• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ben eigenlijk op zoek naar een manier om eigengemaakte kleding en onze kleine (los en in combinatie) te fotograferen in een rustige neutrale omgeving.

Ik dacht aan een basic studio flits set met een achtergrond. Maar eigenlijk heb ik nog weinig kennis hierover. Dus ik wil graag hier wat advies vragen. Ik zat aan het volgende te denken:Over het algemeen zal ik de breedte niet nodig hebben, maar met een doek ben je vrij flexibel qua breedte, lijkt me. Dit flitssetje wordt gebruikt door iemand die we kennen en daar, in onze ogen, mooie resultaten mee haalt.

Op tweakers vond ik niet veel recente topics over dit onderwerp, behalve deze. Op basis daarvan concludeer ik in ieder geval dat ik flits verkies boven continu licht.

Qua budget is het wel enigszins flexibel, maar extra geld moet wel echt iets opleveren :)

T.K.: Qua apparatuur heb ik een Canon 650D, 430ex2 flitser, een statief en een aantal objectieven.

Verwijderd

Hier een soort gelijk topic: Advies gevraagd mbt studio flitsset

• KopjeThee
  • Niet online
Dank. Die ga ik direct even lezen.

Edit:
OK, gelezen. Het advies is blijkbaar: Koop de Elinchrom D-Lite RX One Softboxset :)
Ik las nog wel dat de stangen 5mm ipv 8mm zijn, dus niet erg compatibel met andere merken. Maar wel een goede bouwkwaliteit. Maar ook ruim 200 euro duurder dan het setje wat ik op het oog had (hoewel daar zit geen draadloos trigger nog bij, wat 26 euro nog kost).

[ Voor 49% gewijzigd door KopjeThee op 17-08-2013 19:59 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Elinchrom is ook wel een wat ander merk dan Jinbei en kwaliteit kost gewoon wat meer. Als je toch €300+ uit gaat geven, zou ik zelf eerder voor de Elinchrom gaan.

Maar zou je niet eerst eens willen proberen of je niet al uit de voeten zou kunnen met wat je hebt? In plaats van gelijk over te gaan op sets van honderden euro's :P Koop een lichtstatief, een kop en een paraplu voor zo'n €30 tot €40 samen en begin met je flitser.

Als dat toch niet helemaal blijkt te zijn wat je wilt, weet je wel een stuk beter wat je dan wél nodig hebt.

The devil is in the details.

• KopjeThee
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:59:
Elinchrom is ook wel een wat ander merk dan Jinbei en kwaliteit kost gewoon wat meer. Als je toch €300+ uit gaat geven, zou ik zelf eerder voor de Elinchrom gaan.

Maar zou je niet eerst eens willen proberen of je niet al uit de voeten zou kunnen met wat je hebt? In plaats van gelijk over te gaan op sets van honderden euro's :P Koop een lichtstatief, een kop en een paraplu voor zo'n €30 tot €40 samen en begin met je flitser.

Als dat toch niet helemaal blijkt te zijn wat je wilt, weet je wel een stuk beter wat je dan wél nodig hebt.
Lijkt me ook geen slecht idee. De achtergrond blijft dan wel. Zo'n set kan ook later.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Die Elinchrom set heb ik toen gekocht. Echt top spul!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Pagina: 1