Ik weet niet of ik echt een hele Avatar franchise zie zitten. Ik ben bang dat het de magie van de serie misschien teniet doet. Sommige series zijn juist goed omdat er een ijzersterk verhaal achter zit, maar na dat verhaal Is het ook echt klaar. Dat voegt soms toe aan de serie. Zoals het nu in werkt het uitstekend. Last Airbender is bijzonder episch, en ook Korra is erg prima (wel wat minder, grotendeels vanwege minder episodes per seizoen, waardoor details of character development soms wat meer geforceerd in de serie moest worden gepropt, en ook minder budget), maar de makers van de serie hebben zeer goed geroeid met de riemen die ze hadden, en kunnen prima mee komen met series die een hoger budget kregen.
Maar of het nu echt franchise materiaal is... Ik weet het niet.
Ik zou wel willen dat er meer series zouden zijn die zichzelf dermate serieus nemen, maar tegelijk ook weer van een geintje houden, en die vooral zo genuanceerd zijn. Ook wel mooi hoe Kuvira wat geschreven. Waar de villain in een big budget film als Guardians of the Galaxy eigenlijk zeer vlak is (Ronan the Accuser was van zijn Lawful Neutral en soms antiheld stripboek persona naar pure evil terrorist gegaan) kan je bij Kuvira nog wat begrip opbrengen, vooral aan het begin van haar slippery slope (die slope was trouwens wel wat steil, maar wat wil je als je niet meer dan 13 episodes kan maken, en eigenlijk zelfs daarvoor niet het budget hebt). Andere series die me op zo'n manier zijn bijgebleven zijn Fullmetal Alchemist en Young Justice. Die laatste had ook vrij volwassen thematiek, maar werd van de buis gehaald omdat het niet genoeg speelgoed verkocht of teveel vrouwelijke kijkers aantrok of zo. Het was een zeer goede serie, maar doelgroep was een probleem. Of de executives snapten niet de doelgroep van de serie, of het trok voor een groot deel een andere groep aan dan de doelgroep. Het blijft jammer, want het was een ijzersterke serie.
[
Voor 42% gewijzigd door
Amanoo op 20-12-2014 14:10
]