Op dinsdag 05 juni 2001 21:30 schreef ACM het volgende:
Onno:
Ik ben 2 weken bezig.
Aangesteld omdat de "hardcore" users (diegenen die het opzich nemen de meeste vragen te beantwoorden)
er teveel "luie newbie" vragen tussen vonden staan.
Jij was volgens mij een van die users.
Een user die antwoorden geeft? Ja. Een user die vindt dat er te veel "luie newbie" vragen staan? Nee.
Gewoon elke vraag open laten? (behalve de illegale dingen etc)
Ja. Dat zei ik net.
Dan loopt een deel van de "vasten" weg
Als je als user die het allemaal meent te weten wegloopt omdat je het niveau van andere users te laag vindt moet je dat
vooral doen. Graag zelfs.
Een forum is er om te vragen, te helpen, en te leren. (en om je te vermaken natuurlijk

)
Maar als je verwacht alleen maar hoogdravende discussies aan te treffen op jouw niveau heb je gewoon dikke pech. Mensen met een ander niveau hebben net zo veel recht op het stellen van hun vraag, op het helpen van anderen, en op leren van anderen.
Als je geen zin in die 'domme' vragen hebt, die ver beneden jouw eigen verheven niveau liggen, ga je er toch gewoon *niet* op in? Ga je verder met de volgende thread. Simpel.
En ik denk niet dat het jouw taak als moderator is om te bepalen wat 'dom', wat 'slim', wat 'makkelijk' en wat 'moeilijk' is. Dat kun je ook niet. Jij hebt een bepaald niveau, en vanuit dat niveau lijken dingen anders dan voor anderen.