en echte lezers nemen maar een klein deel van de 'loten' in beslag. Dus is er een natuurlijke kans dat er veel inactieve leden winnen :+

Persoonlijk zou het leuker zijn als actieve Tweakers eens wat winnen, maar dat is altijd makkelijk gezegd als 'actieve' Tweaker. Heb overigens al aan heel wat acties meegedaan, maar nooit iets gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een rant;

Ik denk dat dat probleem al meermaals aangekaart is geweest. Actieve Tweakers winnen niets en mensen die zich snel registreren maken vaak wel een behoorlijke kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:45:
[...]

Ik denk dat dat probleem al meermaals aangekaart is geweest. Actieve Tweakers winnen niets en mensen die zich snel registreren maken vaak wel een behoorlijke kans...
Klopt; maar laten we eerlijk wezen, je komt nooit tot een oplossing waar iedereen tevreden mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:45:
[...]

Als het goed is hebben de mensen die zich snel registeren niet meer kans als de mensen die al langer actief zijn. Het voelt misschien wel zo maar omdat er minder actieve Tweakers zijn is dit slechts schijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bij het verloten van 80 cadeautjes over 30.000 aanmeldingen vallen er nu eenmaal veel mensen buiten de boot. Als je karma of registratieduur gaat laten meewegen, is het ook weer niet eerlijk tegenover nieuwere members, toch?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Het zou wel opener zijn wanneer ze de gebruikte algoritme voor het selecteren zouden publiceren zodat we kunnen controleren of het eerlijk is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:46:
[...]

Klopt; maar laten we eerlijk wezen, je komt nooit tot een oplossing waar iedereen tevreden mee is.
Klopt.
CodeCaster schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:47:
Bij het verloten van 80 cadeautjes over 30.000 aanmeldingen vallen er nu eenmaal veel mensen buiten de boot. Als je karma of registratieduur gaat laten meewegen, is het ook weer niet eerlijk tegenover nieuwere members, toch?
Daar heb je gelijk in maar ik vraag me af of het wel eerlijk moet zijn tov nieuwe users. Ik zou enkel Tweakers met een registratiedatum van 3 maand geleden of vroeger laten mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Mensen met een registratie datum na de publicatie datum zijn al uitgesloten van deelname, je hebt dus al geen users die speciaal voor de actie zich registeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 15:44
karma wordt elk half jaar gereset toch?
prima graadmeter wat mij betreft om mee te bepalen of iemand actief genoeg is, eventueel aangevuld met tweakotine.

ik voeg zelf ook niet super veel content toe, maar ben al wel jaren lid en "regelmatig" ingelogd online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goddammit Google, waarom kan ik niet meer naar mijn Calendar vanuit GMail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ja dus? Ik vind dat niet erg. Mij gaat het niet eens om de cadeau's maar om het principe. Domweg genereren 'wij' actieve mensen content. Dan vind ik het persoonlijk gewoon schraal als 'insert random user' weg loopt met een TV. Bij mij ging het meer van: 'oh jammer, niets gewonnen'. Vervolgens ging ik even naar de winnaars kijken en dan zie je mensen waarvan je denkt 'die zie je nooit meer térug'.. Dat is gewoon jammer.

Als je sinterklaas wilt spelen voor je gebruikers dan ga je het niet zo oplossen. Als je alleen aan je zelf denkt als bedrijf en je wilt het meeste rendement dan doe je het op deze manier. Het is gewoon jammer dat tweakers niet even durft te zeggen dat ze de actieve user-base niet op waarde schatten om speciaal iets voor hun te doen.

Misschien klink ik wel weer als een slechte verliezer, en dan zeg ik gewoon eerlijk: ja, als allerlei random users winnen en de mensen die wel energie steken in tweakers niet, dan krijg ik daar de pleuris van.
Ealanrian schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:00:
Mensen met een registratie datum na de publicatie datum zijn al uitgesloten van deelname, je hebt dus al geen users die speciaal voor de actie zich registeren.
Ja gelukkig is deze actie niet elk jaar, en doet tweakers nooit andere acties :+ Ik bedoel één account op tweakers geeft je kans op beta-keys, producten etc etc. Ik durf te wedden dat 5% van alle accounts van mensen zijn die alleen maar mee doen met prijzen en verder nooit hier komen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Douweegbertje op 16-12-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Kips schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:05:
[...]

karma wordt elk half jaar gereset toch?
Zo ver ik weet, en kan zien in mijn eigen grafiek, blijft Karma gewoon stijgen; zie rode lijn. :)

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/karmagraph/14385

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
douweegbertje schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:09:
Ja dus? Ik vind dat niet erg. Mij gaat het niet eens om de cadeau's maar om het principe. Domweg genereren 'wij' actieve mensen content.
Dat is precies wat ik een tijd terug aangedragen heb met het verloten van beta keys (volgens mij voor Diablo), die gingen ook allemaal naar 'nieuwe' bezoekers. Leuk en aardig dat je traffic trekt; maar die mensen zie je nooit meer terug. Wat echt voor terugkerende bezoekers zorgt is de content, en die wordt 99% door actieve gebruikers gegenereerd.

Van mij mogen ook alle mensen die het jaar voor de aankondiging niet actief zijn geweest (niet gepost hebben op het forum/frontpage/reviews) ook uitgesloten worden.
OkkE schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:10:
Zo ver ik weet, en kan zien in mijn eigen grafiek, blijft Karma gewoon stijgen; zie rode lijn. :)
Ja, maar alleen karma van een jaar geleden (ofzo) kun je in de store uitgeven. Daar zouden ze het ook op kunnen baseren.

Maargoed. Ik ben al lang blij dat nieuwe bezoekers uitgesloten zijn. Dat was extreem frustrerend. Bijna alle keys gingen naar bezoekers die je toch nooit meer terugzag.

[ Voor 24% gewijzigd door Hydra op 16-12-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 15:44
OkkE schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:10:
[...]

[afbeelding]
ah, ok...
in de karmastore staat het karma van het afgelopen half jaar, dat is dus wel beschikbaar als eventuele graadmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap dat gemiep over de Sinterklaas-actie totaal niet. Dik 33k mensen die meedoen, enkel mensen die al lid waren voordat het bekend was dat de actie er ging komen. Vervolgens random de winnaars gekozen, dan is de kans dat je wint nou eenmaal niet zo heel erg groot. Ze hoeven helemaal niks te bewijzen of het eerlijk was…

Niks gewonnen? Deal with it. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Kips schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:12:
[...]

ah, ok...
in de karmastore staat het karma van het afgelopen half jaar, dat is dus wel beschikbaar als eventuele graadmeter.
Nu je het zegt, inderdaad. Daar had ik eigenlijk nog nooit gekeken. Daar staat wel per half jaar je karma.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:07:
Goddammit Google, waarom kan ik niet meer naar mijn Calendar vanuit GMail?
Hoezo da kan niet, via de apps-knop rechtsboven (al die vierkantjes) kan dat gewoon?

Of krijg je een foutmelding, dan moet je specifieker klagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:14:
Snap dat gemiep over de Sinterklaas-actie totaal niet. Dik 33k mensen die meedoen, enkel mensen die al lid waren voordat het bekend was dat de actie er ging komen. Vervolgens random de winnaars gekozen, dan is de kans dat je wint nou eenmaal niet zo heel erg groot. Ze hoeven helemaal niks te bewijzen of het eerlijk was…

Niks gewonnen? Deal with it. :Y)
Ik maak er ook geen probleem van dat ik niet gewonnen heb, het is gewoon erg jammer dat de winnaars niet zo actief zijn als ons. Ik zie liever mensen winnen die ik ken en waarvan ik weet dat ze het verdient hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:17:
[...]

Hoezo da kan niet, via de apps-knop rechtsboven (al die vierkantjes) kan dat gewoon?

Of krijg je een foutmelding, dan moet je specifieker klagen :+
Oh, die was mij nog niet opgevallen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:22:
[...]

Oh, die was mij nog niet opgevallen. :X
Dat is toch echt al weken (zoniet maanden) zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Hoogie2004 schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:23:
[...]

Je hebt er zelfs een melding over gekregen, zoals vandaag met de plaatjes in je mails.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

D-Raven schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:55:
Ben al sinds half 9 aan het klooien om een simpele pub/sub met masstransit/rabbitmq en autofac aan de praat te krijgen.
En het wil maar niet werken...
Misschien een hele domme vraag hoor (al zeggen ze dat domme vragen niet bestaan). Maar als je RabbitMQ gebruikt, waar heb je MassTransit dan nog voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:37:
[...]

Misschien een hele domme vraag hoor (al zeggen ze dat domme vragen niet bestaan). Maar als je RabbitMQ gebruikt, waar heb je MassTransit dan nog voor nodig?
What does MassTransit add on top of MSMQ and RabbitMQ? (wel een WC-eend-waarschuwing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
If exceptions are thrown from consumers, MassTransit by default performs a number of retries by requeueing the message, before moving it to the error queue.
Vind ik wel een rare, Je wilt toch helemaal niks van je consumers weten in een pub/sub systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
http://billmill.org/bloomfilter-tutorial/
^ ik vond deze wel boeiend. Na C spec paar keer goed gelezen te hebben en weer een microstapje verder ben met de ontwikkeling van mijn hobby-projectje game-in-progress ben ik me aan het verdiepen in Algoritmes om toe te passen.

Ik heb een hoop ideeen in mijn hoofd zitten hoe ik bepaalde delen van mijn game kan implementeren, maar voor 10% is er al een bestaande implementatie en voor de andere 90% is er beter algoritme voor, ook met bestaande implementatie.

Nu ik steeds verder mijn project in C heb zitten, ben ik echt zwaar onder de indruk van de performance die je hebt in C i.c.m. OpenGL.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Die was ik net aan 't lezen. Denk dat ik niet genoeg doe met RabbitMQ ofzo. Had er laatst een test-case mee opgezet en het werkte gewoon snel een eenvoudig. Vooral van de build-in load-balancing werd ik best wel happy.

De Exception Management van MassTransit lijkt wel handig, maar om nu daarvoor nog weer een laag toe te voegen. Dat moet vast in 't project zelf af te vangen zijn.
Ealanrian schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:43:
[...]
Vind ik wel een rare, Je wilt toch helemaal niks van je consumers weten in een pub/sub systeem?
Je wilt wel weten of je opdrachten zijn opgepakt/uitgevoerd.

[ Voor 17% gewijzigd door GateKeaper op 16-12-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:23:
[...]

Zo vaak gebruik ik Google calendar ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Ealanrian schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:43:
[...]
Je weet toch ook niks van je consumers? :? Hoe denk jij dat een bericht ge-requeued wordt? MassTransit krijgt een bericht van de broker, en roept dan in een loopje de consumer aan. Als dit meer dan X keer fout gaat, wordt het bericht naar een aparte queue op de broker gedumpt.
GateKeaper schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:45:
[...]

Die was ik net aan 't lezen. Denk dat ik niet genoeg doe met RabbitMQ ofzo. Had er laatst een test-case mee opgezet en het werkte gewoon snel een eenvoudig. Vooral van de build-in load-balancing werd ik best wel happy.

De Exception Management van MassTransit lijkt wel handig, maar om nu daarvoor nog weer een laag toe te voegen. Dat moet vast in 't project zelf af te vangen zijn.
Dat kán je zelf doen ja. Waarom zou je, als iemand anders het al met veel meer aandacht voor detail heeft uitgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Korben schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:48:
[...]

Je weet toch ook niks van je consumers? :? Hoe denk jij dat een bericht ge-requeued wordt? MassTransit krijgt een bericht van de broker, en roept dan in een loopje de consumer aan. Als dit meer dan X keer fout gaat, wordt het bericht naar een aparte queue op de broker gedumpt.
[...]

Dat kán je zelf doen ja. Waarom zou je, als iemand anders het al met veel meer aandacht voor detail heeft uitgewerkt?
Oja denk/lees fout. Ik moet me niet met zulke dingen bezig houden nu :P. Nog een paar weekjes en dan weer behoorlijk fulltime aan het devven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:48:
Point taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Plone is een zogenaamd Content Management Systeem (CMS): simpel gezegd een systeem waarmee de inhoud van een website op een eenvoudige, overzichtelijke en gestruktureerde manier kan worden beheerd. Bovendien is Plone Open Source software; u hoeft dus geen dure licenties te betalen. Maar Plone is niet zomaar een CMS.
Op Plone gebaseerde weboplossingen zijn bovenal veilig, stabiel, gebruiksvriendelijk, uiterst krachtig en gemakkelijk te onderhouden. Zelfs de duurste commerciële CMS-pakketten kunnen de vergelijking met Plone veelal niet aan.
Natuurlijk zijn er veel meer CMS systemen beschikbaar (meer dan 700!!!), waarbij Joomla, Drupal, Wordpress en Sharepoint waarschijnlijk het meest bekend zijn. Maar vooral als het gaat om gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit en veiligheid, dan is Plone de absolute nummer 1. Bovendien beschikt Plone over zeer geavanceerde functies om het beheer van het content management systeem over meerdere gebruikers te verdelen, zonder concessies te doen aan de veiligheid (wat bij andere systemen vaak wel het geval is).
Ik weet niet wat voor leugenaars hier werken, maar Plone en gebruiksvriendelijkheid gaan gewoon NIET samen.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geen ervaring mee. Maar de meeste grote CMS-systemen die ik ken zijn ruk met peren.

En ik zeg niet vaak peren.

Pagina: 1 ... 119 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.