Virtual machine werkt bij mij ook primaStM schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:38:
[...]
In ieder geval Xamarin en Appcelerator vereisen voor iOS development gewoon een mac. Xamarin heeft wel Visual Studio integratie, echter wordt er dan op de achtergrond gebruik gemaakt van een osx buildhost waar tevens de simulator op draait. Aka een macbook of mac mini naast je development machine.
Tenzij je een mac hebt en via bootcamp onder Windows werkt zal dat niet legaal zijn en moet je weer hacks uitvoeren.
MacOS X illegaal is leuk om ff te pielen maar verder niet. Als jouw missie is om lekker even te pielen en als het niet lukt jammer dan is het prima. Maar ga niet doen alsof je er perfect betrouwbaar productie op kunt gaan draaien.
[ Voor 4% gewijzigd door BikkelZ op 11-12-2013 21:56 ]
iOS developer
De ethiek daargelaten, als het werkt, werkt het toch? Zolang het om developmentwerk gaat kun je, wanneer je ineens tegen een beperking aanloopt, altijd nog een Mac kopen, de source uitchecken en verder gaan. Moet je dat bedrag natuurlijk wel achter de hand houden, en zodra het commercieel is zou ik zelf wel gewoon met de juiste licenties op een supported omgeving willen werken.BikkelZ schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:55:
MacOS X illegaal is leuk om ff te pielen maar verder niet. Als jouw missie is om lekker even te pielen en als het niet lukt jammer dan is het prima. Maar ga niet doen alsof je er perfect betrouwbaar productie op kunt gaan draaien.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik kan gewoon efficiënter werken met de Mac. Er zijn gewoon en hoop programmaatjes die het allemaal net wat makkelijker maken. Verder is ook makkelijker om met Ruby gebaseerde projecten te werken. Photoshop draaide vroeger ook beter op de Mac dan Windows. Maar daar zit nu geen verschil meer in. Ik denk zelf dat het lekkerder loopt onder Windows. Natuurlijk kan je op een Mac zowel OS X als Windows e.d. draaien
Verwijderd
Net begonnen met dvorak te leren. Damn, het gaat lang duren tegen ik dat onder de knie ga hebben.
Don't get me wrong.. maar jij lijkt mij echt een geweldig figuur om zaken mee te doen.Firesphere schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:48:
Wednesday....
[...]
Wees gerust, dat was geen grapje. Ik heb echt wel een aantal designers verteld dat hun design fuckedup is en ze beter een echt vak kunnen gaan leren.
OS X... Don't get me started 
Maar jammer dat je er niet zonder kan als je iOS apps wil maken. Waar de helft van de school om vraagt. (ze willen een iOS versie van mijn app)

Maar jammer dat je er niet zonder kan als je iOS apps wil maken. Waar de helft van de school om vraagt. (ze willen een iOS versie van mijn app)
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Niet aan toegeven hoor!F.West98 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 00:33:
Waar de helft van de school om vraagt. (ze willen een iOS versie van mijn app)
Met HTML 5 AppCache kun je al een eind komen toch?

We are shaping the future
CodeCaster, ik snap niet waar jij het geduld haalt om te antwoorden op deze SO vraag
. Ik zou zoiets gewoon wegklikken.
Gvd, heeft iemand weer zonder enige reden m'n app 1 ster gegeven. Wat word ik daar ontzettend moe van zeg. Waarom zou je een app die gewoon goed in elkaar zit en volledig gratis is 1 ster geven zonder verder enige vorm van reden of feedback? 
Ah, en ook nog een 2-sterren rating.

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 12-12-2013 02:18 ]
Je krijgt geen crashreports binnen ofzo?
Maar eens even bezig met het maken van een checklist voor threatidentification and risk managment...
Threat or thread? Nogal een verschilEalanrian schreef op donderdag 12 december 2013 @ 07:44:
Maar eens even bezig met het maken van een checklist voor threadidentification and risk managment...
[ Voor 89% gewijzigd door Megamind op 12-12-2013 07:59 ]
Staat er toch duidelijk?
Het is nog vroeg en heb nog niet veel koffie op....
Lekker om de dag mee te beginnen:
Nee, dat het woord "API" een paar keer in de bugreport genoemd wordt is zeker niet een sterk genoeg signaal dat dit over de YouTube API gaat...Thanks for the feedback! This is a forum for API/platform issues for software developers using the YouTube API, not general YouTube feedback. Please send your feedback using the "Send feedback" link at the bottom of youtube.com.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Je moet die woede omdraaien, en blij worden van mensen die het wel waarderen. Als er 1 ding is wat er te leren valt bij het uitgeven van software op een vrije markt is dat er altijd azijn pissers zijn en je het onmogelijk is om iedereen gelukkig te maken.Avalaxy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 02:16:
Gvd, heeft iemand weer zonder enige reden m'n app 1 ster gegeven. Wat word ik daar ontzettend moe van zeg. Waarom zou je een app die gewoon goed in elkaar zit en volledig gratis is 1 ster geven zonder verder enige vorm van reden of feedback?
Driving a cadillac in a fool's parade.
Alex) schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:35:
Apps die met Phonegap-achtige tools zijn gemaakt verdienen maar één plek: de uninstaller. Ik heb nog nooit een Phonegap-app gezien die goed werkt.
Over OS'es: ik gebruik zowel Windows als OS X. Op Windows kan ik mijn werk beter doen (.NET devven), maar ik vind OS X ook lekker werken. Sommige dingen onder OS X werken zeer goed, bijvoorbeeld het touchpad i.c.m. gestures. Ik ben nog nooit een Windows-equivalent tegengekomen dat net zo goed werkt én voelt.
@Firesphere: held!
Iemand koffie?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja lakker, en hij noemt je held vanwege je mailtje.
Ach, telkens wanneer ik even een minuutje over heb, tik of bewerk ik een antwoord. Ik beantwoord wel eens makkelijke vragen ter compensatie van de vragen die een uur research kosten en die vervolgens in twee jaar tijd dertien keer zijn bekeken met bijbehorend aantal upvotes.Styxxy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 01:34:
CodeCaster, ik snap niet waar jij het geduld haalt om te antwoorden op deze SO vraag![]()
. Ik zou zoiets gewoon wegklikken.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Komt omdat het voor de WP is. Gedeeltelijk hebben ze gelijk, maar dat ligt niet aan jou persoonlijkAvalaxy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 02:16:
Zelfs de betere, grotere en professionelere apps worden soms nog afgebrand. Ik denk echter dat het wel een kwestie van tijd is dat men apps beter gaat waarderen. Al blijf je nog Miep de huisvrouw behouden die er geen kut van snapt en dan roept 'ah kut app kan er niets mee!1on1On1'.
ps. geef eens de namen, geef ik het zelf wel een leuke beoordeling (mits hij werkt hé
Toch zijn het, ook op iOS, teleurstellend vaak mensen waarbij de app niet 100% doet wat ze verwachtten en daarom meteen maar een 1 ster rating geven.douweegbertje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:46:
[...]
Komt omdat het voor de WP is. Gedeeltelijk hebben ze gelijk, maar dat ligt niet aan jou persoonlijk. Er waren gewoon nooit veel apps en helaas heeft dat voor veel beunhaas dev'ers het idee gegeven om allerlei kut apps te ontwikkelen waar de advertenties centraal staan. Los van dat, allerlei crashes en random bugs. Imo was kwaliteit van de WP apps een goed half jaar zwaar slecht, waardoor iedereen nogal sceptisch is en vrijwel alles afkraakt
Zelfs de betere, grotere en professionelere apps worden soms nog afgebrand. Ik denk echter dat het wel een kwestie van tijd is dat men apps beter gaat waarderen. Al blijf je nog Miep de huisvrouw behouden die er geen kut van snapt en dan roept 'ah kut app kan er niets mee!1on1On1'.
ps. geef eens de namen, geef ik het zelf wel een leuke beoordeling (mits hij werkt hé
Verwijderd
Dat is nog niet eens heel erg, als ze het echt 1 ster waard vinden. Maar als ze dan vervolgens geen recensie schrijven, kan je er ook niks aan doen om het te verbeteren.Arcandevil schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:48:
[...]
Toch zijn het, ook op iOS, teleurstellend vaak mensen waarbij de app niet 100% doet wat ze verwachtten en daarom meteen maar een 1 ster rating geven.

Niet in beweging te krijgen vandaag
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja maar het is toch heel logisch dat App X altijd functie Y moet hebben?Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:00:
[...]
Dat is nog niet eens heel erg, als ze het echt 1 ster waard vinden. Maar als ze dan vervolgens geen recensie schrijven, kan je er ook niks aan doen om het te verbeteren.
Verwijderd
Dat heb ik al de hele week.

Vandaag wel bij klant op locatie, dus dan wil het wel een klein beetje. Maar echt super productief is het niet.
Werd ook nog eens aangezien voor een stagiair zojuist, is niet de eerste keer… Krijg je met zo'n babyface.
Ik ben begonnen met het aftellen van de hoeveelheid uren die ik nog moet werken dit jaar.. dat helpt.
nog 47, lange, lange uren.
Verwijderd
Jij hebt volgende week vakantie dan?DXaroth schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:22:
[...]
Ik ben begonnen met het aftellen van de hoeveelheid uren die ik nog moet werken dit jaar.. dat helpt.
nog 47, lange, lange uren.
Ik kan er enkel van dromen. Dit jaar is het eerste jaar dat ik werk dus helemaal geen recht op vakantie. Aangezien ik jonger ben dan 25, kan ik wel aanspraak maken op jeugdvakantie in 2014 maar ik weet toch niet of ik dat zou doen aangezien je dan maar 60% van je loon behoudt (wat natuurlijk niet slecht is, je verdient geld zonder dat je gaat werken).
Vakantie opnemen wordt sowieso moeilijk. Ik zou graag in de zomermaanden een paar weken vakantie nemen maar dat wordt gewoon ontzettend moeilijk omwille van de deadlines die ik tegen dan zal moeten halen. In Augustus gaan we live dus de weken ervoor en de weken erna (Juli en Augustus) worden dus ontzettend druk.
Misschien toch maar eens met mijn PM bespreken wanneer ik mijn vakantie zou kunnen opnemen.
Sinds wanneer werk je dan? Ook jij hebt gewoon recht op vakantie wanneer je wilt, het al dan niet halen van deadlines is het probleem van de PM.
Bij mijn werkgever was het zo dat ik in oktober 2008 in dienst kwam, en in februari/maart 2009 2,5 week vakantie had. Vakanties neem ik bijna niet op in de zomer, want dan is het drukker en duurder. Mijn voorkeur gaat uit naar net voor (mei/juni) of net na de zomervakantie (september).
Bij mijn werkgever was het zo dat ik in oktober 2008 in dienst kwam, en in februari/maart 2009 2,5 week vakantie had. Vakanties neem ik bijna niet op in de zomer, want dan is het drukker en duurder. Mijn voorkeur gaat uit naar net voor (mei/juni) of net na de zomervakantie (september).
[ Voor 49% gewijzigd door Alex) op 12-12-2013 10:47 ]
Is dat een belgische wetgeving dat je geen recht op vakantie hebt in het eerste jaar? Wij bouwen vanaf dag 1 vakantie dagen op, en in de zomermaanden een week of twee vakantie moet zat kunnen ookal zijn er deadlines.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:39:
[...]
Jij hebt volgende week vakantie dan?
Ik kan er enkel van dromen. Dit jaar is het eerste jaar dat ik werk dus helemaal geen recht op vakantie. Aangezien ik jonger ben dan 25, kan ik wel aanspraak maken op jeugdvakantie in 2014 maar ik weet toch niet of ik dat zou doen aangezien je dan maar 60% van je loon behoudt (wat natuurlijk niet slecht is, je verdient geld zonder dat je gaat werken).
Vakantie opnemen wordt sowieso moeilijk. Ik zou graag in de zomermaanden een paar weken vakantie nemen maar dat wordt gewoon ontzettend moeilijk omwille van de deadlines die ik tegen dan zal moeten halen. In Augustus gaan we live dus de weken ervoor en de weken erna (Juli en Augustus) worden dus ontzettend druk.
Misschien toch maar eens met mijn PM bespreken wanneer ik mijn vakantie zou kunnen opnemen.
Verwijderd
Ja, maar van die 60% gaat wel geen nauwelijks belastingen af == netto gelijk aan wat je normaal zou verdienenVerwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:39:
[...]
*back to lurking*
In de coffee corner kan je niet terug naar lurking wanneer je lurkmodes gedisabled hebt. Wie ben je? Wat doe je? Hoe drink je je koffie?Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:49:
[...]
Ja, maar van die 60% gaat wel geen nauwelijks belastingen af == netto gelijk aan wat je normaal zou verdienen
*back to lurking*
Verwijderd
Ik werk sinds 1 augustus. Aangezien ik volgens mijn contract 38 uur per week doe en in de praktijk 40 (inboek), heb ik 8 uur per maand overuren. Die kan ik dus wel opnemen.Alex) schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:45:
Sinds wanneer werk je dan? Ook jij hebt gewoon recht op vakantie wanneer je wilt, het al dan niet halen van deadlines is het probleem van de PM.
Als je ouder bent dan 25 niet nee. Je kan niet opnemen wat je niet gewerkt hebt he.Ealanrian schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:46:
[...]
Is dat een belgische wetgeving dat je geen recht op vakantie hebt in het eerste jaar? Wij bouwen vanaf dag 1 vakantie dagen op, en in de zomermaanden een week of twee vakantie moet zat kunnen ookal zijn er deadlines.
Heb je daar een bron van?Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:49:
[...]
Ja, maar van die 60% gaat wel geen nauwelijks belastingen af == netto gelijk aan wat je normaal zou verdienen
*back to lurking*
Hier nog 13 uur werk te doen voor dit jaar, daarna werkloos en een maand lang op vakantie naar Sri lanka & Maldives... wat een rot leven
Maar jullie hebben dus ook niet een wettelijk aantal vakantiedagen?Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:59:
[...]
Ik werk sinds 1 augustus. Aangezien ik volgens mijn contract 38 uur per week doe en in de praktijk 40 (inboek), heb ik 8 uur per maand overuren. Die kan ik dus wel opnemen.
[...]
Als je ouder bent dan 25 niet nee. Je kan niet opnemen wat je niet gewerkt hebt he.
[...]
Heb je daar een bron van?
Verwijderd
Die wettelijk aantal vakantiedagen worden berekend op het aantal gewerkte dagen in het jaar ervoor. BronEalanrian schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:04:
[...]
Maar jullie hebben dus ook niet een wettelijk aantal vakantiedagen?
Edit: Gek, de url eindigt op .xml
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 11:06 ]
Wat is daar vreemd aan?
En wat nou als je in een jaar een tijdje in de ziektewet heb gezeten door bijvoorbeeld een ongeval?Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:05:
[...]
Die wettelijk aantal vakantiedagen worden berekend op het aantal gewerkte dagen in het jaar ervoor. Bron
Dan heb je het jaar erop geen (/minder) recht op vakantie?
[ Voor 53% gewijzigd door PdeBie op 12-12-2013 11:08 ]
Verwijderd
Ik zou niet weten waarom je een url op xml zou willen laten eindigen als het een gewone html pagina is. Ik kan me niet inbeelden dat dit SEO ten goede komt.
Ik doe een beetje hetzelfde op reddit maar ik ben er behoorlijk klaar mee. Je ziet domme antwoorden als "Yes" vaak meer upvotes krijgen simpelweg omdat ze eerder waren dan een antwoord waar iemand wel wat aan heeft.CodeCaster schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:19:
[...]
Ach, telkens wanneer ik even een minuutje over heb, tik of bewerk ik een antwoord. Ik beantwoord wel eens makkelijke vragen ter compensatie van de vragen die een uur research kosten en die vervolgens in twee jaar tijd dertien keer zijn bekeken met bijbehorend aantal upvotes.
En het overgrote deel van de vragen is van het niveau "google voor mij" en dan heeft de vraagsteller daarna nieteens het fatsoen waardering te tonen voor de gegeven antwoorden.
Koppel dat aan kinderachtige klojo's die gewoon een bak van je posts gaan downvoten omdat ze het niet met je eens zijn en ik heb zo iets van "zak er maar in".
Waarom zou een extensie invloed hebben op SEO?Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:09:
Ik zou niet weten waarom je een url op xml zou willen laten eindigen als het een gewone html pagina is. Ik kan me niet inbeelden dat dit SEO ten goede komt.
Mensen slaan wel een beetje door. Het allerbelangrijkste van goeie SEO is gewoon goeie content te hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 12-12-2013 11:11 ]
https://niels.nu
Voor SEO maakt het niet uit welke extensie een bestand heeft. Waarschijnlijk staat de tekst in het document in een XML-bestand op de server (/in het CMS) en wordt het door een XSLT-parser gehaald voordat het aan jou gepresenteerd wordt.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:09:
[...]
Waarom je dat als developer zou willen is een tweede, maar goed...
Verwijderd
Ik denk dat je dan inderdaad minder recht hebt op vakantie. Je bent namelijk niet echt aan het werk he. Als je al een maand thuis bent omwille van ziekte, lijkt het mij toch logisch dat je voor die dagen geen "recup" moet krijgen, toch?pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:07:
[...]
En wat nou als je in een jaar een tijdje in de ziektewet heb gezeten door bijvoorbeeld een ongeval?
Dan heb je het jaar erop geen (/minder) recht op vakantie?
Verwijderd
Ik vind het gewoon niet erg netjes. Als ik .xml in een url zie, verwacht ik gewoon een XML bestand. Als, ik .pdf zie, verwacht ik een PDF en als de extensie eindigt op .exe verwacht ik gewoon een executable.Alex) schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:11:
[...]
Voor SEO maakt het niet uit welke extensie een bestand heeft. Waarschijnlijk staat de tekst in het document in een XML-bestand op de server (/in het CMS) en wordt het door een XSLT-parser gehaald voordat het aan jou gepresenteerd wordt.
Waarom je dat als developer zou willen is een tweede, maar goed...
Waarom dan niet gewoon de extensie weglaten?
En als je zoals bij dit forum niks ziet, verwacht je niks?Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:14:
Ik vind het gewoon niet erg netjes. Als ik .xml in een url zie, verwacht ik gewoon een XML bestand.
Beroepsdeformatie: een normale gebruiker kijkt niet naar die extensie laat staan dat het ze boeit.
Ik zie soms zelfs webpagina's die eindigen op .exe of .dll...Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:14:
[...]
Ik vind het gewoon niet erg netjes. Als ik .xml in een url zie, verwacht ik gewoon een XML bestand. Als, ik .pdf zie, verwacht ik een PDF en als de extensie eindigt op .exe verwacht ik gewoon een executable.
Dat is de netste oplossing. De gekozen technologie (html, php, aspx, enz) is tenslotte niet relevant voor de eindgebruiker. Een groot deel van de URL 'socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayThema/professional_life/PROTH_5/PROTH_5_2/PROTH_5_2_1/PROTH_5_2_1_2.xml' is onzin en laat zien dat de techniek belangrijker wordt gevonden dan de bezoeker.Waarom dan niet gewoon de extensie weglaten?
Delen van de URL zijn irrelevant (zoals CMS, displayThema en .xml), de herhaalde PROTH-dingen zeggen een bezoeker niks en zouden weggelaten kunnen worden. Bovendien is de URL-structuur niet overal consistent, onderaan de pagina staan 'Tools' ("Relevante informatie" zou een betere titel zijn) met de volgende URL-structuur: socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayTool/PRI_OUT_8.xml/professional_life
Vriendelijker zou bijvoorbeeld zijn:
- socialsecurity.be/burger/professioneel-leven/verlof-en-vakantie/op-hoeveel-vakantiedagen-heeft-u-recht
- socialsecurity.be/burger/informatie/schoolvakanties
Grr Magento.
Klant en gebruikersformulieren in de backend komen gewoon niet naar voren. En kan geen oorzaak vinden!
Klant en gebruikersformulieren in de backend komen gewoon niet naar voren. En kan geen oorzaak vinden!
There's your problem.GeertJam schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:24:
Grr Magento.
Magento is een gigantisch overpowered geval voor de meeste webshops. Overkill onding.
Onzin. Je bouwt gewoon vakantiedagen op tijdens ziekte.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:11:
[...]
Ik denk dat je dan inderdaad minder recht hebt op vakantie. Je bent namelijk niet echt aan het werk he. Als je al een maand thuis bent omwille van ziekte, lijkt het mij toch logisch dat je voor die dagen geen "recup" moet krijgen, toch?
Inderdaad, al heel de ochtend bezig met de oorzaak te vinden..Firesphere schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:26:
[...]
There's your problem.
Magento is een gigantisch overpowered geval voor de meeste webshops. Overkill onding.
Net maar even op SO een vraag uitgezet
Verwijderd
I agree, vandaar mijn originele postAlex) schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:22:
[...]
Ik zie soms zelfs webpagina's die eindigen op .exe of .dll...
[...]
Dat is de netste oplossing. De gekozen technologie (html, php, aspx, enz) is tenslotte niet relevant voor de eindgebruiker. Een groot deel van de URL 'socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayThema/professional_life/PROTH_5/PROTH_5_2/PROTH_5_2_1/PROTH_5_2_1_2.xml' is onzin en laat zien dat de techniek belangrijker wordt gevonden dan de bezoeker.
Delen van de URL zijn irrelevant (zoals CMS, displayThema en .xml), de herhaalde PROTH-dingen zeggen een bezoeker niks en zouden weggelaten kunnen worden. Bovendien is de URL-structuur niet overal consistent, onderaan de pagina staan 'Tools' ("Relevante informatie" zou een betere titel zijn) met de volgende URL-structuur: socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayTool/PRI_OUT_8.xml/professional_life
Vriendelijker zou bijvoorbeeld zijn:
- socialsecurity.be/burger/professioneel-leven/verlof-en-vakantie/op-hoeveel-vakantiedagen-heeft-u-recht
- socialsecurity.be/burger/informatie/schoolvakanties
Als er niets staat, verwacht ik gewoon HTMLHydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:20:
[...]
En als je zoals bij dit forum niks ziet, verwacht je niks?
Beroepsdeformatie: een normale gebruiker kijkt niet naar die extensie laat staan dat het ze boeit.
Zou kunnen, ik hou mij er niet echt mee bezig. Het lijkt mij enkel alleen onlogisch dat je vakantie krijg wanneer je ziek bent.Sardaukar schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:28:
[...]
Onzin. Je bouwt gewoon vakantiedagen op tijdens ziekte.
Maar daarom zeg ik:Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:31:
[...]
Zou kunnen, ik hou mij er niet echt mee bezig. Het lijkt mij enkel alleen onlogisch dat je vakantie krijg wanneer je ziek bent.
Stel nou dat jij, laten we zeggen 10, vakantiedagen heb gespaard. En vervolgens rijdt een of andere dronken malloot je aan, waardoor je een maand thuis zit in het gips.
Dan zou je dus voor die maand geen vakantiedagen het volgende jaar krijgen, want je heb niet gewerkt? En dat terwijl je er zelf niets aan kan doen?
Lijkt me niet heel eerlijk of wel?
Opbouw van vakantiedagen bij ziekte gaat gewoon door (zie je contract). Pas bij langdurige ziekte wordt het een ander verhaal.
Echt.. deze vraag op SO, en dan vervolgens zo'n antwoord die nog fout is ook ...
http://stackoverflow.com/...ayed-with-logo-and-footer
Ik gooi een die() en verwacht wel dat de rest nog uitgevoerd wordt.douweegbertje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:44:
Echt.. deze vraag op SO, en dan vervolgens zo'n antwoord die nog fout is ook ...

w00t, er komt al langzaam een einde inzicht wat betreft de opdrachten die voor de kerst nog af moeten. Schiet best lekker op! ^^
Wat gaan jullie allemaal doen in jullie kerstvakantie? Luieren, dev'en, gamen, op vakantie?
Wat gaan jullie allemaal doen in jullie kerstvakantie? Luieren, dev'en, gamen, op vakantie?
Ruby is inderdaad wel hot op MacOS X, ik kom het vaak tegen als scripttaal bijvoorbeeld voor cucumber unit tests voor apps.alienfruit schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:25:
Ik kan gewoon efficiënter werken met de Mac. Er zijn gewoon en hoop programmaatjes die het allemaal net wat makkelijker maken. Verder is ook makkelijker om met Ruby gebaseerde projecten te werken. Photoshop draaide vroeger ook beter op de Mac dan Windows. Maar daar zit nu geen verschil meer in. Ik denk zelf dat het lekkerder loopt onder Windows. Natuurlijk kan je op een Mac zowel OS X als Windows e.d. draaien
iOS developer
Twee weken terug een gesprek gehad met de afdelingsmanager en een helpdesk collega.
Het botst al maanden tussen mij en de helpdeskcollega en ik heb aangekaart dat dit niet langer kan en daarom om de tafel wilde zitten om het een en ander uit te praten.
Ter info:
klein team van 6 man op de werkvloer. We bepalen met z'n allen in overleg hoe o.a. de functionaliteit moet zijn van ons ordersysteem.
Leek na dat gesprek al een stuk beter te gaan. Even de frustraties van ons af kunnen zetten. Elkaars verhaal aangehoord en afgesproken dat we bepaalde zaken anders zouden aanpakken, waaronder het beter overleggen met elkaar.
Nou, volgens mij is meneer dat hele gesprek al weer vergeten

- Ik ontvang een ticket over een bug van helpdeskcollega.
- Ik leg de oorzaak uit en vraag hoe hij het opgelost wilt zien. Geef daarbij een voorstel, omdat ik technisch gezien weet hoe het onder water werkt.
- Meneer geeft aan 'Vanzelfsprekend wil ik het zo ... <de oplossing in zijn ogen>'.
- Ik geef aan (met vrij uitgebreide tekst van 18 regels/268 woorden volgens MS Word
) dat zijn wens niet handig is, want .... <uitgebreide uitleg - niet handig/logisch - inconsistent met andere zaken blabla>
> Meneer kopieert en plakt letterlijk zijn vorige tekst in het ticket systeem 'Vanzelfsprekend wil ik het zo ... <de oplossing in zijn ogen>', zonder enige argumentatie. Geen reactie op mijn verhaal of wat dan ook.
Tel tot 10 Patrick, tel tot 10.
1..2..3..4..5..ARGH
Het botst al maanden tussen mij en de helpdeskcollega en ik heb aangekaart dat dit niet langer kan en daarom om de tafel wilde zitten om het een en ander uit te praten.
Ter info:
klein team van 6 man op de werkvloer. We bepalen met z'n allen in overleg hoe o.a. de functionaliteit moet zijn van ons ordersysteem.
Leek na dat gesprek al een stuk beter te gaan. Even de frustraties van ons af kunnen zetten. Elkaars verhaal aangehoord en afgesproken dat we bepaalde zaken anders zouden aanpakken, waaronder het beter overleggen met elkaar.
Nou, volgens mij is meneer dat hele gesprek al weer vergeten
- Ik ontvang een ticket over een bug van helpdeskcollega.
- Ik leg de oorzaak uit en vraag hoe hij het opgelost wilt zien. Geef daarbij een voorstel, omdat ik technisch gezien weet hoe het onder water werkt.
- Meneer geeft aan 'Vanzelfsprekend wil ik het zo ... <de oplossing in zijn ogen>'.
- Ik geef aan (met vrij uitgebreide tekst van 18 regels/268 woorden volgens MS Word
> Meneer kopieert en plakt letterlijk zijn vorige tekst in het ticket systeem 'Vanzelfsprekend wil ik het zo ... <de oplossing in zijn ogen>', zonder enige argumentatie. Geen reactie op mijn verhaal of wat dan ook.
Tel tot 10 Patrick, tel tot 10.
1..2..3..4..5..ARGH

Euhmz... how about; werken?TheNephilim schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:51:

Even een paar weken naar Nederland en een weekje Italie. Even weer een keer snowboarden!
iOS developer
Ik had nog 11 dagen over (iets te zuunig geweest met mn vakantiedagen)... dus vorige week donderdag, gisteren, volgende week woensdag, en dan vanaf de 21e tot het nieuwe jaar.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:39:
[...]
Overigens is dat iets wat bijna elk jaar bij mij zo is, mn vrouw is docente, dus die is dan toch vrij, is altijd wel lekker om samen vrij te zijn om van de kerst te genieten...
Of, in dit geval, de trap te (laten) bekleden met tapijt...
Moet wel zeggen, heb liever iets minder vrije dagen over aan het einde van het jaar, maar dat kwam dit jaar nou eenmaal er niet van. (liever een weekje langer op vakantie in de zomer dan een weekje langer in dit koude kikkerland rond kerst tbqfh)
In dat geval kun je uiteraard de "schade" gewoon verhalen op de veroorzakerpdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:37:
[...]
Maar daarom zeg ik:
Stel nou dat jij, laten we zeggen 10, vakantiedagen heb gespaard. En vervolgens rijdt een of andere dronken malloot je aan, waardoor je een maand thuis zit in het gips.
Dan zou je dus voor die maand geen vakantiedagen het volgende jaar krijgen, want je heb niet gewerkt? En dat terwijl je er zelf niets aan kan doen?
Lijkt me niet heel eerlijk of wel?
Maar je bouwt gedurende een bepaalde periode inderdaad gewoon je verlof op. Dit is volgens mij zelfs wettelijk geregeld. Wat je vaak wel ziet is dat bij langdurige arbeidsongeschiktheid de opbouw na een bepaalde periode wordt stopgezet (volgens mij na een jaar).
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
O.a. dat, maar includes? Header? Ik had een reactie gegeven, en CodeIgniter werkt heel anders. Dat soort dingen moet je niet gebruiken. Los van het feit dat je html/php include terwijl er views zijn.Firesphere schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:48:
[...]
Ik gooi een die() en verwacht wel dat de rest nog uitgevoerd wordt.
Maar goed, beetje jammer.
In Nederland ja, maar ik weet niet hoe dat in België zit..Gertjan. schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:01:
[...]
Maar je bouwt gedurende een bepaalde periode inderdaad gewoon je verlof op. Dit is volgens mij zelfs wettelijk geregeld. Wat je vaak wel ziet is dat bij langdurige arbeidsongeschiktheid de opbouw na een bepaalde periode wordt stopgezet (volgens mij na een jaar).
----
Even terzijde:
Still counting...... Heb nog niet gereageerd op m'n collega (zie vorige post van mij). Ik ga zo eerst even rustig hapje eten.
Verwijderd
Ja, zou inderdaad wel kunnen. Al denk ik dat het voor arbeiders toch nog anders is.Alex) schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:38:
Opbouw van vakantiedagen bij ziekte gaat gewoon door (zie je contract). Pas bij langdurige ziekte wordt het een ander verhaal.
In Nederland:Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:09:
[...]
Ja, zou inderdaad wel kunnen. Al denk ik dat het voor arbeiders toch nog anders is.
In België:Op 1 januari 2012 kregen langdurig zieken een steuntje in de rug van Europa. Tot dan toe bepaalde de Nederlandse wet dat zieken slechts in de laatste zes maanden van hun ziekteperiode vakantiedagen opbouwden. Die wet bleek in strijd met een Europese richtlijn en werd gewijzigd. Vanaf 1 januari bouwt iedereen normaal vakantiedagen op, ook bij ziekte.
Het aantal vakantiedagen waarop je recht hebt, wordt vastgesteld op basis van de werkelijk gepresteerde en de met arbeid gelijkgestelde maanden gedurende het vakantiedienstjaar (het kalenderjaar voorafgaand aan het jaar waarin je vakantie neemt). Bij een voltijdse tewerkstelling gedurende het volledige vakantiedienstjaar heb je recht op twintig wettelijke vakantiedagen.
Werkelijk gepresteerde dagen zijn in de eerste plaats dagen waarop je effectief gewerkt hebt. Niettemin worden de dagen van arbeidsonderbreking waarvoor de wet een recht op loon voorziet eveneens als werkelijke gepresteerde dagen beschouwd. Als bediende heb je de eerste dertig dagen van ziekte recht op gewaarborgd loon. Deze maand telt dus volledig mee.
pf. Ik zou hem nog even wijzen op voorgaand gesprek, of beter nog dit even printen/doorsturen naar je leidinggevende oid. In feite heeft het toch geen nut om met zo'n knuppel te praten.pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:08:
[...]
In Nederland ja, maar ik weet niet hoe dat in België zit.
----
Even terzijde:
Still counting...... Heb nog niet gereageerd op m'n collega (zie vorige post van mij). Ik ga zo eerst even rustig hapje eten.
Kan je dat ticket niet gewoon negeren tot dat hij een onderbouwd antwoord heeft gegeven. Als het blijft liggen zal hij wel door krijgen dat het zo niet werkt zeker.pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:08:
[...]
In Nederland ja, maar ik weet niet hoe dat in België zit.
----
Even terzijde:
RTFM!
Nee, je miepte over de extensie. Da's wel het minste probleem. Dat die URLs klantonvriendelijk zijn snapt iedereen
Verwijderd
Ja maar de extensie is toch een deel van de klantonvriendelijke url?Hydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:24:
[...]
Nee, je miepte over de extensie. Da's wel het minste probleem. Dat die URLs klantonvriendelijk zijn snapt iedereen
mooie/url/die/klantvriendelijk/is.xml is niet minder vriendelijk dan zonder de extensie.
XML is echt SEO-technisch denk ik zelfs beter.
Naar zoekmachines inderdaad een nette XML sturen, maar de gebruiker een stylesheet meegeven...
Naar zoekmachines inderdaad een nette XML sturen, maar de gebruiker een stylesheet meegeven...
Verwijderd
Ik vind van wel. Ik vind het misleidend en daarom klantonvriendelijk. Toegeven, mooie/url/die/klantvriendelijk/is.xml is nog steeds beter dan de url die we eerst voorgeschoteld kregen, maar door de .xml er af te halen is hij helemaal goedPatrickH89 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:29:
mooie/url/die/klantvriendelijk/is.xml is niet minder vriendelijk dan zonder de extensie.
Vriendelijk || mooiPatrickH89 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:29:
ditisdan .nl/index.php/wel/ok ?
Uiteindelijk haalt iedereen toch de index.php weg en persoonlijk haal ik ook overal file ext. weg. Niet dat ik daar veel aan kom met MVC.. maar toch. Persoonlijk zie ik liever nooit een extensie.
Verwijderd
Dit.douweegbertje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:33:
[...]
Vriendelijk || mooi
Uiteindelijk haalt iedereen toch de index.php weg en persoonlijk haal ik ook overal file ext. weg. Niet dat ik daar veel aan kom met MVC.. maar toch. Persoonlijk zie ik liever nooit een extensie.
Ik ben nu weer bezig met Windows Store App ontwikkeling.
Wat vind ik het toch super!
Ben nu een Usercontrol aan het schrijven die later wordt gekoppeld aan de echte backend (die ik trouwens ook zelf schrijf
), maar ik zit nu lekker met Design Data te werken waardoor ik los de UI kan maken!
Liefde! Alleen ik ben nog niet zo te spreken over de VisualState, maar dat is wss ervaring.
Ben nu een Usercontrol aan het schrijven die later wordt gekoppeld aan de echte backend (die ik trouwens ook zelf schrijf
Liefde! Alleen ik ben nog niet zo te spreken over de VisualState, maar dat is wss ervaring.
Jammer dat hij zo snel weer in zijn oude patroon vervalt. Zou het niet beter zijn om als jullie het niet eens zijn, het idee in de hele groep te gooien om zo boven water te krijgen wat de beste oplossing is? Dat moet wel lukken met 6 man.
Ah
/index.php/ etc. vind ik helemaal geen gezichtdouweegbertje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:33:
[...]
Vriendelijk || mooi
Ik heb ook een tijdje .html achter de links gezet. Maar dat word uiteindelijk (zeker met pagina nummers etc.) niet echt mooier.
Verwijderd
Site van de RVA:
Ik zie nu wel dat er hier een max op ligt van Bruto, maar aangezien in mijn eerste jaar mijn Bruto maar 2200 was zat ik juist op die grens en kwam dat mooi overeenHet aantal vakantie-uren dat niet meer gedekt is door vakantiegeld wordt omgerekend naar een aantal uitkeringen via de formule “Vakantieuren x 6, gedeeld door de normale voltijdse wekelijkse arbeidsduur”.
De jeugdvakantie-uitkering bedraagt 65% van het brutoloon van de jongere tijdens de eerste maand waarin jeugdvakantie wordt genomen, begrensd tot 2.121,75 euro per maand.
Het maximumbedrag is dus gelijk aan 53,04 euro gerekend in de zesdagenweek. Op dit bedrag wordt een fiscale voorheffing ingehouden van 10,09%.
De jongere met een brutomaandloon van 2.121,75 euro die voltijds werkt en één week jeugdvakantie neemt, zal dus 38 x 6/38 = 6 daguitkeringen van 53,04 euro ontvangen, of 318,24 euro bruto of 286,13 euro netto ontvangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 12:49 ]
Jij: "Dokter, ik heb last van m'n teennagel!"Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:25:
Ja maar de extensie is toch een deel van de klantonvriendelijke url?
Dokter: "Ik ze me eerder zorgen maken over je missende been"
Eerst mijn teennagel terug! First things first!Hydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:02:
[...]
Jij: "Dokter, ik heb last van m'n teennagel!"
Dokter: "Ik ze me eerder zorgen maken over je missende been"
douweegbertje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:21:
[...]
pf. Ik zou hem nog even wijzen op voorgaand gesprek, of beter nog dit even printen/doorsturen naar je leidinggevende oid. In feite heeft het toch geen nut om met zo'n knuppel te praten.
Ik ga dit morgen aankaarten bij de manager (aangezien die vandaag een dagje vrij heeft) en m'n collega weer even op gesprek vragen waar de manager weer bij zit._Moe_ schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:24:
[...]
Kan je dat ticket niet gewoon negeren tot dat hij een onderbouwd antwoord heeft gegeven. Als het blijft liggen zal hij wel door krijgen dat het zo niet werkt zeker.
Persoonlijk vind ik dat ik er met hem makkelijk uit zou moeten komen. Het gaat hier namelijk om een vrij simpele functionaliteit. Daar hoeven we niet met 6 man voor om de tafel te zitten.TheNephilim schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:45:
[...]
Jammer dat hij zo snel weer in zijn oude patroon vervalt. Zou het niet beter zijn om als jullie het niet eens zijn, het idee in de hele groep te gooien om zo boven water te krijgen wat de beste oplossing is? Dat moet wel lukken met 6 man.
Helaas drukt hij zijn mening er weer zo doorheen, zonder ook maar enige rekening te houden met mijn blik op de zaak. Daar wil ik de overige 4 niet mee lastig vallen, maar ga ik wel bij de manager aankaarten.
--
Kleine toevoeging:
ik wil niet meteen heel bot naar hem reageren door te vragen 'negeer je me nou gewoon?', maar ik kan hier zo slecht tegen hè. Dit zijn echt momenten dat ik denk 'wat doe ik hier nog!'. En dat terwijl ik met niemand problemen heb, behalve hem.
[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 12-12-2013 13:23 ]
Lastig! Mijn idee was dat je het dan niet steeds persoonlijk op hoeft te lossen. Als hij steeds dergelijke gedrag laat zien, heeft het weinig zin die gesprekken. Dan meteen de discussies in de groep gooien om zo de twist tussen jullie beide te voorkomen.pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:21:
[...]
Persoonlijk vind ik dat ik er met hem makkelijk uit zou moeten komen. Het gaat hier namelijk om een vrij simpele functionaliteit. Daar hoeven we niet met 6 man voor om de tafel te zitten.
Helaas drukt hij zijn mening er weer zo doorheen, zonder ook maar enige rekening te houden met mijn blik op de zaak. Daar wil ik de overige 4 niet mee lastig vallen, maar ga ik wel bij de manager aankaarten.
--
Kleine toevoeging:
ik wil niet meteen heel bot naar hem reageren door te vragen 'negeer je me nou gewoon?', maar ik kan hier zo slecht tegen hè. Dit zijn echt momenten dat ik denk 'wat doe ik hier nog!'. En dat terwijl ik met niemand problemen heb, behalve hem.
---
Oef, nog even concentratie zoeken! Ik moet echt even wat dingen afmaken, nu ... snel! Bam!
Zou best kunnen dat hij van jou exact hetzelfde denkt. Dat hij denkt "Ik zeg toch, ik wil het zo, waarom doet hij nou zo moeilijk".pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:21:
Kleine toevoeging:
Maar ik herken het gevoel wel ja, inderdaad frustrerend.
Nou daarom betrek ik de afdelingsmanager er weer bij, want wij gaan er simpelweg niet uitkomen.
En het is niet alleen bij dit ticket zo, het gaat bij de meerdere.
En ik geef eerlijk toe, ik ben zelf ook niet de makkelijkste. Ben zelf ook best stug (Sterrenbeeld is Steenbok
), maar als je met een goed onderbouwd verhaal komt dan zal je mij niet horen klagen.
En het is niet alleen bij dit ticket zo, het gaat bij de meerdere.
En ik geef eerlijk toe, ik ben zelf ook niet de makkelijkste. Ben zelf ook best stug (Sterrenbeeld is Steenbok
[ Voor 38% gewijzigd door PdeBie op 12-12-2013 14:04 ]
Wat vervelend ditpdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:21:
Kleine toevoeging:

Frustrerend als een concept niet wil landen. Ik zit er al een paar dagen op te hakken en als ik het OOIT eenmaal snap zal ik waarschijnlijk niet begrijpen dat er een dag was dat ik het concept niet snapte.
Nadeel is dat iedere website het op dezelfde manier uitlegt. Ik denk de uitleg te snappen maar ik begrijp helemaal niets van de begeleidende voorbeelden. Maak ik zelf een klein programma om het te testen, krijg ik alleen maar compile errors.
AAAAARGH!
Ik blijf expres vaag omdat het geen helpdesktopic is en omdat ik het nu koste wat kost zelf wil doorgronden
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik weet zelf dat er bepaalde collega's en klanten zijn die erg slecht zijn in communicatie via tekst. Oftewel omdat ze erg lomp schrijven, of omdat ze teksten lomper interpreteren dan bedoeld. Als je 2 van dat soort mensen met elkaar laat communiceren gaat het gewoon mis.pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:21:
Kleine toevoeging:
Oplossing: face-to-face praten. Je kunt prima eerst samen ff praten / bellen en daarna wat besloten is in een ticketingsysteem zetten. Lomperikken hebben face-to-face veel minder de neiging om te doen wat beschreven is.
En trust me; je manager gaat het enorm waarderen als jij het op zo'n manier oplost. Op dit moment is er een probleem dat je "gewoon" bij je manager neer wil leggen zonder oplossing. Nu kun je stellen dat het jouw probleem niet is, maar daar schiet je op de lange termijn niks mee op.
Helemaal met je eens, maar dat station zijn we helaas allang gepasseerd.
In het begin (lees: maanden geleden) stapte ik ook naar zijn bureau en vroeg ik hem over het hoe en wat. Vaak eindigde dat in een ellenlange discussie waar we uiteindelijk allebei chagrijnig uitstapte zonder echt een keus te hebben gemaakt met als gevolg dat anderen de beslissing moesten nemen.
Dus dat ga ik niet eens meer proberen. Mijn manager is hier ook al van op de hoogte. Heb dat in ons gesprek twee weken geleden ook aangegeven.
Ah okay, da's balen. Wat porno planten op z'n computer een oplossing?pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:20:
Dus dat ga ik niet eens meer proberen. Mijn manager is hier ook al van op de hoogte. Heb dat in ons gesprek twee weken geleden ook aangegeven.
Nah, visual state is gewoon kutRyur schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:36:
Ik ben nu weer bezig met Windows Store App ontwikkeling.
Ben nu een Usercontrol aan het schrijven die later wordt gekoppeld aan de echte backend (die ik trouwens ook zelf schrijf), maar ik zit nu lekker met Design Data te werken waardoor ik los de UI kan maken!
Vorige week een zakelijke bestelling bij KPN geplaatst voor ISDN en ADSL. Dan krijg je dus een code om je bestelstatus mee te bekijken, maar dat werkt voor de meter niet. Bij de ene pagina kan ik wel inloggen, dus ik voer die code in en dan krijg ik een 404 pagina te zien.
Nu kreeg ik net een mailtje met een andere url, en die werkt dus helemaal niet. Ik krijg alleen een witte pagina
en als ik de source bekijk zie ik veel wit ruimte met wat html er tussendoor. Ik vraag me af of iemand dat ooit getest heeft
Gaat om deze url.
Nu kreeg ik net een mailtje met een andere url, en die werkt dus helemaal niet. Ik krijg alleen een witte pagina

Gaat om deze url.
Hail to the king baby!
haha nah, laten we ons maar niet verlagen tot dat niveauHydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:23:
[...]
Ah okay, da's balen. Wat porno planten op z'n computer een oplossing?
Nogmaals, ik ben zelf ook niet de makkelijkste. Dat weet ik van mezelf ook wel.
Maar geef dan wel een fatsoenlijke onderbouwing waarom je iets wilt, in plaats van 'ik wil het zo en niet anders'. Ik ben je hond niet.
Ja dat is momenteel ook hoe ik het doeAvalaxy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:24:
[...]
Nah, visual state is gewoon kutIk los het nu zo op: ik maak gewoon 3 views in m'n view (dus 3 van die main grids) voor de verschillende states, die zet ik allemaal op visibility collapsed. Aan de hand van die visual state zet ik vervolgens de juiste grid op visible. Dat werk best makkelijk, alleen ben ik er niet tevreden over dat ik dus 3x (deels) dezelfde code heb.
Ook niet tevreden met de oplossing
Ik vind het sowieso opvallend dat een helpdeskmedewerker functionaliteiten bepaalt...pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:32:
[...]
haha nah, laten we ons maar niet verlagen tot dat niveau
Nogmaals, ik ben zelf ook niet de makkelijkste. Dat weet ik van mezelf ook wel.
Maar geef dan wel een fatsoenlijke onderbouwing waarom je iets wilt, in plaats van 'ik wil het zo en niet anders'. Ik ben je hond niet.
Is het niet handiger dat er iemand uitgekozen wordt, met de meest functionele ervaring/talent, om die issues ook daadwerkelijk invulling te geven?
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 12-12-2013 15:12 ]
Volgens mij is een .xml extensie icm een XML declaratie in de header de enige manier om officieel XHTML te doen.Firesphere schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:31:
XML is echt SEO-technisch denk ik zelfs beter.
iOS developer
In een eerdere post vermeld ik dat wij een klein ICT team (van 6 man) zijn binnen onze organisatie. Wij werken in een verkooporganisatie.Bosmonster schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:11:
[...]
Ik vind het sowieso opvallend dat een helpdeskmedewerker functionaliteiten bepaalt...
Is het niet handiger dat er iemand uitgekozen wordt, met de meest functionele ervaring/talent, om die issues ook daadwerkelijk invulling te geven?
Het systeem waar het om gaat is een ordersysteem waar onze leden mee werken. Het computer IQ van onze leden is helaas van het niveau 'bevroren visstick'. Aangezien hij (helpdeskmedewerker) de leden het meeste spreekt, weet hij precies wat er speelt bij de leden en hoe zij het systeem gebruiken. Hij kan dus ook het beste bepalen hoe het systeem moet werken. Echter, als we het compleet aan hem overlaten wordt het niet alleen een systeem voor bevroren vissticks, maar ook door bevroren vissticks.
Ik probeer de applicatie zo consistent mogelijk te houden, maar hij komt vaak met ideeën aanzetten zonder er even iets langer over na te denken. Ik doe dat wel en probeer dat met goede onderbouwingen vaak er tegenover te zetten. Helaas botst dat nog wel eens of, zoals vandaag, negeert hij mijn mening gewoon compleet.
Ik las even wat te vlug terwijl ik door de draad aan het scrollen was.
Hydra schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:23:
[...]
Ah okay, da's balen. Wat porno planten op z'n computer een oplossing?
Ryur schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:56:
[...]
Ja dat is momenteel ook hoe ik het doe
Ook niet tevreden met de oplossing

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.