2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Xamarin's producten al eens bekeken?F.West98 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:34:
Urgh. Java (Android) mist toch heel veel:
(heel lijstje)
We are shaping the future
Wat is er niet behoorlijk aan de foreach? En LINQ is toch een .NET ding? dan is het logisch....F.West98 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:34:
Urgh. Java (Android) mist toch heel veel:
• Behoorlijke foreach
• LINQ expressions
• Unit Testing (althans, Android Studio)
• MVC (MC nog redelijk, maar VC is helemaal bagger, waardoor je overal met die stomme contexts zit te kloten)
* F.West98 gaat maar weer snel terug naar .NET
[ Voor 5% gewijzigd door Ealanrian op 10-12-2013 19:36 ]
iOS app ga ik wel in Xamarin doen.
@foreach: werkt niet met alles
1
2
3
4
5
6
7
| for(long forId : idFromArray){ long tId = obj.getId(); if(forId != tId){ String objString = obj.getText(); db.insertObj(objString, Id); } } |
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kijk eens naar TraceDroid, misschien heb je er wat aan.F.West98 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:34:
• Unit Testing (althans, Android Studio)
* F.West98 gaat maar weer snel terug naar .NET
https://www.owasp.org/images/7/7c/TraceDroid.pdf
[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 10-12-2013 19:41 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
F.West98 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:37:
@Xamarin, hartstikke mooi, maar teamgenoot is main app developer, kent geen C# en wil liever native native developen...
iOS app ga ik wel in Xamarin doen.
@foreach: werkt niet met alles
Ik ben dus niet alleen met de gedachte: 'ik dacht het wel'. gelukkig....Firesphere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:38:
code:
1 2 3 4 5 6 7 for(long forId : idFromArray){ long tId = obj.getId(); if(forId != tId){ String objString = obj.getText(); db.insertObj(objString, Id); } }
Die werkt inderdaad prima. Goed, het is geen foreach, maar een for, maar toch, werkt prima toch?Ealanrian schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:47:
[...]
[...]
Ik ben dus niet alleen met de gedachte: 'ik dacht het wel'. gelukkig....
nieuws: 'Xbox One komt pas in derde kwartaal 2014 naar Nederland en België'
On another note, I cancelled my preorder for real this time.
Damn, Microsoft slaat de plank echt wel behoorlijk mis met de Xbox One

Eerst al dat gedoe omtrent DRM en always-on functies, toen de latere release en nu nog meer vertraging. Op deze manier geven ze Sony's PS4 wel een ontzettende voorsprong.
Oh. Ik kreeg net een melding dat iets niet foreachable was. (JSONArray)Ealanrian schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:47:
[...]
[...]
Ik ben dus niet alleen met de gedachte: 'ik dacht het wel'. gelukkig....
Maar Xamarin is wel erg duur
Dan doe je toch gewoon zoiets:F.West98 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:54:
[...]
Oh. Ik kreeg net een melding dat iets niet foreachable was. (JSONArray)
Maar Xamarin is wel erg duur
1
2
3
| for (int i = 0; i < json.length; i++) { JSONObject object = json.get(i); } |
Moeilijk hè, die paar extra karakters
Ehm, definieer collectie?Robbiedobbie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:57:
De collectie moet natuurlijk wel Iterable implementeren, maar iedere collectie die zich een collectie durft te noemen, zou iterable moeten zijn. Ik neem aan dat de foreach in c# ook niet zomaar met ieder type werkt? Het enige verschil is de syntax en de naam. Ipv een foreach loop noemen ze het een advanced for loop
De meeste talen laten je zelfs een string itereren alsof't een array is
Tja, in java werken zowieso alle collecties wanneer de definitie is dat ze de Collection interface implementeren. Verder versta ik onder collectie een verzameling van data, zoals een array, of zelfs een graph.Firesphere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:01:
[...]
Ehm, definieer collectie?
De meeste talen laten je zelfs een string itereren alsof't een array is
Een String is in java een uitzondering, welke niet getraversed kan worden, omdat volgens de java filosofie (let op: niet mijn filosofie) een object iterable moet zijn wanneer er een verzameling van Objecten is. Aangezien een String toevallig bestaat uit characters, maar in de ogen van de echte java'ers geen object is (Is ook geen Object, though Char ook bestaat
char[] chars = str.toCharArray();
Hoewel ik niet weet in hoeverre deze in de Android SDK zit.
HIj zit er gewoon in. Ze raden het alleen niet aan, je kan blijkbaar beter String.charAt gebruik om erover te iteraten.Firesphere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:10:
Och, op zich werkt deze oplossing wel hoor:
char[] chars = str.toCharArray();
Hoewel ik niet weet in hoeverre deze in de Android SDK zit.
Dat ze het afraden heeft een reden. Met de toCharArray wordt de interne char array gekopieerd naar een nieuwe array, en returned. Bij charAt hoeft hij simpelweg de value maar te returnen die hij intern op die plek heeft, waardoor de performance penalty van het kopieren verdwijnt.koesie10 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:15:
[...]
HIj zit er gewoon in. Ze raden het alleen niet aan, je kan blijkbaar beter String.charAt gebruik om erover te iteraten.
[ Voor 50% gewijzigd door Robbiedobbie op 10-12-2013 20:17 ]
Semantisch probleempje, ik vind for(length-thingy) niet mooikoesie10 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:15:
[...]
HIj zit er gewoon in. Ze raden het alleen niet aan, je kan blijkbaar beter String.charAt gebruik om erover te iteraten.
ZWAAR! relatief natuurlijkFiresphere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:22:
[...]
Semantisch probleempje, ik vind for(length-thingy) niet mooiHoe zwaar kan een string in een array stoppen nu eigenlijk zijn?
Ligt er natuurlijk aan hoe groot de string isFiresphere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:22:
[...]
Semantisch probleempje, ik vind for(length-thingy) niet mooiHoe zwaar kan een string in een array stoppen nu eigenlijk zijn?
Een logfile en megabytes?Robbiedobbie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:24:
[...]
Ligt er natuurlijk aan hoe groot de string isWanneer je een String hebt met de volledige inhoud van een logfile (wat ik af wil raden), kan het megabytes geheugen schelen
Tja, de meeste strings die ik uberhaupt zou willen itereren zijn amper 10 chars lang, gaat niet om grote dingen.
Sowieso, een string die heel lang wordt moet eigenlijk geregexed worden naar een array vind ik. Tenminste, als er een periodieke herhaling in zit (zoals, zeg... een logfile?
[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 10-12-2013 20:28 ]
Zeg zeg, altijd weer het laatste woord hebben he?Firesphere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:27:
[...]
Een logfile en megabytes?Die van mij lopen in de gigabytes!
[...]
Logfiles nog erger.... Neem dan gewoon ints als error logging hoef je ook geen strings te parsenFiresphere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:27:
[...]
Een logfile en megabytes?Die van mij lopen in de gigabytes!
[...]
Tja, de meeste strings die ik uberhaupt zou willen itereren zijn amper 10 chars lang, gaat niet om grote dingen.
Sowieso, een string die heel lang wordt moet eigenlijk geregexed worden naar een array vind ik. Tenminste, als er een periodieke herhaling in zit (zoals, zeg... een logfile?)
Ja baasRobbiedobbie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:28:
[...]
Zeg zeg, altijd weer het laatste woord hebben he?Deze keer niet. Gigabytes zijn ook megabytes, alleen heel erg veel
En zie daar het probleem van strings. Geen controle over memory, easy prey voor buffer overflows. Nee doe maar nietStM schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:31:
Strings zijn intern in Java gewoon al char arraysVia System.arraycopy maakt toCharArray een kopie aan en geeft deze terug. En System.arraycopy is native geïmplementeerd via wss iets van een memcpy. Je hebt uiteraard wel gewoon een extra kopie van de string in je geheugen staan.
Ik ga even wat strings naar arraytjes gooien, kijken hoe hard de zooi op z'n bek gaatEalanrian schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:32:
[...]
En zie daar het probleem van strings. Geen controle over memory, easy prey voor buffer overflows. Nee doe maar niet
Ik hoor String, ik hoor GC foppen, ik denk aan String.intern()
Ik moet eerst 62G 60G aan ram vol zien te krijgen.....
Gaat nog best hard!
[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 10-12-2013 20:35 ]
In mijn hobbyprojectje dat amper iets logt heb ik dat zelfs geconfigureerd, log4net geeft me netjes een bestand per dag (al zit er een foutje in de config waardoor de filename iets als 'errorlog.log20131210' wordt, maar ach...)
Logfile van 1 uur is plm 900MBAlex) schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:35:
Logfiles van gigabytes groot? Nog nooit van logcycling gehoord ofzo?
In mijn hobbyprojectje dat amper iets logt heb ik dat zelfs geconfigureerd, log4net geeft me netjes een bestand per dag (al zit er een foutje in de config waardoor de filename iets als 'errorlog.log20131210' wordt, maar ach...)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| #include <stdio.h> #include <string.h> int main(void) { char buff[15]; int pass = 0; printf("\n Enter the password : \n"); gets(buff); if(strcmp(buff, "thegeekstuff")) { printf ("\n Wrong Password \n"); } else { printf ("\n Correct Password \n"); pass = 1; } if(pass) { /* Now Give root or admin rights to user*/ printf ("\n Root privileges given to the user \n"); } return 0; } |
voer als ww in: hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
zal iets sneller gaan als 64G volpompen
[ Voor 3% gewijzigd door Ealanrian op 10-12-2013 20:38 ]
Opsplitsen in chunks van 15 minuten dan
Met logs van een dergelijk formaat wordt het anders toch zo goed als onmogelijk om er nog in te zoeken
Ga nog wat groter en je kan de applicatie gewoon je eigen code uit laten voeren!Ealanrian schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:37:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 #include <stdio.h> #include <string.h> int main(void) { char buff[15]; int pass = 0; printf("\n Enter the password : \n"); gets(buff); if(strcmp(buff, "thegeekstuff")) { printf ("\n Wrong Password \n"); } else { printf ("\n Correct Password \n"); pass = 1; } if(pass) { /* Now Give root or admin rights to user*/ printf ("\n Root privileges given to the user \n"); } return 0; }
voer als ww in: hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
zal iets sneller gaan als 64G volpompen
In theorie kan dat, maar het is amper noemenswaardig sneller, aangezien de meeste meldingen zijnAlex) schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:40:
[...]
Opsplitsen in chunks van 15 minuten dan
Met logs van een dergelijk formaat wordt het anders toch zo goed als onmogelijk om er nog in te zoeken
Kan ik alsnog alle 4 de logs gaan doorzoeken. Over het algemeen is gewoon per uur net zo makkelijk.klant van opdrachtgever
Het was een uur of 10 en applicatie deed toen dit
En nee, om een preciezere tijd vragen helpt niet, voor een gebruiker is 22:58 hetzelfde als "ongeveer 10 uur 's avonds"

[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 10-12-2013 20:44 ]
kan je dan de logging niet omlaag gooien? Alleen state changes zijn van belang toch?Firesphere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:43:
[...]
In theorie kan dat, maar het is amper noemenswaardig sneller, aangezien de meeste meldingen zijn
[...]
Kan ik alsnog alle 4 de logs gaan doorzoeken. Over het algemeen is gewoon per uur net zo makkelijk.
Dat is ook weer waar.Firesphere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:43:
[...]
In theorie kan dat, maar het is amper noemenswaardig sneller, aangezien de meeste meldingen zijn
[...]
Kan ik alsnog alle 4 de logs gaan doorzoeken. Over het algemeen is gewoon per uur net zo makkelijk.
En nee, om een preciezere tijd vragen helpt niet, voor een gebruiker is 22:58 hetzelfde als "ongeveer 10 uur 's avonds"
Misschien is het handig om een unique ID te genereren (waar je heel sneaky de tijd in verwerkt) en die tonen aan de gebruiker op het 'oeps er is iets fout gegaan'-scherm (lijkt mij de voornaamste reden waarvoor een gebruiker contact opneemt)? Geen ID = geen hulp
Aangezien gebruikers over het algemeen niet intelligent genoeg zijn om de steps to reproduce te geven, moet je vrij veel bijzaken loggen, helaas.Ealanrian schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:44:
[...]
kan je dan de logging niet omlaag gooien? Alleen state changes zijn van belang toch?
Gelukkig betreffen de meeste meldingen achteraf slechts mensen die op onduidelijke manier aan het monkeytesten zijn zonder het te beseffen, maar toch.
3x raden....Alex) schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:47:
[...]
Dat is ook weer waar.
Misschien is het handig om een unique ID te genereren (waar je heel sneaky de tijd in verwerkt) en die tonen aan de gebruiker op het 'oeps er is iets fout gegaan'-scherm (lijkt mij de voornaamste reden waarvoor een gebruiker contact opneemt)? Geen ID = geen hulp

Wat was de foutmelding die je kreeg?Hij doet het niet
..... Nevermind.Weet ik niet, ik heb app X maar gesloten. Jullie app is kut
Uiteraard stuur ik een mail naar de error-department, maar het zet niet echt zoden aan de dijk, zelfs als de error-code duidelijk in beeld is.
Nadeel van auto-mail.... Het mag niet (naar het schijnt). Zelfs als het om anonieme errors gaat, schijnt dat een issue te zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door Firesphere op 10-12-2013 20:52 ]
Oja gebruikers...Firesphere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:47:
[...]
Aangezien gebruikers over het algemeen niet intelligent genoeg zijn om de steps to reproduce te geven, moet je vrij veel bijzaken loggen, helaas.
Gelukkig betreffen de meeste meldingen achteraf slechts mensen die op onduidelijke manier aan het monkeytesten zijn zijnder het te beseffen, maar toch.
Heb je't over de holbewoners, de testers of de aapjes?
Was gisteren bij een toko die een junior devver (met 1 jaar programmeerschool) als tester had ingezet, gast wist niet wat Stackoverflow was, verwacht er niet veel vanFiresphere schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:52:
[...]
Heb je't over de holbewoners, de testers of de aapjes?
Hey, die oprichter stond in Dublin op het podium!Megamind schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:56:
[...]
Was gisteren bij een toko die een junior devver (met 1 jaar programmeerschool) als tester had ingezet, gast wist niet wat Stackoverflow was, verwacht er niet veel van
Denk ik.
Iemand Guiness?
Source wordt lekker overzichtelijk als je voor elke class een file nodig hebt (ook public helper classes), en je die niet eens kan opdelen in mappen...
Mappen = Packages?F.West98 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:06:
Source wordt lekker overzichtelijk als je voor elke class een file nodig hebt (ook public helper classes), en je die niet eens kan opdelen in mappen...
En dacht dat je wel meerdere classes in 1 file kon zetten in Java?
(Met Android geen/weinig ervaring!)
Edit:
Jup, dit staat er over in de spec:
If and only if packages are stored in a file system (§7.2), the host system may choose to enforce the restriction that it is a compile-time error if a type is not found in a file under a name composed of the type name plus an extension (such as .java or .jav) if either of the following is true:
The type is referred to by code in other compilation units of the package in which the type is declared.
The type is declared public (and therefore is potentially accessible from code in other packages).
This restriction implies that there must be at most one such type per compilation unit. This restriction makes it easy for a Java compiler to find a named class within a package. In practice, many programmers choose to put each class or interface type in its own compilation unit, whether or not it is public or is referred to by code in other compilation units.
[ Voor 93% gewijzigd door StM op 10-12-2013 21:13 ]

iOS developer

Sinds wanneer is contextual slecht?F.West98 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:21:
Brr. Stomme context. Je kan global string niet accessen zonder OVERAL een context mee te geven....
Instance of singleton?
Enne: wat?
Nog niks van meegekregen, link?BikkelZ schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:18:
En wat vinden we van de nieuwe C# features in 6.0? Beetje meer monads beetje minder typen maar dat was het wel of niet?
In het kort: nieuwe compiler zodat features sneller uitgerold kunnen worden om beter bij te blijven.
VS2014 zal C# 6 / .NET5 support krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door Megamind op 10-12-2013 22:19 ]
Android ^^ Ik heb maar een eigen base class voor activities gemaakt die wat zooi naar een singleton object wegschrijft die ik dan weer in andere zooi gebruikt. Al dat context en meuk meegeven aan alles classes doe ik niet aan. Ik wil niet omdat ik 3 classes verderop iets nodig heb in elke constructor zooi meegeven.. zoek het uitF.West98 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:50:
Het is omslachtig en zorgt voor rare code. Voor mij, onervaren Java-devver dan.
Enne: wat?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
zitten echt super functies bij
ik vind zelf de Monadic null checking echt super, en ook de Readonly auto properties.
Daar heb ik beide in de praktijk gewoon veel last van.
edit ow en Inline declarations for out params is ook super.. elke keer die extra regel code met variabelen die je 1x vult en 1x uitleest en dus in je hele scope niet meer kunt gebruiken
[ Voor 33% gewijzigd door BasieP op 10-12-2013 23:12 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Nog de beste die erbij zitBasieP schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:10:
edit ow en Inline declarations for out params is ook super.. elke keer die extra regel code met variabelen die je 1x vult en 1x uitleest en dus in je hele scope niet meer kunt gebruiken
Edit: die monadic null checking is wel awesome! Verder heb ik het idee dat wel een beetje naar een FP language gaan met features als method expressions. Verder is het niet zo boeiend allemaal
[ Voor 89% gewijzigd door Avalaxy op 10-12-2013 23:36 ]
Heb je al eens naar F# gekeken?Avalaxy schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:30:
Same here
Edit: die monadic null checking is wel awesome! Verder heb ik het idee dat wel een beetje naar een FP language gaan met features als method expressions. Verder is het niet zo boeiend allemaal
Verwijderd

Mee eens. Monadic null checking zorgt er voor dat je ook makkelijker een regel kunt gebruiken.BasieP schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:10:
ik vind zelf de Monadic null checking echt super, en ook de Readonly auto properties.
Daar heb ik beide in de praktijk gewoon veel last van.
iOS developer
Jazeker, heb Expert F# 2.0 en Programming F# 3.0 in de kast staan. Kom er alleen niet aan toe om me er dusdanig goed in te verdiepen dat ik het wat vaker kan gaan gebruiken.
SuccesVerwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:52:
Bijna 12 uur... Tijd voor een goede bak koffie en toch nog maar even wat werk af te maken, want zoals jullie ongetwijfeld weten....
[afbeelding]
F# staat ook al een tijdje bij mij op de lijst om te bekijken; echter nog steeds geen tijd gehad om het daadwerkelijk eens op te nemen.Megamind schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:41:
Heb je al eens naar F# gekeken?
Overigens, op mijn werk is het spijtig genoeg niet bruikbaar. De richtlijnen zijn erg duidelijk, één taal over de gehele code-base (VB.NET; ja ja, kom maar de opmerkingen
Op zich ziet de taal er wel interessant uit.
Verwijderd
Hier hetzelfde. Werk voor vandaag af, morgen weer verder.Styxxy schreef op woensdag 11 december 2013 @ 01:54:
Zow, even wat zitten lezen (blogs, links vanuit twitter, StackOverflow etc) en het is plots bijna 2u. Tijd om naar bed te gaan.

Compleet wat anders: http://www.nu.nl/politiek...enten-lijkt-kansloos.html Daar word ik best blij van.
[ Voor 37% gewijzigd door Ealanrian op 11-12-2013 07:42 ]
Mja, misschien goed dat het nu niet meteen doorgang vind, maar eigenlijk is het gewoon erg triest dat dit het zoveelste plannetje van het kabinet is dat niet dermate uitgewerkt is dat er genoeg draagvlak voor is. Natuurlijk staat het huidige kabinet niet voor een makkelijke opgave, maar ze doen het wmb echt dramatisch slecht.Ealanrian schreef op woensdag 11 december 2013 @ 07:12:
Volgens mij is het vroeg wanneer de lijst met active topics vooral topics laat zien met posts van 5 uur geleden.
Compleet wat anders: http://www.nu.nl/politiek...enten-lijkt-kansloos.html Daar word ik best blij van.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het grootste probleem wat ik er mee heb is dat er gewoon geen duidelijkheid was. Het kost heel veel moeite om nou echt duidelijk te krijgen waar je aan toe zou zijn en alle sites die informatie geven hebben er ook bij staan dat nog niks zeker is. Met nog wat? 2 of 3 maand voor dat je je moet inschrijven is dat best krap.Woy schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:15:
[...]
Mja, misschien goed dat het nu niet meteen doorgang vind, maar eigenlijk is het gewoon erg triest dat dit het zoveelste plannetje van het kabinet is dat niet dermate uitgewerkt is dat er genoeg draagvlak voor is. Natuurlijk staat het huidige kabinet niet voor een makkelijke opgave, maar ze doen het wmb echt dramatisch slecht.
Dat is het probleem met veel regels die het huidige kabinet in wil voeren, er is gewoon niet goed over de details nagedacht, en men wil te snel invoeren zonder een goede visie te hebben ( Buiten het feit dat er bezuinigd moet worden ). Dat begon bijvoorbeeld al meteen goed met bijvoorbeeld de inkomensafhankelijke zorgpremie.Ealanrian schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:17:
[...]
Het grootste probleem wat ik er mee heb is dat er gewoon geen duidelijkheid was. Het kost heel veel moeite om nou echt duidelijk te krijgen waar je aan toe zou zijn en alle sites die informatie geven hebben er ook bij staan dat nog niks zeker is. Met nog wat? 2 of 3 maand voor dat je je moet inschrijven is dat best krap.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
De inkomensafhankelijke zorgpremie was helemaal lachen. Met dat idee was het voor mij gemiddeld gezien goedkoper om me niet te verzekeren. Maar het lijkt inderdaad alsof het kabinet gewoon wat aan het brainstormen is en de rest van nederland de goeie en minder goeie iedeeën er uit laat pikken...Woy schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:25:
[...]
Dat is het probleem met veel regels die het huidige kabinet in wil voeren, er is gewoon niet goed over de details nagedacht, en men wil te snel invoeren zonder een goede visie te hebben ( Buiten het feit dat er bezuinigd moet worden ). Dat begon bijvoorbeeld al meteen goed met bijvoorbeeld de inkomensafhankelijke zorgpremie.
Achja we zien wel wat het wordt, Ik hou gewoon rekening met een leenstelsel (waar ik trouwens voor ben mits goed uitgewerkt) en dus een redelijke studieschuld.
Ik ben ook wel voor een leenstelsel, maar als ik dus alles zelf had moeten betalen dat was ik nog zeikerig over de kwaliteit.Ealanrian schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:30:
[...]
Achja we zien wel wat het word, Ik hou gewoon rekening met een leenstelsel (waar ik trouwens voor ben mits goed uitgewerkt) en dus een redelijke studieschuld.
Nu denk ik nogwel: "ach ik betaal maar een fractie". Ik vind de kwaliteit onder de maat (en het gaat nog erger worden vanaf 2015 bij ons (http://www.sax.nu/Nieuws/...leiding.aspx#.UqgV2pF-qTc)).
Net zoals OV, je hoort mij niet klagen omdat ik 'gratis' reis, maar als ik moet betalen dan zeik ik erop los
Bij ons, Hanze hogeschool, is de heel IT opleiding ook om gegooit. Naar mijn idee was de opleiding best goed maar nu onze school is samen gegaan met Communicatie en Media moet er meer geld verdient worden dus mag een groep van 10 embedded Software engineers niet meerRyur schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:36:
[...]
Ik ben ook wel voor een leenstelsel, maar als ik dus alles zelf had moeten betalen dat was ik nog zeikerig over de kwaliteit.
Nu denk ik nogwel: "ach ik betaal maar een fractie". Ik vind de kwaliteit onder de maat (en het gaat nog erger worden vanaf 2015 bij ons (http://www.sax.nu/Nieuws/...leiding.aspx#.UqgV2pF-qTc)).
Net zoals OV, je hoort mij niet klagen omdat ik 'gratis' reis, maar als ik moet betalen dan zeik ik erop los

Ja dat is dus probleem wat ik ook zie.Ealanrian schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:44:
[...]
Bij ons, Hanze hogeschool, is de heel IT opleiding ook om gegooit. Naar mijn idee was de opleiding best goed maar nu onze school is samen gegaan met Communicatie en Media moet er meer geld verdient worden dus mag een groep van 10 embedded Software engineers niet meer
Ik ben een echte programmeur! Ik ben geen BI en helemaal geen hardware persoon!
Als ik moet fusieren met een andere opleiding zou het Kunst & Techniek zijn (voor UI/UX).
Maar nu moet je dus in het eerste jaar zo oppervlakkig blijven qua Informatica/programmeren dat die BI'ers & de 'netwerkbeheerder' (om even hard te zeggen) het ook kunnen volgen.
Met andere woorden: de Informatica opleiding gaat 'maar' 3 jaar duren, terwijl ik 4 jaar al kort vind!
Dacht dat de arbeidsmarkt juist om specialisten vroegen en niet om generalisatie?
[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 11-12-2013 08:47 ]
Hmm.. bij ons is de 'netwerkers' (IT Service Management zoals de opleiding heet) echt wat vroeger 'ICT-beheer' heette.Ealanrian schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:48:
Bij ons zijn de netwerkers net als de embedded mensen technische informatici, we krijgen dus ook voor een groot deel de zelfde opleiding die echt wel behoorlijk veel kanten van het vak goed belicht, wat ik alleen jammer vind is dat ik geen soldeerbout heb vast gehouden voor de opleiding laat staan een scoop
Met andere woorden, servers installeren, configureren, CISCO, heel veel over netwerken en dat soort.
Wat jij bedoeld met die "Embedded" mensen is/was bij ons Technische Informatica, wat op het Saxion nu onder Elektrotechniek & Mechatronica is komen te vallen. (http://sax.nu/Nieuws/TabI...aar-led.aspx#.UqgZr5F-plQ)
Bij ons is Technische infrastructeren (zoals het volgens mij heette) hernoemd naar HBO-ICT Network & Security Engineering. Alle ICT opleidingen vallen nu onder HBO-ICT...Ryur schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:52:
[...]
Hmm.. bij ons is de 'netwerkers' (IT Service Management zoals de opleiding heet) echt wat vroeger 'ICT-beheer' heette.
Met andere woorden, servers installeren, configureren, CISCO, heel veel over netwerken en dat soort.
Wat jij bedoeld met die "Embedded" mensen is/was bij ons Technische Informatica, wat op het Saxion nu onder Elektrotechniek & Mechatronica is komen te vallen. (http://sax.nu/Nieuws/TabI...aar-led.aspx#.UqgZr5F-plQ)
Driving a cadillac in a fool's parade.
Voordeel daarvan is wel dat je (waarschijnlijk) genoeg wiskunde krijgt. Als ik kijk naar mijn HBO-I opleiding heb ik werkelijk niets, maar dan ook echt niets van wiskunde gehad.kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:34:
ach... er is nu tenminste keuze... Wij vielen vroeger nog onder wiskunde, omdat dat de enige leraren waren die iets van de logica achter ICT begrepen.
Af en toe vind ik dat best jammer, zeker omdat ik wiskunde (matrices, lineaire algebra, discrete wiskunde, e.d.) nu niet echt eenvoudig vind.
Vanmiddag lekker COD4 spelen. Op kosten van de baas
Dat jij uit de prehistorie komt kunnen wij ook niks aan doenkwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:34:
ach... er is nu tenminste keuze... Wij vielen vroeger nog onder wiskunde, omdat dat de enige leraren waren die iets van de logica achter ICT begrepen.
Nietus!Firesphere schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:50:
Zo, nu eerst koffie. Moest even iets af maken.
Vanmiddag lekker COD4 spelen. Op kosten van de baas
Hier ook eerst maar eens een bakje koffie
En daarom definieert Microsoft het framework, niet jij.Alex) schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:28:
Ik heb een hekel aan out-parameters. Ik had liever gezien dat Int32.TryParse een Nullable<Int32> teruggeeft zodat je kunt checken of dat een value heeft.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Eh, jawel? Waarom niet? We moeten oefenen voor de battle tegen 1 van onze klantenTheNephilim schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:01:
[...]
Nietus!
Hier ook eerst maar eens een bakje koffie
Maar 8G downloaden duurt lang
(En ja, ik mag gewoon COD4 kopen en declareren
Dat is ook weer waar, maar het levert i.m.o. wel iets cleanere/prettiger leesbare code op. Gelukkig is zoiets snel toe te voegen aan een utilities-classKorben schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:06:
[...]
En daarom definieert Microsoft het framework, niet jij.But seriously, int? brengt een performance penalty met zich mee; waarschijnlijk hebben ze daarom gekozen voor out.
[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 11-12-2013 10:21 ]
Dan is iets met een lambda mooier:Alex) schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:18:
[...]
Dat is ook weer waar, maar het levert i.m.o. wel iets cleanere/prettiger leesbare code op. Gelukkig is zoiets snel toe te voegen aan een utilities-class
1
| int.TryParse("lalala", () => result.SomeProperty); |
Of:
1
| int.TryParse("lalala", value => result.SomeProperty = value); |
Nee, dat performt niet geweldig.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
* Ealanrian pakt een megafoon en begint te schreeuwen: KOFFIE!!!
Aftoppen graag.
[ Voor 68% gewijzigd door Firesphere op 11-12-2013 11:39 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Veel plezier met je noobtubeFiresphere schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:13:
[...]
Eh, jawel? Waarom niet? We moeten oefenen voor de battle tegen 1 van onze klanten
Maar 8G downloaden duurt lang
(En ja, ik mag gewoon COD4 kopen en declareren)

Waarom zou ik die gebruiken? Geen lol aan
Verwijderd
Er zal toch wel een vervanger aangesteld worden? Ik zie het probleem niet echt?alienfruit schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:50:
Altijd leuk om van de klant te horen dat je PM/COO weggaat van je project… Wtf krijgen we dit soort gezeik weer.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.