m-m schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:33:
[...]
Maar hoe denk je dat een vrouw die niet 'wat trekjes vertoont' zich voelt als ze overweegt hier een vraag te posten omdat ze wil leren programmeren en een bericht als de jouwe leest? "Oh laat maar, duidelijk niet mijn wereld" is dan een heel voordehandliggende gedachte.
Dan zal zo'n iemand het zwaar gaan krijgen in het leven. Je krijgt namelijk gewoon eenmaal 'prikkels' van anderen. Als wat reacties je al tegen gaan zitten om iets te doen wat je leuk lijkt, dan is het inderdaad niet de richting die je op moet gaan. Ik bedoel je speelt het nu wel op 'de vrouw' maar hoe worden mannen wel niet neergezet in de IT? Volgens mij zijn wij toch de anti sociale nerds die lange haren hebben en naar heavy metal luisteren met onze puisten koppen en een dikke bril? Ondanks het feit dat ik niet echt op dat beeld lijk word ik elke dag zowat nog wel een nerd genoemd door vrienden en zelfs mijn manager. Who cares.
Dus als jij/iemand anders wilt leren programmeren dan staat onze (ik spreek maar namens mannen ff) gedachtegang heus niet in de weg. Sterker nog beantwoorden wij vragen (zie:
Programming ) altijd erg zorgvuldig ongeacht wie het is. Of het nu een 15 jarige is (gebruiker F.west98), iemand met 1 post, een vrouw of wat dan ook maakt niet uit.
Als je gewoon doet wat je leuk vind, dan zal het wel goed komen.
Je kunt het namelijk ook van de andere kant bekijken; Ik had dus iemand in een rolstoel die spastisch was en één die een hersenbloeding had gehad waardoor ze wat mannelijke trekjes had in mijn klas. Uiteindelijk hebben hun ook gewoon hun diploma gehaald en ze hebben zich ook vermaakt. Dat was toen we nog allemaal aan het puberen waren maar ze kregen wel het respect. Ze zijn niet gepest of van school af gegaan hierdoor maar hebben het met vlag en wimpel gehaald.
Het is volgens mij maar net hoe iemand er zelf naar kijkt, en aan jouw reacties te lezen heb je zelf misschien slechte ervaringen of kijk je anders naar mannelijke IT'ers.. maar dat kan soms ook totaal anders zijn hoor.