[Serie] Avatar: The Legend of Korra

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

7 en 8 zijn de laatste weer?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:39

jpiwf

licenced pepernootaddict

er was even een weekje pauze, morgen gaat het weer verder

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:10

Slapstick

Me, myself or I

Deel drie van de comic over de moeder van Zuko and Azula is ook uit. Nu is dat verhaal ook duidelijk :)

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Is het einde een beetje acceptabel? Ik heb de eerdere vijf delen al maar ik vind het een beetje tegenvallen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:50

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
Damn, de aflevering van vandaag is weer erg goed! Deze is wederom zoals afl 7&8 geanimeerd door Studio Mir (die ook de prachtige animaties deden voor The Last Airbender), en de kwaliteit straalt er vanaf. Gelukkig doet Studio Mir tot de finale de episodes animeren, dus als de volgende afleveringen slecht zijn qua verhaal, ziet het er in ieder geval wel mooi uit! :P

Wat ik wel jammer vind van deze aflevering, is dat we nog steeds niet de motieven van Unalaq weten. Of nouja, tot nu toe weten we het als "IK BEN EVIL EN WIL DE WERELD KAPOT MAKEN MET VAATU", maar dit mag toch niet echt zijn motief zijn, dat zijn we niet gewend van Avatar. Hopelijk houden ze het met een goede reden voor ons achter, anders vind ik dit wel een groot minpunt aan het seizoen.

Oja en, IROH! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik gok dat het idee macht naar het hoofd van Unalaq is gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13
Mwa, misschien is z'n vrouw overleden en wil hij haar terug? Zou me niets verbazen zo'n cliché-reden.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dan zou ik echt nog gaan ragen. Macht is een ding. Het is misschien cliché, maar ergensnog logisch. De wereld verwoesten in de hoop je vrouw terug te krijgen neigt toch echt naar een Freudiaans excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:49

Plasma_Wolf

Student

Ik vond de twee afleveringen van vandaag/gisteren nog wel leuk. Ik vraag me wel af waarom ze zo nodig via het zuiden zijn gegaan. De Noorderpoort is open, dus waarom zou je naar de Zuiderpoort gaan als je weet dat die zeer sterk is beschermd, terwijl het maar de vraag is of dat ook met de Noorderpoort is gebeurd.

Een optie zou kunnen zijn dat het verder reizen naar het noorden is, maar dat weten we niet. Hoe dan ook, het scheelt je een halve dag knokken om door een barricade heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De zuid poort kennen ze en ze weten niet hoe goed het noorden is bewapend.

Is dit nu het einde?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

vond het eind (waar het nu op lijkt) een beetje erg tegen vallen.
Het einde is gelukkig nog wel opengenoeg voor nog een seizoen. maar ik hoop dat die dan van betere kwaliteit is.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01
gisteren zijn er 4 'uitgezonden'; twee op televisie in VS, en de laatste twee zijn beschikbaar op de nick-website.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

dacht al dat ik perongeluk 3 weken lang vergeten was te kijken.
misschien voelt het einde daarom wel zo kort.....

[ Voor 30% gewijzigd door Smuggler op 16-11-2013 22:04 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Amanoo schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:31:
[...]

Wat ik verwacht:
spoiler:
In principe zat Vaatu gevangen in die boom. Hij zou niet zomaar moeten kunnen ontsnappen. Maar we weten dat unalaq in ieder geval 1 spirit portal heeft geopend, en we hebben hem eruit zien komen (dus hij is in de spirit world geweest). Omdat er niets tussen de spirit portals staat behalve de boom waarin Vaatu is opgesloten moet Unalaq op zijn minst Vaatu hebben gezien. Waarschijnlijk hebben die twee het op een dealtje gegooid. Het zou me niet eens verbazen als ze op het idee zijn gekomen een soort avatar van chaos te creëren. Unalaq wil macht, dat is ondertussen ook wel bevestigd, en Vaatu wil Raava verslaan (wat hij niet alleen moet kunnen, Wan was al in staat hem te verslaan en door alle ervaring van alle avatars is de avatar state van Korra alleen maar nog krachtiger). Het zou in ieder geval de meest logische actie zijn om dus een tweede avatar te creëren.
Heb ik al verteld dat mijn glazen bol sinds een kleine maand terug is van de maker, en het momenteel best goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Goed bezig Amanoo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:40
Ik heb ook net het einde zitten kijken.
Opzich goede afleveringen al vond ik het einde weer ver van het Avatar verhaal zelf.
Op internet zijn dus alle afleveringen al te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Dubrillion: Tot hoe ver gaan ze daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
http://www.gogoanime.com/category/avatar-the-legend-of-korra
Tot aflevering ''Light in the Dark''. En aan het einde te zien gok ik niet dat er nog een aflevering komt.
Er zou zelfs nooit meer een nieuwe serie kunnen komen :$
JAAAAAA nu heb ik degene die hem niet hebben gekeken benieuwd gemaakt he ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Dubrillion op 18-11-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Seizoen 3 is al in productie hoor :)
Wikipedia: List of The Legend of Korra episodes

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Dan ben ik erg benieuwd hoe ze dit gaan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ik vond de afleveringen best belachelijk en cliché. Vooral dat met die uber grote monster spirits..
Naja, het is wel vermakelijk moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ben benieuwd wat er nu gaat komen. Ik mag hopen dat het niet gaat over individuele conflicten tussen spirits en mensen oplossen, dan krijg je een soort villain of the week, en waarschijnlijk in de meeste gevallen niet eens een echte villain.

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:10

Slapstick

Me, myself or I

Amanoo schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:58:
Ben benieuwd wat er nu gaat komen. Ik mag hopen dat het niet gaat over individuele conflicten tussen spirits en mensen oplossen, dan krijg je een soort villain of the week, en waarschijnlijk in de meeste gevallen niet eens een echte villain.
spoiler:
“The title of Book 3 is going to be called ‘Change,’” DiMartino said. “It’s all about Korra dealing with the change of the world in this point in time. At the end of Book 2 she says it’s a new era. And it really is and we’re going to show how Harmonic Convergence and her battle with Unalaq and Vaatu kind of shifted the world a bit.”

'"Book 2, for the Lin fans...she's not very heavily featured in Book 2, BUT, very heavily featured in Book 3,"

http://korranews.tumblr.c...-3-change-facts-and-rumor

Edit:

spoiler:
IMDB zegt dit:

"A stronger enemy arrives in Republic City with plans bring down the Avatar with power of the Shogun, Korra's bending is useless against this new enemy. With of three skilled Shogun warriors and their master Korra and her friends learn the way of the Shogun to defeat this new enemy.

Ik vermoed dat dit een spoof is

[ Voor 17% gewijzigd door Slapstick op 21-11-2013 01:23 ]

:TweakBlog:

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Waar gaat het verhaal heen, lol... gaat echt nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chris Smoove schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:47:
Waar gaat het verhaal heen, lol... gaat echt nergens meer over.
Met de finale van gister, vond ik het nog best meevallen, dat "nergens over"

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Gewoon epic, die finale!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zat voor het eerst dit seizoen echt gespannen te kijken ja (nou ja, vorige dual-ep ook al). De opbouw van't seizoen heeft niet veel goeds gedaan bij het publiek, maar de finale maakt dat wat mij betreft wel goed.

Wel jammer dat ze nu de verbinding met haar voorgangers kwijt is. Voor "avatar sake" had ik verwacht dat de eerste avatar zou blijven bestaan.

Benieuwd wat seizoen 3 gaat brengen (wanneer begint die?)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ik vind het juist leuk dat de voorgaande connectie met de avatars weg is. Hierdoor is Korra dus de nieuwe eerste Avatar die een pad voor zichzelf kiest en doet.

En dit is ook exact wat er gebeurt: ze wil niet langer de brug zijn maar eerder een mediator tussen spirits en mensen. Dit had niet gelukt indien de link met de vorige Avatars er nog was en ik denk dat dit ook de reden is waarom het zo geschreven geweest is, om nog eens te benadrukken dat het om een soort van nieuwe start gaat voor zowel de wereld als de Avatar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

misterdoom schreef op zondag 24 november 2013 @ 01:35:
Ik vind het juist leuk dat de voorgaande connectie met de avatars weg is. Hierdoor is Korra dus de nieuwe eerste Avatar die een pad voor zichzelf kiest en doet.

En dit is ook exact wat er gebeurt: ze wil niet langer de brug zijn maar eerder een mediator tussen spirits en mensen. Dit had niet gelukt indien de link met de vorige Avatars er nog was en ik denk dat dit ook de reden is waarom het zo geschreven geweest is, om nog eens te benadrukken dat het om een soort van nieuwe start gaat voor zowel de wereld als de Avatar.
Er zal vast een gedachte achter zitten.

Alleen is het heel moeilijk te bepalen wat vorige avatars voor mensen waren. Afgezien van Aang (en een beetje One (zijn Japanse(?) naam is het woord "One", uitgesproken als "Wan", als in "de eerste" ;) ), weten we niet hoe ze waren.
Net zo makkelijk zijn er in de vele jaren ook avatars geweest die net zo explosief/niet-geheel-goed-nadenkend waren als Korra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:24

muhda

Time & Space traveler

Premiere Clip van het derde boek. 27 juni begint het derde seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Vanavond worden de eerste 3 afleveringen van het derde boek uitgezonden in amerika. Ik ga denk ik vanavond nog even de laatste 1 of 2 afleveringen kijken van boek 2 zodat ik dat weer in het geheugen heb en ben persoonlijk erg benieuwd hoe ze nu verder gaan met het verhaal, ook omdat ze nu met 2 seizoenen kunnen werken (omdat ze al voor 2 seizoenen zijn besteld itt de eerste twee seizoen, waar ze telkens maar voor 1 seizoen waren aangesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb net de eerste 3 afleveringen gezien.

Ik kreeg een beetje het gevoel, dat de schrijvers niet weten wat ze willen. Er wordt van alles bij gehaald, en er is niet echt een directe nieuwe verhaallijn te ontdekken.

Een ratjetoe aan mini-verhaaltjes zonder enige duiding. Ook waar die vines ineens zo gegroeit zijn, dat niemand zich verzette ofzo, het werd niet uitgelegd. Volgens mij mist er een stuk van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ik vind tlok na seizoen 1 niet echt boeiend meer. Seizoen 1 ging nog wel, daarna ging het helemaal nergens meer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chris Smoove schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:49:
Ik vind tlok na seizoen 1 niet echt boeiend meer. Seizoen 1 ging nog wel, daarna ging het helemaal nergens meer om.
Seizoen 2 was vooral in het begin niet heel sterk op z'n zachtst gezegd, maar de finale was verschrikkelijk goed. Dat is ook de enige reden dat ik het laatste boek toch ga volgen. Ik hoop op een vergelijkbare climax, dat de losse eindjes die er nu al zijn, worden afgerond in 1 epische finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:39

jpiwf

licenced pepernootaddict

Lijkt me duidelijk dat die 4 bandieten een grote rol gaan spelen, met zijverhalen met de nieuwe airbenders en die earthqueen. denk dat er een kleinere rol weggelegd is voor spiritdingen dit jaar.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik denk dat die spirits juist een grote rol gaan spelen. Zonder de spirits, geen bending. Dus blijkbaar zijn de air-spirits iets aan het doen, wat de balans verstoord.

Tenminste, dat is hoe ik alle losse verhaaltjes kan samenvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd welke kant ze op gaan met dat irritante kleine diefje. Het zou wel heel cliche zijn dat het een jongen is met een lastig verleden maar die we toch aardig gaan vinden op het eind. Zou niet alleen teveel op Zuko lijken, maar ik heb d'r ook geen zin in. Hopelijk gaan ze lekker GRRM op dat kind in de tengels van de Dai Lee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Steek je hand op als je niet meteen inzag dat die nieuwe air bender Zaheer was...

Overigens vraag ik me af of Zaheer en co wel zo slecht zijn. Goed, ze willen Korra ontvoeren, maar waarom? Wie zegt dat ze slechte dingen willen uithalen met haar?

[ Voor 50% gewijzigd door Robtimus op 13-07-2014 22:37 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Robtimus schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:36:
Steek je hand op als je niet meteen inzag dat die nieuwe air bender Zaheer was...

Overigens vraag ik me af of Zaheer en co wel zo slecht zijn. Goed, ze willen Korra ontvoeren, maar waarom? Wie zegt dat ze slechte dingen willen uithalen met haar?
Dat was ook een beetje omdat wij hem pas hebben zien ontsnappen. Dat alles hadden de airbenders niet zien gebeuren, dus dat maakt dat ze het aannemelijke dat ze he tniet van mijlenver zagen aankomen. Ik zou trouwens ook wel mensen wantrouwen als het criminelen waren, die uit een speciaal voor hen gebouwde gevangenis zijn gebroken en nu achter mij aanzaten. Dan zou ik niet echt de neiging hebben die mensen het voordeel van de tijfel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
Een heerlijk boek 3 tot nu toe vind ik! Een veel sterker begin dan het begin van boek 2, ik ben helemaal weer hooked zoals in The Last Airbender.

Zaheer vind ik ook tof neergezet als villain van boek 3. Mysterieus en heel gecontroleerd in zijn doen en praten. Ben benieuwd wat zijn verhaal is (zag hier nog wel een interessante theorie, dat hij vroeger in de leer bij Aang is gegaan als air nomad voor de cultuur, waardoor hij meteen weet hoe hij moet airbenden).

Hopelijk houden ze dit niveau aan voor de rest van het boek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Gister stond op IGN dat the legend of korra seizoen 3 van de buis wordt gehaald door nickelodeon vanwege tegenvallende kijkcijfers in amerika. Vandaag wordt nog wel aflevering 8 uitgezonden maar de overige 5 afleveringen niet meer. Deze zouden wel waarschijnlijk digitaal beschikbaar worden?

http://www.ign.com/articl...-legend-of-korra-episodes

Boek 4 zou daarin tegen nog wel op nick worden uitgezonden..

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:22

Upke dupke

Oompa Loompa

Het is een leuke serie die ik net als de eerste met veel plezier volg. Het zou heel jammer zijn om nu te stoppen omdat we nog met veel vragen zitten. Ik verwacht niet dat seizoen 4 wel op Nick uitgezonden wordt nu seizon 3 zo goed als gecancelled is. Ook dat zal wel op een of andere manier digitaal beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Lonestander schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:42:
Gister stond op IGN dat the legend of korra seizoen 3 van de buis wordt gehaald door nickelodeon vanwege tegenvallende kijkcijfers in amerika. Vandaag wordt nog wel aflevering 8 uitgezonden maar de overige 5 afleveringen niet meer. Deze zouden wel waarschijnlijk digitaal beschikbaar worden?

Dit is wel heel jammer als het waar is. Als het dan maar digitaal ergens beschikbaar komt.

De tegenvallende cijfers was natuurlijk enigszins te verwachten, aangezien ze met de originele serie wel extreem hoge verwachtingen hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
Lonestander schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:42:

Om hieraan even toe te voegen:

- Seizoen 3 wordt gewoon afgemaakt, maar nu online in plaats van op Nick en i.p.v. 2 afl per week, 1 afl per week.
- Je kunt het kijken op Nick.com, de Nick app, Amazon, Google Play, Xbox en Hulu (zal wel allemaal niet beschikbaar zijn in NL, maar dat moeten we afwachten) BRON
- De reden dat ze slechte kijkcijfers hebben ze objectief gezien allemaal aan zichzelf te danken. Om even iemand op Reddit te quoten:
Season 2:
  • Nick shuffled it around to a whole bunch of different time slots, ending up in a really bad timeslot on Friday nights.
  • They also pulled it off of Nick for a while and put it on Nicktoons, then put it back on Nick.
  • At the very least, they were still advertising for Korra at this point (at least, I remember plenty of ads for the episode with Wan), and they had the episodes up online.
  • Edit: There were also budget issues with the animation (they used a different studio for most of Season 2's episodes), and a lot of people who know more about artsy stuff than I do had a lot of issues with Season 2.
Season 3:
  • They leak a bunch of episodes. Oops.
  • Then they announce the airdate and release the trailer only one week before the air date.
  • There are hardly any ads, and they don't release the episodes online.
  • Then they start doubling up episodes every week. Still in the same bad timeslot.
  • They make a point of saying "you can't watch this online or anywhere else."
  • They go back to one a week, I think without any announcement.
  • They pull all episodes after this Friday with no notice and no explanation, leaving the creators to take to social media to assure their feeaked-out fans that Korra hasn't been canceled.
  • That part about "you can't watch this on line?" They lied. It's going to be exclusively on line now.
- Seizoen (Boek) 4 wordt niet gecanceld! Ze zijn nu bezig alles te animeren (post-production). BRON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik heb vorige week de eerste acht afleveringen bekeken (ik wist niet dat de serie al was begonnen) en zojuist even nummer negen gezien. Ik vind dat het tempo er wel aardig inzit en het plot is wel beter dan dat van seizoen twee al was dat geen al te moeilijke opgave :p

spoiler:
Ik vraag me dan alleen wel af waarom ze in eerste instantie zoveel moeite hebben gedaan om Korra te ontvoeren, als ze even later toch wel wordt gepakt. Toegegeven, deze keer is ze in handen van The Earth Kingdom, dat maakt de zaak er voor haar wel wat makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:19
Nu weten we ineens waarom Nickelodeon panikeerde en Korra enkel online gooide.

spoiler:
De Earth Queen wordt hier gewoon onscreen vermoord door alle lucht uit haar te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Thermometer schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:48:
[...]
- Je kunt het kijken op Nick.com, de Nick app, Amazon, Google Play, Xbox en Hulu (zal wel allemaal niet beschikbaar zijn in NL, maar dat moeten we afwachten)
Ik ken wel een bron die hier beschikbaar is, alleen is de legaliteit.... discutabel :+
Maar als ze legale kijkers willen moeten ze maar service verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Amanoo schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 04:55:
[...]

Ik ken wel een bron die hier beschikbaar is, alleen is de legaliteit.... discutabel :+
Maar als ze legale kijkers willen moeten ze maar service verlenen.
Denk dat bijna iedereen dit doet in dit topic. Ik zou niet weten waar ik het anders zou kunnen bekijken. Ik wil gerust reclame zien hoor, ze moeten gewoon maar zo slim zijn om zo een model op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Ik loop alweer achter zie ik, even snel gaan kijken.

Hopen dat het een beter seizoen wordt dan 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

t-town schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 02:01:
Nu weten we ineens waarom Nickelodeon panikeerde en Korra enkel online gooide.

spoiler:
De Earth Queen wordt hier gewoon onscreen vermoord door alle lucht uit haar te zuigen.
Zou dat een reden zijn om niet meer uit te zenden? De doelgroep is toch wel bekend met enig geweld?

Was wel vrij lomp inderdaad, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:20
The Legend of Korra was originally conceived as a miniseries consisting of twelve episodes, but it is now set to run for fifty-two episodes separated into four seasons ("books"), each of which tells a separate story. Following declining TV ratings in the third season, Nickelodeon stopped airing the series in July 2014. The remainder of season 3 is to be distributed weekly through digital broadcast online, where it has been markedly more successful.
Bron: Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:42
Wut, het gaat verder ?
Dat word weer kijken:)
Wat een geniale serie, TLA is wel beter maar korra komt toch echt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

stefspee schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:34:
Wut, het gaat verder ?
Dat word weer kijken:)
Wat een geniale serie, TLA is wel beter maar korra komt toch echt in de buurt.
Euh, ja? Dat was hier toch al eerder een paar genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMK
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09-2023
Komt er nu sowieso geen Season 4 meer ? of is dat niet zeker nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TTMK schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:17:
Komt er nu sowieso geen Season 4 meer ? of is dat niet zeker nu ?
Jawel, er komt een Seizoen 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMK
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09-2023
Firesphere schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:24:
[...]

Jawel, er komt een Seizoen 4
Thanks! daar ben ik wel blij om, was bang dat het een soort van "soft cancel" was en nickelodeon er niks meer in zag.
Neem aan dat Seizoen 4 dan ook weer online word? of is daar nog helemaal niks over bekend?

nvm, antwoord was verder terug gewoon te vinden, Excuus!

[ Voor 10% gewijzigd door TTMK op 14-08-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:20
Firesphere schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:33:
[...]

Zou dat een reden zijn om niet meer uit te zenden? De doelgroep is toch wel bekend met enig geweld?

Was wel vrij lomp inderdaad, maar toch.
En het gaat gewoon verder in de volgende aflevering

spoiler:
Tenzin: niet persé dood, maar toch een flink pak rammel gekregen...

[ Voor 7% gewijzigd door Vertor op 16-08-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik vind het geweld toch wel een stuk harder dan in eerdere afleveringen/seizoenen. Het begon eigenlijk met de dood van de earth queen. Ik vind het ergens wel fijn dat het allemaal niet meer zo kiddie is (ondanks dat het natuurlijk een kinder/tiener serie blijft) Ik begin nu wel te snappen dant Nickelodeon ervoor kiest om de serie van de tv te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Er was ergens ook nog uitgelegd door 1 van de producers dat de release van de laatste 2 episodes van TLOK op nick.com (een week of 2 voor airing) alle online records van nick.com heeft verbroken, terwijl de tv-airing 1 van de slechtste van het seizoen was. Nickelodeon schijnt al een tijd meer te willen doen met online streaming en dit heeft er toe geleid dat ze online only gingen.

Kijken hier via de nederlandse steam vind ik zelf echt niet te doen. Het loopt te ver achter, de vertaling is slecht te noemen ("republicasia" ipv Republic City, het klinkt gewoon niet) en schijnbaar is het moeilijk om in nederland goede voiceactors te vinden want overal (als in bij verschillende series) hoor je al een jaar of 10 dezelfde voice actors die ik zelf van matig kwaliteit vind. Niet te kijken vind ik.

spoiler:
Aflevering 11 was echt wel goed. Mooi om te zien hoe Tenzin Zaheer te baas was en waarschijnlijk had kunnen verslaan ware het niet voor de P'Li 130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:25
Zo, net de finale van Seizoen 3 gekeken. Na twee iets mindere seizoenen moet ik zeggen dat seizoen 3 eigenlijk toch wel weer een heel goed seizoen was. Ook veel erg harde gevechten sinds de serie online is gegaan naar mijn idee. Het einde laat me wel heel erg uitkijken naar seizoen 4! Ik ben in ieder geval blij dat de serie, meer dan terecht nog bestaat. In mijn ogen een van de beste animatie series van de afgelopen 10 jaar (vooral the last airbender)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Ik heb het net ook gezien en ik vind het een heel goed einde van dit seizoen.

Bij het einde van seizoen twee (al viel het me tegen hoe het precies ging), draaide het nogal om een mogelijk apocalyptisch einde en je moet bij zo'n serie wel zorgen dat het einde van een volgend seizoen een potentiëel gevaarlijker einde heeft (als het opeens 'soft' wordt, gaan de kijkers terugverlangen naar het oude spul en je wil ze juist meenemen voor meer seizoenen).

Ik vroeg me daarom ook af hoe ze hiervan het einde even spannend konden maken als het einde van de andere seizoenen en dat is ze zeker gelukt.

spoiler:
Het lijkt me nu dat in ieder geval de twee vrouwlijke leden van The Red Lotus dood zijn. Daarvan heb je het toch wel redelijk duidelijk kunnen zien. De lavabender waarschijnlijk ook wel. Zaheer zelf is duidelijk in leven, wat me toch wel een redelijk verkeerde keuze lijkt - voor de wereld dan. Je kunt juist de redenering van Zaheer tegen hem gebruiken bij zijn executie. Hij ziet een wereld van anarchie, waarin iedereen doet wat hij of zij wilt. Nou, dan wil ik maar één ding en dat is Zaheer omleggen. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat niemand van de 'good guys' daartoe bereid is. Je moet iemand wel heel erg haten om jezelf tot moordenaar te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Mooie finale en ben dan ook zeer benieuwd naar het volgende seizoen

spoiler:
Op het moment dat ze zaheer vermoorden geven ze alleen maar toe aan zijn wereld beeld dat wereldleiders slecht zijn, want wie vermoord nou iemand in koele bloede? Maar inderdaad, het werkt heel erg 2 kanten op en daarom vond ik het persoonlijk ook een wat mindere insteek.

spoiler:
Ik vond de laatste minuten trouwens wel erg interessant om te zien. Korra die nauwelijks iets kan (en wat misschien ook nog in seizoen 4 zal terug komen?), jinora die haar tatoos heeft (alhoewel ik wel hoop dat ze haar haar weer laat groeien, want vond dit er toch niet zo netjes uit zien + het herkennen word (in ieder geval voor mij) moeilijker). Verder ook die ene luie airbender, uit aflevering 6 oid, stond er ook tussen bij die airbenders die de wierrook airbende.

spoiler:
Ik verwacht persoonlijk eigenlijk dat het vierde seizoen gaat over het opsporen van de red lotus en het opgang houden van de earth kingdom. Iemand anders ideeen voor het volgende seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attackongaben
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-04-2021
Goede finale voor een geweldig seizoen, bij verre beter dan seizoen 1 en 2, hopelijk word seizoen 4 nog beter. Er zijn trouwens rumors dat het al in januari 2015 uitkomt: http://korranews.tumblr.c...ra-book-4-facts-and-rumor

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
Dit seizoen was voor mij echt een tegenvaller.

Dus Zaheer is nog maar een paar weken een air bender en kan nu al Tenzun en Korra aan?
De finale was het ene wtf-moment na het andere, 'k dacht op een zeker moment dat ik weer naar Godzilla (2014) aan het kijken was. Die film zit ook vol wtf-momenten die hilarisch zijn terwijl het serieus zou moeten zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door AndrewBourgeois op 04-09-2014 11:01 ]

Verwijderd

Het valt me steeds op dat de laatste deel van de serie zwaar tegen valt.
een leuk verhaal maar in de laatste episode wordt de laatste battle snel afgeraffeld.
In de laatste 5 minuten wordt in eens alle enemies ff snel afgemaakt en einde.

daar mogen ze wel wat beter de tijd voor nemen.
Het hoeft geen dragon ball Z te zijn maar dit is ook wel het andere uiterste.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Ben ik met je eens. Ik denk dat ze gewoon rond de 20 episodes hadden moeten zitten (zoals in Legend of Ang). Het voelt nu alsof ze gewoon net even iets teveel tijd tekort komen om alles uit de doeken te doen. Dit gevoel had ik tijdens seizoen één ook al. De gevechten in de arena waren leuk en hadden ze echt meer tijd in mogen zetten, en op een gegeven moment was Amon ook van het een op het andere moment verslagen. Zat te weinig diepgang in.

Maargoed, de bedenkers van Avatar hebben een contract voor 78 afleveringen afgesloten met Dreamworks, jammer genoeg blijft de licentieeigenaar Nick, dus het word wel een nieuwe cartoon. Ben benieuwd!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
4 oktober begint seizoen 4!!!! Bron (helaas kom je meteen op de Nederlandse nick uit als je op de link klikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gar-wier
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-06-2022
begin nu te twijfelen of ik s3 uberhaupt heb afgekeken! korra houdt me niet zo aan de tv gekluisterd als Ang dat deed. Toch maar even laatste afleveringen s3 checken en dan klaarmaken voor s4!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NCEFMY4TWGw]

We krijgen een 3 jaar timeskip waarin toch wel heel veel is gebeurd. Zo te zien zijn de Earth Kingdom (metal clan) de main villains. Ergens denk ik wel logisch, er is een machtsvacuüm ontstaan na de dood van de Earthqueen. En Toph... dan hoop ik dat er ook nog aandacht is voor Sokka, dan is de cirkel rond en kunnen we op een goede manier afscheid nemen van de franchise.m

Verwijderd

Ziet er erg goed uit! Trailer doet wat ie moet doen, interesse opwekken.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ziet er veelbelovend uit! Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

En hier vind je uitleg, de openingsscène, over de 3 jaar timeskip.

http://www.ign.com/articl...=54298aa262be900a5400000b

Ik ben benieuwd. Korra is een lange tijd zoek geweest en er is veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb het idee dat de tekenstijl achter sommige characters heel anders is. Ligt het aan mij of is Asami ineens magerder in haar gezicht geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Daar kan het mee te maken hebben, maar ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat er 3 jaar verstreken is waarvoor ze waarschijnlijk bewust bepaalde dingen wat anders er uit laten zien, zodat je niet denkt: "ze zeggen wel 3 jaar, maar das meer voor het verhaal".

Persoonlijk vond ik de pilot wel ok. Het schept heel veel mogelijkheden voor een verhaal, maar ik voorzie dat het redelijk voorspelbaar word. Then again, dat dacht ik de vorige keren ook en toen voel het erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 20:55
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Het nieuwe seizoen is gestart :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NCEFMY4TWGw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:24

muhda

Time & Space traveler

Jack_Nick schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:23:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Het nieuwe seizoen is gestart :)
Lees even de vorige posts, de trailer was al geplaatst namelijk en aflevering 1 is vorige week vrijdag uitgezonden (beschikbaar online)

De eerste aflevering vond ik zeer goed, de opbouw is ook prima in orde.
Het lijkt er op dat Korra tegen de (verover) plannen, leger en macht van Kuvira zal moeten strijden.
We krijgen denk ik wel later een aantal flashbacks te zien, om te begrijpen wat er in die 3 jaar allemaal is gebeurd.

Ik vraag me alleen af waarom Korra weg is gegaan? Is ze nog steeds erg zwak door de gif van de strijd tegen zahir? Traint ze daarom vermomd in de ondergronds arena's?

[ Voor 9% gewijzigd door muhda op 08-10-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Ja daar ben ik ook wel benieuwt naar maar daar krijgen we als het goed ik in de tweede aflevering een stuk meer over te weten

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Laatst online: 17-09 10:04
Zijn er nog mensen die kijken, heb de serie niet gevolgd en ben 4 dagen geleden begonnen met kijken en ben nu bij...(3 seizoenenen in 4 dagen, kuch...)

Ben erg benieuwd naar de aflevering van morgen en hoop vooral dat Zuko een beetje een grote rol gaat spelen in de komende episodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik loop wegens tijdgebrek momenteel een paar afleveringen achter. Maar het is wel de moeite waard. Je moet alleen wel wat geduld hebben met het verhaal, het is niet zo sterk als Aang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Laatst online: 17-09 10:04
De laatste aflevering was trouwen echt geweldig. Ben heel benieuwd waar ze heen gaan met de serie. Hoop dat ze er wat meer diepgang in kunnen gaan brengen, het wordt nu immers toch alleen maar op internet uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Ronnie N schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:29:
De laatste aflevering was trouwen echt geweldig. Ben heel benieuwd waar ze heen gaan met de serie. Hoop dat ze er wat meer diepgang in kunnen gaan brengen, het wordt nu immers toch alleen maar op internet uitgezonden.
Daar ben ik ook benieuwt. Na aan de ene kant vind ik dat korra sommige dingen te makkelijk overwint aan de andere kant zaken die er toe doen lukken dan weer niet. Ik ben benieuwd of we de agressive vechtlustige Korra uit deel 1 nog te zien krijgen. De gene die alles met de grond gelijk maakt. Lijkt me leuk.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
Ik ben dat hele "zielige Korra" gedoe beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik denk dat dat wel goed komt, alleen wordt het wel een sprint naar de finish.

On another note:
https://archive.today/Z2CzO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01
Ja, deze aflevering heb ik na 3 minuten uitgezet (ik houd niet van goedkope flashbacks)...

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Opzich heb je gelijk, maar zoals de producer het uitlegt heeft Nick tijdens de productie besloten om het budget te verlagen, waardoor er veel minder geanimeerd kon worden, ongeveer 1 episode minder. Dan vind ik dit nog een redelijk vermakelijke oplossing (vooral dat verhaal van verrick), ook omdat het alles een beetje in perspectief plaatst

[ Voor 6% gewijzigd door Gropah op 22-11-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Gropah schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:09:
Opzich heb je gelijk, maar zoals de producer het uitlegt heeft Nick tijdens de productie besloten om het budget te verlagen, waardoor er veel minder geanimeerd kon worden, ongeveer 1 episode minder. Dan vind ik dit nog een redelijk vermakelijke oplossing (vooral dat verhaal van verrick), ook omdat het alles een beetje in perspectief plaatst
Leuk ik heb zitten kijken of er nog iets zinnigs in te vinden was maar nee. Het was alleen maar herhaling.

De nieuwe aflevering van gisteren was dan wel weer geweldig en maakt weer een hoop goed.
Ik vraag me overigens nog steeds af wat ze met azula en de firelord hebben gedaan?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ozai zal wel al dood zijn, als je ziet hoe oud Zuko al is.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

En het is weer afgelopen. Ik vond het wel een mooi einde van een mooi seizoen. De muziek die erbij zit vind ik het best. Zuckerman weet er iedere keer weer wat goeds van te maken. Jammer dat alleen de muziek van seizoen 1 op cd is uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShatterNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 09:56
Geweldig einde van een geweldige serie, was niet echt een "show einde" voor mijn gevoel, misschien toch nog een Netflix optie voor nieuwe seizoenen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ligt het aan mij of neigde het einde naar les yay? Al gebeurde dat al eerder dit seizoen.

[ Voor 28% gewijzigd door Amanoo op 20-12-2014 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik had het gevoel ook en verwachtte een zoen. Maar ik denk dat het express is gedaan door de makers en dat ze nooit besloten hebben of ze het is of niet.

Edit; ik verwacht overigens dat kinderen hier gewoon een goede vriendschap in zien.

[ Voor 22% gewijzigd door NitroX infinity op 20-12-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik denk het. Ik was al op de hoogte van het feit dat fans langer met het idee zaten te spelen. Waarschijnlijk in dit de manier van de makers om met de fanfic hoek de draak te steken. Tenzij het ineens in de comics komt. Ik begreep dat er waarschijnlijk Korra comics komen. Dat is bij Aang ook het geval geweest. Maar eigenlijk verwacht ik het niet echt. Persoonlijk hoopte ik trouwens op een einde met Mako en Korra die weer bij elkaar komen.

Ik lees overigens geen fanfic, maar als internetbewoner kom je dat soort dingen soms tegen

[ Voor 30% gewijzigd door Amanoo op 20-12-2014 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Er zijn al mensen die er over hebben geschreven. Ik vind het zo wel mooi. Mensen kunnen denken wat ze willen en het laat ruimte over, iets wat ik soms wel kan waarderen.

Ik hoop alleen wel dat nick of een nieuwe serie gaat maken met het avatar universum, of de rechten doorverkoopt, want damn wat vind ik het universum toch tof en ik zou het zo zonde vinden als het verloren gaat. Misschien komt het omdat ik er soort van mee ben op gegroeid, maar vind het toch wel 1 van de betere cartoons, zo niet de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik weet niet of ik echt een hele Avatar franchise zie zitten. Ik ben bang dat het de magie van de serie misschien teniet doet. Sommige series zijn juist goed omdat er een ijzersterk verhaal achter zit, maar na dat verhaal Is het ook echt klaar. Dat voegt soms toe aan de serie. Zoals het nu in werkt het uitstekend. Last Airbender is bijzonder episch, en ook Korra is erg prima (wel wat minder, grotendeels vanwege minder episodes per seizoen, waardoor details of character development soms wat meer geforceerd in de serie moest worden gepropt, en ook minder budget), maar de makers van de serie hebben zeer goed geroeid met de riemen die ze hadden, en kunnen prima mee komen met series die een hoger budget kregen.

Maar of het nu echt franchise materiaal is... Ik weet het niet.

Ik zou wel willen dat er meer series zouden zijn die zichzelf dermate serieus nemen, maar tegelijk ook weer van een geintje houden, en die vooral zo genuanceerd zijn. Ook wel mooi hoe Kuvira wat geschreven. Waar de villain in een big budget film als Guardians of the Galaxy eigenlijk zeer vlak is (Ronan the Accuser was van zijn Lawful Neutral en soms antiheld stripboek persona naar pure evil terrorist gegaan) kan je bij Kuvira nog wat begrip opbrengen, vooral aan het begin van haar slippery slope (die slope was trouwens wel wat steil, maar wat wil je als je niet meer dan 13 episodes kan maken, en eigenlijk zelfs daarvoor niet het budget hebt). Andere series die me op zo'n manier zijn bijgebleven zijn Fullmetal Alchemist en Young Justice. Die laatste had ook vrij volwassen thematiek, maar werd van de buis gehaald omdat het niet genoeg speelgoed verkocht of teveel vrouwelijke kijkers aantrok of zo. Het was een zeer goede serie, maar doelgroep was een probleem. Of de executives snapten niet de doelgroep van de serie, of het trok voor een groot deel een andere groep aan dan de doelgroep. Het blijft jammer, want het was een ijzersterke serie.

[ Voor 42% gewijzigd door Amanoo op 20-12-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik denk dat je na 7 seizoenen in 2 verschillende series wel kunt zeggen dat het al een franchise is. Er zijn gamefranchises met minder games en inhoud. Het probleem wat ik voornamelijk zie is nick. Door het niet meer op TV uit te zenden (en daarvoor op belabberde tijden) hebben ze eigenlijk al aangegeven dat ze niet veel heil zien in Korra en als gevolg daarvan waarschijnlijk weinig voor een nieuwe serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:25
Ik moet zeggen dat ik het vooral enorm jammer vind dat het voorbij is. Persoonlijk zijn ATLA en LOK de beste animatieseries welke ik gezien heb, het niveau is eigenlijk constant heel erg hoog! Het einde vond ik enerzijds vreemd, maar tegelijk erg goed.

Al met al, gewoon enorm jammer dat het voorbij is, dat heb ik niet bij veel series, maar deze ga ik echt enorm missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Als nick eerder al besloten heeft om het van tv te halen, kun je niet verwachten dat er een nieuwe serie aankomt. Ofwel een van Korra ofwel een nieuwe Avatar.

Dan zit je natuurlijk met de rechten, Nick zal die willen houden. Het lijkt me niet dat ze rechten verkopen aan een andere partij en daarmee is het verhaal afgelopen.

Als je zo'n franchise in leven wil houden, moet je in de eerste plaats schrijvers hebben die niet voor een deadline of voor een volgende aflevering schrijven. Dan verliest de serie snel aan inhoud. Daarnaast moeten ze de algemene stijl van de serie begrijpen en behouden.

Over Korra/Asami. Ik verwacht niet dat het meer inhoudt dan de beste vriendschap voor het leven, maar het feit dat dit een klein open einde is, is natuurlijk wel heel goed bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik vond het een prima einde. De opbouw van het seizoen kon beter, maar dat ligt niet aan de mensen die de serie hebben gemaakt. Als Nickelodeon de geldkraan dicht draait gedurende de productie dan moet je wat. Voor mijn gevoel zijn de meeste verhaallijnen adequaat afgemaakt. Een epiloog was leuk geweest maar dat had ATLA ook niet. Wellicht komen er nog wat strips. Ik lees ze wel maar vind ze niet heel erg sterk.

Inmiddels hebben Bryan en Mike aangegeven dat Korra en Asami een koppel zijn/worden. Lekker belangrijk wat mij betreft. We leven in 2014/5 ook dit moet nu wel kunnen in een (teken)film. Ze hadden wel iets meer hints door het seizoen mogen sprenkelen dat hun relatie aan het veranderen was.

Of er nog toekomst in Avatar zit dat vraag ik me af. Met Nickelodeon als rechthebbende wordt het sowieso niets meer denk ik. Hun wispelturigheid m.b.t. de serie laat eigenlijk alleen maar zien dat ze Korra z.s.m. wilde lozen. Ik hoop dat Mike en Bryan gedeelde eigenaar zijn en ook wat over de toekomst mogen blijven zeggen. Natuurlijk hoop ik op een nieuwe serie, mits er weer goed nagedacht wordt over het verhaal. Liefst iets met één grote story arc zoals ATLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Upke dupke schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 02:44:
Ik vond het een prima einde. De opbouw van het seizoen kon beter, maar dat ligt niet aan de mensen die de serie hebben gemaakt. Als Nickelodeon de geldkraan dicht draait gedurende de productie dan moet je wat. Voor mijn gevoel zijn de meeste verhaallijnen adequaat afgemaakt. Een epiloog was leuk geweest maar dat had ATLA ook niet. Wellicht komen er nog wat strips. Ik lees ze wel maar vind ze niet heel erg sterk.

Inmiddels hebben Bryan en Mike aangegeven dat Korra en Asami een koppel zijn/worden. Lekker belangrijk wat mij betreft. We leven in 2014/5 ook dit moet nu wel kunnen in een (teken)film. Ze hadden wel iets meer hints door het seizoen mogen sprenkelen dat hun relatie aan het veranderen was.

Of er nog toekomst in Avatar zit dat vraag ik me af. Met Nickelodeon als rechthebbende wordt het sowieso niets meer denk ik. Hun wispelturigheid m.b.t. de serie laat eigenlijk alleen maar zien dat ze Korra z.s.m. wilde lozen. Ik hoop dat Mike en Bryan gedeelde eigenaar zijn en ook wat over de toekomst mogen blijven zeggen. Natuurlijk hoop ik op een nieuwe serie, mits er weer goed nagedacht wordt over het verhaal. Liefst iets met één grote story arc zoals ATLA.
Ik hoop dat een partij als Netflix de franchise koopt en er groot bak met geld tegen aan smijt. En daarbij Mike en Bryan de creatieve vrijheid geven om de serie verder te ontwikkelen zonder teveel invloed van bovenaf.

Avatar heeft nog zoveel meer potentie maar Nickelodeon heeft echt alles tegengewerkt en heeft de serie eigenlijk gewoon gesaboteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Euphanasia op 24-12-2014 14:23 ]

Welcome to the League of Draven

Pagina: 1 2 Laatste