De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.465 views

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

urk_forever schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:30:
Vorige week een zakelijke bestelling bij KPN geplaatst voor ISDN en ADSL. Dan krijg je dus een code om je bestelstatus mee te bekijken, maar dat werkt voor de meter niet. Bij de ene pagina kan ik wel inloggen, dus ik voer die code in en dan krijg ik een 404 pagina te zien.

Nu kreeg ik net een mailtje met een andere url, en die werkt dus helemaal niet. Ik krijg alleen een witte pagina 8)7 en als ik de source bekijk zie ik veel wit ruimte met wat html er tussendoor. Ik vraag me af of iemand dat ooit getest heeft :?

Gaat om deze url.
Lijkt net of ze er nog mee bezig zijn. Ik zie wat uitgecommenteerde code in de html en in mijn console zie ik:
[15:16:47.862] "DEBUG:simpleDeploy init"
[15:16:47.862] "DEBUG:simpleDeploy setup"

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

kenneth schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:03:
Frustrerend als een concept niet wil landen. Ik zit er al een paar dagen op te hakken en als ik het OOIT eenmaal snap zal ik waarschijnlijk niet begrijpen dat er een dag was dat ik het concept niet snapte.
Nou, dat bleek dus gewoon een domme fout in mijn voorbeeldcode.

Ging om generic variance (in C#), dit werkte niet:
C#:
1
2
3
4
5
// met interface ICovariance<out T>
Covariance<Animal> coAnimal = new Covariance<Animal>();
Covariance<Bird> coBird = new Covariance<Bird>();

coAnimal = coBird;
Dit wel:
C#:
1
2
3
4
ICovariance<Animal> coAnimal = new Covariance<Animal>();
ICovariance<Bird> coBird = new Covariance<Bird>();

coAnimal = coBird;
8)7

Toen ik die covariance eenmaal doorhad was een werkend voorbeeld met contravariance niet al te moeilijk meer:
C#:
1
2
3
4
5
// met interface IContravariance<in T>
IContravariance<Animal> contraAnimal = new Contravariance<Animal>();
IContravariance<Bird> contraBird = new Contravariance<Bird>();

contraBird = contraAnimal;

De grap is dat ik het al dagelijks gebruik (op zich is het vrij intuitief, myAnimal = myBird werkt immers ook) maar de theoretische beschrijving wilde maar niet landen en zelf kreeg ik het niet geïmplementeerd. Door een stomme fout, blijkt nu :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:19:
[...]

In een eerdere post vermeld ik dat wij een klein ICT team zijn binnen onze organisatie van 6 man. Wij werken in een verkooporganisatie.

Het systeem waar het om gaat is een ordersysteem waar onze leden mee werken. Het computer IQ van onze leden is helaas van het niveau 'bevroren visstick'. Aangezien hij (helpdeskmedewerker) de leden het meeste spreekt, weet hij precies wat er speelt bij de leden en hoe zij het systeem gebruiken. Hij kan dus ook het beste bepalen hoe het systeem moet werken. Echter, als we het compleet aan hem overlaten wordt het niet alleen een systeem voor bevroren vissticks, maar ook door bevroren vissticks.

Ik probeer de applicatie zo consistent mogelijk te houden, maar hij komt vaak met ideeën aanzetten zonder er even iets langer over na te denken. Ik doe dat wel en probeer dat met goede onderbouwingen vaak er tegenover te zetten. Helaas botst dat nog wel eens of, zoals vandaag, negeert hij mijn mening gewoon compleet.
Ik zou het even aan je manager voorleggen met de vraag of dit inderdaad de manier is om met input om te gaan vanuit de techniek. Ik neem aan dat een van de kerntaken van een helpdeskmedewerker communiceren is, dus als hij niet fatsoenlijk communiceert functioneert hij ook niet goed.

De durfal zou ook een screenshot van het ticket kunnen toevoegen met daarin de desbetreffende communicatie waarbij toevallig ook een Monsterboard tabje zichtbaar is >:)

iOS developer

Verwijderd

Dood aan Magento. }:|

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:19:
[...]

In een eerdere post vermeld ik dat wij een klein ICT team (van 6 man) zijn binnen onze organisatie. Wij werken in een verkooporganisatie.

Het systeem waar het om gaat is een ordersysteem waar onze leden mee werken. Het computer IQ van onze leden is helaas van het niveau 'bevroren visstick'. Aangezien hij (helpdeskmedewerker) de leden het meeste spreekt, weet hij precies wat er speelt bij de leden en hoe zij het systeem gebruiken. Hij kan dus ook het beste bepalen hoe het systeem moet werken. Echter, als we het compleet aan hem overlaten wordt het niet alleen een systeem voor bevroren vissticks, maar ook door bevroren vissticks.

Ik probeer de applicatie zo consistent mogelijk te houden, maar hij komt vaak met ideeën aanzetten zonder er even iets langer over na te denken. Ik doe dat wel en probeer dat met goede onderbouwingen vaak er tegenover te zetten. Helaas botst dat nog wel eens of, zoals vandaag, negeert hij mijn mening gewoon compleet.
Heeft je manager je dit als opdracht gegeven? Ik kan uit ervaring zeggen dat buiten je functieprofiel treden erg frustrerend en stressvol kan zijn. Als het onder de motorkap maar geen vuilnisbelt is. Ik kan me heel goed voorstellen dat heel veel managers zeggen, waarom doe je dit niet gewoon? Wat maakt het uit als het een systeem voor bevroren vissticks wordt? Het is soms makkelijker om met de flow mee te gaan. Het is een ander verhaal als hij features wil die technisch niet te implementeren zijn of heel lastig zijn te implementeren.

En als je niet eens face-to-face met hem kan praten, dan gaat het met de mail ook niet lukken. Ik doe altijd het omgekeerde. Als het teveel geheenenweer gemaild wordt, direct bellen. Dan ben je er binnen een paar minuten uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Waster op 12-12-2013 15:38 ]

Verwijderd

Waster schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:35:
[...]

Heeft je manager je dit als opdracht gegeven? Ik kan uit ervaring zeggen dat buiten je functieprofiel treden erg frustrerend en stressvol kan zijn. Als het onder de motorkap maar geen vuilnisbelt is. Ik kan me heel goed voorstellen dat heel veel managers zeggen, waarom doe je dit niet gewoon? Wat maakt het uit als het een systeem voor bevroren vissticks wordt? Het is soms makkelijker om met de flow mee te gaan. Het is een ander verhaal als hij features wil die technisch niet te implementeren zijn of heel lastig zijn te implementeren.

En als je niet eens face-to-face met hem kan praten, dan gaat het met de mail ook niet lukken. Ik doe altijd het omgekeerde. Als het teveel geheenenweer gemaild wordt, direct bellen. Dan ben je er binnen een paar minuten uit.
Ik denk dat het sowieso altijd beter is om kritisch na te denken over de eisen / wensen van de klant. Soms vraagt de klant 'X' maar kan jij met oplossing Y komen die voor de klant hetzelfde eindresultaat heeft maar toch ook nog op andere manieren beter is.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

[...]

Voor veel mensen is zo gaan denken het begin van het einde.

Als dat mijn functieprofiel is zou ik ook direct een andere baan zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 12-12-2013 16:02 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:51
[...]

Het is een ander verhaal als hij features wil die technisch niet te implementeren zijn of heel lastig zijn te implementeren.
Dat is het hem juist. Hij weet niet hoe het onder water werkt en de voorstellen die hij doet zijn vaak oplossingen waar ik allerlei vage hacks voor moet toevoegen aan de code in plaats van dat het consistent met de rest werkt.

Even het simpelste van het simpelste voorbeeld:
Een order heeft een status. Deze status wordt bij de klant op het scherm getoond. De status bepaald onder andere wat je allemaal met een order kan doen. Deze status heeft een bepaalde tekst (die getoond wordt), bijvoorbeeld 'verzonden'. Even lekker simpel houden.
Nu wilt hij dat een order bij status X de tekst weergeeft van status Y. Dit plaatst hij als volgt:
Als de order status X heeft, toon de tekst van status Y.
Dit vind ik raar. Want de order heeft status X en niet status Y. En het systeem reageert ook alsof de order status X heeft. Dit zou verwarrend zijn voor de gebruiker.
Dus ik geef dit aan en vraag waarom hij dit zo wilt hebben. Enige reactie die ik dan krijg is:
Als de order status X heeft, toon de tekst van status Y.
Oftewel een exacte kopie van wat hij al eerder poste zonder enig argument of enige reactie op mijn vraag.

In het begin van deze soap serie (want dat is het inmiddels heb ik het idee), stapte ik naar hem persoonlijk en vroeg hem dan 'ja, maar waarom dan?'. Maar daarbij raakten we soms zo in discussie, dat we er niet uitkwamen. Soms zei hij zelfs 'ja, doe nou maar gewoon. Jij bouwt, ik test en zeg wel of het goed is of niet'.

Ja houdoe! Zo ben ik dus niet met hem getrouwd. Niet als hij geen degelijke onderbouwing geeft.
Ik wil net als hem een zo goed mogelijk systeem voor onze leden bouwen, maar niet op deze manier. Ik ben geen hond die apporteert zodra zijn baasje de opdracht geeft.

En ook de manager is het hier met me eens. Daar hebben we het 2 weken geleden dus over gehad in ons gesprek (waar we met z'n drieën aan deelnamen). En dat is dus sinds vandaag weer helemaal teniet gedaan.
Bosmonster schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:02:
[...]

Voor veel mensen is zo gaan denken het begin van het einde.

Als dat mijn functieprofiel is zou ik ook direct een andere baan zoeken.
Als ik letterlijk als een robot moet gaan programmeren kan ik net zo goed voor de belastingdienst gaan werken. Daar wordt je code nog net niet voor je uitgetypt in een document wat je vervolgens in echte code mag overtypen. :P

De vrijheid om na te denken over situaties en samen tot mooie oplossingen te komen is hetgeen wat dit vak interessant maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 12-12-2013 16:27 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:16:
[...]

Dat is het hem juist. Hij weet niet hoe het onder water werkt en de voorstellen die hij doet zijn vaak oplossingen waar ik allerlei vage hacks voor moet toevoegen aan de code in plaats van dat het consistent met de rest werkt.

Even het simpelste van het simpelste voorbeeld:
Een order heeft een status. Deze status wordt bij de klant op het scherm getoond. De status bepaald onder andere wat je allemaal met een order kan doen. Deze status heeft een bepaalde tekst (die getoond wordt), bijvoorbeeld 'verzonden'. Even lekker simpel houden.
Nu wilt hij dat een order bij status X de tekst weergeeft van status Y. Dit plaatst hij als volgt:

[...]

Dit vind ik raar. Want de order heeft status X en niet status Y. En het systeem reageert ook alsof de order status X heeft. Dit zou verwarrend zijn voor de gebruiker.
Dus ik geef dit aan en vraag waarom hij dit zo wilt hebben. Enige reactie die ik dan krijg is:

[...]

Oftewel een exacte kopie van wat hij al eerder poste zonder enig argument of enige reactie op mijn vraag.

In het begin van deze soap serie (want dat is het inmiddels heb ik het idee), stapte ik naar hem persoonlijk en vroeg hem dan 'ja, maar waarom dan?'. Maar daarbij raakten we soms zo in discussie, dat we er niet uitkwamen. Soms zei hij zelfs 'ja, doe nou maar gewoon. Jij bouwt, ik test en zeg wel of het goed is of niet'.

Ja houdoe! Zo ben ik dus niet met hem getrouwd. Niet als hij geen degelijke onderbouwing geeft.
Ik wil net als hem een zo goed mogelijk systeem voor onze leden bouwen, maar niet op deze manier. Ik ben geen hond die apporteert zodra zijn baasje de opdracht geeft.

En ook de manager is het hier met me eens. Daar hebben we het 2 weken geleden dus over gehad in ons gesprek (waar we met z'n drieën aan deelnamen). En dat is dus sinds vandaag weer helemaal teniet gedaan.

[...]

Als ik letterlijk als een robot moet gaan programmeren kan ik net zo goed voor de belastingdienst gaan werken. Daar wordt je code nog net niet voor je uitgetypt in een document wat je vervolgens in echte code mag overtypen. :P

De vrijheid om na te denken over situaties en samen tot mooie oplossingen te komen is hetgeen wat dit vak interessant maakt.
Ouch, dat soort figuren zijn altijd lastig. Die menen dat hun idee/concept per definitie perfect is.

Ik heb enige pagina's terug een mailtje uitgetypt wat je misschien een beetje kunt bijschaven voor jouw situatie? (De frustratie is op ongeveer hetzelfde gestoeld geloof ik ;) )

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Weet je waar ik het beste met de business samengewerkt heb? Op een plek waar er potentieel doden konden vallen als er een fout in het systeem zat. Dan zorgde ik heel netjes dat alles goed functioneerde en als ik reageerde met dat is verwarrend voor het gebruikers / het systeem / klopt niet met de andere logica kon degene óf dat risico nemen óf het gewoon van me aannemen. En geloof maar dat mensen niet graag voor dat soort risico's verantwoordelijk wilden zijn.

Ging altijd goed.

Jullie probleem is dat een bos bloemen maar een bos bloemen is en als die verkeerd bezorgd wordt dan kost dat alleen geld. Als door verwarrende status X als Y voor te doen iemand zijn linker- in plaats van rechterteelbal geamputeerd zou worden dan hing er ook niet zo'n "doe dat maar gewoon boeit niet" mentaliteit bij dat helpdeskfiguur.

Weet je wel zeker dat je die helpdesker nodig hebt? Wellicht dat hij gewoon wegbezuinigd kan worden uit het project. Wellicht dat je liever met de eindgebruikers spart.

iOS developer

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:16:
[...]

Ik begrijp je nu wat beter. Nu heb je wel wat extra troefkaarten achter de hand. Als er features zonder reden worden toegevoegd en ook nog veel tijd kosten om te implementeren sta je wel sterk. En als hij ook geen intentie wil geven waarom features worden toegevoegd is het ook makkelijk om je standpunt te houden, aangezien je de achtergrond moet weten om bepaalde features te kunnen implementeren. Is het ook een optie om te zeggen dat je het op de takenlijst zet en hem op zo'n lage prioriteit zet dat je in de praktijk hem nooit gaat uitvoeren? Dan hoef jij niet te escaleren, maar dan moet hij het zelf doen.

Verwijderd

HOLY SHIT. All these years and I never knew about the double wrap!? Tweet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BbJuwrcIgAApWXD.jpg

• PdeBie
Firesphere schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:36:
[...]

Ik heb enige pagina's terug een mailtje uitgetypt wat je misschien een beetje kunt bijschaven voor jouw situatie? (De frustratie is op ongeveer hetzelfde gestoeld geloof ik ;) )
Inmiddels 12 pagina's terug, maar nog niet tegengekomen :P

@de rest hierboven:
Hij is helaas wel nodig op de helpdesk, dus wegbezuinigen gaat niet. Hij werkt momenteel het langst van ons allemaal op de afdeling (14 jaar al geloof ik), dus hij heeft verreweg de meeste kennis. helaas niet verreweg het meeste verstand :X

-edit-
Ik heb de manager vandaag een mail hierover gestuurd met een verwijzing naar het desbetreffende ticket. Morgen even met hem om de tafel zitten over deze kwestie.

[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 12-12-2013 16:47 . Reden: op verstuur geklikt ipv voorbeeld ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:45:
[...]

Inmiddels 12 pagina's terug, maar nog niet tegengekomen :P

@de rest hierboven:
Hij is helaas wel nodig op de helpdesk, dus wegbezuinigen gaat niet. Hij werkt momenteel het langst van ons allemaal op de afdeling (14 jaar al geloof ik), dus hij heeft verreweg de meeste kennis. helaas niet verreweg het meeste verstand :X

-edit-
Ik heb de manager vandaag een mail hierover gestuurd met een verwijzing naar het desbetreffende ticket. Morgen even met hem om de tafel zitten over deze kwestie.
Firesphere in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"
:P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• PdeBie
ah, compleet overheen gekeken dus :+
Hij is me wel ietwat te heftig haha. :P

Heb het zelf als volgt:
-- mail verwijderd. --

[ Voor 88% gewijzigd door PdeBie op 12-12-2013 20:48 ]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Firesphere schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:52:
Er komt een dag, dat elke designer die mij een mailtje stuurt met pixelfucking op de halve pixel, slecht aangeleverde PSD's, maar bizar hoge standaarden, een nekschot krijgt van mij.

Elke designer dus.

Zo, mailtje verstuurd....
Fucking onprofessioneel. Sorry.

https://niels.nu

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:33:
[...]

Och, naar de juiste persoon kan ik zulk soort mailtjes prima sturen.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:33:
[...]

Je weet inmiddels toch hoe F1r€Sph3re is? :+

We are shaping the future

• Douweegbertje

Douweegbertje

tbh zou ik niet mijn interne mails hier neer zetten, ongeacht of je het anoniem hebt gemaakt. Als je er echt mee zit vraag je advies in je directe omgeving. Ongeacht of je nu gelijk heb, of dat een nette mail is etc. zou je het niet buiten je werk online moeten zetten..
Imo ben je dan haast slechter aan het werk dan die helpdesk kerel.

Verwijderd

douweegbertje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:11:
tbh zou ik niet mijn interne mails hier neer zetten, ongeacht of je het anoniem hebt gemaakt. Als je er echt mee zit vraag je advies in je directe omgeving. Ongeacht of je nu gelijk heb, of dat een nette mail is etc. zou je het niet buiten je werk online moeten zetten..
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Nu kan pdebie enkel rekenen op zijn manager maar ik denk dat elk advies (maakt niet uit of het van zijn vriendin komt of van ons) kan gebruiken.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

douweegbertje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:11:
Het staat jezelf natuurlijk altijd vrij om zo'n situatie op een bepaalde manier in te schatten, maar ik denk dat niet veel mensen het met je eens zullen zijn. Geanonimiseerd vind ik, en ik denk de meeste mensen met mij, geen probleem. Wat kun je dan nog wel zeggen? "Niet zo'n fijne dag gehad vandaag"?

• PdeBie
ik snap douweegbertje wel. :)
Ik zal normaal gesproken ook nooit zomaar interne mails online plaatsen.

Echter, loopt deze situatie al zo lang en heb ik al zo vaak met de manager hierover gesproken dat hij wel weet dat ik er ook buiten mijn werk om mee zit. Ik heb urenlang met mijn vriendin erover gepraat, in mijn vriendengroep, heck ik vernoem al m'n vijanden in BF4 nog naar mijn collega.
Dat weet mijn manager allemaal (al heb ik hem nog niet over BF4 verteld, maar afijn....).

Hij weet hoe erg ik hiermee zat en na afgelopen gesprek, twee weken geleden, leek het weer de goede kant op te gaan. Helaas blijkt uit het gedrag van m'n collega vandaag, dat er niet heel veel veranderd is.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Patriot schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:15:
[...]

Het staat jezelf natuurlijk altijd vrij om zo'n situatie op een bepaalde manier in te schatten, maar ik denk dat niet veel mensen het met je eens zullen zijn. Geanonimiseerd vind ik, en ik denk de meeste mensen met mij, geen probleem. Wat kun je dan nog wel zeggen? "Niet zo'n fijne dag gehad vandaag"?
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:40:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Nu kan pdebie enkel rekenen op zijn manager maar ik denk dat elk advies (maakt niet uit of het van zijn vriendin komt of van ons) kan gebruiken.
Volgens mij missen jullie allebei mijn punt. Als pdebie alles had gezegd tot aan dat mailtje was er niet veel aan de hand. Het gaat er mij ook niet over of iemand nou wel/niet zijn mening geeft, of dat iemand advies wilt. Echter juist op het punt dat er interne data naar buiten komt, zwart op wit met alleen wat dingetjes doorgestreept ga je over een bepaalde lijn.

Dit is niet iets wat ik persoonlijk vind, maar stel dat zijn 'incident' escaleert? Je staat dan ENORM zwak op het moment dat {helpdeskmedewerker} dit topic vind, en dit doorspeelt. Dit kan bij vele bedrijven domweg een ontslag betekenen (om het maar even de ergste vorm te pakken, zal wel niet zo zwart-wit zijn :p). Uiteindelijk is het allemaal een politiek spelletje en nu heeft pdebie zich op papier de zwakste persoon gemaakt.

Dus wees even reëel met jezelf. Helpt het dat je een antwoord mail hier plaats? Die mail verschaft ons eigenlijk geen extra informatie. Alles wat je zei was nogal duidelijk en het voegt (voor mij dan) niets toe.

Zie dit overigens niet als een persoonlijke mening, want ik snap je situatie wel.. maar gebruik dit stukje als tip/hint.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik wou dat ik Cocoa Design Patterns gekocht had in plaats van het gewone Objective-C boek. Ik denk dat je beter gewoon C kunt leren en dan praktisch moet leren werken met Cocoa. Objective-C is niet echt het lezen een boek waard, zeker al als je aan de syntax gewend bent en een basis van C hebt.

iOS developer

Verwijderd

douweegbertje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:39:
[...]

[...]

Volgens mij missen jullie allebei mijn punt. Als pdebie alles had gezegd tot aan dat mailtje was er niet veel aan de hand. Het gaat er mij ook niet over of iemand nou wel/niet zijn mening geeft, of dat iemand advies wilt. Echter juist op het punt dat er interne data naar buiten komt, zwart op wit met alleen wat dingetjes doorgestreept ga je over een bepaalde lijn.

Dit is niet iets wat ik persoonlijk vind, maar stel dat zijn 'incident' escaleert? Je staat dan ENORM zwak op het moment dat {helpdeskmedewerker} dit topic vind, en dit doorspeelt. Dit kan bij vele bedrijven domweg een ontslag betekenen (om het maar even de ergste vorm te pakken, zal wel niet zo zwart-wit zijn :p). Uiteindelijk is het allemaal een politiek spelletje en nu heeft pdebie zich op papier de zwakste persoon gemaakt.

Dus wees even reëel met jezelf. Helpt het dat je een antwoord mail hier plaats? Die mail verschaft ons eigenlijk geen extra informatie. Alles wat je zei was nogal duidelijk en het voegt (voor mij dan) niets toe.

Zie dit overigens niet als een persoonlijke mening, want ik snap je situatie wel.. maar gebruik dit stukje als tip/hint.
Ik begrijp wat je bedoelt en kan me ook wel vinden in je uitleg. Achteraf bekeken zijn er ook een aantal die ik hier (of ergens anders op het forum) niet had mogen posten. Helaas is het niet altijd even simpel om die reacties aan te passen. Als iemand je bericht gequote heeft is het zelf helemaal onmogelijk om je reactie ongedaan te maken.

Toch begrijp ik dat pdebie zijn mail hier geplaatst heeft. We kunnen hem eventueel zeggen wat wij anders zouden hebben aangepakt in de mail en wat de volgende stappen kunnen zijn.

Het is inderdaad niet altijd even makkelijk om de juiste keuze te maken.

• PdeBie
naja, niet zozeer dat ik bang ben voor ontslag of iets dergelijks, maar ik snap het punt van douweegbertje. Heb de mail dan ook verwijderd.

Degene die hem gezien hebben, weten dat het een nette mail was waarin ik mijn mening even duidelijk maak. :)

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 16:11
Iemand die SignalR al in productie gebruikt? Ben nu een proof of concept aan het bakken om vanaf een server te loggen naar clients die geconnect zijn (en die subscriben op dat bepaalde type logging). Tot dusver werkt het allemaal behoorlijk makkelijk :).

Overigens vind ik de Task Parallel Library in .NET erg prettig werken i.c.m. async/await, leest erg fluent weg:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
connection.Start().ContinueWith(task =>
    {
        if (task.IsFaulted)
        {
            Console.WriteLine("There was an error opening the connection:{0}", task.Exception.GetBaseException());
        }
        else
        {
            Console.WriteLine("Connected");
        }
    }).Wait();

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• Hydra
Firesphere schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:38:
Och, naar de juiste persoon kan ik zulk soort mailtjes prima sturen.
Je kunt naar niemand zulke mailtjes sturen. Dat is ZO makkelijk een keer tegen je te gebruiken.

Verwijderd

BikkelZ schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:40:
Ik wou dat ik Cocoa Design Patterns gekocht had in plaats van het gewone Objective-C boek. Ik denk dat je beter gewoon C kunt leren en dan praktisch moet leren werken met Cocoa. Objective-C is niet echt het lezen een boek waard, zeker al als je aan de syntax gewend bent en een basis van C hebt.
Cocoa Design Patterns is een leuk boek, heb hem hier ook op de plank staan. Maar het is heel anders dan een "gewoon" Objective-C boek. In dat "gewone" boek staan talloze dingen die je zelf niet bedenkt, je kan daar beter een keer snel doorheen gaan en later als naslagwerk gebruiken.

Ik heb vandaag Clean Code binnengekregen. Daar maar eens aan beginnen vanavond. :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:54:
[...]

Cocoa Design Patterns is een leuk boek, heb hem hier ook op de plank staan. Maar het is heel anders dan een "gewoon" Objective-C boek. In dat "gewone" boek staan talloze dingen die je zelf niet bedenkt, je kan daar beter een keer snel doorheen gaan en later als naslagwerk gebruiken.
Ik merk gewoon dat ik in de dagelijkse praktijk vrijwel geen enkel probleem heb met die aparte syntax van Objective-C maar wel tegen C problemen aanloop in blocks of op andere niveaus en aan de andere kant ook merk dat als je niet het juiste pattern toepast je applicatie snel een zooitje wordt met enorme ViewControllers.
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:54:
[...]

Ik heb vandaag Clean Code binnengekregen. Daar maar eens aan beginnen vanavond. :)
In de queue

iOS developer

• Douweegbertje

Douweegbertje

Zat altijd een beetje te lurken op stackoverflow, aangezien de meeste 'technische' vraagjes en simpel heden daar wel staan en #1 ranken op google. Nu toch maar eens de moeite genomen om wat toe te voegen. Nu heb ik een beetje het gevoel:

Afbeeldingslocatie: http://www.troll.me/images/futurama-fry/not-sure-if-im-smart-or-others-really-stupid.jpg

Al meerdere antwoorden gegeven, vooral op dingen die echt.. wtf simpel zijn (voor mij misschien dan?).. Beetje moeite van iemand had al veel uitgemaakt. Valt me dan op dat mensen echt beginners zijn, terwijl ze vaak aan de andere kant ook aardig wat 'puntjes' hebben.

Dus nu weet ik het nog niet helemaal, ben ik nou zo fucking briljant of hun zo n00b? :x

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
douweegbertje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:26:
Zat altijd een beetje te lurken op stackoverflow, aangezien de meeste 'technische' vraagjes en simpel heden daar wel staan en #1 ranken op google. Nu toch maar eens de moeite genomen om wat toe te voegen. Nu heb ik een beetje het gevoel:

[afbeelding]

Al meerdere antwoorden gegeven, vooral op dingen die echt.. wtf simpel zijn (voor mij misschien dan?).. Beetje moeite van iemand had al veel uitgemaakt. Valt me dan op dat mensen echt beginners zijn, terwijl ze vaak aan de andere kant ook aardig wat 'puntjes' hebben.

Dus nu weet ik het nog niet helemaal, ben ik nou zo fucking briljant of hun zo n00b? :x
ik zal je uit je droom helpen, je bent niet 'zo fucking briljant' ... het probleem heeft meer te maken met dat SO een makkelijk gereedschap is om je vraag op te dumpen, zodat je zelf niet hoeft na te denken... veel van de posts op SO had men zelf op kunnen lossen als ze zelf gewoon ff 5 minuten hadden gegoogled ipv 1 minuut spenderen om het te posten op SO.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:51:
[...]

Je kunt naar niemand zulke mailtjes sturen. Dat is ZO makkelijk een keer tegen je te gebruiken.
Ehhh, jawel, dat kan ik prima. Zonder problemen kan ik aangeven dat diegene stront praat. En als ze het tegen me gebruiken? Is dat hun probleem, niet de mijne.

Dus ja, dat kan ik wel. Echt gewoon wel, en het interesseert me ongeveer evenveel als een documentaire over het leven van een dode zee-egel hoe het ontvangen wordt.

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:34:
[...]

Ehhh, jawel, dat kan ik prima. Zonder problemen kan ik aangeven dat diegene stront praat. En als ze het tegen me gebruiken? Is dat hun probleem, niet de mijne.

Dus ja, dat kan ik wel. Echt gewoon wel, en het interesseert me ongeveer evenveel als een documentaire over het leven van een dode zee-egel hoe het ontvangen wordt.
Het kan wel degelijk tegen je gebruikt worden hoor. Wat als die designer even met potentièle klanten gaat praten?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:36:
[...]

Het kan wel degelijk tegen je gebruikt worden hoor. Wat als die designer even met potentièle klanten gaat praten?
Dan moet'ie eerst z'n kont afvegen

• Alex)
Firesphere schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:38:
[...]

Dan moet'ie eerst z'n kont afvegen
_O-

• Hydra
Tering :O

Je begrijpt hopelijk wel dat als jij een keer een conflict met iemand krijgt de persoon aan wie je de mail gestuurd heeft dit gewoon tegen je kan gebruiken?

Nog even afgezien daarvan: als een developer in mijn club (ik ben projectleider) zo zou communiceren met iemand intern of extern dan zou ik hem "vriendelijk verzoeken" op een normale manier te communiceren. En dat is dan een discussie die ik hoe dan ook ga winnen. Omdat dergelijke teksten gewoon fucking onprofessioneel zijn.
Ik vind er niks grappig aan. Je zal er maar mee samen moeten werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Hydra op 12-12-2013 21:48 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:47:
[...]

Tering :O

Je begrijpt hopelijk wel dat als jij een keer een conflict met iemand krijgt de persoon aan wie je de mail gestuurd heeft dit gewoon tegen je kan gebruiken?

Nog even afgezien daarvan: als een developer in mijn club (ik ben projectleider) zo zou communiceren met iemand intern of extern dan zou ik hem "vriendelijk verzoeken" op een normale manier te communiceren. En dat is dan een discussie die ik hoe dan ook ga winnen. Omdat dergelijke teksten gewoon fucking onprofessioneel zijn.

[...]

Ik vind er niks grappig aan. Je zal er maar mee samen moeten werken.
Ik communiceer zoals ik geschikt acht.
En dus in dit geval, keihard/smerig. Jep.
Dat maakt mij in jouw ogen een idioot ofzo? Je doet maar hoor :)

En ik ben (dus?) blij niet met jou te hoeven samenwerken duidelijk :) . Niks persoonlijks hoor, maar als je niet tegen mijn uitspattingen van vocabulaire kunst kunt, sjah, dan niet :)

Prachtig hoe je opmerking A rechttrekt naar een complete communicatieskill. Hoewel die van mij niet heel sterk is, is je conclusie een prachtig voorbeeld van "kort door de bocht praten"

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 12-12-2013 21:54 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik denk dat Fireshere wel weet dat die designer nergens gaat komen _O- Ach soms moet je het er maar eens uit gooien. Zelf zou ik het niet doen, maar soms wil ik het wel. Daarom altijd leuk om te zien als iemand het wel doet. :Y

edit;

Zie nu dat ik FireShere typte haha. Deed me gelijk denken aan sean connery

Afbeeldingslocatie: http://www.fodrizzle.com/wp-content/uploads/2012/03/Sean-Moustache-you-a-Question.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Douweegbertje op 12-12-2013 21:57 ]

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 15:44
douweegbertje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:53:
Ik denk dat Fireshere wel weet dat die designer nergens gaat komen _O- Ach soms moet je het er maar eens uit gooien. Zelf zou ik het niet doen, maar soms wil ik het wel. Daarom altijd leuk om te zien als iemand het wel doet. :Y
neemt niet weg dat het gebruik van dergelijk taalgebruik onprofessioneel overkomt...

Ben het in dit geval wel met Hydra eens. Als je dat soort uitspattingen hebt en je MOET het kwijt kan je dat beter Face2Face doen vind ik.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Down schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:50:
Iemand die SignalR al in productie gebruikt? Ben nu een proof of concept aan het bakken om vanaf een server te loggen naar clients die geconnect zijn (en die subscriben op dat bepaalde type logging). Tot dusver werkt het allemaal behoorlijk makkelijk :)
Yup, werkt prima.

Roomba E5 te koop

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

douweegbertje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:53:
Dit betreft inderdaad een designer die zo'n eigen koers wil varen, dat het resultaat domweg belachelijk is ja :) En dan ga ik echt niet op m'n kont zitten en doen alsof er niets mis is met zijn design :)
Kips schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:55:
[...]

neemt niet weg dat het gebruik van dergelijk taalgebruik onprofessioneel overkomt...

Ben het in dit geval wel met Hydra eens. Als je dat soort uitspattingen hebt en je MOET het kwijt kan je dat beter Face2Face doen vind ik.
Dat het professioneel of onprofessioneel overkomt, is dus totaal afhankelijk van de situatie :) . Ik schiet alleen wel, als iemand een doelwit vasthoudt :)
Heb je verder wel gelijk in, maar diegene leeft aan de andere kant van't land. Geen zin in om naar toe te gaan :) (Vooral omdat hierheen komen hem/haar teveel moeite was)

Verwijderd

Je zou haast denken dat onze FireSphere in zijn maandelijkse periode zit, tering! _O-

Maar verder kan ik er natuurlijk niet echt over oordelen. Ik snap dat designers heel erg kunnen zijn, heb er zelf ook wel aanvaringen mee gehad, dat ik ze het liefst letterlijk aangevaren zou hebben… Maar toch vind ik dat je je in zulke situaties niet moet laten kennen en professioneel moet blijven. :)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

/me zwaait met Hydra-vlaggetje

Hoe je de frustratie uit is grappig, Firesphere. Dat je het mailtje ook echt naar een collega en/of zakelijke partner stuurt daarentegen :F Ik hoop maar dat dit soort gedrag nooit slecht voor je zal uitpakken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kenneth schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:03:
/me zwaait met Hydra-vlaggetje

Hoe je de frustratie uit is grappig, Firesphere. Dat je het mailtje ook echt naar een collega en/of zakelijke partner stuurt daarentegen :F Ik hoop maar dat dit soort gedrag nooit slecht voor je zal uitpakken.
In 8 jaar nog geen last van gehad. Wel wat designers kwijtgeraakt die niet meer met mij willen werken :)
Maargoed, dat zal me wat, eerlijk gezegd.

Enneuh, het is een kleine S, voor iedereen die FireSphere schrijft, het is Firesphere, 1 woord, 1 hoofdletter :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 12-12-2013 22:06 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Care 2 share? Ik heb zelf een website met SignalR en werkt ook prima, is een gaming website waarbij mensen online kunnen betten op uitslagen welke live worden bijgehouden, hoe heb jij bv het serverdeel gedaan?

• Hydra
Firesphere schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:05:
In 8 jaar nog geen last van gehad. Wel wat designers kwijtgeraakt die niet meer met mij willen werken :)
Ah, en dat mensen niet meer met je samen willen werken is voor jou geen hint dat je gewoon te ver gaat?

Ik vind het gewoon respectloos. Maargoed, je gaat er wel achter komen.
kenneth schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:03:
Ik hoop maar dat dit soort gedrag nooit slecht voor je zal uitpakken.
Ik hoop het wel eigenlijk. Niks tegen hem persoonlijk maar ik ben zelf wel van de harde leerschool. Er komt een moment dat hij een mailtje stuurt waar iemand wel gewoon mee naar een manager stapt. Zo ga je niet om met collega's.

[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 12-12-2013 22:12 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:10:
[...]

Ah, en dat mensen niet meer met je samen willen werken is voor jou geen hint dat je gewoon te ver gaat?

Zal ik hier maar niet op reageren? :D

Verwijderd

Firesphere, werk je eigenlijk voor een baas of voor jezelf? :+

• Hydra
Firesphere schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:11:
[...]

Zal ik hier maar niet op reageren? :D
Hoezo?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:12:
Firesphere, werk je eigenlijk voor een baas of voor jezelf? :+
Beide.
Ik wil je niet beledigen :P
Hydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:10:
[...]

[...]

Ik hoop het wel eigenlijk. Niks tegen hem persoonlijk maar ik ben zelf wel van de harde leerschool. Er komt een moment dat hij een mailtje stuurt waar iemand wel gewoon mee naar een manager stapt. Zo ga je niet om met collega's.
Mijn huidige werkgever, zowel via echte werkgever als direct, lacht zich de ballen uit z'n broek om zulke reacties 8)
Je hebt op zich wel gelijk hoor, maar mijn "care" limiet is ruimschoots bereikt, met een overduidelijk gevolg.
En ik zelf? Meh, ik /care.

[ Voor 53% gewijzigd door Firesphere op 12-12-2013 22:21 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Jeetje lekker boeiend hoe iemand reageert? Probeer nou niet iemand te overtuigen dat het op manier X of Y moet... Als hij mentaal gestoord was en sociaal niet kon communiceren, wat doet hij dan hier op dit forum? Alsof je voor deze discussie het zelfde over hem dacht?
Ik kijk gewoon ff verder, lekker boeiend als je een 'hoi ik ben een designer' even de grond in boort. Dan zal dat wel een rede hebben en wil je al niet eens meer met zo'n gast werken.

Heb soms liever dat iemand zegt "je zuigt balle" ipv politiek correcte antwoorden. 9/10x heb je er veel meer aan.

De mensen die altijd maar lief doen en schijnheilig doen zijn soms net zo erg, het is alleen maar net waar je tegen kan toch?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gaat niet om of ik reageer op manier X of Y douweegbertje. Schijnt te gaan om dat ik gewoon keihard iemand uitmaak voor een zak stront :D

En ik ben me echt wel bewust van wie het wel en niet kan hebben, en tegen wie ik het wel en niet kan zeggen hoor :)
Lief zal ik echter nooit zijn.

• sig69
  • Nu online
Megamind schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:08:
[...]

Care 2 share? Ik heb zelf een website met SignalR en werkt ook prima, is een gaming website waarbij mensen online kunnen betten op uitslagen welke live worden bijgehouden, hoe heb jij bv het serverdeel gedaan?
Ach niet zo heel spannend allemaal, wat interne sites met een paar 100 clients die updates versturen en ontvangen. De serverkant draait in een MVC webapplicatie.

Roomba E5 te koop

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

sig69 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:23:
[...]

Ach niet zo heel spannend allemaal, wat interne sites met een paar 100 clients die updates versturen en ontvangen. De serverkant draait in een MVC webapplicatie.
Dergelijke applicaties draaien wmb in RIAK. Traag, maar gigantisch schaalbaar, en in schaalbaarheid dus veel sneller.

• Alex)
Mij lijkt het best leuk om Firesphere als collega te hebben, zolang hij soortgelijke opmerkingen in zijn richting ook weet te waarderen. :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:29:
Mij lijkt het best leuk om Firesphere als collega te hebben, zolang hij soortgelijke opmerkingen in zijn richting ook weet te waarderen. :)
Wees gerust, als ik een sneer terug heb, krijg je'm :)

• sig69
  • Nu online
RIAK?

Roomba E5 te koop

• Douweegbertje

Douweegbertje

• Megamind
sig69 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:23:
[...]

Dat heb ik ook zo, ik maak een aparte server thread aan in de app startup die daarna z'n eigen leven gaat leiden, wordt hoop in cache gezet, maar zelfs met IIS8.5 feature waarbij je site gaat slapen ipv uitschakelen na 20 minuten werkt het prima.

• sig69
  • Nu online
Dat RIAK is wel een hele andere technologie natuurlijk. Gebruik je dat in web applicaties? Bij ons draait het in een vergelijkbare setup als Megamind omschrijft.

Roomba E5 te koop

• Hydra
Dat lukt je niet snel hoor :) Sowieso, als ik tegen je zeg dat ik vind dat je je onprofessioneel uit, dan ga ik er ook vanuit dat je dat naarmij net zo goed zal doen.
Mijn huidige werkgever, zowel via echte werkgever als direct, lacht zich de ballen uit z'n broek om zulke reacties 8)
Je begrijp hopelijk dat dit gewoon management is he? Goeie vriendjes zijn met je onderdanen zodat ze happy zijn, niet moeilijk doen en niet te veel zeuren. Als je een keer te ver gaat is dat gewoon afgelopen en heb je ze enorm veel munitie gegeven om je eruit te werken. En dan kan het ook simpelweg gaan om financiele problemen binnen het bedrijf waardoor mensen eruit moeten. "Oh, verrek, we hebben een dure developer die zich regelmatig beledigend uitlaat naar collega's."

Want dat doe je wel. Ik maak met mijn collega's ook continue geintjes (in de categorie "nee je moeder...") maar ik zal me nooit op die manier uitlaten over iemands werk. Wat jij zegt is geen geintje, het is een uiting van frustratie, en dat is gewoon onprofessioneel. Je kunt het afwimpelen met "zo ben ik nu eenmaal" maar dat levert je op de lange termijn alleen maar problemen op. Die "ik ben nu eenmaal een autistische ITer"-kaart is op den duur ook uitgespeeld.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hey Fireshere, ik wil niet stoken hoor maar hij noemt je een autist!

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-Rc8k_D3yYoE/Tw4IyOKMysI/AAAAAAAAAls/awgasVzJMfA/s320/Stephen-Colbert-Popcorn.gif

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:05:
[...]

Dat lukt je niet snel hoor :) Sowieso, als ik tegen je zeg dat ik vind dat je je onprofessioneel uit, dan ga ik er ook vanuit dat je dat naarmij net zo goed zal doen.

[...]

Je begrijp hopelijk dat dit gewoon management is he? Goeie vriendjes zijn met je onderdanen zodat ze happy zijn, niet moeilijk doen en niet te veel zeuren. Als je een keer te ver gaat is dat gewoon afgelopen en heb je ze enorm veel munitie gegeven om je eruit te werken. En dan kan het ook simpelweg gaan om financiele problemen binnen het bedrijf waardoor mensen eruit moeten. "Oh, verrek, we hebben een dure developer die zich regelmatig beledigend uitlaat naar collega's."

Want dat doe je wel. Ik maak met mijn collega's ook continue geintjes (in de categorie "nee je moeder...") maar ik zal me nooit op die manier uitlaten over iemands werk. Wat jij zegt is geen geintje, het is een uiting van frustratie, en dat is gewoon onprofessioneel. Je kunt het afwimpelen met "zo ben ik nu eenmaal" maar dat levert je op de lange termijn alleen maar problemen op. Die "ik ben nu eenmaal een autistische ITer"-kaart is op den duur ook uitgespeeld.
Op zich heb je wel gelijk dat dat "gewoon management" is. Alleen heb ik dus nooit echt management. Het beste wat het voor mij is, is "iemand die mijn lompe woorden anders verwoord".
Natuurlijk kan ik ook te ver gaan, en weet ik dat me dit een waarschuwing oplevert, maar ik speel het niet af op "ik ben nu eenmaal een autistische ITer". Ik speel het wel (eerlijk gezegd) af op, dat ik heel slecht ben in het reageren op reacties van mensen, zoals deze reactie, en dat ik dus simpelweg in een bepaalde bui heb gereageerd.(En heb ik ook best daarin wel eens "fouten" gemaakt)

Mocht dit op mijn gesprek terugkomen, hoor ik het en zie ik het. En heb ik er uiteraard ook geen moeite mee. Ik heb zelf gezegd dat persoon X de kwaliteiten van een toiletpot heeft. En het maakt niet uit of ik daar achteraf wel of niet (in dit geval wel) achter sta, als het schadelijk is voor mijn werkgever, dat ik dat vind, is het uiteraard minstens een reprimande/waarschuwing/melding-in-gesprek.
En ja, daar heb ik helemaal vrede mee. Ik weet heel goed dat ik daarmee mezelf schade kan toebrengen.

Waarom lacht mijn directe werkgever zich de ballen uit z'n broek? Omdat hij net zo is, maar omdat hij even stil moet staan bij de communicatie, het toch niet doet.

Als dit terugkomt bij het volgende evaluatiegesprek, ben ik de laatste die zegt "ja maar ik was boos" of wat dan ook. Ik zeg eerlijk, dat de persoon die het mailtje stuurde, met zijn/haar reactie, mij zo pissig had gemaakt, dat ik zo reageerde. En dat ik dat dus zelf heb veroorzaakt.

Dit geldt net zo goed (wat mij betreft) voor collega's. Als ik tegen een collega zeg dat hij "ff z'n bek moet houden", heeft'ie me over de rand. En dan kan diegene rekenen op een enorme spraakwaterval aan *kuch*mededelingen*kuch*. En voor die mededelingen, ben IK verantwoordelijk, niemand anders.

Of het me klanten kost? Ach, zullen we het maar houden op, dat ik de luxe positie heb, me daar niet druk om te hoeven maken?
douweegbertje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:10:
Hey Fireshere, ik wil niet stoken hoor maar hij noemt je een autist!

[afbeelding]
Jammer van de popcorn joh, die kun je beter bewaren voor een goede film met een leuk dametje :D

tl;dr versie:
Ik weet het, maar ik trek me er ook niet veel van aan, als ik het idee heb dat de andere kant van de lijn onzin praat. En dat kan ik me veroorloven.

Ik weet dat jij (Hydra), wat dat betreft nogal terughoudend bent (is dat het juiste woord?). Ik ben daarin compleet het tegenovergestelde denk ik. Ik zeg wat ik denk, en dikke fuck you als je het er niet mee eens bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 12-12-2013 23:27 ]

• Hydra
Nouja, ik ga het nooit begrijpen denk ik. Ik kan me geen bedrijven indenken waar je je het kan veroorloven zo op andere mensen te reageren. Maar als je baas en je collega's blij met je zijn; goed gedaan :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben ook niet altijd even subtiel, maar je moet wel aanvoelen wat wanneer kan bij wie natuurlijk.

Ik ben wel erg direct overigens. Ik sugarcoat t allemaal niet, daar moeten mensen wel aan wennen soms.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:24
Kijk, ik denk dat de discussie tussen Hydra en Firesphere (ja ik bemoei me er even lekker mee) vastzit op het feit dat Hydra denkt te begrijpen op welke manier Firesphere de rest van zijn acties aanvliegt. Als jij een goede IT'er bent met een nogal gewaagde vocabulaire dan maakt dat eigenlijk geen moer uit. Zolang het werk maar gebeurt. Dat kun je autistisch noemen, maar zonder autisten was de wereld dom, geloof me.

Daarnaast ben ik het eens met Catch22: iets niet "sugarcoaten" betekent niet dat je gelijk bot bent. Dat mensen dat soms zo opvatten heeft meestal meer te maken met de ontvanger dan de zender.

Dat Hydra deze opmerking niet vind kunnen is een mening. Net zoals Firesphere van mening is dat-ie het wel kan zeggen.

Ik denk dat jullie dit meningsverschil over opmerkingen nog lang door kunnen voeren. Maar laten we één ding voorop stellen: hier op het forum heb ik Firesphere weinig echt schunnige of lelijke dingen zien/horen zeggen. Dat kan incidenteel zijn, maar hij komt op mij over als iemand die alleen recht door zee is. Ik hoef hier niemand te verdedigen, maar uiteindelijk heeft iedereen zijn manier van communiceren.

Daarnaast moeten bepaalde manier van sociale interactie niet direct aan allerlei stoornissen enzo worden gekoppeld. Ik vind het te kort door de bocht om iemand zonder sociaal vermogen autistisch te noemen. En daarnaast, ik wil niet vervelend zijn: de tech parents van deze wereld waren autisten.

Let's face it: iedereen heeft z'n eigen manier.

• .oisyn
  • Laatst online: 00:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cor453 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:50:
Maar laten we één ding voorop stellen: hier op het forum heb ik Firesphere weinig echt schunnige of lelijke dingen zien/horen zeggen.
Dan lees je niet ver genoeg terug.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Cor453
.oisyn schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:52:
[...]

Dan lees je niet ver genoeg terug.
Ik lees/praat al een tijdje mee hier, maar ik classificeer zeker niet alles als schunnig. En wanneer dat wel van toepassing is in real-life kun je altijd proberen om dingen in context te zien (karakter, persoon, interactie-niveau...)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cor453 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:54:
[...]

Ik lees/praat al een tijdje mee hier
Ik heb het niet over het algemene geval, ik heb het over een paar posts van vanavond. DC gaat hard, het ligt redelijk voor de hand dat je niet alle posts leest.

Firesphere in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4" en verder.

Al moet ik zeggen dat het vooral een air heeft van "oh kijk mij eens stoer naar mijn collega's doen". Hoe dan ook is t gewoon een droplul.

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2013 23:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
.oisyn schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:56:
Firesphere in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4" en verder.

Al moet ik zeggen dat het vooral een air heeft van "oh kijk mij eens stoer naar mijn collega's doen".
Oke agreed. Maar heb jij bijv. alleen maar normale collega's die alles netjes verwoorden? Ik zeker niet, en ook ik wil nog best wel eens uitvallen tegen een derde partij, al zal ik daar geen schuttingtaal in gebruiken.

Nu even de bal terugkaatsen: hoe zou jij zijn Photoshop-probleem waar jij naar linkt dan verwoorden? Het kan vast allemaal veel netter, maar is dat altijd beter?

Reactie op je edit: daar heb je wel een punt. De discussie van vanavond gaat redelijk ver, al wil ik mijn context-venster nog even vasthouden :+

[ Voor 9% gewijzigd door Cor453 op 13-12-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta zelf ook bekend om als een enorme flapuit maar ik weet heel goed wanneer en vooral tegen wie ik dat soort dingen kan zeggen. Mij ga je nooit op een dergelijke manier horen uiten over het werk van een ander. Toegeven, ik ben ook niet altijd even blij met de prestaties van mensen waarmee ik samenwerk, maar ik probeer het hen altijd op een rustige en volwassen manier uit te leggen zodat ze weten waarom ik het niet met hun manier van werken eens ben en waar ze volgens mij aan kunnen werken om dat beter te doen.

Je hebt inderdaad het geluk dat jij het je kan permitteren van fuck you te zeggen tegen mensen waar je nu niets aan hebt maar dit kan in de toekomst veranderen. Je werkt voor een werkgever en als zelfstandige maar wat als je je huidige job (door dergelijk gedrag) verliest en je op zoek moet naar nieuwe klanten? Hoe wil je dat gaan doen met een dergelijke reputatie?

Kijk, je mag echt wel een goede IT'er zijn, maar een beetje op je uitspraken letten kan nooit geen kwaad. Kijk naar Steve Jobs: briljante kerel, heeft heel veel gedaan gekregen, maar ik zou totaal niet kunnen werken met iemand als hem. De manier waarop hij tegen zijn personeel praatte of zelfs tegen zijn eigen management gaan er bij mij echt niet in.

TL;DR: Voor mij moet je heus niet veranderen. Je bent goed in wat je doet en hebt blijkbaar voldoende klanten om je nog even zoet te houden. Ik vraag me gewoon af of het zo veel gevraagd is om op een volwassen manier tegen je collega's en klanten te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
@Rubinski ik heb een collega die een week niet op werk verschijnt maar wel netjes z'n tankbonnetjes inlevert. Dan heeft ie eigenlijk niks lelijks gezegd, maar hij vertelt m'n werkgever dus eigenlijk dat die het werk wel op een plek mag stoppen waar de zon niet schijnt.

Dat is hetzelfde met derde partijen. Ik werk in mijn huidige opdracht veel samen met grote bedrijven. En dan moet je inderdaad op je woorden letten. Ze kunnen je op verschillende manieren pakken (financieel, civielrecht, persaandacht).

Maw: ik weet niet wat ik erger vind. Je werk goed doen en af en toe iemand naar de hel verwijzen, of x aantal dagen je werk verprutsen en gewoon netjes blijven lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cor453 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:05:
@Rubinski ik heb een collega die een week niet op werk verschijnt maar wel netjes z'n tankbonnetjes inlevert. Dan heeft ie eigenlijk niks lelijks gezegd, maar hij vertelt m'n werkgever dus eigenlijk dat die het werk wel op een plek mag stoppen waar de zon niet schijnt.

Dat is hetzelfde met derde partijen. Ik werk in mijn huidige opdracht veel samen met grote bedrijven. En dan moet je inderdaad op je woorden letten. Ze kunnen je op verschillende manieren pakken (financieel, civielrecht, persaandacht).

Maw: ik weet niet wat ik erger vind. Je werk goed doen en af en toe iemand naar de hel verwijzen, of x aantal dagen je werk verprutsen en gewoon netjes blijven lachen.
Je werk komt uiteraard nog steeds op de eerste plaats. Maar bij mij zou jouw collega al niet meer hoeven terugkomen.

Draai of keer het hoe als je het wil: niemand is onvervangbaar.
Als ik je baas was, waren er 3 scenario's
  1. Je doet je werk niet goed: je vliegt buiten
  2. Je doet je werk goed maar houdt je niet aan bepaalde regels (ongepast gedrag tov collega's en klanten bijvoorbeeld): 2 waarschuwingen, 3e keer lig je buiten
  3. Je doet je werk goed en houdt je aan alle regels: prima, houden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cor453 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:00:
Oke agreed. Maar heb jij bijv. alleen maar normale collega's die alles netjes verwoorden?
Definieer "netjes". Ik ga een felle discussie niet uit de weg, maar zodra iemand krachttermen gaat gebruiken zoals om de 4 woorden het woord "fucking" inserten dan kan ik daar erg slecht tegen en zal die persoon toch echt zijn taalgebruik moeten aanpassen wil de discussie überhaupt verder kunnen. Mijn baas heeft daar soms ook een handje van. Sommigen accepteren dat. Ik niet :). (Maar kan het verder prima met hem vinden hoor, en het gebeurt redelijk sporadisch ;))

En ja, ik ken ook lui aan de andere kant van de oceaan waar ik weleens mee communiceer maar die ik absoluut niet hoog heb zitten, maar zulke mailtjes (in het Engels dan) zal ik nooit tikken. Noch zal ik daar een grote rant over hier op het forum zetten. Vind ik gewoon onprofessioneel. Natuurlijk scheld ik er wel over als ik het erover heb met directe collega's, maar dat is toch een hele andere context. :)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 13-12-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:06
En twee pagina's verder ^^
En te bedenken dat het allemaal begon met "ik vind niet dat je een geanonimiseerde e-mail hier mag posten"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Sodekoekoek zeg. Lees dat photoshopdingetje even terug en dat is ronduit onprofessioneel. Dat zou mij een heel moeilijk gesprek opleveren op de zaak.

Zulke dingen gebeuren mij ook wel eens (steeds minder en daarbij hebben wij een aanleverspec document) maar dat los ik dan toch wel even íets normaler op.

Wat mensen (en it'ers en designers specifiek) wel eens missen is inlevingsvermogen in de ander. Even de moeite nemen om te bedenken hoe een ander iets ziet.

Ik krijg ook wel eens interfaces voor mijn neus die een backender heeft opgezet zodat ik t kan structureren. Dat is niet altijd even logisch, maar dat is omdat zij daar niet/anders over nadenken. "Het werkt" is hun eis aan een interface. Nou prima, zij zorgen dat t werkt, ik zorg dat t logisch wordt.

Een designer maakt iets mooi en kent misschien de grenzen wat het redelijke wat t web betreft niet. Nou prima, dan bespreek je dat als normale mensen.

Maar zon reactie, damn. Als ik zon mail zou krijgen dan weet ik niet wat ik zou doen.

Daarbij zal ik er ten alle tijden alles aan doen om het project en het verloop niet te frustreren. Als ik moeite moet doen omdat een ander iets fout doet of nalatig is, dan meld ik dat aan de superieuren en stel ik een oplossing voor, of zeg ik dat t mij extra tijd of moeite kost. Dan kan je gewoon door en hoeft er fucking niemand fucking beledigd te worden in deze fucking klerezooi met zijn overpriced fucking fuck.

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 13-12-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
@Rubinski true there. Je hebt het ook bij het recht eind, terugkomen hoeft-ie inderdaad niet meer.
Maar zie je ook het nuance-verschil in hoe jij het schetst? Punt 1: "gelijk" eruit als je je werk niet doet, maar voor af en toe een lelijk woord of het zwartmaken van een klant krijg je eerst wel 2 waarschuwingen.

Dat het niet de bedoeling is om op mensen te schelden lijkt mij best logisch. Maar als een willekeurige werkgever jouw regels zou overnemen, maar die grens oprekt van 2 keer waarschuwen/kans geven naar (fictief getal) 200 keer? Zo van: die regels handhaaf ik niet.

Dat is nl. wat ik in Firesphere z'n verhaal proef. Z'n baas maakt het zo bezien vrij weinig uit, dus kan het. De baas betaalt immers je biergeld. Mocht hij jou eruit willen, en hij heeft daar hard bewijs voor, dan doet-ie dat.

@.oisyn: netjes is relatief. Ik vind netjes dit: je mag in principe alles zeggen, maar de fijne vleeswaren van beiderlei kunnen, de besmettelijke ziekten en aan SOA's gerelateerde aandoeningen mogen achterwege blijven. Maar als de baas bij jou daar nou bijna niks tegen doet, dat je af en toe met het een of ander scheldt?

@catch22: na heel grondig de complete conversatie teruggelezen te hebben zou ik het inderdaad ook niet zo scherp als Firesphere stellen. Maar waar liggen iemands grenzen? Laat iemand zich wel begrenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wauw. ArchiCAD is vast een heel goed programma, maar de tutorials zijn ook echt van laaaag niveau:
Now, double-click the ArchiCAD icon to start ArchiCAD
En het werkt niet zoals ik wil :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
F.West98 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:26:
Wauw. ArchiCAD is vast een heel goed programma, maar de tutorials zijn ook echt van laaaag niveau:

[...]

Suddenly, a wild topic change appears!

Wat maakt dat je ArchiCAD wilt dan... als het niet werkt moet je waarschijnlijk de tutorial volgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Is er met zo iemand in teamverband te werken ? Als een collega (of leidinggevende, of wie dan ook) zo tegen mij praat, is het gauw klaar.

* 418O2 zwaait naar medegroninger west

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 13-12-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
418O2 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:28:
Is er met zo iemand in teamverband te werken ? Als een collega (of leidinggevende, of wie dan ook) zo tegen mij praat, is het gauw klaar.
Dat zou ik persoonlijk inderdaad niet kunnen, daar heb je gelijk in. Bij hem kan het alleen blijkbaar wel, en dan is de hele discussie of het "wel of niet kan" meer een ethische dan een feitelijke denk ik. Over het algemeen is onprofessioneel uitvallen en schuttingtaal gebruiken ongebruikelijk en dom. Misschien daar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik denk dat er buiten fs om niemand dit normaal vindt. Op een bouwplaats misschien, maar niet in een kantooromgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Cor453 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:27:
[...]

Suddenly, a wild topic change appears!
Het werd een beetje saai :+
Wat maakt dat je ArchiCAD wilt dan... als het niet werkt moet je waarschijnlijk de tutorial volgen :+
Dat is een vreselijk saaie stem, en dan úúúren lang. Ik pruts liever zelf :+

@Catch, waarom zwaai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
úúúren? Maar een stem kan een tut maken of breken inderdaad, al is het onderwerp nog zo interessant, als het door zo'n saaie droogkloot opgerateld wordt val ik alleen maar in slaap

[ Voor 89% gewijzigd door sig69 op 13-12-2013 00:36 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
@catch22 ik denk dat we daarmee wel het hele principe omvat hebben in deze discussie. Over het algemeen is het niet geheel geaccepteerd dit soort dingen te zeggen, maar sommigen denken daar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

It's you. Not me.
Mijn script werkt. Ik zag het hier gewoon goed staan. Ook na reload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
F.West98 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:34:
It's you. Not me.
Script? Did I miss a critical piece of evidence?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Cor453 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:35:
[...]

Script? Did I miss a critical piece of evidence?
Ik heb een automagisch quote-script, wat een tijdje niet werkte. Nu werkt het.
é á zoiets was het gevolg van het niet werken (ISO-nogwatte VS UTF-8)

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 13-12-2013 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
F.West98 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:36:
[...]

Oh dat... ik dacht dat het "ik brand andermans code af"-tijd was. Jammer zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cor453 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:20:
@Rubinski true there. Je hebt het ook bij het recht eind, terugkomen hoeft-ie inderdaad niet meer.
Maar zie je ook het nuance-verschil in hoe jij het schetst? Punt 1: "gelijk" eruit als je je werk niet doet, maar voor af en toe een lelijk woord of het zwartmaken van een klant krijg je eerst wel 2 waarschuwingen.

Dat het niet de bedoeling is om op mensen te schelden lijkt mij best logisch. Maar als een willekeurige werkgever jouw regels zou overnemen, maar die grens oprekt van 2 keer waarschuwen/kans geven naar (fictief getal) 200 keer? Zo van: die regels handhaaf ik niet.

Dat is nl. wat ik in Firesphere z'n verhaal proef. Z'n baas maakt het zo bezien vrij weinig uit, dus kan het. De baas betaalt immers je biergeld. Mocht hij jou eruit willen, en hij heeft daar hard bewijs voor, dan doet-ie dat.
Volgens mij denkt de meerderheid van de bevolking er wel zo over als Hydra, Catch22 en ik. In de supermarkt sta je toch ook de cassière niet uit te schelden omdat je het niet eens bent met haar manier van werken?

Daarnaast moet je toch ook niet enkel kijken naar wat je baas er van denkt. Misschien is de baas van FS even goed zo ongemanierd. Ik vind het eigenlijk gewoon een gebrek aan volwassenheid: dat kinderen elkaar de nek volschelden, tot daar aan toe, maar volwassenen horen gewoon op een normale manier met elkaar te communiceren.

Anyway, genoeg voor vandaag. Ik ga naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
F.West98 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:34:
It's you. Not me.
Lijkt aan de "nieuw bericht" functionaliteit te liggen, na een refresh is ie goed. Zal wel een Windows Phone iets zijn dan. Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een "automatisch quote script"? Is de normale functionaliteit niet goed genoeg?

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 13-12-2013 00:40 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:37:
[...]

Volgens mij denkt de meerderheid van de bevolking er wel zo over als Hydra, Catch22 en ik. In de supermarkt sta je toch ook de cassière niet uit te schelden omdat je het niet eens bent met haar manier van werken?

Daarnaast moet je toch ook niet enkel kijken naar wat je baas er van denkt. Misschien is de baas van FS even goed zo ongemanierd. Ik vind het eigenlijk gewoon een gebrek aan volwassenheid: dat kinderen elkaar de nek volschelden, tot daar aan toe, maar volwassenen horen gewoon op een normale manier met elkaar te communiceren.

Ik zeg ook niet dat ik dat niet vind, speel alleen graag advocaat van de duivel :+

Bottomline van dit verhaal: schelden doe je in je eigen tijd, tegen iets of iemand dat er tegen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:37:
[...]

Precies, iedereen z'n niveau vind ik. Als die designer je niet kan pleasen dan zoek je een andere, klaar. Werkt ie inhouse dan kaart je het bij je baas aan, lijkt meer op een kleuterklas dan een professioneel bedrijf.

[ Voor 3% gewijzigd door Megamind op 13-12-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 10:50

Acid_Burn

uhuh

F.West98 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:26:

[...]

Jezus FW, is er eigenlijk iets waar je WEL mee om kunt gaan. Zo'n beetje elke dag loop je wel weer te bitchen over iets dat volgens jou niet werkt of ander zou moeten werken. bitch bitch bitch.. nag nag nag... Krijg je ondertussen niet een beetje het idee dat het heel misschien aan jezelf ligt in plaats van aan de rest van de wereld?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Cor453 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:40:
[...]
Bottomline van dit verhaal: schelden doe je in je eigen tijd, tegen iets of iemand dat er tegen kan.
Niet dat ik mij daar nooit schuldig aan maak, maar het is natuurlijk sowieso een teken van zwakte waar je eigenlijk nooit iets mee bereikt.
Uit onmacht ga je bleren omdat je het niet meer op een communicatieve kan doen.
Bij de tegenpartij bereik je daardoor nog minder omdat die door deze manier hooguit keihard in de verdediging of ook in de aanval gaat.

Je hebt andere manieren om 'de boodschap' over te laten komen. In geval van Firesphere vs Designer (ik schrijf 'm effe met hoofdletter als zijnde persoon) is het natuurlijk zo dat de Designer op een aantal vlakken waarschijnlijk minder technish is. Dan kan je het hem gewoon uitleggen waarom iets niet goed mogelijk is en dat ie zijn zooi niet zo heel handig aanlevert.
Dat de vraag/opmerking vanuit Designer komt waarom het niet pixelperfect is is ook gewoon normaal. Dat is waarschijnlijk ook iemand die heeft zitten zwoegen op zijn of haar werkje en het de deur uit heeft gedaan wanneer het 'af' was.
Dan is de klacht vaak de wens (en dat is normaal) en niet de eis
Omgekeerd kennen we als developers hetzelfde wel.
Dat een klant bijv vraagt waarom in hemelsnaam x of y niet mogelijk is en wij moeten uitleggen "want design, zus en zo..."
Dan vraag je ook om inlevingsvermogen

Mocht Designer een verleden hebben met het negeren van uitgebreide uitleg, dan los ik het altijd op door mijn punt op een korte manier duidelijk te maken en de 'moeite' vanuit de andere kant te laten komen.
Dan krijg je een antwoord in een mail als "kan niet"
2 woorden en klaar. Dan komt vanzelf wel de mail met 'Waarom niet?" en zo doe je het dan stukje bij beetje zodat je de aandacht vasthoudt.
Of dat slim is moet de tijd uitwijzen, maar het is niet ronduit onbeschoft.
In de kantine kan je dit soort dingen nog wel doen en heb je de behoefte om dit godganse dag te doen, had je denk ik toch cabaretier moeten worden o.i.d

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:36:
[...]

Ja werkt heel goed ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:06
Absoluut niet meer dus ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wow lange verhalen allemaal :p Ik wacht nu op fireshere die zegt dat hij aan het trollen was haha. in elk geval vind ik het leuk om te zien dat er zoveel meningsverschillen zijn tussen een groep programmeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Firesphere schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:05:
[...]

Enneuh, het is een kleine S, voor iedereen die FireSphere schrijft, het is Firesphere, 1 woord, 1 hoofdletter :Y)
Jij was het toch die Facebook 10.000 moest betalen omdat je teveel op t internet had gezet? Ik denk dat je best twee keer kunt nadenken voordat je iets post / stuurt...
Pagina: 1 ... 116 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.