Okee, misschien even beginnen met een situatieschets:
Ziggo modem ---> TP-Link 1043ND ---cat6 kabel--->D-link DGS-1008D switch ----> HTPC
........................................... |......................................................................-----> Laptop
..........................................cat6
............................................|
..........................NAS Conceptronic CH3MNAS
Connectie geeft op alle apparaten Gigabit verbinding aan, maar netwerk snelheiden die ik haal liggen ruim onder de 2MB/s (van bv: :Laptop -> NAS of HTPC-> NAS). Van laptop naar HTPC (dus alleen via de switch) haal ik wel 60-100 MB/s.
Ik heb al een aantal zaken geprobeerd:
- In/uitschakelen jumboframes
- Firmware upgrades van alle devices
- Direct inpluggen op router
- Wijzigingen volgens deze post Lip in "Synology overdracht tergend langzaam"
Maar allemaal zonder effect. Wat mis ik hier? Dat de CH3MNAS geen snelheidsmonster is weet ik, maar 20 MB/s zou ie zoiezo moeten halen.
Het lijkt me eerder een router probleem (TP-link) aangezien dat de enige constante is die hier altijd tussenin zit. Zijn er bepaalde settings die ik nog zou kunnen proberen?
Ziggo modem ---> TP-Link 1043ND ---cat6 kabel--->D-link DGS-1008D switch ----> HTPC
........................................... |......................................................................-----> Laptop
..........................................cat6
............................................|
..........................NAS Conceptronic CH3MNAS
Connectie geeft op alle apparaten Gigabit verbinding aan, maar netwerk snelheiden die ik haal liggen ruim onder de 2MB/s (van bv: :Laptop -> NAS of HTPC-> NAS). Van laptop naar HTPC (dus alleen via de switch) haal ik wel 60-100 MB/s.
Ik heb al een aantal zaken geprobeerd:
- In/uitschakelen jumboframes
- Firmware upgrades van alle devices
- Direct inpluggen op router
- Wijzigingen volgens deze post Lip in "Synology overdracht tergend langzaam"
Maar allemaal zonder effect. Wat mis ik hier? Dat de CH3MNAS geen snelheidsmonster is weet ik, maar 20 MB/s zou ie zoiezo moeten halen.
Het lijkt me eerder een router probleem (TP-link) aangezien dat de enige constante is die hier altijd tussenin zit. Zijn er bepaalde settings die ik nog zou kunnen proberen?
Het leven is hard...een stoeprand ook.