Hydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:05:
[...]
Dat lukt je niet snel hoor

Sowieso, als ik tegen je zeg dat ik vind dat je je onprofessioneel uit, dan ga ik er ook vanuit dat je dat naarmij net zo goed zal doen.
[...]
Je begrijp hopelijk dat dit gewoon management is he? Goeie vriendjes zijn met je onderdanen zodat ze happy zijn, niet moeilijk doen en niet te veel zeuren. Als je een keer te ver gaat is dat gewoon afgelopen en heb je ze enorm veel munitie gegeven om je eruit te werken. En dan kan het ook simpelweg gaan om financiele problemen binnen het bedrijf waardoor mensen eruit moeten. "Oh, verrek, we hebben een dure developer die zich regelmatig beledigend uitlaat naar collega's."
Want dat doe je wel. Ik maak met mijn collega's ook continue geintjes (in de categorie "nee je moeder...") maar ik zal me nooit op die manier uitlaten over iemands werk. Wat jij zegt is geen geintje, het is een uiting van frustratie, en dat is gewoon onprofessioneel. Je kunt het afwimpelen met "zo ben ik nu eenmaal" maar dat levert je op de lange termijn alleen maar problemen op. Die "ik ben nu eenmaal een autistische ITer"-kaart is op den duur ook uitgespeeld.
Op zich heb je wel gelijk dat dat "gewoon management" is. Alleen heb ik dus nooit echt management. Het beste wat het voor mij is, is "iemand die mijn lompe woorden anders verwoord".
Natuurlijk kan ik ook te ver gaan, en weet ik dat me dit een waarschuwing oplevert, maar ik speel het niet af op "ik ben nu eenmaal een autistische ITer". Ik speel het wel (eerlijk gezegd) af op, dat ik heel slecht ben in het reageren op reacties van mensen, zoals deze reactie, en dat ik dus simpelweg in een bepaalde bui heb gereageerd.(En heb ik ook best daarin wel eens "fouten" gemaakt)
Mocht dit op mijn gesprek terugkomen, hoor ik het en zie ik het. En heb ik er uiteraard ook geen moeite mee. Ik heb zelf gezegd dat persoon X de kwaliteiten van een toiletpot heeft. En het maakt niet uit of ik daar achteraf wel of niet (in dit geval wel) achter sta, als het schadelijk is voor mijn werkgever, dat ik dat vind, is het uiteraard minstens een reprimande/waarschuwing/melding-in-gesprek.
En ja, daar heb ik helemaal vrede mee. Ik weet heel goed dat ik daarmee mezelf schade kan toebrengen.
Waarom lacht mijn directe werkgever zich de ballen uit z'n broek? Omdat hij net zo is, maar omdat hij even stil moet staan bij de communicatie, het toch niet doet.
Als dit terugkomt bij het volgende evaluatiegesprek, ben ik de laatste die zegt "ja maar ik was boos" of wat dan ook. Ik zeg eerlijk, dat de persoon die het mailtje stuurde, met zijn/haar reactie, mij zo pissig had gemaakt, dat ik zo reageerde. En dat ik dat dus zelf heb veroorzaakt.
Dit geldt net zo goed (wat mij betreft) voor collega's. Als ik tegen een collega zeg dat hij "ff z'n bek moet houden", heeft'ie me over de rand. En dan kan diegene rekenen op een enorme spraakwaterval aan *kuch*mededelingen*kuch*. En voor die mededelingen, ben IK verantwoordelijk, niemand anders.
Of het me klanten kost? Ach, zullen we het maar houden op, dat ik de luxe positie heb, me daar niet druk om te hoeven maken?
Jammer van de popcorn joh, die kun je beter bewaren voor een goede film met een leuk dametje
tl;dr versie:
Ik weet het, maar ik trek me er ook niet veel van aan, als ik het idee heb dat de andere kant van de lijn onzin praat. En dat kan ik me veroorloven.
Ik weet dat jij (Hydra), wat dat betreft nogal terughoudend bent (is dat het juiste woord?). Ik ben daarin compleet het tegenovergestelde denk ik. Ik zeg wat ik denk, en dikke fuck you als je het er niet mee eens bent.
[
Voor 7% gewijzigd door
Firesphere op 12-12-2013 23:27
]